Tirdzniecība un pakalpojumi

Populārākie lielveikalu mārketingā izmantojamie psiholoģijas triki

Aivars Mackevics [email protected], 12.03.2003

Jaunākais izdevums

Lielveikali savā mārketingā izmanto dažādus tehniskus un psiholoģiskus trikus, kurus klients pirmajā brīdī nemaz nepamana. Šie mārketinga instrumenti ir balstīti uz ilggadējiem pētījumiem, taču no ētikas viedokļa to pielietošana bieži vien apstrīdama. Latvijas tirdzniecībā pieaug konkurence arī lielveikalu biznesā. Katrs uzņēmums cenšas piesaistīt klientus ne tikai ar servisu un izdevīgām cenām, bet arī tiek iesaistīti dažādi psiholoģiski un tehniski triki, lai vairotu pārdoto preču daudzumu. Neliels ieskats šajā pārdošanas mākslā: 1.Parasti lielveikalu ieejas tuvumā ir izvietoti dārzeņi un augļi, kuri potenciālajam pircējam rada tirgus iespaidu. Sārtas zemenes vai tumši sarkani ķirši ir labs aicinājums, lai šo veikalu apmeklētu. 2.Iepirkuma ratiņi parasti ir liela izmēra, lai pircējam nerastos iespaids par lielo iepirkuma daudzumu. Veikalos, kuros izmanto tikai iepirkuma grozus, cilvēki iepērkas mazāk. 3.Veikalu ideālā gaisa temperatūra ir +19°C. 4.Gandrīz katrā lielveikalā pircēju straumes virzās pret pulksteņa rādītājvirzienu. Lielākā daļa cilvēku ir ar tieksmi pagriezties pa labi, tāpēc iepērkoties cilvēki virzās visā veikala plašumā un labajā pusē parasti atrodas maize, siers vai tualetes papīrs. 5.Celiņi starp iepirkuma plauktiem nav sevišķi plati, lai pircējs var ērti pārredzēt piedāvājumu abās pusēs un celiņu labirints var aizkavēt pircēju veikālā uz mazliet ilgāku laiku. 6.Viens no svarīgākajiem tirdzniecības pamatpostulātiem ir pareizs apgaismojums. Dažreiz apgaismojuma izmaksas sastāda 40% no veikala tirdzniecības iekārtojuma izmaksām. Piemēram, pareizs gaļas produktu izgaismojums, pielietojot speciālās sarkanās gaismas lampas, tiek radīts papildus efekts par šo pārtikas produktu svaigumu. 7.Meklējot izdevīgāko piedāvājumu, jāpievērš lielāka uzmanība veikala tirdzniecības apakšējiem plauktiem. Daudzas firmas piemaksā veikalam tikai par to, lai viņu prece attiecībā pret konkurentu precēm atrastos pircēja rokas vai acu līmenī. Cilvēki pēc dabas ir slinki, tāpēc dažreiz vienādas kvalitātes prece, bet par zemāku cenu atrodas zemākajā plauktā. 8.Bieži vien produkti plauktos ir izvietoti pēc ēdienreizēm. Sākot ar brokastīm un beidzot ar labu vīna pudeli vakariņām. 9.Bieži pērkamās produktu grupas ir izmētātas pa visu veikalu, tādā veidā pircējs pēc maizes, piena, miltiem un olām izstaigā visu veikalu. Ceļā pēc šiem produktiem pircējs iegādājas arī citas preces. Arī kafija un cukurs neatrodas vienā plauktā, bet gan veikala pretējos stūros. 10.Pircēji tiek pievilināti arī ar siltu maizīšu vai kūpināta šķiņķa smaržu. Daži veikali šo smaržu pat rada mākslīgi, lai pievilinātu savus klientus. 11.Pie kasēm tiek izlikti dažādi sīkumi, kur stāvot rindā cilvēki tiek kārdināti pirkšanai. Pieaugušajiem tās ir cigaretes, košļājamās gumijas, baterejas utt., bet bērniem saldumi. 12.Lielveikali vairākos stāvos izmanto kāpņu elevatorus tādā veidā, ka pircējām pārējot no augstāka stāva uz zemāku būtu jāpaiet garām arī kādai šī stāva preču rindai. Pircējs tādā veidā tiek aizkavēts gandrīz katrā stāvā, virzoties uz izeju. Vienlaicīgi ir jāatzīst, ka Latvijas lielie veikali atšķirībā no Rietumu veikaliem pievērš mazāku vērību iepirkšanās ērtībām ģimenēm ar bērniem, piemēram, komfortablas bērnu istabas ierīkošana. Bieži vien šīs istabas ir lielāka izmēra tualetes, taču par mazu - bērnu ratiņiem kopā ar vecākiem un kā parasti bez zīdaiņu pārtinamā galda. Pamatavots: Bild

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piedāvājumi īrēt 1 - 2 istabu dzīvokli Rīgas centrā par pārdesmit latiem mēnesī vairs nav tipiski, kaut gan nozares pārstāvji uzsver – problēma ar fiktīviem īres piedāvājumiem pastāv, šodien vēsta Dienas bizness.

