Jaunākais izdevums

Itālijas motorolleru kompānija Piaggio otrdien (7. jūlijā) laida klajā pasaulē pirmo hibrīda motorolleri, kurā ir apvienots benzīna dzinējs un elektromotors.

Financial Times raksta, ka jaunais motorellers ievērojami samazinās degvielas patēriņu un emisijas daudzumu.

Normālos braukšanas apstākļos motorollers izmanto abus dzinējus gan 125cc benzīna dzinēju, gan 2.6 kW elektromotoru. Jāatzīmē, ka elektromotora bateriju motorollers uzlādē arī braucot, bet pieslēdzot to pie rozetes, tas pilnībā uzlādējās 3 stundās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav šaubu, ka automašīnu lauciņā nākotne pieder elektroauto, kas izceļas ar virkni būtisku priekšrocību, turklāt elektroauto Latvijā un pasaulē kļūst arvien iecienītāki. Ja vēlaties iepazīties ar daudzveidīgo Porsche elektroauto, kā arī hibrīdauto klāstu, turpiniet lasīt šo rakstu!

Kas jāzina par elektroauto un hibrīdauto atšķirībām?

Dažkārt hibrīda un elektriskie automobiļi tiek jaukti, taču tos atšķir pāris būtiskas nianses. Elektroautomobiļi darbojas tikai un vienīgi ar uzlādējamu elektromotora akumulatoru, savukārt hibrīda modeļiem ir gan iekšdedzes dzinējs, gan elektromotors ar akumulatoru.

Hibrīda piedziņas automašīnām ir vairāki veidi, un viens no izplatītākajiem ir tieši Plug-in hibrīda piedziņa. Kā jau iespējams spriest pēc nosaukuma, Plug-in hibrīda baterijas akumulatoru iespējams uzlādēt, to pievienojot elektrotīklam. Kad hibrīda piedziņas automašīnas elektromotora akumulators ir tukšs, ar to varat turpināt pārvietoties, izmantojot iekšdedzes dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais hibrīddarba risinājumu nodrošinātājs Internatonal Worplace Group (IWG) nākamā gada sākumā strauji paplašinās darbību Latvijā, atverot trīs jaunus premium zīmola Spaces kopstrādes darba telpu centrus.

Latvijā pirmās Spaces zīmola darba vietas janvārī tiks atklātas daudzfunkcionālajā kompleksā Zunda Towers un biznesa centrā Novira Plaza, savukārt nākamā gada martā Spaces kopstrādes telpas būs pieejamas arī A klases biroju ēkā Elemental.

Pieprasījums pēc hibrīdā darba modeļa strauji pieaug gan pasaulē kopumā, gan arī Baltijas reģionā un Latvijā. IWG ir pasaules līderis hibrīddarba risinājumu nodrošināšanā, un tāpēc uzņēmums, sekojot pieprasījumam tirgū, ir nolēmis strauji paplašināt darbību Latvijā, līdzās Regus zīmolam atverot arī jaunas un modernas Spaces zīmola kopstrādes darba telpas Rīgā. Līdz ar šo jauno centru atvēršanu IWG nostiprina savas pozīcijas kā lielākais darba telpu operators Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem jaunumiem, ko japāņu autoražotājs Toyota ved uz Frankfurtes autoizstādi būs kopaktklases modeļa Auris HSD pilnā hibrīda koncepta pasaules pirmizrāde.

Tas iezīmē vēsturisku pavērsienu Toyota stratēģijā – Toyota pilnā hibrīda tehnoloģijas ieviešanu plašam tirgum paredzētā modelī, kas ir pirmais solis Hybrid Synergy Drive® (HSD) izmantošanā visos uzņēmuma piedāvātajos modeļos.

Frankfurtē paredzēta arī jaunā Prius Plug-in hibrīda koncepta pasaules pirmizrāde. Prius Plug-in hibrīds paplašina pilnā hibrīda tehnoloģijas (HSD) iespējas, ļaujot darbināt automobili tikai ar elektrību netālos ikdienas braucienos. 2010. gada sākumā īpaši izvēlētiem klientiem Eiropā plaša mēroga izmēģinājuma braucieniem iznomās vairāk nekā 150 automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no titulētākajiem un pieprasītākajiem gaismu māksliniekiem Latvijā Mārtiņš Feldmanis jau septiņus gadus ir arī uzņēmējs.

