Jaunākais izdevums

Apģērbu tirdzniecība šogad uzrāda kāpumu, taču, lai atgūtu iepriekšējo gadu līmeni, ražotājiem un tirgotājiem vēl cītīgi jāstrādā.

Realizācijas apjomi šogad ir būtiski palielinājušies visās trijās Baltijas valstīs, apstiprina aptaujāto kompāniju pārstāvji, tomēr dati par noietu tām atšķiras pa valstīm. Pieauguma līderis patlaban ir Latvija, taču tai iepriekš ir bijis arī straujākais kritums.

«Salīdzinot visas trīs valstis, neredzam būtisku atšķirību patēriņā vai modes izpratnē. Tajā pašā laikā novērojām, kā Igaunijas un Latvijas tautsaimniecība krīzi piedzīvoja agrāk nekā Lietuva. Šobrīd Igaunijas un Latvijas tirgū novērojam augšupejošu tendencei, un ceram, ka Lietuva tai sekos,» raksturoja Baltika Group Mazumtirdzniecības un konceptu attīstības direktore Maire Mildere (Maire Milder).

Šā gada martā, mazumtirdzniecības ienākumi Baltijā uzņēmumam palielinājušies par 9% (Latvijā – par 26%, Igaunijā – par 18%, bet Lietuvā bija samazinājums par 11%).

Kopējie grupas tirdzniecības apjomi šā gada 1. ceturksnī sasniedza 10.76 milj. eiro (kompānija strādā arī Krievijā, Ukrainā, Polijā).

Biržā pieejamie dati par aprīli liecina, ka Baltika Group tirdzniecības ienākumi Baltijā palielinājās par 15%, tostarp Latvijā par 23%, Igaunijā par 22% un arī Lietuvā fiksēts pieaugums par1%.

Savukārt viens no apģērbu tirdzniecības līderiem Baltijā – Apranga Group pārdošanas apjomi Latvijā 2010. gadā sasniedza 25,9 milj. eiro. «Neraugoties uz krīzi, Rīgā mums bija apjomu pieaugums. Turklāt guvām peļņu 1,5 milj. eiro. Rezultāti mūs ļoti iepriecināja, jo iepriekšējos gadus bija straujš kritums un zaudējumi.

Šogad četros mēnešos Rīgā mums ir pieaugums par 10,7%, kas ir nedaudz lielāks nekā Baltijā kopumā – 10,5%. Jā, protams, pieaugums ir acīmredzams, taču faktiski šobrīd apgrozījums joprojām ir par aptuveni 25% mazāks nekā 2008. gadā. Patēriņš kopš tā laika ir ārkārtīgi samazinājies, jo īpaši izteikts kritums bija Latvijā – lielākais visā ES, un šobrīd tas varētu būt 2004./2005. gada līmenī. Tā kā bāze ir zema, apgrozījuma pieaugums šķiet liels. Vajadzīgi vēl vismaz pāris gadi, lai atgūtu zaudēto. Tomēr pozitīvs rezultāts ir patīkams pēc 2 – 3 gadu lejupslīdes,» raksturoja Aprangas ģenerāldirektors Rimants Perveņecks (Rimantas Perveņeckas).

«Salīdzinot ar vietējiem Latvijas konkurentiem, mums, iespējams, klājas labāk – nav problēmu ar kredītiem, nav lielu preču atlikumu noliktavās, arī ar pazīstamiem zīmoliem ir vieglāk tirgoties,» viņš piebilda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: pakalpojums Garderobe piedāvā atstāt mēteli pirms iepirkšanās

Anda Asere, 13.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakalpojums Garderobe mudina tirdzniecības centra apmeklētājiem atstāt savas virsdrēbes tām speciāli paredzētā vietā .

Šopoholiķiem un citiem tirdzniecības centra apmeklētājiem tas sniedz iespēju ērti iepirkties arī ziemas sezonā, tādējādi ļaujot ilgāku laiku pavadīt tirdzniecības telpās. «Tirdzniecības centri rūpējas, lai klientiem būtu pieejami dažādi pakalpojumi. Garderobe ir papildu pakalpojums, lai uzlabotu klientu ērtības,» saka Santa Sizova. Viņa kopā ar Kasparu Ābolu ir izveidojusi uzņēmumu SIA SSApple, kas piedāvā garderobes pakalpojumus tirdzniecības centros.