Šobrīd portālos reklama.lv un ss.lv 1 – 2 istabu dzīvokļiem nav lētāku īres piedāvājumu kā vien 150 - 200 Ls mēnesī, bet konkrētās firmas iepriekšējās adresēs vairs nav sastopamas un telefoniem nav adresāta. Izmanīgu darboņu fiktīvu adrešu tirgošanas biznesam kāju priekšā pielikusi ekonomiskā krīze – īres cenas būtiski samazinājušās un piedāvājums palielinājies, atzīst gan Valsts policijas, gan Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāvji.

Vairāk lasiet šodienas, 16. februāra laikrakstā Dienas bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apjomu samazinājums un tirgus pārbīdes, par ko Dienas Bizness jau iepriekš rakstījis, nav vienīgās problēmas, ar kādām nākas saskarties gaļas nozares dalībniekiem, īpaši – pārstrādātājiem Latvijā.

Dažs tirgotājs ar agresīvām metodēm izmanto savu ietekmi mazumtirdzniecības tirgū un izvirza pārstrādātājiem prasības, kuru izpilde ietekmē ne tikai viņu, bet arī pārējo ķēdes dalībnieku turpmāko darbību. Tā, piemēram, kāds citvalsts lielveikalu tīkls, kas darbojas arī Latvijā, pieprasa gaļas produktu ražotājiem 12% papildus atlaides līdztekus jau esošajām. Nav grūti aplēst, ka gaļas produktu ražotājiem šādā gadījumā maksātnespēja būtu tikai laika jautājums!

Latvijā šad un tad izskan neapmierinātība par pārtikas cenām lielveikalos. Tiek salīdzinātas līdzīgas pārtikas preču grupas šeit un citās valstīs, tiek pētīts, cik procentuāli lielu izdevumu daļu veido pārtika iedzīvotāju kopējā izdevumu struktūrā utt. Metodoloģijas ir dažādas, taču nereti tieši pārtikas ražotāji ir tie, kuri saņem lielu daļu kritikas, jo viņi nosakot preces bāzes cenu, savukārt lielveikalu ķēdes ir it kā tikai starpnieki starp ražotāju un patērētāju, kuri teorētiski nevarētu būt tie, kas veido būtisko pārtikas cenu sadārdzinājumu. Bet!..

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Elksniņš atklātā vēstulē VID jautā - kā tiek kontrolēta pārtikas lielveikalu tīklu nodokļu nomaksa

Dienas Bizness, 25.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas deputāts Andrejs Elksniņš ir nosūtījis atklātu vēstuli finanšu ministram un Valsts Ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektorei ar jautājumiem par īstenotiem pārtikas lielveikalu tīklu nodokļu nomaksas kontroles pasākumiem, to transferta cenu politiku, izmaksātiem bonusiem un pelņas novirzīšanu uz citām Eiropas Savienības dalībvalstīm.

Turpinājumā - atklātās vēstules pilns teksts:

Godātais finanšu ministr!

Godātā Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektore!

Saeima nupat ir pieņēmusi Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likumu. Pēc vairāk nekā piecu gadu ilgām debatēm likumdevējs beidzot ir izlēmis sargāt ražotājus un piegādātājus no līdzšinējās negodīgās mazumtirdzniecības ķēžu - lielveikalu komercprakses.

Kā zināms, pēdējās desmitgades norises ir veicinājušas pārtikas apgādes ķēžu strukturālas pārmaiņas visā Eiropas Savienībā un palielinājušas lielveikalu ķēžu koncentrāciju, sadalot šo tirgu starp atsevišķiem dalībniekiem.

Tāpat prakse liecina, ka būtiski ir ierobežotas ražotāju tiesības panākt sev izdevīgus nosacījumus, lai rastu vietu kāda mazumtirdzniecības veikala plauktos. Tādējādi lielveikalu tīkli nu jau var diktēt, kuriem ražotājiem Latvijā būt un kuriem - bankrotēt. Turklāt arī tādas likumdošanas iniciatīvas kā, piemēram, pievienotās vērtības nodokļa samazināšana pārtikai kļūst neefektīvas tieši lielveikalu tīklu uzcenojuma politikas dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Digitālā mārketinga aģentūra Realweb Latvia kļūst par WHAT Digital Marketing

Sadarbības materiāls, 29.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms 10 gadiem, 2013. gada oktobrī, Rīgas centrā darbību uzsāka Realweb Latvia – digitālā mārketinga aģentūra, kas viena no pirmajām piedāvāja tobrīd tādus inovatīvus digitālā mārketinga risinājumus kā reklāmu Google un Facebook.

Šodien Realweb Latvia ir viena no lielākajām digitālā mārketinga aģentūrām Baltijā ar gada apgrozījumu virs 50 milj. EUR, un tās lielāko partneru vidū ietilpst Google, Meta Facebook, Microsoft, TikTok. Realweb Latvia ir viens no 3 Google Premier partneriem Latvijā vairāk kā 40 reklāmas aģentūru konkurencē un pārvalda digitālās reklāmas Google, Meta Facebook, Microsoft, Linkedin, TikTok ar budžetu virs 3 miljoniem EUR mēnesī. Visi aģentūras speciālisti ir sertificēti, savukārt aģentūras vadītāja Velta Mestere 2020. gadā Forbes Latvijas veiksmīgāko sieviešu reitingā ieņēma augsto 4. vietu. Pēdējo gadu laikā esam strauji auguši eksporta nozarē - to apliecina arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) 2022. gada nominācija “Eksporta čempions”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielveikali svētdienās strādā, jo iedzīvotāji vēlas iepirkties, bet to slēgšana nedēļas pēdējā dienā radīs ievērojamas neērtības – garākas rindas pie kasēm darba dienu vakaros un sestdienās, uzskata lielveikalu pārstāvji.

