Enerģētika

Pieprasa bargus sodus nelegālajiem tirgoņiem

Valters Grīnvalds, [email protected], 7504128, 02.12.2006

«Nākamais gads, kad gaidāma akcīzes nodokļa paaugstināšana, kontrabandistiem būs kā saldais ēdiens,» ir pārliecināts firmas Virši A valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš.

4 — 5

Eva Šavdine, DB

Jaunākais izdevums

Līdz ar stingrākām likuma normām, ko plānots ieviest nelegālo spirta tirgotāju apkarošanai, stingrāk jākontrolē arī nelegālā degvielas tirdzniecība. Tā uzskata Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija (LDTA), kura plāno rakstīt vēstuli ministru prezidentam Aigaram Kalvītim, lai vērstu uzmanību uz to, ka jāpaplašina likuma normas, kas skar arī nelegālās degvielas ievešanu un tirdzniecību, Db informēja LDTA valdes priekšsēdētājs Uldis Sakne.

Vēstule jau nosūtīta iekšlietu ministram Ivaram Godmanim. Atbilde gan pagaidām vēl neesot saņemta. Komentāru no I. Godmaņa Db diemžēl neizdevās iegūt.

Vismaz 500 automašīnu gada laikā regulāri šķērso Latvijas robežu, ievedot degvielu, kura pēc tam tiek nelegāli realizēta. LDTA ir aprēķinājusi, ka šādi gada laikā Latvijā tiek ievesti aptuveni 63 milj. litru degvielas. Nenomaksājot akcīzes un pievienotās vērtības nodokli vien, šāda nelegāla degvielas tirdzniecība valstij gada laikā rada vismaz 14 milj. latu zaudējumus.

Citādi aprēķini ir Finanšu ministrijai. "Teorētiski iespējamā, neiekasētā akcīzes nodokļa īpatsvars par iekšzemē patērēto (izlietoto) degvielu salīdzinājumā ar iekasēto akcīzes nodokļa summu, visticamāk, nepārsniedz 1 - 2%," Db informēja finanšu ministra padomnieks Modris Sprudzāns.

Neiekasēto summu, visticamk, varētu veidot fizisko personu atļautajā daudzumā ievestās ar nodokļiem neapliekamās degvielas un nelikumīgi, pieslēdzoties naftas transporta cauruļvadam, iegūtās degvielas realizēšana brīvajā tirgū. 2006. gada 9 mēnešos maksimāli iespējamais nenomaksātais akcīzes nodoklis, visticamāk, nevarētu pārsniegt 3,2 milj. latu, viņš skaidro. "Nelegālo degvielas tirgoņu dēļ degvielas uzpildes stacijas, kuras atrodas 50 - 60 km attālumā no robežas, strādā vai nu ar mīnusiem, vai ar ļoti niecīgu peļņu," tā Degvielas tirgotāju un ražotāju savienības prezidents Jevgenijs Kisiels.

Jāpievērš uzmanība

LDTA ir vairākkārt vērsusies pie ministrijām. Neskatoties uz to, legālie degvielas tirgotāji pierobežas reģionos nejūt nekādas pozitīvas pārmaiņas, Db informēja U. Sakne. Viņš uzskata, ka līdz ar pastiprinātu uzmanības pievēršanu nelegālai alkohola tirdzniecībai jāizskauž arī nelegālie degvielas tirgoņi.

Sodi, kas paredzēti par nelegālu degvielas tirdzniecību, nebūt nav lieli. "Sods, kāds paredzēts par šādu nelegālu degvielas tirdzniecību, ir no 50 līdz 500 Ls, parasti gan šie tirgotāji tiek cauri ar 100 - 150 Ls sodu," tā Daugavpils Ekonomikas policijas nodaļas priekšnieks Arnis Trubiņš.

Sūdzības neiesniedz

"Aptuveni 60 automašīnu diennaktī vismaz trīs reizes šķērso Latvijas - Baltkrievijas robežu, lai bākās ievestu degvielu, kuru pēc tam Latvijā nelegāli tirgo," stāsta SIA Ingrid A direktors Aleksandrs Grahovskis.

Degvielas tirgotāji, kuriem nākas ciest no nelegālo tirgoņu aktīvās darbības, neslēpj izbrīnu par tiesībsargājošo iestāžu kūtro rīcību, lai atklātu un sauktu pie atbildības nelegālās degvielas tirgoņus. Tomēr, kā Db izdevās noskaidrot Ekonomikas ministrijā (EM), pagaidm neviena sūdzība par nelegālo degvielas tirgotāju kaitniecisko darbību no legālajiem degvielas tirgotājiem nav saņemta. "EM, protams, nosoda šādu nelegālu degvielas tirdzniecību, taču līdz ar to, ka nav saņemti nekādi signāli no Latvijas degvielas tirgotājiem, šī problēma pagaidām nav aktualizēta," skaidro EM pārstāvis Māris Priedītis.

"Iespējams, valdība nepieņem nopietnus mērus tādēļ, ka cilvēkiem, kas dzīvo pierobežas teritorijā, nelegāla tirdzniecība ir vienīgais ienākumu avots," pieļauj J. Kisiels.

Ģimenes bizness

Vietējās pašvaldības apstiprina, ka minētais rūpals vairākām ģimenēm ir bizness un galvenais ienākumu avots, ir pat ģimenes, kuras strādā maiņās, braukājot turp un atpakaļ pāri robežai. Krievijas pusē uzpērk degvielu, cigaretes un alkoholu un tālāk Latvijā tos realizē, Db pastāstīja Virši A valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš, kuram pieder degvielas uzpildes stacijas Latgales pusē. Līdzīgu viedokli pauda arī kāds cits degvielas tirgotājs, kuram pieder degvielas uzpildes stacijas Latgales reģionā, viņš vēlējās palikt anonīms. Situācija, kāda valda pierobežā, ir dramatiska, un tā ļoti traucē legālajam biznesam, dažkārt pat ir novērojamas kravas automašīnas, kuras iebrauc no Krievijas un netālu no robežas brutāli tirgo degvielu, viņš piebilda. Degviela nelegāli visbiežāk tiek tirgota garāžās vai kooperatīvos zināmam kontingentam. Cena par nelegālās degvielas litru ir aptuveni 50 santīmu," stāsta A. Trubiņš.

