Tehnoloģijas

Piemērām brilles, tām nepieskaroties

Jānis Vēvers, 13.05.2020

Jaunākais izdevums

Vai virtuāla briļļu uzlaikošana ir tikpat uzticama, kā īstu, sataustāmu rāmju uzlikšana uz acīm?

Pāris mēneši izolācijā krietni pamainījuši cilvēku paradumus. Lietas, kas vēl ziemā šķita neiedomājamas, pavasara nogalē jau ir pašsaprotamas. Kāds sācis pasūtīt uz mājām pārtiku, kāds attālināti apmeklējis dakteri un vēl kāds virtuāli trenējas sporta klubā, nepārkāpjot mājas slieksni. Šajā jaunumu plūdumā iespēja internetā piemērīt un pasūtīt brilles vairs pat nešķiet ievērības cienīga, lai gan vēl pērn tika drīzāk uztverta kā eksperiments uz neikdienišķāku rīcību tendētajiem.

Cik "dzīvotspējīga" ir šāda ideja tagad? To nolēmām pārbaudīt, notestējot uzņēmuma "Smart Vision" piedāvāto virtuālās 3D briļļu piemērīšanas platformu. Tā darbojas kopš pagājušā gada, solot palīdzēt pircējiem piemeklēt piemērotus briļļu rāmjus un lēcas, un saņemt tās, neejot uz veikalu.

Piemērīšanas tehnoloģija

(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)

Briļļu iegāde konceptuāli ir līdzīga apģērba izvēlei. Nepietiek piemeklēt atbilstošu krāsu un izmēru. Vēl jāpārliecinās, ka konkrētais produkts piestāv un izmantots tīkams materiāls.

Piemērīšana ir gaužām vienkārša. Rāmju klāstā jāizvēlas tīkamāko un attēla stūrī jānoklikšķina uz ikonas 3D. Datorā vai viedierīcē atvērsies logs, kurā redzēsiet sevi, gluži kā šajā laikā populārajos videozvanos, un vietne uz jūsu sejas atveidojuma uzliks virtuālas brilles. Attēls vairāk atgādina animāciju, toties grozās līdzi lietotāja galvas kustībām un ir telpisks. Tiesa, ja no priekšas brilles vēl potenciāli pareizi "nostājas" uz sejas, tad kājiņas sānos atrodas zemāk nekā tām vajadzētu būt. Tātad, ja vēlaties precīzi zināt, kur tieši tās šķērsos matus, pie simtprocentīgas atbildes neizdosies tikt.

Jāņem vērā arī tas, ka 3D platforma brilles uz sejas "uzlipina", neiedziļinoties niansēs. Tā neņem vērā briļļu un sastāvdaļu faktiskos izmērus un sejas īpatnības. Piemēram, deguna platumu. Tādēļ virtuālajā uzlaikošanā brilles var izskatīties labāk, nekā reālajā dzīvē.

No tā izriet, ka aptuvenu priekšstatu par izvēlētā produkta piestāvēšanu sejai ir iespējams gūt. Piemēram, vai ietvars nav par biezu, kā ar seju "saplūst" bezrāmja daļa un tamlīdzīgas nianses. Tomēr nevajadzētu ļauties ilūzijām, ka saņemtie paraugi uz sejas "uzgulsies" identiski.

Platforma ļauj sevi nofotografēt un pat uzreiz ievietot bildes "Facebook", ja nu kāds vēlas nodot savu izvēli nobalsošanai draugiem. Ņemot vērā sociālo tīklu paaudzes tieksmi eksponēt savu dzīvi, šī iespēja gados jaunākajiem pircējiem patiks.

Piedāvājums

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

"Smart Vision" piedāvājums sadalīts divos blokos. Vienā ir nepilni 250 briļļu ietvari, kuros var ievietot paša izvēlētas lēcas, otrā aptuveni 100 saulesbrilles. 3D piemērāmo produktu apjoms ir stipri pieaudzis un nav pieejams vien dažiem desmitiem briļļu.

Kā interneta veikalos pieņemts, visu piedāvājumu var sasortēt pēc popularitātes, cenas, atlaižu apmēra un arī alfabētiskā secībā. Lielā mērā palīdz filtri, kas atlasa brilles pēc formas – kvadrāta, apaļas, aviatora, taisnstūra un kaķacu/tauriņu – zīmola, materiāla, krāsas, cenas un izmēra.

