Citas ziņas

Pirms konkursa par sadarbību vienojas

Lāsma Vaivare kopā ar Oskaru Prikuli un Vēsmu Lēvaldi, 07.11.2008

Jaunākais izdevums

Daļu pārvadātāju, kam, šogad uzvarot konkursā par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus Latvijā, valsts nākamos divpadsmit gadus garantējusi ienākumus, vieno juridiskas saites.

A/s Liepājas autobusu parks, a/s Nordeka, a/s Rīgas Taksometru parks, SIA Rīgas satiksme, SIA Saldus autobusu parks un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija 2006. gadā nodibinājuši a/s Starppilsētu līnijas, kuras "uzdevums ir sagatavot materiālus un piedalīties konkursā par tiesībām veikt pasažieru pārvadāšanu LR reģionos saskaņā ar izstrādātiem konkursa noteikumiem".

Plūc laurus

Starppilsētu līniju akcionāri un uzņēmuma amatpersonu pārstāvētas firmas plūca laurus valsts SIA Autotrans­portu direkcija šovasar izsludinātajā konkursā par tiesībām divpadsmit gadus veikt (un iegūt iespaidīgas dotācijas) reģionālos starppilsētu pārvadājumus ar autobusiem, pilnībā iegūstot četras no astoņām konkursā piedāvātajām lotēm (reģionālas starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla daļas) un līdzdarbojoties piektajā.

Liepājas autobusu parka, Saldus autobusu parka un Nordekas veidota apvienība ieguvusi tiesības veikt pārvadājumus lotē Dienvidrietumi, Nordeka kopā ar SIA Norma-A, kuras līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs bija Starppilsētu līniju padomes loceklis, - lotē Austrumi, Nordeka viena pati - lotē Centrs 2. Starppilsētu līniju akcionāriem un amatpersonām piederošām kompānijām izdevies tikt arī pie konkursa vērtīgākās lotes Centrs 1, kura radīta, kā Db iepriekš vairākkārt atzinuši citi pārvadātāji, lai pārdalītu pārvadājumu tirgu, nevis uzlabotu pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem. Šajā maršrutā pasažieru pārvadājumus veiks apvienība, ko veido Nordeka, Rīgas Taksometru parks un SIA Blagovest Tur. Blagovest Tur līdzīpašnieks ir Starppilsētu līniju bijušais padomes loceklis, satiksmes ministra Ainara Šlesera partijas (LPP/LC) biedrs un ietekmīgs Rīgas satiksmes darbinieks Aleksandrs Brandavs.

Viena lote - Dienvidaustrumi - Nordekai tikusi sadarbībā ar SIA Daugavpils autobusu parks un SIA Jēkabpils autobusu parks, kuri gan juridiski nav saistīti ar Starppilsētas līnijām.

Šis konkurss jau izraisījis skandālu, jo, kā Db vairākkārt ziņoja, transporta nozarē strādājošiem uzņēmumiem radušās aizdomas, ka tas esot veidots noteiktu kompāniju interesēs.

Tiek likvidēts

Autotransporta direkcijas valdes loceklis Adrians Ļublins Db atzina, ka šis ir vienīgais vērienīgais konkurss, kas izsludināts pēdējo gadu laikā. "Cik atceros, 2006. gadā un 2007. gadā nav izsludināts neviens konkurss par starppilsētu pārvadājumiem," viņš apliecināja.

Šobrīd Starppilsētu līnijas atrodas likvidācijas procesā. Kā liecina Lursoft datubāzē rodamā informācija, likvidācija uzsākta 17. septembrī - piecas dienas pēc tam, kad beidzās pretendentu piedāvājumu pieņemšana konkursā par tiesībām veikt starppilsētu pārvadājumus.

Nav pārkāpumu

Uz Db jautājumu, vai var būt runa par kādu neatļautu, slepenu vienošanos vai citiem konkurences pārkāpumiem situācijā, kad konkursā piedalās un gūst panākumus kompānijas, kuras vieno juridiskas saites, Konkurences padomē atbildēja noliedzoši.

"Konkurences likuma 11. panta pirmās daļas 5. punktā noteikts, ka ir aizliegtas un kopš noslēgšanas brīža spēkā neesošas tirgus dalībnieku vienošanās, kuru mērķis vai sekas ir konkurences kavēšana, ierobežošana vai deformēšana Latvijas teritorijā, to skaitā vienošanās par piedalīšanos vai nepiedalīšanos konkursos vai izsolēs vai par šīs darbības (bezdarbības) noteikumiem, izņemot gadījumus, kad konkurenti publiski darījuši zināmu kopīgu piedāvājumu un šā piedāvājuma mērķis nav kavēt, ierobežot vai deformēt konkurenci.

No konkrētā panta izriet, ka aizliegtajām vienošanām jābūt vismaz starp diviem neatkarīgiem tirgus dalībniekiem. Gadījumā, ja uzņēmumus, kas piedalās konkursā, var uzskatīt par vienu tirgus dalībnieku, nav piemērojams Konkurences likuma 11. panta pirmās daļas 5. punktā noteiktais vienošanās aizliegums.

