Piektdienas intervija ar zīmola Nordic Club House dibinātāju Rinaldu Trukšu 

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Lelde Petrāne, 2016. gada 13. maijs plkst. 11:26

Uz jautājumiem šonedēļ atbild zīmola Nordic Club House dibinātājs Rinalds Trukšs. Nordic Club House ir uz noteiktām vērtībām balstīts koprades un sharing economy (dalīšanās ekonomikas) zīmols. «Es ticu tam, ka darbu, ko darām, var paveikt labāk, ja apkārt ir cilvēki, kas varbūt nav tiešie kolēģi, bet pārstāv tās pašas vērtības. Koprades vietas visā pasaulē sniedz iespēju bagātināties tādos unikālos veidos, kādos to nevar izdarīt tradicionālās darba vietās vai mājas biroji,» stāsta R. Trukšs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Droši vien tāpēc, ka vienmēr esmu meklējis perfektu darba vidi, kas ietver sevī gan telpu, gan noformējumu, gan to īpašo auru. Ja nevari atrast to, ko meklē, tas nozīmē, ka jārada pašam. Vieta tev apkārt kaut kādā mērā ir spogulis tavai iekšējai kārtībai, tas ir sava veida palielināmais stikls tam, kas notiek galvā. Man nav īsti skaidrs, kāpēc 90% ofisu ēkās ir iekārtie griesti, sarunām neatbilstošas pārrunu telpas vai bezgaismas un bezgaisa kabineti. Es neticu ofisu kastēm. Un Nordic Club House iespējams ir sava veida protests šādai kārtībai.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Mani ļoti iepriecinātu, ja mēs būtu daudz atvērtāki, pragmatiskāki un ātrāki, kas attiecas uz jaunu biznesa modeļu ieviešanu. Arī izglītotāki un zinātkārāki. Es to saku tāpēc, ka daudzi biznesa vidē ilgus gadus strādājoši cilvēki neko nav dzirdējuši par to, kas ir dalīšanās ekonomika, ko tā nozīmē un kādas ir tās priekšrocības. Tādi uzņēmumi kā Uber vai Airbnb ir miljardu biznesi, taču savā filosofijā tie ir krasi atšķirīgi no tradicionālajiem biznesiem. Ja runājam par koprades biroja telpu, kas ir dalīšanās ekonomikas sastāvdaļa, Latvijā ir novērojams viensētas sindroms – joprojām ir vēlme pēc sava galda, pēc sava dažu kvadrātmetru ofisa, kas noteikti nav produktivitāti veicinoši faktori. Tas apbēdina. Iepriecina, savukārt, vietējās iniciatīvas koprades telpu attīstīšanā – The Mill, TechHub, Co-working Riga, Riga Powerhouse – tās ir vietas un iniciatīvas, kam vērts sekot līdzi un iesaistīties. Tāpat ļoti novērtēju Lattelecom projektu, pārbūvējot daļu sava iekšējā biroja par progresīvi domājošiem darbiniekiem atbilstošu koprades vidi.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Mums salīdzinoši īsā laikā ir izveidojusies ļoti spēcīga kopiena, kurā ir dažādu valstu, dažādu tipu uzņēmumu, tirdzniecības kameru un radošu personību pārstāvji. Tādas konkrētas lietas, kas apbēdina, nav, jo cīņa par potenciālo klientu vai sabiedrības izglītošanu ir neiztrūkstoša biznesa sastāvdaļa.

- Kas Jums ir šā brīža lielākā aktualitāte?

Skaidrot, ko nozīmē koprades telpas. Skaidrot, ka koprades telpas ir biznesa pasaules rīks virzienā uz efektivitāti un darba un atpūtas balansu.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast sociālajos tīklos? Kāpēc – jā vai nē?

Nordic Club House ir aktīvs sociālo tīklu lietotājs un kopienai ir arī savs aktīvs iekšējais sociālais tīkls. Tiesa, man ir arī konsultāciju uzņēmums, kam īsti nav nepieciešams sociālo tīklu profils. Līdz ar to, sociālos tīklus profesionāli izmantoju tad, ja tie palīdz sasniegt kādu mērķi.

- Atklājiet savu labāko un sliktāko īpašību?

Esmu izturīgs, nesalūztu. Biznesu redzu kā dzīvesveidu, kā spēli. Man biznesā reizēm traucē empātija. Spēju saprast pat tos cilvēkus, kuri būtu pelnījuši, ka ar viņiem apietas daudz asāk.

- Ko jūs noteikti tuvāko piecu gadu laikā gribētu sasniegt/izdarīt?

