Internets

Piedāvā bezmaksas WiFi apmaiņā pret reklāmu skatīšanos

Lelde Petrāne, 09.01.2012

Jaunākais izdevums

Latvijas telekomunikācijas uzņēmums MWTV sācis publiskās vietās Latvijā izvietot bezmaksas WiFi pieslēguma punktus.

Projekts M4 Open WiFi paredz, ka, lai 30 minūtes lietotu ātru un drošu interneta pieslēgumu, būs jānoskatās viena no 4 piedāvātajām reklāmām, kuras garums nepārsniedz 15 sekundes.

«Projekta M4 Open WiFi galvenais mērķis ir nodrošināt Latvijas iedzīvotajiem bezmaksas pieeju mūsdienīgam bezvadu internetam. Tik daudz tiek runāts par to, cik internetā brīvi pieejami mēs gribētu būt, taču realitāte ir tāda, ka nemaz tik brīvi internets Latvijas iedzīvotājiem nav pieejams,» stāsta SIA MWTV komercdirektors Normunds Tože.

«Bezmaksas internets ir pieejams dažās kafejnīcās, restorānos, tirdzniecības centros un viesnīcās, bet tas tomēr tikai daļēji ir bezmaksas, jo uzliek blakus pienākumus, piemēram, nopirkt kafejnīcā kafiju. Ir arī Lattelecom tīkls, taču tas ir par maksu. Vēl var izmantot arī mobilo internetu, taču tas nav tik ātrs kā dažkārt gribētos,» skaidro Tože.

Šobrīd M4 Open WiFi pārklājuma zona ir Vecrīgā un arī vairākos Rīgas mikrorajonos, tai skaitā Purvciemā, Pļavniekos, Imantā, Ziepniekkalnā. Kopš 2011.gada 1.augusta M4 Open WiFi bezmaksas internets ir pieejams arī Ogrē.

Vecrīgā M4 Open WiFi bezmaksas bezvadu internets ir pieejams pie Krāmu ielas 2, Ziepniekkalnā pie IKI, Imantā pie kafejnīcas Hedo un fitnesa kluba Atlētika Imanta, Pļavniekos pie t/c Sahāra, Deglava un Lubānas tirgus, veikaliem RIMI Deglava un Mego, frizētavām Aleksi, Akcents, Jūlija un Aura, kafejnīcām Danui, Mārtiņa beķereja, Dēli un Sushi Time, autoskolas Vanags, Purvciemā pie restorāna un bistro Aleksandrs, skaistumkopšanas salona Aleksandrs.

«Šogad M4 Open WiFi tīkls tiks nepārtraukti attīstīts. Līdz gada beigām plānojam pārklāt visu Rīgas teritoriju, kā arī uzsākt aktīvu darbību Rīgas rajonā,» informēja Tože.

«Atverot interneta pārlūkprogrammu, būs redzami 4 reklāmas banneri. Lietotājam tiek piedāvāts noskatīties vienu no četriem bezmaksas interneta sponsora piedāvājumiem. Bezmaksas internets būt pieejams uzreiz pēc 15 sekunžu garās reklāmas noskatīšanās,» viņš paskaidroja.

Lai interneta piekļuves vietas varētu vieglāk atpazīt, tās tiks marķētas ar speciālu uzlīmi, kurā būs minēts, ka šeit pieejams M4 Open WiFi bezmaksas bezvadu internets.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas elektronisko sakaru sniedzējs Lattelecom no 3.aprīļa atver 2000 WiFi bezmaksas punktus visā Latvijā. Punktus uzņēmums izraudzījās ņemot vērā iedzīvotāju balsojumu, kuru izteica vairāk nekā 260 tūkst. iedzīvotāju.

Bezmaksas WiFi punktu saraksts ir pieejams Wi-Fi.lv un 1188.lv, kur atsevišķi izdalīti bezmaksas punkti.

Marta beigās veiktais pētījums apstiprina, ka vislabprātāk interneta lietotāji bezmaksas WiFi izmantotu dažādās ēdināšanas iestādēs (53%), parkos un citās āra atpūtas zonās (48%), kā arī ārstniecības iestādēs (45%) un sabiedriskajā transportā (44%).