Tirgotājs pircējus vilina ar pazīstamiem vārdiem kā "Hugo Boss", "Karl Lagerfeld", "Ray-Ban", "Calvin Klein", "Ferragamo Porsche Design" un citiem. Lielākoties dizaini ir klasiski, ar pilniem rāmjiem vai ar plānu apmalīti augšā. Eltona Džona iecienītas avangardiskas brilles te gan neatrast un arī sportiskā stila cienītājiem šajā lapā īsti nav ko meklēt. Ja gaume nav tik specifiska, kaut ko pievilcīgu un piestāvošu piemeklēt varēs.

Rāmju cenas svārstās robežās 27 līdz 53 eiro, bet gatavu saulesbriļļu - no 51 līdz 126 eiro. Lai iekārdinātu pircēju, tirgotājs daudzām precēm norādījis pat divreiz lielāku pamatcenu un piešķīris prāvu atlaidi. Ritinot briļļu sleju pārņem veikala izpārdošanas sajūta, jo sarkanās atlaižu zīmes, lai arī izmēros nelielas, ņirb gar acīm.

Piegādes procedūra

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Kad vēlamie rāmji ir atlasīti, jāizvēlas to izmērs. "Smart Vision" interneta vietnē ir izsmeļoša informācija par izmēru izvēlēšanos atkarībā no galvas izmēra un deguna platuma. Taču cilvēka sejas ir ļoti atšķirīgas, tādēļ pat rūpīga vajadzīgo izmēru ieklikšķināšana vēl negarantē, ka rāmji derēs kā uzlieti.

Tādēļ tirgotājs piedāvā vispirms aizsūtīt līdz pat četriem rāmjiem pircējam piemērīšanai un tikai pēc tam tos papildināt ar lēcām. Par visiem gan jāsamaksā drošības nauda, kas daļai potenciālo pircēju varētu kļūt par šķērsli maksimāla paraugu daudzuma pasūtīšanai. Tomēr piemērīšana klātienē ir vajadzīga, jo mūsu gadījumā no trīs izvēlētajiem rāmjiem pa īstam derēja tikai viens. Abiem pārējiem tiltiņš bija par šauru, tādēļ brilles "neuzsēdās" uz deguna tik dziļi, cik vajadzētu. Ironiski, ka vienīgās derējušās brilles bija tās, kuras vizuāli patika vismazāk.

Ietvaru paraugi tiek atsūtīti futlāros, sniedzot ieskatu, kāds būs iegādātā gala produkta komplekts. Beidzot ir iespēja rāmjus aptaustīt, pielaikot uz sejas un aplūkot sevi no visiem leņķiem.

Kad tīkamākais rāmis izvēlēts, visi paraugi jānosūta atpakaļ "Smart Vision", kur brilles tiks papildinātas ar vietnē izvēlētajām lēcām. Tās var būt kā redzi koriģējošās, atbilstoši optometrista izrakstītajai receptei, tā aizsargājošās – paštonējošās un tonētās saules gaismas notušēšanai vai zilo gaismu bloķējošās, lai mazinātu acu kairināšanu pie ekrāna. Briļļu nokomplektēšana vietnē ir pārskatāma un vienkārša. Turklāt katram elementam uzreiz ir klāt cena, tādēļ procedūras noslēgumā pārsteigumu nav. Var variēt pat lēcu biezumu un smagumu, piešķirt tām papildu aizsardzību, kas gan sadārdzinās gala cenu un tā var krietni pārsniegt 200 eiro.

Kad brilles gatavas un pirkums apmaksāts, tas nepilnas nedēļas laikā par velti tiek nosūtīts uz tuvāko pakomātu. Komplektā iekļauts arī Premium klases futrālis un salvete, lēcas pārklātas ar pretskrāpējuma materiālu un tām tiek dota divu gadu garantija. Ja nu gala rezultāts galīgi neapmierina, tirgotājs sola, ka 90 dienu laikā pirkumu varēs atgriezt.