SIA Bang! nodarbojas ar pasākumu tehnisko atbalstu – visu, kas saistās ar gaismu un skaņu. Uzņēmumam ir trīs īpašnieki – Mārtiņš Feldmanis, Jānis Vasilis un Uldis Akselrods. Abiem Mārtiņa partneriem ir arī firma XL Sound Labs, kas ražo akustiskās sistēmas un ir cieši saistīta ar Bang!. Sadarbības skaļākie notikumi – gan tiešā, gan pārnestā nozīmē – ir vasaras festivāli Baltic Beach Party, Fontaine Festival un Summer Sound Liepāja. Taču kopīgi apskaņots un apgaismots ir arī Jāņa Lūsēna koncerts Nacionālajā operā, Turaidas rozes koncerttūre, pašvaldību un korporatīvie pasākumi. «Arī vismazākais darbs jāizdara godīgi, nav svarīgi, vai tu saņem piecus latus vai piecus tūkstošus,» saka Mārtiņš Feldmanis. Viņam pašam lielāko gandarījumu sniedz teātra izrāžu gaismu partitūru veidošana. Īpaši tad, ja «saslēdzas zvaigznes» un top īsts mākslas darbs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Garantēta greznība: Jaguar Land Rover ievieš piecu gadu garantiju visiem jaunajiem Range Rover, Defender un Discovery modeļiem

Sadarbības materiāls, 01.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

• 1. septembrī ražotāja garantija Range Rover, Defender un Discovery zīmolu automobiļiem tiks pagarināta no trīs līdz pieciem gadiem vai 150 000 kilometru, atkarībā no tā, kas iestājas pirmais

• Garantija aptver visus Range Rover, Defender un Discovery modeļus, ieskaitot to vieglā hibrīda un plug-in elektriskā hibrīda versijas

• Jaunā standarta garantija attiecas uz visiem modeļiem visā Eiropā, un tās mērķis ir uzlabot klientu pieredzi, izlīdzinot zīmolu piedāvātās priekšrocības ar Jaguar

• Automobiļu īpašnieki no 1. septembra saņems arī iespēju piecus gadus izmantot paplašinātās InControl Remote savienojamības funkcijas

Ražotāja piecu gadu garantija visiem jaunajiem Range Rover, Defender un Discovery modeļiem stāsies spēkā 2023. gada 1. septembrī. Šī Jaguar Land Rover (JLR) iniciatīva klientiem sniegs papildu pārliecību un dos sirdsmieru, izvēloties kādu no JLR luksusa zīmoliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Hibrīdtehnoloģijas uzvaras gājiens

Linda Zalāne, speciāli DB, 17.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iegādājoties hibrīdauto, vadītāji balso par labāku gaisa kvalitāti pilsētā, kas iet roku rokā ar auto nozares centieniem samazināt savu ekoloģisko pēdu jeb oglekļa dioksīda (CO2 ) izmešu ietekmi uz apkārtējo vidi

Aktualizējoties klimata izmaiņām un ieviešot stingrākus izmešu emisiju standartus, pēdējo gadu laikā strauji audzis pieprasījums pēc hibrīdauto. WESS Motors Toyota pārdošanas rādītāji liecina, ka hibrīdu pārdošanas īpatsvars pērn sasniedzis 38% no kopējā jaunu auto pārdošanas apjoma, kas ir par 10% vairāk nekā gadu iepriekš. Pieprasījuma attīstības tendenci raksturo straujais kāpums kopš 2014. gada, kad tika pārdoti 83 Toyota automodeļi ar hibrīda piedziņu, līdz pērn pārdotiem 821 Toyota hibrīdam. «Pieprasījuma pieaugumu pēc hibrīdauto modeļiem veicina izvēles iespēja, jo auto ražotāji arvien vairāk investē dažādu inovatīvu risinājumu izstrādē, lai auto tehnoloģijas padarītu autobraucējiem ērtākas, pieejamākas un apkārtējai videi draudzīgākas. Ņemot vērā arvien striktākās ES prasības attiecībā pret CO2 kaitīgajiem izmešiem, dīzeļdzinēju nākotne iezīmējas arvien drūmākos toņos. Aizliegumi iebraukt Eiropas lielākajās pilsētās, piemēram, Vācijā, kā arī nepieciešamība pēc lielām investīcijām ekoloģisku dīzeļmotoru izstrādē jau šobrīd samazina pieprasījumu pēc auto ar dīzeļdegvielas dzinēju. Pērn Eiropā pieprasījuma kritums pēc auto ar dīzeļdegvielas dzinējiem ir turpat par 30%. Līdz ar to tas paver arvien lielākas priekšrocības hibrīdauto, kamēr elektroauto ir nepieciešamas papildu investīcijas infrastruktūras pilnveidošanā,» stāsta AS WESS valdes loceklis Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas klimatiskajos apstākļos elektriskās automašīnas faktiski nav lietojamas, norāda automobiļu ražošanas kompānijas Toyota dīlera Wess Motors padomes priekšsēdētājs Aleksandrs Oskins.