Nordic Club House ir ļoti jauns zīmols. Nupat radies. Un piecu gadu laikā tam būtu jābūt reģionā zināmam, ziemeļnieciskas vērtības un modernu biznesa pasauli pārstāvošam zīmolam.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Cilvēkam jābūt aizrautīgam par kādu lietu, nav svarīgi - vai tas ir sports, literāra virziena pētniecība, fotografēšana vai pastmarku kolekcionēšana. Šī vērtība, ka tu spēj pietiekoši ilgi aizrauties ar vienu jautājumu, ir svarīga. Tas norāda uz to, ka cilvēkam ir iekšējā disciplīna, noturība un zināma profesionalitāte. Es ticu, ka, pietiekami dziļi meklējot atbildes jebkurā sfērā, cilvēks tomēr aizrokas un nonāk pie vieniem un tiem pašiem eksistenciālajiem jautājumiem. Kļūst viedāks. Kļūst interesantāks.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Atceros, ka pirmā uzņēmējdarbība bija jau kādā 4. vai 5. klasē, kad deviņdesmito gadu sākumā parādījās košļājamās gumijas un es no vairumtirgotājiem nopirku kasti, kuru pēc tam pa vienai tālāk izpārdevu skolas biedriem. Ne dienu neesmu strādājis algotu darbu un patiešām uzņēmējdarbību uzskatu par dzīvesveidu, kuru esmu izvēlējies. 

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Nordic Club House ir vārdu salikums, kas vienlaikus skaidri norāda uz vērtībām un vidi, kādu klients var sagaidīt. Tas radās ļoti dabiski brīdī, kad domājām par savām peronīgajām vērtībām un kā tās vēlamies integrēt biznesa koncepcijā.

- Vai ir kas tāds, ko Jūs nepiedodat darbā vai dzīvē kopumā?

Slinkumu. Bet to es traktēju kā nolaidību pret savu ķermeni – gan fiziski, gan mentāli.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Mēs patlaban esam pārcelšanās stadijā. No telpām Vecrīgā pārvāksimies uz plašāku vietu Rīgas centrā. Tie ir patīkami jaunumi.

- Vai jums ir kāda īpaša metode, kas palīdz saņemties sarežģītās situācijās? Kāda tā ir?

Esmu allaž domājis par dzīves balansa jautājumiem. Kas ir darbs? Kas ir atpūta? Kāds ir balanss starp šīm lietām? Kā apvienot mentālo piepūli un fizisko piepūli. Un aizvien domāju, ka šajā līdzsvarā slēpjas daudzas patiesības. Izgulējies, fiziski spēcīgs ķermenis ir gatavs stādāt arī mentāli. Disciplīna fiziskās kondīcijas noturēšanā būtu mana atbilde.

- Kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Pārsteigt varbūt nav īstais vārds, jo, biznesa vidē darbojoties, centies mazināt dažādu pārsteiguma momentu iespējamību. Vienmēr var sūdzēties par gariem pārdošanas cikliem, biznesa kultūras lēno attīstību, labas prakses pārņemšanas gausumu, likumiem un noteikumiem, bet tā ir vide, kurā ir jāstrādā un kura mums visiem kopā ir jāuzlabo.

- Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Man būtu grūti iedomāties ideālas pusdienas bez tuviem cilvēkiem. Dalīšanās ar ēdienu ir viena no pamatbaudām. Ideālas pusdienas noteikti būtu man svarīgu cilvēku kompānijā, vairāku dienu gājiena attālumā no jebkuras apdzīvotas vietas, kur nav telefona zonas, nav ierastās ikdienas, un cilvēki pievēršas viens otram.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Ar grāmatām, filmām un personībām ir līdzīgi kā ar ēdienu – kaut kādā mērā, tu esi tas, ko tu patērē. Man vienmēr ir bijis svarīgi saglabāt zināmu kvalitāti šajā patēriņā. Mani arī neinteresē autoritātes un masu patēriņam domātie veiksmes stāsti. Mani vairāk interesē tie 99 neveiksmes stāsti, kas stāv aiz šī viena veiksmes stāsta.

- Kas Jūs iedvesmo un motivē?

Cilvēku aizraušanās. Dziļi un inteliģenti cilvēki. Cilvēku spēja ilgi noturēt savu kursu. 

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Pārbaudītu savas robežas kādā piedzīvojumā vai ekspedīcijā. Augsti kalni, nepieejamas vietas, citas kultūras, piedzīvojumu sacensības, savu robežu meklēšana ir tas, kas ļauj sevi patiešām iepazīt un iepazīt sev tuvos cilvēkus. Viens no maniem sapņiem ir maratons Antarktīdā. Tiesa, tur ar desmit tūkstošiem nepietiek.

- Kam Jūs savā darba ikdienā pievēršat vislielāko uzmanību? Vai Jums ir savi īpašie rituāli darba dienu uzsākot, tās laikā vai to noslēdzot?

