Citas ziņas

Plāno pasargāt Lielupes grīvu

Agrita Aune,Db, 11.02.2009

Jaunākais izdevums

SIA Procesu analīzes un izpētes centrs veikusi Lielupes grīvas hidro un morfodinamisko procesu analīzi ar mērķi atrast optimālākos risinājumus, kā nodrošināt kuģošanu Lielupes ostā.

Pašlaik Lielupes osta ir slēgta, jo kuģu ceļš smilšu sanesumu dēļ ir par seklu, lai pa to Lielupē varētu ienākt kuģi un jahtas. Db jau rakstīja par strīdiem Lielupes ostas valdē, kas kavēja smilšu rakšanas darbus Lielupes grīvā un padarīja to kuģošanai nederīgu.

«Ir izgatavots Lielupes ostas hidrodinamisko un dziļuma izmaiņu modelis, ar kura palīdzību pētnieki analizēja Lielupes grīvas dziļuma izmaiņu tendences. Izmantojot dažādu uzmērījumu datus, ar modeļa palīdzību var izsekot situācijas attīstībai upes grīvā no 2003. līdz 2008.gadam,» tā Jūrmalas domes sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Inga Blumfelde.

Tagad pētnieki iesaka veikt dziļuma uzmērījumus piekrastes zonā pie Lielupes grīvas aptuveni kilometru abpus kanālam un vairāk nekā puskilometru dziļi jūrā, ar ūdenslīdēju palīdzību veikt jūras gultnes apsekojumu 2005.gadā ielikto viļņlaužu zonā. Nepieciešams ņemt grunts paraugus un veikt smilšu granulometriskās analīzes, lai pēc smilšu graudu lieluma prognozētu to pārvietošanās tendences, kā arī izstrādāt pasākumu plānu nepārtrauktai un ilgtermiņa kuģošanas nodrošināšanai Lielupes ostā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lielupē sāk navigācijas zīmju izvietošanu

Dienas Bizness, 28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielupes ostas pārvalde Lielupes ostas kanālā un tam piegulošajā Lielupes grīvas rajonā uzsākusi navigācijas zīmju izvietošanas darbus, lai nodrošinātu kuģošanas līdzekļu drošu iebraukšanu Lielupē, informē Jūrmalas pilsētas domes pārstāve Elita Cepurīte.

Kopumā tiks izvietotas 30 navigācijas zīmes Lielupē un 14 Lielupes grīvā. Navigācijas zīmju izvietošanu var veikt tikai mierīgos laikapstākļos, un to plānots pabeigt maija vidū, kad sāksies aktīvā kuģošanas sezona.

Saskaņā ar Lielupes ostas attīstības programmu 2014.–2022.gadam šovasar Lielupes grīvā tiks veikti arī ikgadējie kuģu kanāla padziļināšanas darbi, kas nodrošinās kuģu ceļu 535 metru garumā un 40 metru platumā ar dziļumu 3,5 metri. Kuģu kanāla padziļināšana nodrošina ne tikai ērtas iespējas atpūtas kuģiem izbraukt caur Lielupes grīvu jūrā, bet arī Ministru kabineta noteikto pretplūdu pasākumu programmas īstenošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lielupe nav gatava burāšanai

Agrita Aune, Db, 23.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojas burāšanas sezona, taču Lielupes grīvā padziļināšanas darbi vēl nenotiek, ostas pārvaldes naudas konti ir arestēti, bet ostas pārvaldnieks slimo jau vairāk nekā pusgadu.

DB jau rakstīja, ka ilglaicīgi Lielupes grīva ir kuģošanai nederīga smilšu sanesumu dēļ. Vietām upe ir seklāka par metru. Tikmēr Lielupes ostas valde un pārvaldnieks „baro” interesentus ar solījumiem un skandāliem. Pēc iepirkumu konkursa skandāla un pazudušiem desmit tūkstošiem latu, Jūrmalas domes vadība atstādināja no amata ostas pārvaldnieku Eiženu Cepurnieku, kā arī sāka tiesvedības procesu.

„Problēmu netrūkst, ostas vadība ir paralizēta, jo tiesvedības dēļ arestēti konti, izveidojies parāds 15 tūkstošu latu apmērā, nekas nav izdarīts, bet ostas pārvaldnieks Eižens Cepurnieks slimo jau kopš pagājušās vasaras. Mēs mēģinām atrast juridisku risinājumu, kā piešķirt Lielupes ostas pārvaldei naudu, lai varētu veikt Lielupes grīvas padziļināšanas darbus, ” tā Jūrmalas mērs Ģirts Trencis. Jūrmalas domes budžetā 50 tūkstoši latu paredzēti smilšu sanesumu likvidēšanai, jo tie plūdu gadījumā apdraud Jūrmalas iedzīvotājus. „Esam paredzējuši maijā rīkot cenu aptauju vai sarunu procedūru, tad noskaidrotos, kura firma varētu šos darbus veikt. Pašlaik veicam mērījumus, lai noskaidrotu darbu apjomu. Optimistiskajā gadījumā burāšanu varētu uzsākt jūnija sākumā, bet sliktākajā- jūnija beigās,” turpina Ģ.Trencis. Viņš atzīst, ka par šiem 50 tūkstošiem latu varēs nodrošināt izbraukšanu jūrā, bet ne veikt upes gultnes tīrīšanas darbus visā tās garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau gandrīz trīs gadus Rīgas domes pilsētas attīstības departaments ved sarunas ar Jūrmalas domi par iespējamo abu pilsētu robežu tieši Lielupes teritorijā. Katra no pusēm ir savs redzējums, kādai vajadzētu izskatīties abu pašvaldību robežai. Tomēr pie konkrēta kopsaucēja pagaidām abas puses nav nonākušas.