Konkurences padome norāda, ka šādi gadījumi ir iespējami, kad konkursos piedalās uzņēmumi, kuri nav savstarpēji neatkarīgi, vai uzņēmumi, kurus Konkurences likuma izpratnē var uzskatīt par vienu tirgus dalībnieku. Šādā situācijā, tiesību normās nepastāvot attiecīgajam ierobežojumam, konkurence starp uzņēmumiem konkrēta iepirkuma ietvaros var tikt imitēta. Līdz ar to, lai novērstu šādas situācijas, Konkurences padome jau iepriekš ieteikusi veikt izmaiņas iepirkumus regulējošajos speciālajos normatīvajos aktos, piemēram, Publisko iepirkumu likumā, nosakot, ka iepirkumu procedūrā drīkst piedalīties tikai savstarpēji neatkarīgi uzņēmumi, izņemot gadījumus, kad savstarpēji atkarīgie uzņēmumi iesnieguši kopīgu piedāvājumu," teikts Konkurences padomes atbildē.

Gribēja nodrošināties

Starppilsētu līniju bijušais padomes priekšsēdētājs, Rīgas Taksometru parka valdes priekšsēdētājs Leo­polds Muižnieks, Db jautāts, kādēļ tika dibināts šis uzņēmums, atbildēja: "Toreiz nebija zināmi spēles noteikumi. Daudz tika runāts, bet neviens tā arī nezināja, kādi būs nosacījumi un konkursa nolikums. Nebija zināms, vai varēs uzņēmumi startēt atsevišķi vai arī būs jābūt vienam apvienotam uzņēmumam. Nebija zināms pat, cik lotes būs. Tobrīd tika runāts par četrām lotēm." Vairāki uzņēmumi nolēmuši izveidot kopīgu a/s, lai varētu labāk sagatavoties konkursam, kuru toreiz solīja rīkot jau 2006. gada maijā. "Lai būti droši un gatavi dažādiem scenārijiem, izveidojām kopīgo a/s. Konkursu galu galā tomēr toreiz atlika, un pagāja aptuveni divi gadi, līdz konkurss beidzot tika izsludināts. Tagad šī sabiedrība tiek likvidēta," uzsvēra L. Muižnieks.

Viņš neslēpa, ka daudzas kompānijas jau tobrīd bijušas neapmierinātas, ka tiek veidotas Starppilsētas līnijas, uzskatot, ka tiek veidota apvienība, lai sadalītu Latvijas tirgu, teica L. Muižnieks. Viņš gan vienlaikus uzsver, ka a/s piedalīties tika aicināti visi Latvijas pasažieru pārvadātāji. "Pats personīgi uzstājos dažādu uzņēmumu pārstāvju priekšā kopīgā sanāksmē, tomēr vairums galu galā paziņoja, ka viņiem nav tiesību izlemt par piedalīšanos šajā uzņēmumā," uzsvēra L. Muižnieks.

Citādākas domas

Savādāks viedoklis par Starp­pilsētu līniju dibināšanu gan ir A. Brandavam, kurš Db norādīja, ka Starppilsētu līnijas nav bijis domāts kā uzņēmums, kura mērķis būtu labāk sagatavoties gaidāmajam konkursam. "Kāpēc jūs tā domājat? Tā bija vienkārši lielo pārvadātāju apvienība," viņš uzsvēra. Tiesa, sīkāk šī uzņēmuma mērķus A. Brandavs paskaidrot nevarēja, uzsverot, ka šajos procesos ir iesaistīts vien nosacīti un par pasažieru pārvadājumu biznesu zina ļoti maz.

"Es neesmu īstais cilvēks, kam to prasīt. Esmu tikai viens no īpašniekiem Blagovest Tur. Pārējie īpašnieki ir ļoti nopietni partneri - beļģu uzņēmumi, ar lielu pieredzi pasažieru pārvadājumu un autobusu nozarē."

Jauni nosacījumi

Jautāts, kādēļ konkursā Starppilsētu līniju akcionāri un amatpersonu pārstāvēti uzņēmumi piedalījās kā atsevišķas juridiskas personas vai personu apvienības, nevis to dibinātā akciju sabiedrība, Liepājas autobusu parka valdes priekšsēdētājs Gundars Kristapsons skaidroja: "Atbilstoši konkursa nolikumam nevarēja startēt, jo pārvadātāju uzņēmumi startēja individuāli, līdz ar to, piemēram, vienā lotē startēt individuāli un kā savienība nevarēja." "Konkursa noteikumus uzzināja, tikai izņemot konkursa nolikumu (vasaras sākumā), līdz tam bija simtiem versijas un baumas par šo konkursu, līdz ar to ātrāk šo uzņēmumu likvidēt nevarēja," turpināja G. Kristapsons.

Viņa teiktajam piebalsoja arī Saldus autobusu parka valdes priekšsēdētāja Zigrīda Kupča, norādot, ka Starppilsētu līnijas konkursā nestartēja tāpēc, ka likumprojektā sākotnēji paredzētās trīs lotes saskaldītas mazākās, un tik liela apvienība startēšanai konkursā vairs nav bijusi nepieciešama. "Es saprotu mazos, kas protestē, taču jāatzīst, ka Latvijā ap 80 pārvadātāju ir liela izšķērdība. Zviedrijā, piemēram, ir tikai trīs lielas kompānijas," sacīja Z. Kupča. Kad neesot bijušas pieejamas valsts un pašvaldību dotācijas, pārvadātāju neesot bijis daudz. Tiklīdz parādījās iespēja tikt pie dotācijām, uzņēmumi auguši kā sēnes pēc lietus. "Tie ir uzņēmumi ar pāris veciem autobusiem. Bieži tie neizsniedz biļetes, uzrādot maršrutu kā nerentablu un izspiežot dotāciju," stāstīja Saldus autobusu parka vadītāja.

