Ražošana

Premia grupas apgrozījums pieaug par 50%

, 16.04.2008

Jaunākais izdevums

2008.gada pirmajā ceturksnī Premia grupas, kas sastāv no Premia KPC Lietuvā, Premia FFL Latvijā un Premia Tallinn Cold Store Igaunijā, apgrozījums bija 9,1 milj. EUR, kas ir par 50% vai 3 milj. vairāk nekā pagājušā gada šajā pašā periodā, liecina sniegtā informācija medijiem.

Premia FFL apgrozījums Latvijā bija 4,27 milj.EUR.

"Mēs šogad plānojam sasniegt lielāko apgrozījuma pieaugumu tieši Latvijā," saka Premia Tallinn Cold Store valdes priekšsēdētājs Kuldar Leis. "Igaunijā Premia ir tirgus līderis ar 40% tirgus daļu, otro vietu ieņem Balbiino ar 30% tirgus daļu. Lietuvā mums ir 25% tirgus daļa," informēja K.Leis.

"Izejvielu cenu pieaugums ir ietekmējis arī kompāniju, kas pieder Premia grupai, ekonomiskos rezultātus, un tādēļ, lai paaugstinātu mūsu efektivitāti, mēs esam iegādājušies jaunu saldējuma ražošanas līniju, kura gandrīz jau ir gatava piedāvāt pirmos jaunumus," stāstīja K.Leis.

Kopš 2005.gada decembra Premia grupa pieder investīciju fondam Amber Trust II S.C.A. un uzņēmuma vadībai. Populārākie Premia saldējuma zīmoli ir Premia, Bravo, Klasika, Jocker.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

27 miljonus vērtā darījumā Food Union iegādājas Premia Foods

Lelde Petrāne, 06.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 6.oktobrī, Food Union akcionārs Andrejs Beshmeļņickis parakstīja vienošanos par Premia Foods saldējuma un saldēto produktu biznesa iegādi. Darījuma mērķis ir būtiski paplašināt biznesu Baltijas valstīs un Krievijā un apvienot vadošos reģionālos saldējuma zīmolus Food Union grupā, skaidroja Food Union pārstāve Linda Mežgaile.

«Premia Foods komanda ir profesionāla un ar lielu pieredzi saldējuma ražošanā, kā arī Premia ir ļoti spēcīgs un vērtīgs Baltijas zīmols, kuru mēs turpināsim attīstīt,» uzsver Food Union akcionārs A. Beshmeļņickis.

AS Premia Foods ir publiska akciju sabiedrība, kas ir kotēta NASDAQ OMX Tallinas biržā. Darījumā tiek pārdoti divi no trim AS Premia Foods biznesa virzieniem (ieskaitot AB Premia KPC (Lietuva), AS Premia TKH (Igaunija), AS Premia FFL (Latvija) un OOO Hladokombinat No1 (Krievija)), kas kopā veido pusi no uzņēmuma apgrozījuma.

Darījuma apmērs ir 27,1 miljons eiro. Darījumu vēl jāapstiprina Premia Foods ārkārtas akcionāru pilnsapulcē, kas notiks trīs nedēļas pēc 6.oktobra, un Konkurences padomē Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Birža Premia Foods akcijām piemēro uzraudzības statusu

Žanete Hāka, 07.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien Nasdaq Tallinn piemērojusi uzraudzības statusu uzņēmumam AS Premia Foods, liecina paziņojums biržā.

Uzraudzības statuss piemērots saistībā ar uzņēmuma pirmdienas paziņojumu, ka tas pārdod saldējuma un saldēto produktu biznesu Baltijā un Krievijā, jo tas rada izmaiņas akciju emitenta aktivitātēs un sarežģī kompānijas akciju novērtējumu līdz brīdim, kamēr tiek noslēgts darījums, skaidro birža.

Db.lv jau rakstīja, ka Food Union akcionārs Andrejs Beshmeļņickis parakstījis vienošanos par Premia Foods saldējuma un saldēto produktu biznesa iegādi. Darījuma mērķis ir būtiski paplašināt biznesu Baltijas valstīs un Krievijā un apvienot vadošos reģionālos saldējuma zīmolus Food Union grupā, skaidroja Food Union pārstāve Linda Mežgaile.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FFL kļūst par Premia FFL

, 28.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS FFL, kas ieņem līdera pozīciju saldējuma un saldēto pārtikas produktu izplatīšanā Latvijas teritorijā, nosaukums turpmāka būs AS Premia FFL, Db.lv informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Normunds Ozoliņš.