Sākotnējais priekšlikums paredzējis robežu novilkt tieši pa Lielupes vidu, kas ir dziļākā vieta upes gultnē. Tomēr šī ideja atmesta, jo tad robeža šķērsotu arī Lielupes ostas teritoriju, ko attiecīgi pārvalda Jūrmalas pilsēta. Pie šāda varianta tiktu apgrūtināta un traucēta ostas darbība, būtu grūti administrēt Lielupes tīrīšanu un kuģošanas ceļus, jo viss būtu jāsaskaņo ar diviem saimniekiem.

Tāpēc 2011. gadā no Jūrmalas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments saņēmis jaunu priekšlikumu, kas paredzēja, ka visa Lielupe un vēl daļa no sauszemes - daļa upes labajā krastā esošā piejūras dabas parka teritorijas, kas pašreiz ir Rīgas kadastrs būtu Jūrmalas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Fortum Jelgava Lielupes krasta promenādē prezentējusi saistvada izbūvi zem Lielupes, savienojot abu krastu siltumapgādes sistēmas, kas ir Latvijā pirmais šāda mēroga projekts, un to īsteno SIA Latvijas Energoceltnieks (LEC).

SIA Fortum Jelgava valdes priekšsēdētāja Ginta Cimdiņa žurnālistus informēja, ka šādos apmēros tas ir Latvijā pirmais siltumtrases saistvads, kas tiek izbūvēts zem upes gultnes. Viņai bija zināmi piemēri, ka ko līdzīgu savulaik bija iecerējušas arī citas pilsētas, taču līdz galam tāda izbūve nebija īstenota.

Abu Lielupes krastu siltumapgādes sistēmu savienošanas projekta kopējās izmaksas ir 1 603 634 lati, no kurām Kohēzijas fonds (KF) sedz 512 782 latus. Saistvada kopējais garums ir 1,4 kilometri, bet zem Lielupes gultnes iebūvējamā posma garums ir 380 metri.

LEC Informācijas un sakaru tehnoloģiju departamenta direktors Valērijs Drozds apstiprināja, ka, arī pēc būvkompānijas pieredzes un tās rīcībā esošās informācijas, šis ir Latvijā pirmais šāda veida saistvads.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas pilsētas pašvaldība neakceptē tipveida ēkas būvniecības projektu pļavā pie Lielupes, kur bija plānots izvietot lielveikalu Depo, jo tas neiekļaujas jaunizveidotajā pilsētas vides ainavā, informēja pašvaldībā.

Pašvaldība šādu lēmumu skaidro ar to, ka pēdējo gadu laikā tā ir ieguldījusi ievērojamu darbu un resursus, lai sakārtotu upes krastus Jelgavā - ir labiekārtota Lielupes labā krasta promenāde, Pasta sala, Čakstes bulvāris, Mītavas tilts. Tieši investoru nevēlēšanās izprast pilsētas vidi un radīt individuālu projektu, kas iekļautos Lielupes krasta līnijā, bija galvenais iemesls, kāpēc pašvaldība nesaskaņoja arhitekta piedāvāto projektu veikala Depo būvniecībai pļavā pie Lielupes.

Tagad pašvaldība ar zemes īpašnieku mēģina rast kompromisu - pašvaldība piedāvā zemes īpašniekam šajā vietā uzbūvēt pašvaldības funkcijām nepieciešamu ēku, ko pēc tam varētu no īpašnieka - Igaunijas fonda Eften Capital - nomāt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien Jūrmalas pilsētas dome apstiprināja Jūrmalas pilsētas teritorijas plānojuma grozījumus, kas ietver plānojuma grozījumu grafisko daļu, teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumus, informē dome.

Par grozījumu apstiprināšanu balsoja 11 deputāti, pret – 2, bet viens – atturējās. Būtiskākās plānojuma izmaiņas saistītas ar publiskās infrastruktūras un kūrorta jomas attīstīšanu atbilstoši pilsētas stratēģiskajiem mērķiem. Jūrmala ir pirmā pilsēta Latvijā, kura nodrošina plānojuma iekļaušanu vienotajā Teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēmā (TAPIS) valsts mērogā, kas atvieglos ar nekustamā īpašuma pārvaldību saistītās informācijas uzkrāšanu un ērtu lietošanu.