Studentu ideja

Santa un Kaspars studēja uzņēmējdarbību Biznesa augstskolā Turība. Kādā kursā, gatavojot mājasdarbu, viņiem radās biznesa ideja par garderobi, kas ziemas sezonā būtu pieejama tirdzniecības centrā. «Es tik ļoti pieķēros šai idejai, ka pēc tam zvanīju Kasparam un teicu: šī ideja neliek man mieru. Acīmredzot es viņam pārdevu šo ideju un arī viņš ar to «saslima». Parēķinājām, ka bizness nebūtu pavisam neizdevīgs un pašiem būtu interesanti. Mācījāmies ceturtajā kursā, un tas būtu punkts uz «i» mūsu studijām – nevis tikai teorētiski zināt, kā izveidot uzņēmumu, bet reāli praksē to piedzīvot,» stāsta Santa. Abi ķērušies pie idejas piepildīšanas un dažu mēnešu laikā realizēja savu projektu – pirmā Garderobe tika izveidota t/c Riga Plaza. «Centrs bija pretimnākošs un uzņēma mūs pie sevis. 2012. gada ziemā (decembrī, janvārī un februārī) izveidojām garderobi, bet tā atradās stratēģiski ne pārāk labā vietā,» saka Santa. Kaspars teic, ka finansiāli šis bizness pirmajā sezonā nebija ļoti izdevīgs, bet esot izdevies sev pierādīt, ka šis varētu būt dzīvotspējīgs bizness. «Mums bija daudz pozitīvu atsauksmju no māmiņām un sievietēm, kam patīk iepirkties,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan ir iespēja saņemt uzņēmuma nodokļa atlaidi lielo investīciju – 5 milj. Ls un vairāk – īstenošanai, līdz šim nav pieteikts neviens projekts.

«Latvijā nemaz nav tika daudz uzņēmumu, kuri var atļauties investēt 5 milj. Ls, tāpēc minimālos griestus investīciju apmēram vajadzētu pazemināt, lai šāda iespēja būtu pieejama lielākai daļai uzņēmumu,» uzskata viena no lielākajiem Latvijas zāļu ražotāja Grindeks akcionāriem Kirovs Lipmans

Pircēji pamazām atsvaidzina garderobi

Apģērbu tirdzniecība šogad uzrāda kāpumu, taču, lai atgūtu iepriekšējo gadu līmeni, ražotājiem un tirgotājiem vēl jāstrādā.

Izglītība

Biznesa un izglītības precības

Ne tikai Latvijā, bet visā Baltijā un Eiropā šobrīd karstais jautājums ir, kā rast pēc iespējas efektīvāk saprecināt biznesu un augstāko izglītību. Vēža izpēte, ārstniecisko dūņu izpēte, bioenerģija, agrobiotehnoloģija, ķīmiskā rūpniecība - DB skaidro, kādās vēl tautsaimniecības jomās gaidāms lielākais Baltijas valstu augstskolu pienesums. Eksperti arī skaidro, kādi priekšnosacījumiem ir nepieciešami, lai šādas sadarbība sekmētos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Marts sakustinājis ledu ne tikai Latvijas ūdenstilpēs, bet arī nekustamo īpašumu tirgū – rosība notiek, taču saukt to par atkusni būtu pāragri.

Mājokļu segmentā, īpaši Rīgā un Pierīgā, parādījusies aktivitāte. Potenciālie pircēji kļuvuši elastīgāki savos nosacījumos, apsverot arī otrreizējā tirgus piedāvājumu, turpretī pārdevēji cenas šūpot negrib, tādējādi paildzinot objekta pārdošanai nepieciešamo dienu skaitu. Salīdzinot ar 2022. gada nogali, sērijveida dzīvokļu piedāvājums Rīgā palielinājies par 15%, bet īrei pieejamo dzīvokļu skaits sarucis par 6%. Vairumā gadījumu pircēji lūkojas pēc kvalitatīva, dzīvošanai gatava mājokļa – par šādiem īpašumiem pircēji gatavi pacīnīties, turklāt 31% darījumu notiek bez kredīta piesaistes, secināts nekustamo īpašumu aģentūras "Latio" jaunākajā "Mājokļu pircēju pārliecības indeksā".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Andelemandele.lv jauni rekordi

Anda Asere, 06.05.2020

Līva Jaunozola, sludinājumu portāla "andelemandele.lv" īpašniece un kustības "Andele Mandele" aizsācēja.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā laikā cilvēki ar jaunu sparu nododas mājas kārtošanai un aug interese pārdot sev vairs nevajadzīgās lietas.

"Pirmajās divās nedēļās pēc ārkārtējā stāvokļa izziņošanu valstī portāla apmeklētāju un ievietoto "pērļu" daudzums kritās pat līdz 30%. Cilvēkiem bija jāpierod pie reālās situācijas - mājmācība, darbs no mājām utt. Taču šobrīd situācija ir būtiski mainījusies un portālā katru dienu aug ievietoto "pērļu" daudzums un 12. aprīlī tas sasniedza rekordlielu skaitu - 5200 preces," stāsta Līva Jaunozola, sludinājumu portāla "andelemandele.lv" īpašniece un kustības "Andele Mandele" aizsācēja.

