Mazumtirdzniecība

Pieaugusi Lindex Latvia peļņa

Gunta Kursiša, 26.09.2012

Jaunākais izdevums

Apģērbu mazumtirdzniecības SIA Lindex Latvia peļņa pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2010. gadu, ir pieaugusi par 95 tūkst. Ls, informē Lursoft.

Lindex Latvia pārdošanas apjomi palielinājušies 2011. gada otrajā pusē, bet kopumā pērn pārdots par 2,6% vairāk nekā pirms gada.

Lindex Latvia mātes uznņēmums ir Somijā bāzētais Lindex OY, un kopš 2007. gada Lindex AB ir Stockman grupas kompānija.

2011. gadā Lindex Latvia galvenokārt darbojās jaunu klientu piesaistīšanas, zīmola atpazīstamības veicināšanas un apkalpošanas standartu uzlabošanas jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes preču mazumtirgotājs "Lindex" pavēstījis, ka uzsāk izmaksu samazināšanas programmu, tai skaitā samazinās darbinieku skaitu.

"Lindex" gadu sācis ar lielu apgrozījuma pieaugumu un peļņas palielinājumu, taču globālās koronavīrusa pandēmijas dēļ situācija mainījās. Lai rīkotos atbilstoši situācijai un mazinātu sekas, "Lindex" ātri ieviesa efektīvus pasākumus. Tagad "Lindex" sāk īstenot vēl citus pasākumus, lai uzņēmums arī turpmāk darbotos efektīvi, skaidro zīmola pārstāve Baltijas valstīs Ilze Rubene.

"Pavasarī un vasarā mēs jau parādījām, ka varam izaicināt paši sevi. Mēs sekmīgi un ātri pielāgojāmies klientu vajadzībām un arī īsā laikā daudz apguvām un sasniedzām. Lai nodrošinātu nepārtrauktu uzņēmuma darbību un "Lindex" spētu efektīvi darboties, sastopoties arī ar citiem izaicinājumiem, mēs tagad ieviešam papildu pasākumus un samazinām izmaksas," stāsta izpilddirektore Susanne Ēnboge (Susanne Ehnbåge).

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Lindex saskata potenciālu jaunā sieviešu apakšveļas zīmolā Closely

Lelde Petrāne, 15.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lindex nodibinājis partnerattiecības ar jaunu Zviedrijas sieviešu apakšveļas zīmolu Closely. Partnerattiecības ir daļa no Lindex centieniem meklēt jaunas izaugsmes iespējas.

Zīmolu Closely radījuši zviedri - Tūve Langseta (Tove Langseth) un Filips Nilsons (Filip Nilsson). T. Langseta bijusi reklāmas aģentūras Nord DDB vadītāja, bet F. Nilsons vairāk nekā 20 gadus strādājis Zviedrijas lielākajā reklāmas aģentūrā Forsman & Bodenfors par radošo direktoru. Kopā viņi izveidoja jauno sieviešu apakšveļas zīmolu Closely, un jau no paša sākuma Lindex viņiem pievienojās kā partneris un investors.

«Mūsu partnerattiecības ar Closely ir lielisks piemērs tam, kā radīt jaunas biznesa iespējas. Analizējot globālo sieviešu apakšveļas tirgu, mēs saskatījām lielu potenciālu Tūves un Filipa novatoriskajā idejā,» teic Lindex vadītāja Susanne Ēnboge (Susanne Ehnbåge).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā krūts vēža mēneša ietvaros «Lindex» laiž klajā apģērbu kolekciju, 10 % no šīs kolekcijas ieņēmumiem apņemoties ziedot cīņai pret krūts vēzi.

17 gadus uzņēmums «Lindex» oktobrī ir atbalstījis cīņu pret krūts vēzi un ziedojis līdzekļus cīņai pret to. «Lindex» kopā ar klientiem līdz šim ir ziedojis 13,9 miljonus eiro.

Latvijā «Lindex» sadarbības partneris ir Onkoloģisko pacientu atbalsta biedrība «Dzīvības koks».