Lai lietotu Lattelecom bezmaksas WiFi internetu publiskās piekļuves vietās, lietotājam savā viedierīcē jāizvēlas Lattelecom_Wi-Fi tīkls un jāatver interneta pārlūka programma. Pēc mirkļa pārlūkprogrammā atvērsies WiFi mājas lapa ar iespēju pusstundu lietot internetu bez ierobežojumiem, pirms tam noskatoties 15 sekunžu īsu informatīvo ziņojumu. Lai atjaunotu bezmaksas interneta piekļuvi, lietotājam būs jāatkārto iepriekš minētās darbības. Jautājumu vai neskaidrību gadījumā ikviens var vērsties pie Lattelecom servisa, sazinoties pa tālruni 177.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Liepājas Universitātes centrālās ēkas uzstādīti soliņi, kur varēs lietot bezvadu internetu bez maksas.

Liepājas reģionā patlaban ir vairāk nekā 130 bezmaksas WiFi punktu, no kuriem Liepājā ir 80, kas ir lielākais bezmaksas WiFi punktu skaits ārpus galvaspilsētas, informē Lattelecom. Bezvadu interneta punkti būtiski atvieglos piekļuvi informācijai cilvēkiem, kuri ikdienā lieto viedtālruni, portatīvo datoru vai citas mobilās ierīces. Soliņi uzstādīti projekta ietvaros, ko īstenoja Lattelecom sadarbībā ar Liepājas domi.

Liepājā ir vairāk nekā 22 tūkstoši Lattelecom klientu un tikpat daudz - arī Liepājas reģionā, savukārt Kurzemē kopumā ir gandrīz 50 tūkstoši klientu.

Līdz šim Latvijā kopumā atvērti vairāk nekā 2000 bezmaksas WiFi punkti. Savukārt WiFi soliņi līdz šim atklāti piecās vietās: Rīgā, Valmierā, Rēzeknē, Jelgavā un Liepājā. Tuvākajā laikā WiFi soliņi tiks uzstādīti arī citas Latvijas pilsētas, tostarp Daugavpilī, Jūrmalā un citur.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā piektdien atklāta līdz šim plašākā WiFi teritorija Latvijā - no šīs dienas visās Rīgas Austrumu slimnīcas publiski pieejamās vietās tiks nodrošināts bezmaksas WiFi, informē Lattelecom un Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas pārstāvji.

Pirmajā etapā bezmaksas WiFi tīkls tiek ierīkots slimnīcas publiskajā zonā – tie būs kopumā 56 piekļuves punkti uzgaidāmajās telpās stacionāru poliklīnikās, uzņemšanas nodaļās un Neatliekamās medicīnas klīnikā, vestibilos un gaiteņos, kas uzņem lielāko pacientu, piederīgo un studentu plūsmu. Pieejas punkti tiks atzīmēti ar īpašām vizuālajām norādēm. Plānā iespējami tuvākajā nākotnē ir nodrošināt bez maksas interneta piekļuvi arī pacientiem ārstniecības nodaļās.

«Piedāvājot iespēju pieslēgties bezmaksas WiFi tīklam, mēs speram pirmo soli, lai realizētu ieceri nodrošināt bezmaksas interneta pārklājumu Rīgas Austrumu slimnīcas stacionāros un padarīt to pieejamu plašākam cilvēku lokam – pacientiem un piederīgajiem uzgaidāmajās telpās, poliklīnikā un uzņemšanas nodaļās, mācībspēkiem un lielajai studentu saimei, kam iespēja izmantot internetu bez maksas ir ļoti svarīga,» papildina slimnīcas valdes priekšsēdētājs Viesturs Boka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

250 tūkst. iedzīvotāju nobalsojuši par WiFi bezmaksas punktu atvēršanu

Sanita Igaune, 02.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim vairāk nekā 250 tūkst. iedzīvotāju ir izteikuši viedokli par vietām, kur vēlētos lietot bezmaksas WiFi, DB informēja Lattelecom sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Līga Bite. Jāatzīmē, ka 2.aprīlis ir pēdējā diena, kad ikviens Latvijas iedzīvotājs vietnē atverwifi.lv var balsot, lai visā Latvijā atvērtu Wi-Fi punktus bezmaksas lietošanai.