«Jūrmala ir un paliks zaļa pilsēta – grozījumos maksimāli esam sabalansējuši pilsētas attīstības stratēģijas mērķus ar iedzīvotāju, uzņēmēju un nevalstisko organizāciju viedokļiem. Pilsētai ir jāattīstās – gan kā kvalitatīvai dzīvesvietai pašiem jūrmalniekiem, gan kā mūsdienīgam un tūristus piesaistošam kūrortam. Visu institūciju atzinumi ir pozitīvi, saskaņojot plānu gan no dabas aizsardzības, gan kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas, gan arī tiesiskā aspekta,» uzsver Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs Gatis Truksnis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Daugavā pie Mangaļsalas šodien ielaidīs 2000 storu mazuļus

Lelde Petrāne, 16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta BIOR zivju audzētava Tome Daugavā pie Mangaļsalas izlaidīs 2000 Baltijas storu mazuļus. Baltijas stores tiek uzskatītas par izmirstošu zivju sugu.

Storu ataudzēšana zinātniskā institūta BIOR zivju audzētavā Tome notiek kopš 2012. gada.

Storu izlaišana notiks otrdien zvejnieku kooperatīvās sabiedrības Vecdaugava teritorijā - Audupes ielā 28a, Mangaļsalā, kur zinātniskā institūta BIOR speciālisti kopā ar zvejniekiem storu mazuļus ar zvejas laivām izvadās un izretinās pa Daugavas grīvu.

«Pagājušā gada septembrī Daugavā pie Mangaļsalas tika izlaisti pirmie 1500 ar piekarzīmēm iezīmēti storu mazuļi, kuru ataudzēšanu eksperimentālā kārtā uzsākām 2012. gadā. Novērojumi liecina, ka izlaistās stores apmēram nedēļas laikā pamet Daugavas grīvu un migrē arvien tālāk jūrā. Viena no ielaistajām storēm noķerta šā gada martā Pērnavas līcī,» zivju audzētavas Tome vadītājs Ivars Putviķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvā rajona tiesa atcēlusi Jelgavas pašvaldības izsniegto būvatļauju lielveikala «Depo» būvniecībai, aģentūru LETA informēja tiesas Jelgavas tiesu nama priekšsēdētājs Mārtiņš Birkmanis.

Tiesa, skatot trīs aktīvistu grupu lūgumu atcelt Jelgavas domes lēmumu, ar kuru atstāta spēkā lielveikala «Depo» būvniecībai izsniegtā būvatļauja, konstatējusi pārkāpumus lielveikalam nepieciešamās transporta infrastruktūras noteikšanā un būvatļaujas neatbilstību pašvaldības saistošajiem noteikumiem.

Proti, tiesa nav guvusi pārliecību, ka plānotā lielveikala būve, vadoties pēc arhitektoniskās risinājuma un izmantošanas funkcijas, atbilstoši saistošo noteikumu prasībām būs uztverama kā reprezentācijas objekts. Tiesa uzskatījusi, ka izceltā lielveikala fasādes arhitektūra veicinās pretēju efektu, radot nepamatotu konkurentu unikālam kultūras mantojuma objektam - Jelgavas pilij un parkam -, kā arī atstās negatīvu ietekmi uz Lielupes promenādi, kas izveidota kā rekreācijas zona. Tāpat veikals-noliktava, pēc tiesas domām, radīs teritorijai papildu logu, kas izpaudīsies kā papildu cilvēku un transportlīdzekļu plūsma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plāno sakārtot ieeju Lielupes ostā

Agrita Aune, Db, 14.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir sagatavoti dokumenti, lai veiktu iepirkumu par hidro un morfodinamisko procesu analīzi Lielupes ostas akvatorijā un par sanešus aizturošo inženierrisinājumu ietekmi uz Lielupes ostas piesērēšanu.

Ostas valde devusi atļauju izsludināt šos iepirkumus.

„Mums ir jādara viss, lai līdz nākamajai kuģošanas sezonai Lielupes grīva un kuģu ceļš būtu sakārtoti tā, lai peldlīdzekļi var netraucēti ienākt upē un iziet jūrā,” tā jaunais valdes priekšsēdētājs, Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks Dainis Urbanovičs.

Valde tika informēta par ostas pārvaldes pašreizējo darbību un finansu stāvokli un par to, ka no SIA Eiro 2001 ir saņemti atpakaļ 10 000 latu par nepaveiktajiem darbiem, kā arī 880 latu liela nokavējuma nauda, līdz ar to pārvaldei un firmai vairs nav pretenziju vienai pret otru.

Nākamajā Lielupes ostas pārvaldes valdes sēdē tiks izskatīts 2009. gada budžets, kā arī valdes locekļi saņems informāciju par pārvaldes noslēgtajiem līgumiem un debitoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Miljonāra Lūsiņa ģimenei Lielupē ir vēl viena māja-kuģis, ko izmantojis restorāns

LETA, 28.02.2018

Šī ir māja - kuģis Pāvilostas novada Sakas pagastā pašā jūras krastā, bet Lielupē ir pietauvota miljonāra Argoda Lūsiņa ģimenes otrā māja-kuģis, kas nav nodota ekspluatācijā, bet pērn izmantota restorāna vajadzībām.

