Nodokļi

Pirmo tehnisko apskati vieglai mašīnai, iespējams, vajadzēs iet tikai 3 gadus pēc tās iegādes

Līva Melbārzde, 14.06.2010

Jaunākais izdevums

Ceļu satiksmes likumā plānotas izmaiņas, kas paredz, ka vieglajam automobilim, motociklam, triciklam un kvadriciklam valsts tehnisko apskati pirmo reizi varētu veikt ne vēlāk kā trīs gadus pēc transportlīdzekļa pirmās reģistrācijas dienas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jauniem transportlīdzekļiem tehnisko apskati varēs veikt retāk

Žanete Hāka, 26.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajiem transportlīdzekļiem tehnisko apskati varēs veikt retāk nekā līdz šim, paredz grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kurus pirmdien, 29.martā, plānots skatīt Ministru kabineta komitejā.

Līdz šim saskaņā ar likuma noteikto, pirmā valsts tehniskā apskate jāveic ne vēlāk kā piecas dienas pēc tam, kad transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā.

Grozījumos noteikts, ka vieglajam automobilim, piekabēm ar pilnu masu līdz 3500 kg, motociklam, triciklam un kvadriciklam valsts tehnisko apskati pirmo reizi veic ne vēlāk kā trīs gadus pēc dienas, kad transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts, ievērojot atļaujā piedalīties ceļu satiksmē noteikto termiņu. Turpmākās valsts tehniskās apskates minētajiem transportlīdzekļiem jāveic katru gadu, ievērojot atļaujā piedalīties ceļu satiksmē noteikto termiņu.

Kravas automobilim, piekabei (puspiekabei) un neatliekamās medicīniskās palīdzības transportlīdzeklim valsts tehnisko apskati pirmo reizi veic ne vēlāk kā vienu gadu pēc dienas, kad transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts, ievērojot atļaujā piedalīties ceļu satiksmē noteikto termiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rosina jaunu auto tehnisko apskati veikt ne ātrāk kā pēc 24 mēnešiem

Aldis Zelmenis, 20.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai panāktu, ka pirmreizējo valsts tehnisko apskati automašīnām Latvijā jāveic ne vēlāk kā 24 mēnešus pēc tam, kad attiecīgais transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā, šobrīd ir sagatavoti attiecīgi likuma grozījumi.

Saeimas deputāta Klāva Olšteina sagatavotie grozījumi Ceļu satiksmes likumā iesniegti izskatīšanai Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā. «Norma par 24 mēnešu tehnisko apskati jauniem auto ļautu auto īpašniekiem Latvijā ietupīt gan laiku, gan resursus, jo līdzīgi piemēri no citām valstīm pierāda, ka nav nepieciešamības jauniem auto veikt tehnisko apskati jau pēc 12 mēnešiem – tā ir lieka birokrātija un resursu patēriņš, no kā ieguvēju nav,» uzsver K. Olšteins. Norma paredz dot atļauju ceļu satiksmē piedalīties uz 24 mēnešiem, Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētiem, jauniem transportlīdzekļiem (transportlīdzekļa nobraukums nepārsniedz 40 km) no brīža, kad attiecīgais transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnisko ekspertu kopējs darbs ļauj veidot efektīvāku, mūsdienīgāku un ekonomiski izdevīgāku elektrotīklu

To intervijā DB saka a/s Sadales tīkls valdes loceklis, tehniskais direktors Raimonds Skrebs, piebilstot, ka tas ir ļoti svarīgi elektrodrošības uzlabošanai un elektroapgādes kvalitātei.

Kā uzņēmumā nonācāt līdz idejai izveidot tehnisko ekspertu kopu?