«Mēs uzņēmumā «Lindex» vēlamies atbalstīt un iedvesmot sievietes. Ja mēs apvienojam savus spēkus, var notikt brīnums. Mēs esam radījuši ikdienas apģērbu kolekciju labam mērķim, tajā ir apģērbi, kas ir paredzēti valkāšanai dažādos veidos. Mēs ceram, ka ikviens varēs atrast ko īpašu tieši savai garderobei. Kolekcija atspoguļo to, kas «Lindex» darbiniekiem ir svarīgi — mēs kopā esam spēks,» stāsta Pia Ekholma (Pia Ekholm), «Lindex» dizaina un iepirkumu vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas mazumtirdzniecības grupas "Stockmann" direktoru padome nolēmusi sākt stratēģisku izvērtējumu, lai grupas darbības centrā izvirzītu zīmolu "Lindex" un, iespējams, mainītu grupas nosaukumu uz "Lindex Group", kā arī izpētītu "Stockmann" universālveikalu biznesa stratēģiskās alternatīvas, teikts "Stockmann" paziņojumā Helsinku biržai.

Tajā norādīts, ka iespējamā nosaukuma maiņa labāk atspoguļotu apģērbu tirdzniecības struktūrvienības "Lindex" lomu grupas uzņēmējdarbībā. 2022.gadā ar ieņēmumiem 661 miljona eiro apmērā "Lindex" nodrošināja vairāk nekā divas trešdaļas no "Stockmann" grupas ieņēmumiem, bet ar pamatdarbības peļņu 90 miljonu eiro apmērā "Lindex" bija galvenais peļņas avots "Stockmann" grupā.

Iespējamā nosaukuma maiņa gan neietekmētu "Stockmann" universālveikalus, kas turpinātu darboties ar "Stockmann" zīmolu, sacīts paziņojumā.

Izpētot stratēģiskās alternatīvas "Stockmann" universālveikalu biznesam, uzņēmums izvērtēs, kāda būtu labākā vide biznesa attīstībai nākotnē. Šīs iespējas ietvers uzņēmuma neatkarības palielināšanu grupas ietvaros, iespējamo īpašnieku maiņu vai stratēģisko partnerību apsvēršanu, vai arī darbības turpināšanu pašreizējā struktūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sieviešu un bērnu apģērbu mazumtirgotāja SIA «Lindex Latvia» darbība pagājušajā gadā uzlabojusies, un tas palielinājis apgrozījumu par 11,5% salīdzinājumā ar 2016.gadu līdz 10,434 miljoniem eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem pieaugusi par 12,6% un bija 1,454 miljoni eiro.

«2017.gadā bija vērojama gan SIA Lindex Latvia, gan Latvijas mazumtirdzniecības nozares rādītāju izaugsme, kā rezultātā sabiedrība gadu noslēdza ar 12% pārdošanas apjomu pieaugumu pret pagājušo gadu,» sacīts uzņēmuma gada pārskatā.

SIA «Lindex Latvia» gada pārskatā atzīmē, ka tirdzniecības ieņēmumu sadalījums gada laikā bija nevienmērīgs, kas saistīts ar preču sezonalitāti un izpārdošanas kampaņām. Uzņēmuma ieņēmumi bija lielāki gada otrajā pusē un Ziemassvētku laikā.

SIA «Lindex Latvia» par galveno uzdevumu 2017.gadā bija izvirzījis pakalpojumu standartu uzlabošanu un ikdienas darbību optimizēšanu. Uzņēmums 2017.gadā nodarbināja 92 darbiniekus, kas bija par trīs vairāk nekā gadu iepriekš, un tas pagājušā gada beigās pārvaldīja 10 veikalus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā «RAF centrs» atklāts desmitais «Lindex» veikals Latvijā. Veikala atvēršana norisinājās 25.novembrī, zviedru modes apģērbu tirgotājam «Lindex» paplašinot savu darbību Latvijā.

Aptuveni 537 kvadrātmetrus lielā veikala interjerā izcelts zīmola skandināviskais mantojums.

Lēmums par veikala atvēršanu Jelgavā pieņemts, jo konstatēts, ka pilsētas un tās apkārtnes iedzīvotāji iegādājas «Lindex» apģērbu interneta veikalā lindex.com un dodas iepirkties uz Rīgu. «Vēlamies būt tuvāk mūsu klientiem un redzam perspektīvu šajā pilsētā,» saka «Lindex» Baltijas reģiona vadītāja Ieva Dude-Beinaroviča.

«Pēc tirdzniecības centra «RAF centrs» pārbūves ir papildināts nomnieku sastāvs,» norāda tirdzniecības centra vadītājs Vitolds Kaupass.