Jāmeklē risinājumi

Degvielas tirgotāji un eksperti uzskata, ka situācijai jāmeklē risinājums. Kaut arī nelegāla degvielas tirdzniecība ir daudzu Latgales reģiona iedzīvotāju vienīgais ienākumu avots, tas nav attaisnojums valdības un tiesībsargājoo iestāžu kūtrumam. Pastiprināta uzmanība būtu jāpievērš ne tikai valdībai, izstrādājot stingrākus likumus, bet arī Ekonomikas policijai, kontrolējot šos pierobežu rajonus, kā arī muitai, nosakot apjomus, kādus drīkst ievest. "Problmu vajadzētu risināt, veicot pārrunas ar Baltkrieviju, kur arī notiek aktīva cīņa ar nelegālo degvielas tirdzniecību, un Krieviju," prāto A. Grahovskis. "Izbraucot cauri muitas kontroles punktam Vientuļi, aptuveni pēc 500 metriem atrodas divi degvielas uzpildes tanki, kas ir parodija par degvielas uzpildes staciju un paredzēti tieši Latvijas degvielas uzpircēju apkalpošanai," situāciju skaidro J. Riekstiņš. Virši A piederošajās pierobežu degvielas uzpildes stacijās ir novērots, ka gadījumos, ja rodas problēmas uz robežas, pārdošanas apjomi būtiski pieaug, viņš piebilst. "Vajadzētu ierobežot cilvēku klejošanu pāri robežai un pievērst pastiprinātu uzmanību tam, ka vairumam automašīnu, kas šķērso robežu vairākkārt diennaktī, ir speciāli pārbūvētas bākas ar lielāku ietilpību," lēš degvielas tirgotājs, kurš vēlējās palikt anonīms.

Ieved pārbūvētās tvertnēs

Kaut gan apjomīgs daudzums no nelegālai realizācijai paredzētās degvielas tiek konfiscēts uz robežas, tas problēmu neatrisina.

2006.gada 10 mēnešos speciāli nelegālai degvielas ievešanai pārbūvētas vai papildus uzstādītas bākas konstatētas 24 gadījumos, kā rezultātā tika sastādīti Administratīvo pārkāpumu protokoli un izņemti (konfiscēti) 8165 litri degvielas, Db informēja VID komunikāciju daļā. Savukārt Valsts robežsardze šī gada laikā konstatējusi sešus gadījumus, kad robežu mēģināts šķērsot, braucot gan ar vieglo, gan ar kravas automašīnu, kurai ir speciāli lielākai degvielas ietilpībai pārbūvētas bākas. Konfiscēti 2540 litri degvielas, Db informēja Valsts robežsardzē.

Neskatoties uz to, Valsts robežsardzes priekšnieks Gunārs Dāboliņš neredz risinājumu esošajai problēmai un apgalvo, ka minētais jautājums neietilpst robežsardzes kompetencē un tas jākomentē muitai.

Bākas pārbūvē likumīgi

G. Dāboliņš pārliecināti skaidroja, ka bākas, kurās tiek ievesta degviela nelegālai tirdzniecībai, tiek pārbūvētas likumīgi ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas atļauju (CSDD). Personas, kuras vēlas veikt šo pārbūvi, CSDD parasti paskaidrojot, ka viņi dzīvo, piemēram, Ludzā un bieži dodas uz Krieviju, kur tirgotajai degvielai ir slikta kvalitāte, tādēļ nepieciešams pārbūvēt bāku, lai Latvijā iegādātā degviela pietiktu gan turp, gan atpakaļ ceļam.

Institūcijas nesaprotas

Par pilnīgām muļķībām G. Dāboliņa apgalvojumu nodēvēja CSDD transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas inspektors Ivars Gamuls. Viņš paskaidroja, ka jau kopš 2002. gada Latvijā vieglajām automašīnām nav atļautas nekādas papildu degvielas tvertnes un kopš tā paša laika, lai uzstādītu papildu degvielas tvertni kravas automašīnai, tas vispirms ir jāsaskaņo ar automašīnas izgatavotāju. Tikai tādā gadījumā, ja ražotājs ir norādījis, ka kādam kravas auto modelim iespējams uzstādīt arī degvielas tvertni, kura ir lielāka par esošo, CSDD izsniedz atļauju to darīt, atsaucoties uz Ministru kabineta noteikumiem, viņš norādīja. VID ir mēģinājis ieteikt, kā mainīt situāciju, lai ierobežotu autobraucēju "klejošanu" pāri robežai, taču neveiksmīgi, ieteikumi neguva atbalstu, piebilda I. Gamuls. Apstiprinājumu šādai informācijai Db izdevās noskaidrot VID komunikāciju daļā. Tik tiešām VID mēģināja piesaistīt uzmanību esošajai problēmai, taču pagaidām nav gūts atbalsts, jo normatīvie akti neparedz ierobežojumus fizisko personu robežas šķērsošanas skaitam diennakts laikā. Tādēļ fiziskās personas šķērso valsts robežu ar privātajiem transporta līdzekļiem, pilnām degvielas tvertnēm un 10 litru kannām vairākas reizes dienā un muitas ierēdņiem šobrīd nav tiesiska pamata ierobežot to kustību, situāciju skaidro VID.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstij vajadzētu atļaut cigaretes legāli pārdot arī tirgos, kā arī noteikt bargākus sodus nelegālās tabakas tirgotājiem, uzskata AS Rīgas Centrāltirgus valdes priekšsēdētājs Anatolijs Abramovs.