Marta vidū veiktā aptauja liecina, ka katrs piektais Latvijas iedzīvotājs būtu gatavs atteikties no kāda kaitīgā ieraduma, piemēram, alkohola vai saldumu patēriņa, lai iegūtu iespēju lietot bezmaksas WiFi. Gandrīz desmitā daļa iedzīvotāju vērtē bezmaksas WiFi piekļuvi augstāk par pusdienām un kino, teātra vai koncerta apmeklējumu.

Marta beigās Lattelecom nāca klajā ar iniciatīvu un solīja atvērt bezmaksas WiFi vietas, ja konkrēto punktu pieprasīs vismaz 100 interneta lietotāju.

Aptaujas dati liecina, ka 91% Latvijas iedzīvotāju zina, kā iespējams pieslēgties internetam publiskās vietās, izmantojot WiFi bezvadu interneta piekļuvi.

Pārsvarā bezvadu internetu izmanto viedtālruņu lietotāji (69%) un portatīvo datoru lietotāji (68%), 26% aptaujas dalībnieki norādījuši, ka lieto WiFi, izmantojot planšetdatorus vai citas viedierīces.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Sabiedriskajā transportā bezvadu internetu iestrādā Pilsētas līnijas; citus piedāvājumus nevērtē

LETA, 18.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Pilsētas līnijas, kas savulaik bez konkursa ieguva tiesības izvietot reklāmas visā Rīgas sabiedriskajā transportā, varētu tramvajus, trolejbusus un autobusus nodrošināt ar bezmaksas WiFi jeb bezvadu internetu, vēsta Latvijas Televīzijas raidījums De facto.

Pašvaldības uzņēmums Rīgas satiksme (RS) jau iepriekš paziņojis, ka šovasar atsevišķi Rīgas sabiedriskā transporta līdzekļi varētu tikt nodrošināti ar bezmaksas WiFi pieslēgumu. RS pārstāvis Viktors Zaķis raidījumam teicis, ka «mēs testējam» sistēmas, un, ja viss izdosies, WiFi transportlīdzekļos un arī pieturvietās varētu ieviest gada laikā.

Tomēr, kā izpētījis raidījums, bez konkurences un citu piedāvājumu izvērtēšanas pie WiFi ierīkošanas sabiedriskajā transportā un pieturvietās tikusi kompānija Pilsētas līnijas, kas patlaban arī testē šīs iespējas.

RS ikdienu pasažierus pārvadā ar aptuveni 1000 transporta vienībā, pilsētā ir apmēram 1800 pieturvietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

7 kļūdas, veidojot reklāmu Google (AdWords) meklētājā

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants, 09.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir virkne iespēju, kā Google meklētājā izveidot neefektīvu reklāmu. Neņemot vērā svarīgākos pamatnosacījumus, jūs riskējat ātri iztērēt reklāmas budžetu un ģenerēt nekvalitatīvu trafiku uz savu mājas lapu (ne mērķauditoriju). Šodien es pastāstīšu par dažām būtiskākajām kļūdām, kas tiek pieļautas, veidojot reklāmu Google meklētājā. Ņemiet tās vērā un jūs spēsiet paaugstināt savas reklāmas efektivitāti un iegūt vairāk jaunu klientu.

1. Izmantoti tikai plašas atbilstības (Broad match) atslēgas vārdi

Centieties neizmantot atslēgas vārdus ar plašu atbilstību. Ja jūs šo atbilstību tomēr izmantojat, piemēram, atslēgas frāzi «Kravas automobiļu autoserviss», rēķinieties, ka jūsu reklāma būs redzama pēc visdažādākajiem pieprasījumiem, tādiem kā «Autoserviss Daugavpilī», «Vieglo automobiļu autoserviss», «Degvielas patēriņš kravas automobiļiem» utt. Proti, jūsu reklāmu redzēs un uz to bieži vien klikšķinās dažādi interesenti, taču ne jūsu mērķauditorija. Tādējādi jūs zaudēsiet naudu. Es iesaku izmantot frāzes atbilstību (Phrase match) un/vai precīzu atbilstību (Exact match). Tas jums ļaus samazināt nekvalitatīvo klikšķu skaitu un pārsvarā rādīt reklāmu vienīgi jūsu potenciālajiem klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs iespēju sabiedrisko transportu vai autostāvvietu izmantot bez maksas.

