Prāmju satiksmei draud dramatisks izmaksu kāpums

Autors: Vēsma Lēvalde
2010. gada 24. maijs plkst. 7:45

Ziemeļeiropas jūras kravu pārvadājumu (ro – ro) sektors sācis smagu cīņu pret jaunu un nevienlīdzīgu degvielas standartu ieviešanu, kas dramatiski sadārdzinātu izmaksas. Starptautiskās Jūras organizācijas (The International Maritime Organisation (IMO)) regula paredz, ka no 2015. gada kuģiem, kas iebrauc emisijas kontroles zonā, nāksies lietot degvielu ar sēra saturu līdz 0,1%. Tas nozīmē, ka Baltijas un Ziemeļu jūrā būs jālieto tīrāka, taču daudz dārgāka kuģu degviela. Citos reģionos degvielas standarts paredz līdz 2025. gadam saglabāt tiesības lietot degvielu ar sēra saturu līdz 3,5%.

Prāmju kompānijas TT Line vadītājs Hanss Koncens aprēķinājis, ka jauno degvielas standartu ieviešana izmaksās ap 40 tūkstošiem eiro vairāk par vienu braucienu no Vācijas uz Skandināviju.

 

Atslēgvārds