Mūsdienās, kad ļoti strauji attīstās tehnoloģijas un iekārtas, to izvēle un ilgtspējas novērtēšana ir ārkārtīgi svarīgs jautājums. Tāpēc 2012.gadā uzdevām sev jautājumu, kā šādos brīvā tirgus apstākļos ar tik ļoti piesātinātām dažādām tehnoloģijām, iekārtām un atšķirīgiem piedāvājumiem dzīvot tālāk? Jāņem arī vērā fakts, ka tirgus dalībnieki ir ar tik dažādiem mērķiem, proti, daļa ir godprātīgi ilgtermiņa spēlētāji, daļa ir ar īstermiņa mērķiem «nopirkt/pārdot», bet mēs sapratām, ka Latvijā neesam tik bagāti, lai kļūdītos. Pirmkārt, mēs nevaram atļauties elektrotīklā uzstādīt tehnoloģijas, kuras vēlāk izrādās nederīgas. Neesam tik bagāti, lai pirktu lētas preces, kas vēlāk ekspluatācijā var uzņēmumam izrādīties dārgas. Otrkārt, mūsu uzstādījums ir, ka tam, ko mēs pērkam, ir jākalpo četrdesmit, piecdesmit gadu. Mēs esam to stingri definējuši. Mūsu izbūvētajām vai rekonstruētajām elektroietaisēm ir jākalpo nākamajām paaudzēm, tāpēc ir svarīgi, lai visas iekārtas un elektrotīkla elementi būtu kvalitatīvi. Nonācām pie secinājuma, ka uzņēmumā ir jādibina tehnisko ekspertu kopa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Noteikti garāki termiņi pirmās valsts tehniskās apskates veikšanai

Egons Mudulis, 31.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauniem (iepriekš nereģistrētiem) vieglajiem automobiļiem, piekabēm ar pilnu masu līdz 3500 kg, motocikliem, tricikliem un kvadracikliem valsts tehnisko apskati pirmo reizi būs jāveic ne vēlāk kā 24 mēnešus pēc dienas, kad transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts Latvijā.

To paredz Valsts sekretāru sanāksmē izsludināts likumprojekts «Grozījumi Ceļu satiksmes likumā». Līdz ar to jauno transportlīdzekļu īpašniekiem tiks samazinātas administratīvās procedūras, jo transportlīdzekļiem līdz diviem gadiem tehniskais stāvoklis parasti ir labs – bez būtiskiem trūkumiem un bojājumiem. Par to liecina arī šobrīd pieejamā informācija par veiktajām pārbaudēm valsts tehniskajās apskatēs, norāda Satiksmes ministrija.

Savukārt jauniem kravas automobiļiem, piekabēm (puspiekabēm), kuru pilna masa ir virs 3500 kg un neatliekamās medicīniskās palīdzības transportlīdzekļiem valsts tehnisko apskati pirmo reizi būs jāveic ne vēlāk kā 12 mēnešu pēc dienas, kad transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nosaka garākus termiņus pirmās valsts tehniskās apskates veikšanai

Lelde Petrāne, 28.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdien, 28.augustā, atbalstīja likumprojektu, kurā noteikti garāki termiņi valsts pirmās tehniskās apskates veikšanai, informēja Satiksmes ministrija.

Likumprojekts Grozījumi Ceļu satiksmes likumā paredz, ka jauniem (iepriekš nereģistrētiem) vieglajiem automobiļiem, piekabēm ar pilnu masu līdz 3500 kg, motocikliem, tricikliem un kvadracikliem valsts tehnisko apskati pirmo reizi būs jāveic ne vēlāk kā 24 mēnešu pēc dienas, kad transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts Latvijā.

Tādējādi jauno transportlīdzekļu īpašniekiem tiks samazinātas administratīvās procedūras, jo transportlīdzekļiem līdz diviem gadiem tehniskais stāvoklis parasti ir labs – bez būtiskiem trūkumiem un bojājumiem. Par to liecina arī šobrīd pieejamā informācija par veiktajām pārbaudēm valsts tehniskajās apskatēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 15.decembrī, valdība apstiprināja vairākas izmaiņas VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) pakalpojumu cenrādī.

To paredz valdībā apstiprinātie grozījumi Ministru kabineta (MK) 2013.gada 24.septembra noteikumos Nr.1000 Valsts akciju sabiedrības Ceļu satiksmes drošības direkcija publisko maksas pakalpojumu cenrādis.