Kas ir sliktāk: maksāt par sabiedriskā transporta biļeti vai autostāvvietu, vai noskatīties reklāmas rullīti apmaiņā pret bezmaksas braucienu vai auto novietošanu pilsētas centrā? Aplikācijas Flipix izveidotājs Jānis Saušs ar komandu ir pārliecināts, ka daudzi izvēlētos otro opciju, un šā gada otrajā pusē tas būs iespējams arī Latvijā. Ideja aizgūta no Vācijas, kur līdzīga aplikācija guvusi tik lielu popularitāti, ka serveri knapi spējuši nodrošināt lielo pieprasījumu. Lai iegūtu bezmaksas biļeti, aplikācijas lietotājam būs jānoskatās piecas paša izvēlētas 20 sekunžu reklāmas, kas tiks atlasītas pēc lietotāja interesēm, piemēram, hobiji, sports, skaistumkopšana u.c. Lietotāji pēc reklāmas noskatīšanās varēs saņemt e-pastā konkrēto uzņēmumu atlaides, kuponus vai citas priekšrocības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen laikraksts Diena publicēja pētījumu par bezvadu interneta publiskās piekļuves punktiem Rīgā un secināja, ka situācija ir visnotaļ bēdīga. Kā ierasts, Rīga salīdzināta ar Tallinu un ... rezultātu paši varat iedomāties.

Gribot negribot jāpieķer sevi pie domas, ka arī man laikam labāk patīk tās pilsētas, kur viedierīce pārslēdzas no 3/4G uz publisko WiFi tīklu. Sevišķi esot ārzemēs, pilsēta šķiet jaukāka ar labu bezvadu internetu pat ja ārā ir nemīlīgi laika apstākļi. Atliek secināt, ka bezmaksas WiFi ir labs ģeogrāfiskās vietas – pilsētas vai ciemata – sabiedrisko attiecību instruments. Tad kāpēc to nenovērtē pašu mājās?

Pirmkārt, droši vien jau tāpēc, ka paši lēmumu pieņēmēji pašvaldībās acīmredzot nav draugos ar jaunajām tehnoloģijām – viedtelefoniem un planšetdatorim. Jo tikai cilvēks, kas šīs tehnoloģijas neizmanto, nespēj pat iedomāties, kādu pievienoto vērtību var radīt un pārvietošanos pilsētā atvieglot iespēja izmantot internetu uz ielas, parkos, sabiedriskajā transportā, muzejos utt. Turklāt interneta sniegtās iespējas tikpat daudz izmanto vietējie iedzīvotāji, kā tūristi. Tikmēr statistika liecina, ka viedierīču skaits strauji aug. Saskaņā ar LMT datiem, Latvijā šobrīd izmantoto datu pārraides apjoms pārsniedz 500 000 GB mēnesī. Domāju, ka vēl tādu pat daļu klāt piemet abi pārējie operatori kopā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TV reklāmu skaits jūnijā audzis par 23%

Gunta Kursiša, 05.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūnijā, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi pērn, TV reklāmu gadījumu skaits pieaudzis par 28%, bet sponsorreklāmu skaits mazinājies par 7%, kopumā minētajā periodā gada griezumā nodoršinot 23% pieaugumu.

Jūnijā televīzijā reģistrēti vairāk nekā 147 tūkst. reklāmu un vairāk nekā 15 tūkst. sponsorreklāmu (visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem), saskaņā ar TNS Reklāmu reģistru.

Pretēji ierastajam, šā gada jūnijā TV raidīts vairāk reklāmu nekā maijā, bet sponsorreklāmu apjoma samazināšanās nav ļāvusi pārspēt kopējo reklāmu gadījumu skaitu, norāda TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Jūnijā lielākā daļa reklāmu (46,5%) tiek noraidītas «dienas» laikā (no 9:00-18:00). Būtiskākās svārstības notikušas pārvietojoties reklāmām no «rīta» (7:00-9:00) uz «nakts» (00:00-07:00) periodu. Naktī novērojams arī straujākais reklāmu skaita pieaugums, salīdzinot ar 2011. gada jūniju - par 58%, analizējis TNS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājas drošības risinājumi kļuvuši pieejami ikvienam un ir ne vien viegli uzstādāmi, bet arī pārvietojami uz citu mājokli