Lielas dotācijas

Dotācijas, ko izmaksā pašvaldības, ir starpība starp ieņēmumu un izdevumu daļu maršrutā un sasniedz 50 - 70 % no maršruta izmaksām. Tagad situācija esot labāka, jo dotācijas aprēķina pēc nobrauktajiem kilometriem, nevis izsniegtajām biļetēm, stāstīja Z. Kupča.

Par pašvaldības dotācijām Liepājas autobusu parkam atbild domes transporta daļa, kas ierosinājusi autobusiem uzstādīt GPS iekārtas, lai varētu izsekot līdzi autobusu maršrutiem un nebūtu iespējams saņemt dotāciju par nenotikušiem reisiem vai nenobrauktiem kilometriem. Vienlaikus Liepājas domes kapitāldaļu turētājs a/s Liepājas autobusu parks Vilnis Vitkovskis atzina, ka "/../pasažieru pārvadājumi, kuri daļēji tiek subsidēti, ir tāds pats garantēts bizness kā veselības aprūpe. Protams, ka finansējums nenodrošina biznesu pilnībā, taču dod zināmu stabilitāti gan."

Vidēji, kā stāsta pārvadātāji, no kopējām pārvadātāju izmaksām biļetes sedz aptuveni 40 līdz 50 % visu izmaksu, atlikušo daļu sedz dotācijas. Valsts budžetā sabiedriskā transporta dotācijām 2008. gadā tika paredzēti 64.6 milj. Ls, bet 2009. gada budžetā - 74.4 milj. Ls. Tiesa, ja degvielas cenas strauji kāps, dotācijām nepieciešamā summa būs ievērojami lielāka.

Milzu dotācijas maksā arī pašvaldības, piemēram, Rīgas satiksme no galvaspilsētas domes šogad saņēma 44.7 milj. Ls, bet nākamgad varētu gūt jau 73,3 milj. Ls.

Līdz ar to, kā uzsver speciālisti, pasažieru pārvadājumu nozare ar autobusiem šobrīd ir kļuvusi par visnotaļ ienesīgu un izdevīgu nodarbi, jo valsts ir gatava slēgt ilgtermiņa līgumus uz 12 gadiem ar garantētiem dotācijas apjomiem. Tādējādi tas kļuvis par stabilu un salīdzinoši prognozējamu biznesu ar garantētiem ienākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Paplašinās ekonomisko sadarbību ar Baltkrieviju jaunos virzienos

Dienas Bizness, 11.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ, Daugavpilī Latvijas – Baltkrievijas Starpvaldību komisijas ekonomiskās, zinātniskās un tehniskās sadarbības jautājumos (SVK) 11. sēdē Latvijas un Baltkrievijas pārstāvji vienojās veicināt divpusējo ekonomisko sadarbību, meklējot arvien jaunus sadarbības virzienus un formas, informē Ekonomikas ministrijā.

Sanāksmes laikā puses vienprātīgi atzina, ka ir ieinteresētas attīstīt sadarbību transporta, tranzīta un loģistikas, sakaru un IKT, pārtikas, lauksaimniecības un mežsaimniecības, tūrisma, izglītības, zinātnes un tehnoloģiju, vides aizsardzības u.c. jomās.

Baltkrievijas puse norādīja, ka ir ieinteresēta arī turpmāk attīstīt sadarbību ar Latviju lauksaimniecības tehnikas, metālapstrādes produkcijas, elektronikas, lielās sadzīves tehnikas u.c. preču piegādēs Latvijas tirgum.

Ekonomiskās sadarbības sekmēšanai un sadarbības partneru loka paplašināšanai, puses vienojās rīkot Latvijas – Baltkrievijas biznesa forumu Rīgā 2016. gada pirmajā pusē. Forumā iecerēts pārrunāt sadarbības aktivizēšanu transporta un loģistikas, IKT, finanšu u.c. virzienos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens megalīgumu ar CAF parakstīs mēneša laikā; pirmo vilcienu redzēsim 2013. gadā

Māris Ķirsons, 25.10.2011

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdis Nils Freivalds piedalās AS "Pasažieru vilciens" rīkotajā preses konferencē Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā uz perona, kurā informē par jauno vilcienu iegādes tālāko gaitu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis a/s Pasažieru vilciens slēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), un, kā šorīt preses konferencē informēja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, līgums tiks parakstīts aptuveni mēneša laikā.

Tādējādi noslēdzas teju divus gadus ilgušais jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss, kurā bez sūdzībām IUB ir notikusi arī Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņa, veiktas vairākārtējas konkursa nolikuma izmaiņas.

Šobrīd sākts darbs pie dokumentācijas, lai vilcienus iepirktu.

Pirmais testa vilciens Latvijā varētu nonākt 2013. gadā, bet regulārus pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem var gaidīt 2014. gadā.

Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti -CAF (Spānija), a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice). Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā. Tiesa, vienam pretendentam RVR sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīts nosacījums, proti, RVR sadarbības partnerim Bombardier būs jāuzņemas atbildība par iepirkuma līguma izpildi. Otrajā kārtā savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkritumu apsaimniekotāja SIA Getliņi Eko pērnā gada nogalē izsludinātā atkritumu šķirošanas rūpnīcas būvniecības konkursa, kura rezultāti noteiks, vai Latvija spēs nodrošināt ES prasības un izvairīties no bargām soda sankcijām, prasībām varētu nebūt atbilstošu pretendentu, skaidroja atkritumu apsaimniekotāju SIA Eko Rīga pārstāve Jana Duhovska un SIA Vides pakalpojumu grupa padomes priekšsēdētājs Guntars Kokorevičs.

Kā ziņots, Eiropas Savienības (ES) regulas paredz, ka no 2015.gada Getliņi Eko teritorijā obligāti jāveic savākto atkritumu šķirošana, taču vairākkārtēji mēģinājumi izsludināt konkursu par šķirošanas nodrošināšanu beigušies bez rezultātiem, jo konkurss Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) nemitīgi apstrīdēts.

Getliņu Eko valdes priekšsēdētājs Imants Stirāns iepriekš uzsvēra, ka šis ir jau trešais Getliņu Eko izsludinātais konkurss par sadzīves atkritumu sagatavošanu noglabāšanai, un šim konkursam ir izšķiroša nozīme, jo tā norise un rezultāti noteiks, vai Latvija spēs iekļauties termiņā un nodrošināt ES prasības par atkritumu šķirošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

TabFab radošā kvartāla būvniecībai un attīstībai paredzēti 5,06 miljoni eiro

Zane Atlāce - Bistere, 23.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) 23.augustā izsludināja starptautisku metu konkursu TabFab radošā kvartāla pilnīgas izbūves arhitektoniskā vīzija.

Projekta kopējais budžets ir 5,058 miljoni eiro, no tiem 4,980 miljoni eiro ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums un Latvijas budžeta līdzekļi, bet 78 tūkstoši ir Dānijas Karalistes atbalsts.

Pretendentiem pieteikumi ir jāiesniedz līdz 2018. gada 26. novembrim, informē VNĪ valdes locekle un konkursa žūrijas priekšsēdētāja Kitija Gruškevica. Uzvarētāju plānots nosaukt decembra vidū.

«Vecā Tabakas fabrika vai TabFab ir kas vairāk, nekā tikai vēl viena vieta, kura jāatjauno. Mēs runājam par teritoriju, kuras kopējā platība ir 7229 m2 un kopējā apbūves platība – 13 362 m2. Jau tagad TabFab ir sevi pieteikusi kā nozīmīga radošo aktivitāšu norises vieta. Tādēļ mēs ceram ieraudzīt iedvesmojošus un inovatīvus risinājumus, kas atklātu šā rajona garu un vienlaikus spētu radīt jaunas izjūtas,» skaidroja Gruškevica.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savu neapmierinātību ar martā izsludinātā vilcienu iepirkumu konkursa 1. kārtas rezultātiem izrādījis tā dalībnieks Stadler Bussnang AG, šā gada 11. oktobrī iesniedzot sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB). Zināms, ka Stadler uzskata, ka izsludinātajā konkursā Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) nosacītā pirmskvalifikācija esot pretrunā ar iepirkuma noteikumiem un līdz ar to šī kompānija konkursā ir diskvalificējama.

Db.lv jau vēstīja, ka 144 miljonus latu vērtā pasažieru vilcienu piegādes konkursā izšķirošajai otrajai kārtai kvalificējušies visi trīs pirmās kārtas pretendenti – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice).

RVR uzaicināts piedalīties konkursa otrajā kārtā, nosakot, ka līgumtiesību piešķiršanas gadījumā RVR un Bombardier kopā uzņemas atbildību un saistību izpildīt iepirkuma līgumu, Bombardier uzņemoties atbildību un izpildot jebkuru no iepirkuma līguma saistībām, ja to neizpilda RVR.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgi no Latvijā un pasaulē valdošajiem apstākļiem, biznesa simulāciju un uzņēmējdarbības uzsākšanas konkurss jauniešiem "Bizness24h" šogad turpina savu norisi.

Neapdraudot konkursa dalībnieku un citu iesaistīto personu veselību, konkursa 3. kārta un fināls notiek tiešsaistē ar dažādu komunikācijas un uzdevumu risināšanas platformu palīdzību. Līdz ar to dalībnieku komandas turpina cīņu par "Biznesa Guru 2020" titulu, kuru konkursa žūrija piešķirs tikai vienai labākajai dalībnieku komandai konkursa finālā 6.aprīlī.

Konkurss savu norisi uzsāka februāra sākumā, kad teju 740 motivēti jaunieši ar interesi par uzņēmējdarbību vienlaikus iesaistījās konkursa sadarbības partnera "airBaltic" gadījuma izpētē jeb business case study. Dalību konkursa 2.kārtā turpināja 200 jeb 66 komandu labāko risinājumu autori. Šajā kārtā dalībnieki tikās Banku augstskolas telpās, lai izspēlētu valsts politisko un ekonomisko procesu simulāciju spēli "Prezidents - papildinātais". Šīs kārtas laikā tika pārbaudītas problēmu risināšanas, organizācijas stratēģijas, finanšu plānošanas, efektīvas komunikācijas un sadarbošanās komandā prasmes. Taču tikai divdesmit piecas komandas, kuras sevi vislabāk parādīja otrajā kārtā, šobrīd turpina cīņu konkursa trešajā kārtā jeb finālā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izanalizējot izveidojušos situāciju saistībā martā izsludināto vilcienu iepirkumu konkursu, tā dalībnieks Stadler Bussnang AG nolēmis vērsties Latvijas varas iestādēs un apstrīdēt konkursa 1. kārtas rezultātus, jo Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) nosacītā pirmskvalifikācija esot pretrunā ar iepirkuma noteikumiem un līdz ar to šī kompānija konkursā ir diskvalificējama.