Ar rosinājumu svētdienās noteikt lielveikalu darbības ierobežojumus, nācis klajā Saeimas deputāts Viktors Valainis. Sarunā ar Latvijas Radio viņš skaidroja, ka Latvijā par ģimenes vērtībām runā, taču nenodrošina iespējas tās vairot. Ļoti bieži ģimenes brīvo laiku pavada lielveikalos, tur tiek rīkoti pat koncerti. Neesot iespējamas arī ģimenes pasēdēšanas kopīgā gaisotnē, jo kādam no ģimenes locekļiem ir jāstrādā lielveikalā.

Maxima šādu ieceri vērtē krasi negatīvi, jo lielveikalu slēgšana svētdienās radītu ievērojamas neērtības iedzīvotājiem. «Varbūt kādam politiķim tas patiešām varētu būt pārsteigums, ka parastajiem cilvēkiem Latvijā darbadienās ir jāstrādā, turklāt cītīgi, tāpēc daudziem brīvdienas ir teju vienīgā iespēja nokļūt lielveikalā, lai nopirktu pārtiku un citu nepieciešamo,» Db.lv sacīja Maxima Latvija preses sekretārs Ivars Andiņš. Tāpēc, ja politiķi liegs iespēju svētdienās doties uz lielveikalu, iedzīvotājiem tas neizbēgami nozīmēšot garākas rindas pie kasēm darbadienu vakaros un sestdienās, norādīja Maxima pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ražotāji neapmierināti ar lielveikalu diktātu, taču baidās protestēt

Jānis Rancāns, 26.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielveikali Latvijā gandrīz pilnībā ir iznīcinājuši mazos ģimenes veikaliņus un turpina nodarboties ar ražotāju diktātu. Viens no ražotājus iznīcinošiem faktoriem ir lielveikalu preču zīmju politika. Taču paši lielveikali noliedz savu vainu tirgus kropļošanā.

«Piemēram, jūs ražojat limonādi vai sulu ar savu preču zīmi un RIMI jums saka – jūsu sulu mēs ņemsim, bet jums viņa jāražo zem mūsu preču zīmes, bet pēc gada pasaka – man ir labāks, lētāks ražotājs Polijā un viņš tagad man ražos. Kā rezultātā tu esi ārā no veikala un pazaudējis savu preču zīmi,» sarunā ar Latvijas Radio 1 skaidro Latvijas pārtikas uzņēmēju federācijas padomes priekšsēdētājs Didzis Šmits.

Tā pat lielveikali nodarbojas ar dažādu papildus maksu iekasēšanu. «Par to kurā vietā veikalā [izvietota prece] - vai augšējā plauktā vai apakšējā plauktā, tuvāk vai tālāk, prasa papildus maksu. Jums var pieprasīt atlaidi attiecībā pret apgrozījumu. Ja jums ir labā prece un iet labāk – tad jums ir jāmaksā vairāk par to veikalam,» turpina D. Šmits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltijas psiholoģijas un menedžmenta augstskola pievienota Baltijas Starptautiskajai akadēmijai

Lelde Petrāne, 16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Notikusi SIA Baltijas psiholoģijas un menedžmenta augstskola reorganizācija, informē klientuportfelis.lv.

Šā gada 8. septembrī pieņemts lēmums par reorganizāciju pievienošanas ceļā. SIA Baltijas psiholoģijas un menedžmenta augstskola vakar pievienota SIA Baltijas Starptautiskā akadēmija.

SIA Baltijas Starptautiskā akadēmija dibināta 1992. gadā un tās īpašnieki ir Staņislavs Buka (50%) un Valērijs Ņikiforovs (50%). Pērn akadēmijas neto apgrozījums veidoja 3,421 milj. EUR un gads tika noslēgts ar 123,451 tūkst. EUR peļņu.

Lursoft pieejamā informācija liecina, ka līdz šīm SIA Baltijas psiholoģijas un menedžmenta augstskolai bija četri īpašnieki: Valērijs Ņikiforovs (36,95%), Staņislavs Buka (36,95%), Ņikita Ņikiforovs (34,1%), Inta Buka (34,1%). Augstskola dibināta 1995. gadā. Pērn SIA Baltijas psiholoģijas un menedžmenta augstskolas neto apgrozījums veidoja 504,826 tūkst. EUR, savukārt peļņa bija 36,857 tūkst. EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīmiķi, inženieri un IT speciālisti ir vienas no pieprasītākajām profesijām darba tirgū. Vienlaikus jau tagad saskaramies ar akūtu dabas zinību skolotāju trūkumu. Tāpēc, novērtējot skolotāju nozīmi, lomu un ieguldījumu kopējā valsts attīstībā, AS “Olainfarm” ir izveidojusi 75 000 eiro stipendiju programmu jaunajiem ķīmijas skolotājiem.

Pirmie trīs stipendiāti tika sveikti šā gada pavasarī, bet divas nākamās rudens stipendijas katru 3000 eiro vērtībā 25.oktobrī saņēma Latvijas Universitātes studenti un ķīmijas skolotāji Anna Liepiņa un Tots Koķis.

