Pieredzes stāsts: cik naudas un laika nepieciešams jauna produkta izstrādei? 

Lietuvā ražotās makšķerēšanas viedierīces Deeper lieto vairāk nekā 50 valstīs; šī gada plānotais apgrozījums ir vismaz 9 miljoni eiro

Anda Asere, 2017. gada 07. septembris plkst. 8:34

Tikai Db.lv: Salmo bijušās rūpnīcas Radiotehnika teritorijā attīsta 4 miljonu eiro projektu

«Pirms pieciem gadiem man un Aurelijam Ļubinam (Aurelijus Liubinas) radās ideja par viedo ierīci makšķerniekiem, kas ļautu «redzēt» zem ūdens,» laikrakstam Dienas Bizness saka Rolands Sereika (Rolandas Sereika), Deeper UAB līdzīpašnieks. Viņi ar draugiem pirms vairākiem gadiem bija makšķerēšanas ceļojumā Baltijas jūrā, pie Somijas. Viņiem bija laivas ar dārgu hidrolokatoru, taču puiši to nemācēja lietot, kā rezultātā nedēļas laikā noķēra vien dažas zivis, turklāt vairākkārt apmaldījās jūrā. Atgriežoties viņiem radās ideja par ierīci, kas varētu palīdzēt makšķerniekiem nenonākt šādās situācijās. «No sākuma mums bija tikai ideja. Sākām skatīties uz tehnoloģiskajām iespējām Lietuvā, vai varētu radīt šādu ierīci; devāmies uz dažādām izglītības institūcijām meklēt inženierus. Kad noskaidrojām, ka mūsu ideju ir iespējams īstenot, nodibinājām kompāniju, meklējām investīcijas, veidojām komandu. Patiesībā ir ļoti grūti pārliecināt pieredzējušus cilvēkus, kam ir ģimene un kredītmaksājumi, pievienoties jaunuzņēmumam,» pieredzē dalās R. Sereika. Komandai bija vajadzīgi aptuveni divi gadi, lai attīstītu produktu. Līdz šim ieguldīto investīciju apjomu viņš neatklāj, bet tas ir rakstāms ar «sešām nullēm».

«Produkts visu laiku tiek attīstīts. Ja man būtu jāpasaka naudas apjoms, kas vajadzīgs jauna produkta izstrādei, es teiktu, ka tie ir aptuveni 300 tūkstoši eiro. Tas ir naudas daudzums, kas vajadzīgs komandai jauna produkta radīšanai no idejas līdz gatavam produktam. Jārēķinās, ka tas prasa daudz laika,» piebilst R. Sereika.


Visu rakstu Redzēt zem ūdens lasiet 7. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Nepalaid garām

Lielu interesi par basketbolu raisījis Eiropas čempionāts, pēc kura Individuālās sagatavošanas...

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī...

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...

No šīs sadaļas
2017. gada 07. septembris plkst. 7:57

Bezpilota lidaparāti jeb droni maina daudzas industrijas, tostarp arī reklāmu, ko ar...

2017. gada 06. septembris plkst. 16:36

«Vintage» stils no Skandināvijas - šādi veikala Mājlietu sala mēbeles raksturo veikala...

2017. gada 06. septembris plkst. 9:14

SIA World of wonders cukurvates ražošanu paceļ citā līmenī...

2017. gada 06. septembris plkst. 0:05

Mūs ilgi mocīja doma – kāpēc klienti neizvēlas pašu efektīvāko un kvalitatīvāko...

2017. gada 05. septembris plkst. 11:35

Starptautiskais sociālās uzņēmējdarbības akselerators New Door Riga sadarbībā ar Ziemeļvalstu...

2017. gada 05. septembris plkst. 8:41

Sākotnēji peldkostīmu zīmols Collar bija mākslas studentes Montas Apsānes eksperiments, bet tagad...

2017. gada 04. septembris plkst. 9:43

Grāmatnīcas Mr Page veidotāji cenšas uzlabot grāmatu pirkšanas un pārdošanas kultūru Latvijā,...

2017. gada 31. augusts plkst. 8:14

Paralēli darbam Rīgas pašvaldībā Mārtiņš Pakalniņš brīvdienās attīsta savu burbuļu biznesu...

2017. gada 30. augusts plkst. 9:45

Radošā telpa Ligate Rucavā – visretāk apdzīvotajā novadā Latvijā – ir apliecinājums...

2017. gada 29. augusts plkst. 15:27

Rīgas domē otrdien tika atklāta grantu programmas Atspēriens rudens sezona. Uzvarētājus, kuri...