2015.gada Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs tika lemts par detalizētākām pārbaudēm tehniskajā apskatē, kā arī par padziļinātu topošo autovadītāju pārbaudi braukšanas eksāmenos. Tādēļ atsevišķās pozīcijās tiek palielināta maksa par pakalpojumiem, kas saistīti ar tehnisko apskati, vadītāju kvalifikāciju un reģistrācijas procesā numurēto agregātu salīdzināšanu. Bet vienlaikus grozījumi paredz, ka vairākās pozīcijās netiek piemērota maksa par pakalpojumiem, piemēram, par elektromobiļu pirmreizējo reģistrāciju, par transportlīdzekļu tehnisko kontroli uz ceļiem. Tāpat tiek mazināts administratīvais slogs transportlīdzekļu mazumtirdzniecībā. Turklāt vairāki pakalpojumi ir «pārcelti» uz e-vidi, tā ietaupot klientu laiku un naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai Latvijā varētu ieviest auto tehnisko apskati reizi divos gados, ir krietni jāsamazina transportlīdzekļu vidējais vecums, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Sabiedrības iniciatīvas platformā manabalss.lv pašlaik notiek parakstu vākšana iniciatīvai automašīnu tehnisko apskati veikt reizi divos gados, nevis katru gadu. Iniciatīvas autors ir Ivo Stieģelis un 20 dienu laikā par šo ierosinājumu ir parakstījušies 3,89 tūkst. cilvēku. Lai iniciatīvu varētu iesniegt Saeimā, nepieciešami 10 tūkst. parakstu.

Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns skaidro, ka saskaņā ar esošo kārtību jauni transportlīdzekļi jau pašlaik tehnisko apskati Latvijā veic ik pēc diviem gadiem. «Tomēr, ņemot vērā, ka Latvijā automobiļu vidējais vecums ir 14 gadu un ar pirmo reizi tehnisko apskati neiziet 41% automobiļu, šobrīd nesaskatām pamatu mainīt līdzšinējo kārtību. Pārskatīt spēkā esošās normas būtu vērts situācijā, kad autoparka vidējais vecums valstī samazinātos uz desmit gadiem,» uzskata T. Vectirāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc saņemtās asās kritikas par auto tehniskās apskates tirgū izkropļoto konkurenci, Satiksmes ministrija ir sagatavojusi savu redzējumu par šī tirgus atvēršanu arī citiem dalībniekiem. Tomēr Konkurences padome piedāvājumu kritizē un saskata centienus patiesībā tirgu nemaz neatvērt, svētdien ziņoja LNT ziņas.

Šobrīd auto tehnisko apskati Latvijā nodrošina Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) unčetras sabiedrības, kurās līdzās privātam kapitālam arī CSDD ir akcionārs. Tirgus atvēršanas ideja paredz, ka CSDD varētu palikt tikai kā kontroles un akreditācijas iestāde, tad tā vispirmsgada laikā atteiktos no 3 stacijām, kuras pārņemtu kāds no esošajiem 4 uzņēmumiem un pēc tamrīkotu tehniskās kontroles pakalpojumu iepirkumu. Iecere paredz, kas šis process nebūs ātrs.

«Pēc tam 9 mēnešu laikā noritēs iepirkums, kura rezultātā noskaidros, kuras personas ir gatavas, kā tieši un kurā vietā sniegt pakalpojumus. Tad atbilstoši pusotru gadu varēs šīs personas sagatavoties, sagatavot šīs vietas,» ideju izklāsta Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem autoparku uzturēšanu plāno padarīt sālītāku, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ja tiks paaugstināta cena transportlīdzekļu tehniskajai apskatei, uzņēmumiem ar lielākiem autoparkiem būs šim mērķim jāatvēl ievērojamas izmaksas, tā DB norādīja lielākajā daļā aptaujāto uzņēmumu. Valsts sekretāru sanāksmē izsludināti grozījumi, kas paredz veikt vairākas izmaiņas VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) pakalpojumu cenrādī, cita starpā arī tehniskās apskates izcenojuma paaugstināšanu vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām. Grozījumi CSDD cenrādī cenas palielinājumu par tehnisko apskati un atkārtotu tehnisko apskati paredz vidēji 2,80 eiro apmērā. Proti – 3,61 eiro par pamata apskati, 1,98 eiro par atkārtotu apskati. Lai gan summa var likties neliela, uzņēmumam, kuram ir vairāki simti automašīnu, kopējās izmaksas par tehniskajām apskatēm pieaugtu ievērojami.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Krievijas uzņēmējs, kurš pārcēlies uz dzīvi Latvijā: Rīgā dzīve ir mierīga, ērta un neviens netraucē būt laimīgam