«Elektriskajiem automobiļiem ir viena īpatnība - tie ir aprīkoti tikai ar dzinēju un akumulatoru. No skolas laikiem mēs atceramies - jo zemāka ir temperatūra, jo zemāka ir akumulatora elektriskā kapacitāte. Tas nozīmē, ka baterijas kapacitāte aukstumā vairākkārt samazinās. Ja ideālajos apstākļos pie +20 grādu temperatūras un noteikta mitruma elektromobilis varētu nobraukt, teiksim, 80 kilometrus, tad pie -20 grādu temperatūras tas nobrauks 20 kilometrus, ņemot vērā, ka šādā situācijā darbosies arī apsildes sistēma, logu tīrītāji un citas pārējas iekārtas,» sacīja Oskins.

Piemēram, Igaunijas valdība iegādājās 500 šādus autoražotāja Mitsubishi automobiļus ierēdņu vajadzībām, taču lietošanā tie nebija visai ērti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīna šī gada beigās pārtrauks subsīdiju piešķiršanu elektrisko un hibrīda automobiļu iegādēm, jo spēcīgie tirdzniecības apjoma rezultāti šajā nozarē liecina, ka valsts atbalsts vairs nav nepieciešams, paziņojušas varasiestādes.

Ķīnas Finanšu ministrija pavēstījusi, ka šo automobiļu iegādēm paredzētās subsīdijas šī gada sākumā tiks samazinātas par 30%, bet gada beigās tās tiks atceltas pavisam.

Elektrisko un hibrīda automobiļu tirdzniecība Ķīnā piedzīvojusi strauju izaugsmi, pēdējos mēnešos uzrādot izaugsmi gada griezumā par vairāk nekā 100%.

Ķīnas Autobūves asociācija (CAAM) pagājušajā nedēļā lēsa, ka elektriskie un hibrīda automobiļi 2022.gadā veidos 18% no kopējā automašīnu tirdzniecības apjoma, salīdzinot ar vien 5% 2019.gadā.

No 27,5 miljoniem Ķīnā šogad pārdotu automobiļu pieci miljoni būs elektriskās vai hibrīda automašīnas, prognozē CAAM.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) ir reģistrējis pirmos divus hibrīda kases aparātus - UVS HFB.V.7.1. TPPOS 1.0 un UVS HFB.V7.1 FastFood 1, informē VID pārstāve Aļona Zandere.

Par šīm iekārtām ir saņemts apliecinājums, ka tie atbilst normatīvajā regulējumā noteiktajām prasībām.

Abi hibrīda kases aparāti pēc funkcionalitātes viens no otra īpaši neatšķiras. Atšķirība iezīmējas lietotāja interfeisā jeb saskarnē, kurā tiek reģistrēti darījumi.

Šīs iekārtas ir paredzētas nodokļu maksātājiem, kuru uzņēmumā vai tā struktūrvienībā kases aparātos reģistrētais darījumu slieksnis ir, sākot no 350 000 eiro. Tiek ņemti vērā iepriekšējā gada rādītāji. Tāpat šie kases aparāti būs piemēroti uzņēmējiem, kuriem saimnieciskajā darbībā nepieciešams lietot kases aparātu saslēgumā ar datoru.

VID arī informē, ka darījumu reģistrācijai ir jānotiek hibrīda kases aparātā, t.i., no datorā esošās grāmatvedības vai noliktavas programmas var pieprasīt tikai informāciju (piem. preču vai pakalpojumu kodus, klientu lojalitātes programmas datus), kā arī no hibrīda kases aparāta var nosūtīt datus uz šīm programmām atskaišu sagatavošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kases aparātu maiņa ir piespiedu reforma, kas ir lieka, norāda Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs.

Asociācija uzskata, ka jaunie kases aparāti ir ieviešami pakāpeniski, pēc nepieciešamības nomainot vecos ar jauniem, vai arī gadījumos, ja Valsts ieņēmumu dienests (VID) konstatē iejaukšanos vecā kases aparāta darbībā.

Danusēvičs arī uzsver, ka kases aparātu maiņa radīs lielu slogu mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kuri to nav pelnījuši.

