2006. gadā Latvijas Jūras administrācijas Kuģu reģistrā (JA KR) no jauna reģistrēti seši SOLAS konvencijas kuģi – kuģi, kuru bruto tilpība pārsniedz 500, Db.lv informēja Latvijas Jūras administrācijas sabiedrisko attiecību speciāliste Sarma Kočāne.
Tie ir sabiedrības Irbe rēdereja sauskravas kuģi Irbe Venta (iepriekšējais vārds Sophie O) un Irbe Gauja (Santa Maria), SIA Liepaja Shipping Company sauskravas kuģi Sava Lake un Sava Ocean, AS Tallink Latvija valdījumā esošais pasažieru/ro-ro kuģis Regina Baltica un SIA Batavia iegādātais rolkeris Tor Neringa.
No reģistra izslēgti sauskravas kuģi Zurbagans un Skulte, kā arī tankkuģis Kera.
Līdz ar to Latvijas Jūras administrācijas (JA) Kuģu reģistrā pašlaik ir 30 SOLAS konvencijas kuģi. Tieši pēc SOLAS konvencijas kuģu skaita tiek vērtēta katras valsts flote. Lielai flotei ir liela pievienotā vērtība – tā ir interesanta gan apdrošinātājiem, gan kravu aģentiem, arī bankām. Jauni kuģi reģistrā ved sev līdz ekonomikas aktivitātes.
Pavisam zem Latvijas karoga reģistrēti 433 kuģi, no tiem 205 ar bruto tilpību virs 100, kā arī 331 buru jahta, 41 motorjahta un 744 jūras laivas.
Salīdzinot ar 2005. gadu, kopējais kuģu skaits ir nedaudz samazinājies – no 447 uz 433. Tas skaidrojams ar nelielo zvejas kuģu sagriešanu. Kuģu ar bruto tilpību virs 100 skaits palicis nemainīgs. Jahtu skaits palielinājies no 335 uz 372.
2005. gada nogalē tika pieņemti grozījumi Jūras kodeksā, kas pieļauj Latvijas Jūras administrācijas Kuģu reģistrā reģistrēt arī ārvalstu kuģus. Tomēr Latvijai ir jāuzmanās, lai savu floti nepalielinātu uz vecu un nekvalitatīvu kuģu rēķina. Tādēļ 2006. gadā atsevišķas firmas, kas vēlējušās reģistrēt savus krietni vien nolietotos kuģus zem mūsu valsts karoga, saņēmušas atteikumus.