Martā portālu apmeklēja 176 tūkstoši unikālo lietotāju, no kuriem 95,6% ir no Latvijas, 2,6% no ASV un pārējie no Eiropas. 92% apmeklētāju ir sievietes, bet no kopējā reģistrēto lietotāju skaita, kas ir 151,6 tūkstoši, 94% ir sievietes. 36,1 tūkstotis reģistrēto lietotāju pēdējā mēneša laikā ir ienākuši portālā. Jaunu reģistrēto lietotāju skaits dienā pieaudzis par 35%. Februārī jauno reģistrēto lietotāju skaits bija 2738, martā 2737, aprīlī - 3403.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamais īpašums

Papildināts - Stockmann un Colliers paraksta sadarbības līgumu par telpu iznomāšanu universālveikalā Rīgā

Lelde Petrāne, 04.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stockmann kompānijas nekustamā īpašuma departaments uzsācis sadarbību ar nekustamā īpašuma konsultantu kompāniju Colliers International Latvia, lai izstrādātu stratēģiju par iespējamo telpu iznomāšanu Stockmann universālveikalā Rīgā, biznesa portālu db.lv informēja Colliers.

Sadarbības mērķis ir «stiprināt Stockmann tirgus pozīcijas, attīstot centru, piesaistot spēcīgus starptautiskus zīmolus, kas papildinātu preču/pakalpojumu klāstu». Tas paverot iespējas potenciālajiem nomniekiem uzsākt sadarbību ar Stockmann. Pats Stockmann universālveikals paliks kā enkurnomnieks.

Kā skaidroja Colliers, darījuma mērķis ir atsvaidzināt universālveikala darbību ar jauniem zīmoliem. Šis process norit ne tikai Latvijas tirgū, bet arī Igaunijā, Skandināvijā un Krievijā. Stockmann esot sapratis, ka tirgus mainās un nepieciešams adaptēties tajā pastāvošajām tendencēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Unikāli mājokļi ar individuāliem risinājumiem otrreizējā tirgū - par ko pircējs ir gatavs maksāt?

Helmuts Medinieks, 22.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sava nekustamā īpašuma pārdošana kļūst par arvien aktuālāku jautājumu, jo ģeopolitiskais saspringums un medijos publicētās ekonomistu prognozes dažkārt mudina domāt par to, ka īpašumu cenas tuvākajā nākotnē varētu kristies.

Līdz ar to rodas neliela panika un vēlme īpašumu pārdot, kamēr cenas ir pietiekoši augstas. Lai gan ilgtermiņā īpašumu cenas pieaug, vēlme iegūt no īstermiņa cenu svārstībām ir saprotama un vienmēr aktuāla.

Neraugoties uz to, vai pārdošanas procesam tiek piesaistīts profesionāls nekustamā īpašuma pārdevējs, kas pārdošanas cenu rūpīgi izanalizē, vai pasūtīts īpašuma vērtējums, īpašniekam ir arī savs redzējums par sava mājokļa vērtību. Subjektīvais īpašnieka redzējums bieži vien ir optimistiskāks par reālo īpašuma vērtību un saistās gan ar personīgajiem pārdzīvojumiem konkrētajās telpās, gan ar īpašumā ieguldīto naudu tā individualizēšanai savām vajadzībām un gaumei. Nekustamo īpašumu konsultante Evita Ažīte, kura ar dzīvojamā fonda īpašumiem kompānijā Kivi Real Estate darbojas jau gandrīz desmit gadus, atzīst: «Ļoti bieži īpašnieki, plānojot pārdot savus īpašumus, vēlamajā cenā cenšas iekļaut arī visus ieguldījumus, ko šajā īpašumā veikuši (interjera apdare, mēbeles un tamlīdzīgi).» Taču pircēji iepriekšējā īpašnieka ieguldījumos bieži vien vērtību nesaskata un nav gatavi par to piemaksāt. Tā kā nekustamais īpašums lielākoties tiek pirkts kā ilgtermiņa investīcija, primārie faktori par labu konkrētā īpašuma (mājas vai dzīvokļa) izvēlē ir lokācija, ēkas stāvoklis un cena. Tā stilistisko iekārtojumu pircēji bieži vēlas izveidot paši, līdz ar to dārgs un specifisks aprīkojums var būt pat traucēklis. «Ir gadījumi, kad esošais interjers pat ļoti neatbilst potenciālā pircēja gaumei, kas nozīmē, ka, iegādājoties šādu īpašumu, pircējam pat jārēķinās ar papildus izdevumiem, interjeru pārveidojot savā gaumē,» piebilst E. Ažīte. Jo specifiskāki ir šie ekskluzīvie risinājumi, jo mazāk būs cilvēku, kas par tiem vēlēsies maksāt. Ekskluzīvs interjers ne vienmēr ir pārdošanu veicinošs faktors, īpaši, ja ir pieejamas alternatīvas par zemāku cenu, kuras pircēji var iekārtot paši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Biznesa vieta: Ziemassvētku tirdziņi gaida dāsno krievu tūristu ierašanos

Linda Zalāne, 23.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti tam, ka zemi neklāj balta sniega sega, Ziemassvētku tirdziņos svētku atmosfēru tomēr izdodas sajust. Pagaidām kuplākais apmeklētāju skaits esot vērojams brīvdienās un reizēm darba dienu vakaros, bet lielākā andelēšanās vēl esot tikai priekšā, jo, kā ierasts, pēc Ziemassvētkiem Latvijā ieradīsies daudz tūristu no Krievijas, kas esot naski uz iepirkšanos un gatavi maciņus atvērt plašāk nekā vietējie pircēji.