Nedēļas nogalē atpūšoties pie dabas, caur novērošanas kameras aci ielūkoties, vai mājās viss ir kārtībā, jau sēžot automašīnā, pārliecināties, ka nevienā istabā nav palikusi ieslēgta gaisma vai gludeklis, saņemt ziņojumu viedtelefonā, ja plīsusi caurule un vannas istaba applūst – šie ir tikai daži piemēri, kā viedie risinājumi mājai atvieglo ikdienu un vairo sirdsmieru. Vēl pirms dažiem gadiem mājas drošības sistēmas izmaksāja veselu kapitālu un to uzstādīšanai bija vajadzīgs speciālists vai elektriķa iemaņas, bet šodienas viedie palīgi kļuvuši pieejami pat nelielu dzīvokļu iemītniekiem. Liela daļa no tiem maksā dažus desmitus eiro, taču palīdz ietaupīt naudu un aiztaupa nevajadzīgus pārdzīvojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Septembrī neierasti straujš TV reklāmu apjoma pieaugums

Jānis Rancāns, 17.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada septembrī, salīdzinot ar attiecīgu posmu pirms gada, ievērojami pieaudzis TV reklāmu skaits. Oktobrī reklāmas apjomi TV varētu sasniegt visu laiku augstāko atzīmi.

TNS Reklāmu reģistrs septembrī televīzijā reģistrējis 136,9 tūkstošus reklāmu un 15,1 tūkstoti sponsorreklāmas gadījumu. Septembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 51%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 11%, kopumā nodrošinot 41% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.

Kā norādīja TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters, šāds TV reklāmas apjoma pieaugums ir neierasti straujš. Kopējais reklāmu skaits - aptuveni 152 tūkstoši ir lielākais jebkad Latvijā septembrī noraidītais, apsteidzot 2007. gada septembri, kad TV tika noraidīti 125,7 tūkstoši reklāmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakaru kompānija SIA Lattelecom pērn strādājusi ar 30,2 miljonu eiro peļņu, liecina Firmas.lv informācija.

Tā ir par 0,5 miljoniem eiro lielāka nekā 2012.gadā gūtā 29,7 miljonu eiro peļņa.

Lattelecom apgrozījums samazinājies par 12% - no 188,89 miljoniem eiro 2012.gadā līdz 165,61 miljonam eiro pērn.

Vienīgo negatīvo ietekmi rezultātos radījis Lattelecom 23% piederošā Latvijas Mobilā telefona peļņas kritums 2013.gadā par vairāk nekā 11 miljoniem eiro, turklāt kritums no Latvijas Mobilā telefona ieņēmumiem ir vērojams jau otro gadu pēc kārtas, uzņēmuma apgrozījuma kritumu skaidroja Lattelecom pārstāve Līga Bite.

Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka pagājušais gads Lattelecom vērtējams kā veiksmīgs, galvenokārt pateicoties veiksmīgai Lattelecom stratēģijai, kā arī ekonomikas izaugsmei Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz ievieš bezmaksas WiFi 14 dzelceļa stacijās

Jānis Rancāns, 18.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļš (LDz) pabeidzis pirmo darbu posmu pie bezmaksas bezvadu interneta pieslēguma (WiFi) nodrošināšanas dzelzceļu stacijās. Šobrīd bezmaksas WiFi pieejams 14 staciju uzgaidāmajās telpās.

Bezmaksas bezvadu internets pieejams Ogrē, Jelgavā, Slokā, Olainē, Dubultos, Priedainē, Krustpilī, Skrīveros, Daugavpilī, Cēsīs, Valmierā, Saulkrastos, Zilupē un Rēzeknē 2. Pakalpojumu nākotnē plānots nodrošināt arī citās Latvijas dzelzceļa stacijās.