Db.lv jau vēstīja, ka 144 miljonus latu vērtā pasažieru vilcienu piegādes konkursā izšķirošajai otrajai kārtai kvalificējušies visi trīs pirmās kārtas pretendenti – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice).

RVR uzaicināts piedalīties konkursa otrajā kārtā, nosakot, ka līgumtiesību piešķiršanas gadījumā RVR un Bombardier kopā uzņemas atbildību un saistību izpildīt iepirkuma līgumu, Bombardier uzņemoties atbildību un izpildot jebkuru no iepirkuma līguma saistībām, ja to neizpilda RVR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mudina pieteikties konkursam Eksporta un inovācijas balva 2016

Lelde Petrāne, 21.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar Ekonomikas ministriju jau divpadsmito gadu rīko konkursu Eksporta un inovācijas balva. Konkursa patrons ir Valsts prezidents Raimonds Vējonis.

Uzņēmumus, kuri ir sasnieguši labus rezultātus biznesā un apliecinājuši uzņēmējdarbībai raksturīgo konkurences garu, aicina pieteikties konkursam Eksporta un inovācijas balva 2016. Iepazīties ar konkursa nolikumu un pieteikt savu dalību var LIAA mājaslapā liaa.gov.lv līdz š.g. 26.septembrim.

Konkursā tiks novērtēti komercsabiedrību sasniegumi un noteikti laureāti šādās kategorijās:

- Eksportspējīgākais komersants lielo/ vidējo un mazo komercsabiedrību grupās,

- Importa aizstājējprodukts,

- Inovatīvākais produkts,

- Rūpnieciskais dizains,

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

BMGS: Josef Möbius rīcība ir ekonomiskā diversija

Nozare.lv, 10.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas būvfirmas Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft rīcību, apstrīdot konkursa par ostas infrastruktūras izbūvi Krievu salā rezultātus, var dēvēt par ekonomisko diversiju, norāda konkursa uzvarētāja pilnsabiedrības BMGS S dalībnieka būvfirmas AS BMGS valdes priekšsēdētājs un lielākais akcionārs Viktors Para.

Viens no galvenajiem Vācijas būvfirmas Josef Möbius argumentiem, apstrīdot Krievu salas konkursa rezultātus, bija tas, ka, viņuprāt, pilnsabiedrībai BMGS S ir bijusi piekļuve pie "Josef Möbius" konkursā iesniegtā piedāvājuma. Jautāts, vai BMGS S bija šī piekļuve, Para atbildēja, ka «tās ir pilnīgas muļķības».

«Šķiet, ka Josef Möbius izsmēlusi visus argumentus, ja jau tiek izmantoti klaji meli. Gan Josef Möbius, gan BMGS S savus piedāvājumus iesniedza vienlaikus - konkursa pēdējā dienā, starpība starp iesniegšanas laikiem bija aptuveni pusstunda. Labi, pieņemsim, ka man šis Josef Möbius piedāvājums bija pieejams - tad jājautā, kāpēc tad BMGS S nekoriģēja savu piedāvājuma cenu, lai tā būtu tuvāk Josef Möbius piedāvātajai? Interesanti, ko vēl no Josef Möbius piedāvājuma mēs varējām ielikt savā piedāvājumā un kāpēc? BMGS S strādāja tikai ar tiem dokumentiem, kas bija publiski pieejami visiem pretendentiem,» sacīja Para.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Dzenītis: Jaunā Viļņa rīkotāji un Munkevics nav varējuši sadalīt ēdināšanas biznesu

Gunta Kursiša, 09.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Cik man zināms, galvenais strīds ap konkursa Jaunais Vilnis rīkotājiem un Jūrmalas oficiālajām organizācijām ir par to, kurš, kā un kāpēc apsaimniekos Dzintaru koncertzāles kafejnīcu konkursa norises laikā,» atsaucoties uz sarunu ar konkursa organizācijas komitejas priekšsēdētāju Aleksandru Šenkmanu, stāsta bijušais Jūrmalas domes priekšsēdētāja vietnieks Māris Dzenītis. Viņš uzskata, ka strīdā par VIP viesu apkalpošanu Dzintaru koncertzālē liela loma ir arī bijušā Jūrmalas domes mēra Raimonda Munkevica privātajām interesēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurss, kurā jāizvēlas firmas, kas nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus Latvijā, esot sastādīts noteiktu kompāniju interesēs.

Šādas aizdomas radušās vairākiem transporta nozarē strādājošiem uzņēmumiem. Jau augusta beigās noslēdzas pieteikumu iesniegšanas termiņš konkursam par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem, kurš pārdalīs tirgu Latvijā. Tomēr konkursu jau skar skandāli. «Satiksmes ministrija izpilda precīzu pasūtījumu,» norāda SIA AIPS vadītājs Uldis Kolužs. Dažas autobusu firmas pat pieprasa konkursa atcelšanu un jaunu noteikumu iz­strādi, griežoties pie Konkurences padomes, Satiksmes ministrijas (SM) un Ministru prezidenta. Pašreizējie konkursa noteikumi lielā mērā esot vērsti uz to, lai izspiestu vairākas kompānijas no tirgus. SM oficiālu atbildi par pārvadātāju apstrīdēto konkursu gan sola sniegt tikai līdz augusta beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kanceleja (VK) šodien izsludinājusi jaunu atklātu konkursu Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektora amatam, aģentūrai LETA pavēstīja VK pārstāve Santa Jirgensone.