«Nozare nav pelnījusi šādu finansiālo slogu situācijā, kad paaugstinās dažādas izmaksas. Nedrīkst šādā veidā piespiest tirgotājus sekmēt inflāciju un paaugstināt cenas pircējiem. Pēc ekspertu aplēsēm, cenas kopumā būs jāpaaugstina par ne mazāk kā 40 miljoniem eiro, tas nozīmē, ka katram Latvijas iedzīvotājam būs papildus jāiztērē 20 eiro,» apgalvo Danusēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Atbalsta kases aparātu tehnisko prasību pilnveidošanu

Žanete Hāka, 31.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 31. augustā, Ministru kabineta ārkārtas sēdē tika atbalstīts priekšlikums par kases aparātu, hibrīda kases aparātu, kases sistēmu, specializēto ierīču un iekārtu tehnisko prasību pilnveidošanu, novēršot to izmantošanas pārkāpumus, informē Finanšu ministrija.

Atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotajiem statistikas rādītājiem konstatēts, ka veiktajās tematiskajās pārbaudēs 2014. gadā pārkāpumi, kas saistīti ar kases aparātu, hibrīda kases aparātu, kases sistēmu, specializēto ierīču un iekārtu (EKA) izmantošanu, ir 71%, 2013. gadā – 70%, bet 2012. gadā – 68% no kopējā veiktā pārbaužu skaita. Tāpat pārbaužu gaitā ir konstatēti pārkāpumi EKA ekspluatācijas noteikumu ievērošanā, kas liecina par iejaukšanos EKA. 2014. gadā šādi pārkāpumi ir 52%, 2013.gadā – 45%, bet 2012.gadā – 43% no kopējā veiktā pārbaužu skaita.

Tādējādi ir nepieciešams noteikt stingrākas tehniskās prasības, lai novērstu ilgstoši novērojamu tendenci palielināties EKA izmantošanas kārtības neievērošanas īpatsvaram un tendenci palielināties to konstatēto pārkāpumu īpatsvaram. Tas liecina par iejaukšanos EKA, lai samazinātu budžetā maksājamo nodokļu summu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Kā energoresursu krīzes apstākļos saglabāt Ziemassvētku dekoratīvo apgaismojumu?

Sadarbības materiāls, 24.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nikolā Tesla intervijā žurnālistiem 1889.gadā esot teicis - viss ir Gaisma un viņš vēlas izgaismot visu planētu Zeme, tam šeit esot pietiekami daudz elektrības. Ir pagājuši nedaudz vairāk kā 130 gadi un šobrīd gluži negaidīti esam nonākuši situācijā, kad visā Eiropā tiek apsvērta gan energoražotāju veida maiņa, gan visdažādākie taupības pasākumi patēriņa un izmaksu mazināšanai. Kā privātpersonas, tā uzņēmumi un valsts iestādes nopietni izvērtē iespējas samazināt elektroenerģijas lietošanu, tai skaitā arī ēku un ielu apgaismošanai… Loģiski, rodas jautājums - laikā, kad tik strauji un neparedzami aug energoresursu izmaksas, vai ierastais mākslīgais apgaismojums kļūs par luksuspreci jeb tomēr varēsim arī turpmāk atļauties kvalitatīvu gaismu mājokļos un darbavietās, svētku rotājumus, ielu un fasāžu izgaismošanu?

Vilnis Burtnieks, Adam Decolight Latvia izpilddirektors, uzskata, ka apgaismojumam tiks piešķirta vēl lielāka nozīme un tas iegūs jaunu vērtību, jo, kas bijis pašsaprotams, ne vienmēr ticis pietiekami novērtēts. Pirmkārt, apgaismojums ir praktiska nepieciešamība ekonomikā – nav iespējama daudzu nozaru pastāvēšana bez kvalitatīvas gaismas, otrkārt, augs sabiedrības izpratne par gaismas sniegto drošības un komforta sajūtu. Līdz ar to tiks meklēti energoefektīvāki, individualizētāki risinājumi un tas notiek jau tagad. Vairākas Latvijas pašvaldības paziņojušas, ka pāriet uz ekonomiskajiem LED gaismekļiem, nomainot iepriekšējos, un to dara arī uzņēmumi. Tā ir pozitīva tendence, un tas nozīmē, ka gaisma būs. Jā, būsim taupīgāki, izmantosim modernākas, energoefektīvākas tehnoloģijas, bet gaismu saglabāsim. Jo gaisma – tās nav tikai dekorācijas un skaistāka vide, tā ir drošība un veselība, labsajūta un pozitīvas emocijas. Labs piemērs ir Tallinas pašvaldības tālredzīgais lēmums - pandēmijas laikā pilsēta apzināti investēja daudz vairāk līdzekļu dažādos gaismas objektos un dekoros, veicinot cilvēkus vairāk pavadīt laiku ārā arī gada tumšākajos mēnešos, kamēr Latvijā “baudījām” komandantstundas mājas režīmā… Un sabiedrība arvien vairāk novērtē dekoratīvā apgaismojuma efektus un to pozitīvo ietekmi uz cilvēku noskaņojumu. Gaisma rada prieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas automobiļu kluba ADAC piešķirtais «Dzeltenā Eņģeļa 2011» apbalvojums tiek pirmajam pilnā hibrīda automobilim kompaktajā C segmentā - Toyota Auris.