Avots: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Restorāna Laivas valdes priekšsēdētājs Jānis Nagliņš atzina, ka pērn peldošā konstrukcija uz laiku tikusi izmantota restorāna vajadzībām.

Nedz Latvijas Jūras administrācija (LJA), nedz Jūrmalas pašvaldība nesaskata savu atbildību kontrolēt, lai Lielupē pietauvotā miljonāra Argoda Lūsiņa ģimenes otrā māja-kuģis, kas nav nodota ekspluatācijā, netiktu izmantota restorāna vajadzībām.

Lielupes mājas-kuģa saimnieki ir uzņēmums SIA BBN centrs, bet restorāna vajadzībām to mēdz izmanto SIA Lielupes laivas, kam pieder restorāns Laivas.

Firmas.lv dati liecina, ka BBN centra valdes priekšsēdētājs ir Lūsiņš un tas pieder SIA Jaltrade, kura īpašniece ir viņa sieva Antra Lūsiņa. 2016.gadā uzņēmums satrādājis ar 154 000 eiro apgrozījumu un 1300 eiro peļņu. Savukārt Lielupes laivas pilnībā pieder Jūlijai Tjomkinai. 2016.gadā tas strādājis ar 690 000 eiro apgrozījumu un aptuveni 1700 eiro zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Vāc parakstus pret Depo būvniecību iepretim Jelgavas pilij

Zane Atlāce - Bistere, 17.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrības iniciatīvu portālā Manabalss.lv uzsākta parakstu vākšana pret lielveikala Depo būvniecību iepretim Jelgavas pilij, šo zonu nosakot par pils aizsardzības zonu.

Iniciatīvas iesniedzējs Gaitis Grūtups rosina steidzamā kārtā Latvijas Republikas Kultūras ministrijai īpaši noteikt Likumā par kultūras pieminekļa aizsardzību paredzēto Jelgavas pilis aizsardzības zonu. Viņaprāt, tai būtu jāietver pils ainava tās parādes pusē ievērojami vairāk nekā 100 metru apkārtnē, kā tas saskaņā ar minēto likumu ir tad, ja aizsardzības zona nav īpaši noteikta.

«Likums paredz, ka Aizsardzības zonā nav atļauts būvēt, mākslīgi pārveidot reljefu, izcirst vai stādīt kokus, pirms to nav izvērtējuši lietpratēji un tam nav dota Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas atļauja. Kāpēc tas ir aktuāli? Ja Jelgavas pašvaldībā ies kā līdz šim, tad Latvijas simtgadē Jelgavas centrā pie Lielupes tilta un XVII gadsimtā pēc arhitekta Bartolomeo Frančesko Rastrelii projektētās pils ikkatru būs tapis nomācoša izmēra lielveikals- noliktava (pēc projekta skices divreiz lielāks nekā pils), kas turklāt atradīsies pilsētas šaurākajā vietā ( kāds ir Lielupes tilts). Tādējādi var iznākt, ka, katru, kas pa Lielo ielu dosies uz Jelgavas centru, vairāk uzrunās reklāmām «daiļotais» lielveikals - noliktava un nevis Lielupes ūdenī zaigojošā pils. Pēc daudzu lietpratēju pārliecības dominantei šajā vēsturiskajā ainavā tomēr ir jāpaliek pilij,» norāda iniciatīvas autors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Eksperta viedoklis: Zemes īpašnieki – valsts nesakārtotās sistēmas ķīlnieki

Laima Klidziņa, z/s Klidziņa īpašniece, 15.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekontrolētu zemes aprobežoto teritoriju palielināšana Latvijā ietekmē ne tikai mežu īpašniekus, bet arī lauksaimniecības zemes īpašnieku tiesības. Valsts nesakārtotā sistēma saistībā ar aprobežojumu noteikšanu zemes īpašniekus padara par ķīlniekiem bez rīcības brīvības. Ne viens vien zemes īpašnieks palicis bez iespējām saimniekot savā zemē un zaudējis iztikas avotus

Arī es esmu zemes īpašniece, kura ir kļuvusi par nesakārtotās sistēmas upuri. 2014. gada novembrī nokārtoju bankā kredītu, lai iegādātos vairākus blakus esošus lauksaimniecības zemes īpašumus, kas atrodas Jaunsvirlaukas pagastā, Jelgavas novadā – neapstrādātu, daļēji ar krūmiem aizaugušu atmatu, kas atrodas blakus citām lauksaimniecības zemēm, kurās saimniecība audzē graudaugus un rapšus. Pēc zemes iegādes īpašumi apmēram 50 ha platībā tika sakopti – iztīrīti krūmi un grāvji, uzarti, lai pavasarī tajos varētu strādāt. Taču 2015. gada pavasarī no Dabas aizsardzības pārvaldes (DAP) tika saņemta vēstule par administratīvā pārkāpuma protokola sastādīšanu un manis saukšanu pie administratīvās atbildības par dabas lieguma Lielupes palienes pļavu bojāšanu, tās uzarot. Izrādās, ka viens no iegādātajiem īpašumiem ar 21,29 ha kopplatību jau no 2004. gada ir pievienots dabas liegumam Lielupes palienes pļavas un iekļauts Eiropā īpaši aizsargājamo dabas teritoriju tīklā NATURA2000.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