“Izglītība ir ikvienas attīstītas un pārtikušas valsts pamatā. Ieguldot izglītības sistēmā, ieguldām arī valsts kopējā labklājībā. Tieši tāpēc ir tik svarīgi, lai kopīgiem spēkiem izveidojam sistēmu, kurā tās pamats – skolotājs – jūtas novērtēts, vajadzīgs un motivēts. Tas ir visas sabiedrības kopdarbs, jo arī sabiedrības attieksme veido vidi un profesijas reputāciju. Tāpēc ļoti novērtējam AS “Olainfarm” iniciatīvu, sākot stipendiju programmu jaunajiem ķīmijas skolotājiem un attīstot to arī dabas zinību skolotāju dienā, sniedzot iespēju skolotājiem iepazīt ķīmijas nozari no nozares puses,” norāda izglītības un zinātnes ministre, stipendijas patronese Anda Čakša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LU notiks Džona Berija publiskā lekcija par starpkultūru attiecībām

, 03.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 6. oktobrī no plkst. 8.30 līdz 10.30 Latvijas Universitātes Sociālo Zinātņu fakultātē, Rīgā, Lomonosova ielā 1, 210. auditorijā notiks ievērojamā Kanādas profesora Džona Berija (John W. Berry) publiskā lekcija „Starpkultūru attiecības atšķirīgu kultūru sabiedrībā”(„Intercultural Relations in Culturally Diverse Societies”).

Publiskajā lekcijā profesors Berijs pievērsīs uzmanību apstāklim, ka mūsdienu pasaulē neatkarīgu kultūru sabiedrība kļuvusi par retumu. Šādā skatījumā vairākums sabiedrību pašlaik ir multikulturālas ar daudzām kultūrnacionālām grupām, kuras saskaras ikdienas dzīvē. Šajā skatījumā dažādās intereses, kas saistītas ar kultūru un uzvedību, var skaidrot ar starpkultūru vai citu kultūru pieņemšanas psiholoģiju, Db.lv informē LU Preses centrs.

Džons V. Berijs (John W.Berry) 1966. gadā Edinburgas Universitātē ieguvis filozofijas zinātņu doktora grādu un šobrīd ir psiholoģijas goda doktors Karalienes Universitātē Kanādā. Berijs saņēmis goda doktora nosaukumu Atēnu Universitātē un 2001. gadā arī Ženēvas Universitātē. Profesors ir publicējis vairāk nekā 30 grāmatas starpkultūru, sociālās un kognitīvās psiholoģijas jomā. Viņš ir Kanādas Psiholoģijas asociācijas, Nīderlandes Moderno Studiju institūta un Starpkultūru psiholoģijas Starptautiskās asociācijas biedrs. Biedra statuss profesoram ir arī Starpkultūru pētījumu Starptautiskajā akadēmijā, kur viņš 2005. gadā saņēmis godalgu „Par mūža ieguldījumu”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LU Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātē notiks informācijas diena

, 14.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 15. jūlijā Latvijas Universitātes Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātē notiks informācijas diena, kurā īpaši tiks akcentēta jaunā – mākslas bakalaura studiju programma.

Informatīvajā pasākumā topošie studenti un citi interesenti varēs uzdot jautājumus arī par citām sevi interesējošām studiju programmām, Db.lv informē LU preses centrs.

Sākot ar 2008./2009. akadēmiskā mācību gada rudens semestri Pedagoģijas un psiholoģijas fakultāte piedāvās mākslas bakalaura studiju programmu. Tās ietvaros studenti varēs izvēlēties vienu no diviem specializācijas virzieniem – datordizainu vai interjera dizainu. Studiju virzienā datordizainers studenti apgūs dizaina vēsturi, fotografēšanu, video, poligrāfisko dizainu, zīmolvedību u.c. Studiju virzienā interjera dizainers ietverta interjera vēsture, arhitektūras pamati, interjera projektēšana, telpisko objektu dizains, gaisma interjerā u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārākie blogi atrodas portālos db.lv, ldiena.lv un nozare.lv, liecina pētījums. Jāatzīmē, ka Db.lv nesen sāka piedāvāt ne tikai portāla un laikraksta Dienas bizness žurnālistu blogus, bet arī speciālistu blogus, kas jau guvuši lasītāju ievērību.

Lai gan 32,9% Latvijas mārketinga, reklāmas, mediju un sabiedrisko attiecību speciālistu neizmanto blogus vispār, 67,1% speciālistu informācijas iegūšanai blogus izmanto, liecina The Onliner veiktā pētījuma rezultāti. Populārākie pētījumā noskaidrotie blogi atrodas portālos db.lv, ldiena.lv un nozare.lv.

Pētījumu The Onliner veica reklāmas un mārketinga nedēļas Wazzap? 2008 norises laikā šā gada 24.–26. oktobrī. Pētījumā kā respondenti piedalījās Wazzap? 2008 apmeklētāji – Latvijas mārketinga, reklāmas, mediju un sabiedrisko attiecību speciālisti. The Onliner pētījuma mērķis bija noteikt Latvijas mārketinga speciālistu interneta lietošanas un informācijas iegūšanas paradumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Rīgas dzirnavnieks: daudzi ražotāji dzīvo ilūzijās par sadarbību ar lielveikalu ķēdēm

BNS, 20.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi Latvijas pārtikas ražotāji dzīvo ilūzijās par sadarbību ar lielveikalu ķēdēm, norāda graudu pārstrādes uzņēmuma Rīgas dzirnavnieks ģenerāldirektors Sandis Jansons.