Natālija Poriete, 13.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājis gads, kopš dzīvoju Rīgā. Kad es rakstīju savu pirmo ierakstu LiveJournal, daudzi teica, ka man ir rozā brilles. Šķiet, ka tās man aizvien ir, sociālajā tīklā Facebook raksta pīpju izgatavošanas uzņēmuma Bondarev Pipes īpašnieks Aleksandrs Bondarevs. Pirms gada viņš repatriācijas programmas ietvaros saņēma pastāvīgās uzturēšanās atļauju Rīgā un pārcēlās no Sanktpēterburgas uz Rīgu. Aleksandrs mācās latviešu valodu, nodarbojas ar savu biznesu un viņam ļoti patīk Latvija.

«Tātad, visu pēc kārtas. Sāksim ar pārcelšanās iemeslu. Es nebraucu dēļ lēta garšīga siera un arī ne dēļ daudz augstākas algas, arī ne dēļ skaista mauriņa pie mājas. Es braucu to garīgo vērtību dēļ, bez kurām es nespētu būt laimīgs – dēļ tiesībām un brīvības, dēļ vienlīdzības likuma priekšā, dēļ pārliecības, ka valdība ir manā pusē un visas valsts institūcijas strādā, lai mani aizsargātu.»

Un es to saņēmu. Man vēl nav pilsoņa tiesības, tāpēc nevaru novērtēt tās, taču es redzu īstu politisku cīņu, redzu reālus un virtuālus draugus, kuri iestājas partijās un aģitē par tām, redzu pārliecību cilvēku vidū par to, ka no viņiem kaut kas ir atkarīgs, redzu cerību par iespēju aizstāvēt savas intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

CSDD: Ideja veikt auto tehnisko apskati servisos nav loģiska

NOZARE.LV, 19.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ideja ļaut automašīnu tehniskās apskates veikt arī autorizētajos vai neatkarīgajos servisos nav īsti loģiska, jo tas, kurš remontē automobiļus, veiktu arī to kontroli. Šādos gadījumos veidotos interešu konflikts.

Šādu viedokli pauda Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Bērziņa.

Jau ziņots, ka ideja ļaut automašīnu tehniskās apskates veikt arī autorizētajos vai neatkarīgajos servisos ir atbalstāma, atzina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.

Bērziņa informēja, ka Eiropas Komisijas (EK) par transportlīdzekļu tehnisko apskati atbildīgie eksperti vairākkārt Latviju atzinuši kā labās prakses piemēru. «Eiropas Savienībā (ES) notiek aktīva izpēte un virzība tehnisko apskašu sistēmas pilnveidošanā, kas ir viens no veidiem, kā mazināt katru gadu bojā gājušo skaitu uz ceļiem. Latvijā pēdējā desmitgadē bojā gājušo skaits ir samazinājies par vairāk nekā 60%,» sacīja CSDD pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jauna, novatoriska Sennebogen kokapstrādes mašīna patērē par trešdaļu mazāk degvielas

Sadarbības materiāls, 14.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH tirgū ieved ekonomiskākus Green Efficiency Drive (GED) modeļus, kas palīdz ietaupīt gandrīz 30 % degvielas.

Vācijas mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH ražo īpaši zāģētavām un citiem baļķu apstrādātājiem paredzētas pick and carry kokapstrādes mašīnas, kurām ir īpaša pamatnes platforma un augšējā platforma jeb tornis, kas rotē 360 grādu leņķī. Sennebogen pārstāvis Matiass Ibelakers [Matthias Übelacker] stāsta, ka pēdējo divu gadu laikā tirgū ievestā modernā Green Efficiency Drive (GED) modeļa pamats ir novatoriska, elektriska pamatnes platforma, ar kuras palīdzību degvielas patēriņu izdevās samazināt par gandrīz 30 %. Tas bija iespējams, pateicoties viedajai ritošās daļas elektropiedziņas enerģijas pārvaldes sistēmai, kas iejaucas, ja tiek konstatēta neizmantota enerģija – piedziņa darbam izmanto enerģiju, kas rodas bremzējot. Rezultāts ir labāk vadāma mašīna ar mazāku motoru, kas izmanto mazāk enerģijas un mazāk piesārņo vidi – tomēr ar tādu pašu efektivitāti un efektivitāti kā iepriekšējie modeļi. Elektriskās piedziņas enerģiju dīzeļmotoram ražo ģenerators.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autotirgotāju asociācija rosina tehniskajām pārbaudēm pilnvarot arī autoservisus

Nozare.lv, 17.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ideja ļaut automašīnu tehniskās apskates veikt arī autorizētajos vai neatkarīgajos servisos ir atbalstāma, atzina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.