LDz skaidro, ka pieslēgumu skaits bezmaksas tīklam nav ierobežots un nodrošinātais interneta ātrums ir pietiekams ātrai datu pārraidei un failu apmaiņai. Tehniski esot iespējams nodrošināt vismaz 200 lietotāju vienlaicīgu pieslēgumu tīklam. LDz aplēses liecinot, ka pakalpojumu lielākoties izmantos viedtālruņu lietotāji, jo, atbilstoši tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS datiem, jaunās paaudzes telefonus lieto gandrīz katrs piektais Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pieaug arī planšetdatoru lietotāju skaits – tos izmanto jau 7% Latvijas iedzīvotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Augustā TV pārraidīts par 0,2% mazāk reklāmu

Lelde Petrāne, 09.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2014. gada augustu. TNS Reklāmu reģistrs augustā televīzijā ir fiksējis 132 056 reklāmas un 14 271 sponsorreklāmas gadījumu. Augustā TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 0,1%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 3%, kopumā radot kritumu par 0,2%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2013.gadā.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka augustā, kā ierasts, ir turpinājies vasaras TV reklāmu skaita kritums, salīdzinot ar iepriekšējiem mēnešiem. Neparasti, ka kopumā fiksēta tik neliela atšķirība starp 2013. gada un 2014. gada augustu. Lielāko pieaugumu nodrošinājuši alkoholisko dzērienu nozares reklāmdevēji, bet mazumtirdzniecības nozarē novērojams lielākais kritums.

Augustā visreklamētākā nozare bijusi mājsaimniecības higiēna ar 5% kāpumu pret 2013. gadu. Mazumtirdzniecība, lai arī samazinoties reklāmu skaitam par 21%, ieņem 2. pozīciju reklamētāko nozaru topā. Telekomunikāciju nozare ieņem 3. vietu topā ar līdzīgu izvietoto reklāmu skaitu kā gadu iepriekš. Mobilo sakaru nozares reklāmdevēji samazinājuši savu reklāmu skaitu par 12% un ieņem 4. vietu. TOP5 noslēdz alkoholisko dzērienu nozare ar ievērojamu 51% pieaugumu pret 2013. gada augustu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmu skaits televīzijā aug divreiz straujāk

Dienas Bizness, 16.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TNS Reklāmu reģistrs martā televīzijā (TV) ir reģistrējis 119 608 reklāmas un 22 369 sponsorreklāmas gadījumus, līdz ar ko pagājušajā mēnesī TV reklāmas gadījumu skaits ir audzis par 23%, bet sponsorreklāmu skaits - par 24%, kopumā nodrošinot 23% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.

Šī gada martā novērojams neierasti straujš reklāmas apjoma kāpums, kas ir gandrīz divas reizes lielāks nekā, salīdzinot 2011. gadu ar 2010. gadu, datus skaidro TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka martā citi diennakts laiki ir zaudējuši reklāmu apjomu par labu nakts periodam (0:00-7:00). Naktī izvietoto reklāmu īpatsvars pieaudzis par 0,5 procentpunktiem. Neskatoties uz izvietoto reklāmu īpatsvara samazinājumu, lielākais pieaugums pēc reklāmu skaita fiksēts rīta stundās (7:00-9:00), kad TV noraidīts par 53% vairāk reklāmu nekā šajā diennakts laikā 2011. gada martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Septembrī fiksēts šogad straujākais TV reklāmu skaita pieaugums

Žanete Hāka, 07.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu aģentūras TNS Reklāmu reģistrs septembrī televīzijā ir reģistrējis 152 tūkstošus reklāmu un 16,7 tūkstošus sponsorreklāmas gadījumus, informēja TNS pārstāvji.

Septembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 29%, bet sponsorreklāmu skaits par 22%, kopumā nodrošinot 28% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka septembrī fiksēts šogad straujākais TV reklāmu skaita pieaugums. Vislielāko pieaugumu nodrošinājusi zāļu nozare, gandrīz visi reklāmdevēji kāpinājuši reklāmu apjomu, salīdzinot ar pagājušo gadu.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka septembrī, turpinoties jau augustā novērotajai tendencei, mazāks reklāmu skaita īpatsvars fiksēts Prime Time (18.00-24.00) laikā. Pieaugusi no rīta (7.00-9.00) un pa dienu (9.00-18.00) izvietoto reklāmu daļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā transporta pieturvietā Tērbatas iela šodien tika atklāts Lattelecom-free WiFi punkts. Šādus piekļuves punktus telekomunikāciju uzņēmums Lattelecom izveidojis kopumā septiņās Rīgas sabiedriskā transporta pieturvietās, informē uzņēmuma pārstāve Līga Bite.

Bezmaksas WiFi būs pieejams pieturās Tērbatas iela, Inženieru iela, Esplanāde, Ezermalas iela, Nacionālais teātris, Medicīnas muzejs un Ģertrūdes iela, kas izvēlētas pēc cilvēku daudzuma tajās.