«Lindex» ir viens no vadošajiem modes preču tīkliem Eiropā ar aptuveni 480 veikaliem 17 valstīs. Lindex ir daļa no somu pārstāvētās Stockmann grupas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lindex Latvia rekordliela peļņa

Žanete Hāka, 17.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Lindex Latvia uzrādīja augstāko neto apgrozījuma rādītāju kopš uzņēmuma dibināšanas 2005. gada nogalē, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma apgrozījums aizvadītajā gadā sasniedza 8,486 miljonus eiro, savukārt 2013. gadā tas bija 7,384 miljoni eiro. Pērn uzņēmuma peļņa sasniedza rekordlielus apmērus - 1,008 miljonus eiro pēc nodokļu nomaksas. Lindex Latvia rentabilitātes rādītājs 2014. gadā pakāpās līdz 36,23.

Aizvadītajā gadā Lindex Latvia atvēra vienu jaunu veikalu, līdz ar to gada nogalē kopumā pārvaldīja jau deviņus apģērbu veikalus. Kopumā Lindex Latvia darbība pērn raksturojama ar darbības uzlabošanos, jo visa gada griezumā bija novērojama finanšu rādītāju izaugsme salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem.

2015. gadā Lindex Latvia veiks pasākumus veikalu darbības optimizēšanai un tirgus pozīciju saglabāšanai, pārskatot darbības procesus, optimizējot izmaksas un paaugstinot efektivitāti, kā arī vairāk uzmanības pievēršot aktivitātēm, kas vērstas uz zīmola atpazīstamības veicināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. februāra Lindex Baltijā piemēros maksu par plastmasas maisiņiem, iegūto peļņu ziedojot starptautiskai organizācijai un tās darbam, kura mērķis ir uzlabot tīra ūdens un sanitārijas pieejamību pasaules nabadzīgākajās kopienās, informē uzņēmumā.

Ar šādu soli Lindex Baltijas valstīs pievienojas iniciatīvai One Bag Habit, kuras mērķis ir samazināt maisiņu patēriņu un palielināt informētību par to negatīvo ietekmi uz vidi.

«Mēs priecājamies par iniciatīvas One Bag Habit sākšanu Baltijas valstīs un domājam, ka mūsu klienti to atbalstīs. Iniciatīvas One Bag Habit mērķis ir paātrināt pāreju uz ilgtspējīgāku iepirkumu maisiņu patēriņu,» stāsta Baltijas reģiona vadītāja Ieva Dude Beinaroviča.

One Bag Habit ir kopēja iniciatīva, kuru 2017. gada 1. jūnijā Zviedrijā aizsāka Lindex, KappAhl un H&M. 2018. gada sākumā tai pievienosies pārējie Lindex veikali Norvēģijā, Somijā, Polijā, Čehijas Republikā, Slovākijā, AK un Baltijas valstīs. Šī iniciatīva ir atbilde uz ES direktīvu, kas paredz plastmasas iepirkumu maisiņu patēriņa samazināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot pieprasījumam un tendencēm mazumtirdzniecībā, Lindex laiž tirgū ilgtspējīgas apakšveļas kolekciju.

Kolekcija veidota romantiskā noskaņā ar mežģīnēm, kuru ražošanā daļēji izmantotas atkārtoti pārstrādātas mežģīnes, informē mazumtirgotājs.

Šīs kolekcijas apakšveļu ar atkārtoti pārstrādāto mežģīņu elementiem var valkāt zem smalkiem un plāniem vasaras apģērbiem, un šim nolūkam veidots arī dažu kolekcijas krūšturu modeļu risinājums ar krusteniskām lencītēm vai bez lencītēm.

Preces ir baltā, gaiši rozā un gaiši zilā krāsā.

Lindex ir viens no vadošajiem modes zīmoliem Eiropā ar 470 veikaliem 17 valstīs. Lindex biznesa koncepcija ir piedāvāt modes preces par pieejamām cenām.

Lindex ir daļa no somu pārstāvētās Stockmann grupas.