Viņš norādīja, ka automašīnu tehniskās apskates veikšanas alternatīvā iespēja arī dīleru vai neatkarīgos servisos ir starptautiski plaši izplatīta - šāda kārtība ir ne tikai Igaunijā, bet arī Lielbritānijā, Skandināvijā u.c.

«Tas paplašina klientu iespējas iegūt šo pakalpojumu sev ērtākā veidā un lietotu automašīnu īpašniekiem arī veikt nepieciešamos remonta darbus vienuviet, nevis, kā pašreiz Latvijā, - pēc mēneša atkal tērēt savu laiku un naudu, lai atkārtoti veiktu tehnisko apskati. Transportlīdzekļu tehnisko apskašu pakalpojumu sniegšanas kārtības maiņa Latvijā ir pat nepieciešama,» uzsvēra V. Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunajām automašīnām tehnisko apskati varēs veikt ik pēc diviem gadiem

Žanete Hāka, 17.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnām, kas jaunākas par četriem gadiem, tehnisko apskati varēs veikt ik pēc diviem gadiem.

Šādu regulējumu trešdien, 17.maijā, galīgajā lasījumā atbalstīja Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti, noslēdzot darbu pie izmaiņām Ceļu satiksmes likumā.

Tie sagatavoti pēc iedzīvotāju kolektīvā iesnieguma par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanu reizi divos gados.

Grozījumi paredz, ka Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētam vieglajam automobilim un piekabei ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem pirmreizējo valsts tehnisko apskati veic ne vēlāk kā divus gadus pēc reģistrācijas Latvijā. Otrā tehniskā apskate būs jāveic ne vēlāk kā divus gadus pēc pirmreizējās apskates. Savukārt, sasniedzot četru gadu vecumu, turpmākās tehniskās apskates šādām automašīnām būs jāveic katru gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Laikā nenomaksāts 20 latu sods liek raudāt ceļmalā

Dienas Bizness, 16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sods par pārkāpumiem ceļu satiksmē nav brālis, un tā nomaksas atlikšana var sagādāt daudz nepatīkamu brīžu. Tā gadījies Evai (vārds mainīts). Viņas darbavietā nesen pienāca tiesu izpildītāja rīkojums atvilkt no algas maksu par trīs gadus senu sodu un piedziņas izdevumus, kaut jaunā sieviete pārliecināta, ka konkrēto sodu jau samaksājusi. Un, kā viņa uzskata - divreiz, otrdien raksta laikraksts Diena.

«Pirms trim gadiem uz Ventspils šosejas mani apturēja Ceļu policijas ekipāža, par ātruma pārsniegšanu piemērojot 20 latu sodu. Parasti visus sodus maksāju reizē ar tehnisko apskati - tā pāris mēnešu pēc pārkāpuma izdarīju arī šoreiz un mierīgi dzīvoju tālāk. Pēc kāda laika Ceļu policija mani aptur atkal - mēs ar viņiem, kā saka, draudzējamies. Pārbaudījuši dokumentus, saka: «Kundzīt, jums sods ilgāk kā gadu nav samaksāts, tāpēc stājies spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums un esam spiesti tās atņemt.»» Autovadītāja atceras, ka viņa turpat ceļmalā sākusi raudāt, jo bijusi pārliecināta, ka visi rēķini ar likumsargiem nokārtoti. Čeks viņai gan nebija saglabājies, bet pretējā gadījumā taču nebūtu varējusi iziet tehnisko apskati. Policisti viņu uzklausījuši un tajā rītā atļāvuši aizbraukt līdz darbam, kur Eva Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) e-pakalpojumu vietnē minēto sodu samaksājusi - kā pati uzskata, vēlreiz - un steigusies uz Gaujas ielas Valsts policijas iecirkni atgūt savu autovadītāja apliecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Arī autovadītāji pamanījuši «nodoklis nodoklim» fenomenu

Dienas Bizness, 26.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autovadītājus, kuri kārto tehnisko apskati savam spēkratam, mulsina maksa par transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa iekasēšanu, ko atsevišķi šoferi jau nodēvējuši par «nodokli nodoklim».