Šajā jaunieviestajā ADAC ikgadējo «Dzeltenā Eņģeļa» («Gelben Angel») apbalvojumu kategorijā Auris hibrīdauto tiek cildināts par lielisko degvielas ekonomiju un izcili zemo emisiju līmeni šajā automobiļu kategorijā.

Saskaņā ar žūrijas teikto, Toyota Auris ir progresīvākais mūsdienu hibrīdautomobilis attiecībā uz ikdienas praktiskumu, izmaksām, ietekmi uz vidi un drošību. Šis novērtējums pamatojas uz jaunu vērtēšanas metodi, ko ADAC – lielākais Vācijas automobiļu klubs – izstrādājis, lai garantētu visu, uz titulu pretendējošo automobiļu, objektīvu novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā pandēmijas laikā individuālais elektrotransports ir labs risinājums sociālās distances ievērošanai, šī pārvietošanās veida entuziasti Pāvels Brečs un Pāvels Udodovs nolēma uzsākt elektrisko skrejriteņu un vienriteņa skūteru jeb monoriteņu biznesu. Aprīlī Kr. Barona ielā durvis vēra elektroriteņu veikals – klubs "Viensrats.lv".

Ņemot vērā, ka cilvēki cenšas izvairīties no braukšanas sabiedriskajā transportā, izvēloties drošākus pārvietošanās veidus, jau pirmajā darbības mēnesī pārdoti aptuveni 40 elektriskie braucamrīki – vairāk nekā 20 skrejriteņi un teju 20 monoriteņi, stāsta SIA "Viensrats.lv" līdzīpašnieks P. Brečs. Tāpat veikals piedāvā ilgtermiņa elektroriteņu nomu un braukšanas apmācības.

"Veikalu izveidoju kopā ar P. Udodovu, kurš ir profesionāls futbola treneris, strādājis par pasniedzēju Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijā, bet tagad viņam ir savs futbola klubs "Varonis". Tiklīdz viņš izmēģināja elektrisko monoriteni, viņam tas tā iepatikās, ka man nevajadzēja viņu ilgi aicināt pievienoties šim projektam," stāsta P. Brečs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Yaris izaicina Corolla? 
Nē! Tikai labās pieredzes pārņemšana


Guntars Gūte, 19.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Corolla ir leģendārs auto, kas savu īpašnieku mīlestību spējis iekarot teju 50 gadu garumā, mainoties līdzi laikam un tendencēm, bet vienlaikus saglabājot un paaugstinot savu kvalitāti un uzticamību. Taču šobrīd izaicinājumu Corolla, šķiet, met jaunais Toyota modelis – Yaris. Un ir pamatotas cerības, ka Yaris savā ziņā varētu atkārtot Corolla uzvaras gājienu autopasaulē

Corolla vēsture sākās 1966. gadā, kad pasaules autotirgū debitēja pirmā šī modeļa automašīna. Kopš tā laika šis uzticamais un drošais auto ticis pilnveidots, lai atbilstu un pārsniegtu miljoniem autovadītāju cerību visā pasaulē. Šobrīd Corolla cienītājiem ir pieejams jau 11. paaudzes modelis, kas atkal veidots tā, lai saviem saimniekiem radītu gan emocionālu, gan praktisku gandarījumu. Arī Toyota Yaris jau drīz pēc nobraukšanas no konveijiera ir ieguvis nedalītu autobraucēju atzinību visā pasaulē. Taču šī nav sacensība starp pieredzi un jaunību! Katram no šiem spēkratiem ir savs lietojums. Katram – savi plusi un izaicinājumi. Viss ir atkarīgs no tā, kādām vajadzībām izvēlaties savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Londonā prezentētais modernā luksusa flagmanis – jaunais Range Rover ir piemērots pat visprasīgākajiem

Sadarbības materiāls, 20.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepazīstinot ar jauno Land Rover flagmaņa Range Rover paaudzi, britu ražotājs pamatoti varēja lepoties, akcentējot, kādai jābūt piecu gadu desmitu ražošanas pieredzes un moderno tehnoloģiju sinerģijai. Jaunais auto pilnībā atspoguļo moderno luksusu, sniedzot autovadītājam un pasažieriem vairāk izsmalcinātības un individualizēšanas nekā jebkad agrāk.