Pretendenti amatam var pieteikties līdz 14.septembrim.

Konkursā aicināti piedalīties ne tikai finanšu, bet arī administratīvie vadītāji. Gluži tāpat kā citos augstākā līmeņa vadītāju konkursos, arī šoreiz tiks piesaistīta personālatlases kompānija. Tas būs iepirkuma konkursā uzvarējušais uzņēmums «Amrop», kas palīdzēs definēt amatam nepieciešamās prasības, aicinās piedalīties konkursā potenciālos amata pretendentus, kā arī veiks to izvērtēšanu visās konkursa kārtās, skaidroja Jirgensone.

Galvenās pretendentiem izvirzītās prasības ir nevainojama reputācija, maģistra grāds, vismaz trīs gadu nepārtraukta pieredze privātā sektora organizācijā ar vismaz piecu miljonu eiro apgrozījumu un 50 darbiniekiem vai publiskā sektora organizācijā ar vismaz trīs miljonu eiro budžeta atbildību un 150 nodarbinātajiem, šīs organizācijas vadot vai ieņemot vadošu amatu organizācijas vadītāja tiešā pakļautībā. Pieredze zemākā amata pozīcijā pieļaujama, ja pretendenta tiešā vai netiešā padotībā bijuši vismaz 200 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Izsludina arhitektūras ideju konkursu par četrzvaigžņu viesnīcas izveidi Vecrīgā

LETA, 24.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijai AS «Amberstone Group» piederošā SIA «ASG 3» izsludinājusi atklātu ideju konkursu par četrzvaigžņu viesnīcas izveidi bijušā Vecrīgas alus dārza «Doma dārzs» vietā, liecina Latvijas Arhitektu savienības mājaslapā publicētais paziņojums.

Četrzvaigžņu viesnīcas jaunbūve plānota Tirgoņu ielā 1. Konkrētais zemes gabals atrodas valsts nozīmes pilsētbūvniecības piemineklī «Rīgas pilsētas vēsturiskais centrs» un vienlaicīgi ir UNESCO Pasaules kultūras un dabas mantojuma vietas «Rīgas vēsturiskais centrs» teritorijā.

Viesnīcas jaunbūve ir projektējama kā pilnvērtīgi funkcionējoša viesnīca. Tai ir jāpapildina un jānobeidz Doma laukuma apbūves perimetrs, tāpēc tai ir jābūt arhitektoniski saistošai un izteiksmīgai ēkai, atzīmē «ASG 3» pārstāvji.

Konkursa nolikumā teikts, ka pretendentiem jāizstrādā viesnīcas pilsētbūvnieciskais un arhitektoniskais risinājums, konkursa programmas un noteikumu prasībām atbilstīgas projekta ideju skices. Izmantojot radošu sacensību un nodrošinot vispusīgu piedāvājumu salīdzinājumu, konkursa rīkotāji plāno iegūt iespējami labākos priekšlikumus, kurus varētu ņemt par pamatu četrzvaigžņu viesnīcas būvprojekta izstrādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - KNAB priekšnieka amata konkursa otrajai kārtai nevirza nevienu kandidātu

LETA, 28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) priekšnieka amata atlases komisija konkursa otrajai kārtai nolēmusi nevirzīt nevienu no pretendentiem, šodien žurnālistiem pavēstīja komisijas vadītājs Valsts kancelejas direktors Mārtiņš Krieviņš.

Konkursa komisija šodien izvērtējusi pretendentu iesniegtos dokumentus un no Satversmes aizsardzības biroja (SAB) saņemto informāciju un vienbalsīgi pieņēmusi lēmumu, ka konkursa otrajai kārtai netiek virzīts neviens pretendents. Tas nozīmē, ka konkurss uz KNAB priekšnieka amatu ir beidzies bez rezultāta, paskaidroja Krieviņš.

Konkrētus iemeslus, kāpēc neviens no kandidātiem nav atbildis definētajiem kritērijiem, viņš neminēja, vien norādīja, ka šie iemesli bijuši dažādi. Krieviņš arī atturējās komentēt no SAB saņemto informāciju.

Par komisijas lēmumu šodien tiks informēts arī Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS), kuram tiks lūgts izsludināt jaunu konkursu. Patlaban gan nav zināms, kad tas notiks. Ņemot vērā, ka pašreizējā KNAB priekšnieka Jaroslava Streļčenoka pilnvaras beigsies 17.novembrī, visticamāk, pēc šī termiņa varētu tikt iecelts vietas izpildītājs. Krieviņš skaidroja, ka līdzīga pieredze jau ir ar Valsts ieņēmumu dienestu, kuru patlaban vada ģenerāldirektora pienākumu izpildītājs, un "šī iestāde nav sagruvusi".

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Konkurss Jaunais vilnis 2013 atklāts

LETA, 24.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad starptautiskajā populārās mūzikas jauno izpildītāju konkursā Jaunais vilnis 2013 paredzēts gandrīz pilnībā atteikties no fonogrammas izmantošanas.