“Galvenais iemesls nosaukuma maiņai ir FFL un mūsu mātes kompānijas Premia Tallinna Kulmhoone nosaukumu apvienošana, kā arī mūsu kopējais saldējuma zīmols, ko pārdodam visās Baltijas valstīs.”: saka AS Premia FFL valdes priekšsēdētājs Normunds Ozoliņš. “Jaunais nosaukums apvieno visas trīs Baltijas kompānijas un palīdz patērētājam atšķirt mūsu saldējumus no citiem.”

Kompānijas saldējuma tirgus daļa 2007.gadā bija 25%, tai skaitā saldējuma Premia tirgus daļa sastādīja 8%. “2008.gadā mēs plānojam palielināt Premia tirgus daļu līdz 18% un jau šobrīd ļoti intensīvi pie tā strādājām,” komentē N.Ozoliņš.

2007.gada neauditētais kopējais Talliinna Kulmhoone grupas, kurā ietilpst Igaunijas Premia Tallinna Kulmhoone, Lietuvas Premia KPC un Latvijas Premia FFL, apgrozījums sastādīja 49,5 milj. eiro, kas, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir par 65% vairāk. Premia FFL neauditētais apgrozījums 2007.gadā bija 19 milj. eiro. Premia Tallinna Kulmhone ir Igaunijas saldējuma tirgus līderis ar 40% tirgus daļas. Savukārt Lietuvā kompānija ieņem otro vietu ar 25%. Atpazīstamākie Premia saldējuma zīmoli Latvijā ir Premia, Bravo, Klasika, Ice Dream.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Premia Foods apgrozījums straujāk audzis Latvijā

Žanete Hāka, 11.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldēto un atdzesēto pārtikas produktu ražošanas un izplatīšanas grupas Premia Foods apgrozījums šā gada sešos mēnešos pieaudzis par 7%, informē Premia FFL valdes priekšsēdētājs Andis Kļaviņš.

Visstraujākais apgrozījuma pieaugums 17% apmērā ir sasniegts Latvijā. Latvijā neauditētais konsolidētais apgrozījums šā gada sešos mēnešos bija 7,1 miljons eiro (5 miljoni latu) pretstatā 6,1 miljonam eiro (4,3 miljoniem latu) pērn attiecīgajā periodā.

Visas grupas konsolidētais apgrozījums šā gada pirmajā pusē pieauga līdz 46 miljoniem eiro (32 miljoniem latu), salīdzinot ar 43,2 miljoniem eiro (30 miljoniem latu) pagājušā gada sešos mēnešos.

Otrajā ceturksnī procentuālā izteiksmē Latvijā grupa sasniedza straujāko apgrozījuma pieaugumu saldējuma segmentā. Šajā biznesa jomā Latvijā Premia Foods no aprīļa līdz jūnijam salīdzinājumā ar 2012.gada otro ceturksni palielināja apgrozījumu par 0,4 miljoniem eiro (0,28 miljoniem latu) jeb par 20%. Kopumā saldējuma segmentā Baltijas valstīs Premia Foods apgrozījums minētajā periodā pieauga par 1,2 miljoniem eiro (0,8 miljoniem latu) jeb par 16,6%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldēto un atdzesēto pārtikas produktu ražošanas un izplatīšanas grupas Premia Foods valdes priekšsēdētājas amatā ievēlēta Katre Kovaska, kas līdz šim bija kompānijas valdes locekle un mārketinga direktore, liecina kompānijas paziņojums.

K. Kovaska dzimusi 1975.gadā, bet1998.gadā viņa pabeigusi Tartu universitāti un specializējusies mārketingā un ārējā tirdzniecībā. Kopš 2006.gada Kovaska ir saldējuma ražošanas uzņēmuma Tallinna Kulmhoone, kas ir Premia Foods grupā, valdes locekle, bet kopš 2009.gada – Premia Foods valdes locekle. Viņa darbojas arī grupas uzņēmuma AS Premia FFL padomē.

Arī turpmāk Premia Foods savā darbībā fokusēsies uz līderpozīcijas stiprināšanu Baltijas valstu saldējumu tirgos un rentabilitāti, liekot uzsvaru uz inovatīvu produktu attīstību, stāsta K. Kovaska.