Doma laukuma Ziemassvētku tirdziņā jūtama karstvīna, ceptu desiņu un sutinātu kāpostu smarža. Šeit atrodama kafejnīca, kur iespējams siltumā ieturēt maltīti, un turpat ārā var nogaršot karsto dzērienu, kas tiek sildīts prāva izmēra čuguna katlā. Līdzās vēderprieku apmierināšanai Doma laukuma tirdziņa būdiņās cits pie cita rosās vairāki desmiti tirgotāju, kas piedāvā gan ādas un vilnas izstrādājumus, gan rotas, suvenīrus, saldumus, meža gaļas desas, mājas vīnu, pītus grozus un pat marinētus gurķīšus, tā saucamo vīriešu zapti un konservētus tomātus – gluži kā no pagraba krājumiem.

Svētku duna un rosība notiek arī Līvu laukuma tirdziņā, kas izmēra ziņā ir nedaudz pieticīgāks: šeit tirgojas 25 pārstāvji, tostarp izveidots liels sveču veikals, kāds nav atrodams nevienā citā tirdziņā. DB novēroja, ka starp blīvi izvietotajiem plauktiem, kas pildīti ar dažādu izmērau un dizaina svecēm, cilvēku rosība ir liela. Vēl viens pozitīvs pluss Līvu laukuma tirdziņam – šeit iespējams ne vien sasildīties ziemas bārā Rockabilly House, bet arī brīvdienās lustīgi izdejoties. Reizēm šeit par muzikālo atmosfēru gādājot Pits Andersons, kura repertuārā ir 50. gadu amerikāņu rokenrola dziesmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējīgās a/s Liepājas metalurgs pamatražotnes pārdošanu starptautiskajā piedāvājumā organizēs uzņēmuma administratora izraudzīts konsultāciju uzņēmums, sacīja Liepājas metalurga maksātnespējas administrators Haralds Velmers.

«Pārdot uzņēmumu ir administratora uzdevums, bet šajā gadījumā uzskatu, ka ir nepieciešams pieaicināt arī konsultantu, kas nodrošinātu pašu starptautiskā piedāvājuma procesu, kuram ir pieredze uzņēmumu pārdošanā un kuram ir iestrādnes, kā apzināt potenciālos nozares uzņēmumus, kuriem Liepājas metalurgu varētu piedāvāt. Viena lieta ir tie potenciālie pircēji, kuri paši ir vērsušies pie manis, taču mērķis ir apzināt iespējami lielāku potenciālo pircēju loku,» sacīja H. Velmers.

Iespējami lielāka pircēju loka apzināšana būtu tieši konsultanta uzdevums. Tāpat konsultanta uzdevums būtu sniegt pircējam informāciju par uzņēmumu, kā arī izvērtēt pašu potenciālo pircēju un tā nākotnes plānus un to atbilstību valsts, Liepājas, uzņēmuma darbinieku un arī visu pārējo kreditoru interesēm, skaidroja administrators.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkšanās un izklaides centra "Akropole" rīkotās lielo atlaižu dienas "Ņemam!", kas piesaista tūkstošiem pircēju, šajā pavasarī netiks organizētas, informē tirdzniecības centrs. Lēmums pieņemts, lai novērstu liela cilvēku skaita pulcēšanos.

"Lai gan ārkārtas situācijas laikā noteiktie ierobežojumi tiek mīkstināti, šobrīd vissvarīgākais ir nezaudēt modrību un turpināt rūpēties par savu un līdzcilvēku veselību un drošību. Mūsu darbinieku un apmeklētāju drošība ir absolūta prioritāte, tieši tādēļ šajā pavasarī "Ņemam!" lielo atlaižu dienas netiks organizētas.

Šobrīd novērojam pakāpenisku apmeklētāju skaita palielināšanos, un arī veikali un restorāni, kas bija uz laiku pārtraukuši darbu, pakāpeniski atsāk savu darbību. Tomēr jāatceras, ka drošība ir pirmajā vietā, tādēļ mēs turpinām sekot līdzi visu nepieciešamo pasākumu īstenošanai," pauž Zane Kaktiņa, iepirkšanās un izklaides centra "Akropole" vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Ogres trikotāža atver veikalu Dominā

Nozare.lv, 14.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trikotāžas ražotājs Ogres trikotāža šodien tirdzniecības centrā Domina atklājis jaunu zīmola firmas veikalu.

Viekalā pircēji varēs iegādāties kvalitatīvus trikotāžas izstrādājumus no pusvilnas, vilnas, kokvilnas, kašmira, portālam Nozare.lv pastāstīja kompānijas pārstāve Maruta Bukleviča.

Pircējas savu garderobi varēs papildināt ar kādu tērpu no Latvijas dizaineru Natālijas Jansones, Irīnas Košakovas un Annas Led īpaši OT Ogres trikotāžai radītajiem modeļiem.

Veikalā būs iespējams iegādāties arī kompānijas Aurora Baltika zeķu izstrādājumus.