Abramovs trešdien Saeimas Pieprasījumu komisijā uzteica tiesībsargājošo iestāžu aktivizēšanos cīņā ar kontrabandas cigaretēm viņa pārvaldītajā tirgū. Pirms vairākiem gadiem viņš to neesot manījis.

Tajā pašā laikā viņš saredz arī trūkumus, kas traucē ierobežot nelegālo cigarešu tirgošanas sērgu. Viņaprāt, pirmkārt, būtu jāatļauj legālu cigarešu pārdošana tirgos un, otrkārt, jāpiemēro bargāki sodi nelegālo cigarešu pārdevējiem.

«Es tomēr redzu, ka nelielie trūkumi likumdošanā traucē ierobežot šo sērgu «kā sugu». Es neesmu saticis speciālistus, kas varētu ar mani izdiskutēt jautājumu, kāpēc akcizēto preci nevar tirgot Centrāltirgū legāli un atklātā veidā. Teritorijām, kurām ir tirgus statuss, tirgoties ar cigaretēm legāli šodien saskaņā ar likumdošanu ir aizliegts. Tas nozīmē, ka, piemēram, Gogoļa ielā ir Narvesen kiosks, kas atrodas uz robežas ar Centrāltirgu un kurā var tirgot cigaretes, bet divus metrus tālāk to darīt vairs nedrīkst,» uzsvēra Abramovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lombards24.lv pieprasa PTAC apturēt 20 nelegālo lombardu darbību

Dienas Bizness, 24.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) publiskiem izteikumiem par to, ka nelegālais tirgus nebanku kreditēšanas nozarē ir nenozīmīgs, SIA ExpressCredit, kas strādā ar zīmolu Lombards24.lv, vadība ir nosūtījusi PTAC informāciju par 20 nelegālajiem lombardiem un pieprasa nekavējoties apturēt to darbību.

Ar zīmolu Lombards24.lv strādājošā SIA ExpressCredit valdes priekšsēdētājs Agris Evertovskis atzīmē, ka nu jau aptuveni trīs gadus atbildīgās valsts institūcijas – PTAC, Ekonomikas ministrija, Valsts policija, pašvaldības policija - ir informētas par nelegālo lombardu biznesu Latvijā, bet reakcija ir pielīdzināma nullei. «Tāds pats absurds, kā bija ar «spaisa» tirgošanu – visi redz, bet neviens neko nevar vai nevēlas darīt,» saka A. Evertovskis.

Viņš velta asu kritiku PTAC darbam pēdējos mēnešos pauzōt neizpratni - ar ko uzraugošā institūcija nodarbojas? SIA ExpressCredit vadība uzskata, ka nav pieņemams, ka vienīgie PTAC īstenotie pasākumi ir sodi vidēji 280 eiro apmērā, kas nemotivē nelegālos komersantus pārtraukt savu darbību. Turklāt tie piemēroti tikai atsevišķiem nelegālajiem uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lietuvā smagi soda cauruļvadu apzadzējus arī no Latvijas

, 21.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā tiesa piespriedusi bargus cietumsodus 17 cilvēku grupai par dīzeļdegvielas zādzībām no cauruļvada.

17 cilvēku grupā notiesāti arī divi Latvijas pilsoņi no Bauskas rajona. Lietuvas Republikas Panevēžas apgabaltiesa par maģistrālā naftas produktu cauruļvada Polocka-Ilūkste-Ventspils bojāšanu, dīzeļdegvielas zādzībām no tā, kā arī valsts amatpersonu uzpirkšanu pagājušomēnes tika notiesātas 17 personas – 15 Lietuvas Republikas pilsoņi un divi Latvijas Republikas pilsoņi, Bauskas rajona iedzīvotāji. 14 personas tika notiesātas ar reālu brīvības atņemšanu, turklāt noziedzīgās grupas galvenie locekļi saņēma bargus sodus ar sešu līdz 13 gadu brīvības atņemšanu.

Krimināllietā kopumā tika izmeklētas četras nesankcionēto pieslēgumu izveidošanas epizodes

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Sodi energobūvniekiem par dalību kartelī varētu audzēt pakalpojuma cenas

Elīna Pankovska, 28.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja stāsies spēkā sodi saistībā ar energobūvniecības uzņēmumu dalību varētu pieaugt šī pakalpojuma cenas . Šādu iespēju pieļauj DB aptaujātie nozares eksperti. Tas gan būtu pie nosacījuma, ja stātos spēkā ierobežojumi un uzņēmumiem vajadzētu ne tikai maksāt Konkurences padomes (KP) uzliktos naudas sodus, bet arī visi 26 iesaistītie uzņēmumi tiktu uz gadu izslēgti no dalības iepirkumos.

«Tās ir aptuveni 2/3 uzņēmumu, kas Latvijā darbojas energobūvniecības jomā, un tas, ka gadu tie, iespējams, nevarēs piedalīties iepirkumos, varētu izraisīt lielu cenu kāpumu šajā jomā,» pieļauj SIA Vidzemes energoceltnieks valdes priekšsēdētājs Jānis Bikiņš. To DB atzīst arī citi nozares pārstāvji, norādot, ka tad faktiski atliktu tikai mazie un jaunie uzņēmumi, kas varētu netikt galā ar apjomiem un pieprasītajām jaudām.