Kā vēstīts, Rīgas universālveikala Stockmann 1. stāvā sācis darboties bezmaksas dzeramā ūdens uzpildes punkts. Tas mudina veikala klientus izvairīties no lieku plastmasas pudeļu iegādes, tā samazinot plastmasas atkritumu daudzumu. Realizējot ilgtspējas programmu, Stockmann arī pārtraucis vienreizlietojamo plastikāta trauku tirdzniecību, tos aizstājot ar videi draudzīgiem risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Lindex Latvija uzlabojis finanšu rādītājus

Gunta Kursiša, 14.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Lindex Latvia pērn palielinājusi gan apgrozījumu, gan peļņu, liecina Lursoft dati.

Tiesa gan, uzņēmuma pārstāvji norāda, ka tirdzniecības ieņēmumu sadalījums aizvadītajā gadā bijis nevienmērīgs – lielākie ieņēmumi gūti gada otrajā pusē un Ziemassvētku laikā. Nevienmērīgums tirdzniecībā saistīts ar preču sezonalitāti un izpārdošanas kampaņām. Uzņēmuma vadība arī norāda, ka īsā laika posmā apģērbu tirgu galvenokārt ietekmē tādi faktori kā patēriņam atvēlētie līdzekļi, mājsaimniecības rīcībā esošie ienākumi, izmaiņas modes tirgū, laika apstākļi, kā arī konkurence. Šie faktori lielākoties ietekmē sieviešu un bērnu apģērbu tirdzniecību, kamēr apakšveļas tirdzniecība nav tik atkarīga no ekonomiskās situācijas, modes un laika apstākļiem, skaidro Lindex Latvija vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijā var ienākt jauni apģērbu tirgotāji

Žanete Hāka, Vēsma Lēvalde, Sandra Dieziņa, 30.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu mazumtirdzniecības nozarē konkurence ir asa, tomēr uzņēmumi saskata vietu izaugsmei.

Viņi gan atzīst, ka Varner Gruppen pārstāvēto Cubus, Bik Bok un Dressman aiziešana no tirgus konkurenci būtiski nemazinās, jo paredzams, ka nākotnē nozarē ienāks jauni zīmoli, kas plaši pārstāvēti Eiropā. Tiesa gan, lielākā aktivitāte prognozējama ap Rīgu, un reģionos jaunu zīmolu veikalus atvērs vien retais.

Lietuvas un Latvijas pašreizējā mazumtirdzniecības līdera Apranga ģenerāldirektors Rimants Perveņecks spriež, ka Varner Gruppen aiziešana no Latvijas tirgus situāciju apģērbu nozarē īpaši neietekmēs, jo «tas nav tā kalibra spēlētājs, kas noteiktu toni tirgū». Viņš saredz, ka skandināvu vietu ātri vien aizņems jau esošie spēlētāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Norvēģijas koncerna Varner Gruppen nesenais paziņojums par aiziešanu no Latvijas, lēmumu skaidrojot ar nelielo tirgu un veikalu neapmierinošo rentabilitāti, lika domāt par asu konkurenci, daudzi aptaujātie tirdzniecības centru un mazumtirgotāju pārstāvji situāciju Latvijas apģērbu tirgū raksturo visnotaļ pozitīvi, noskaidrojis laikraksts Diena.

Kā rakstīts, Varner Gruppen pārstāvēto zīmolu Cubus, Dressmann un Bik Bok veikali savu darbību Latvijā pārtrauks nākamā gada februāra beigās.

Modes māksliniece Šeila Dienai sacījusi, ka šāda veikalu aiziešana Latvijas apstākļiem neesot nekas pārsteidzošs, jo gan pircēju daudzums, gan cilvēku pirktspēja ir visnotaļ ierobežota.

Pretēju viedokli paudis Lindex izpilddirektors Gorans Bille, kurš uzsvēris: «Neuzskatām, ka Latvijas tirgus ir sarežģītāks nekā tirgus citās valstīs.» Viņš nav slēpis, ka Varner Gruppen aiziešana no Latvijas apģērbu tirgus radīs iespēju Lindex šeit vēl vairāk paplašināties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas tirdzniecības grupa Stockmann nākamgad koncentrēsies uz jaunas stratēģijas īstenošanu, slēdzot vairākus veikalus, tostarp visus Seppala tīkla veikalus Latvijā, bet vienlaikus plānota arī jaunu veikalu atvēršana, Stockmann informēja Helsinku biržu.

«Stockmann vadība ir pieņēmusi stratēģisku lēmumu turpmāk koncentrēties uz pamata darbību: nekustamajiem īpašumiem, mazumtirdzniecību Stockmann un Lindex tīklā,» informēja koncerna ģenerāldirektors Pers Telins.

