Pasaules biržas

Prada vēlas četru miljardu eiro vērtu IPO

Žanete Hāka, 28.06.2010

Jaunākais izdevums

Kompānija Prada, kas jau gadiem meklē biržu, kurā kotēties, vēlas novērtējumu sākotnējam publiskajam piedāvājumam (IPO) četru miljardu eiro apmērā, raksta Yahoo News.

Pašreizējie kompānijas novērtējumi svārstās starp 3-4 miljardiem eiro, tomēr kompānija vēlas pārsniegt četru miljardu eiro robežu.

Prada lēmumu ieiet biržā pēdējo desmit gadu laikā ir atlikusi jau vairākas reizes, vēl nesen tas notika sliktās tirgus situācijas dēļ.

Mēneša sākumā Itālijas mediji ziņoja, ka Prada apsver kotēt savas akcijas Milānas un Honkongas biržās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Prada varētu startēt Honkongas biržā

Līva Melbārzde, 03.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itāļu modes apģērba kompānija Prada izskata pirmreizējo akciju emisijas iespēju Honkongas un Milānas biržās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mode atrod skaistumu un, ko tur liegties, arī peļņu pavisam parastos ikdienas objektos

«Cerams, ka tā spēs saturēt kopā manu dzīvi,» tā šovasar par Prada sudraba papīra saspraudi kāds izteicās Twitter. To šur un tur, piemēram, luksus universālveikalā Barneys, varēja nopirkt par nieka 165 eiro. Par papīra saspraudi (normālo) izdosi ne vairāk par pusotru centu, bet tā, protams, nav no sudraba, un nav no Prada. Godīgi sakot, ekscentriskā itāļu modes nama versija nemaz nebija domāta parasta papīra, bet gan naudas banknošu saspraušanai. Kā ironizēja britu laikraksts The Guardian, bez zeķēm tā ir vienīgā Prada lieta, ko mēs teorētiski varētu atļauties.

Itāļi nav ne pirmie, ne vienīgie, kas ar smīnu uz lūpām aizlaiž tautās, teiksim kā nu ir, dārgus niekus. Gruzīnu modes dizaineram Demnam Gvasalia, kurš atbild gan par modes dinozaura Balenciaga, gan Parīzes iekārojamākā zīmola Vetements kreativitāti, ironija ir sinonīms viņa talantam. Pirms gada janvāra vidū Vetements pārdošanā laida spilgti dzeltenus T-kreklus ar DHL logo. Respektīvi, tie izskatījās tieši tādi, kādus varētu nēsāt jebkurš šīs loģistikas kompānijas darbinieks, kaut tur bija pāris strīpu, kas neatbilda klasiskajam oriģinālam. Neskatoties uz to, ka cena bija ap 206 eiro, tie tika izpirkti sezonas laikā. Sakot, ka tika izpirkti, gan nozīmē nepateikt neko, – sociālajos medijos tie radīja ko histērijai līdzīgu. Instagram pārpludināja pašbildes ar modelēm, blogerēm, stilistēm un zvaigznēm dzeltenajā krekliņā. Kāds izbijis DHL zīmola pārraudzītājs laikrakstā Financial Times rakstīja, ka T-krekls ir neglīts un tā cena ir «totāli vājprātīga», bet, neskatoties uz to, tas kļuva par pagājušā gada modes notikumu. D. Gvasalia intervijā The Guardian apstiprināja, ka arī viņš domā, ka T-krekls ir neglīts, bet tieši tādēļ «viņiem tas patika». «Mēs eksistējošām lietām dodam jaunu dzīvi,» viņš piebilda. To var tulkot kā mūsdienu sociālā reālisma paraugu, parodiju par globālo kapitālismu, modes sazvērestību, pliku sarkasmu vai ģeniālu mārketingu – viss ir atkarīgs, no kura leņķa uz to palūkojas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu pasaulē gandrīz katru jaunu dienu nākas dzirdēt par dažādiem influenceriem, kas, atspoguļojot daļu savas dzīves internetā, cita starpā reklamē produktus un no tā attiecīgi nopelna.

Pirms laika pasaules miljardieru bariņam pievienojās, piemēram, influencere/kosmētikas nozares pārstāve Kailija Džennere. Var ironizēt – tam, ko saka un dara populārākie influenceri, ir gandrīz tikpat liela ietekme kā kādu pasaules kārtības noteicēju ziņojumiem.

Tradicionālā izpratnē ierasts, ka šādi influenceri ir pavisam reāli cilvēki. Tiesa gan, tehnoloģijām attīstoties, tas var arī nebūt akmenī kalts. Proti, arī šajā jomā var runāt par robotizāciju un to, ka līdztekus reāliem cilvēkiem-influenceriem darbojas arī šādi virtuāli personāži.

