Kopumā būs jāmaksā vairāk, par Polijas plāniem ar šā gada 1. jūliju ieviest jaunu ceļu nodevas elektronisko iekasēšanas sistēmu viaTOLL saka Latvijas starptautisko autopārvadātāju asociācijas Latvijas Auto prezidents Valdis Trēziņš.
Tā kā izdevumi pieaugs, un Polija paliks dārgāka, tad pareizais variants perspektīvā ir Poliju apiet un izmantot prāmjus sadarbībā ar Krieviju. Tas var gadīties optimālais variants nākotnē. «Paliek arvien grūtāk. Ne tikai dārgāk, bet arī sarežģītāk. Tad ir arvien smagāki ierobežojumi svētku dienās, karstā laikā,» autopārvadātju problēmas Polijā uzskaita V. Trēziņš, uzsverot, ka tas tikai veicinās multimodālo kravu pārvadājumu attīstību.
Jaunā nodeva skars 90% Latvijas kravu pārvadātāju. Poļi paredz automatizēto variantu, ka būs jāliek aparāti kā Vācijā. Tas prasīs papildus līdzekļus, lai šos aparātus uzstādītu divu gadu laikā. Taču pagaidām īsti nav skaidrs, kā tīri tehniski un vai tajās pašās vietās manuālais variants funkcionēs. Var gadīties, ka pirmās dienas būs problēmas. Daudzi pirmo reizi būs dzirdējuši, īpaši tie, kas ne tik bieži brauc caur Poliju, skaidro V. Trēziņš.
Db.lv jau rakstīja, ka ar šī gada 1. jūliju Polija ieviesīs jaunu ceļu nodevas elektronisko iekasēšanas sistēmu viaTOLL, ar kuras starpniecību sākotnēji būs jānorēķinās par braucienu ar autobusu vai kravas transportlīdzekli, kura pilnā masa pārsniedz 3,5 tonnas.