Viņa atzina, ka Baltijas valstu saldējuma tirgos valda visnotaļ sīva sāncensība. Zināmus izaicinājumus kompānijai rada izejvielu cenu pieaugums un svārstības, kā arī konkurentu aktivitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Premia FFL apgrozījums sarucis gandrīz uz pusi; pieauguši zaudējumi

Žanete Hāka, 08.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldēto produktu vairumtirgotāja AS «Premia FFL» apgrozījums 2018. gadā samazinājās par 43,6%, salīdzinājumā ar gadu iepriekš, un bija 4,137 miljoni eiro, liecina uzņēmuma iesniegtais 2018. gada pārskats.

Pagājušajā gadā pieauguši uzņēmuma zaudējumi - tie bija 248 tūkstoši eiro, kas bija 2,5 reizes lielāki nekā 2017.gadā.

AS «Premia FFL» pamatienākumus gūst no saldēto produktu vairumtirdzniecības, tie pērn veidoja 3,549 miljonus eiro. Pārējos ieņēmumus uzņēmums gūst no saldēto produktu vairumtrdzniecības radniecīgiem uzņēmumiem, kā arī no loģistikas pakalpojumu sniegšanas un un saldētavu nomas.

AS «Premia FFL» darbība 2018. gadā bija vērsta uz biznesa efektivitātes paaugstināšanu. Uzņēmums veica investīcijas pamatlīdzekļu atjaunošanā, kā arī optimizēja klientiem piedāvāto produktu klāstu. Neskatoties uz apgrozījuma un aktīvu samazinājumu, uzņēmuma finanšu stāvoklis kopumā vērtējams kā stabils, sacīts tā gada pārskatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Premia Foods apgrozījums visstraujāk audzis Latvijā

Žanete Hāka, 10.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pārtikas ražotāja Premia Foods apgrozījums pirmajā ceturksnī palielinājies par 6,9% līdz 18,3 miljoniem eiro, liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Tallinn biržā.

Apgrozījums audzis saldēto pārtikas produktu un zivju biznesa segmentos. Saldējuma segmentā apgrozījums saglabājās iepriekšējā gada līmenī – 0,1 miljona eiro apmērā. Kritumu piedzīvoja apgrozījums Latvijā, Lietuvā un Krievijā, savukārt Igaunijā tas palielinājās par 5%.

Apgrozījums saldēto produktu segmentā pieauga par 11%, bet saldēto zivju produkcijas segmentā – par 8%.

Kā norāda Premia Foods, lielākais apgrozījuma kāpums pirmajā ceturksnī bijis Latvijā – par 19,5%. Tam seko kāpums Igaunijā par 8,4% un Krievijā – par 7,3%.

Db.lv jau rakstīja, ka Premia Foods mērķis ir būt pirmajā trijniekā katrā valstī un katrā segmentā, kur šī uzņēmumu grupa darbojas

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koncerna Food Union grupā ietilpstošais Igaunijas uzņēmums Premia šā gada maijā izveidojis un laidis pārdošanā zīmolu Saldējums, kas tiek reklamēts kā «saldējums Nr.1 Latvijā» un tiekot izpirkts rekordlielā ātrumā, aģentūru LETA informēja Premia saldējuma zīmolu vadītāja Katrīna Tamma.

Viņa atzina, ka jaunais saldējums tiek ražots Latvijā pēc tradicionāli iecienītā zīmola Karlsons receptes, kas atbilstoši pārdošanas apjomiem ir populārākais saldējums Latvijā.

«Receptūra ir tā pati kas Karlsonam, jo tam ir ļoti labi pārdošanas rādītāji. Tieši tāpēc Igaunijā radījām jauno zīmolu Saldējums, kas tiek pozicionēts kā «saldējums Nr.1 Latvijā»», atzina uzņēmēja.

Viņa arī sacīja, ka igauņi, sentimentālu jūtu vadīti, šo zīmolu jau ir novērtējuši kā vienu no labākajiem, līdz ar to pārdošanas rādītāji pārsniedzot visas prognozes.