LNK izpārdevis mājokļus Jūrmalā

Ingrīda Drazdovska, 17.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Holdinga kompānija LNK (Latvijas Novitātes Komplekss) pārdevusi visus dzīvokļus jaunajā dzīvojamajā mājā Lielupes Nams, Jūrmalā. Pēdējais darījums noticis martā par cenu 1800 eiro/m2.

LNK projektu īstenojusi programmas iQ Projects ietvaros, tā kopējās investīcijas bija 1,7 milj. eiro. Turpinot attīstīt programmu iQ Projects, tās dibinātāji šopavasar sāks dzīvokļu rezervēšanu jaunā mazdzīvokļu namā, kuru arī plānots būvēt Jūrmalā.

Jaundubultos, Lielupes ielā, uzbūvētais 18 dzīvokļu Lielupes Nams tika nodots ekspluatācijā 2008. gada pavasarī. Patlaban, pēc visu dzīvokļu pārdošanas, tas kļuvis par trešo programmas IQ projects ietvaros realizēto projektu. Dzīvokļu platība Lielupes Namā variēja no 35 līdz 200 m2. Pircēju vidū ir Latvijas, NVS, kā arī vairāku Eiropas valstu iedzīvotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Lietā par veikala Depo būvniecību Jelgavā zemes īpašnieks prasa noraidīt visu tiesas sastāvu

LETA, 21.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Auras centrs», kas uz sev piederoša zemesgabala Jelgavā vēlas izbūvēt lielveikalu «Depo», Administratīvajā rajona tiesā iesniegusi noraidījumu visam tiesas sastāvam, jo šaubās par tā objektivitāti, izskatot jelgavnieku pieteikumus ar lūgumu atcelt Jelgavas domes lēmumus, ar kuriem atstāta spēkā lielveikala «Depo» būvēšanai izsniegtā būvatļauja, liecina tiesai iesniegtais dokuments.

Savā iesniegumā tiesai «Auras centra» pārstāvis Henrihs Damroze norāda, ka pēc pirmās un pašlaik vienīgās tiesas sēdes Administratīvās rajona tiesas Jelgavas tiesu namā viņš konstatējis, ka daudzi lietas dokumenti ir aplīmēti ar piezīmju lapiņām, kas rakstītas vienā rokrakstā ilgāku laiku pirms tiesas sēdes. Damroze pārliecināts, ka piezīmju lapiņas ar komentāriem rakstījis kāds tiesas darbinieks, visdrīzāk, referējošais tiesnesis, un «šie komentāri var ietekmēt šādas tiesvedības rezultātu vai nepārprotami kaitēt procesa taisnīgumam».

Tāpat pieteikumā zemesgabala īpašnieku pārstāvis norāda, ka tiesas sastāva tiesneši ir ilglaicīgi pilsētas iedzīvotāji, viņiem Jelgavā un apkārtnē pieder īpašumi, turklāt pēc tiesas attieksmes pirmajā tiesas sēdē «Auras centrs» secinājis, ka jelgavnieki, kas nevēlas pieļaut «Depo» būvniecību Lielupes krastā, atrodas īpašā statusā. Tāpat būvniekiem ir bažas, vai tiesa, izskatot lietu, neietekmēsies no Jelgavas iedzīvotāju interesēm, protestiem un bailēm no iedzīvotāju un mediju kritikas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlī Jūrmalā, Aizputes ielā 1a, sāks Lielupes pamatskolas ēkas pārbūvi un sporta zāles būvniecību, informē Jūrmalas pilsētas dome.

Līgumu par Lielupes pamatskolas ēku kompleksa izbūvi pašvaldība noslēgusi 22.martā ar iepirkumu konkursa kārtībā izraudzīto būvuzņēmēju - piegādātāju apvienību "Litana&Torensberg", projekta īstenošanas termiņš ir 14 mēneši no būvniecības darbu uzsākšanas.

Lielupes pamatskolas ēkas pārbūvēs, veidojot vienotu skolas ēku kompleksu ar diviem mācību korpusiem trīs stāvos un piebūvi sporta zālei ar sporta laukumu. Risinājumā paredzēts izveidot mūsdienīgu, ergonomisku skolu līdz 500 audzēkņiem. Jaunā skola būs viena no modernākajām izglītības iestādēm Jūrmalā. Jaunajās ēkās atradīsies Jūrmalas Aspazijas pamatskola, kas izveidota, apvienojot Jūrmalas pilsētas Lielupes pamatskolu ar Jūrmalas Alternatīvo skolu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu pludmales krasta aizsardzību Jūrmalas pilsētas jūras krasta teritorijā un uzlabotu degradēto kāpu stāvokli, šonedēļ uzsākti Kaugurciema pludmales kāpu stabilizēšanas darbi, informē Jūrmalas pilsētas dome.