“Jaunais Range Rover ir ideāls piemērs mūsu redzējumam par to, kā radīt pasaulē visiekārojamākos luksusa automobiļus pat visprasīgākajiem klientiem. Tas ir atvēris jaunu nodaļu inovatīvo risinājumu unikālajā vēsturē, kas jau vairāk nekā 50 gadus ir Range Rover īpašā iezīme,” komentē Juste Jaruše, Jaguar Land Rover zīmola vadītāja Baltijas valstīs.

Baltijas tirgū šis modelis būs pieejams no janvāra, un pirmie pasūtītie automobiļi klientiem tiks piegādāti pavasarī. Uzlādējamais hibrīds (PHEV) un SV versijas pasūtījumiem būs pieejamas jau no janvāra.

Jaunās paaudzes sniegtās iespējas

Range Rover izmantotā jaunās paaudzes virsbūves konstrukcija ir kļuvusi par modeļa uzlabojumu pamatu. Modulārās arhitektūras (MLA-Flex) virsbūve izceļas ar savu īpašo stingrību un jauna līmeņa trokšņu izolāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā LEMV programmas ietvaros izveidots unikāls transporta līdzeklis, kas tiek raksturots kā lidmašīnu, helikopteru un dirižabļa apvienojums, turklāt šādus lidaparātus jau pasūtījusi ASV armija, noslēdzot ar LEMV izstrādātājiem 517 miljonus ASV dolāru vērtībā, ziņo BBC.

Patlaban izstrādātais lidaparāta prototips, kuru gaisā notur ar hēliju pildīts balons, nav pārāk liels, taču projekta ietvaros plānots izveidot šo hibrīda gaisa kuģi aptuveni 300 metru garumā, kas spēs pārvadāt aptuveni 1 000 tonnu smagas kravas.

Kompānija Hybrid Air Vehicles, kas darbojas ar LEMV programmas attīstību, jau noslēgusi 517 miljonu ASV dolāru vērtu līgumu ar ASV armiju, kuru ieinteresējusi lidaparāta īpašība noturēties gaisā vairāk nekā trīs nedēļas bez nepieciešamības nosēsties. Turklāt šim transporta līdzeklim nav nepieciešams speciāls skrejceļš vai nosēšanās vieta, jo tas spēj nosēsties jebkur – gan uz zemes, gan ūdens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Gaisa satiksmes (LGS) speciālisti ir uzsākuši lidostas gaismu vadības sistēmas testēšanu un validēšanu (derīguma noteikšanu) lidostā Rīga (projekts Follow-the-green), liecina medijiem sniegtā informācija.

Pēc jaunas gaismu sistēmas uzstādīšanas lidostā Rīga, kas notika šā gada martā, kā arī pēc gaismu automātiskās vadības sistēmas izstrādāšanas lidmašīnu pārvietošanās uz zemes tiks norādīta, vadot manevrēšanas ceļa ugunis.

Pašlaik lidmašīnu apkalpes informāciju par to, kuru maršrutu izvēlēties, saņem ar radioiekārtu palīdzību no dispečeriem. Ieviešot jauno sistēmu, manevrēšanas vadīšanai tiks izmantots ceļu apgaismojums. Katrs posms no manevrēšanas ceļa, kas ir nepieciešams, tiks ieslēgts, kamēr visi pārējie posmi paliks izslēgti.

Šo vadības sistēmu kontrolēs ar datorsistēmu, kas droši un precīzi ne tikai norādīs maršrutus lidmašīnām, bet arī tās vadīs pa lidlauka teritoriju, ņemot vērā citu lidmašīnu pacelšanos un nolaišanos, virszemes transporta pārvietošanos pa lidostu, dažādu negaidītu šķēršļu rašanos, meteoroloģiskos apstākļus un citus faktorus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija starpinstitūciju saskaņošanai nosūtījusi noteikumu projektu, kurā noteiktas prasības ceļu malās izvietotajiem reklāmas un informācijas objektiem.

Noteikumu projekta mērķis ir noteikt objektu pieļaujamo gaismas spožumu, lai novērstu satiksmes bīstamību, ko rada gaismu izstarojošie reklāmas un informācijas objekti, tostarp digitālie ekrāni, kas izvietoti ceļu malās.