Koncerns koncentrēsies uz jau esošajiem tirdzniecības centriem Helsinkos, Sanktpēterburgā, Tallinā un Rīgā. Šajos īpašumos pamata darbību joprojām veiks Stockmann, tomēr tiks uzlabota telpu izmantojuma efektivitāte un to iznomāšana citiem komerciālās darbības veicējiem.

Lindex zīmolu veikalu tīklu, kas pašlaik darbojas 16 valstīs, plānots paplašināt. 2015.gada pavasarī plānots atvērt jaunu veikalu Londonā, kā arī notiks ieiešanas Ķīnas tirgū izpētes turpināšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielvaikalu tīkls Stockmann plāno reorganizēt kompānijas noliktavu sistēmu, kā rezultātā bez darba Somijā un Latvijā paliks aptuveni 250 cilvēki.

Lielākā daļa darbavietu - ap 200 - tiks likvidētas Somijā, kur Stockmann paredzējis centralizēt darbību jaunā loģistikas centrā Tūsulā, kas atrodas aptuveni 30 km attālumā no Helsinkiem. Jaunajā centrā paredzēts uzstādīt tehnoloģijas, kas aizstās cilvēka darbaspēku, vēsta portāls yle.fi.

Lai arī jaunās tehnoloģijas izstrādātājs vēl nav izvēlēts, Stockmann aplēsis, ka jaunā sistēma kompānijai ļaus ietaupīt gadā aptuveni 6,5 miljonus eiro, sākot no 2018. gada.

Tikmēr aptuveni 50 darbavietas tiks likvidētas Latvijā, jo no 2017. gada arī Baltijas valstīm preces tiks piegādātas no Tūsulas loģistikas centra.

Stockmann ir kopumā deviņi lielveikali Somijā un Baltijas valstīs, kā arī vēl septiņi Krievijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Bezkažokādu programmai Fur Free Retailer pievienojušies pirmie Latvijas uzņēmēji

Dienas Bizness, 27.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fur Free Retailer programmā iestājušies pirmie Latvijas uzņēmēji – Uniq, Ecattus un modes zīmols Ieva Janelsiņa, tādējādi pievienojoties citiem, tostarp starptautiski plaši zināmiem, apģērbu zīmoliem, kas izvēlējušies netirgot kažokādu izstrādājumus.

Fur Free Retailer programmas mērķis ir veicināt ētiskas izvēles iespējas patērētājiem, sniedzot precīzu informāciju par mazumtirgotāja politiku attiecībā uz kažokādām. Apliecinot savu apņemšanos atteikties no kažokādu izstrādājumu ražošanas un tirdzniecības, šai programmai ir pievienojušies vairāk nekā 300 uzņēmumu no visas pasaules, tostarp Zara, H&M, Esprit, Lindex, Cubus, Dressmann, Bik Bok,Topshop, Bershka, Stradivarius un citi. Tagad Fur Free Retailer programmā iestājušies arī pirmie Latvijas uzņēmēji: Uniq, Ecattus un modes zīmols Ieva Janelsiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā «STOCKMANN» grupas biznesa stratēģija, kura tika ieviesta 2016. un 2017.gadā, uzrādījusi sekmīgu rezultātu – 2018.gadā SIA «STOCKMANN» peļņa veidojusi 1,27 miljonus eiro.

Kā norāda uzņēmumā, iegūtie rezultāti uzrāda, ka tiek realizēts konkurētspējīgs biznesa modelis. Arī 2019.gadā plānots īstenot izvēlēto stratēģiju.

«STOCKMANN» Baltijas noliktavas procesu pārcelšana uz jauno distribūcijas centru Somijā 2017.gada beigās, kā arī koncesijas biznesa modeļa uzsākšana 2018.gada sākumā ir bijuši nepieciešamie biznesa stratēģijas soļi, kas 2018.gada rezultātos uzrāda SIA «STOCKMANN» kopējā neto apgrozījuma samazinājumu par 13,9%, bet ļauj strādāt ar lielāku peļņu, koncentrējoties uz pamatdarbības attīstību.