Līdz ar veikala atvēršanu tirdzniecības centrā Domina kompānijas firmas veikalu tīklā ir 12 veikali.

«Kompānijas plānos ir līdz gada beigām vēl paplašināt tīkla veikalu skaitu,» piebilda M. Bukleviča, neprecizējot veikalu skaitu un investīciju apjomu. Investīcijas veikala izveidē netiek atklātas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti – MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls veidojas jau studiju laikā.

Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību ir tikai ceļā uz panākumiem, pieredzējuši vadītāji savas turpmākās izaugsmes un līdera talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).

Ko piedāvā Executive MBA RTU Rīgas biznesa skolā?

1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs

Executive MBA programmas dalībnieki apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī visas programmas garumā attīsta savu līdera talanu izmantojot RBS Executive MBA programmas priekšrocību – Līderības pilnveides praktikumu (Leadership Development Practicum). Programmas ietvaros studenti atsvaidzina zināšanas galvenajās vadības kompetences jomās – finansēs, mārketingā, cilvēkresursu vadībā, ražošanas un pakalpojumu vadībā, statistikā, ekonomikā, IT vadībā un stratēģijā. Studiju procesā dalībnieki apgūst arī inovāciju vadību, uzņēmējdarbību, komerctiesības, ētiku un korporatīvo sociālo atbildību. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk – gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

FOTO: DB viesojas Evry Latvia birojā

Linda Zalāne, 25.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Evry Latvia renovētajā birojā izdevies apvienot skandināvisko minimālismu ar mājīgumu, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Uzņēmums visu savu pastāvēšanas laiku jeb piecus gadus atrodas SWH biroju centrā Skanstes ielā, kur apdzīvo aptuveni 2000 m2 platību. Pirms gada tas sāka savu biroja telpu renovāciju, lai darba vidi padarītu ne vien ergonomiskāku, bet arī vizuāli pievilcīgāku un atraktīvāku.

«Šobrīd uzņēmumā strādā 180 darbinieki, bet birojā ir vieta vēl 30 speciālistiem. Ar šo renovāciju mēs izveidojām vairākas atvērtā tipa darba telpas, kas izkārtotas divās blakus esošās ēkās. Mēs apzināti samazinājām darba vietu kapacitāti, padarot telpas plašākas katram indivīdam. Mums bija svarīgi, lai telpas būtu mūsdienīgas, jo vidējais uzņēmuma darbinieku vecums ir 30 gadu, kas ir Millenium jeb Y paaudze,» stāsta biznesa pakalpojumu centra SIA Evry Latvia ģenerāldirektors Fredis Bikovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Binance ir viena no populārākajām kriptovalūtu biržām, kurai ir miljoniem klientu visā pasaulē. Viena no šīs biržas labākajām īpašībām ir milzīgais kriptovalūtu klāsts, ko tā atbalsta. Biržā ir uzskaitīti vairāk nekā 600 digitālo žetonu, un tā pakāpeniski atsvaidzina savu sarakstu ar jaunām daudzsološām kriptovalūtām.

Tomēr jāpiebilst, ka Binance ir ļoti selektīva attiecībā uz to, kurus projektus tā apstiprina. Binance katru mēnesi pievieno tikai vienu vai divas monētas, kas parāda, cik stingrs ir apstiprināšanas process, kā arī liecina, ka Binance dod priekšroku kvalitātei, nevis kvantitātei.

Kriptovalūtas pievienošana Binance sarakstos ir nozīmīgs izaugsmes solis, kas ir ienesīga iespēja kriptovalūtu investoriem. Tādēļ mēs apkopojām tās perspektīvās kriptovalūtas, kuras potenciāli drīzumā varētu būt iekļautas Binance sarakstos Latvijā.

Top kriptovalūtas, kuras drīzumā varētu būt iekļautas Binance biržā Latvijā

Šajā sarakstā ir kriptovalūtas, kas vēl ir iepriekšpārdošanas posmā, tādēļ tās pagaidām iespējams iegādāties par īpaši zemu cenu. Pēc kotēšanās Binance to cena būtiski pieaugs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Cido Grupa pērn nopelnījusi 2,42 miljonus eiro

Lelde Petrāne, 29.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Cido Grupa aizvadījis vienu no veiksmīgākajiem gadiem uzņēmuma 20 gadu pastāvēšanas vēsturē – tā neto apgrozījums 2013.gadā pieaudzis par 13 %, bet peļņa par 23 %, veidojot attiecīgi 39,3 un 1,7 miljonus latu (2,42 miljonus eiro), liecina medijiem sniegtā informācija.

«Panākumu pamatā ir gan produktu portfeļa paplašināšana, gan komunikācijas atsvaidzināšana jau labi zināmajiem zīmoliem, kā arī eksporta pieaugums, kas aizvadītajā gadā kāpināts par 26 %,» norāda Cido Grupa ģenerāldirektors Marijus Kirstukas.

Cido Grupas apgrozījums no produktu pārdošanas Latvijā 2013. gadā pieauga par 14,7%.