«Ekonomiskā krīze piespieda lielveikalus nopietni domāt, kā noturēt pircējus, tāpēc tie samazināja savus izcenojumus un padarīja efektīvāku savu darbību. Pēdējā laikā aktīvi darbojusies arī Konkurences padome, tādējādi lielveikalu ķēdes zināmos rāmjos ielikušas arī valsts institūcijas. Es pašlaik nevēlos kādam mest acīs mēslus. Katram uzņēmumam tomēr ir savs bizness, un katrs uzņēmums rīkojas, kā uzskata par vajadzīgu. Labi, tas, piemēram, uzliek 30% uzcenojumu, bet, ja patērētājs šo produktu pērk, šāds uzcenojums var arī palikt,» pastāstīja Jansons.

Pēc viņa teiktā, daudziem piegādātājiem bieži vien lielākās problēmas rada kļūdas pieņēmumos un aprēķinos. «Daudzi joprojām dzīvo dīvainās ilūzijās – ja es šogad piegādāšu veikaliem preci, ciešot zaudējumus, es iekarošu tirgu, un veikalu ķēde tirgos tikai manu produkciju, jo būs pret mani lojāla. Tā nav. Ja vienu mēnesi veikals iepirks preci, kuru ražotājs pārdod zem pašizmaksas, tas lielveikalam nebūt netraucē nākamajā mēnesī atrast citu piegādātāju, kurš preci gatavs tirgot zem pašizmaksas. Tāpēc abām pusēm jāseko līdzi, lai sadarbība būtu abpusēji izdevīga,» norādīja uzņēmuma vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī ir saņemti patenti un atvērts ASV tirgus, tomēr lielie mārketinga maksājumi, kā arī valsts atbalsta trūkums liedz izmantot iespējas

Gada laikā ir izdevies ieinteresēt lielveikalu tīklus ne tikai ASV un Eiropā, bet pat Ķīnā un Krievijā, taču pieprasījums pārsniedz iespējas, intervijā DB stāsta ogu bioloģisko izstrādājumu ražotājas SIA Edvark valdes loceklis Eduards Kravecs.

Pirms gada bija ziņa, ka vienojāties par produkcijas piegādēm ASV lielveikalu tīklam. Kādi ir rezultāti?

Rezultāti ir lieliski, jo uzņēmuma produkcija spēja ieinteresēt ne tikai viena lielveikalu tīkla iepircējus. Tikko ir nosūtīta pirmā produkcijas partija uz Franciju un pat Āfriku, gaidām pasūtījumus no Itālijas un Lielbritānijas. Savukārt ASV pašlaik strādājam jau ar divām lielveikalu ķēdēm, turklāt nākamā gada aprīlī jāuzsāk piegādes trešajai. Pašlaik uzņēmums ir reģistrējis patentu (ASV, Ķīnā un ES, gaida reģistrācijas apstiprinājumu no Japānas un Krievijas) ne tikai gala produktam un tā izgatavošanas receptūrai, bet arī ražošanas tehnoloģijai, tādējādi nodrošinoties pret iespējamiem produkcijas kopētājiem – konkurentiem. Tomēr, neraugoties uz patentiem un spēju atvērt noieta tirgus un ieinteresēt lielveikalu ķēdes, uzņēmums nespēs saražot tik lielus bioloģiskās ogu produkcijas apjomus, cik varētu vēlēties lielveikalu tīklu ķēdes pat ASV. Uzņēmuma rīcībā nav ne tik lielu apgrozāmo līdzekļu, lai varētu iegādāties (ar priekšapmaksu) ražošanai nepieciešamo ogu daudzumu, ne arī nodrošinājuma (saldētavu), lai varētu tās uzglabāt. Uzņēmuma apgrozījums aug, tomēr tas nav tāds, lai bankas aizdotu apgrozāmajiem līdzekļiem simtus tūkstošu. Faktiski bankām esam pārāk mazs uzņēmums, turklāt lielveikali nebūt neraksta garantijas vēstules, ka iepirks konkrētu daudzumu produkcijas un veiks samaksu, bet gan tikai to, ka ir noslēgts piegādes līgums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Selver izcels Zaļās karotītes produktus

Sandra Dieziņa, Db, 08.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien tiks parakstīta sadarbība starp biedrību Mārketinga padomi un lielveikalu tīklu Selver Latvia par to, ka šā tīkla veikalos īpaši tiks izcelti preču zīmes Zaļā karotīte produkti.

«Lielveikalu tīkls Selver Latvia ir pirmais Latvijā, kas ir piedāvājis šādu unikālu iespēju – īpaši izcelt produktus ar preču zīmi Kvalitatīvs produkts, lai pircēji varētu droši iegādāties kvalitatīvus produktus, kā arī veicināt Zaļās karotītes uzņēmumu atpazīstamību un tirgu daļu,» uzsver biedrības Mārketinga padome vadītāja Ingūna Gulbe. Lielveikalu tīkls Selver Latvia ir piedāvājis īpaši izcelt Zaļās karotītes produktus savos lielveikalu tīkla veikalos visā Latvijā. Biedrības Mārketinga padomes direktore Ingūna Gulbe atsaucoties uz šo piedāvājumu parakstīs vienošanos ar lielveikala tīklu Selver Latvia izpilddirektoru Uldi Priekuli.