«Lai gan jaunums pārdošanā ir pieejams tikai Igaunijā un nosaukums ir latviešu valodā, patiesībā vārdu «saldējums» zina visi igauņi. Cilvēki atceras vēl no padomju laikiem, ka labākais saldējums tika ražots Latvijā, un viņi joprojām par to runā. Tāpēc, ņemot vērā lokālo iedzīvotāju sentimentu, nosaukt jauno zīmolu par Saldējumu bija loģisks lēmums. Cilvēki ir pamanījuši jauno zīmolu, runā par to, kā iznākumā pārdošanas apjomi ir pārsnieguši visas mūsu gaidas,» sacīja Tamma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Premia Foods saldējumu ražošanā iegulda 750 tūkstošus eiro

Žanete Hāka, 20.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldēto un atdzesēto pārtikas produktu ražotājs un izplatītītājs Premia Foods ieguldījis 750 tūkstošus eiro Tallinas saldējuma rūpnīcas ražošanas iekārtu modernizācijā, liecina paziņojums NASDAQ OMX Tallinn.

Ieguldījums veikts jaunā saldējumu ražošanas iekārtā, kas iegādāta no Tetra Pak, plānojot palielināt ražošanas ātrumu par 50% stundā. Papildus tādējādi plānots samazināt darbaspēka un enerģijas izmaksas.

Tāpat Premia veikusi ieguldījumus zīmola Eriti Rammus konusu saldējumu iepakošanas iekārtā, kas, salīdzinot ar iepriekšējo, saldējumu var safasēt divreiz ātrāk. Tādējādi uzņēmums plāno palielināt ražošanas apjomus un audzēt šī saldējuma ražošanas efektivitāti.

Db.lv jau rakstīja, ka Premia Foods Latvijā plāno būtiski kāpināt saldējuma pārdošanas apjomus, sasniedzot vismaz 10 miljonus pārdoto vienību, kas būtu par 25% vairāk nekā pērn, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igauņi iegādājušies Krievijas saldējuma ražotni

, 27.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas kompānija Premia Tallinna Kulmhoone paziņojusi par lēmumu iegādāties vecāko Krievijas saldējuma ražotni Hladokombinat nomer 1.

Darījuma summa pagaidām netiek publiskota. Saldējuma ražotne dibināta 1913.gadā, tā atrodas Sanktpērterburgā. Ražošanas apjomi ir aptuveni 6000 tonnas gadā. Savukārt apgrozījums 2007. gadā bijis ap 12 ASV miljoniem dolāru, ziņo Lenta.ru.

Igaunijas kompānija Premia Tallinna Kulmhoone ir vecākā valsts saldējuma ražotne, kas izveidota 1956. gadā. Premia Tallina Kulmhoone holdingā ietilpst lietuviešu Premia KPC un Latvijas Premia FFL saldējuma ražotnes. Visu trīs kopējais gada apgrozījums pērn sastādīja 78 miljonus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pārtikas ražotāja Premia Foods mērķis ir būt pirmajā trijniekā katrā valstī un katrā segmentā, kur šī uzņēmumu grupa darbojas.

«Vēlams būt pirmajiem vai otrajiem. Tas nozīmē, ka jāpārdod ļoti daudz,» saka Katre Kevaska, AS Premia Foods mārketinga direktore un valdes locekle. Viņa piekrīt, ka tie ir augsti mērķi, bet citādi nevarot izdzīvot - tikko esi ceturtais vai piektais, peļņas iespējas nopietni sarūk. Pērn uzņēmuma apgrozījums palielinājies par 14%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu; eksporta īpatsvars bija ap 72%.

AS Premia Foods darbojas trīs biznesa segmentos - ražo gan saldējumu, gan saldētus produktus, gan saldētas un atdzesētas zivis. Tās mērķa tirgus ir Baltijas valstis, Somija, Zviedrija un arī Krievija, galvenokārt - Sanktpēterburga. Uzņēmumu grupa Premia Foods izveidota samērā nesen (2008. gadā), bet tās pirmsākumi meklējami vēl 1951. gadā, kad Tallinā izveidota saldētava vietējiem gaļas produktiem, sviestam u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Premia FFL audzējusi apgrozījumu un samazinājusi zaudējumus

Žanete Hāka, 19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldēto produktu vairumtigotāja AS Premia FFL aizvadītajā gadā kāpinājusi savu apgrozījumu par 12,79% līdz 14,025 miljoniem eiro, liecina Lursoft dati.