“Satiksmes drošības uzlabošana ir mūsu kopīgs mērķis, kas risināms pilnveidojot tiesisko regulējumu un vienlaikus autovadītājiem kļūstot atbildīgākiem. Ministrijas ekspertu izstrādātie noteikumi dos iespēju samazināt dažādu gaismas objektu, galvenokārt reklāmu, kas atrodas pie ceļiem, negatīvo ietekmi uz satiksmes drošību, apgrūtinot autovadītāju koncentrēšanos uz braukšanu. Vienlaikus jaunie noteikumi uzlabos iedzīvotāju, kas dzīvo ceļu tuvumā labbūtību, novēršot gaismas piesārņojumu vidē,” norāda ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā 10.martā tika prezentēts jaunais Audi A7 Sportback un uzsākta tā pārdošana Audi dīleru salonos Rīgā.

Bez dizaina, jaunajam Audi A7 ir uzlabota arī vadāmība un komforta līmenis, kā arī automobilis ir aprīkots ar daļējā hibrīda tehnoloģiju.

Jaunais Audi A7 bija apskatāms pie Latvijas Nacionālā mākslas muzeja ieejas. , Jaunā četru durvju kupeja iemieso Audi jaunās luksus klases dizaina valodu, kas tika aizsākta ar 2017. gadā prezentēto Audi A8 un turpinās ar nupat, plašākai publikai, Ženēvas autoizstādē prezentēto jauno Audi A6.

Vienlaikus Audi A7 ietver arī plašu jaunāko tehnoloģiju klāstu – jaunā MMI skārienjūtīgā vadības koncepcija, 39 vadītāja asistenta sistēmas, 400 pielāgojami iestatījumi un daļējā hibrīda sistēma ir tikai daļa no tā.

Apskatot no ārpuses un salīdzinot to ar Audi A8, jaunajam modelim priekšpusē ir vienota priekšējā reste, kas ir platāka un zemāka, šauri priekšējie lukturi un izteiksmīgas gaisa ieplūdes atveres. Bagātīgākajā aprīkojuma līmenī ietilpst HD Matrix priekšējie LED lukturi ar Audi lāzera tehnoloģiju. Aizmugurējos lukturus savieno gaismas josla, kas ir raksturīgs dizaina elements visiem Audi augstākās klases modeļiem. Atslēdzot un aizslēdzot durvis, lukturos izgaismojas unikālas gaismas animācijas. Izteiksmīgās kontūras ap arkām izceļ riteņus, kuru diametrs sasniedz līdz pat 21 collai, godinot Audi quattro mantojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

90% Latvijas iedzīvotāju, kuri tuvākajā laikā plāno iegādāties auto, kā vienu no svarīgākajiem kritējiem spēkrata izvēlē nosauc degvielas tipu, secināts SEB līzinga veiktajā aptaujā.

Vispopulārākā izvēle ir auto ar dīzeļdegvielas dzinēju – iespēju iegādāties to apsver 35% aptaujāto. Auto ar benzīna dzinēju doma pirkt 24% aptaujāto, bet auto ar gāzes iekārtu – 23% respondentu. Apmēram 26% potenciālo pircēju labprāt izvēlētos hibrīda auto.

Atbildot uz jautājumu, vai viņu izvēli ietekmē Eiropā valdošā nostāja samazināt dīzeļdzinēju auto izmantošanu, 50% aptaujāto Latvijā atzīmēja, ka viņiem būtiskāki kritēriji ir degvielas patēriņš un efektivitāte.

36% aptaujāto pārliecināti, ka iniciatīvas, kas ierobežo dīzeļdegvielas auto izmantošanu, ir pārāk radikālas un pēc būtības nav nepieciešamas. 16% respondentu atzīmē, ka viņus sarūgtina fakts, ka pēc kāda laika auto ar dīzeļa degvielu var nebūt vispār. Tikai 23% respondentu pārliecināti, ka dīzeļdegvielas auto izmantošanas samazināšana palīdzēs rūpēties par apkārtējo vidi. Interesanti, ka gan Lietuvā, gan Igaunijā tā uzskata daudz vairāk respondentu – 38% un 37% attiecīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) vienotajā datubāzē ir reģistrēti 12 jaunajām tehniskajām prasībām atbilstoši kases aparāti, kases sistēmas, specializētās ierīces un iekārtu modeļi. Patlaban atbilstības pārbaudes tiek veiktas vēl 24 modeļiem, līdz ar to jau pavisam drīz uzņēmējiem būs krietni lielākas izvēles iespējas, informē VID Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Līdz šī gada 1.jūlijam bija jāveic kases aparātu un sistēmu atbilstības pārbaudes atbilstoši jaunajām tehniskajām prasībām. VID veiks pārbaudes, lai pārliecinātos, ka jaunās iekārtas ir uzstādītas un tiek lietotas atbilstoši noteikumu prasībām. Taču tā kā sertifikācijas process joprojām aktīvi turpinās, VID jauno iekārtu nomaiņas procesā sola ievērot «Konsultē vispirms» principu un ar izpratni izturēties, sniegt atbalstu un konsultēt tos komersantus, kuru kases aparātu un sistēmu modeļiem atbilstības pārbaude vēl tikai tiek veikta.