Kā teic Dace Goldmane, universālveikala «STOCKMANN» direktore Latvijā: «Gan pieredze, ko esam guvuši Latvijā darbojoties jau vairāk nekā 15 gadu garumā, gan jaunās stratēģijas realizēšana apliecinājusi, ka veiksmīga biznesa īstenošanā vienlīdz svarīgi ir kā ilgtspējīgi risinājumi, tā progresīvas inovācijas. 2018.gadā turpinājām attīstīt četrus galvenos darbības segmentus – modi, kosmētiku, mājas preces un pārtiku. Tāpat ieviesām jaunus digitālos risinājumus darbības efektivizācijai, kā arī īstenojam veiksmīgu sadarbību ar universālveikala nomniekiem. 2018.gadā arī investējām vides aizsardzības pasākumos un sadarbojāmies ar Pasaules Dabas fondu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie tirdzniecības centri, atverot jaunus apģērbu zīmolu veikalus, saasina cīņu par klientiem. Tendences liecina, ka pircēju aktivitāte pamazām pieaug un īpaši kāpums vērojams apģērbu tirdzniecībā.

Vairāki zīmoli

Tirdzniecības centrā Spice durvis vēris Latvijā pirmais britu universālveikals Debenhams, kura izveidē ieguldīti divi miljoni eiro, kā arī radītas vairāk nekā 40 jaunas darba vietas. Veikalā, kura platība ir 2948,5 kvadrātmetri, aptuveni 12% no kopējās platības aizņems kosmētikas nodaļa, 12% – apakšveļa, 57% – apģērbi sievietēm, vīriešiem un bērniem, aptuveni 11% – apavi, somas un aksesuāri, savukārt mājas preces un tekstila piedāvājums aizņems 5%.

Līdz ar Debenhams veikala atvēršanu Latvijas tirgū ienāk arī vairāki starptautiski atpazīstami zīmoli: sieviešu apģērbi un mājas dizaina lietas Ben de Lisi, sieviešu apakšveļas zīmols Janet Reger, kā arī apģērbu un aksesuāru zīmols Jasper Conran un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO, VIDEO: 72 miljonus eiro vērtie Origo būvdarbi tuvojas finišam

Monta Glumane, 22.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties tirdzniecības centra Origo piebūves celtniecības darbu noslēgumam, Linstow Center Management atklāj, kādi nomnieki atradīsies topošajā sešstāvu iepirkšanās un biroju centrā.

Video skatāms raksta beigās!

Db.lv jau vēstīja, ka jauno piebūvi apmeklētājiem paredzēts atklāt nākamā gada pavasarī. Ēkas pirmajos trīs stāvos plānots izvietot tirdzniecības, ēdināšanas un pakalpojumu sniedzēju telpas, bet ēkas augšējos trīs stāvos A klases birojus - Origo One.

Paredzēts, ka ēkas pirmajā stāvā atradīsies pirmās nepieciešamības preces. Tajā tiks izvietoti tādi veikali kā Drogas, Euronics, Douglas, Jāņa Rozes grāmatnīca, Mēness Aptieka, Pasaules Optika, kā arī tehnoloģiju un mobilo sakaru operatori – LMT, Bite, Tele 2, Lattelekom, Samsung, kā arī kafejnīcas un ātrās ēdināšanas pakalpojumi – Blender, Lage Gastranome, Costa Coffee u.c. Tāpat pirmajā stāvā atradīsies lielākais Rimi pilsētas centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas universālveikala «Stockmann» 1. stāvā sāk darboties bezmaksas dzeramā ūdens uzpildes punkts. Tas ļaus nodrošināt ūdens nepieciešamību, kā arī mudinās veikala klientus izvairīties no lieku plastmasas pudeļu iegādes, tā samazinot plastmasas atkritumu daudzumu.

Pieejams būs dzeramais ūdens, kas iegūts, uzstādot sešpakāpju osmozes filtru.

Realizējot ilgtspējas programmu, «Stockmann» arī pārtrauc vienreizlietojamo plastikāta trauku tirdzniecību, tos aizstājot ar videi draudzīgiem risinājumiem.

Ūdens sagatavošanā netiek izmantoti ķīmiskie reaģenti. Sešpakāpju filtrēšanas procesā ūdens tiek atbrīvots no piemaisījumiem, bet, plūstot cauri mineralizācijas filtram, ūdens uzņem minerālelementus – kalciju, magniju, nātriju, kāliju. Punkta izveidē ieguldīti 4800 eiro.