Taujāts, kāpēc tieši šogad notiks šādas izmaiņas, konkursa žūrijas priekšsēdētājs komponists Igors Krutojs preses konferencē sacīja, ka visam ir savs laiks un, šim jautājumam aktualizējoties, tika pieņemts šāds lēmums. Viņš arī stāstīja, ka daudzi Krievijas dziedātāji sākuši vairāk dziedāt dzīvajā, kad sapratuši, ka tas ir neizbēgami, un kad šo tēmu sāka apspriest Krievijas Valsts domē.

Krutojs teica, ka šogad konkursa organizatoriem izveidojās labas attiecības ar Jūrmalas pašvaldības pārstāvjiem. Vaicāts par konkursa nākotni Jūrmalā, Krutojs atbildēja, ka nav kādas ilgtermiņa vienošanās uz 25 gadiem, tomēr pilsēta ir ieinteresēta konkursā un arī organizatori ir ieinteresēti to rīkot šajā vietā. «Mēs saņēmām citus piedāvājumus, taču es neplānoju neko mainīt,» akcentēja Krutojs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Iebalso savu favorītu «Biznesa Tīģeris 2014» finālā!

Dienas Bizness, 21.05.2014

Žūrija: (No kreisās puses) Inga Daliba, speciālistu darba portāla Cvmarket.lv mārketinga menedžere; Daiga Kiopa, SIA Lursoft valdes locekle; Jānis Kossovičs, 2013. gada konkursa «Biznesa Tīģeris» uzvarētājs; Vita Zariņa, b/a Turība Dr.oec., Prof. Uzņēmējdarbības vadības fakultātes dekāne; Sanita Igaune, laikraksta Dienas Bizness ziņu redaktore;

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 21.maijā, Dienas Bizness redakcijā visas dienas garumā norisinās konkursa «Biznesa Tīģeris» pusfināls, kurā konkursa dalībnieki aci pret aci tiekas ar žūriju, lai prezentētu savus sasniegumus.

Konkursa pusfinālā šogad startē 8 dalībnieki. Ar pusfinālistu vizītkartēm varat iepazīties šeit:

Andris Jēkabsons, SIA Baltijas Izklaides Aģentūra radošais valdes loceklis;

Evija Dundure, Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group Latvijas filiāles vadītāja;

Valters Kaže, AS Latvijas balzams komercdirektors;

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Uzzini, kuri uzņēmumi tikuši konkursa Eksporta un inovācijas balva 2017 otrajā kārtā!

Lelde Petrāne, 11.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotā konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2017» četrās kategorijās iesniegti 107 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā. Noslēgusies konkursa pirmās kārtas rezultātu apkopošana un izvērtēšana, un konkursa 2. kārtai ir izvirzīti 30 uzņēmumi.

Saskaņā ar konkursa nolikumu iesniegto pieteikumu izvērtēšana notiek divās kārtās. Konkursa pirmajā kārtā tika izvērtēti dalībnieku pieteikumi, un žūrijas komisija izvirzīja dalībai konkursa otrajā kārtā visvairāk punktus ieguvušos pretendentus katrā kategorijā. Otrā kārta ietver uzņēmumu apmeklējumus un konkursam pieteikto produktu vai pakalpojumu prezentācijas, kā arī intervijas ar uzņēmējiem.

Konkursa kategorijā «Eksportspējīgākais komersants» lielo un vidējo komercsabiedrību grupā, apkopojot un izvērtējot 1. kārtas rezultātus, 2. kārtā izvirzīti sekojoši uzņēmumi:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kozlovskis: Ārvalstu kaujinieku problēma prasa aktīvu rīcību

Dienas Bizness, 10.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārvalstu kaujinieku problēma prasa aktīvu rīcību, uzskata iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis, kurš ceturtdien, 9. oktobrī, Luksemburgā vada Latvijas delegāciju Eiropas Savienības (ES) Iekšlietu un tieslietu padomes sanāksmē, lai diskutētu par iekšlietu politikas jautājumiem, informē Latvijas Pastāvīgā pārstāvniecība ES.

Padomes sēdes ietvaros ministriem bija padziļināta diskusija par ārvalstu kaujiniekiem, kā to augustā noteica Eiropadome. Diskusijas mērķis bija sniegt politiskas norādes tālākai virzībai divos jautājumos – pasažieru datu reģistrēšana un robežkontroles mehānismi uz Šengenas ārējās robežas. Ministri arī vienojās par nepieciešamo rīcību, lai paātrinātu jau spēkā esošo pasākumu ieviešanu praksē. R. Kozlovskis kopā ar citām Eiropas Savienības dalībvalstīm vienojās paātrināt Pasažieru datu reģistra izveidi, lai ar tā palīdzību laicīgi identificētu potenciāli radikalizētus ārvalstu kaujiniekus, novērstu organizēto noziedzību un terorismu. Ministri vienojās par stratēģiskas pieejas attīstīšanu migrācijas plūsmas pārvaldībai, kā arī uzklausīja atbildīgo dienestu informāciju par paveikto migrācijas plūsmas kontroles uzlabošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta konkursa vidusskolēniem un studentiem "Bizness 24h" 1. kārta.