Līdz marta sākumam pludmalē plānots izvietot vairāk nekā 3000 kubikmetru smilšu. Jūrmalas pilsētas pašvaldība bija pirmā piekrastes pašvaldība, kas pērn pēc savas iniciatīvas uzsāka pludmales krasta kāpu aizsardzības un kāpu stabilizēšanas pasākumus.

Kāpu stabilizācijas – erozijas mazināšanas pasākumi tiek veikti saskaņā ar vides eksperta, ģeoloģijas zinātņu doktora Jāņa Lapinska veiktajiem krasta kāpu līnijas matemātiskās modelēšanas rezultātiem, ieteikumiem un izstrādāto metodiku. Stabilizācijas pasākumi tiek veikti atbilstoši vides eksperta rekomendācijām, nebojājot dabīgo vidi, kārklus un biotopus un ievērojot vides aizsardzības normatīvos aktus par videi nekaitīgu pasākumu izpildes procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalā, turpinot kāpu zonas stiprināšanas darbus, veikta kārklu apzāģēšana un sakopšana, kā arī izveidotas kārklu pinumu sētiņas.

Otrdien, 9.maijā, pinumu veidošanā iesaistījās arī Pumpuru vidusskolas skolēni, Dubultu peldvietā izvietojot sētiņas 30 metru garumā, informē Jūrmalas pilsētas dome.

Pumpuru vidusskolas 10. klases skolēni sētiņu pīšanu veica bioloģijas mācību stundas ietvaros. Darbus skolēniem ierādīja pašvaldības Vides nodaļa kopā ar kāpu stiprināšanas darbu veicējiem. Pumpuru vidusskola ir starptautiskās Ekoskolu programmas dalībniece un saņēmusi Zaļo karogu 2011.gadā, kas nozīmē, ka skolēni iesaistījušies ilgtspējīgas attīstības, vides izglītības un vides aizsardzības veicināšanā. Šopavasar Bulduru, Dzintaru, Dubultu, Mellužu, Kauguru un Jaunķemeru pludmalē gandrīz divu kilometru garumā veikta veco kārklu sēdināšana, apzāģējot tos aptuveni 30 cm augstumā, lai saknes sāktu dzīt jaunas atvases – tās vislabāk uztver pludmales smiltis un atjauno kāpu valni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas pilsētas pašvaldība šonedēļ veic pludmales kāpu stiprināšanas darbus Kauguru pludmalē, krasta zonā pieberot un izlīdzinot smiltis. Darbi tiek veikti, lai ierobežotu krasta eroziju un veicinātu pludmales zonas saglabāšanu.

Kā biznesa portālam db.lv pastāstīja Jūrmalas pilsētas domes pārstāve Zane Leite, smilšu iekraušana, pārvešana un to izlīdzināšana Kauguru pludmalē izmaksā 21 tūkstoti eiro.

Kauguru pludmalē smilšu piebēršana notiek aptuveni 500 metrus garā joslā no Vēžu ielas Prīmulu ielas virzienā. Kopumā līdz nedēļas beigām plānots piebērt un izlīdzināt gandrīz 3000 kubikmetrus smilšu.

Pludmales kāpu stabilizēšanas darbi Jūrmalā tiek veikti kopš 2015. gada tajās pludmalēs, kurās ir samērā augsts kāpu erozijas jeb noskalošanās risks. Visvairāk noskalošanai pakļautās zonas pilsētā ir Kauguru un Majoru pludmales krasta zona. Smiltis, kuras tiek piebērtas Kauguru pludmalē, iegūtas Jūrmalā, tīrot Lielupes grīvu Jūrmalas ostas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas pilsētas pašvaldība veic vides aizsardzības pasākumus kāpu zonas stiprināšanai, pieberot smiltis Majoru pludmalē. Darbi tiek veikti, lai mazinātu krasta eroziju un veicinātu pludmales zonas saglabāšanu.

Kopš 2015. gada smilšu piebēršana kāpu stabilizēšanai tika veikta Kaugurciema pludmalē, šonedēļ smilšu piebēršana notiek arī Majoru pludmalē, kur šādi darbi tika veikti arī pērn.

Kāpu stabilizācijas pasākumi erozijas mazināšanai tiek veikti saskaņā ar vides eksperta, ģeoloģijas zinātņu doktora Jāņa Lapinska veiktajiem krasta kāpu līnijas matemātiskās modelēšanas rezultātiem un izstrādāto metodiku.