Katru rītu, ejot aukstā dušā, papildu jau saplānotajiem dienas plāniem un tam, kas notiks, apdomāju un izlemju divas lietas: operatīvā darbība, kas traucē ikdienā. Tas var būt neērts zvans, neatrisināts jautājums vai vismazākas sīkums, kas lieki aizņems smadzeņu aktivitāti; otrs ir, kāds stratēģisks gājiens - vai tas būtu zvans, tikšanās, nosūtīts dokuments, piedāvājums vai tamlīdzīgi, kas ļautu sasniegt kādu no šī brīža biznesa mērķiem. Cenšos lasīt un atbildēt uz e-pastiem vienreiz dienā.

- Izstāstiet savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Nesen izlasīju smieklīgu citātu. Nekad nestrīdieties ar idiotiem. Jūs nolaidīsieties līdz viņu līmenim, kur viņi jūs sakaus ar savām zināšanām un pieredzi.

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Neatlieciet izmaiņas uz kādu nenosakāmu laiku – rītdienu, mēneša pirmo datumu vai pirmo janvāri. Ja ir domas, pārmaiņas, idejas, kuras tirda un ir vēlme realizēt – sāciet tagad. Vēsture un tradīcijas ir jāciena, bet ar «septiņreiz nomēri – vienreiz nogriez», «labs nāk ar gaidīšanu», «laba daudz nevajag» būs pašauts garām.

- Lūdzu iesakiet kādu kultūras pasākumu (teātris, koncerts, izstāde utt.), kuru pēdējā laikā esat apmeklējis (vai plānojat doties, vai vēlētos apmeklēt), un kuru ieteiktu arī citiem?

Patīkalmi pārsteidza 12 krēsli Jaunajā Rīgas teātrī. Vai arī - ja vēl nav iznācis noskatīties Raiņa sapņus Nacionālajā teātrī - izcils, asprātīgs darbs. Labprāt apmeklētu jaunatklāto Latvijas Nacionālo mākslas muzeju.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 12. maijs plkst. 9:19

Baltijā ir labs startup potenciāls, jo te ir pieeja diezgan labiem talantiem,...

2016. gada 12. maijs plkst. 8:49

Parādās izteiktākas atšķirības starp lielajiem un mazajiem advokātu birojiem, ceturtdien...

2016. gada 12. maijs plkst. 8:37

Apkārtējie reģioni, ieskaitot Latviju, iegūst no Zviedrijas ekonomikas pašreizējiem labajiem...

2016. gada 11. maijs plkst. 16:46

Preču eksporta sniegums nav iepriecinošs, atzīst eksperti....

2016. gada 11. maijs plkst. 16:00

Igaunijas Uzņēmējdarbības lietišķo zinātņu universitāte izsludina pieteikšanos...

Nepalaid garām

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

Egļu un priežu skujas var kļūt par vienu no Latvijas bioekonomikas stūrakmeņiem,...

Ēdināšanas biznesa veiksme tikai desmit procentu apmērā atkarīga no garšīgas kotletes, uzskata...

Jau tuvāko gadu laikā Andrejsala var kļūt par dinamiskāko attīstības vietu, jo...

No šīs sadaļas
2016. gada 13. maijs plkst. 10:13

Klajā nācis jauns netradicionālais ceļvedis-grāmata Another Travel Guide Jūrmala, kurš...

2016. gada 13. maijs plkst. 10:11

Portāls db.lv publicē informāciju par pasākumiem, uz kuriem šīs nedēļas nogalē un...

2016. gada 13. maijs plkst. 8:47

Bijušais Valsts prezidents Andris Bērziņš nesteidz ievērot tradīciju un amatu atstājušo...

2016. gada 13. maijs plkst. 8:29

«Tuvojas manas sportiskās karjeras lielākais notikums,» par olimpiskajām spēlēm Riodežaneiro...

2016. gada 13. maijs plkst. 8:20

Dziedātājam Justam Sirmajam ar izpildīto dziesmu Heartbeat izdevās iekļūt starptautiskā Eirovīzijas...

2016. gada 12. maijs plkst. 13:46

Darbinieki, kas naktis pārlaiž birojos, Ķīnā nav nekas neparasts....

2016. gada 12. maijs plkst. 10:00

Sporta komplekss 333 kopā ar tirdzniecības centru Spice atkal atklājis kartingu trasi,...

2016. gada 11. maijs plkst. 15:47

Atsaucoties uz liepājnieku un pilsētas viesu interesi iepazīties ar jaunatklāto koncertzāli Lielais...

2016. gada 11. maijs plkst. 14:00

Pasaulē zināmāko sportistu popularitātes saraksta virsotnē dominē futbolisti, taču slavenāko...

2016. gada 11. maijs plkst. 9:25

Šodien publicējam padomu, kuru devis Vorens Bafets, multimiljardieris, filantrops, investors,...