Lai noskaidrotu, vai konkrētais kases aparāts vai sistēma jau ir sertificēta vai arī ir to vidū, kam sertificēšana vēl tiek veikta, VID aicina sazināties ar sava uzņēmuma kases aparātu un sistēmu apkalpojošo dienestu. Gadījumā, ja kases aparāts vai sistēma nav to vidū, klients var aicināt apkalpojošo dienestu konkrētajam modelim veikt sertifikāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Honda piedāvā Fit hibrīdu, lai konkurētu ar Toyota Prius

Lelde Petrāne, 08.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Honda Motor Japānā laidis pārdošanā populārā modeļa Fit hibrīda versiju. Tā ir lētākā benzīna-elektriskā automašīna, kas valstī pieejama, ziņo AFP.

Fit hibrīda sākumcena esot 1,59 miljoni jenu (10 tūkstoši ASV dolāru). Parastās Fit cena ir aptuveni 1,2 miljoni jenu.

Honda Insight hibrīda cena arī nepārsniedz divu miljonu jenu atzīmi, kas padara to par otru lētāko hibrīdu Japānā.

Fit laista pārdošanā kā tiešs konkurents iecienītajam hibrīdam Toyota Prius, kas ir dižpārdoklis Japānā kopš 2009.gada maija. Prius minimālā cena ir 2,05 miljoni jenu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Motors korporācija (MMC) sagatavojusi Outlander PHEV hibrīda sistēmas automobili, kas paredzēts Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) pasaules kausa izcīņas rallija posmam Baja Portalagre 500. Tas šogad norisināsies Portugāles austrumu daļā no 22. līdz 24. oktobrim.

Šajā rallija posmā Outlander PHEV būs vienīgais pilnpiedziņas apvidus automobilis ar diviem elektromotoriem. MMC, piedaloties rallijā ar šāda veida automobili, iecerējusi popularizēt pilnpiedziņas automobiļu hibrīda sistēmas tehnoloģiju.

Outlander PHEV rallija automobilis darbosies ar sērijveida modeļa bateriju, kas ir plug-in hibrīda sistēmas tehnoloģija, bet ar nelielām modifikācijām tās struktūrā - lielākas kapacitātes un jaudas sasniegšanai. Tāpat tas ir ar augstāku klīrensu, garāku balstiekārtu un lielāka diametra rallija riepām. Pastiprināta vērība ir pievērsta arī drošības sistēmām un aizsargiem. Paredzams, ka šīs izmaiņas MMC rallija komandai palīdzēs sasniegt labākus rezultātus Baja Portalagre 500 posmā, kā arī automobiļa braukšanas rādītāji tiks ņemti vērā Outlander PHEV ražošanas turpmākajā attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cīravas pagasta pārvaldes zālē iekārtota ragu izstāde, kas ievērību gūst ar to izcelsmi. Visi ragi ir dabā atrasti, nevis nomedītam dzīvniekam noņemti, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Cīravnieks Arnis Akots stāsta, ka nav mednieks un mežā dodas galvenokārt sēņot. Speciāli neko nemeklējot, bet ar ragiem paveicies. Vienu no ragu komplektiem atradis tālākajā meža stūrī, kad grozs jau pilns. Nu viss bijis jāstiepj ārā.

Otru komplektu ieraudzījis lauka malā liela ceļa malā. Divos dienā to neviens vēl nebija ieraudzījis vai pievērsis uzmanību. «Ļoti skaisti, man pašam patīk,» A. Akots priecājas par atradumu. Cīravas bibliotēkas vadītāja Anita Tuleiko atstāsta speciālistu teikto: ja šie ragi būtu medību trofeja, tad saņemtu «zelta» novērtējumu.

A. Akots atrastos ragus izmanto arī praktiski – viens žuburs pārtapis svečturī, cits izmantots kā drēbju pakarināmais. Tas ir pateicīgs materiāls, vajag tikai izdomu.

Komentāri

Pievienot komentāru