Pirmais lielveikals Selver Latvia vērs savas durvis Latvijas iedzīvotājiem šī gada 18.decembrī Ogrē, savukārt otro lielveikalu plānots atvērt Rēzeknē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Ekonomikas un Sociālo lietu komiteja prasa, lai Eiropas Komisija atzītu, ka starp lielveikalu ķēdēm un pārtikas preču piegādātājiem nepastāv līgumslēgšanas brīvība.

To apliecina fakts, ka lielveikalu ķēdes pārtikas preču piegādātājiem uzspiež negodīgu un konkurences noteikumiem neatbilstošu praksi, kas kaitē ne tikai piegādātājiem, bet arī patērētājiem, informē Eiropas Ekonomikas un sociālo lietu komitejas EESK loceklis, Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes (LOSP) valdes loceklis Armands Krauze.

Lielveikalu ķēžu un piegādātāju tirdzniecības attiecības raisa arvien lielāku interesi un bažas, skaidro A. Krauze. EESK ir konstatējusi, ka lielveikalu tīklu uzņēmumi visās valstīs veido oligopolu. Statistikas dati liecina, ka lielāko tirgus daļu visur pārvalda neliels mazumtirgotāju skaits, kas cenu un peļņas daļu veido ļoti nepārredzami. Tā kā tirdzniecības ķēdes pieprasa atmaksāt izdevumus par dažādiem pakalpojumiem, piegādātājiem izmaksātā summa par pirkumu neatspoguļo viņu reālos, ar piegādātajiem produktiem saistītos ienākumus. EESK uzskata, ka šis oligopola stāvoklis, tajā iesaistītajiem uzņēmumiem, nodrošina ārkārtīgi lielu ietekmi uz piegādātājiem un līdz ar to tie var noteikt piegādātājiem nesamērīgus tirdzniecības noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Kā no smadzeņu bioķīmijas salūta nonākt pie ilglaicīgām pozitīvām izmaiņām

Dienas Bizness, <a href="mailto:[email protected]" rel="spam-me">[email protected]</a>, 29.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa cilvēku lielāko savu nomoda stundu daudzumu pavada darbā. Diemžžēl viscaur pasaulē cilvēki no sava darba negūst daudz apmierinājuma. Tam tā nevajadzētu būt, uzskata Hārvarda universitātes pozitīvās psiholoģijas un vadības psiholoģijas kursu autors Tals Benšahars (Tal Ben-Shahar).

Ekskluzīvā intervijā Dienas Biznesam stāsta "Tals Benšahars-«Mēs varam gūt daudz lielāku apmierinājumu un daudz lielāku jēgu no tā, ko darām. Jautājums ir – kā to panākt, un ir iespējamas divas atbildes. Ja es savam darbam neredzu jēgu, pirmā iespēja ir meklēt citu darbu. Otrā ir – palūkoties uz to, ko es daru, citādāk.»"

T. Benšahara vadītie kursi ir bijuši starp populārākajiem Hārvarda universitātes vēsturē. Visur pasaulē ir pieprasījums pēc pozitīvās psiholoģijas, viņš atzīst. «Tā ir mūsu dabas daļa, ka mēs gribam būt laimīgāki. Otrs iemesls tam ir objektīvs, jo pirmo reizi vēsturē mums tiešām ir izveidojusies laimes zinātne. Līdz pavisam nesenam laikam bija tikai pašpalīdzības grāmatas, kas runāja par laimi, un bija arī filozofi, kas runāja par laimes ideju, bet zinātnes nebija. Un nebija pētījumu šai jomā, kas dod ieteikumus un instrumentus, kā tiešām kļūt laimīgākam.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Parakstīti valsts galvojumi slimnīcām

, 15.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrs Oskars Spurdziņš ceturtdien, 15.novembrī valsts vārdā parakstījis trīs galvojumus Latvijas veselības aprūpes iestāžu sakārtošanas projektiem – Paula Stradiņa klīniskajai universitātes slimnīcai, Rīgas Psiholoģijas un narkoloģijas centram un Rīgas Austrumu slimnīcai, informēja Finanšu ministrija.

Saskaņā ar likumu par valsts budžetu 2007.gadam valsts galvojums sniegts aizdevumam VAS Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca 46,4 miljonu latu apmērā, VSIA Rīgas Psiholoģijas un narkoloģijas centrs – 18,514 miljonu latu apmērā un VSIA Rīgas Austrumu slimnīca – 39,056 miljonu latu apmērā. Tiesības valsts galvoto aizdevumu izsniegšanai atklāta starptautiska konkursa rezultātā ieguva Ziemeļu Investīciju banka un DEPFA Bank. Galvojumu nodrošinājums ir nākamos gados slimnīcās ienākošā naudas plūsma no Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūras.