Jānorāda, ka KP pieņēmusi lēmumu par konkurences kropļošanu un cenu sadārdzināšanu kopumā vairāk nekā 300 iepirkumos sodīt 26 uzņēmumus, kas veic energobūvdarbus. Kopumā ir piemērots naudas sods vairāk nekā divu miljonu latu apmērā, kā arī izslēgšana no dalības iepirkumos uz vienu gadu. Jāmin gan, ka sodītie uzņēmumi varēs darboties kā apakšuzņēmumi, ja to veikto darbu apjoms nepārsniegs 20%. Sods aprēķināts procentos no uzņēmuma iepriekšējā gada apgrozījuma, ņemot vērā pārkāpuma ilgumu un smagumu. Attiecīgi lielāks sods piemērots uzņēmumiem, kas piedalījās vairākos «kartelizētajos» iepirkumos. Procentuāli šīs lietas ietvaros KP piemērojusi iestādes pastāvēšanas laikā bargākos sodus, atzīmēja padomes vadītāja Sarmīte Ābrama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rakstu sērijas noslēgumā laikraksts Diena pēta, kuri ir ieguvēji un kuri – zaudētāji, Baltkrievijai organizējot nelegālās imigrācijas plūsmu uz kaimiņvalstīm.

Vismaz 5000 nelegālajiem migrantiem 2021. gadā saskaņā ar oficiālajiem datiem tranzītā caur Baltkrieviju izdevies nokļūt Vācijā. Tomēr reālie skaitļi, visticamāk, ir ievērojami lielāki nekā oficiālie un plašsaziņas līdzekļos minētie.

"Turcijas teritorijā ir ļoti daudz sīriešu, kuri uzskata – viņi varētu dzīvot arī labāk, taču nevis Turcijā, bet gan Eiropā," laikrakstam Novaja Gazeta pauž tūrisma firmas darbiniece. "Zinu, ka kopš maija Baltkrievijas konsulāts Ankarā pieņēma no viņiem pa 800 iesniegumiem dienā vīzu saņemšanai. Atteikumu vispār nebija. Un kad saka, ka bēgļu nometnē pie robežas ir divi tūkstoši cilvēku, man smieklīgi to klausīties. Kādi divi tūkstoši?! Ļoti daudz cilvēku līdz šim brīdim dzīvo hoteļos un nogaida. Milzīgs daudzums jau pārgājis robežu bez jebkādiem pavadoņiem, caur purviem. Un cik daudzi palikuši šajos purvos – baidos, ka nekad nesaskaitīsim. Tikai vienam manam partnerim, ar kuru strādāja firma, nomira septiņi cilvēki pēdējos divos mēnešos, neņemot vērā tos, kuri vienkārši vairs neizgāja uz sakariem – vai nu nomira, vai arī tomēr pārgāja robežu. Un kad piezvanīju šim cilvēkam, kurš pie mums sūtīja klientus, un teicu: "Klausieties, varbūt tomēr viņus sūtīt legāli, bet nevis caur purviem – droši vien varianti pastāv?" viņš atbildēja: "Man nospļauties, vai viņi nomirst vai ne, naudu viņi jau samaksājuši."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par darbībām, kuru rezultātā pārkāptas normatīvo aktu prasības noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas jomā, kredītiestādes varēs sodīt ar naudas sodu no 5 000 līdz 100 000 Ls.

Saskaņā ar Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas atbalstīto Kredītiestāžu likuma grozījumu redakciju, kas sagatavota otrajam lasījumam Saeimā, šādus sodus bankām varēs piemērot Finanšu un kapitāla tirgus komisija.

Savukārt Latvijas Banka komercbankām varēs piemērot naudas sodus līdz 5 000 Ls par ziņu nesniegšanu Kredītu reģistram vai nepamatotu Kredītu reģistrā esošo ziņu pieprasīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir plānots būtiski palielināt sodus par braukšanu dzērumā, Latvijas Televīzijas raidījumā 100.pants sacīja Satiksmes uzraudzības biroja (SUB) priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

"Šobrīd sodi ir pilnīgi neadvekāti un tie ir jāceļ vairākas reizes. Pagaidām tā summa, pie kā mēs esam pieturējušies, ir 5 tūkstoši latu, bet, kāds būs gala variants, to radīs diskusijas un kā to pieņems Saeima," klāstīja E.Zivtiņš.

Viņš vērsa uzmanību, ka pie šādiem jautājumiem tiek strādāts jau ilgāku laiku.

Turklāt, pēdējā gada laikā ir krasi pieaudzis to autovadītāju skaits, kas neapdrošina savas automašīnas, līdz ar to ir arī plānots palielināt sodus, kas paredzēti par apdrošināšanas neievērošanu, akcentēja E.Zivtiņš.

Viņš gan pieļāva iespēju, ka esošajos apstākļos, kad netiek palielinātas policistu algas, Latvijā varētu pieaugt kukuļu ņemošo policistu skaits. Tāpēc svarīgi ir uzrunāt sabiedrību, lai tie inspektoriem nedotu kukuļus, ja tie tos arī pieprasītu, pamācīja E.Zivtiņš. Viņš arī nepiekrita apgalvojumam, ka 80% gadījumos ir iespējams "sarunāt" ar ceļu policistiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz jebkurš Latvijas iedzīvotājs ir saņēmis nevēlamu reklāmas piedāvājumu e-pastā, bukleta veidā vai pa telefonu. Ko uzņēmējs darīt drīkst, bet no kā labāk atturēties, stāsta Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) vadītāja Baiba Vītoliņa un Datu Valsts inspekcijas (DVI) direktore Signe Plūmiņa.

B.V. Tas ir aktuāli, bet nevaru teikt, ka PTAC ir saņēmis ļoti daudz šādu patērētāju sūdzību.

S.P. Tas tā notiek, bet nav tā, ka tieši 2009. un 2010. gads saistībā ar ekonomisko situāciju būtu īpašs. Tas bija aktuāli arī piecus gadus atpakaļ.

Par ko visbiežāk klienti sūdzas? Par zvaniem, īsziņām, e-pastiem vai bukletiem?