Maksa jāveic ne tikai par iespēju samaksāt pašu nodokli, bet vēl arī pievienotās vērtības nodoklis (PVN), kas tiek piemērots šai maksai, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Autovadītājam, kas savam auto iziet tehnisko apskati Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), pamatapskate izmaksā 12,92 latus, divus latus – atļauja piedalīties ceļu satiksmē, 1,55 latus – tehniskās apskates uzlīme. Veicot tehnisko apskati vai arī pirms tās, autoīpašniekam jāsamaksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, kas ir vairāki desmiti latu. Te autovadītāji pamanījuši faktu, ka par šo iespēju nomaksāt nodokli ir jāveic maksa par nodokļa iekasēšanu – 0,51 lats.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

CSDD ievieš jaunu e-pakalpojumu - iespēju reģistrēt īpašnieka liegumu

Lelde Petrāne, 03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) izveidojusi jaunu e-pakalpojumu, kas sniedz papildus drošību transportlīdzekļu īpašniekiem – iespēju fiziskām un juridiskām personām pašām tiešsaistes režīmā reģistrēt liegumu īpašumā esošam spēkratam vai kuģošanas līdzeklim.

Šis pakalpojums īpašniekiem nodrošina papildus iespējas pasargāt sevi no nepatīkamiem pārsteigumiem gadījumos, kad personas īpašumā reģistrētais transportlīdzeklis apzināti vai neapzināti nonācis pie citas personas. Piemēram, auto īpašnieks nodevis savu auto kādam paziņam lietošanā vai pat pārdevis, bet paziņa «aizmirsis» savlaicīgi atgriezt šo auto tā īpašniekam vai pilnībā norēķināties par to, lai kopīgi veiktu arī ar pārreģistrāciju saistītās formalitātes. Šajā situācijā auto īpašnieks var reģistrēt aizliegumu tādu darbību veikšanai CSDD, kurām speciāla pilnvara nav vajadzīga, piemēram, iziet kārtējo tehnisko apskati. Šādā gadījumā aizmāršīgajam paziņam vairs nebūs iespējams iziet tehnisko apskati un, lai auto turpinātu lietot, nāksies sazināties ar reģistrēto īpašnieku, izmantojot CSDD darbiniekiem atstāto kontaktinformāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Elektroniskais pieraksts sākotnēji būs pieejams dažās tehniskās apskates stacijās.

Paplašinot attālināti pieejamo pakalpojumu klāstu, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) izveidojusi iespēju elektroniski pierakstīties tehniskajai apskatei uz noteiktu dienu, laiku un vietu, informē CSDD.

CSDD prognozē, ka šis būs ērts pakalpojums tiem autovadītājiem, kas zina kad un cikos vēlas doties uz tehnisko apskati, tādējādi samazinot pavadīto laiku tehniskās apskates veikšanai. Klientam nepieciešams CSDD e-pakalpojumos pieteiktajā laikā ierasties uz tehnisko apskati un CSDD kasē saņemt kārtas numuriņu. Numuriņš ir jāsaņem arī gadījumā, ja e-pakalpojumos pirms tam būs veikti visi maksājumi par tehnisko apskati. Iepriekšējo pierakstu var veikt uz nākamo, kā arī turpmākajām dienām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i., 08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināti noteikumi par tehnisko apskati

Dienas Bizness, 19.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 19.janvārī, valdība apstiprināja grozījumus normatīvajos aktos, kas paredz pilnveidot transportlīdzekļu tehnisko kontroli, tostarp valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem.

To paredz valdībā apstiprinātie grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.466 Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem.