Turklāt “Bloomberg” izpētījis, ka šādi ar datoru radīti virtuāli influenceri ir pietiekami populāri un saviem īpašniekiem var nopelnīt miljonus. Citiem vārdiem sakot, tiek izveidotas virtuālas personības, kurām piemīt daudz maz reālistiskas cilvēku īpašības, rakstura iezīmes un personība. Attiecīgi pie šādu tēlu uzturēšanās strādā veselas komandas, kas ar to nopelna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas ekonomiskās izaugsmes palēnināšanās iedragājusi vēl viena uzņēmuma vērtību – Itālijas modes zīmola Prada vērtība piedzīvojusi straujāko kritumu kopš janvāra, liecina Bloomberg dati.

Kompānija paziņojusi par negaidītu pērnā gada peļņas kritumu, jo aizvadītajā gadā Ķīnas tūristi juaņas vērtības krituma dēļ samazināja savus tēriņus Honkongā un Makau.

Prada peļņa saruka par 10% līdz 323,8 miljoniem eiro, kas ir mazāks apjoms, salīdzinot ar analītiķu prognozētajiem 378 miljoniem eiro.

Reaģējot uz šīm ziņām, uzņēmuma akcijas cena saruka par 9,2% jeb 700 miljoniem dolāru, kas ir straujākais kritums tirdzniecības sesijas laikā. Pērnā gada laikā uzņēmuma akcijas cena ir sarukusi par 36%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ilgtspējīgas modes centieni pazūd zem lēto apģērbu viļņa

Ilze Žaime, 02.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes industrija atrodas krustcelēs - ar pircēju maciņiem vienā pusē un savu sirdsapziņu otrā, raksta Bloomberg.

Pircēji ar prieku ir pieņēmuši ātro modi, dodot iespēju uzplaukt tādiem pasaulē zināmiem zīmoliem kā, piemēram, Zara, H&M un Boohoo, kas savas kolekcijas atjauno pēc iespējas ātrāk un lētāk.

Taču vienlaikus aizvien biežāk tiek akcentēta vides saudzēšana, jo modes industrija atstāj dziļas pēdas.

Daži jautājumi un atbildes, kas raksturo situāciju modes industrijā patlaban pasaulē:

Kas ir ilgtspējīga mode?

Tā ir kustība, kas tiecas modes industriju padarīt atbildīgāku pret tās ietekmi uz vidi, mainot apģērba dizaina un izgatavošanas procesus, tā piegādi, lietošanu un pārstrādi. Doma ir virzīties tālāk no tā sauktās ātrās modes, kas veicina ātru, bieži lētu apģērbu ražošanu, lai spētu pielāgoties strauji mainīgajām tendencēm. Tas, savukārt, noved pie pircēju nesaudzīgas izturēšanās pret iegādātajiem apģērbiem. Tiek pievērsta uzmanība arī dzīvnieku aizsardzībai, kā arī industrijas padarīšanai sociāli atbildīgākai, uzlabojot apstākļus ražotnēs un samazinot bērnu darba izmantošanu jaunattīstības valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

"Uznirstošie" jeb pop-up veikali – kā pēcpandēmijas "produkts"

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore, 22.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastāv uzskats, ka pēc pandēmijas patērētāji ir noilgojušies pēc reālās dzīves pieredzes, tāpēc tas ir īstais laiks, lai izveidotu "uznirstošo" jeb pop-up veikalu.

Turklāt pašlaik visā pasaulē ir pieejamas brīvas telpas. Saskaņā ar Appear Here pētījumu ASV, Apvienotajā Karalistē un Francijā no 2020. gada jūnija līdz augustam pieejamās tirdzniecības platības palielinājušas par 125%. Un līdzīgas tendences ir novērojamas arī citās valstīs, tai skaitā Latvijā.

Daudzi klienti ir noguruši no lieliem tirdzniecības centriem, kur galvenā priekšrocība ir liels viena veida veikalu skaits, kas patērētājam var kļūt garlaicīgi. Tāpēc daudzi pazīstamu zīmolu uzņēmumi pārskata līdzšinējās stratēģijas.