S.P. Vismaz puse sūdzību DVI ir par e-pastiem, tam seko īsziņas, bet par zvaniem sūdzas retāk. Šajā aspektā vairāk skatāmies nevis no komercprakses viedokļa, bet vairāk – no kurienes uzzināts telefona numurs. Tāpat arī nevēlama komerciāla paziņojuma (spama) saņemšanas gadījumā pētām, kā sūtītājs ir ieguvis kontaktinformāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā, Baltijā, Eiropā un visā pasaulē bankas kontrolē aizvien stingrāk, un sodus tās izpelnās regulāri, neraugoties uz to, ka aizvien vairāk investē īpašu speciālistu apmācībā un atalgojumā. Kas soda, kā veidojas summas un kādēļ sodītāji ir dažādu valstu uzrauginstitūcijas, Dienas Bizness apkopoja dažādos medijos iepriekš publicēto, kā arī izvaicāja Latvijas Bankas ekspertus.

Vispirms, lai izprastu banku sodus, jo sevišķi, ja runa ir par naudas atmazgāšanas aizdomām, man ir pavisam vienkāršs piemērs no paša sadzīves, kas parāda problēmas būtību pēc līdzības. Visi zina par busiņiem, kas vadāja paciņas uz Lielbritāniju un atpakaļ, ņemot no klienta nelielu atlīdzību. Reiz Doveras ostā gadījās redzēt, kā šādu busiņu aiztur, un sapratu, ka tas nonāks zem preses, proti, par sodu, ka pārvadāta kontrabanda, busiņu iznīcinās. Bija iespēja painteresēties, par ko tik barga attieksme. Esot atrasts Krievijas marķējuma cigarešu bloks. Viens! Parunāju arī ar busiņa šoferi. “Nu nevaru es pārbaudīt katru paciņu! Saku, lai neliek, bet redzi, kāds ielika. Pat nezinu, kurš, jo konfiscēts ir viss!” tā šoferis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez plašas rezonanses sabiedrībā tiek virzīta iecere palielināt naudas sodus par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, taču ierosinājumu pavada aizdomu ēna, ka sodi tiek palielināti kompānijas Vitronic interesēs, kas uz Latvijas ceļiem plāno uzstādīt 160 fotoradarus, svētdien vēsta Latvijas Televīzijas raidījums De facto.

Raidījums norāda, ka vērienīgo fotoradaru projektu aizdomu ēna pavada jau kopš tā uzsākšanas brīža. Aiz reklāmas stendiem, sniega kaudzēm vai tiltu balstiem aizslēptas ierīces un soda kvītis, kurās fiksēts pārkāpums jau no pirmā pārsniegtā kilometra – tas viss iedzīvotājos radīja aizdomas, ka 160 fotoradaru uzstādīšana uz Latvijas ceļiem būs līdzeklis ne tik daudz satiksmes drošībai, cik privātā fotoradaru ieviesēja kabatas pildīšanai. Lai šīs aizdomas mazinātu, Saeimā nonāca likuma labojumi, kas paredz - turpmāk ātrumu pārsniedzot līdz 10 kilometriem stundā, naudas sodu vairs nepiemēros, tā vietā iztiekot vien ar brīdinājumu. Tas nozīmē, ka fotoradari pārkāpumus fiksēs tikai tad, ja ātrums pārsniegts par vismaz 11 kilometriem stundā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nelegālā eksporta ierobežošana stiprinās godīgo uzņēmumu konkurētspēju un palielinās ieņēmumus valsts budžetā

Valdis Uburģis, uzņēmuma Tolmets ārējo sakaru vadītājs, 15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā neiegūstam ne naftu, ne gāzi, tāpēc valsts budžetā naudas trūkst un nevaram apmierināt visas iedzīvotāju vajadzības. Šādu tikko darbu uzsākuša ministra skaidrojumu es dzirdēju Latvijas Radio.

Jā, derīgo izrakteņu Latvijā ir pamaz, taču tāpēc ir ļoti racionāli jāizmanto tie resursi, kas mums ir, un jārada apstākļi, lai uzņēmēji un valsts, kas iekasē nodokļus, no tiem gūtu maksimālu labumu.

Pietiekami nozīmīga Latvijas eksportprece ir metāllūžņi. Piemēram, nozares līderis un viens no lielākajiem uzņēmumiem valstī «Tolmets», pēc provizoriskiem datiem, 2018. gadā realizēja aptuveni 700 tūkstošus tonnu lūžņu, bet eksporta apjoms bija vairāk nekā 126 miljoni eiro.

Lūžņus lielākoties (aptuveni 99%) eksportējam, jo Latvijā pēc «Liepājas metalurga» darbības apturēšanas pārstrādā ļoti nelielu to daļu. Eksportējam uz valstīm, kurās ir attīstīta metalurģija – uz Turciju, Dienvidkoreju, Ķīnu, ASV. Arī uz Zviedriju, Somiju, Vāciju un citām Eiropas Savienības valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Rāvis Konkurences Padomes lēmumu dēvē par absurdu un nelabvēlīgu ekonomikai

Elīna Pankovska, 28.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences Padomes (KP) lēmums par konkurences kropļošanu un cenu sadārdzināšanu kopumā vairāk nekā 300 iepirkumos sodīt 26 uzņēmumus, kas veic energobūvdarbus ir absurds un nelabvēlīgs Latvijas ekonomikai, uzskata uzņēmējs Guntis Rāvis.

«Ziņa, kas šobrīd ir nosūtīta Latvijas uzņēmējiem ir šāda – tu nopērc kompāniju no ārvalstu investoriem, kad tā jau strādā ar zaudējumiem, attīsti to, kļūsti par vienu ko lielākajiem nodokļu maksātājiem, bet tagad sanāk maksāt par to, ko darījuši iepriekšējie īpašnieki,» sarunā ar laikrakstu Dienas Bizness sacīja Guntis Rāvis.

