Mūsdienās pircēji kļuvuši arvien attapīgāki un, izmantojot viedtālruņus, itin ātri atrod restorānus, kuros laimīgajās stundās var paēst par puscenu un vietas, kurās var izmantot kuponus. Tomēr ēdināšanas iestāžu vadītāji zina psiholoģiskus trikus, ar kuru palīdzību var panākt, ka apmeklētājs samaksā par ēdienu vai dzērienu tik daudz, cik iespējams, raksta Business Insider.
Aplūkojiet galeriju un uzziniet piecus populārākos restorānu trikus, kas liek jums tērēt vairāk!
#1/5
1. No ēdienkartes izņemta valūtas zīme. Pēdējo trīs desmitgažu laikā Gregs Raps (Gregg Rapp) nodarbojas ar «ēdienkaršu inženieriju» un labāk nekā citi zina, kas no ēdienkartēm ir izņemts, lai liktu klientam tērēt vairāk un nebīties no cenas. Pašu cenu no ēdienkaretes izņemt gan nevar, tomēr pazust var valūtas simbols. G. Raps novērojis, ka dolāra zīme pirms cipara, kas norāda, cik maksā ēdiens vai dzēriens, padara klientus piesardzīgākus un viņi nevēlas tērēt daudz. Tādēļ pašlaik labāko restorānu ēdienkartē neatradīsiet valūtas zīmi, tikai ciparus – lai jūs neaizbiedētu.
#2/5
2. Smalki ēdienu apraksti. Daudz atkarīgs no tā, kā ēdieni aprakstīti ēdienkartē. «Ar «izpušķotiem» ēdiena aprakstiem» var panākt, ka klients vairāk vērības piegriež ēdienam, nevis tā augstajai cenai,» raksta medijs.
#3/5
3. Sarežģīta vīnu karte. Izvēlēties vīnu restorānā dažkārt nav tik vienkārši, sevišķi, ja oficiants pasniedz jums vīnu karti, kuras izmēri līdzinās bībelei. Medijs apgalvo – restorāni cer, ka apmulsīsiet un iztērēsiet vairāk. Pirmā nepareizā izvēle ir restorānā pasūtīt mājas vīnu, jo «restorāni nopirks pašu lētāko, kas vien iespējams, un pārdos to par tik augstu cenu, cik vien iespējams,» norāda Čips Kasidijs (Chip Cassidy), kurš ir vīna tirgotājs un pasniedzējs Maiami Universitātē (International University of Miami). Viņš iesaka restorānā nekautrēties oficiantam pateikt cenas amplitūdu, par kuru vēlaties iegādāties vīnu.
#4/5
4. «Speciālie piedāvājumi». Ikvienam zināms, ka dažādas kvalitātes produkti tiek pārdoti par atšķirīgu cenu. Restorāni eksperimentē, ēdienu gatavošanā izmantojot lētāku gaļu, turklāt tas tiek darīts ne tikai, lai samazinātu izmaksas, kas ir acīmredzams iemesls, bet arī, lai izmēģinātu atšķirīgus pagatavošanas veidus un receptes. Tāpat lētāk tiek pārdoti ēdieni, kas gatavoti no vietējiem produktiem, jo tos piegādā svaigus un tie ātrāk bojājas. Tādējādi vietējo produktu ēdieni un lētāko izejvielu ēdieni parasti arī tiek pārdoti kā «speciālie piedāvājumi», kurus oficiants reklamā ar tādām frāzēm kā «mums ir kaut kas jauns un īpašs».
#5/5
5. Mūzika atmosfērai. Pētījumi ir vairākkārt apliecinājuši, ka mūzika veikalā vai restorānā ietekmē, ko klients iegādāsies. Piemēram, fonā skanot franču mūzikai, vīna veikalā biežāk tika iegādāts franču vīns, skanot vācu mūzikai pircēji biežāk nopirka vīnu, kas nāk no Vācijas utt. Cits pētījums liecina, ka restorānos un veikalos, kuros tiek spēlēta lēna mūzika, pārdošanas apjomi ir par 38% lielāki nekā veikalos, kuros tiek spēlēta skaļa vai ātra mūzika. Klientu uzvedības eksperts G. Raps norāda, ka lēna mūzika padarīs klienta apmeklējumu ilgāku, taču ātrāka mūzika palīdzēs restorānam apkalpot vairāk klientu, ja ir daudz klientu un galdiņi tiek aizpildīti ātri.