Bankas velti tērē miljoniem latu līdzekļus produktu attīstībai un konkurējošo priekšrocību izstrādei, jo līdz klientam tās nenonāk.
Tas tāpēc, ka lielākajā daļā izpētīto banku (12 bankas, tajā skaitā 10 bankas ar filiāļu tīklu) darbinieki sarunās ar klientu šos ieguvumus nepietiekami izskaidro vai pat vispār nepiemin, 2010. gada pētījumos secinājusi servisa audita kompānijas Dorus.
Par noguldījumu priekšrocībām, piemēram, biežāk stāsta Nordea banka, retāk to dara Latvijas lielākās bankas – SEB banka un Swedbank. Līdzīga situācija vērojama arī apdrošinātāju vidū - produktu ieguvumi un konkurējošās priekšrocības netiek lietotas praktiski nemaz.
«Apdrošināšanas sabiedrībās ir ļoti izteikti tas, ka tiek izstrādāti īpaši nosacījumi, atlaides vai akcijas, kas atšķir vienas kompānijas produktu no citam, tādējādi veicinot klientu piesaisti, taču klients praktiski netiek informēts par šīm te unikālajām atšķirībām. Piem., maksāt par 12 mēnešiem, bet apdrošināti 13 (1 mēnesis bonusā),»minēja Dorus biznesa attīstības direktors Gatis Ulinskis.