Lattelecom kopš 2013. gada visā Latvijā ierīkojis vairāk nekā 4500 Lattelecom-free WiFi punktu. Līdz šim Lattelecom-free WiFi pieejams 21 slimnīcā, 165 mācību iestādēs, kā arī Latvijas lielāko pilsētu laukumos, parkos un citās brīvdabas vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot mobilā sakaru tīkla attīstību, multipakalpojumu uzņēmums “Tele2” pirmais Latvijā ieviesis VoWiFi (Voice over WiFi) balss sakaru pakalpojumu, kas primāri ļaus nodrošināt kvalitatīvākus balss sakarus iekštelpās, kur mobilo sakaru signāls mēdz būt svārstīgs.

“Šī tehnoloģija būs noderīga iekštelpās, piemēram, lielos loģistikas centros, pagrabtelpās un ēkās, kuru mobilo sakaru signāla izplatībai ir fiziski šķēršļi. Līdz ar VoWiFi tehnoloģijas ieviešanu, klientiem ar atbilstošu tarifa plāna pieslēgumu, būs iespēja pieslēgties WiFi tīklam un veikt augstas kvalitātes balss zvanus datu tīklā. Lai to paveiktu nebūs vajadzība papildus instalēt kādu mobilo lietotni vai programmatūru. Proti, ja cilvēks atradīsies ēkā, kur mobilo sakaru signāls ir mainīgs, telefons automātiski pieslēgsies tur esošajam WiFi tīklam un balss zvans tiks veikts datu tīklā,” stāsta “Tele2” tehniskā direktore Līga Krūmiņa.

Līdzīgi kā salīdzinoši nesen ieviestā VoLTE tehnoloģija, kuru šobrīd aktīvi lieto jau vairāk nekā 85 tūkstoši “Tele2” klientu, arī VoWiFi tehnoloģija nodrošina, ka balss zvani tiek veikti datu tīklā. Lai veiktu balss zvanus, izmantojot VoWiFi tehnoloģija, var pieslēgties jebkuram WiFi tīklam, kas pieejams konkrētajā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Oktobrī sasniegts jauns TV reklāmu skaita rekords

Žanete Hāka, 07.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī televīzijā pārraidīti 157,6 tūkstoši reklāmu un 21,76 tūkstoši sponsorreklāmu, liecina pētījumu aģentūras TNS Reklāmu reģistrs.

Oktobrī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 19%, bet sponsorreklāmu skaits - par 15%, kopumā nodrošinot 18% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka atbilstoši šī gada pavasarī prognozētajam, TV reklāmu skaits ir turpinājis kāpt un oktobrī ir sasniegts jauns Latvijā mēneša laikā TV pārraidīto reklāmu skaita rekords. Galvenokārt, pieaugumu nodrošinājuši zāļu nozares reklāmdevēji, kā arī Finanšu ministrijas eiro ieviešanas kampaņa.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, secināts, ka oktobrī jau trešo mēnesi turpinās tendence, ka mazāks reklāmu skaita īpatsvars izvietots Prime Time (18.00-24.00) laikā. Uz tā rēķina pieaugusi pārējos diennakts laikos izvietoto reklāmu daļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Analizē TV skatīšanās paradumus

Jānis Vēvers - sadarbībā ar Lattelecom, 23.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom TV reklāmas un auditorijas analītikas platforma ļauj monitorēt savas un konkurentu TV reklāmas aktivitātes populārākajos kanālos, sekot nozares un to reklāmdevēju kopējām aktivitātēm TV kanālos

Ko cilvēki patiesībā skatās TV? Šie jautājumi nodarbinājuši satura veidotājus un reklāmdevējus kopš televīzijas pirmsākumiem, mudinot meklēt aizvien precīzākus auditorijas un reklāmu skatīšanās mērījumus. Tagad komplicētā mērķa sasniegšanai talkā tiek ņemts arī mākslīgais intelekts, un jauno risinājumu tirgū ieviesis Lattelecom. Tas ir Baltijā pirmais tiešsaistes TV reklāmas un auditorijas analītikas rīks Claara, ko Lattelecom izstrādājis sadarbībā ar inteliģento tehnoloģiju uzņēmumu SIA Apply. No angļu vārda «clarity» (skaidrība) atvasinātā nosaukuma monitoringa instruments reālā laikā apkopo vairāk nekā 200 tūkstošu Latvijas mājsaimniecību statistiku. Tādējādi tas spēj sarūpēt līdz šim precīzākos reklāmu datus par iecienītāko TV kanālu skatījumiem uzreiz pēc to parādīšanās ēterā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Intervija: Cilvēks, kurš savienojis ramadānu ar Coca-Cola lietošanu un spējis islāmticīgajiem likt iemīlēt skotu viskiju