Paula Stradiņa klīniskajai universitātes slimnīcā paredzēts veikt slimnīcas infrastruktūras attīstības projekta pirmā etapa pirmo kārtu: izstrādāt dokumentāciju; veikt 9.korpusa rekonstrukciju un lineārā paātrinātāja telpu sagatavošanu; izstrādāt pirmās kārtas būvniecības tehnisko projektu; pārvietot nojaucamajās ēkās esošās nodaļas un nojaukt ēkas; uzsākt jaunās ēkas būvniecību; iegādāt un uzstādīt lineāro paātrinātāju, iegādāties jaunajā ēkā nepieciešamās iekārtas, informācijas un komunikāciju tehnoloģijas un iekārtas, mēbeles.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Universitāte uzņem studentus vairākās programmās

, 04.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Universitātē notiek studentu uzņemšana 2007./2008.gada pavasara semestrim vairākās programmās Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātē, kā arī politikas zinātnes maģistra studiju programmā Sociālo zinātņu fakultātē, liecina universitātes sniegtā informācija medijiem.

Savukārt janvāra trešajā nedēļā notiks pieteikumu pieņemšana tiesību zinātnes profesionālā maģistra studiju programmā. Visas studiju programmas, kurās notiek uzņemšana, paredzētas reflektantiem, kuriem ir iepriekš iegūta augstākā izglītība.

Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātē notiek uzņemšana šādās otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmās: sociālo zinību skolotājs, sociālais pedagogs, mājsaimniecības un mājturības skolotājs, vizuālās mākslas skolotājs, pamatskolas latviešu valodas un literatūras skolotājs, pamatizglītības skolotājs (1.–4. klase) un speciālās izglītības skolotājs. Pieteikumu iesniegšana notiek no 4. līdz 22.janvārim, darba dienās no plkst. 10:00 līdz 17:00, 12.janvārī (sestdien) no 10:00 līdz 14:00. Pieteikumus pieņem Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātē Jūrmalas gatvē 74/76 204A. telpā (vecajā korpusā).

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Lielceļa piketu aizstāj ar psiholoģisku nodarbību

Dienas Bizness, 14.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divus gadus rucavnieki piketēja uz autoceļa, lai pievērstu uzmanību šosejas katastrofālajam stāvoklim. Šogad piketa vietā notika psiholoģijas nodarbība, vēsta reģionālais medijs Kursas Laiks.

2012. gada un 2013. gada 12. martā rucavnieki piketēja uz autoceļa A11, lai pievērstu VAS Latvijas Valsts ceļi uzmanību šosejas katastrofālajam stāvoklim. Šā gada 12. martā Rucavas novada domē notika psiholoģijas nodarbība Ceļš kā sapņu un mērķu piepildījums, informē reģionālais medijs.

«Cenšamies neaizmirst šo dienu, kad vairāku gadu garumā pūlējāmies sasniegt mērķi un tam bija rezultāts. Psiholoģijas nodarbībā izmantojām šo pozitīvo piemēru, kad rucavnieku protesti un piketi ir ievēroti. Jau šobrīd lielceļš ir daudz labākā stāvoklī, bedrītes aizlāpītas. Bija laiks, kad ātrāk par 30 kilometriem stundā uz Lietuvu vai Liepāju nevarēja braukt,» stāstījusi piketu organizatore un Rucavas novada domes deputāte Līga Stendze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto, kas «nozombējis» klientus Latvijā

Aldis Zelmenis, 19.01.2018

Koši zilas krāsas Nissan Qashqai lepnākājā Tekna+ aprīkojumā ar 130 ZS jaudīgu 1,6 dīzeļmotoru un Xtronic variatoru, kas nonāca DB autoapskatnieka rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti.

Arī pēc 2017. gada statistikas rezultātiem Nissan Qashqai ir Latvijas jauno auto tirgus visvairāk pirktais modelis

Kopš debijas 2007. gadā Nissan Qashqai ar aktīvu vietējo dīleru darbu ir «nozombējis» klientus Latvijā, ieskaitot arī tos, kuri iepriekš nekad nebija raudzījušies Nissan virzienā. Arī pēc desmit gadiem hipnozes seanss turpinās, tomēr nevar noliegt, ka ar jaunu konkurentu parādīšanos tās iedarbība pamazām atslābst.

No otras puses, arī Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti, attiecīgi Qashqai pavisam nesen ir atgriezies no padziļinātas atveseļošanās kūres. Pēc Nissan marketologu solītā, šajā atjaunošanas procedūras laikā Qashqai ir saņēmis 1300 dažāda veida uzlabojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aizdomās par vērienīgu krāpšanu internetā Āzijā arestēti 600 cilvēki

LETA, 10.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizdomās par vērienīgu krāpšanu internetā dažādos Āzijas reģionos arestēti teju 600 cilvēki, piektdien paziņoja Taivānas amatpersonas, uzslavējot šo operāciju kā retu, bet veiksmīgu reģionālās policijas sadarbības piemēru.

Taivānas policija paziņoja, ka rūpīgi izplānotajā operācijā, iesaistot vairāku valstu varasiestādes, aizturēti 598 aizdomās turamie, tostarp 410 taivānieši un 181 ķīnietis. Viņi sagūstīti ceturtdien Taivānā, Ķīnā, Kambodžā, Indonēzijā, Malaizijā un Taizemē, un tiek turēti aizdomās par vērienīgu krāpšanu internetā.

Taivānas Kriminālizmeklēšanas birojs atklāja, ka krāpnieki galvenokārt darbojušies Ķīnas iekšzemē.