No Latvijā saražotās produkcijas kopumā tiek eksportēti 20%. Sulas un nektāri nemainīgi ir visvairāk eksportētie Cido Grupa produkti. Šobrīd lielākie eksporta tirgi ir Krievija un Baltijas valstis; uz Krieviju eksporta apjoms dubultots, bet uz Latviju un Lietuvu palielināts par 15 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: CUBE Grupas uzņēmumi apdzīvo 1930. gadā celtu savrupmāju

Linda Zalāne, 17.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Arī iepriekš mūsu birojs atradās Pārdaugavā, Meža ielā. Šaipus Daugavai jūtamies labi. Līdz ar uzņēmuma attīstību un darbinieku skaita pieaugumu vajadzēja plašāku biroju. Jaunas telpas meklējām apmēram gadu, līdz atradām šo variantu. Veicām minimālu pārbūvi, ievietojām mēbeles, aizkarus un datortehniku. Pārējais jau te bija,» stāsta CUBE Systems izpilddirektors Renārs Jansons.

Biroja telpas tiek nomātas, nevis pirktas, tādējādi uzņēmuma attīstību neierobežo telpu lielums. Pārdaugava savukārt izvēlēta tāpēc, ka darbinieku vidējais ceļā pavadītais laiks ir mazāks, Rīgas centra virzienā sastrēgumi ir lielāki, viņš skaidro. 1930. gadā divstāvu māju projektējis arhitekts Haralds Kundziņš. Padomju laikos ēkā atradās dažādas sabiedriskās iestādes – bērnudārzs, Pionieru nams. Pagrabstāvā, kur patlaban CUBE savām vajadzībām izveidojis servera telpu, agrāk bijusi ēdnīca. Deviņdesmitajos gados ēka tika privatizēta. 2006. gadā tā tika restaurēta. Projektu īstenoja interjera dizainere Anna Butele un arhitekte Zane Tetere. Jaunus vaibstus ieguva gan ēkas fasāde, gan iekštelpas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

DB viesojas vienīgajā Igaunijas kapitāla mēbeļu ražošanas uzņēmumā

Anda Asere, 01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņu mēbeļu ražošanas uzņēmuma Standard AS specializācija ir biroju un viesnīcu mēbeļu izgatavošana; 70% no apgrozījuma veido eksports

«Standard ir Igaunijā vienīgā mēbeļu fabrika, kura izdzīvojusi līdz šodienai un kuras īpašnieki ir vietējie. Visas pārējās rūpnīcas ir vai nu slēgtas, vai pārdotas ārzemniekiem. Mēs esam vienīgais Igaunijas kapitāla mēbeļu ražošanas uzņēmums,» apgalvo Enns Veskimegi (Enn Veskimägi), Standard AS valdes priekšsēdētājs. Viņš nenoliedz, ka biznesā ir bijuši arī sarežģīti posmi, kad nav bijis viegli izdzīvot. «Mums bija grūti laiki, kad Baltijas investīciju fondam pārdevām 25% kapitāldaļu. Toreiz mūs izglāba investors, kurš ieguldīja naudu, un mēs pārdevām daļas, lai varētu iegādāties jaunas iekārtas un tehnoloģijas. 2003. gadā kopā ar Prītu Tammu (Priit Tamm) un Mati Pēkmu (Mati Peekma) izpirkām daļas un kopš tā laika esam vienīgie uzņēmuma īpašnieki,» skaidro E. Veskimegi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rosina ieviest atvieglojumus par īpašumiem - dizaina objektiem

Dienas Bizness, 23.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdztekus jau esošajiem Rīgas domes piemērotajiem nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumiem par sakoptām vēsturisko ēku fasādēm, varētu tikt ieviests jauns atbalsta veids arī par, piemēram, tipveida ēku sakopšanu, ja tās tiktu veidotas kā pilsētas dizaina objekti, informē Latvijas Nekustamo īpašumu asociācijas izpilddirektore Irina Sjarki.

Šāda ideja izskanēja Latvijas nekustamo īpašumu asociācijas (LANĪDA) organizētajā konferencē Kā attīstīsies nekustamā īpašuma tirgus Latvijā?, kad uz uzņēmēju jautājumu, vai varētu gaidīt arī kādas atlaides no pašvaldības, ja esošie īpašumi tiktu padarīti vizuāli pievilcīgāki, Rīgas domes amatpersonas solīja izvērtēt šo jautājumu.