Pirmie pop-up veikali Eiropā un ASV radās jau 2000. gadu sākumā, bet tikai tagad tie gūst lielāku popularitāti. Pilsētas centrā, autostāvvietās vai vienkārši ielas vidū spoguļa kuba vai pārvadājuma konteinera veidā parādās neparasta vieta, kurā atrodas un tiek pārdota vadošo kosmētikas, apģērbu vai apavu ražotāju zīmolu produkcija. Šāda veida pop-up veikals pirmo reizi parādījās ASV, kad Losandželosas veikals Vacant nolēma uz laiku atvērt papildu tirdzniecības vietu, lai ātri pārdotu nepieciešamo preču daudzumu. Pēc izpārdošanas, kas ilga vairākas stundas, veikals tika slēgts. Šī ideja vadībai iepatikās tik ļoti, ka tika nolemts ar Vacant produkciju ceļot pa visu valsti, atverot pop-up veikalus dažādās pilsētās. Pēc tam Prada, Stella Mccartney, Louis Vuitton, Chanel, Yves Saint Laurent, Red Bull un daudzi citi atvēra savus pop-up veikalus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir daudz tirgotāju, kuri negodprātīgi uzceno preces, tais skaitā – tirgojot viltota zīmola preces, atzīst i/c Sky&More vadītājs Rihards Rubenis.

Latvijas tirdzniecības centriem un apģērbu veikaliem tiešām ir grūti konkurēt ar lielākajās Eiropas valstīs piedāvātajām apģērbu cenām, jo transportēšanas izdevumi un loģistika šeit uz vietas izmaksā vairāk nekā tirgotājiem Francijā vai Spānijā, norāda R. Rubenis. Taču vietējā apģērbu tirgū vērojama arī vesela virkne tādu tirgotāju, kuri ļaunprātīgi izmanto tirgus situāciju, patērētāju nezināšanu vai neinformētību par zīmoliem un to cenām citviet, norāda tirgotāju pārstāvis. Cilvēki bieži vien esot arī gatavi iegādāties šīs preces par tādu cenu, kāda tiek prasīta. Turklāt runa ir ne tikai par vienkārši pārmaksāšanu, bet gan par astronomiski uzcenotiem viltojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Publicē, iespējams, Līgas Lembergas kontu izrakstus; lapu uzlauž

Dienas Bizness, 16.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta vietnerokasgrāmatas.com publicējusi, iespējams, Ventspils mēra Aivara Lemberga meitas Līgas Lembergas Hansabankas kontu izdrukas no 01.01.2000. gada līdz 03.03.2006. gadam, taču drīz pēc tam lapas darbība tika pārtraukta.

«Šorīt serverim, uz kura atrodas mājas lapa www.rokasgramata.com, sākās datoruzbrukumi (tā sauktie DDOS) ar mērķi panākt, lai informācija, kas atrodama mājaslapā, nebūtu pieejama interneta lietotājiem Latvijā,» paziņojuši interneta vietnes pārstāvji.

«Mums ir zināmas IP adreses, no kurām šie uzbrukumi notikuši, un mums ir nopietnas aizdomas, ka šīm IP adresēm ir vistiešākais sakars ar personām, kas minētas līdz šim publiskotajos dokumentos, un viņu pietiekami ietekmīgo tētuku, kuram noziedzīga rīcība, spriežot pēc izvirzītajām apsūdzībām un tiem dokumentiem, kas tiks publiskoti nākamajās nedēļās, nav nekas neierasts,» teikts paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta vietne rokasgrāmatas.com publicējusi, iespējams, Ventspils mēra Aivara Lemberga konta izdruku, kurā norādīts, ka viņš 2004. un 2005. gadā pārskaitījis Avi Rossini Ltd, kas ir ekskluzīvs apģērbu veikals Londonā, 118 tūkst. Ls.

www.rokasgrāmatas.com arī norādīts, ka izdrukā minētais Avi Rossini vīriešu apģērbu veikals Londonas centrālajā daļā skatlogos izlicis Holivudas zvaigžņu Džonija Depa un Nikolasa Keidža, kā arī mazpazīstamāku arābu šeihu portretus, taču piemirsis kāda nelielas Kurzemes pilsētas mēra ģīmetni. Kā arī irnorādīts, ka portāla rīcībā esot vēl 465 citas izdrukas, kuras tās varēs skatīt un lasīt rīt.

Jāatgādina, ka iepriekš portāls bija publicējis A.Lemberga dēla Anrija Lemberga un meitas Līgas Lembergas kontu izdrukas.