2013.gadā vairumtirgotājs aktīvi strādājis pie produktu attīstības, ieviešot tirgū vairākus jaunus produktus, kā arī veicis investīcijas atsevišķu dabiski nolietoto pamatlīdzekļu nomaiņai, nodrošinot pamatlīdzekļu bāzes atbilstību uzņēmuma vajadzībām un tuvākajiem attīstības plāniem.

Salīdzinot ar 2012.gadu, kad AS Premia FFL strādājusi ar 334,813 tūkstošu eiro zaudējumiem, pērn uzņēmumam izdevies zaudējumus samazināt, un gadu saldēto produktu vairumtirgotājs noslēdzis ar 73,515 tūkstošu eiro zaudējumiem.

Stāstot par AS Premia FFL nākotnes perspektīvām, vadība norāda, ka iecerēts uzlabot konkurences pozīciju visu galveno produktu tirgos, kā arī uzlabot pārdošanas rādītājus. AS Premia FFL skaidro, ka plānots arī darbs pie uzņēmuma darbības efektivitātes uzlabošanas, taču būtisku ietekmi uzņēmuma rezultātiem atstās izmaiņas pārtikas un citu izejvielu tirgos pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldējuma loterijas Klasika ir atkal modē galvenajā balvā - koši sarkanajā Volgā - no Centrāltirgus mājup devies piecpadsmitgadīgais rīdzinieks Ingmārs Pozņaks.

Šofera pienākumi pagaidām uzticēti puiša tēvam līdz jaunietis sasniegs atbilstošu vecumu un iegūs autovadītāja apliecību.

«Saldējumu ēdu vismaz trīs reizes nedēļā - tas dod enerģiju un pēc tam labs garastāvoklis,» teicis I. Pozņaks.

Loterijas Klasika ir atkal modē galvenās balvas – automašīnas Volga - pasniegšana notika Rīgas Centrāltirgus organizētajā pasākumā bērniem par godu vasaras noslēgumam un jauna mācību gada sākumam.

AS Premia FFL Latvijā pārstāv vienu no lielākajiem saldēto produktu ražotājiem un tirgotājiem Baltijā – Premia Foods, kas strādā kopš 1956. gada. AS Premia FFL Latvijā importē vairākus desmitus veidu Premia Foods Tallinā, Igaunijā ražoto saldējumu. Pazīstamākie zīmoli ir Klasika, Premia u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē vadošais alternatīvo investīciju uzņēmums “PAG Private Equity” panācis vienošanos par vairākuma akciju daļu iegādāšanos uzņēmumā “Food Union Europe”, kas ir vadošais svaigu piena produktu, saldējuma un citu saldētu produktu piegādātājs patērētājiem sešās Eiropas valstīs, kā arī Latvijā bāzēto uzņēmumu “Rīgas piena kombināts”, “Valmieras piens” un “Premia FFL” holdingkompānija.

Darījums, kam vēl jāsaņem galīgais regulatīvo iestāžu apstiprinājums, tika veikts, iegādājoties akcijas no uzņēmuma dibinātāja un citiem privātajiem akcionāriem. Darījuma finanšu detaļas netiek izpaustas.

“”PAG Private Equity” uzņēmumā Food Union Europe investējis kopš 2017. gada februāra. Mēs esam pārliecināti par šīs uzņēmumu grupas nepārspējamo tirgus pozīciju tā galvenajos tirgos Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, Lietuvā, Dānijā, Norvēģijā un Rumānijā.

Ar nepacietību gaidām sadarbību ar esošo grupas vadību, lai atbalstītu Food Union turpmāku izaugsmi un paplašināšanos. Latvijā, kur Food Union ir tirgus līderis svaigu piena un saldējuma produktu kategorijās, mēs redzam īpašu atbildību turpināt vēsturiski nozīmīgās piensaimniecības tradīcijas ar augstas pievienotās vērtības produktu piedāvājumu,” norāda PAG partneris un līdzvadītājs Linkolns Pans.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Atlauj apvienoties Nordic Foods Holding un AS Premia KPC

Žanete Hāka, 26.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) nolēmusi atļaut Nordic Foods Holding OÜ un AS Premia KPC apvienošanos, informē KP.

Darījums tika atļauts, jo tā rezultātā konkurencei netiks nodarīts kaitējums.