«Šis būs smags trieciens krāpšanas shēmām un palīdzēs ievērojami samazināt krāpšanas gadījumu skaitu,» intervijā žurnālistiem norādīja Taivānas policijas priekšnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepakojuma ražotāju konkurētspēju gan šogad, gan tuvākajā nākotnē ietekmēs spēja pielāgoties straujajai tirgus dinamikai un elastība klientu prasību apmierināšanā, akcentē Stora Enso Packaging Baltic reģionālā vadītāja Aija Zemribo.

Kādas izmaiņas un vienlaikus tendences iepakojuma tirgū bija vērojamas pagājušajā gadā kopumā gan pasaulē, gan Latvijā un Baltijā?

Uz šo jautājumu var atbildēt, ņemot vērā vairākus aspektus – gan globālās tendences, t.i., stabili augošo pieprasījumu pēc gofrētā kartona un papīra iepakojuma Eiropas un Āzijā tirgos, augošo interesi par videi draudzīgiem risinājumiem, gan arī klientu individuālās vēlmes, piemēram, veselīga dzīvesveida popularizēšana, dzīves kvalitātes uzlabošana, interneta veikalu tīklu aktīva izmantošana. Bet kopumā šīs tirgus tendences es gribētu raksturot ar vienu atslēgvārdu – ātrums. Mūsu uzņēmumā to saprot kā spēju un vēlmi mainīties un nekavējoties pielāgoties situācijai, vienmēr būt gataviem meklēt jaunus risinājumus. Tieši to tirgus un patērētāji no mums pieprasa un novērtē visvairāk. Ātrums, kādā šodien notiek informācijas apmaiņa, nav salīdzināms ar situāciju pat pirms gada, kur nu vēl pieciem. Un varam tikai iedomāties, kas notiks vēl pēc gada vai diviem. Ražotājam ir jābūt tam gatavam un jāpakārto savi ilgtermiņa un arī īstermiņa plāni šai kopējai tendencei – prasībai pēc dinamikas un ātruma gan lēmumu pieņemšanā, gan izpildē. Savā uzņēmumā ātrumu esam definējuši kā galveno vadmotīvu visiem uzņēmuma biznesa procesiem – katram savas atbildības robežās jādomā par to, kā varam strādāt efektīvāk, saīsināt laiku, piemēram, jaunu produktu izstrādei, ražošanai, piegādēm un citiem procesiem, – tas ir nepieciešams mūsu klientiem un ļoti būtiski ietekmē viņu biznesa attīstību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tikai 18% iedzīvotāju par atlaidēm lielveikalos neinteresējas

Dienas Bizness, 30.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pircēji par atlaidēm visbiežāk uzzina, ieraugot tās veikalā (31%) un pētot lielveikalu atlaižu avīzes (30%). Tikai 18% aptaujāto atzīst, ka par atlaidēm lielveikalos neinteresējas, secināts portāla Gudriem.lv sadarbībā ar Draugiem.lv veiktajā aptaujā, kurā 53 909 cilvēki.

Trešais populārākais informācijas avots par atlaidēm veikalos ir TV reklāma, šo atbildi izvēlējušies 15% respondentu. Tikai neliela daļa iedzīvotāju veikalu atlaides apskata internetā: 4% regulāri pēta lielveikalu tīklu mājas lapas, bet 2% aptaujāto izmanto portāla Gudriem.lv lielveikalu atlaižu sadaļu.

Pēc aptaujas datiem, visvairāk par lielveikalu atlaidēm interesējas sievietes – tikai 13% dāmu norādījušas, ka lielveikalu atlaides viņām neinteresē. Vīriešu vidū šāda atbilde bija 27% respondentu. Sievietes dod priekšroku atlaižu novērtēšanai jau pirms veikala apmeklējuma – 50% no viņām šķirsta atlaižu avīzes vai skatās TV reklāmu, bet veikalos atlaidēm uzmanību pievērš vairāk vīriešu nekā sieviešu (attiecīgi 32 un 31%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

FM iestājas pret aizliegumu Latvijā tirgot šķidrumus e-cigaretēm

Db.lv, 24.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrija (FM) neatbalsta Veselības ministrijas priekšlikumu aizliegt Latvijas tirgū elektronisko cigarešu šķidrumus, to sastāvdaļas un tabakas aizstājējproduktus - norādīts ministrijas parlamentārās sekretāres Karinas Plokas vēstulē Saeimas Sociālo un darba lietu komisijai.

Parlamentārā sekretāre deputātiem norādījusi, ka, “ieviešot šādu aizliegumu, valsts budžetā netiks iekasēti ievērojami akcīzes nodokļa un pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumi. Vadoties no 2022. gada vienpadsmit mēnešu datiem, tie kopumā gadā varētu veidot apmēram 10 milj. eiro, kā arī palielināsies šo produktu pārrobežu tirdzniecība, kas ir legāla darbība, tādēļ nav kontrolējama un nelegālā aprite, kas prasītu papildu valsts budžeta izdevumus kontroles procedūru izstrādei un pasākumu veikšanai, un veltīgi būs iztērēti valsts līdzekļi, ieviešot jauno akcīzes preču deklarēšanu un marķēšanu ar akcīzes nodokļa markām”.

Komentāri

Pievienot komentāru