Gala vērtējums

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Briļļu pirkšana internetā ir iespējama, ja vien tiek ņemti vērā pāris nosacījumi. Pirmkārt, ļoti labi jāpārzina savas galvas formas īpatnības. Otrkārt, jāapbruņojas ar pacietību. Nav nekādas garantijas, ka ar pirmo piegājienu izdosies atrast rāmjus, kas ne vien piestāv, bet arī der "kā uzlieti". Īpaši grūti varētu būt tiem, kuri brilles iegādājas pirmoreiz. Protams, arī fiziskā veikalā var nākties piemērīt vairākus desmitus ietvaru, taču tur procedūra būs krietni ātrāka nekā briļļu sūtīšana šurpu turpu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Satrauc Latvijas iedzīvotāju redzes veselība

Kristīne Stepiņa, 19.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

44% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju pēc 40 gadu vecuma novēro redzes problēmas, bet vecumā no 45 līdz 49 gadiem, viņu īpatsvars jau sasniedz 57%, liecina briļļu lēcu ražotāja "Essilor" un Baltijas acu aprūpes uzņēmuma "OC VISION" veiktais pētījums. Tas nozīmē, ka redzes problēmas ir aktuālas lielākajai Latvijas iedzīvotāju daļai, jo 65% no ir vecuma grupā virs 40 gadiem.

Cilvēkiem pēc 40 gadu vecuma nereti grūtības rada lasīšana tuvumā – 71% no respondentiem virza tekstu tālāk no acīm, lai spētu to izlasīt. Tikai 10% aptaujāto iedzīvotāju līdz 45 gadu vecumam atzinuši, ka izmanto lasīšanas briļļu palīdzību, savukārt mazāk nekā puse respondentu, kuriem ir jau pāri 45 gadiem, šīs brilles izmanto regulāri.

Sasniedzot pusmūža vecumu, kad parādās pirmās redzes pasliktināšanās pazīmes, cilvēki nepievērš tām pienācīgu uzmanību un brilles sāk lietot novēloti, pie tam joprojām pastāv mīti par briļļu nēsāšanu, secina pētījuma veicēji. Viņus satrauc fakts, ka uzticēšanās progresīvajām lēcām pieaug tikai līdz ar vecumu un šādas brilles galvenokārt iegādājas cilvēki vecumā no 50 līdz 55 gadiem, lai gan daudziem tās vajadzētu sākt nēsāt krietni agrāk. Pētījums atklāja, ka tikai 6% respondentu vecumā virs 40 gadiem lieto brilles ar progresīvajām briļļu lēcām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilgtermiņā piektās paaudzes mobilo sakaru tīkls jeb 5G palīdzēs radīt jauna veida pakalpojumus un produktus, kas iepriekš neeksistēja

Tā biznesa portālam db.lv saka inkubatora un akseleratora "Founders Space" vadītājs Stīvs Hofmans (Steve Hoffman). Paredzams, ka 5G nesīs daudz pārmaiņu un tās būs visaptverošas, tomēr viņu bažīgu dara šīs tehnoloģijas izmaksas, kas varētu bremzēt tās izplatību.

Jūsu prezentācija "5G Techritory" konferencē bija "5G – pārspīlēta sajūsma vai cerība globālai digitālai nākotnei" (5G – hype or hope for global digital future). Kā jums šķiet – 5G tiek uzņemts ar pārspīlētu sajūsmu vai tomēr tā sniegtās cerības ir lielākas?

Vienmēr, kad ir kāda jauna tehnoloģija, piemēram, mākslīgais intelekts, blokķēde vai virtuālā realitāte, ir liela ažiotāža. Runājot par 5G patieso potenciālu, man ir lielas cerības, jo no tā tiešām būs taustāmi rezultāti. Tāpēc es teiktu, ka ir daudz cerību, ne tikai ažiotāža.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaujas mašīnas formā veidotais "DJI RoboMaster S1" piedāvā savdabīgu veidu, kā ieinteresēt bērnus programmēšanā un robotu konstruēšanā

Robotizācijai aptverot aizvien jaunas dzīves sfēras, tālredzīgākās nacionālās valstis steidz gatavot rītdienas speciālistu maiņu. Cilvēkus, kuri pratīs izgatavot, apmācīt un apieties ar robotiem. Dažviet jau bērnudārzā tiek piedāvātas robotikas un pirmo soļu programmēšanā nodarbības, un arī tehnoloģiju kompānijas dod savu artavu kopīgajā lietā.

Ar bezpilota lidaparātiem pasaules mēroga atpazīstamību ieguvusī kompānija "DJI" pērn savu produktu klāstu papildināja ar neparastu konstruktoru "RoboMaster S1". Tas palīdz dažādu vecumu interesentiem apgūt prasmes robotu būvēšanā un vadīšanā ar ieprogrammētām komandām, un delverīgus zēnus piesaista ar spēju doties tanku kaujās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Uzņēmēji: notiek milzīgs lēciens darba organizācijas maiņā

Zane Atlāce - Bistere, 19.03.2020

Gaļas produktu ražotāja "HKScan Latvia" pārdošanas direktors Heino Lapiņš.

Foto: Ritvars Skuja/Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koronavīrusa "Covid-19" radītā ārkārtas situācija uzņēmējiem liek domāt pilnīgi citā virzienā - pašlaik notiek milzīgs lēciens darba organizācijas maiņā, uzskata gaļas produktu ražotāja "HKScan Latvia" pārdošanas direktors Heino Lapiņš.

"Mūsu prioritāte ir darbinieks, un pašlaik jau vairākas dienas meklējam jaunus veidus un darām visu, lai nodrošinātu kvalitatīvāko darbinieku aizsardzību un drošību. Bez mūsu darbiniekiem - nav arī paša uzņēmuma," pārliecināts ir H. Lapiņš. Viņš uzskata, ka "esošā ārkārtas situācija liek uzņēmējiem domāt pilnīgi citā virzienā - pašlaik notiek milzīgs lēciens darba organizācijas maiņā". Šis drošības pasākumu kopums ietver "no handshake" politiku jeb izvairīšanos no sarokošanās, visā uzņēmuma teritorijā (gan birojos, gan ražotnēs) izvietotus papildu individuālās aizsardzības līdzekļus kā dezinfekcijas līdzekli rokām un sejas maskas, kā arī dezinfekcijas salvetes rokām un darba virsmām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā uzsākta sejas vairogu ražošana. Pie "stūres" nesen dibinātajai Latvijas fabrikai "Shields Factory" ir Artūrs Žipris no "Mechanika Engineering", kas nodarbojas ar ražošanas līniju automatizāciju un robotizāciju, un Mārtiņš Laizāns, nekustamo īpašumu sfēras pārstāvis.

Uzņēmuma vadītāji neslēpj, ka jaunā ražotne nav radusies, sapņojot par skaistu dzīvi. Būtu strādājuši tāpat kā agrāk, bet "ieradās" Covid-19.

"Ja pāris vārdos, tad mans pamatuzņēmums "Mechanika Engineering" nodarbojas ar ražošanas procesu konstruktīvo projektēšanu, robotizāciju un automatizāciju," stāsta A. Žipris. "Saskāros ar to, ka šobrīd manā sfērā darba nav, vairums ražotņu un konveijera līniju ir apstājušās. Mana uzņēmuma pakalpojumi šobrīd nav vajadzīgi."

Turklāt "Mechanika Engineering" nav iesācējs biznesā. Uzņēmuma "kontā" ir arī sabiedrībā zināmāki projekti: no pirmās Latvijas glābējsilītes izstrādes līdz bobsleja kamanu konstruēšanai bobsleja komandām. Tomēr koronavīruss licis pārskatīt savus priekšstatus par dzīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? Ovi Watch koka pulksteņi

Ilze Žaime, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā rubrikā "Kā top?" portāls "Db.lv" aicina ielūkoties pulksteņu "Ovi Watch" darbnīcā, lai uzzinātu, kā tiek izgatavoti koka rokaspulksteņi.

Uzņēmums "Ovi Watch" darbu uzsāka 2016.gadā un līdz šim brīdim Liepājā izgatavotos pulksteņus ir pārdevis jau vairāk nekā 40 pasaules valstīs. "Lielākā daļa pulksteņu pircēju nāk no Vācijas, pateicoties lielajam pieprasījumam interneta vietnē "Amazon.de"," stāsta uzņēmuma līdzīpašnieks un pulksteņu dizaina radītājs Ivo Asns.

Viņš secinājis, ka, lai gan pulksteņus ražo jau četrus gadus, arī Latvijā ik brīdi kāds atzīst, ka par šādu uzņēmumu dzird pirmo reizi.

Četru darbības gadu laikā konkurence vietējo ražotāju vidū esot krietni mainījusies. "Ražot koka pulksteņus kļuva diezgan populāri, arī Latvijā to uzsāka vairāki uzņēmumi, taču, gadiem ejot, citi mazie ražotāji darbību pārtrauca. Tas nav tik vienkāršs bizness, jo rokaspulksteņu no koka pasaulē netrūkst.

Komentāri

Pievienot komentāru