«Stockmann» ilgtspējas programma stimulē klientus un darbiniekus izvēlēties veselībai un videi draudzīgus risinājumus. «Stockmann» darbiniekiem pieejamas vairākas velosipēdu novietnes, liels akcents tiek likts uz ikdienā lietoto energoresursu, papīra un plastmasas patēriņa samazināšanu. Ikdienā, piemēram, iegādājoties kafiju «Stockmann» pārtikas nodaļā un izmantojot savu krūzi, katrs darbinieks kafiju var iegādāties ar papildu atlaidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas mazumtirdzniecības koncerns Stockmann ar tajā ietilpstošā apģērbu mazumtirdzniecības tīkla Seppala vadītāju Evelīnu Melentjefu un viņas vīru Timo Melentjefu parakstījuši memorandu par tīkla pārdošanu.

Darījums notiks 1.aprīlī un ietvers 82 Seppala veikalus Somijā un 20 veikalus Igaunijā, informēja Stockmann.

«Seppala turpinās darbu kā Somijā lielākais gatavo apģērbu pārdevējs, tīkla pārdošana ļaus saglabāt darbavietas 500 cilvēkiem Somijā,» paziņoja Melentjefa.

Decembra beigās notikušu sarunu rezultātā Seppala nolēma veikalu skaitu Somijā samazināt par 41 un likvidēt 200 darbavietu. Darbu turpinās vairāk nekā simt veikalu Somijā un Igaunijā, kuros strādā vairāk nekā 600 cilvēku. Seppala veikali Latvijā, Lietuvā un Krievijā tiek slēgti.

Seppala apgrozījums pērn bija 92,6 miljoni eiro. Tīkla pārdošanai uz Stockmann apgrozījumu būtiskas ietekmes nebūs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas tirdzniecības veikalu ķēde Stockmann Oyj plāno slēgt četrus veikalus Krievijā un Somijā, kas rada zaudējumus, kā arī atlaist darbiniekus, lai līdz 2016.gada beigām samazinātu izmaksas gadā par 50 miljoniem eiro, raksta MarketWatch.

Uzņēmums pārskata savu biznesu, ko skārušas Krievijas ekonomiskās problēmas.

Pērnā gada ceturtajā ceturksnī Stockmann zaudējumi sasniedza 38 miljonus eiro, salīdzinot ar 37 miljonu eiro peļņu 2013. gada pēdējā ceturksnī. Ceturkšņa apgrozījums bija 549 miljoni eiro, kas ir mazāk nekā 608 miljoni eiro iepriekšējā gada attiecīgajā periodā.

Kopumā pērn Stockmann zaudējumi sasnieguši 100 miljonus eiro, salīdzinot ar 48 miljonu eiro peļņu 2013.gadā.

Pērn par Stockmann vadītāju tika ievēlēts Pērs Telins, un uzņēmums sāka pārdot un slēgt daļu no tirdzniecības vietām, kas uzrādīja sliktus rezultātus. P. Telins paziņojumā uzsvēris, ka plānotās darbības ļaus uzņēmumam virzīties pareizajā virzienā, taču izmaiņas nenotiks momentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Bērnus pucē ar apdomu

Linda Zalāne, 01.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju bērnu apģērbu tirgū līdzās starptautiskajiem milžiem par bērnu vecāku uzmanību konkurē arī «otro roku» veikali, amatnieki un nišas spēlētāji, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem, uzņēmumu kopējais apgrozījums, kuru pamatdarbība ir tekstilizstrādājumu, apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu tirdzniecība, pērn un šā gada pirmajos divos mēnešos bijis ap 28.5 milj. eiro mēnesī (vidējais rādītājs). Cik lielu daļu veido tieši bērnu apģērbu realizācija, nav zināms. Toties skaidrs, ka lielāko tirgus daļu bērnu apģērbu segmentā aizņem starptautisko zīmolu sortiments, bet mazajiem tirgotājiem jāmeklē nišas. Mūsu tirgū ir pārstāvēti labi pazīstamie starptautiskie zīmoli un veikalu tīkli, tostarp Next, Lindex, Zara, H&M, kuru sortimentā ir arī bērnu apģērbu kolekcijas. Sastopami ir uzņēmumi, kuriem pieder viens vai daži specializēti veikali, pārstāvēti ir arī vietējie ražotāji, kuriem ir savi firmas veikali. «Starptautisko veikalu tīkli ir lielākie konkurenti, ar kuriem Latvijas ražotāji nevar sacensties cenas ziņā, jo to produkciju šuj valstīs, kur ir lēts darbaspēks. Latvijas bērnu apģērbu ražotājiem priekšroka ir kvalitātē un arī sortimentā, kas atšķiras no masu produkcijas,» stāsta Mini mode īpašniece Kristīne Līpiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoruden pirmo reizi «Stockmann» «Trako Dienu» kampaņas piedāvājumus pircējiem Latvijā būs iespējams iegādāties internetā, izmantojot mājaslapu «Crazydays.com». Tiešsaistes veikals darbosies arī Igaunijā un Somijā, kur «Trakās Dienas» norisināsies vienlaicīgi ar Latviju.