Viņam pastarpināti piederošais uzņēmums SIA Energoholdings 2011. gadā iegādājās KP sodīto SIA Latvijas energoceltnieks (LEC) no investīciju kompānijas Alta Capital Partners, kas savukārt 100% uzņēmuma daļu 2007. gadā nopirka no Jāņa Kola.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izskatīšanai Saeimas komisijās ceturtdien nodoti Valsts prezidenta Valda Zatlera rosinātie Krimināllikuma grozījumi, kas paredz noteikt bargus sodus par pretlikumīgiem ziedojumiem politiskajām partijām.

Atbilstoši likumprojektam, par politisko partiju finansēšanu, nepārskaitot līdzekļus politiskās partijas oficiālajā bankas kontā, vainīgos varētu sodīt ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz sešiem gadiem, bet par atkārtotiem pretlikumīgiem ziedojumiem – ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz astoņiem gadiem. Tikpat bargs sods draudētu arī personām, kas politisko partiju pretlikumīgu finansēšanu veikušas personu grupā pēc iepriekšējas vienošanās.

Nepieciešamību paredzēt daudz bargākus sodus par partiju finansēšanas noteikumu pārkāpumiem V. Zalters argumentē ar nepieciešamību samazināt sponsoru ietekmi uz politiskajām partijām, kā arī faktu, ka, atbilstoši Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja datiem, pērn priekšvēlēšanu kampaņā pirms 10. Saeimas vēlēšanām partijas pretlikumīgi izlietojušas līdzekļus 93 tūkst. Ls apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Prasa apturēt vēl viena ārvalstu nelegālā kredītdevēja darbību

Dienas Bizness, 27.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācija pieprasa Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) apturēt vēl viena nelegālā kredītdevēja darbību, kurš kreditēšanas pakalpojumus no ārvalstīm sniedz interneta vietnē www.creditday.eu. Informē Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācijas komunikācijas konsultante Elīna Dobulāne.

Asociācija atkārtoti prasa, lai PTAC nekavējoties īstenotu sabiedrības informēšanas pasākumus par nelegālajiem kredītdevējiem.

«Saņemto informāciju par nelegālajiem kredītdevējiem vērtējam kā satraucošu signālu nelegālā tirgus ienākšanai Latvijā, kas var radīt nopietnu apdraudējumu patērētāju interesēm,» uzsver Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācijas vadītāja Baiba Fromane. Asociācija pauž satraukumu par PTAC vieglprātīgo izturēšanos attiecīgā jautājuma risināšanā.

Asociācija uzskata - ja PTAC nav resursu vai instrumentu, lai cīnītos ar nelegālo tirgu, tad nekavējoties tas ir jārisina politiskā līmenī. «Ir jau, protams, viegli legālajam biznesam uzlikt neadekvātu regulējumu, bet jāatceras, ka jebkura valsts iejaukšanās tirgus ekonomikā rada blakus efektus. Un viens no tiem ir nelegālais tirgus. Lombardi tam ir labs piemērs – šobrīd Latvijā strādā vismaz 24 nelegālie lombardi, ar kuriem valsts netiek galā. Ierobežot pakalpojumu sniegšanu internetā būs vēl grūtāk,» norāda B. Fromane, atgādinot, ka nelegālie pakalpojumu sniedzēji nemaksā ne nodokļus, ne pakļaujas normatīvajam regulējumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuriem ārzemēs būs gadījies pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu, rudenī pastkastītēs sāks krist nepatīkamas vēstules - aicinājumi no citu valstu policistiem nomaksāt sodus, kas piespriesti par Ceļu satiksmes noteikumu (CSN) pārkāpumiem ārzemēs, vēsta laikraksts Diena.

Kaut aicinājumi pienāks, maksāt vai nemaksāt sodus šobrīd vēl būšot uz katra paša sirdsapziņas. Reāla sodu piedziņa šogad vēl nesāksies, Diena noskaidrojusi Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD). «Šis ir solis uz priekšu. Kaut nevar teikt, ka tas būs ārkārtīgi efektīvs, var cerēt, ka kādi 30-40% sodus paši nomaksās,» laikrakstam atzinis CSDD valdes loceklis, jurists Jānis Golubevs.

«Šobrīd Eiropas Savienības direktīva paredz informācijas apmaiņu, nevis sodu apmaiņu,» viņš skaidrojis. ES direktīva, kurai jāstājas spēkā šā gada 7. novembrī, paredz - ja Latvijas iedzīvotājs būs pārkāpis satiksmes noteikumus, piemēram, Austrijā, tad Austrijas kontaktpunkts noskaidros datus par transportlīdzekļa īpašnieku, sazinoties ar Latvijas kontaktpunktu, un transportlīdzekļa īpašniekam (turētājam) nosūtīs aicinājumu samaksāt sodu vai norādīt personu, kas vadīja transportlīdzekli, vienlaikus izskaidrojot par sekām, kādas iestājas attiecīgajā valstī, ja persona nesamaksā sodu vai nenorāda atbildīgo personu. Analoģiski rīkosies Latvijas puse ar pārkāpējiem no ES valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lielbritānijas FSA piemēroto sodu apjoms vairāk nekā dubultojies

Lelde Petrāne, 30.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas Finanšu pakalpojumu iestāde (FSA) šogad piemērojusi sodus vismaz 88,4 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 72 miljoni latu) apmērā. Līdz ar to ir vairāk nekā dubultots iepriekšējais sodu rekords, kas tika uzstādīts 2009.gadā, ziņo Bloomberg.

Finanšu regulators 2010.gadā piemērojis 88 naudas sodus. Iepriekšējā gadā tas piemēroja 40 sodus 34,8 miljonu mārciņu vērtībā, liecina Londonā bāzētā advokātu biroja Reynolds Porter Chamberlain LLP informācija. Paša regulatora sniegtie dati gan nedaudz atšķiras. FSA savā mājaslapā norādījusi, ka 2010.gadā piemērojusi nauda sodus 89,1 miljona mārciņu apmērā.