Arta Goldberga, Rīgas domes Īpašuma departamenta Būvniecības pārvaldes Arhitektu nodaļas vadītāja, iepazīstinot ar renovētu un ar monumentālas glezniecības metodēm atjaunotu īpašumu piemēriem galvaspilsētā, stāstīja par pieredzi, kā šādi vizuāli pievilcīgi objekti iekļaujas pilsētvidē. «Rīgas dome kopš 2009. gada siltina pašvaldībai piederošās ēkas, līdz 2014. gadam ir nosiltinātas 92 ēkas. Siltinot tipveida ēkas, tās tiek padarītas par pievilcīgiem dizaina un mākslas objektiem,» stāstīja viņa, piebilstot, ka pērn sadarbībā ar jaunajiem māksliniekiem no Mākslas akadēmijas uz ēku fasādēm realizēti 14 monumentāli dekoratīvās mākslas darbi. Vairākus gadus mērķtiecīgi tiek īstenota koncepcija - renovēt pilsētas pašvaldības izglītības iestādes kā apkaimes dominantes. «Tā kā lielākā daļa šo iestāžu ēkas būvētas pēc 20. gs. sešdesmito-septiņdesmito gadu tipveida projektiem, to vienveidīgajai arhitektūrai, siltinot ēkas, iespējams piešķirt pievienoto vērtību, veidojot mākslinieciski augstvērtīgu dekoratīvo apdari, kas gan atsvaidzina apkārtesošo arhitektūru, gan uzsver izglītības iestādes saturisko un sabiedrisko nozīmi,» teica A. Goldberga, ilustrējot ar piemēriem, kā renovētas piecas pirmsskolas izglītības iestāžu un skolas fasādes gar Daugavas promenādi. «Tādējādi tiek uzlabota mikrorajona vide un sociālā kvalitāte, bet pilsēta iegūst jaunu, tikai Rīgai raksturīgu identitāti,» ieguvumus uzskaitīja viņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Intervija: Cilvēks, kurš savienojis ramadānu ar Coca-Cola lietošanu un spējis islāmticīgajiem likt iemīlēt skotu viskiju

Dāvis Landorfs, speciāli DB, 28.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Katrai sabiedrībai piemīt kāda patiesība, kas ir dziļāka par politisko vai ticības uzskatu nesaskaņām. Mūsu kā reklāmas speciālistu uzdevums ir mēģināt tai piekļūt pēc iespējas tuvāk,» pauž turku reklāmas speciālists, aģentūras Leo Burnett Istanbul radošais direktors Oktars Akins

Iespējams, ka pirmajā acu uzmetienā šī atziņa var šķist banāla un vispārīga. Taču, ja ņemam vērā, ka to pauž cilvēks, kurš savulaik radījis veidu, kā savienot svēto mēnesi ramadānu ar Coca-Cola lietošanu, un spējis valstij, kuru apdzīvo 97% islāmticīgo, likt iemīlēt skotu viskiju, tajā kļūst vērts ieklausīties. Ieguvis multiplikācijas filmu veidotāja izglītību, strādājis Tālajos Austrumos, kā žūrijas loceklis pieprasīts Eiropas lielākajos reklāmas festivālos, O. Akins sarunā ar Dienas Bizness pastāstīja par rietumu zīmolu centieniem kļūt uzticamiem, izvairīšanos no asinskāriem futbola faniem un to, kāpēc idejām pārpilnas komandas jākomplektē ar dzelzs tvērienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti – MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls veidojas jau studiju laikā.

Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību ir tikai ceļā uz panākumiem, pieredzējuši vadītāji savas turpmākās izaugsmes un līdera talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).

Ko piedāvā Executive MBA RTU Rīgas biznesa skolā?

1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs

Executive MBA programmas dalībnieki apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī visas programmas garumā attīsta savu līdera talanu izmantojot RBS Executive MBA programmas priekšrocību – Līderības pilnveides praktikumu (Leadership Development Practicum). Programmas ietvaros studenti atsvaidzina zināšanas galvenajās vadības kompetences jomās – finansēs, mārketingā, cilvēkresursu vadībā, ražošanas un pakalpojumu vadībā, statistikā, ekonomikā, IT vadībā un stratēģijā. Studiju procesā dalībnieki apgūst arī inovāciju vadību, uzņēmējdarbību, komerctiesības, ētiku un korporatīvo sociālo atbildību. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk – gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Pakļaujoties investoru spiedienam, Apple plānojot viedtālruņus ar lieliem ekrāniem un vairākās krāsās

Jānis Rancāns, 13.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada laikā tehnoloģiju kompānija Apple varētu nākt klajā ar iPhone viedtālruni, kas aprīkots ar lielāku ekrānu, kā arī ar lētiem ierīces modeļiem vairākās krāsās, aģentūrai Reuters pavēstījiši anonīmi avoti nozarē.

Šādi soļi, par kuriem gan vēl notiekot diskusijas kompānijas iekšienē, liecina par spiedienu, ar kādu Apple saskaras no Samsung puses. Konkurents iekarojis lielāko tirgus daļu ar saviem viedtālruņiem, kuri aprīkoti ar lielākie ekrāniem nekā iPhone, kā arī tirgu «pārpludina» ar lētām ierīcēm.