Majoru pludmalē smilšu piebēršana tiks veikta aptuveni 520 metru garā joslā, sākot no Ērgļu ielas Tirgoņu ielas virzienā, pieberot kopumā līdz 5600 kubikmetrus smilšu. Ja būs labvēlīgi laika apstākļi, darbus plānots pabeigt līdz 4. aprīlim. Dr. geol. J. Lapinskis skaidro, ka smilšu piebēršana ir viens no efektīvākajiem veidiem, un šādu metodi izmanto arī citas Eiropas valstis. Kā priekšrocību zinātnieks min arī to, ka piebērtās smiltis organiski iekļaujas ainavā, līdz ar to uzlabojas teritorijas rekreācijas kvalitāte. Smiltis, kuras tiek piebērtas Majoru pludmalē, iegūtas Jūrmalā, tīrot Lielupes grīvu Jūrmalas ostas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 24.augusta publiskai apspriešanai tiks nodota Jūrmalas teritorijas plānojuma grozījumu pirmā redakcija, lai uzklausītu iedzīvotāju, uzņēmēju un nevalstisko organizāciju priekšlikumus, kā arī saņemtu institūciju atzinumus, šodien lēma Jūrmalas pilsētas dome.

Nozīmīgākās izmaiņas saistītas ar publiskās infrastruktūras attīstību un Jūrmalas kā Latvijas vienīgās kūrortpilsētas statusa stiprināšanu, neskarot īpaši aizsargājamās dabas teritorijas. Jūrmala ir pirmā pašvaldība Latvijā, kas teritorijas plānojumu ievietos valsts izveidotajā informācijas sistēmā geolatvija.lv un ieviesīs jaunu funkcionālo zonējumu, atbilstoši Ministru kabineta 2013.gadā pieņemtajam regulējumam par vispārīgajiem teritorijas plānošanas, izmantošanas un apbūves noteikumiem.

Publiskās infrastruktūras attīstībai pašvaldība paredzējusi teritoriju peldbaseina būvei blakus Pumpuru vidusskolai J.Poruka ielā, paplašināta Lielupes vidusskolas infrastruktūras attīstībai nepieciešamā teritorija Aizputes ielā, būtiski paplašināta Slokas kapsētai paredzētā teritorija 8,5 hektāru apjomā, iezīmētas teritorijas Kūrorta parka izveidei Jaunķemeros (34 hektāri) un Kūrorta parkam Ķemeros (18,6 hektāri), iezīmēta vieta degvielas uzpildes stacijas izveidei Dzintaros, paredzēta 5,65 hektāru papildus teritorija Lielupes grīvas salā, lai attīstītu aktīvās atpūtas / rekreācijas zonu pie Jūrmalas ostas ārpus dabas aizsargājamās teritorijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar oficiālās peldsezonas sākšanos, Jūrmalas pašvaldība ir labiekārtojusi 12 oficiālās peldvietas, papildinot pludmales ar nepieciešamo atpūtas aprīkojumu. Pilsētā šogad plīvos 5 Zilie karogi – Jaunķemeros, Dubultos, Dzintaros, Majoros, Bulduros. Kauguru peldvietai piešķirts Nacionālais peldvietu kvalitātes sertifikāts.

Kūrortpilsētā ir 11 oficiālas pilsētas piekrastes peldvietas jūras krastā, viena Lielupes krastā.

Līdz ar aktīvās peldsezonas sākšanos - no 15.maija līdz 15.septembrim, 26 kilometru garajā Jūrmalas pludmalē izvietotas 160 pārģērbšanās kabīnes, 165 atkritumu konteineri,16 konteinertipa sabiedriskās tualetes, kā arī atpūtniekiem pieejami 149 pastāvīgie soliņi. Piecās peldvietās - Bulduru, Dzintaru, Majoru, Asaru un Kauguru pludmalēs - ir izvietotas publiski pieejamas dušas un kāju skalotāji. 54 pludmales izejās uz jūru ir uzstādītas koka laipas. 10 pludmales izejas uz jūru ir nodrošinātas ar betona plāksnēm, pa kurām var nobraukt pludmalē operatīvais transports. Šogad pludmalē atpūtniekiem būs pieejamas 26 kafejnīcas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jūrmalas restorāna Laivas izveidē ieguldītos līdzekļus atpelnīs gada laikā

Lelde Petrāne, 07.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalā, Lielupes krastā blakus Līvu Akvaparkam atklāts mūsdienu Latvijas virtuves restorāns Laivas, kas, kā apgalvo īpašnieki, piedāvā «vietējos produktus un Baltijas reģiona tradicionālās receptes modernā izpildījumā».

Restorāna īpašnieks ir SIA Lielupes laivas, kas restorāna izveidē ieguldīto investīciju apmēru biznesa portālam db.lv atteicās atklāt. «Par investīciju apjomu biznesa konfidencialitātes apsvērumu dēļ neesam gatavi runāt, ieguldītās, piesaistītās investīcijas plānots atpelnīt gada laikā,» informēja uzņēmumā.

Telpas, kurās izvietots restorāns, tiek nomātas.

Restorāna ēdienkartē īpaši tikšot izcelti kūpinājumi, kurus gatavos šefpavārs Jānis Eislers. Restorāna Laivas saknes esot meklējamas pirms vairākiem gadu desmitiem, kad cilvēkus Lielupes krastos pie dzelzceļa stacijas priecējušas svaigi kūpinātas delikateses. Radusies ideja atjaunot restorānu Laivas mūsdienu versijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā dēvētajā būvnieku karteļa lietā aizliegta vienošanās cita starpā bijusi arī par tādiem būvobjektiem kā Rīgas pils, Latvijas Universitātes Akadēmiskais centrs Torņkalnā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) ēka, Liepājas cietums un citi, liecina Konkurences padomes (KP) publiskotais pilnais saraksts par lietā iesaistītajiem objektiem.