JPMorgan Chase & Co. Londonas vienībai jūnijā tika piemērots 33,3 miljonus mārciņu liels sods, jo tā nebija pienācīgi atdalījusi klientu naudu no saviem kontiem.

FSA, kas tiks likvidēta 2012.gadā un aizstāta ar vismaz divām jaunām aģentūrām, tikusi kritizēta par paviršu uzraudzību, kas veicināja smagāko finanšu krīzi kopš Lielās depresijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

IUB vadītāja: pašvaldību vadītāji «apzināti nevēlas neko zināt par iepirkumu likumu»

LETA, 25.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumos visnegodprātīgākās ir pašvaldības, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) pieredze.

IUB nereti dzird sūdzības par pašvaldību vadītājiem, kuri nemaz neslēpj, ka viņiem ir būtiski, lai iepirkumā uzvarētu konkrēts pretendents, šodien sabiedrības par atklātību - Delna rīkotajā diskusijā par korupcijas risku mazināšanu publiskajos iepirkumos sacīja IUB vadītāja Dace Gaile.

Viņa norādīja, ka vēlme piešķirt līgumu konkrētam izpildītājam visvairāk jūtams pašvaldībās, turklāt pašvaldību vadītāji «apzināti nevēlas neko zināt par iepirkumu likumu».

Gailes kritiku izpelnījās arī uzņēmēji, kuri, pēc viņas sacītā, gatavo nekvalitatīvus piedāvājumus, neievēro termiņus, veic dempingu, nepilda līguma saistības utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīcas tirgus laukumā jau vairākas reizes bijuši gadījumi, kad tirgotāji no citām vietām nostājas laukumā iepretī ierādītajai tirgus vietai un «andelējas kā plēsti», tādēļ uz tirgus placi tiek aicināts pašvaldības policists Raivis Tapiņš, portālam ReKurZeme skaidrojusi tirgus pārzine Katrīna Zāle.

R. Tapiņš atklājis, ka nu ik sestdienas rītu «ņem vakti tirgus pleķī» Pie dižās klēts. «Tepat pretī laukums ir, tur arī piebrauc un izliek savu preci, vēl pircējus pārsauc, lai pērkot pie viņiem, lētāk, bet tirgus naudu negrib maksāt un atļautā vietā arī nestāv, tāpēc nu nāku Katrīnai palīgā, jo netiek jau viņa viena pati galā,» skaidrojis policists.

K.Zāle runās nemaz tik «švaka» nešķietot un esot gatava arī viena nelegālajiem tirgoņiem vietu ierādīt, bet labāk jau esot, ka to darot policists. «Šeit tirgus jau septīto gadu, visu ko esmu te pieredzējusi,» ReKurZemei sūdzējusies K.Zāle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tirgos grib realizēt tabakas izstrādājumu

Sandra Dieziņa, 26.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēmums aizliegt tirgos tirgot tabakas izstrādājumus ir absolūti muļķīgs un būtu jāatceļ.

Tā uzskata a/s Rīgas Centrāltirgus (RCT) valdes priekšsēdētājs Dainis Liepiņš. Jebkurš aizliegums rada nelegālos ieņēmumus un tikai sarežģī dzīvi, nevis atvieglo, tā uzņēmuma vadītājs. Viņaprāt, tabaka būtu jāļauj tirgot nelielos veikaliņos, kam būtu nepieciešamās licences un atļaujas, lai varētu nodarboties ar šo rūpalu.

Runājot par nelegālajiem tabakas tirgoņiem Centrāltirgū, D. Liepiņš norāda, ka kopš jūnija to skaits uzņēmuma teritorijā ir būtiski sarucis, pateicoties tiesībsargājošajām struktūrām un kontrolējošiem dienestiem.

Jautājums par tabaku iekļauts arī Latvijas Tirgu savienības sadarbības memorandā, ko plānots noslēgt ar politiskajiem spēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV valdība pirmdien paziņojusi par jaunas procedūras ieviešanu, kas ļaus nelegālos imigrantus izraidīt paātrinātā kārtībā, apejot tiesas.

Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem nelegālos imigrantus, kas nevarēs pierādīt, ka bez pārtraukuma valstī uzturējušies jau ilgāk nekā divus gadus, varēs izraidīt nekavējoties.

Jaunos noteikumus paredzēts publicēt otrdien, un tie stāsies spēkā nekavējoties visā valsts teritorijā.

Tomēr Amerikas Pilsonisko brīvību apvienība (ACLU) jau paziņojusi, ka apstrīdēs tos tiesā.

Iekšzemes drošības ministra pienākumu izpildītājs Kevins Makalīnans norādīja, ka jaunā kārtība atslogos uz robežas nodarbinātos dienestus.

Viņš piebilda, ka tā ir «nepieciešama reakcija uz nerimstošo migrācijas krīzi».

Līdz šim nekavējoties varēja izraidīt nelegālos imigrantus, kas aizturēti ne vairāk kā 100 jūdzes (160 kilometrus) no robežas un kuri valstī nav uzturējušies ilgāk kā divas nedēļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar cēlu mērķi - lai ierobežotu Covid-19 izplatību Latvijā - ir pieņemts lēmums slēgt visas legālās interaktīvo azartspēļu vietnes, tādējādi radot vislabvēlīgākos apstākļus nelegālajiem azartspēļu organizatoriem, kuru daļa jau tāpat 2019. gadā Latvijā bijusi ap 38%.