Saskaņā ar uzņēmumu norādīto informāciju darījuma rezultātā Nordic Foods Holding OÜ iegūst 100% AB Premia KPC akciju no AS Premia Foods. Vienīgā joma, kurā vienlaikus darbojas abi apvienošanās dalībnieki, ir saldējuma ražošana un izplatīšana. Padziļināti izvērtējot tieši šo tirgu, KP secināja, ka konkrēto uzņēmumu apvienošanās konkurenci tajā būtiski nemazinās. Vērtējot apvienošanos, KP arī ņēma vērā, ka uzņēmumi, kas šajā tirgū darbojas, konkurē ne vien Latvijas, bet vismaz Baltijas mērogā.

KP lēmumā norāda, ka patērētājiem svarīgākie saldējuma izvēles kritēriji ir zīmols un garša, vienlaikus Latvijas patērētāji dod priekšroku Latvijā ražotam saldējumam. AS Rīgas piena kombināts, kur 96,16% akciju pieder Nordic Foods Holding OÜ, ražotie saldējumi ir starp Latvijā populārākajiem, kamēr AB Premia KPC grupas saldējuma zīmoli Latvijā nav tik populāri, tāpēc ir vieglāk aizstājami. Lēmumā KP norāda, ka Latvijas patērētājiem pastāv plašas iespējas iegādāties citu – gan Latvijas, gan ārzemju – ražotāju produkciju, turklāt teju visi mazumtirgotāji piedāvā arī savu pašzīmolu saldējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc krīzes, kad dominēja lētums, šovasar saldējuma ražotāji sola konkurēt premium segmentā.

Saldējuma tirgus pērn pieaudzis par 5 % un ražotāji sagaida kāpumu arī šogad. Tendences liecina, ka pircēji priekšroku dod saldējumam no piena un krējuma un šīm tendencēm seko arī aukstā našķa ražotāji.

Valstī lielākais saldējuma ražotājs – Food Union jau pērn savu zīmolu Ekselence un Pols saldējumus sāka ražot no piena un šogad arī Latvijā pirktākais saldējums Tio tiek ražots bez augu taukiem, kā galveno sastāvdaļu izmantojot pienu un krējumu. Pagaidām vēl tikai Karlsona ražošanā tiek izmantoti augu tauki, bet plānots no tiem atteikties.

Food Union saldējuma kategorijas attīstības direktors Dmitrijs Dokins to skaidro ar tirgū valdošo tendenci, pircējiem arvien vairāk izvēloties dabīgus produktus. Arī citi ražotāji novērojuši, ka arvien lielāku uzmanību cilvēki Latvijas veikalos pievērš produktu sastāvam - pircēji izvērtē, vai tie nesatur mākslīgas piedevas un vai to gatavošanā izmantoti kvalitatīvi un dabiski produkti. «Ja ekonomiskās krīzes laikā izvēli galvenokārt noteica produktu cena, tagad pircēji ir kļuvuši izglītotāki un daudz rūpīgāk izdara izvēli par labu vienam vai otram pārtikas produktam,» klāsta Druva Food sabiedrisko attiecību konsultante Ieva Jansone. Šo tendenci apstiprina arī Premia FFL valdes priekšsēdētājs Andis Kļaviņš, uzsverot, ka pircēji aizvien vairāk dod priekšroku produktiem, kas ir veselīgi un satur dabīgas izejvielas. No Premia Foods produktu klāsta vairāk nekā 80% ir krējuma saldējums un šosezon uzņēmums sāk piedāvāt saldējumu no biezpiena, kas esot viens no sarežģītākajiem produktiem, ko pārvērst saldējumā. Premia Foods šogad plāno nostiprināt savu pozīciju Latvijas saldējumu tirgū, sasniedzot vismaz 10 miljonus pārdoto vienību, kas būtu par 25% vairāk nekā pērn. Jāpiebilst, ka Premia Foods daļa saldējuma tirgū pērn bija 22%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Premia Foods akcijas cena ilgtermiņā varētu augt

Žanete Hāka, 19.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pārtikas ražotāja Premia Foods, kas maija sākumā sāka savas akcijas kotēt Tallinas biržā, akcijas cena tuvākajā laikā varētu svārstīties esošajā līmenī, bet ilgtermiņā, iespējams, var sagaidīt pieaugumu, portālam naudaslietas.lv paredz eksperti.

«Premia Foods ienākšanu Tallinas biržā vērtēju kā pozitīvu notikumu, kas parāda citiem potenciālajiem uzņēmējiem, ka ir iespējams finansējumu attīstībai piesaistīt arī šādā veidā emitējot akcijas,» norāda Hipo fondu līdzekļu pārvaldnieks Sandis Kapitonovs.