Dāvis Landorfs, speciāli DB, 28.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Katrai sabiedrībai piemīt kāda patiesība, kas ir dziļāka par politisko vai ticības uzskatu nesaskaņām. Mūsu kā reklāmas speciālistu uzdevums ir mēģināt tai piekļūt pēc iespējas tuvāk,» pauž turku reklāmas speciālists, aģentūras Leo Burnett Istanbul radošais direktors Oktars Akins

Iespējams, ka pirmajā acu uzmetienā šī atziņa var šķist banāla un vispārīga. Taču, ja ņemam vērā, ka to pauž cilvēks, kurš savulaik radījis veidu, kā savienot svēto mēnesi ramadānu ar Coca-Cola lietošanu, un spējis valstij, kuru apdzīvo 97% islāmticīgo, likt iemīlēt skotu viskiju, tajā kļūst vērts ieklausīties. Ieguvis multiplikācijas filmu veidotāja izglītību, strādājis Tālajos Austrumos, kā žūrijas loceklis pieprasīts Eiropas lielākajos reklāmas festivālos, O. Akins sarunā ar Dienas Bizness pastāstīja par rietumu zīmolu centieniem kļūt uzticamiem, izvairīšanos no asinskāriem futbola faniem un to, kāpēc idejām pārpilnas komandas jākomplektē ar dzelzs tvērienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Oktobrī televīzijās bijis visu laiku lielākais reklāmu skaits

Jānis Rancāns, 12.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada oktobrī, salīdzinot ar attiecīgu laika periodu pērn, TV reklāmas gadījumu skaits pieaudzis par 45%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 15% kopumā nodrošinot 34% pieaugumu.

To apliecina pētījumu aģentūras TNS apkopotie dati. Aģentūras Reklāmu reģistrs oktobrī televīzijās reģistrējis 155,5 tūkstošus reklāmas un 20,1 tūkstošus sponsorreklāmas gadījumu.

Kopējais reklāmu skaits – 175,6 tūkstoši reklāmas gadījumu – ir lielākais jebkad Latvijā vienā mēnesī pārraidītais, apsteidzot līdzšinējo rekordu, kas bija 163,4 reklāmas gadījumi mēnesī, kas reģistrēti 2012. gada maijā, norādīja TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

TV reklāmu skaita pieaugumu, visticamāk, veicinājuši tādi faktori, kā Latvijas ekonomiskās situācijas uzlabošanās, jaunu TV kanālu ienākšana tirgū un TV reklāmas cenu pazemināšanās, skaidro TNS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Februārī pārraidīto TV reklāmu apjoms sasniedz rekordu

Gunta Kursiša, 13.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februārī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 16%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 22%, kopumā nodrošinot 9% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012. gadā, informē pētījumu aģentūra TNS.

Neņemot vērā lielo TV reklāmu skaitu 2012. gadā, prognozējams, ka 2013. gadā TV reklāmu apjoms būs vēl lielāks, jo aizvadītajā mēnesī fiksēts februāra mēnešu reklāmu skaita rekords, pārspējot līdz šim ar reklāmām bagātāko – 2012. gada februāri, norāda TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Februārī, pretēji janvārī novērotajam, visstraujāk (par vienu procentpunktu) pieaugusi Prime Time (18.00-24.00) laika joslā izvietoto reklāmu skaita daļa. Samazinājies gan no rīta (7.00-9.00), gan dienā (9.00-18.00) izvietoto reklāmu īpatsvars.

Visticamāk, ka, pieaugot diennakts gaišā laika daļai, notiks arī turpmāka reklāmu pārvietošana uz vēlāku raidlaiku, norāda TNS pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs, 08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Komentāri

Pievienot komentāru