Pētot iedzīvotāju iepirkšanās uzvedību, novērota jauna tendence – aizvien vairāk pircēju pievērš uzmanību preces sastāvam – tā pētījumā norādījuši 28.9% respondentu.
Nemainīgi viens no iedzīvotājiem svarīgākajiem preču izvēles kritērijiem ir tas, ka prece tiek ražota Latvijā – to uzsvēruši 28,7% respondentu, liecina «Maxima mazumtirdzniecības kompass».
«Turklāt ievērojama daļa norāda, ka ir gatavi piemaksāt par ekoloģiski tīriem un veselīgiem produktiem, galvenokārt par dārzeņiem, augļiem vai gaļas produktiem,» norāda Zane Kaktiņa, «Maxima Latvija» biznesa analītikas departamenta vadītāja.
Apskata dati arī liecina, ka pircēji kļūst vēl kūtrāki izmēģināt jaunus produktus savos paradumos, jo pēdējo 12 mēnešu laikā 28,3% iedzīvotāju neko nav mainījuši. Tas vēl jo vairāk liecina par uzticamību pārbaudītām vērtībām un vietējai produkcijai.
Pētījums tika veikts 2018. gada aprīlī ar pētniecības centra SKDS starpniecību. Pētījumā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.