Akciju cenas attīstībā viss ir atkarīgs no patēriņa un uzņēmuma rentabilitātes pieauguma. Ja Baltijas jūras reģiona valstis un Krievija turpinās atlabt, tad Premia akciju cenai ir potenciāls pieaugt, taču šis varētu būt ilgtermiņa, stratēģisks ieguldījums, spēlējot uz globālu ekonomikas atlabšanu, uzskata eksperts.

Sākotnējā publiskā piedāvājuma cena bija 14 Igaunijas kronas (0,89 eiro) un pēc akciju tirdzniecības uzsākšanas biržā akcijas cena arī lielākoties svārstās ap šo līmeni, atzīmē Swedbank brokeris Juris Jakovskis. Nevarētu teikt, ka akcijas pašreizējā tirgus cena būtu lēta, jo piemēram P/E rādītājs ir visai augsts. Tomēr, ja ekonomiskā situācija Baltijā turpināsies uzlaboties un līdz ar to pieaugs mazumtirdzniecības apjomi, kā arī ja uzņēmuma darbība Krievijā būs sekmīga, tad ir labas iespējas arī Premia Foods parādīt atzīstamu sniegumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Negatīvs noskaņojums arī Baltijas biržās

Jānis Šķupelis, 06.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien Baltijas visas biržas sekoja negatīvajam noskaņojumam Eiropas akciju tirgū un visu trīs biržu raksturojošo indeksu vērtības samazinājās. Visstraujāk šoreiz saruka pašmāju Rīgas biržās OMXR indeksa vērtība – par 3,2%. Tikmēr kaimiņu - Viļņas un Tallinas biržu indeksi saruka par attiecīgi 0,88% un 0,96%.

Rīgas biržā lielākais apgrozījums (56,7 tūkst Ls) bija ar Latvijas kuģniecības akcijām, kuras cena pieauga par 5,41% līdz 0,39 Ls. Tikmēr daļu vakardienas akcijas cenas kāpumu šodien paspēlēja Ventspils naftas akcija, kuras vērtība krita par 17,22% līdz 1,49 Ls (tiesa, tirdzniecības apgrozījums ar VN akcijām bija ļoti mazs).

Kopumā Baltijā lielākais apgrozījums ceturtdien bija ar Tallink Grupp akcijām, kuras 56 darījumos tika tirgotas 245,3 tūkst. EUR apjomā. Rezultātā gan uzņēmuma akcijas cena saruka par 1,49 Ls līdz 0,66 EUR.

Ceturtdien turpinājās tirdzniecība ar jaunā Tallinas biržās dalībnieka Premia Foods akcijām (vakar tām bija pirmā kotācijas diena). Šodien ar Premia Foods akcijām notika 39 darījumi (tirdzniecības apgrozījums 63,2 tūkst. EUR), kuru rezultātā kompānijas akcijas cena palika nemainīga pie 0,89 EUR atzīmes. Jāpiebilst, ka Premia Foods ir lielākais saldētās pārtikas ražotājs Baltijā, kā arī pirmā kompānija, kura piesaistījusi kapitālu Tallinas biržā kopš 2007. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Meridian Capital CIS Fund ļauj iegādāties SIA Rīgas piensaimnieks

Žanete Hāka, 12.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) nolēmusi atļaut Meridian Capital CIS Fund iegādāties SIA Rīgas piensaimnieks, informē KP.

Atļauja dota, jo apvienošanās neradīs kaitējumu konkurencei un ļaus attīstīt eksportspēju, kā arī palielināt svaigpiena iepirkumu Latvijā.

Kaimanu salās reģistrētā holdingkompānija Meridian Capital CIS Fund caur Kiprā reģistrētu holdingkopmāniju Shiner Macost Limited īsteno izšķirošu ietekmi Rīgas piena kombināts grupas uzņēmumos. Grupa ietver tādus uzņēmumus kā AS Rīgas piena kombināts, AS Valmieras piens un AS Premia FFL, kā arī Latvijas kaimiņvalstu piena pārstrādes uzņēmumus Nordic Foods Holding AS (Igaunija), AB Premia KP (Lietuva), Premia Tallina Külmhoone AS (Igaunija).