Tāpat Apple nākamgad iecerējusi nākt klajā ar diviem iPhone viedtālruņiem – viens no tiem būs aprīkots ar 4,7 collu skārienjūtīgu ekrānu, bet otrs – ar 5,7 collu ekrānu, norādījuši avoti, kas pārstāv Apple Āzijas piegādātājus. Tomēr joprojām neesot zināms, kad šādas ierīces varētu parādīties tirdzniecībā. «Viņi nepārtraukti maina produkta specifikāciju, gandrīz līdz pašam pēdējam brīdim, tāpēc nevar nekad būt drošs, vai šis ir galīgais variants,» sacījis viens no anonīmajiem avotiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Cido Grupa iebrauc 23 tūkstošu zaudējumos

Sandra Dieziņa, 02.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem dzērienu ražotājiem Baltijā SIA Cido Grupa 2012. gadā sasniedza 34,7 miljonu latu apgrozījumu.

Labos rādītājus uzņēmumam izdevies sasniegt galvenokārt pateicoties eksporta un zīmolu tirgus daļu pieaugumam. Gadu iepriekš Cido Grupas apgrozījums bija 33,23 miljoni Ls.

Cido Grupa 2012. gada neto darbības rezultāts gan ir zaudējumi 23 tūkstošu latu apmērā, bet gadu iepriekš rezultāts bija 925 tūkstošu latu peļņa. Starpību veido papildus investīcijas jaunu produktu ieviešanai tirgū un informācijas tehnoloģijās, lai sasniegtu labus rezultātus šajā gadā. Investīcijas ir atmaksājušās un pirmajā ceturksnī Cido Grupa apgrozījums ir pieaudzis par 22% salīdzinot ar to pašu periodu pagājušajā gadā, informē kompānijas pārstāve Inese Lielpinka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu simtiem tūkstošu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti- MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls izveidojas jau studiju laikā.

Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību vēl ir tikai ceļā uz panākumiem, nobriedušāki vadītāji līderības talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).

KO PIEDĀVĀ EXECUTIVE MBA RTU RĪGAS BIZNESA SKOLĀ?

1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs

Executive MBA programmas studenti apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī atsvaidzina zināšanas galvenajās vadītāju kompetences jomās — finanses, mārketings, stratēģija, razošanas un pakalpojumu vadība, ekonomika, cilvērkresursu vadība, uzņēmējdarbība, IT vadība. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk — gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: minerālūdens Mangaļi

Gunta Kursiša, 30.05.2014

ŠonedēļDb.lv viesojāsCido grupa ražotnē, lai skatītos, kā tiek iegūts un fasēts minerālūdensMangaļi. Piedāvājam to aplūkot arī Jums šajā fotogalerijā!

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Db.lv piedāvā ielūkoties viena no Latvijas minerālūdens – Mangaļu – sagatavošanas un fasēšanas procesā.

Mangaļu minerālūdens zīmols ieviests 1994. gadā, savukārt tā ražošanas līnija tika atjaunota 2006. gadā. Pašlaik līnija ir automatizēta un visā minerālūdens ražošanas procesā tiek nodarbināti seši cilvēki. Ūdens urbums atrodas turpat Cido grupas teritorijā, Ostas ielā 4.

Ģeologi apgalvo, ka Mangaļu 3 minerālūdens varētu būt 20 tūkstošus gadus vecs. «Mangaļi 3 ūdens gūtnes apgabalā Vidusdevona Pērnavas ūdens horizontā ūdens vecums varētu būt lielāks par 20 tūkstošiem gadu. Jāņem vērā, ka šī modeļa ūdens vecuma aprēķins ir jāinterpretē kā ūdens uzturēšanās ilgums iežos, nemainoties ārējiem apstākļiem, kur ūdens vecuma aprēķins ir balstīts uz pazemes ūdeņu plūsmas aprēķinu mūsdienu situācija,» Db.lv, pamatojoties uz ģeoloģu teikto, pauda uzņēmuma pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Kā laimes lācis eiro investīcijas tomēr neatnesa

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 16.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Bankas jaunākie dati liecina, ka ārvalstu tiešajām investīcijām šā gada pirmajā ceturksnī ir vērojams kritums – pirmais kopš 2009. gada.

Šis fakts ir klajā pretrunā ar to, ko galvenie eiro ieviešanas rupori – Latvijas Banka un bijušais premjers Valdis Dombrovskis – solīja Latvijas iedzīvotājiem pirms pievienošanās eirozonai. Atmiņas atsvaidzināšanai: «Cilvēki varēs būt pilnīgi droši, ka viņus nevarēs apzagt, vienā naktī devalvējot valūtu.» (Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičš, LETA, 12.07.2012.) «Eiro ieviešana nozīmē vairāk darba vietu, mazāk aizbraukušo Latvijas iedzīvotāju. Tas nozīmē lielāku labklājību. Tas nozīmē vairāk naudas budžetā. Tas nozīmē vairāk investīciju. Tās ir iespējas.» (I. Rimšē- vičs 14.02.2013. Labrīt, Latvija! LTV1) Arī toreizējais premjers, tagadējais Eiroparlamenta deputāts Valdis Dombrovskis savā runā pirms Saeimas galīgā balsojuma par eiro ieviešanu 31.01.2013. solīja straujāku investīciju ieplūdi un eksporta kāpumu pēc eiro ieviešanas.

Komentāri

Pievienot komentāru