Ar grozījumiem paredzēts pilnveidot transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates procedūru, nosakot stingrākas prasības riepām. Proti, sākot ar 2016.gada 1.decembri uz vienas ass riepām būs jābūt ne tikai viena izmēra, bet arī viena modeļa un protektora zīmējumam. Tehniskās apskates laikā tiks fiksēts vecākās riepas izlaiduma gads un tas tiks informatīvi atspoguļots tehniskās apskates protokolā, lai katrs autovadītājs varētu izvēlēties savus drošas braukšanas apstākļus un vadīšanas stilu. Noteiktas arī stingrākas prasības kravas transportlīdzekļu, to piekabju un autobusu riepu protektora dziļumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Palielinās ne tikai auto īpašnieka atbildību par rīcību ar automašīnu, bet arī tehniskās kontroles apjomu , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Valsts sekretāru sanāksmē ir izsludināti grozījumi Ministru kabineta noteikumos par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem. Satiksmes ministrija norāda, ka grozījumi nepieciešami, lai pilnveidotu transportlīdzekļu tehnisko kontroli – gan valsts tehnisko apskati, gan tehnisko kontroli uz ceļiem. Grozījumi vērsti uz to, lai tiktu saglabāta pamatotība starp obligātām prasībām transportlīdzekļu konstrukcijas elementiem (piemēram, apgaismes un gaismas signalizācijas ierīcēm, stiklojumam, bremžu iekārtām, riepām) un konstrukcijas elementu atbilstības šīm prasībām kontroli.

Problēmas radot arī veikti nepieļaujami transportlīdzekļa konstrukcijas pārveidojumi vai trūkumu un bojājumu nenovēršana un slēpšana, kas var apdraudēt satiksmes drošību. Tāpēc pieņemts lēmums, ka nepieciešams palielināt personu atbildību par rīcību ar transportlīdzekļiem un palielināt tehniskās kontroles apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nulles deklarācija

Galvenais faktors – īpašuma iegādes vērtība

Andrejs Vaivars, 21.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau no brīža, kad tika pieņemts lēmums, ka Latvijas iedzīvotājiem būs jāveic mantiskā stāvokļa fiksēšana un deklarēšana, par šo jautājumu sabiedrībā radās neskaitāmi jautājumi par šo procesu, galvenokārt – par to, kā ir nosakāma konkrētu priekšmetu, vērtpapīru un citu īpašumu vērtība.

Kā DB norāda VID Nodokļu pārvaldes Fizisko personu tiešo nodokļu metodikas daļas galvenā nodokļu inspektore Inese Kemzāne, galvenais aspects, aizpildot deklarāciju, ir īpašumu iegādes vērtība. Tomēr viennozīmīgs šis jautājums nav, un nereti ir situācijas, kad īpašumu tomēr labāk ir nest pie vērtētāja.

Iedzīvotājiem, kuriem pagājušā gada 31. decembrī konstatēta atbilstība kaut vienam mantiskā stāvokļa deklarēšanas kritērijam, ir pienākums deklarāciju aizpildīt, kas jāizdara laika periodā no 1. marta līdz 1. jūnijam, dodoties uz VID un to iesniedzot. Nekādi citi dokumenti tam nav nepieciešami. Deklarāciju iespējams iesniegt, ne tikai fiziski dodoties uz VID, bet arī nosūtot pa pastu, izmantojot Elektroniskās deklarēšanās sistēmu, vai arī ar e-pasta starpniecību, ja ir drošs elektroniskais paraksts. Kā norāda I. Kemzāne, ja rodas neskaidrības ar to, kurā deklarācijas ailītē kāda konkrēti informācija jānorāda, ar tukšu deklarācijas veidlapu var doties uz VID nodaļu, paļaujoties, ka kāds no VID darbiniekiem palīdzes to aizpildīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Aktuāli: Vai automašīnām Latvijā tehniskā apskate būtu jāiziet katru gadu?

Žanete Hāka, 27.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban savākti iedzīvotāju paraksti par tehniskās apskates veikšanu Latvijā ik pēc diviem gadiem neatkarīgi no transportlīdzekļa vecuma, taču daļa ekspertu uzsver – tas var ievērojami palielināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu.

Valsts tiesu ekspertīžu biroja tiesu eksperts Oskars Irbītis skaidro, ka Latvijas autoparks ir salīdzinoši vecs un šādā situācijā nebūtu pieļaujama tehniskās kontroles mazināšana automobiļiem, kuru vecums ir lielāks par pieciem gadiem. Viņaprāt, diskusijas būtu pieļaujamas tikai par tiem auto, kas ir jaunāki par pieciem gadiem, – tiem vēl ir ražotāja garantijas periods un līdz ar to šo transportlīdzekļu tehnisko stāvokli uzrauga dīlera servisi. Iespējams, varētu diskutēt par to, ka jaunam automobilim pirmo reizi tehniskā apskate varētu būt jāveic pēc trim gadiem, un, ja netiek konstatēti nekādi defekti (teicams vērtējums), tad būtu iespējams jau nākamo tehnisko apskati veikt pēc diviem gadiem. Savukārt, ja tiek konstatēti defekti, tad tāpat kā visiem pārējiem – ik pēc gada. Bet šis jautājums noteikti ir jāpārrunā plašākā lokā – uzklausot arī dīlerservisu viedokli par raksturīgajiem transportlīdzekļu defektiem dažādās vecuma grupās, iesaka O. Irbītis. Viņš atgādina, ka Latvijas ekonomiskā situācija šobrīd noteikti nav tāda, ka visi auto īpašnieki apzinīgi rūpējas par saviem transportlīdzekļiem, un ikdienā nākas konstatēt, ka pietiekami liels skaits satiksmē esošo braucamo ir satiksmes drošību apdraudoši – korozijas skarti, nodilušām riepām, nedegošiem lukturiem. Tehniskā apskate ir līdzeklis, kas vismaz reizi gadā liek sakopt transportlīdzekļa tehnisko stāvokli. Ja veciem auto tehnisko apskati atļautu veikt retāk nekā reizi gadā, tad uz ceļa noteikti parādītos vairāk auto, kuru tehniskais stāvoklis būtu tuvs kritiskajam, saka eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais komerctransporta parka stāvoklis pamazām uzlabojas; par to liecina pēdējos gados Ceļu satiksmes drošības direkcijā veiktās tehnisko apskašu analīzes, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tehniskā kārtībā (ar derīgu tehnisko apskati) esošo transportlīdzekļu skaits pēdējos gados ir nedaudz pieaudzis, ko var uzskatīt par sava veida apliecinājumu tam, ka transporta joma atdzīvojas, informē Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Jānis Aizpors.

«Piemēram, 2011. gadā ir reģistrēti vairāk nekā 102 tūkst. tehniskā kārtībā esošu kravas automobiļu, autobusu un piekabju (puspiekabju), 2012. gadā – gandrīz 109,7 tūkst., bet 2013. gadā – 116,5 tūkst. Tajā pašā laikā šo transportlīdzekļu procentuālajā sadalījumā trijos gados būtiskas izmaiņas nav notikušas. Proti, 57% ir kravas automobiļi, 39% – piekabes un puspiekabes, 4% – autobusi. Savukārt tehnisko apskati ar pirmo reizi izgājušo komerctransportlīdzekļu skaits pēdējo trīs gadu laikā ir pieaudzis par 3%. Tas varētu būt viens no apliecinājumiem, ka transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis kopumā pēdējos gados ir uzlabojies,» viņš raksturo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Turpinās strīds par VID aprēķināto ēku iegādes vērtību un kapitāla pieauguma nodokli

LETA, 29.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvā apgabaltiesa piektdien no jauna sāks skatīt lietu par Valsts ieņēmuma dienesta (VID) pieteicējam noteikto kapitāla pieauguma nodokli nekustamā īpašuma pārdošanas gadījumā.

Iepriekš vēstīts, ka Augstākā tiesa 2020.gada 10.novembrī atcēla Administratīvās apgabaltiesas spriedumu, un nododot to atkārtotai izskatīšanai.

Tiesā skaidroja, ka VID minēto kapitāla pieauguma nodokli aprēķināja tāpēc, ka, pārdodot nekustamo īpašumu, uz pieteicēju nebija attiecināmi izņēmumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksāšanas pienākuma, tostarp gadījums, kad nekustamajam īpašumam ir jābūt nodokļa maksātāja īpašumā vismaz 60 mēnešus līdz atsavināšanas līguma noslēgšanas dienai, un nodokļa maksātājam ir jābūt deklarētam šajā īpašumā vismaz 12 mēnešus pēc kārtas minētajā 60 mēnešu periodā.

Attiecībā uz kapitāla pieauguma noteikšanu Senāts spriedumā vispārīgi piekrita VID, ka konkrētajā lietā ēku vērtības noteikšanai būtu piemērojama likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" 11.9panta pirmā daļa, jo lietā ir pirkuma līgums un tajā ir norādīta ēku iegādes cena.

Komentāri

Pievienot komentāru