Iespējamās L.Lembergas konta izdrukas lielākoties atainoja depozītnoguldījumu operācijas, kā arī parāda vairākas «šopinga» tūres - iepirkumus pazīstamāko zīmolu Londonas un Milānas veikalos - Harrods, Prada, Donna Karan un citos. Konta izdruka uzrāda arī vērā ņemamas darba algas apjomus - jau 2002. gadā, piemēram, alga par jūliju Līgai Lembergai bijusi 7500 latu, novembrī a/s VB holdings darba algā viņai izmaksājusi vairāk nekā 7500 latu. Uzmanību piesaista arī pārskaitījumi no privātpersonām ar norādi, «konta papildināšana», «iemaksa kontā» par dažiem simtiem latu, kā arī izmaksa privātpersonai vairāku tūkstošu latu apmērā ar norādi «saskaņā ar vienošanos». 2005. gadā Līga lemberga aizdevusi t/c Tobago Ventspilī 250 tūkstošus latu, SIA Ala - 50 tūkstošus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

McDonald's iesūdzējis tiesā Milānu

Lelde Petrāne, 17.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

McDonald's iesūdzējis tiesā Milānu, prasot 24 miljonu eiro kompensāciju. Tā saistīta ar zaudējumiem, kas radušies pēc «izmešanas» no tūristu iecienītās iepirkšanās pasāžas Galleria Vittorio Emanuele II, ziņo Reuters.

ASV ātrās ēdināšanas ķēde šo vietu bija īrējusi 20 gadus.

McDonald's restorānu šajā vietā aizstāšot otrs Prada veikals.

Lai atzīmētu viena no tā noslogotākajiem veikaliem Itālijā pēdējās dienas, McDonald's piedāvājis bezmaksas burgerus, kartupeļus un dzērienus vairāk nekā pieciem tūkstošiem cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Narciss gatavojas prestižai modes izstādei Parīzē

Anda Asere, 04.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas modes zīmols Narciss martā jau trešo reizi piedalīsies prestižajā modes izstādē Tranoi

Narciss ir izvēlējies Parīzes modes nedēļu kā galveno platformu kolekciju pārdošanai un jaunu kontaktu iegūšanai, tāpēc jau vairākas sezonas pēc kārtas pieteicās dalībai modes industrijā zināmākajā un prestižākajā modes izstādē Tranoi. Pagājušajā gadā pirmo reizi Latvijas modes zīmola dalība beidzot tika akceptēta un šobrīd Narciss jau trešo reizi gatavojas piedalīties izstādē Tranoi, kas notiks šī gada martā.

«Tranoi izvēlējāmies ne tikai tās augstās kvalitātes dēļ, bet arī tāpēc, ka to apmeklē vislielākais skaits apģērbu kolekciju iepircēji gan no Eiropas, gan Āzija un Tuvajiem Austrumiem, gan arī no ASV. Mode ir kļuvusi internacionāla, tāpēc, piedaloties Tranoi, mēs cenšamies to piedāvāt pēc iespējas daudzveidīgākam, atšķirīgākam un plašākam potenciālo klientu lokam,» uzsver Alise Trautmane, modes zīmola Narciss dibinātāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Augstās modes veikali Latvijā ir tikai laika jautājums

Sandra Dieziņa, 25.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā apģērbu tirgus ir piesātināts un konkurence sīva, tomēr Latvijā vēl nav neviens augstās modes zīmolu veikals, piemēram, Prada, Louis Vuitton vai Versace un tas, visticamāk, ir tikai laika jautājums.

To sarunā ar DB pauda apģērbu tirdzniecības uzņēmuma SIA Baltika Latvija direktore Maruta Ērgle. Vienlaikus viņa vērš uzmanību, ka turpmāk būtu jāmazina mīts par tā saucamo second hand vai stock outlet veikalu lētumu Latvijā. «Nevaram teikt, ka cenu atšķirība ir ļoti liela, kad izpārdošanu finālā mēs nonākam līdz outlet cenām,» uzskata uzņēmuma vadītāja.

Pasaulē pazīstamu apģērbu zīmolu ienākšana Latvijā kompāniju nav ietekmējusi. Tieši otrādi, apmeklētāju skaits pat audzis. «Domāju, ka lielo zīmolu ienākšana bija mākslīgi radīts stress. Mēs zinājām viņu stiprās puses, pamainījām savu sortimentu. Sacensties, piemēram, ar H&M negrasāmies,» pauž M. Ērgle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Monton un Baltman apģērbu zīmolu tirgotājs kāpinājis apgrozījumu par 15,6%

Gunta Kursiša, 26.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu zīmolu Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo un Bastion mazumtirgotājs Baltijā uzņēmums SIA Baltika Latvija pērn uzaudzējis apgrozījumu,līdz 214 milj. Ls, kas ir par 15% vairāk nekā 2011. gadā, liecina Lursoft informācija.

Uzņēmuma peļņa pērn veidoja 308,4 tūkst. Ls.

