Nodokļi

Pieņem jaunus noteikumus, kas regalmentē kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķinu lietošanu

Māris Ķirsons [email protected], 23.03.2005

Jaunākais izdevums

Ministru kabinets sēdē pieņēma jaunus noteikumus, kuri nosaka kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķina lietošanas un noformēšanas kārtību. Noteikumi nosaka vienota parauga stingrās uzskaites dokumenta –kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķina (pavadzīme-rēķins) – lietotājus, lietošanas kārtību un rekvizītus, pavadzīmes-rēķina noformēšanas, reģistrācijas un piemērošanas kārtību, kā arī šo noteikumu ievērošanas uzraudzības un kontroles kārtību,norādīts Ministru kabineta preses sekretāra informācijā.Pavadzīmes-rēķina lietošanas kārtība attiecināma uz iekšzemē veiktajiem darījumiem ar likuma "Par pievienotās vērtības nodokli" 13.2 panta otrajā daļā minētajiem kokmateriāliem (kokmateriāli) vai ar darījumiem, kas saistīti ar kokmateriālu eksportu un importu.Pavadzīmes-rēķina veidlapu izgatavošanu, izplatīšanu nodokļu maksātājiem un uzskaiti vienotā datu bāzē (reģistrā) nodrošina Valsts ieņēmumu dienests normatīvajos aktos par stingrās uzskaites preču pavadzī-mēm- rēķiniem noteiktajā kārtībā. Pavadzīmi-rēķinu lieto šādiem darījumiem: kokmateriālu piegādēm iekšzemē, kuru darījumu raksturs ir kokma-teriālu pirkšana, pārdošana, kā arī eksports un imports. Kā arī šādu ar kokmateriāliem saistīto pakalpojumu sniegšanai iekšzemē: ar kokmateriālu sagatavošanu saistītie pakalpojumi, piemēram, ciršanas tiesību piešķiršana, augošu koku un apaļkoku uzmērīšana, vērtēšana, nozāģēšana, atzarošana un krautņu veidošana; kokmateriālu apstrādes un pārstrādes pakalpojumi, piemēram, zāģēšana, garināšana, mizošana, frēzēšana, ēvelēšana, virpošana, slīpēšana, žāvēšana, līmēšana, lakošana un šķeldošana; kokmateriālu marķēšana, brāķēšana, šķirošana, pakošana, antisep-tizēšana un cita veida ķīmiskā apstrāde; kokmateriālu transportēšana, iekraušana, izkraušana, pārkraušana un glabāšana. Kā arī kokmateriālu nodošanai citai juridiskajai vai fiziskajai personai vai kokmateriālu pārvietošanai, ja tiek izmantoti koplietošanas satiksmes ceļi,,norādīts Ministru kabineta preses sekretāra informācijā. Pavadzīmes-rēķina veidlapas, kuras ir apritē saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 12.jūnija noteikumiem Nr.252 "Kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķina lietošanas un noformēšanas kārtība", ir izmantojamas līdz pilnīgai to izlietošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Kā sagatavot uzņēmuma iekšējo sistēmu līdz ienāk E-rēķini PEPPOL formātā? 

Sadarbības materiāls, 21.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa vidē ir izplatīts maldīgs uzskats, ka E-rēķins ir PDF rēķins, kas nosūtīts elektroniski un derīgs bez paraksta – tā nav!

Kas ir e-rēķins?

E-rēķins ir digitāla formāta rēķins, kas tiek sagatavots no rēķina izrakstītāja ERP, grāmatvedības, vai kādas citas sistēmas, kas ir konfigurētas ar zemāk aprkastītu E-rēķinu formāta savienojumu, un nosūtīts uz rēķina saņēmēja sistēmu, neizmantojot epastu, vai fizisku piegādi.

“Šeit ir būtiski, lai jebkurš uzņēmums padomātu par savas sistēmas esošo vai plānoto nodrošinājumu” saka Mārtiņš Kaļva, procesu automatizācijas eksperts no MS Solutions

Kas uzņēmējus sagaida nākotnē?

Šāda E-rēķinu sistēma, ļaus efektīvi apmainīt rēķinu saturu mašīnlasāmā formā, kas būs viegli apstrādājams sistēmām un būtiski samazinās kļūdu iespēju un nepieciešamību pēc manuālas apstrādes resursiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai paaugstinātu darba efektivitāti, ir digitalizēti procesi no krautuves mežā līdz koksnes pārstrādei, perspektīvā šajā sistēmā tiks ietverts posms no harvestera līdz kokmateriālu noliktavai pie ceļa.

„Kopš 2023. gada nogales darbojas elektroniskās koksnes transporta pavadzīmes, kuras gada laikā kļūs par pilnvērtīgu risinājumu, bet 2024. gadā plānojam uzsākt arī kokmateriālu plūsmas digitalizāciju atbalstošu datu apmaiņas pakalpojumu mežizstrādes procesā,” vērtē koksnes uzmērīšanas SIA VMF LATVIA padomes loceklis Mārtiņš Gaigals. Savukārt SIA Koksnes plūsmas datu centrs valdes loceklis Ivars Kalmuks uzsver, ka pašlaik digitalizācija aptver darba uzdevumu kokvedējam — ko un cik daudz no kurienes uz kurieni transportēt, kokvedēja vadītāja atskaiti, cik daudz no kurienes ir paņemts, un apaļkoksnes saņēmēja fiksāciju par kravas saņemšanu. „Sistēmas elektroniskā pavadzīme kalpo gan kā pārvadājuma dokuments, kurš dod tiesības to transportēt, gan kā kravas pavaddokuments, gan kā preces īpašnieka maiņas dokuments, kuru akceptē gan Valsts ieņēmumu dienests, gan arī Valsts policija,” norāda M. Gaigals. „Savukārt norēķina dokuments par to, cik tad īsti kādas kvalitātes apaļkoksnes ir atvests, tiek sagatavots uzmērīšanas procesā, ko veic neatkarīgs uzmērītājs — SIA VMF LATVIA,” skaidro I. Kalmuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

62,7% iedzīvotāju rēķinus apmaksā uzreiz pēc algas saņemšanas

Žanete Hāka, 09.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne vienam vien Latvijas iedzīvotājam ikmēneša rēķinu summas nomaksa prasa būtisku daļu no ikmēneša ienākumiem. Lai rēķinu nomaksai atvēlētos līdzekļus nejauši neiztērētu un visu mēnesi nebūtu jādomā par rēķiniem, pēc DNB bankas pasūtījuma īstenotajā aptaujā atklāts, ka lielākā daļa jeb 62,7% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju rēķinus apmaksā uzreiz pēc algas saņemšanas mēneša pirmajā pusē.