Interneta veikalā preces aplūkot un izveidot vēlmju sarakstu mazumtirgotājs piedāvā no trešdienas, 25.septembra, bet veikt pirkumus būs iespējams «Trako Dienu» laikā – no 2.oktobra plkst. 7.00 līdz 7.oktobra plkst. 2.00.

««Trako Dienu» interneta veikals ir nākamais uzņēmuma solis daudzkanālu iepirkšanās vides attīstībā un pirmā reize, kad «Stockmann» Latvijā ienāk interneta veikalu segmentā, tā nodrošinot klientiem iespēju veikt pirkumus ne vien klātienē, bet arī attālināti sev ērtā vietā un laikā,» teic Dace Goldmane, universālveikala «Stockmann» direktore. Digitālā attīstība ir viens no uzņēmuma stratēģiskajiem virzieniem, un šogad jau īstenoti tādi projekti kā jaunas klientu vadības sistēmas «Salesforce» un pasaulē lielākās mobilo maksājumu sistēmas «Alipay» ieviešana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Redzamākās izmaiņas Rīgas universālveikalā Stockmann ir Seppala aiziešana un Costa kafejnīcas un elektropreču tirgotāja Euronics ienākšana; Somijā un Krievijā bizness mainās krietni vairāk , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šī gada sākumā Stockmann grupa pieņēma lēmumu mainīt stratēģiju un pastiprināt savu pozīciju tirgū, piedāvājot daļu no telpām nomai, iepriekš vēstīja Db.lv. Kā uzņēmumam ar pārmaiņām Latvijā veicies, intervijā stāsta Rīgas universālveikala direktore Dace Goldmane. Ar viņu DB tiekas neilgi pirms Stockmann Trakajām dienām. Vaicāta, kāds ir šī pasākuma pienesums, D. Goldmane atbild, ka šī ir viena no universālveikala lielākajām kampaņām, kas stāv līdzās Ziemassvētkiem. Trakās dienas notiek divas reizes gadā un kopējais abu kampaņu apgrozījums ir pielīdzināms vidēji viena mēneša apgrozījumam universālveikalā. Tā apgrozījums Latvijā pērn pieauga par 5%, sasniedzot 44,6 miljonus eiro, šogad gan nav vērojams apgrozījuma pieaugums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Atvērts viens no vērienīgākajiem investīciju projektiem

Lelde Petrāne, 14.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā "Origo" ēkā, kas atrodas Rīgā, Satekles ielā 2b, apmeklētājiem atvērta tirdzniecības centra "Origo" paplašinātās daļas pirmā kārta, kā arī biznesa centrs "Origo One".

Projekts esošā t/c "Origo" platību palielinās vairāk nekā divas reizes, jaunās ēkas pirmajos trīs stāvos izvietojot tirdzniecības un pakalpojumu sniedzēju telpas, savukārt ēkas augšējos trīs stāvos – A klases birojus. Projektā kopumā plānots investēt 75 miljonus eiro. T/c "Origo" A ēkas rekonstrukciju plānots pilnībā noslēgt līdz 2020. gada rudenim.

Projekta ietvaros t/c "Origo" kopējā platība pieaugusi no 35.5 līdz 81.8 tūkstošiem kvadrātmetru. 35.7 tūkstoši kvadrātmetru tiks atvēlēti tirdzniecības telpām, savukārt 11.1 tūkstotis kvadrātmetru aizņems ar jaunākās paaudzes tehnoloģijām aprīkoti A klases biroji un darījumu telpas – biznesa centrs "Origo One".

Komentāri

Pievienot komentāru