2012. gada sākumā SIA Baltika Latvija bija 15 iepriekš minēto zīmolu veikali, un gada beigās atvērts vēl viens veikals – Bastion tirdzniecības centrā Domina.

Uzņēmuma valdes locekles amata pienākumus pilda uzņēmēja Maruta Ērgle, kurai pieder arī apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums SIA Care.

SIA Baltika Latvija kapitāldaļas pieder Igaunijā reģistrētam uzņēmumam OU Baltika Retail. SIA Baltika Latvija savu darbību uzsāka 2002. gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls 1,131 milj. Ls.

Baltika Group sākusi veikalu modernizāciju un līdz 2016. gadam kopējais ieguldījums savu veikalu rebrendingā jeb atjaunošanā būs pieci miljoni eiro piecās valstīs – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā un Ukrainā. Kopumā grupā veikalu skaits ir 113.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vārds programmētājs daudziem asociējas ar jaunu vīrieti, kura raksturīgākās īpašības ir bāla sejaskrāsa, slikta stāja un zemas sociālās prasmes. Savukārt par modes jomā strādājošajām modelēm radies priekšstats kā par skaistulēm «bez smadzenēm».

Šos stereotipus veiksmīgi apgāž Lindseja Skota (Lyndsey Scott). Viņa ir zīmolu Prada un Victoria's Secret modele, kura savu brīvo laiku pavada, radot mobilās aplikācijas. 29 gadus vecā sieviete bijusi redzama tādos ietekmīgos izdevumos kā Harper's Bazaar, W un Vogue. Taču Skota lepnāka jūtoties brīžos, kad Apple apstiprina viņas iPhone un iPad aplikācijas, vēsta CNN.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luksusa preču patēriņa paradumi mainās, liekot piemēroties arī ražotājiem , otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Itāļu luksusa zīmola Prada ieņēmumi pret gadu iepriekš 2014. gadā ir kritušies par 1% jeb līdz 3,552 miljardiem EUR, lasāms Honkongas biržā kotētā uzņēmuma ziņojumā. Finanšu rādītājs ir zemāks par aģentūras Bloomberg apkopoto analītiķu prognozi, kas vidēji paredzēja 3,57 miljardu EUR ieņēmumus.

Pašu vērtējumā tas ir iezīmējis tendenci «nedaudz lejup». Līdzvērtīgi viegli šos datus uztvēruši arī investori – pēc ziņojuma kompānijas akcijas cena Honkongā palēcās par 4,5% un dienu kopumā beidza ar labāko akcijas cenas rādītāju divu nedēļu laikā, liecina Bloomberg dati. Gada griezumā gan redzamas kompānijas pēdējā laika grūtības – Pradas akcijas cena pret pērnā februāra beigām ir kritusies par 25,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - FOTO: Pirmā optikas salona VIZIONETTE izveidē investēti 150 tūkstoši eiro

Db.lv, 24.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas redzes aprūpes uzņēmums OC VISION tirgū ieviesis jaunu optikas zīmolu, un Pasaules Optikas briļļu saloni tiks pārveidoti par optikas veikalu tīklu VIZIONETTE.

Durvis vēris pirmais optikas veikals VIZIONETTE - t/c «Domina Shopping», savukārt otra salona atklāšanas pasākums «Galerija Centrs» gaidāms šī gada oktobrī.

OC VISION grupa trīs gadu laikā investēs vairāk nekā vienu miljonu eiro jaunu optikas salonu izveidei Rīgā. Optikas salona VIZIONETTE izveidē t/c «Domina Shopping» investēti 150 000 eiro. Jaunajos optikas salonos būs iespēja ne tikai iegādāties jaunākajām briļļu modes tendencēm pasaulē atbilstošas brilles, bet arī pirmo reizi optikas nozarē būs pieejams pašapkalpošanās sektors: briļļu izvēli atvieglos pārdomāts iekārtojums un tehnoloģijas.

Jānis Dzenis, OC VISION valdes priekšsēdētājs: «Kopš 1991. gada, kad tika atvērts pirmais Vision Express Latvijā, pagājis vairāk kā ceturtdaļgadsimts. Šo gadu laikā OC Vision ir pierādījis, ka vietējā kapitāla uzņēmums var veidot un attīstīt optometrijas nozari Latvijā. Bet pasaule nestāv uz vietas - tā nemitīgi modernizējas, un arī optikas nozarei to ir pienācis laiks darīt. Pēc rūpīgas tendenču analīzes tika izstrādāts jauns optikas veikalu koncepts - VIZIONETTE, kas ietver sevī lielāko daļu inovāciju, kas patlaban pasaulē ir izgudrotas.»

Komentāri

Pievienot komentāru