Vidusskolēnu un studentu biznesa simulācijas spēļu konkursa "Bizness 24h" pirmā kārta norisinājās šā gada 5. februārī. Dalībai konkursā sevi pieteica 740 vidusskolēni un studenti no visas Latvijas, kuri pirmās kārtas ietvaros radīja praktiskus risinājumus "airBaltic" gadījuma izpētes situācijai, lai noskaidrotu ideju dzīvotspēju, kā arī 200 veiksmīgākos un prasmīgākos konkursa dalībniekus, kuri turpinās cīņu 2. kārtā.

Konkursa pirmās kārtas ietvaros dalībnieki risināja "airBaltic" un Banku augstskolas īpaši sagatavoto business case study jeb gadījuma izpētes uzdevumu. Šogad konkursa norisē visievērojamākās pārvērtības piedzīvoja konkursa pirmā kārta, kuras koncepts tika pilnībā mainīts. Dalībniekiem tika sniegta iespēja piedalīties konkursā ne tikai klātienē, Banku augstskolas telpās, bet arī attālināti ar tiešsaistes palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien tika aizvadīts Latvijas tūrisma forums, kurā nozares pārstāvji atskatījās uz aizvadīto gadu un iezīmēja mērķus nākošajam gadam. Tiešsaistes pasākumu organizēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA), un tajā tika apbalvoti arī konkursa "Jaunais tūrisma produkts 2020" uzvarētāji un labākie studentu zinātniski pētniecisko darbu autori tūrisma nozarē, informē LIAA.

"Tūrisma nozarei šis gads bija ļoti sarežģīts, bet ir notikušas arī pozitīvas lietas. Pieauga interese par vietējo tūrismu, tapuši jauni tūrisma produkti un meklēti risinājumi, kā strādāt pandēmijas apstākļos. Jau šobrīd ir skaidrs, ka, atveroties tūrisma iespējām, nozares pārstāvjiem būs jāskrien daudz un ātri. Ieguvēji būs tie, kas pēc ceļošanas ierobežojumu atcelšanas, spēs ātrāk noreaģēt, tādēļ mums jābūt gataviem un jau šobrīd jāiezīmē, risinājumi dažādām situācijām," tā, atklājot forumu, dalībniekus uzrunāja LIAA direktors Kaspars Rožkalns.

Ar LIAA starpniecību tūrisma nozares uzņēmumu atbalstam krīzes seku mazināšanai šogad ir novirzīti 19,4 miljoni eiro. Lielākā daļa no šiem līdzekļiem jau izmaksāta algu subsīdijās 826 tūrisma nozares uzņēmumu, bet šobrīd ir atvērta pieteikšanās viesnīcu operacionālo izmaksu programmā, kuras kopējais finansējums ir 4,8 miljoni eiro. Ekonomikas ministrija turpina darbu arī pie īpašas vaučeru programmas viesnīcām, kuras varēs cilvēkiem nodrošināt pašizolācijas pakalpojumus ar valsts atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Konkursa Eksporta un inovācijas balva 2014 otrajā kārtā izvirzīts 31 uzņēmums

Lelde Petrāne, 08.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2014 četrās kategorijās iesniegts 101 pieteikums no uzņēmumiem visā Latvijā. Noslēgusies konkursa pirmās kārtas rezultātu apkopošana un izvērtēšana, un konkursa 2. kārtai ir izvirzīts 31 uzņēmums.

Saskaņā ar konkursa nolikumu, iesniegto pieteikumu izvērtēšana notiek divās kārtās. Konkursa pirmajā kārtā tika izvērtēti dalībnieku pieteikumi un žūrijas komisija izvirzīja dalībai konkursa otrajā kārtā visvairāk punktus ieguvušos pretendentus katrā kategorijā. Otrajā kārtā ietilpst uzņēmumu apmeklējumi un konkursam pieteikto produktu vai pakalpojumu prezentācijas, kā arī intervijas ar uzņēmējiem.

Konkursa kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo/ vidējo komercsabiedrību grupā, apkopojot un izvērtējot 1. kārtas rezultātus, 2. kārtā izvirzīti uzņēmumi:

• 66 NORTH BALTIC, SIA

• COMPAQPEAT, SIA

• KARAVELA, SIA

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VIII jauno dizaineru konkursā KREATA Maskavā Jauno dizaineru konkursā nominācijā par labāko mēbeļu dizainu 1. vietu ieguva LMA Dizaina nodaļas Vides mākslas katedras 4.kursa studente Gita Baumane ar darbu abi2 (darba vadītāja asoc.prof. Barbara Ābele un doc. Juris Krūmiņš).

Arī konkursa 3. vietas ieguvēja ir LMA Dizaina nodaļas Vides mākslas katedras 3.kursa studente Indra Merca ar darbu BioSeat (darba vadītāja asoc.prof. Barbara Ābele).

KREATA ar Baltijas Arhitektūras centra atbalstu un tehnoloģiju pārneses kontaktpunkta dizainā starpniecību piedalījās Latvijas Mākslas akadēmijas dizaina nodaļas studenti Gita Baumane, Mārtiņš Vītols, Rodeons Zenevičs un Indra Merca. Konkursa tēma šogad bija Bērnu pasaule pieaugušo telpā.

Konkursa organizatoru galvenais uzdevums ir piesaistīt jaunos Krievijas mēbeļu dizainerus mēbeļu projektēšanai, izmantojot perspektīvas tehnoloģijas un materiālus, ka arī meklēt jaunus produktus un tehnoloģijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru