Jaunākais izdevums

Šo rakstu mazāk nekā divas dienas pirms marta sākuma. Un marts nekustamā īpašuma nozarē nozīmē MIPIM – gadskārtējo nekustamā īpašuma saietu Kannās.

Līdzīgi, kā pagājušajos gados, atkal būs Rīgas stends. Citāds, kā pagājušajos gados būs tā dalībnieku sastāvs – lielākoties RD struktūru pārstāvji vien, ieskaitot vienu bijušo ministru (šoreiz citu) un pāris konsultantiem, kuru e-pasta adreses beidzas ar .ru. Taču šoreiz politiski aspekti nav tie, kas ir atturējuši uzņēmēju dalību stendā – ja iepriekš bija pieejamas MIPIM ieejas kartes ar pamatīgu (ap 60%) atlaidi, kas kombinācijā ar dažu stenda izdevumu apmaksu vienalga bija izdevīgi, tad šogad bija jāpērk pilnas cenas biļete un tad vēl jāatbalsta stenda izdevumu segšana. Ko neizdara politika, to izdara ekonomika – vienādi vai otrādi. Bija reāls piedāvājums, ka organizēt dalību, lai pietikšanās būtu izdevīga maksimāli lielam skaitam dalībnieku, taču birokrātijas cietoksnis bija neieņemams.

Ārpus stenda būs pietiekami liels skaits dalībnieku no Latvijas – tai skaitā Daugavpils pilsēta, šoreiz kopā ar Ditton Group.

Nu, redzēsim, kā veiksies. Mūsu kaimiņi igauņi pirmo reizi būs ar pilsētas stendu, un tajā piedalās atzīstams skaits partnerfirmu. Acīmredzot Tallinas dome ir ņēmusi organizatorisku pieredzi no Helsinkiem, kas bija vieni no pirmajiem, kas Ziemeļvalstu dimensijā sāka piesaistīt reģionā darbojošās firmas pilsētas stendam. Lietuvieši arī šogad pauzē – nebūs vienota stenda, lai gan savā laikā piecu pilsētu apvienotais stends bija ļoti labs formāts tādai mazai valstij, kā vienai no Baltijas jūras dienvidu puses.

Kā jau teicu – redzēsim. Ja būs garākas rakstīšanas vērti notikumi, centīšos operatīvi uzrakstīt un nosūtīt Db. Ja notikumi būs mazāk interesanti, uzrakstīšu tviterī (@MarisJanisOga).

Plānojot un saskaņojot tikšanos grafiku, uzmanību piesaistīja divi raksti Db (ja par rakstiem var nosaukt saraustītu citātu un statistikas datu kompilāciju).

Raksts «Lietuvas koks prezidents: Ikea vēlme ienākt Lietuvā «maigi izsakoties, ir dīvaina»» (Jānis Rancāns, 2012. gada 27. februāris 15:09) uzsver: «Lietuvas mēbeļu tirgū pašlaik nav novērojami tie labākie gadi, tāpēc Ikea vēlme ienākt Lietuvas tirgū «maigi izsakoties, ir dīvaina», uzskata asociācijas Lietuvas koks, kas apvieno koka produktu ražotājus un tirgotājus, prezidents Raumunds Beinorts. Viņš uzsvēra, ka kopš 2009. gada ekonomiskās krīzes lietuviešu iegādāto mēbeļu apjoms ir samazinājies. «Islandiešu kompānijas vēlme atvērt Ikea veikalu Lietuvā, maigi izsakoties, ir dīvaina,» sacīja R. Beinorts. «Taču tas ir viņu uzņēmums, viņu nauda, ļaujiet viņiem eksperimentēt,» sarunā ar portālu Balsas.lt klāstīja R. Beinorts.» Var jau Beinorta kungu saprast – IKEA ienākšana tirgū visai dramatiski var ietekmēt Lietuvas mēbeļu industriju, kas dominē ne tikai Lietuvas, ber arī Latvijas tirgū. Turklāt jau no padomju laikiem, līdz ar to jūtoties kā ķēniņš savā dievišķi piešķirtajā lēņu apvidū. Vai tā apmēram. Nu būs jāpārskata gan sortiments, gan kvalitāte, gan cenas, gan apkalpošanas kultūra. Un, jā, kaut kā neērti būs atrasties tirgū ar saviem konceptiem, kas visai skaidri ir aizgūti no IKEA. Lai arī kā, pasaulē vēl nav bijis gadījuma, kad IKEA ienākšana būtu neveiksmīga. Jā, tā var būt grūta un dārga – kā «reģionālo īpatnību» zemēs Krievijā un Ķīnā, taču galu galā veiksmīga. Un islandieši ir meistari franšīzes konceptu izmantošanā.

Tagad otrs citāts – «Par H&M ienākšanu Latvijā visvairāk jāsatraucas vietējiem mazajiem tirgotājiem (LETA, 2012. gada 27. februāris 13:13) Par Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas Hennes and Mauritz (H&M) ienākšanu tirgū visvairāk jāsatraucas vietējiem mazajiem tirgotājiem, norāda tirdzniecības centru apsaimniekotāja SIA Linstow Center Management valdes loceklis Mārcis Budļevskis.

Viņš laikraksta Vesti Segodna pielikumam Delovije Vesti saka, ka par H&M ienākšanu starptautiskajiem zīmoliem, piemēram, Lindex un Cubus, nav jāsatraucas, jo viņi konkurē ar H&M arī citos tirgos, piemēram, Skandināvijā. «Jāsatraucas tiem vietējiem mazajiem tirgotājiem, kuri atrodas līdzīgā cenu grupā, bet neizceļas ar īpašu kvalitāti. Vai arī tiem, kuri par to pašu kvalitāti prasa lielāku cenu. Ja kāds pirms tam piemēroja augstākas cenas un pelnīja vairāk, to nāksies koriģēt,» brīdina eksperts. Tomēr Budļevskis ir pārliecināts, ka vietējie apģērbu tirgotāji spēs pielāgoties jaunajai situācijai.» Faktiski tā ir tieši tāda pati situācija, kā Lietuvā – neapšaubāms nozares globālais līderis ienāk mazītiņā vietējā tirdziņā un, iekārtojoties dzīvei, pat īsti nepamanīs, ko un cik ir izgrūstījis. Latvijas gadījumā tomēr ir vairāk pozitīvā – tie nebūs draudi tirdzniecības segmentam, drīzāk tāds kā kārtējais «būsteris». Jau kopš mazumtirdzniecības atdzimšanas pirms vairāk kā 20 gadiem, vietējiem apģērbu tirgotājiem ir nācies ik pa brīdim līdzināties uz kādu jaunu skandināvu standartu – vispirms – CUBUS, tad DRESSMAN, tad SEPPALA, tad LINDEX. Nu H&M. Šajā kategorijā vietējie tirgotāji būs piemērojušies un pierādījuši, ka spēj atrast savas nišas. Taču diemžēl tikai lokālās dimensijās. Ir veiksmīgi franšīzes varianti, taču arī lielākoties «one-off» kategorijā.

Apskatot minētos divus rakstus gribēju uzsvērt vienu domu: pasaule beidzot mūs ir pamanījusi. Jautājumu šajā sakarā gan vairāk: vai mēs pa īstam esam pamanījuši pasauli un – kā ienākošajai pasaulei patiks tas, ko tā redzēs pie mums? Bet tas jau ir ārpus tirdzniecības centriem.

Bet nākamā nedēļa pie koši zilās jūras būs gana interesanta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens un ziema nozīmē ne tikai tumsu un aukstumu, bet arī lietu, dubļus un mitrumu, sniegu un sāli. Uzturēt telpās pienācīgu tīrību diendienā var būt īsts izaicinājums, it īpaši vietās, kur ir liela cilvēku plūsma. Gumijas paklājs šajā sezonā ir neaizvietojams palīgs tīru grīdu un patīkamas vides uzturēšanā. Šoreiz īsi pastāstīsim par astoņiem veidiem, kā gumijas paklājs atvieglo un uzlabo tīrības uzturēšanu telpās, un ar kādiem iekštelpu paklājiem to labāk kombinēt.

1.Savāc raupjos un lielākos gružus

Gumijas paklāja rakstā mijas izciļņi ar padziļinājumiem, kuros sakrājas gruži un tie netiek ienesti telpās. Gumijas paklāja raksts izstrādāts tā, lai notīrītu pēc iespējas vairāk netīrumu no apaviem un vienlaikus tos noturētu paklāja iekšpusē un neļautu tos iznēsāt tālāk (paklājs pilda tā saukto skrubja funkciju).

2.Savāc un notur mitrumu paklāja padziļinājumā

Gumijas paklājs arī lieliski savāc mitrumu – pie paklāja ārējām malām ir paaugstinājums, kas neļauj mitrumam aizplūst tālāk, tādējādi paklājs tā padziļinājumā var noturēt pat vairākus litrus ūdens! Jebkādus papildu netīrumus un mitrumu savāks kokvilnas vai mikrošķiedras paklājs, ko var novietot tālāk telpā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Latvijas zīmols Lazy Francis rada kleitas filmas Kristofers Robins aktrisei

Laura Mazbērziņa, 07.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kino kompānijas «Walt Disney Pictures» filmas «Kristofers Robins» pirmizrādēm, kuras norisinājās Losandželosā un Londonā, Latvijas bērnu apģērbu zīmols «Lazy Francis» radījis divas kleitas. Latvijas zīmola kleitās pirmizrādi apmeklējusi Kristofera Robina meitas lomas tēlotāja, jaunā aktrise – Bronte Kārmaikla (Bronte Carmichael).

Jaunās aktrises kleitas tika radītas īsā laikā - to izveide prasīja nedēļu, informē ražotājs.

«Pie mums vērsās aktrises māte ar lūgumu radīt divas kleitas viņas meitai. Ņemot vērā to, ka kleitas šuvām pēc individuālas piegrieztnes, laika mums bija katastrofāli maz. Turklāt uzdevumu vēl grūtāku padarīja tas, ka kleitām vajadzēja būt šūtām precīzi uz auguma, tāpēc nevarējām kļūdīties pat par centimetru. Tas ir ārkārtīgi sarežģīti, kad mērus ņem, sazinoties «Skype»», stāsta Olga Krūze, zīmola «Lazy Francis» dibinātāja un īpašniece.

Galvenais kleitu radīšanas iedvesmas avots bijusi pati filma – visiem pazīstamais Vinnijs Pūks, kas raisa asociācijas ar medu, noapaļotām formām, un Kristofers Robins, kurš ir slavens ar savu klasisko angļu svīteri. «Sarkanā un zelta krāsa ir dzīvi apliecinoši toņi, tāpēc mums nebija ne mazāko šaubu, ka tieši tie jāizvēlas, veidojot tērpus Brontei,» komentē O. Krūze. Abas kleitas tika radītas no dabīgā zīda un apakšsvārki katrai pašūti no 8 metriem tilla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai esat domājis, kā vēl uzlabot savu darba vietu, kā klientiem jūsu uzņēmumā justies vēl gaidītākiem? Dizaina paklāji ir viens no lieliskiem veidiem, kā to panākt! Šādi paklāji var palīdzēt daudzējādi – šajā rakstā skaidrosim, kādi ir šie veidi un kāpēc uzgaidāmajās telpās ir nepieciešami ieejas paklāji.

Dizaina paklāji jūsu uzņēmuma telpām – kas tie ir?

Dizaina paklājs ir uz klientu vērsts risinājums telpām, ko veido, balstoties uz konkrētām vēlmēm un specifiskām vajadzībām. Paklāji atšķiras gan pēc krāsas, izmēra, formas, gan izstrādātā dizaina. Lielākoties uzņēmumi dizaina paklājus izmanto, lai novietotu uzgaidāmajās telpās vai pie ieejas, kur tie ir redzami ikvienam apmeklētājam.

Mūsdienās paklāji telpās vairs nav tikai praktisku iemeslu dēļ – visbiežāk tie apvieno dizaina un higiēnas elementa funkcijas. Kāpēc dot priekšroku tieši dizaina paklājiem?

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Sarkanā sezona dizainā

Lana Jūra, 23.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visa gada ritējumā sarkanā krāsa dažādās izpausmēs sniedz vitālo enerģiju, vairo optimismu, mīlestību un prieku. Taču ar īpašu eksploziju maģiskais sarkanais staro Ziemassvētku egles dekorācijās un žilbina gadu mijas salūtā.

Sarkanā sezona ir klāt! Svētku un greznības krāsa gada nogalē iekrāso teju katru privāto vai publisko telpu – gan ar svētku rotājumiem, gan galda klājumiem, gan karstvīnu un Ziemassvētku vecīti.

Sarkanā ir spēcīgu emociju krāsa: cilvēks sarkst, kad kļūst nikns, kad nokaunas, kad redz kādu, pret kuru nav vienaldzīgs. Ar sarkano saistās intensīvas sajūtas – pozitīvas un negatīvas – gan mīlestība un drosme, gan dusmas un agresivitāte. Sarkanā krāsa var būt intriģējoša un kaitinoša, to lieto rīcības stimulēšanai, piemēram, produktu noieta aktivizēšanā, tostarp izpārdošanās, kā arī sporta, enerģijas dzērienu un pārtikas, auto, seksa, spēļu u.c. industrijās. Produkts sarkanā krāsā saka: ņem mani, es esmu tavu vēlmju objekts! Sarkanās krāsas kults pastāv teju visās kultūrās un reliģijās, tostarp kristietībā, kur tā ir svētā gara krāsa, austrumu kultūrās, kur sarkanā ir simbols veiksmei un bagātībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas bērnu apģērba modes zīmola Lazy Francis dizainere Olga Krūze šā gada novembra vidū Londonā, Čelsijas rajonā atvērusi bērnu apģērbu un aksesuāru veikalu Kids Emporium, apvienojot vairākus zīmolus vienuviet, tostarp arī Lazy Francis darinājumus.

Veikals tapis sešu nedēļu laikā intensīva remonta rezultātā, lai paspētu iegūt britu uzmanību īsi pirms Ziemassvētku dāvanu sagādāšanas perioda. Divu gadu laikā Londonā plānots atvērt vēl divus šāda tipa multibrendu koncepta veikalus, veicinot Latvijas zīmolu attīstību un atpazīstamību.

Otro reizi Latvijas bērnu apģērba modes zīmola Lazy Francis radīto kleitu Holivudas kinoaktrise izvēlējusies iznācienam uz sarkanā paklāja - šoreiz filmas Skaistums tev līdzās (Collateral Beauty) pirmizrādes ceremonijā Ņujorkā, informēja uzņēmumā.

Kleitu šoreiz iegādājusies vienpadsmit gadus vecā amerikāņu aktrise Kailija Rodžersa (Kylie Rogers) no Teksasas, kura dienu pirms svinīgā notikuma saviem faniem vietnē Twitter paziņojusi, ka ir pateicīga zīmolam Lazy Francis par tērpu plānotajam pasākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Kannās notika gadskārtējais nekustamā īpašuma sarkanā paklāja pasākums. Par pasniegtajiem «palmas zariem» Dienas Bizness jau informēja.

Pēc šādiem pasākumiem parasti ir ilgstoša gandarījuma sajūta par paveikto, par saņemto atzinību, par saplānoto gaišajai nākotnei. Nu, kaut kā tā.

Droši vien lielākā daļa Latvijas dalībnieku, kas pasākumā piedalījās ar kādu nopietnu mērķi, tā arī jutās – nedrošība un neziņa bija pazudusi no dienaskārtības, daudz tika runāts par konkrētiem projektiem, to pircējiem, nomniekiem un adresātiem. «Lielā nauda» gan joprojām centās palikt nepamanīta, taču bija turpat klāt – vai nu bez tās tik daudz par infrastruktūras projektiem runātu pilsētas, reģioni un veselas valstis.

Savukārt viens no mulsinošākajiem un nesaprotamākajiem pasākumiem bija Rīgas pilsētas stends. Dizainiski tas bija loti pievilcīgs, stendā strādājošie cilvēki bija izcili, bija arī tikai Rīgai un Latvijai raksturīgi obligātie stenda našķi – balzams, sulas un žāvēti augļi. Forma bija perfekta un sagatavošanā iesaistīto cilvēku ieguldījums – milzīgs. Ja MIPIM būtu tūrisma galamērķu gadatirgus, Rīga būtu līderu vidū ar pamatīgu handikapu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Zelta globusu» godalgu ceremonijā svētdien Losandželosas piepilsētā Beverlihilsā ar četrām balvām triumfēja filma «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri», savukārt Holivudas sievietes, paužot nostāju pret seksuālo uzmācību kinoindustrijā, ceremonijā bija saģērbušās melnas krāsas drēbēs.

«Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» saņēma galveno godalgu kā labākā kinofilma drāma, bet divas filmas zvaigznes Frensisa Makdormanda un Sems Rokvels tika pie aktierdarbu godalgām - Makdormanda kā labākā aktrise drāmā, bet Rokvels kā labākais otrā plāna aktieris drāmā. Filma arī uzvarēja labākā scenārija kategorijā.

Ja citus gadus zvaigžņu ierašanās ceremonijā ir krāšņa modes dizaineru jaunāko veikumu parāde, šogad uz sarkanā paklāja dominēja melnā krāsa.

Pēc «sarežģītā gada» Holivudā izvēle par labu melnam apģērbam ir solidaritātes izpausme, skaidroja aktrise Rīza Viterspūna. Viņa ir viens no centrālajiem cilvēkiem koalīcijā pret seksuālo uzmācību «Time's Up Now», kas mudinājusi ceremonijā sarīkot modes «aptumšošanu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas apģērbu mazumtirgotājs H&M debitējis ASV Kinoakadēmijas Oscar balvu pasniegšanas ceremonijā - amerikāņu aktrise Helēna Hanta uz sarkanā paklāja ieradusies zilā H&M kleitā, ziņo thelocal.se.

Tomēr šī nav pirmā reize, kad H&M debitējis uz sarkanā paklāja. Pagājušā gada februārī Mišela Viljamsa H&M tērpā ieradās Lielbritānijas prestižās britu kinoakadēmijas (BAFTA) balvu pasniegšanas ceremonijā.

Hantas kleita tapusi sadarbībā ar pašu aktrisi un viņas stilistu. Veikalos šāds tērps nav pieejams.

Hanta izvēlējusies papildināt vienkāršo kleitu ar juvelierizstrādājumiem, kuru vērtība bijusi vairāk nekā 700 tūkstoši ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Papildināta ar FOTO: Ekspluatācijā nodod bijušās Sarkanā Krusta slimnīcas pirmo kārtu

Žanete Hāka, 10.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodota ekspluatācijā bijušās Sarkanā Krusta slimnīcas ēkas Rīgā, Jāņa Asara ielā 3 renovācijas pirmā kārta, informē arhitekts Māris Pērkons.

Projekta pirmās kārtas īstenošanā ieguldīti 6,5 miljoni eiro, no kuriem 2,7 miljoni eiro novirzīti būvniecībai, bet 3,8 miljoni - iekārtu un aprīkojuma iegādei.

Neoklasicisma celtā slimnīcas ēka, kam ir arhitektūras pieminekļa statuss, arī turpmāk kalpos pirms vairāk nekā 100 gadiem iecerētajam mērķim.

Rekonstrukcijas projekta autori ir arhitekti Līga Apine un Māris Pērkons, būvkonstrukciju sadaļu izstrādājis Celmiņa būvkonstrukciju projektēšanas birojs. Projektēšanas pirmās kārtas ietvaros ēkā ir renovētas un pārbūvētas telpas 3700m2 apjomā, atjaunots slimnīcas fasādes korpuss, pārbūvētas visas centrālā (ielas) korpusa nesošās konstrukcijas, kā arī pilnībā izbūvēts 830 m2 plašais pirmais stāvs un Diagnostikas nodaļas telpas galvenā korpusa 1.stāvā. Projekta pasūtītājs ir SIA Medicīnas sabiedrība ARS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Nodokļu shēmošanas nacionālās īpatnības

Ēriks Jēkabsons, bijušais iekšlietu ministrs, 09.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad ne tikai Latvijā, bet arī Baltijā samazinās tiešo ārvalstu investīciju plūsma, var rasties jautājums, kāpēc tā, ja jau uzņēmējdarbības vide reģionā uzlabojas? Neskaitāmus gadus dzīvojot ASV, kur ikdienā tiekos un sadarbojos ar dažādiem politikas, tiesībsargājošo iestāžu un biznesa vides pārstāvjiem, vairākkārt personīgi ir nācies dzirdēt par gadījumiem, kad, mēģinot uzsākt uzņēmējdarbību Latvijā, viņi tiešā vai netiešā veidā aicināti dot kukuli, gan no privātā, gan valsts sektora pārstāvjiem.

Rietumu investori uztver Baltiju kā vienotu veselumu

No vienas puses, mēs vēlamies, lai sabiedrotie mūs uztver kā līdzvērtīgus spēlētājus, taču, no otras puses, mēdzam uzvesties kā trešās pasaules valstis. Un attaisnojums, ka tie jau ir tikai daži gadījumi, neiztur kritiku – katrs šāds gadījums met ēnu uz visu reģionu, tāpēc nevajag brīnīties, ja reizēm rietumvalstu sabiedrotie mūs uzskata par pēlēko zonu Krievijas pievārtē, ka mums joprojām piedēvē bijušās PSRS valsts statusu u.tml.

Pirmkārt, mums ir jāpieņem, ka vidējais amerikānis īsti neatšķir Balkānus no Baltijas, tāpēc nevajag gaidīt, ka viņš nodala katru Baltijas valsti atsevišķi, piemēram, Latviju no Lietuvas. Arī mēs par ASV nedomājam kā par atsevišķām pavalstīm (štatiem), bet par visu valsti kopumā, kaut gan atšķirības starp pavalstīm ir ļoti lielas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Katra sieviete būtu pelnījusi, ka pirmais, kas pieskaras viņas kailajai pēdai no rīta, ir mežģīnes,» vienojušās senioru uzņēmumā Lude strādājošās dāmas.

Sociālajā uzņēmumā Lude, kurā tiek nodarbināti seniori, tapuši pirmie paklāji, kuru izejmateriālu veido Latvijas apakšveļas ražotāju Rosme un Lauma Lingerie ražošanas pārpalikumi – mežģīnes.

Tāpat Lude paklāju ražošanā izmanto arī zīmola ZIB trikotāžas atgriezumi.

Izmantojot Latvijas tekstiluzņēmumu ražošanas pārpalikumus, katra paklāja ražošanā tiek izglābti aptuveni divi kilogrami potenciālu atkritumu, kas citādāk nonāktu izgāztuvē, pauž Lude pārstāvji.

Ņemot vērā atkritumu izmantošanu ražošanā, Skandināvijā Ludei piešķirta Kvalitātes inovāciju gada balva.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais uzņēmums Lude, kas nodarbina seniorus, radījis jaunu produktu līniju Lude Lumini. Tie ir paklāji, kas apdrukāti ar luminiscējošu zīmējumu, kas iezaigojas, kad izslēgtas gaismas, informē uzņēmumā.

Lude Lumini no iepriekšējo līniju izstrādājumiem atšķir sietspiedes tehnikā iestrādāta luminiscējošās krāsas apdruka. Dienasgaismas vai mākslīgā apgaismojuma iedarbībā šī krāsa «uzlādējas», bet, gaismai nodziestot, uz paklāja iezaigojas uzdrukātais zīmējums. Lude Lumini paklāji tāpat kā pārējie Ludes paklāji tapuši videi draudzīgā veidā, jo austi no lietotiem trikotāžas apģērbiem. Vidēji viena paklāja tapšanai nepieciešami 15 līdz 20 t-krekli, kas tiek izglābti no nonākšanas atkritumos.

Jaunā produktu līnija varētu šķist īpaši saistoši bērniem vai cilvēkiem, kam bail no tumsas. Kad biju maza meitene, naktī baidījos izkāpt no gultas, jo likās, ka tumsā zem tās dzīvo milzu krabis, kas grib saķert manu kāju. Nu jau šo bērnības iedomu atminos ar smaidu, bet tā kalpoja par iedvesmu idejai radīt paklājus, kas tumsā spīd. Izsverot dažādus variantus gaismas efekta radīšanai par atbilstošāko izmaksu un izskata ziņā atzinām luminiscējošu apdruku,» stāsta Ludes līdzdibinātāja Zane Bojāre.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ukrainas Drošības dienesta priekšsēdētājs: noticis «tiešs Krievijas iebrukums»

LETA, 22.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas humānās palīdzības autokolonnas iebraukšana Ukrainas teritorijā bez Kijevas valdības atļaujas ir tiešs Krievijas iebrukums Ukrainā, piektdien paziņoja Ukrainas Drošības dienesta priekšsēdētājs Valentīns Naļivaičenko.

«Mēs to saucam par tiešu iebrukumu. Ciniski slēpjoties aiz Sarkanā Krusta, tie ir militāri automobiļi ar aizsega dokumentiem,» norādīja amatpersona.

«Pēdējās dienās mēs esam kļuvuši liecinieki rūpīgi izplānotai un bīstamai, riskantai provokācijai pret Ukrainu ar bezkaunīgu un cinisku cienījamās Starptautiskās Sarkanā Krusta komitejas (ICRC) izmantošanu - provokācijai ar tā dēvēto humāno konvoju,» norādīja Naļivaičenko.

Viņš sacīja, ka vairāk nekā 30 kravas automašīnu nelikumīgi startējušas Ukrainas teritorijas virzienā. Tiesa gan, ukraiņu mediji jau vēsta par 70 humānā konvoja automašīnām, kas šķērsojušas robežu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Sarkanais Krusts: Eiropa saskaras ar dziļāko humanitāro krīzi pēdējā pusgadsimta laikā

Jānis Rancāns, 14.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu krīze Eiropā bez pietiekoša daudzuma pārtikas atstājusi 43 miljonus cilvēku, pavēstījis Starptautiskais Sarkanais Krusts, norādot, ka kontinents saskaras ar dziļāko humanitāro krīzi pēdējā pusgadsimta laikā.

Organizācijas izveidotajā ziņojumā, kurā pētīta ekonomiskās krīzes ietekme, secināts arī, ka aptuveni 120 miljoni eiropiešu riskē nokļūt nabadzībā, bet vēl dauzi citi izjūt krīzes ietekmi, vēsta Press TV.

«Cilvēku dzīves ir satricinātas, un izskatās, ka situācija turpina pasliktināties. Miljoniem eiropiešu eksistē tikai dotajam brīdim – bez jebkādiem ietaupījumiem un bez finansiāla spilvena, lai izturētu negaidītus tēriņus. Eiropa ir saskārusies ar dziļāko humanitāro krīzi pēdējo sešu desmitgažu laikā,» prezentējot pētījumu, sacīja Starptautiskā Sarkanā Krusta ģenerālsekretārs Bekels Gelata (Bekele Geleta).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sarkanā krusta vadītājs: Filipīnas pēc taifūna grimst pilnīgā juceklī

Gunta Kursiša, 11.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Filipīnās taifūns Haijans, kas prasījis vairāk nekā desmit tūkstošu cilvēku dzīvības, ir radījis pilnīgu sajukumu, paudis Sarkanā krusta Filipīnu vadītājs.

Amatpersonas lēš, ka Taklobanas pilsētā gājuši bojā desmit tūkstoši cilvēku, bet vēl simtiem taifūna upuru ir citur Filipīnās. Simtiem tūkstošu cilvēku ir evakuēti uz drošākiem apgabaliem, vēsta BBC.

Taifūns izpostījis dzīvojamās mājas, skolas un lidostu.

Kopumā Haijana sekas Filipīnās izjūt aptuveni četri miljoni cilvēku, no kuriem daudziem trūkst pārtikas, tīra dzeramā ūdens un pajumtes.

Situācijas glābšanā jau iesaistījusies Apvienoto Nāciju organizācija (ANO), ASV, Austrālija un citas valstis. «Šeit ir ārkārtīgi daudz nelaimes gadījumu, visur ir miruši cilvēki, daudz postījumu,» situāciju raksturoja Sarkanā krusta vadītājs Filipīnās Ričards Gordons (Richard Gordon).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apotheka farmaceita asistentiem apmaksās studijas un piedāvās darba vietas

Žanete Hāka, 09.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu jaunu farmaceitu ienākšanu darba tirgū, viens no Latvijā vadošajiem aptieku tīkliem Apotheka sācis sadarbību ar RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledžu (RSU SKMK).

Sadarbības rezultātā, sākot ar šī gada rudeni, Apotheka šajā mācību iestādē nodrošinās apmaksātas studiju vietas programmā Farmaceita asistents. Pēc programmas sekmīgas absolvēšanas jaunajiem speciālistiem tiks nodrošināts garantēts darbs Apotheka aptiekās, informē uzņēmuma pārstāvji.

Pieteikšanās Apotheka apmaksātajām studijām RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledžā notiek atlases konkursa kārtībā. Konkursa ietvaros uzņēmuma personāla atlases komanda izvērtēs gan potenciālo studentu motivāciju apgūt farmaceita asistenta profesiju, gan vēlmi strādāt aptiekā pēc studijām. Papildus tiks vērtētas arī pretendentu personīgās kompetences – saskarsmes iemaņas, klientu apkalpošanas prasmes un citas farmaceita asistenta amatam svarīgas kvalitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Taksometru parks (RTP) trijos gados plāno nomainīt visu autoparku ar jauniem taksometriem, kurus rotās arī jauna dizaina noformējums baltā un sarkanā krāsā, šodien informēja kompānijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Muižnieks.

Autoparku plānots palielināt līdz 200 vienībām.

Patlaban iegādātas 20 Ford S-Max automašīnas par 444 000 eiro. Plānots, ka uzņēmuma apkalpoto pasažieru skaits pieaugs līdz 70 000 mēnesī. Automašīnu iegāde notiek sadarbībā ar Nordea Līzings. Ņemot vērā atlaides, kādas izdevies iegūt, iegādājoties jaunos auto, kompānija par katru auto samaksājusi nedaudz virs 22 000 eiro - tas nozīmējot, ka šie auto ir tikai par aptuveni 1200 eiro dārgāki nekā iepriekš izlaisto modeļu auto, skaidro Muižnieks.

Taksometru vizuālās identitātes maiņa veikta, jo konkurenti mēģina atdarināt līdzšinējās atšķirības zīmes. Tagad izveidots jauns, patentēts dizains, kura pamatā ir divas krāsas - balta un sarkana, un šoreiz to nebūšot tik viegli atdarināt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms vairākiem gadiem, sākoties krīzei, uzņēmējs Aigars Zariņš nekautrējās publiski atzīt, ka ir bankrotējis, taču šobrīd situācija atkal ir mainījusies, piepildoties vairāku labi zināmu uzņēmēju savulaik paustajām prognozēm – Zariņš no tirgus nekur nepazudīs. Šobrīd viņš ir kompānijas Balsts Eksperts vadītājs un vēl joprojām – viena no redzamākajām figūrām Latvijas nekustamā īpašuma biznesā.

Latvijai ir augšupejoša ekonomika, veiksmes stāsts un viss pārējais labais, par ko citas valstis mūs apbrīno – cik lielā mērā varat piekrist visam nupat minētajam, raugoties caur nekustamā īpašuma tirgus prizmu?

Skatoties, par kādu segmentu ir runa. Parasti ir tā – kad sākas krīze, viss pēc inerces vēl kādu gadu notiek. Acīmredzot, izejot no krīzes, šis process ir stipri vien līdzīgs, un ir vajadzīgs laiks, lai mēs sajustu, ka krīze patiesībā ir beigusies. Mēs redzam, ka kaut kādos segmentos cenas pieaug. Piemēram, jaunajos projektos gada laikā tās ir augušas par 17%, sekundārais tirgus audzis par 1,8%. Vidējā cena sekundārajā tirgū ir 582 eiro par kvadrātmetru, bet domājams, ka līdz gada beigām tā pieaugs par kādiem 3%. Darījumu skaits pieaudzis par 11,2%. Tātad tendence ir augoša. Protams, jaunie projekti, Rīgas Klusais centrs, Jūrmala – tas attīstās uz nerezidentu rēķina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kannās pirms kinofestivāla nolaupītas dārglietas 17,5 miljonu eiro vērtībā

LETA, 07.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četri laupītāji šonedēļ Cartier veikalā Kannās nolaupījuši dārglietas un pulksteņus 17,5 miljonu eiro vērtībā, ceturtdien pavēstījuši izmeklēšanai pietuvināti informācijas avoti.

Laupīšana notika nedēļu pirms Kannu kinofestivāla, kad pasaules labākie juvelieri uz piejūras pilsētu nogādā savus izcilākos darinājumus, ko aizdot kinoaktrisēm uz sarkanā paklāja.

Otrdienas rītā viens no laupītājiem iegāja Cartier veikalā ar masku un ieroci rokās. Viņš ielaida veikalā vēl divus vīriešus, kuri bija aizseguši seju ar šallēm, bet ceturtais laupītājs tikmēr stāvēja sardzē juvelierizstrādājumu veikala ārpusē.

Laupīšanas laikā veikalā atradās divi darbinieki.

Laupītāji salika rotaslietas un rokas pulksteņus ādas somā un auduma maisā. Laupītājiem bēgot, uz ietves nokrita vairāki dārgi pulksteņi. Viņi aizbrauca Mercedes markas automašīnā, kas izrādījās nozagta šī gada martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Slavenību pašbildes

Gunta Kursiša, 14.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nu jau labu laiku ar viedtelefoniem uzņemti pašportreti ir gana populārs fotoattēlu iemūžināšanas veids. No tā nekaunas nedz Holivudas zvaigznes, nedz arī mūsu pašu prezidents Andris Bērziņš. Fotogalerijā piedāvājam aplūkot pašbildes, kas uzņemtas gan uz Sarkanā paklāja, gan citur.

Jau rakstīts, ka 2013. gadā Oksfordas valodnieki atzinuši «selfie» par gada jaunvārdu, līdz ar to iekļaujot to arī Oksfordas angļu valodas vārdnīcas (Oxford English Dictionary) tiešsaistes versijā. Pētnieki uzskata, ka vārda izplatība angļu valodas lietošanā gada laikā ir augusi par 17%. Sekojot britu valodas ekspertu piemēram, tehnoloģiju tendences nav nogulējuši arī Latvijas valodnieki, par gada vārdu Latvijā atzīstot «selfija» latviskojumu – pašbildi. Šis vārds pēc valodnieku domām ir labskanīgāks nekā citas piedāvātās «selfie» versijas - selfijs, tīksmiņš, paštīksmeklis, pašītis, sevītis, pašģīmis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Kāzu kods: Modē klasika un mežģīnes

Žanete Hāka, 02.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāzas Latvijā šobrīd biežāk nekā agrāk rīko brīvā dabā, tādēļ līgavas izvēlas vieglas, plīvojošas un kustību neierobežojošas kleitas.

Šajā sezonā priekšroka tiek dota klasiskajiem modeļiem, kas papildināti ar mežģīnēm, taču ir bez liekiem dekoriem. Jaunas vēsmas kāzu kleitu modē ir apmetņi un pēc individuāla pasūtījuma veidotas matu rotas.

Vienkāršība, kvalitāte

Jauno līgavu stils pašreiz ir lakonisks, bez liekām detaļām – grezni izšūti audumi un smalki dekori atlikti malā, jaunākās tendences raksturo kāzu kleitu dizaineri un salonu pārstāvji. Lielāka uzmanība tiek pievērsta kleitu audumam un aizvien biežāk topošās līgavas nāk jau ar gataviem attēliem, kā kleitai jāizskatās, un zina, kādi aksesuāri tai piestāvēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim Latvijas modes nama Narciss lielākais sasniegums ir sava veikala atvēršana Londonā.

«Tas no mūsu puses bija liels notikums un liels ieguldījums. Veikals ir svarīgs ne vien, lai realizētu, bet arī lai pozicionētu savu zīmolu,» saka Alise Trautmane, SIA Narciss īpašniece. Veikals atrodas uz vienas ielas ar pasaulē zināmiem zīmoliem. «Vieta bija noteicošais faktors, izvēloties, kur atvērt pirmo Narcisa veikalu. Divu kilometru rādiusā no mums atrodas vismaz trīs no Vogue atzītajiem Lielbritānijas labākajiem veikaliem,» saka A. Trautmane. Veikals Londonā gan neesot nekāda medus maize - neviens Latvijas modes zīmolu tur negaida atplestām rokām, konkurence ir milzīga. Veikals ir savienots ar show-room, jo pārdot apģērbu tikai no kataloga ir ļoti grūti - iepircēji vēlas apskatīt, aptaustīt, izgriezt vīles uz otru pusi utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par pedagogu atalgojuma palielināšanu ir jādomā arī tādēļ, lai viņi nebūtu nomākti, uzskata Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V).

«Ja skolotāji ir nomākti, bērni arī tādi var būt,» šodien intervijā Latvijas Radio raidījumā Krustpunktā teica Straujuma.

Viņasprāt, nomāktību var mazināt, saņemot pienācīgu atalgojumu, tāpēc ir jādomā, kā to palielināt.

Vienlaikus premjerministre uzsvēra, ka ir vērojamas krasas atšķirības starp atalgojumu pedagogiem. Viņa nenoliedza, ka ir pedagogi, kuri saņem «pieklājīgu» atalgojumu.

Valdības vadītāja atgādināja, ka no Izglītības un zinātnes ministrijas tiek gaidīts piemērotākais modelis pedagogu atalgojuma aprēķināšanai, un tad ministrija saņems nepieciešamo naudu algu paaugstināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nosauktas Kannu kinofestivāla labāk ģērbtās dāmas

Gunta Kursiša, 28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jau katru gadu, arī šogad Kannu kinofestivāls noslēdzies ne vien ar balvu pasniegšanu un Zelta palmas zara ieguvēju noskaidrošanu, bet arī ar neoficiālu modes pazinēju un mediju vērtējumu, kā kinodīvas izskatījušās uz sarkanā paklāja un kas tām bijis mugurā. Šogad par labāk ģērbtajām dāmām Kannās atzīta Nikola Kidmena (Nicole Kidman), Dženifera Lorensa (Jennifer Lawrence), Džesika Česteina (Jessica Chastain) un Fana Binginga (Fan Bing Bing), raksta Forbes.com.

Šā gada Kannu kinofestivāla labāk ģērbto kinoindustrijas pārstāvju tērpus varat aplūkot galerijā!

Šogad galveno balvu, Zelta palmas zaru, ieguva tunisiešu izcelsmes franču režisora Abdellatifa Kešiša filma «Adeles dzīve» (La Vie d’Adèle), savukārt otru svarīgāko balvu - Grand Prix saņēma Ītena un Džoela Koenu filma «Lūinā Deivisā» (Inside Llewyn Davis). trešais nozīmīgākais apbalvojums, Žūrijas balva, šogad tika piešķirts japāņu režisora Hirokadzuu Koreedas filmai «Kāds tēvs, tāds dēls» (Soshite chichi ni naru), bet par labāko režisoru tika atzīts meksikānis amats Eskalante, kurš uzņēma drāmu «Eli» (Heli).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūbija Bārnhila (11 gadi) ir uzlecoša Holivudas zvaigzne. Šobrīd viņas honorārs par lomu Stīvena Spīlberga filmā The big friendly giant /Lielais draudzīgais milzis/ sasniedz apmēram 490000 sterliņu mārciņu. Iznācienam uz Kannu sarkanā paklāja viņa izvēlējusies Latvijā radītu kleitu.

«Kā mūsdienīgs bērns, Rūbija sev kleitu meklēja interneta veikalā childrensalon.com, kur līdzās tādiem zīmoliem kā Burberry, Dior, Gucci, Fendi, Roberto Cavalli var atrast arī mūsu radītos apģērbus. Mums veicās, viņai iepatikās tieši mūsu kleita - Lazy Francis jau lielu popularitāti iekarojušais modelis,» stāsta dizainere Olga Krūze. «Es ar Rūbiju tikos klātienē. Zālē, kur bija daudz tērpu no pasaules augstākā līmeņa dizaineriem, un viņas stilists viņai piedāvāja kleitas, kas bija viena par otru krašņākas, Rūbija atkal izvēlējās Lazy Francis. Domāju, ka ir lieki stāstīt, cik lieliski bija to piedzīvot! Es ar savu darbu ļoti cenšos iekarot ne tikai Latvijas, bet arī ārvalstu bērnu sirdis un šis bija izcils panākums! Mani pārsteidza šīs meitenes profesionalitāte - viņa izvēlējās kleitu, kas atšķīrās no visām citām un atteicās no savu palīgu piedāvājumiem to papildināt ar bantēm, lentām, volāniem un ziediem,» ar iespaidiem dalās dizainere.

Komentāri

Pievienot komentāru