Nozare vērtē, ka 30 dienas ir kritiskais posms un pēc tam liela daļa spēlētāju jau būs nokļuvuši nelegālajā tirgū, un atgriezt legalajā tirgū viņus būs grūti. 22. martā Saeimā tika pieņemts likums "Par valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas pasākumiem sakarā ar Covid -19 izplatību", kura 8. punkts ārkārtas situācijas laikā aizliedz organizēt azartspēles un izlozes, izņemot interaktīvās azartspēles, skaitļu izlozes un momentloterijas. Taču jau šī paša likuma nākamais 9. punkts saka: ka "uz šā likuma darbības laiku Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija aptur visas azartspēļu organizēšanas licences gan fiziskajās azartspēļu organizēšanas vietās (kazino licence, spēļu zāles licence, bingo zāles licence), gan interaktīvajā vidē, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumu starpniecību".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas prezidents Redžeps Tajips Erdogans ceturtdien, viesojoties Ungārijā, atkārtojis savus draudus atvērt nelegālajiem imigrantiem durvis uz Eiropu, ja starptautiskā sabiedrība nepalielinās atbalstu Turcijai. Eiropas Savienība un Turcija 2016. gadā noslēdza vienošanos, saskaņā ar kuru ES apņēmās piešķirt palīdzību Turcijai sešu miljardu eiro apmērā. Turcija piekrita apturēt nelegālo imigrantu plūsmu uz Eiropu. Erdogans ir vairākkārt draudējis atļaut nelegālajiem imigrantiem doties tālāk uz Eiropu, ja starptautiskie partneri nepiešķirs Turcijai vairāk naudas, lai palīdzētu tai izmitināt bēgļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgā pastiprināti veiks pasažieru pārvadājumu uzraudzību un kontroli

Dienas Bizness, 29.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komiteja ceturtdien pēc iepazīšanās ar dažādu institūciju pārstāvju sniegto informāciju par situāciju ar nelegālajiem pasažieru pārvadājumiem galvaspilsētā un vieglo taksometru biznesā nolēma sagatavot vairākus priekšlikumus šo jomu darbības uzlabošanai.

Pasažieru pārvadājumus sabiedriskajā transportā Rīgā oficiāli veic pašvaldības SIA Rīgas satiksme un pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme. Tomēr joprojām galvaspilsētā, izmantojot likumdošanas nepilnības, darbojas neregulārie pārvadātāji, kas izmanto izdevīgākos iestrādātos maršrutus, kursējot pēc to kustības sarakstiem, šādi nelegāli pārvadājot pasažierus par zemāku cenu.

Pēc Rīgas satiksmes sniegtās informācijas, pērn galvaspilsētā darbojās ap 60 šādu pārvadātāju, bet šogad – ap 11. Šāds rūpals oficiālajiem pārvadātājiem rada ievērojamus zaudējumus - gadā ap 400 000 eiro. Tāpēc pārvadātājam ir grūtāk maršrutos nodrošināt lielāku skaitu ērtu un drošu sabiedriskā transporta mikroautobusu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pāris soļu Eiropai pa priekšu - tā varētu raksturot gaidāmo situāciju Latvijā attiecībā uz elektronisko cigarešu regulējumu. Lai gan Eiropas Savienībā (ES) tās nav aizliegts tirgot un šādu regulējumu arī nav plānots ieviest, tomēr Latvijā strādā pie tā, lai šo cigarešu realizācija valstī tiktu aizliegta. Galvenais arguments - iedzīvotāju veselība. Izstrādātais likumprojekts gan vēl nav nonācis Saeimas gaiteņos un, iespējams, tā ceļš vēl būs ilgs, īpaši ņemot vērā lielos nozares iebildumus, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

Beztabakas nozares asociācijas valdes priekšsēdētāja Olga Falenkova Dienai uzsver, ka, pēc Beztabakas nozares asociācijas domām, ministrijai nav racionālu iemeslu, lai e-cigarešu tirdzniecību aizliegtu. Patlaban visā pasaulē tiek strādāts pie saprātīga regulējuma, nevis aizlieguma. Savukārt ministrija panāks pretējo efektu - nozare kļūs nekontrolējama. Respektīvi, tā kā aizliegta būs e-cigarešu realizācija, nevis lietošana, cilvēki šos produktus iegādāsies ārvalstīs, internetā vai no nelegālajiem tirgotājiem, kā rezultātā nebūs iespējams pārbaudīt produkta kvalitāti.

Iebildumus paudusi arī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera. Tās valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš Dienai norādīja, ka šādi tiks pavērts ceļš nelegālajiem tirgotājiem. Tāpat joprojām pastāvēs plašas iespējas iegādāties šo produktu internetā ārvalstīs, tādējādi nodokļu ieņēmumi no legālas e-cigarešu tirdzniecības valsts kasei ies secen. Tā vietā vajadzētu domāt par iespēju piemērot akcīzes nodokli elektroniskajām cigaretēm. VM gan uzskata, ka elektroniskās cigaretes nav tik izplatīts produkts, lai cilvēki masveidā iegādātos nekvalitatīvus produktus nelegālajā tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Intervija: Imigrācijai ir jābūt selektīvai

Sandris Točs, speciāli DB, 03.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Imigrācijai jābūt vērstai uz to, lai mums būtu tautsaimniecībai nepieciešamais darbaspēks nevis pabalstu meklētāji

Tā intervijā atzīst LU Ekonomikas un vadības fakultātes profesors Mihails Hazans.

Eiropas Savienībā tikušo nelegālo bēgļu uzņemšana Latvijā – vai tas ir neizbēgami?

Ceru, ka tas nav neizbēgami, un šis ir brīdis valsts vēsturē, kad daudz kas atkarīgs no konkrētu cilvēku teikšanas un politiskās gribas. Es domāju, no mūsu, Latvijas, puses. Var iet kopā ar plūsmu un rīkoties «kā mums pateiks». Un var izskaidrot, kāpēc Latvijai nebūtu pareizi to darīt. Uzskatu, ka Latvijai lēmums uzņemt nelegālos imigrantus nebūtu pareizs.

Vai šīs nelegālo imigrantu uzņemšanas kvotas ES dalībvalstīm netiks padarītas obligātas?

Komentāri

Pievienot komentāru