Kopumā starp 77 būvnieku kartelī pārrunātajiem objektiem ir vairāki projekti Rīgā, tostarp vairākas izglītības un kultūras iestādes. Tāpat vairāki karteļa darbībā iesaistītie objekti atrodas citās Latvijas pilsētās - Liepājā, Jelgavā, Skrundā, Ogrē, Ikšķilē, Jēkabpilī, Valmierā, Kuldīgā, Saldū, Rēzeknē, Salaspilī, Daugavpilī un Cēsīs.

Starp uzskaitītajiem būvobjektiem Latvijas pilsētās ir ne tikai izglītības iestādes, bet arī sporta centri, slimnīcas, ražotnes, parki, dzīvojamās ēkas, tirdzniecības centri un citi objekti.

Visi KP publiskotie lietā iesaistītie būvobjekti ietver VEF kultūras pili, Okupācijas muzeju, Pulka ielas muzeja krātuvi, kultūras pili "Ziemeļblāzma", Latvijas Nacionālo mākslas muzeju, Ogres tehnikumu, Latvijas Universitātes Akadēmisko centru Torņakalnā, Rīgas pili, Jauno Rīgas teātri, Salaspils kultūras namu "Enerģētiķis", stadionu "Daugava", Lielupes tenisa centru, Ventspils Mūzikas vidusskolu ar koncertzāli "Latvija", Lielupes vidusskolu un Jelgavas Valsts ģimnāziju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas dome apstiprinājusi detālplānojuma projektu zemesgabalam Bražciems 0701, kas praktiski paver zaļo gaismu Lielupes labā krasta apbūvei, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Zemesgabals pieguļ Lielupes labajam krastam, robežojas ar autoceļu Rīga-Ventspils un mežu. Mežaudzi veido 70 līdz 170 gadus vecas priedes, bet gar upes krastu aug melnalkšņi, vītoli un kārkli. Padomju laikā izveidots kempinga tipa koka mājiņu ciems, kas brūk kopā. Namiņu īpašnieki savas īpašumtiesības nevar pierādīt, sabiedriskajās apspriedēs nav piedalījušies. Īpašumu šķērso arī vairāki zemes ceļi.

Paredzēts izbūvēt jaunu ielu tīklu, brauktuves ar divām joslām, gājēju trotuāru un ar laiku arī veloceliņu. Centrālā ēka iecerēta kā multifunkcionāla būve ar atklātajiem un slēgtajiem tenisa kortiem, restorānu, veikalu, viesnīcu. Paredzētas arī 2,5 līdz 3,5 stāvu augstas kempinga mājas. Izstrādātajā detālplānojumā minēts, ka apbūve būs maksimāli saudzīga pret kokiem, cenšoties izcirst pēc iespējas mazāk, tomēr ir skaidrs, ka šāda mēroga būvniecībā to nāksies darīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Par 11,25 miljoniem eiro sāk Lielupes pamatskolas ēku kompleksa būvdarbus

Db.lv, 07.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 11,25 miljonus eiro, Jūrmalā, Aizputes ielā 1a, sākta Lielupes pamatskolas ēkas pārbūve un jaunas sporta zāles būvniecība.

Plānots, ka 2022. gadā durvis vērs jauna, moderna mācību iestāde. Līdztekus skolas ēku kompleksam tiek veikti apjomīgi ielu pārbūves darbi, tostarp izbūvētas papildu autostāvvietas, paplašināti gājēju celiņi.

Lielupes pamatskolas pašreizējās ēkas pārbūvēs, veidojot vienotu skolas ēku kompleksu ar diviem mācību korpusiem un piebūvi sporta zālei ar sporta laukumu. Būvdarbi notiek 3,9 hektāru platībā, gandrīz 4000 kvadrātmetru paredzēti skolas ēkas korpusiem un 2000 kvadrātmetru – sporta zāles piebūvei.

Viens no ēku korpusiem paredzēts sākumskolas skolēniem un otrs – pamatskolas audzēkņiem. Abām skolēnu plūsmām būs atsevišķas ieejas, ēkas un telpas tiks vizuāli atdalītas, izmantojot arhitektonisko risinājumu, apgaismojumu un citus dizaina elementus. Skolas telpās plānotas divas zāles – aktu zāle pamatskolai un daudzfunkcionāla zāle ar skatuvi dažādiem pasākumiem sākumskolai, skolas bibliotēka, plaši mācību kabineti, ģērbtuves ar drēbju žāvētājiem, virtuves bloks un citas telpas. Sporta zāle tiks izbūvēta kā jauna piebūve, un tā būs savienota ar abiem mācību ēku korpusiem.

Komentāri

Pievienot komentāru