Aptuveni katrs piektais (26,4%) respondents rēķinu apmaksu veic pakāpeniski visa mēneša garumā, bet 7% aptaujāto rēķinu apmaksu novilcina līdz mēneša beigām. Visapzinīgākie rēķinu apmaksā ir 18 līdz 24 gadus veci jaunieši – 75,5% šīs grupas aptaujāto norādījuši, ka rēķinu apmaksu veic līdz ar algas saņemšanu. Savukārt 46 līdz 55 gadus veci respondenti biežāk nekā citas vecuma grupas norādījuši, ka rēķinu apmaksu veic pakāpeniski visa mēneša garumā (katrs trešais) vai novilcina to līdz mēneša beigām (9,4%). Arī sievietes (65,9%) steidz rēķinus nomaksāt ātrāk nekā vīrieši (59,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Pavadzīmju izlietojuma pārskatu plāno prasīt reizi ceturksnī

Voldemārs Oliņš [email protected], 03.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets (MK) šodien, 3.oktobrī, pēc iepazīšanās ar Finanšu ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu par iespējām uzlabot preču pavadzīmju numuru piešķiršanas procedūru nolēma atbalstīt priekšlikumu palielināt periodu pārskata iesniegšanai par pavadzīmju numuru izlietojumu, Db.lv norādīja Finanšu ministrijas Komunikācijas departamenta vecākā referente Daiga Reihmane. Ja līdz šim pārskats par pavadzīmju numuru izlietojumu bija jāsniedz ik mēnesi, tad paredzams, ka turpmāk tas būs jāsniedz par ceturksni. Lai realizētu šo priekšlikumu, MK uzdeva Finanšu ministrijai sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt atbilstošus grozījumus MK 2005.gada 27.decembra noteikumos Nr.1038 "Noteikumi par pavadzīmēm ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) piešķirtiem numuriem". Šodien MK sēdē izskatītajā informatīvajā ziņojumā par iespējām uzlabot un vienkāršot pavadzīmju numuru piešķiršanas procedūru ir apkopota informācija par normatīvo bāzi, kas regulē pavadzīmju numuru piešķiršanu, kā arī par numuru piešķiršanas procedūru. Tāpat ziņojumā iekļauta VID datu bāzē pieejamās informācijas analīze, norādītas pavadzīmē ietveramās ziņas un sniegti priekšlikumi pavadzīmju numuru piešķiršanas procedūras uzlabošanai. Ar šā gada 1.janvārī stājās spēkā MK noteikumi Nr.1038, kas atcēla prasību darījumu noformēšanā izmantot stingrās uzskaites preču pavadzīmes – rēķinus, un nodokļu maksātājiem ir noteikts pienākums noformēt pavadzīmes ar VID piešķirtiem numuriem. Pirmajos piecos mēnešos pavadzīmes ar VID piešķirtiem numuriem ir izmantojuši 5979 nodokļu maksātāji, pieprasot pavadzīmju numurus 9051 reizi. No visiem pavadzīmju numuru pieprasīšanas gadījumiem tikai 0,36% iesniegumu par numuru piešķiršanu ir noraidīti. Līdz gada beigām nodokļu maksātāji vēl varēs izvēlēties darījumu noformēšanai izmantot stingrās uzskaites preču pavadzīmes-rēķina veidlapas vai pavadzīmes ar VID piešķirtiem numuriem. Tomēr darījumos ar atsevišķām akcīzes precēm (alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem un naftas produktiem) un medikamentiem nodokļu maksātājiem joprojām ir jālieto stingrās uzskaites preču pavadzīmes-rēķini, bet darījumos ar kokmateriāliem nodokļu maksātājiem kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķini jālieto līdz 2006.gada 31.decembrim. Pavadzīmju noformēšanai izmantojamos numurus automātiski ģenerē VID datu bāze. Pavadzīmju numurus nodokļu maksātājam bez maksas piešķir VID Lielo nodokļu maksātāju pārvalde vai VID teritoriālā iestāde. Nodokļu maksātājs tos var saņemt, personīgi vēršoties VID teritoriālajā iestādē, vai elektroniski. Sākot ar 2006. gada 24. februāri tika nodrošināta iepēja pārskatus par pavadzīmju numuru izlietojumu iesniegt elektroniski, savukārt no šā gada 24. marta nodokļu maksātājiem vairs nav papildus jāiesniedz pārskats papīra dokumenta formā, ja tiek noslēgts līgums par elektronisko dokumentu parakstīšanu. Lai pavadzīmju numurus saņemtu elektroniski, ir jāaizpilda dokumentu formas, kas ir izvietotas VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā. Pēc elektroniska pieprasījuma saņemšanas pavadzīmju numuri tiek piešķirti ne vēlāk kā darba dienas laikā. Lai vienkāršotu un uzlabotu pavadzīmju numuru piešķiršanas procedūru, ziņojumā ierosināts par pārskata iesniegšanas periodu noteikt ceturksni, kā arī veikt nodokļu maksātāju informēšanu par elektronisku pavadzīmju numura saņemšanu, tādējādi veicinot tos izmantot VID elektroniskās deklarēšanas sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

LTRK: izmaiņas automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojuma funkcionalitātē radīs papildu izmaksas uzņēmējiem

Lelde Petrāne, 06.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2015.gada 1.janvāra Latvijas banku plānotās izmaiņas paredz, ka esošais rēķinu automātiskā maksājuma pakalpojums tiks aizstāts ar citu risinājumu. Atsevišķas bankas plāno piedāvāt klientiem e-rēķinu piegādi internetbankā, kur klients varēs izvēlēties rēķina apmaksas veidu (t.sk. automātisku rēķinu apmaksu). Komisijas maksu par plānoto pakalpojumu – papildu e-rēķinu piegādi interneta bankā - turpmāk iekļaus komersanta, pakalpojuma sniedzēja rēķinā klientam.

Komersanti līdz šim ir ieguldījuši līdzekļus IT sistēmu izveidē un attīstībā, lai atbilstoši normatīvo aktu noteikumiem nodrošinātu klientiem iespēju saņemt rēķinu bez papildu maksas vienā rēķina piegādes kanālā. Lai arī pēc 2015.gada 1.janvāra plānotajām izmaiņām komersanti varētu atsevišķu banku klientiem piedāvāt ērtību apskatīt rēķinu internetbankā un veikt rēķinu maksājumus automātiski, paredzamas būtiskas papildu investīcijas IT sistēmās, datu apmaiņas nodrošināšanai ar bankām, norāda Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera.

Ja šobrīd bankas slēdz vienošanos ar klientu par automātisko rēķinu apmaksu, un komisijas maksu par pakalpojumu klients maksā bankai, jaunajā e-rēķinu piegādes risinājumā atsevišķas bankas komisijas maksu plāno iekasēt no komersanta, kurš pēc bankas klienta pieprasījuma papildu nodrošinās e-rēķina piegādi internetbankā. E-rēķina piegāde nenodrošinās tā apmaksu – to, kādā veidā rēķinu apmaksāt, paliks klienta ziņā. Plānotajai kārtībai komisijas maksu par banku pakalpojumu iekasēt no komersanta nav pamatojuma, jo komersants nav ne pakalpojuma lietotājs, ne labuma guvējs, uzsver biedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Ierosina atteikties no stingrās uzskaites preču pavadzīmju-rēķinu lietošanas

Māris Ķirsons [email protected], 26.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) iesniedzis priekšlikumu Finanšu ministrijai, sākot no 2007.gada 1.janvāra atteikties no stingrās uzskaites preču pavadzīmju-rēķinu lietošanas visās jomās, pilnībā pārejot uz pavadzīmju ar VID piešķirtiem numuriem lietošanu. No šī gada 1.janvāra tika atcelta obligātā prasība darījumu noformēšanai izmantot tikai stingrās uzskaites preču pavadzīmes-rēķinus. Tiesa, tie vēl joprojām ir obligāti darījumos ar atsevišķām akcīzes precēm – alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem, naftas produktiem, kā arī ar medikamentiem un kokmateriāliem. Pārējo darījumu noformēšanai nodokļu maksātāji varēja sākt lietot pavadzīmes ar VID piešķirtiem numuriem. Salīdzinot pavadzīmju ar VID piešķirtu numuru lietošanas priekšrocības ar stingrās uzskaites preču pavadzīmes-rēķina izmantošanas lietderību, secināts, ka no 2007.gada 1.janvāra iespējams pilnībā atteikties no stingrās uzskaites preču pavadzīmju-rēķinu lietošanas visos darījumos. Darījumos ar kokmateriāliem likums “Par nodokļiem un nodevām” jau paredz kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķinus izmantot līdz 2006.gada 31.decembrim. No 2007.gada 1.janvāra darījumos ar kokmateriāliem jānoformē pavadzīme ar VID piešķirtu numuru, bet par pakalpojumiem, kas sniegti darījumos ar kokmateriāliem – jāizraksta nodokļa rēķins, norādīts Valsts ieņemumu dienesta informācijā. Ja tiks atbalstīti VID iesniegtie priekšlikumi, tad arī akcīzes preču un medikamentu saņemšanas un izsniegšanas darījuma precīzai un dokumentārai noformēšanai stingrās uzskaites pavadzīmi-rēķinu nodokļu maksātājiem būs pienākums lietot līdz 2006.gada 31.decembrim. VID stingrās uzskaites pavadzīmju-rēķinu veidlapu iegādi nodrošinās līdz šī gada beigām. Lai nopirktās veidlapas pilnībā izlietotu, tās pēc izvēles varēs izmantot arī pēc 2007.gada 1.janvāra, norādīts Valsts ieņemumu dienesta informācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Noregulē pavadzīmju numuru lietošanu

Madara Fridrihsone, 27.12.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu maksātāji, kuri neveic darbības ar akcīzes precēm, līdz 2006. gada 31. decembrim darījumu noformēšanai varēs izmantot gan Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtus numurus, gan stingrās uzskaites preču pavadzīmes - rēķinus. Ministru kabinets otrdien pieņēma noteikumus «Par pavadzīmēm ar Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtiem numuriem». Db ( 05.12.2005.) jau rakstīja, ka speciālisti kā svarīgāko ieguvumu no jaunās sistēmas, kas ļaus daļai komersantu darījumos izmantot VID izsniegtus numurus, min to, ka uzņēmējiem vairs nebūs obligāti jāpērk stingrās uzskaites preču pavadzīmes - rēķinus, tomēr atzīmē, ka uzņēmējdarbības administratīvos šķēršļus unikālo numuru ieviešana īpaši nesamazinās. Pavadzīmes būs jānoformē preču piegādei jeb pārdošanai, preču izsniegšanai citam nodokļu maksātājam pārstrādei, glabāšanai vai remontam, kā arī preču pārvietošanai jeb transportēšanai, taču, kā Db (02.12.2005.) jau rakstījis, arī turpmāk stingrās uzskaites preču pavadzīmes - rēķinus būs jāizmanto komersantiem, kas veic darbības ar medikamentiem, kā arī ar akcīzes precēm, proti, alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem un naftas produktiem. Līdz 2007. gada 1. janvārim komersantiem, kas veic darījumus ar kokmateriāliem, būs jāizmanto kokmateriālu transporta pavadzīmes - rēķinus. Otrdien pieņemtie Ministru kabineta noteikumi noteic, ka numurs piešķirs VID teritoriālā iestāde, kuras teritorijā reģistrēts attiecīgas nodokļu maksātājs. Pavadzīmju numuri sastāvēs no sērijas, kas apzīmēta ar trim latīņu alfabēta burtiem un sešu zīmju kārtas numura. Lai saņemtu pavadzīmju numurus, to lietotājam VID teritoriālajai iestādei vai Lielo nodokļu maksātāju pārvaldei būs jāiesniedz iesniegums par numuru piešķiršanu, pieprasot darījumu apjomam atbilstošu numuru skaitu vai norādot pamatojumu nepieciešamajam pavadzīmju numuru skaitam atbilstoši saimnieciskās darbības specifikai. Darījumu apjomam atbilstošais numuru skaits tiks noteikts atbilstoši trīs iepriekšējo mēnešu vidējam darījumu apjomam. Kopā ar iesniegumu būs jāiesniedz arī to atbildīgo darbinieku saraksts, kurām turpmāk ir tiesības saņemt pavadzīmju numurus. Otrdien pieņemtie noteikumi nosaka arī gadījumus, kad nodokļu maksātāji var nenoformēt pavadzīmes un precizē nodokļu maksātāju pienākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Mainoties rēķinu automātiskās apmaksas sistēmai, pakalpojums banku klientiem būs bez maksas

Žanete Hāka, 18.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada nogalē tiks noslēgts automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojums, tā vietā piedāvājot jaunu risinājumu, stāsta Swedbank E-rēķinu projekta vadītājs Andris Lasmanis.

Patlaban 180 tūkstoši Swebank klientu patlaban lieto automātisko rēķinu apmaksu. Šobrīd mēnesī Swedbank internetbankā automātiski tiek apmaksāti ap 350 tūkstoši rēķinu, kas ir 3,5 miljoni rēķinu gadā.

Būtiska atšķirība no jaunā gada būs, ka līdz šim tiešā debeta serviss bija maksas pakalpojums – patērētājs maksāja par automātiskā rēķina apmaksas iespējām, bet turpmāk klientiem šis pakalpojums būs bez maksas, stāsta A. Lasmanis. Uzņēmumiem, kas šo pakalpojumu izmantos, būs maksas pakalpojums

Viņš uzsver, ka laika nav palicis daudz – septembra beigās Swedbank sāks tiešo komunikāciju ar klientiem, kas lieto šo pakalpojumu.Patlaban notiek sarunas un līgumu slēgšana ar uzņēmumiem un novembrī tiks veikti testi ar rēķinu sūtīšanu. Decembrī pakāpeniski tiks pāriets uz jauno sistēmu – decembra beigās esošais serviss tiks slēgts, un tiem uzņēmumiem, kuri nebūs pārgājuši uz jauno sistēmu, tiks piedāvāti citi produkti.Vēl nepieciešama nopietna sagatavošanās, lai zinātu, kuri uzņēmumi pāriet. Klienti gan gada beigās, gan nākamā gada sākumā tiks informēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz Cargo pāriet uz pilnīgu elektronisko dokumentu apriti dzelzceļa pārvadājumos

Rūta Cinīte, 28.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnveidojot klientu servisu, līdz ar rudens graudu pārvadājumu apjoma palielināšanos dzelzceļa kravu pārvadātājs SIA LDz Cargo ir uzsācis pārvadājumus ar e-pavadzīmi visā pakalpojuma sniegšanas ciklā, informē VAS Latvijas dzelzceļš Sabiedrisko un korporatīvo attiecību daļa.

Bezpapīru tehnoloģiju ieviešanu iekšzemes satiksmē VAS Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmums SIA LDz Cargo sāka vasaras beigās, un e-pavadzīmes izmantošana visa pārvadājumu pakalpojuma sniegšanas laikā nozīmē, ka viss process, sākot no pavadzīmes noformēšanas nosūtīšanas stacijā un beidzot ar kravas izsniegšanu kravas saņēmējam, notiek elektroniski. Būtiski, ka e-pavadzīme izmantota krautu vagonu sūtījumiem, kur šis process ir sarežģītāks nekā tukšu vagonu sūtījumu noformēšanai, skaidro kompānijā.

Pirmais uzņēmums, kas izmantojis e-pavadzīmi visa procesa laikā, ir AS Dobeles dzirnavnieks, nosūtot kravu no Dobeles uz Ventspili. «E-pavadzīme ir ērtāks, ātrāks un arī lētāks veids kā apstiprināt vagonu pieņemšanu vai nosūtīšanu. Tā vietā, lai dotos uz dzelzceļa staciju atkreditēt pienākošo un izejošo kravu apstiprināšanu, tagad to ērti var izdarīt ar mobilo telefonu,» uzsver AS Dobeles dzirnavnieks valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vasaras finanšu izaicinājumi maziem un vidējiem uzņēmumiem. Kā palīdzēt?

Kaspars Barons, faktoringa kompānijas “Factris Latvia” biznesa attīstības vadītājs, 26.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rēķinu maksājumu kavēšana biznesa sektorā kļuvusi par tik būtisku problēmu, ka nopietni ietekmē uzņēmumu ekonomisko attīstību un reizēm pat dzīvotspēju.

Pēc “Factris Latvia” novērojumiem, maksājumu kavējumu problēma īpaši saasinās tieši vasaras laikā, kas daudziem uzņēmumiem biznesā ir karstākais gada laiks.

Tās ir nozares, kas pieredz strauju, uz sezonalitāti balstītu apgrozījuma pieaugumu. Viena no tādām ir lauksaimniecība, īpaši ogu, augļu un dārzeņu tirdzniecība, kur sākas straujš ražas ievākšanas process, taču mazumtirgotāji nereti atliek rēķinu apmaksu uz vēlāku laiku. Arī būvniecībā vasarā nepieciešams algot vairāk darbinieku.

Kopumā rēķinu apmaksas kavēšanos vasarā veicina arī atvaļinājumu laiks, kad daudzi par finansēm atbildīgie darbinieki dodas brīvdienās. Maziem un vidējiem uzņēmumiem vasarā nereti galvassāpes rada arī lielveikalu ilgie apmaksas termiņi – produkcija tiek nodota veikaliem, bet samaksa par preci tiek saņemta vien pēc 60-90 dienām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Nodokļu konsultants: pavadzīmju mānija pieņēmusies spēkā

Māris Ķirsons [email protected], 06.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tā prognoze, ka pavadzīmju sistēmas maiņa būtiski mainīs (uzlabos) apstākļus, nav piepildījusies,» secina SIA Ostaškovs un partneri valdes priekšsēdētājs, sertificēts nodokļu konsultants Artūrs Kodoliņš. Viņš norāda, ka pašreizējie MK noteikumos, kuri reglamentē pavadzīmju lietošanu un dod tiesības arī uzņēmējiem pašiem izgatavot savas pavadzīmes, ir pavisam citādāki nosacījumi, nekā tika paredzēti (pavadzīmes nav jāaizpilda darījumos, kad preču pārvietošana reāli nenotiek (nekustamā īpašuma pārdošanas gadījumos utt.) pērnā gada vidū uzņēmēju un valsts institūciju sarunās. Bija runa, ka VID piešķirtie numuri varēs tikt izmantoti uz jebkura dokumenta, bet tagad tie noformēti kā obligāta prasība tos izmantot tikai uz uzņēmuma pavadzīmes. Ir tādi absurdi, ka pavadzīme jānoformē par materiālo vērtību nodošanu no vienas personas otrai (auto remonts, automazgāšāna utt.) vai pārvietošanu paša uzņēmuma struktūrvienībā, norāda A. Kodoliņš. Viņaprāt daudzos gadījumos šīs pavadzīmes lietošana nav nepieciešama, vēl trakāk, ja šo gadījumu skaits praksē nevis samazinās, bet gan pretēji — palielinās. Praksē šīs pavadzīmes piemērot tiek pieprasīts vēl plašāk, nekā to varētu izlobīt no MK noteikumiem, skaidro A. Kodoliņš. «MK noteikumos ietvertās definīcijas ir tik plašas, ka tas dod VID darbiniekiem piedomāt to, kas ministriem, pieņemot šos noteikumus, nemaz nav ienācis prātā,» uzsver A. Kodoliņš. Jaunie noteikumi ir radījuši jaunas neskaidrības un interpretācijas, kādu līdz tam nebija. «Ceru, ka VID pēc pirmo mēnešu piemēošanas saprātīgi izvērtēs noteikumus, jo vairākām pozīcijām tajos šobrīd neredzu jēgu,» cer A. Kodoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniski nosūtīto rēķinu tirgus Latvijā kopumā šobrīd ir sastindzis, norāda Itella Information valdes priekšsēdētājs Alvis Dimitris. Tas varētu būt skaidrojams ar to, ka Latvijas uzņēmumi aktīvu pāreju uz e-rēķiniem bija uzsākuši pāris gadus iepriekš un šobrīd ir sasniegts teju maksimums klientu lokā, kuri papīra rēķinu vietā priekšroku dod e-rēķiniem, raksta Dienas bizness.

Kopš 2010.gada rudens Lattelecom aicina klientus atteikties no papīra rēķiniem – to izdarījuši aptuveni 89% klientu. Tādējādi 60% klientu rēķinu saņem elektroniski vietnē mans.lattelecom.lv, 24% informācija tiek piegādāta e-pastā, bet 5,5% klientu par 0,10 Ls rēķinu saņem īsziņas veidā. Joprojām rēķinu papīra formātā saņem 11% klientu, kas tiek piegādāts pa pastu, un par to ir jāmaksā 1,21 Ls, DB norādīja Lattelecom sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Līga Bite. Savukārt invalīdiem rēķini tiek piegādāti pa brīvu. Bez maksas rēķinu var apmaksāt internetbankā, bet veicot maksājumu Lattelecom klientu apkalpošanas centros tiek piemērota 0,5 Ls komisijas maksa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vai mazākuma dalībnieki var paļauties uz Komerclikuma dalībnieku sapulces savlaicīgu sasaukšanu un norisi regulējošām normām?

Andra Rubene, partnere, zvērināta advokāte Tark Grunte Sutkiene; Raivis Znotiņš, jurists, Tark Grunte Sutkiene, 08.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāpēc dalībniekiem nepieciešams sadarboties kapitālsabiedrībās?

Stabilas un veiksmīgi darbojošās sabiedrības izveidei ir nepieciešama laba biznesa ideja, cilvēki, kas šo ideju spētu realizēt dzīvē, un finanšu ieguldījumi izmaksu segšanai. Ne vienmēr vienam cilvēkam, kuram ir labas idejas, pašam ir pietiekami finanšu līdzekļi vai spējas, lai šīs idejas realizētu dzīvē, un savukārt cilvēkiem ar plašām finanšu iespējām reizēm pietrūkst labas biznesa idejas. Tāpēc nereti sabiedrības izveidošanai savus spēkus apvieno vairāki cilvēki, un dažkārt arī tādi, kas raksturā un dzīves uzskatos ir ļoti atšķirīgi.

Vai mazākuma dalībniekiem ir būtiski apzināties reālo pieejamo aizsardzību iespējamo domstarpību gadījumā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Lattelecom sadarbosies ar Logica e-rēķinu pakalpojumu sniegšanā

, 21.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom grupas uzņēmums Lattelecom BPO noslēdzis sadarbības līgumu ar vienu no vadošajiem Eiropas IT un biznesa ārpakalpojumu sniedzējiem Logica, kas paredz savstarpēji nodrošināt e-rēķinu apriti klientiem.

Sadarbības rezultātā tiks nodrošināta rēķinu elektroniska apmaiņa starp uzņēmumiem Baltijā, kas ir Lattelecom klienti, un globālajiem uzņēmumiem – Logica klientiem – citās pasaules valstīs.

Klientu ieguvums, izmantojot e-rēķinu pakalpojumu, ir ātrāka rēķinu nosūtīšana un saņemšana, ātrāka apmaksas veikšana un mazāks personāla patēriņš. Ieguvumi rodas, pateicoties iespējai rēķina datus nosūtīt un saņemt elektroniski, jo nav nepieciešams datus manuāli ievadīt grāmatvedības sistēmās.

Līdz šim Lattelecom BPO piedāvāja tikai papīra rēķinu apstrādes pakalpojumu Baltijas valstu korporatīvajiem klientiem, bet, noslēdzot sadarbības līgumu ar Logica, radusies iespēja dokumentu elektroniskai apritei gan uzņēmumiem Baltijā, gan arī ar uzņēmumiem, kas darbojas citās pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Arī Narvesen veikalos – elektroniska rēķinu apmaksa

Ieva Mārtiņa [email protected], 17.11.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz situāciju, kas izveidojusies rēķinu apmaksas tirgū, Itella kopā ar Narvesen un sadarbībā ar LaBilet ir izveidojusi sistēmu, kas ļauj rēķinu apmaksu pieņemt arī Narvesen veikalos. Klientiem ir iespējams norēķināties par Tele 2 un LMT, Neste, Namu pārvaldes Zemgale, Falck apsargs, Baltkom TV (no decembra) un interneta pakalpojuma sniedzēju Maksinet un BaltiCom pakalpojumiem. Pakalpojuma pamatā ir svītrkoda, kas uzdrukāts uz rēķina, izmantošana. Tajā ir iekodēta visa rēķina apmaksai nepieciešamā informācija, kas ļauj ievērojami samazināt rēķina apmaksai nepieciešamo laiku. Narvesen nodrošina rēķina svītrkoda skanēšanu un samaksas pieņemšanu, bet Itella sadarbībā ar LaBilet veic rēķinu informācijas tālāku apstrādi un nodošanu uzņēmumam – maksājumu saņēmējam, kā arī naudas klīringu. Itella valdes priekšsēdētājs Aldis Greitāns stāsta: „Automātiskās rēķinu apmaksas lietotāju skaits šajā gadā vien ir pieaudzis par vairāk kā 30% un arvien vairāk rēķinu tiek apmaksāti, izmantojot interneta bankas, vēl joprojām apmēram puse privātpersonu dod priekšroku norēķiniem skaidrā naudā. Savukārt bankām rēķinu apmaksas pieņemšana skaidrā naudā ir viena no dārgākajām un laika ietilpīgākajām operācijām. Tādēļ pēdējā laikā komisijas maksa šādam pakalpojumam banku filiālēs var sasniegt pat vienu latu.” Patlaban ir iespēja apmaksāt savus rēķinus 23 Narvesen veikalos, bet tuvākajā laikā - būs iespējams nopirkt biļetes uz dažādiem pasākumiem. Narvesen Baltija Iepirkumu daļas vadītājs Mārtiņš Staķis papildina: „Narvesen gadījumā pakalpojums ir reāls, tikai visa galvenā darbība notiek elektroniski. Narvesen veikalos rēķinu apmaksa nav ilgāka par 30 sekundēm, savukārt maksa ir mazāka nekā bankās.” Itella (bijušais Nacionālais Maksājumu Centrs) nodarbojas ar informācijas loģistikas pakalpojumu sniegšanu, tajā skaitā ar rēķinu izdruku, elektronisko rēķinu izsūtīšanu un automātiskās rēķinu apmaksas (tiešā debeta) organizēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Video

VIDEO: Miljons eiro koksnes produktu vērtības paaugstināšanai

Māris Ķirsons, 21.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot teju vienu miljonu eiro, SIA Jaunzeltiņi uzstādījuši zāģmateriālu ēvelēšanas līniju, kura jau kļuvusi par būtisku kokmateriālu apstrādes — impregnēšanas – papildinājumu; tas ļauj cerīgi raudzīties nākotnē situācijā, kad teju vai visos lielākajos noieta tirgos ir recesijas pazīmes.

„Kokmateriālu apstrāde — žāvēšana, ēvelēšana, impregnēšana, profilēšana - ir papildu pievienotās vērtības pakalpojums, ko izmanto klienti, lai savu kravu transportēšanas laikā pievienotu tai vērtību,” skaidro SIA Jaunzeltiņi valdes priekšsēdētājs Artūrs Veispāls. Viņš norāda, ka zāģmateriālu ēvelēšana ir vienas no uzņēmuma jaunākajām investīcijām pievienotās vērtības pakalpojumos. „Ēvelēšanas līnijas izveide tika pabeigta 2023. gada sākumā, un pašlaik, strādājot vienā maiņā, varam apstrādāt 1500 m3 mēnesī. Taču pie sasniegtā neapstājamies, turpinām investēt un uzlabot ēvelēšanas un šķirošanas pakalpojumu, kā rezultātā jau 2024. gadā plānojam palielināt šīs iekārtas jaudu vēl par 30%,” izaugsmes ieceres atklāj A. Veispāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007.gadā meža atjaunošanas vidējās izmaksas atkarībā no to zemes kvalitātes grupas bija no 88 līdz 105 Ls uz ha. Savukārt meža kopšanas izmaksas Latvijā vidēji svārstījās no 49 līdz 62 Ls uz ha, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vidējās viena kubikmetra koksnes izmaksas galvenajā cirtē bija 3.85 Ls, bet starpcirtē - 4.04 Ls. Galvenajā cirtē 2007. gadā, salīdzinot ar 2006. gadu, kokmateriālu sagatavošanas vidējās izmaksas ir pieaugušas par 25%, kokmateriālu pievešanas no cirsmas līdz ceļam - par 24%, kokmateriālu transportēšanas uz iepirkšanas punktu - par 27%. Mežizstrādes izmaksas galvenajā cirtē ir palielinājušās saistībā ar vispārēju energoresursu cenu kāpumu un darbaspēka izmaksu pieaugumu.

Savukārt starpcirtē vidējās izmaksas aizvadītajā gadā salīdzinājumā ar 2006. gadu kokmateriālu sagatavošanā palielinājušās par 3%, kokmateriālu pievešanā no cirsmas līdz meža malai - par 3% un kokmateriālu transportēšanā uz iepirkšanas punktu - par 10%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Fitek Group produktu attīstībā šogad plāno ieguldīt aptuveni miljonu eiro

Žanete Hāka, 14.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas un Eiropas finanšu tehnoloģiju un e-rēķinu risinājumu piegādātāja Fitek Group apgrozījums 2018. gadā sasniedza 21,5 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 60% jeb 8 miljoniem eiro vairāk nekā 2017. gadā, liecina kompānijas paziņojums.

Apgrozījuma pieauguma pamatā - piegādātāju rēķinu aprites un apstiprināšanas sistēmas FitekIN izaugsme, pārdošanas rēķinu apstrādes apjomu pieaugums Baltijā, kā arī ģeogrāfiskā paplašināšanās Balkānos. Drīzumā Fitek Group ieviesīs jaunu rēķinu portālu, kas domāts mazo un vidējo uzņēmumu segmentam.

2018. gadā Fitek Group turpināja paplašināties - gada sākumā uzņēmums iegādājās Lietuvas koncerna SIS kontrolpaketi un pavasarī ieguva daļas Serbijas e-rēķinu un digitālās drukas uzņēmumā New Image. Lielbritānijā uzņēmums tika nodibināts rudenī, piedāvājot piegādātāju rēķinu pārvaldības platformu, kas ir ļoti konkurētspējīga Lielbritānijas tirgū.

Fitek vadītājs Latvijā Edgars Strazds, komentējot rezultātus, norāda, ka: «Iepriekšējā gadā mēs spējām vienlaikus augt esošajos tirgos, kā arī ātri paplašināt savu darbību jaunos un augošos tirgos, kas rezultējās apgrozījuma pieaugumā. Aktīvi strādājām un ieguldījām resursus jaunu produktu attīstībā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumi kavē gandrīz katru desmito rēķinu, un šai praksei ir tendence pieaugt, liecina 2019. gada Eiropas maksājumu ziņojums (European Payment Report), ko jau 21. gadu pēc kārtas veic Eiropas vadošais kredītu pārvaldības uzņēmums Intrum.

Apjomīgais pētījums, kurā piedalījās teju 12 000 Eiropas uzņēmumu, vienlaikus tika veikts 29 Eiropas valstīs periodā no šī gada janvāra beigām līdz aprīļa sākumam.

Uzņēmumi visā Eiropas kontinentā ziņo par negatīvām pazīmēm, kas saistītas ar maksājumu kavējumiem un parādiem kompāniju savstarpējos norēķinos. Latvijā uzņēmumi rēķinus kavē vidēji 2 dienas un tos apmaksā vidēji 20 dienu laikā. Vislielākie rēķinu kavētāji Eiropā ir Grieķijas uzņēmēji, kas kavē līdz pat 20 dienām, kamēr visgodprātīgāk rēķinus maksā Vācijas un Norvēģijas uzņēmēji.

«Ikviens uzņēmējs zina, ka kavēti maksājumi apgrūtina uzņēmuma naudas plūsmu un rada daudzus citus sarežģījumus, piemēram, uzņēmumiem pazeminās likviditāte, rodas grūtības samaksāt saviem piegādātājiem, norēķināties ar darbiniekiem un investēt attīstībā. Līdz ar to svarīgi ir saprast, ka maksājumu disciplīna ietekmē ne tikai konkrētu uzņēmumu finansiālo veselību, bet visu biznesa ekosistēmu un tālāk arī valstu ekonomiku,» norāda Intrum ģenerāldirektore Baltijā Ilva Valeika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Nodokļu konsultants: pavadzīmju atcelšana ļaus ietaupīt, bet birokrātija paliks

Māris Ķirsons [email protected], 05.12.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Svarīgākais ieguvums — uzņēmējiem vairs obligāti nebūs jāpērk preču pavadzīmes — rēķinus, turklāt savam konkrētajam darījumam varēs uzrakstīt atbilstošu dokumentu,» skaidro nodokļu konsultants Artūrs Kodoliņš. Viņš atzīst, ka tādējādi vairs nebūs tādas absurdas situācijas, ka preču pavadzīme — rēķins jāizraksta pat par nekustamā īpašuma piegādi, kaut arī to nekur nevar aizvest, it īpaši, ja pati pavadzīme vairāk ir preces transportēšanu pavadošs dokuments. Tiesa, A. Kodoliņš norāda, ka daudz kas būs atkarīgs no tā, kādi būs Ministru kabineta noteikumi, kas regulēs kārtību, kādā VID piešķirs numurus un tos uzskaitīs. Ja uzņēmuma grāmatvedim pēc speciāla numura uz VID būs jāiet tāpat kā pašlaik pēc preču pavadzīmes — rēķina un jāpārliecinās, vai darījumu partnerim VID patiesi ir piešķīris konkrēto unikālo numuru, tāpat kā tagad — vai darījumu partnerim ir izsniegta preču pavadzīme - rēķins ar konkrētu numuru, tad nekas nemainīsies. «Tādējādi unikālo numuru ieviešana pēc būtības, ir to pašu vēžu — preču pavadzīmju — rēķinu — ielikšana citā kulītē, jo nekas jau tikpat kā netiek mainīts,» secina nodokļu konsultants. Viņš cer, ka valdība noteikumos atļaus šos unikālos numurus saņemt elektroniski — bez uzņēmēja došanās uz VID. A. Kodoliņš atgādina, ka Latvija ir vienīgā valsts Eiropā, kurā ir preču pavadzīmes — rēķini un tagad būs arī unikālie numuri. «Tā kā esošās pavadzīmes nav devušas cerēto rezultātu, neredzu attaisnojumu tam, ka preču pavadzīme — rēķins tiek aizstāts ar vēl vienu mehānismu — unikālo numuru,» uzsver A. Kodoliņš. Viņš atzina, ka pavadzīme tā arī nav spējusi pildīt tai savulaik piedēvētās panacejas lomu, kas ļautu sekmīgi cīnīties pret fiktīviem uzņēmumiem un darījumiem. «Neredzu jēgu Latvijā uzņēmējiem pavadzīmju slogu aizstāt ar lētāko unikālo numuru nastu,» atzīst A. Kodoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Tiks daļēji atcelta stingrās uzskaites preču pavadzīmju–rēķinu lietošana

Miks Stroža [email protected], 16.12.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2006. gada 1. janvāra saskaņā ar grozījumiem likumā Par nodokļiem un nodevām tiks daļēji atcelta stingrās uzskaites preču pavadzīmju–rēķinu veidlapu obligāta lietošana un tiks ieviests jauns attaisnojuma dokuments–pavadzīmes ar VID piešķirtu numuru, informē VID. Preču piegādes (pārdošanas) darījumos, darījumos par preču izsniegšanu citiem nodokļu maksātājiem, preču pārvietošanas (transportēšanas) darījumos kā obligāta prasība nebūs stingrās uzskaites preču pavadzīmes–rēķina lietošana. Nodokļu maksātāji šajos darījumos varēs izvēlēties izmantot vai nu stingrās uzskaites preču pavadzīmes–rēķinus vai arī pavadzīmes ar VID piešķirtajiem numuriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kokapstrādes nozares uzņēmumi ir vieni no stabilākajiem darba devējiem valsts reģionos, taču ne katrs vietējais gateris, kurš pārstrādā kokmateriālus, rada produkciju ar pievienoto vērtību, turklāt ir gatavs pieskaņoties katra konkrētā klienta vajadzībām.

Ogres novada Suntažos jau vairāk kā 20 gadus darbojas kokapstrādes uzņēmums SIA Lielanteni, kas šo gadu laikā ir spējis attīstīt savu ražotni, piedāvājot klientiem plašu kokmateriālu sortimentu, to skaitā dažāda izmēra skuju un lapu koku dēļus, brusas, līstes, sijas un spāres jumta konstrukcijām un koka karkasiem.

“Tā kā mēs neesam liels uzņēmums ar specifiskām, standartizētām iekārtām, līdz ar to esam elastīgi un varam atkarībā no klienta vajadzības un specifikācijas nodrošināt gan populārākos kokmateriālu to skaitā dēļu izmērus, gan arī varam realizēt specifiskāku gan standarta, gan arī nestandarta izmēra dēļu pasūtījumu,” stāsta uzņēmuma īpašnieks un vadītājs Āris Brants. Viņš norāda, ka lielāko daļu kokmateriālu produkcijas uzņēmums realizē ārvalstīs - koka paletes un taras dēļus, ko Lielanteni pārdod klientiem pārsvarā Eiropas Savienības valstīs. “Savukārt zāģmateriālus – dēļus, brusas, līstes, kā arī sijas un spāres jumta konstrukcijām un koka karkasiem – mēs pārsvarā realizējam vietējā tirgū. Galvenie mūsu klienti ir vietējie būvniecības uzņēmumi, kuri attiecīgi mūsu ražojumus izmanto dažādu ēku būvniecībā,” norāda Ā.Brants, piebilstot, ka 20 gadu darbības laikā uzņēmums ir apliecinājis savas produkcijas augsto kvalitāti, ko apstiprina arī Lielantenu klientu loks, no kuriem lielākā daļa ir ilggadēji. “Nenoliegšu, mūsu kokmateriālu produkcijas cenas nav tās zemākās. Bet mēs vadāmies pēc principa, ka biznesam ir jābūt pelnošam, kas nodrošina arī iespēju atvēlēt līdzekļus attīstībai. Vadoties no šā principa, varu viennozīmīgi apliecināt, ka – kopš darba sākšanas pirms 20 gadiem – no nulles – šajā laikā esam būtiski auguši un modernizējuši kokmateriālu ražošanu, par ko liecina arī uzņēmuma apgrozījuma ikgadējais pieaugums,” stāsta Ā.Brants. Viņš pieļauj, ka šo gadu laikā uzņēmuma klienti noteikti ir pamēģinājuši iegādāties kokmateriālus no citiem ražotājiem, kas varbūt piedāvā zemākas cenas, taču tieši pastāvīgais un stabilais klientu portfelis Ā.Brantam ļauj secināt – uzņēmuma darbības stratēģija ir pareiza – maksimāli augsta kokmateriālu kvalitāte par adekvātu cenu. “Šeit ir vēl kāda būtiska nianse – mūsu uzņēmums strādā ar labas kvalitātes apaļkokiem, no kā attiecīgi ražojam kvalitatīvus kokmateriālus. Pilnveidojot un automatizējot ražošanas procesu, esam panākuši izejmateriāla izmantošanu teju 100% apjomā, tādēļ ir ļoti neliels atgriezumu apjoms. Tāpat mūsu ražošanas process ir atbilstoši sertificēts, ko apliecina arī kvalitātes atbilstības sertifikāti, kuri ikvienam klientam redzami uzņēmuma mājas lapā. Respektīvi – tā kā mūsu ražojumi tiek izmantoti arī dažādu ēku, to skaitā dzīvojamo māju būvniecībā, gan mūsu klienti būvnieki, gan arī gala klienti var būt pilnībā pārliecināti, ka pie mums iegādātie kokmateriāli ir izgatavoti atbilstoši visām būvniecības materiālu kvalitātes prasībām,” uzsvēra Ā.Brants. Uzņēmējs atzīst, ka standarta izmēra dēļu tirgū Eiropā konkurenci rada ievestā produkcija no Krievijas un Baltkrievijas par zemākām cenām, tomēr , tajā pašā laikā citos segmentos šie produkti ar Eiropā, tajā skaitā Latvijā, ražotajiem kokmateriāliem nespēj sacensties. Lielantenu produkcijas klāstā ir arī koka mieti, šķelda un malka, no kurām malka ir nelielā apjomā. “Impregnēti koka mieti visbiežāk tiek izmantoti koku (stādījumu) atsiešanai, sētas stabiem, ganībām, ūdenskrātuvju krastu nostiprināšanai, vai arī dažādiem dārza elementiem. Līdz ar to šīs produkcijas pircēji ir gan būvfirmas, gan privātie klienti. Savukārt šķelda kā blakus produkts mums rodas apaļkoku apstrādes procesā. Atceros – pašā darbības sākumā mēs nezinājām, kur likt šķeldu un zāģu skaidas – neviens tos neņēma pat par brīvu. Toties tagad šie kokmateriālu produkti arī ļauj nopelnīt. Tirgus attīstās, tāpēc uzņēmumam vienmēr jābūt gatavam attīstīties līdzi un reaģēt uz jaunām iespējām,” pauž uzņēmējs, piebilstot, ka malku gan uzņēmums tirgo pavisam nosacīti – mazos apjomos. “Tādēļ, ja kāds vietējais izsaka vēlmi nopirkt pie mums malku – nekad neatsakām. Jo diezgan bieži piedzīvots – šodien šis cilvēks nopērk steru malkas, bet varbūt pēc mēneša atbrauc un pasūta dēļu vai brusu kravu. Kā saka – labs mārketings biznesam lieti noder!” nosmej Ā.Brants. Lielantenos ir iespējams ne tikai nopirkt gatavus kokmateriālus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts mežu apsaimniekošanas a/s "Latvijas valsts meži" (LVM) apaļo kokmateriālu pārdošanas procesa atbilstību iekšējiem un ārējiem normatīvajiem aktiem, mežsaimniecības nozares pamatnostādnēm, LVM vidēja termiņa stratēģijai un uzņēmuma īpašnieka ekonomiskajām interesēm, kā arī labajai biznesa praksei vērtēs zvērinātu advokātu birojs "Sorainen".

LVM padomes priekšsēdētāja vietnieks Arnis Mužnieks norādīja, ka neatkarīgā audita secinājumi varētu būt redzmi jau šā gada jūlija nogalē. LVM padome, atbilstoši saņemtajam uzdevumam, ir sniegusi skaidrojumu LVM akciju turētājam par plašsaziņas līdzekļos izskanējušo informāciju un virkni apgalvojumu par tievās dimensijas koksnes pārdošanas jautājumiem, kā arī informējusi akciju turētāju par padomes uzsākto audita procesu.

Uzņēmuma padome atbalsta principus, kas paredz apaļo kokmateriālu sortimentu pārdošanu balstīt uz konkurences principiem un līdzvērtīgu attieksmi pret klientiem. Turklāt lēmumu pieņemšanai LVM un īpašniekam izdevīgākā rezultāta sasniegšanai ir jābalstās uz dažādu faktoru vispusīgu analīzi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo divu mēnešu laikā Rīgas ostā pārkrauts vairāk nekā miljons tonnu kokmateriālu, liecina Rīgas ostas apkopotie operatīvie dati. Šis kravu segments šogad veido lielāko kravu grupu ostā, nodrošinot 24% no kopējā apgrozījuma.

Mežsaimniecības kravu segmentā ietilpst granulas, šķelda, zāģmateriāli, kā arī kokmateriālu ģenerālkravas - apaļkoki, dēļi, koka plāksnes u.c. izstrādājumi. Vairākos Rīgas ostas uzņēmumos bez kokmateriālu uzglabāšanas un pārkraušanas tiek veikta arī kokmateriālu apstrāde - sākot no kaltēšanas un impregnēšanas, līdz pat sagatavju ražošanai koka māju moduļiem. Šādi pakalpojumi palielina kokmateriālu kravu pievienoto vērtību, kā arī Rīgas ostas konkurētspēju mežsaimniecības kravu segmentā.

Stabili augošs mežsaimniecības kravu segments ir koksnes granulas (+7% 10 mēnešos) un šķelda (+ 8% 10 mēnešos). Oktobrī fiksēts gada arī augstākais šogad pārkrauto mežsaimniecības kravu apjoms - 570 tūkstoši tonnu.

Komentāri

Pievienot komentāru