Savukārt SIA Rīgas piensaimnieks pieder Kaimanu salās reģistrētai kompānijai DCEMF Holdings Ltd.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Premia plāno pārdot par 25% vairāk saldējuma

Žanete Hāka, 13.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā vasaras sezonā saldēto un atdzesēto pārtikas produktu ražotājs un izplatītītājs Premia Foods Latvijā plāno būtiski kāpināt saldējuma pārdošanas apjomus, sasniedzot vismaz 10 miljonus pārdoto vienību, kas būtu par 25% vairāk nekā pērn, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Pērn Premia Foods daļa šajā tirgū bija 22%, un jauno saldējumu pārdošanas sezonu uzņēmums uzsāks, piedāvājot tirgū jaunus produktus, tostarp biezpiena saldējumu.

Grupas neauditētais konsolidētais apgrozījums šogad pirmajā ceturksnī bija 18,3 miljoni eiro (12,7 miljoni latu) - par 6,9% lielāks nekā pagājušā gada trijos pirmajos mēnešos. Straujāko apgrozījuma pieaugumu Premia Foods sasniedza Latvijā - minētajā periodā tas palielinājās par 19,5% - līdz 2,9 miljoniem eiro (diviem miljoniem latu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igauņu pārtikas ražotāja Premia apgrozījums pieaudzis par 15%

Gunta Kursiša, 11.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pārtikas nozares uzņēmums a/s Premia Foods paziņojis par kompānijas apgrozījumu šī gada pirmajos deviņos mēnešos – tas veido 68,3 miljonus eiro, kas ir par 15% jeb 8,8 miljoniem eiro vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, vēsta thebaltic-course.com.

Igauņu Premia Foods apgrozījums šī gada deviņos mēnešos ir pieaudzis visās nozarēs un visos mērķa tirgos. Lielākais pieaugums ir bijis zivju nozarē, kur apgrozījums deviņos mēnešos sasniedzis 5,4 miljonus eiro. Vislielākais pieaugums bija vērojams Somijas tirgū, kur tika apgrozīti papildus 4,4, miljoni eiro.

Gada trešajā ceturksnī Premia Foods apgrozīja 24,2 miljonus eiro, kas gada griezumā ir 4% jeb 0,9 miljonu eiro pieaugums.

Saldējuma pārdošanas apjomi deviņos mēnešos pieauguši par 11%, un veiksmīgākais tirgus šajā nozarē ir bijis Igaunijā, kur apgrozīts par 24% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas piena kombināts un ar to saistīti uzņēmumi ieķīlā preču zīmes, lietu kopību

Sandra Dieziņa, 27.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmums a/s Rīgas Piena kombināts un ar to saistīti uzņēmumi, kas ietilpst Food Union grupā, pagājušajā nedēļā reģistrējuši deviņas jaunas komercķīlas, kuru nodrošināto prasījumu maksimālā summa ir 300 miljoni eiro, ziņo Lursoft Klientu Portfelis.

Rīgas piena kombināts reģistrējis divas komercķīlas, par labu VTB Bank (Deutschland) AG, ieķīlājot lietu kopību uz ieķīlāšanas brīdi un tās nākamās sastāvdaļas, kā arī 98 preču zīmes, tostarp tā ražotos piena produktu zīmolus RASA, Lakto, Limbažu Piens, Ekselence, Pols, Tio un citus. Kamēr Rīgas piena kombināts ir komercķīlas devējs, parādnieki ir vairāki uzņēmumi – SIA Food Union Management, SIA Rīgas Piensaimnieks, a/s Valmieras Piens, kā arī ārvalstīs reģistrētie AB Premia KPC, Alpin 57 Lux SRL, Isbjorn Is Holding AS, Den Norske Isbilen AS, Isbjorn Is AS, Mejerigaarden A/S, Hjem-IS Danmark A/S, Food Union Holding (CY) Public Company Limited, Lougeo Limited, Premia Tallina Kulmhoone AS. Vienai no jaunreģistrētajām ķīlām devējs ir a/s Valmieras piens, un uzņēmums ieķīlājis visu savu mantu, kā arī 26 uzņēmuma ražoto piena produktu preču zīmes, piemēram, Valmiera DZERAMAIS JOGURTS, Valmiera PIENS, Valmiera KEFĪRS un citas. Arī uzņēmumi SIA Rīgas Piensaimnieks un saldējuma ražotājs Premia Tallina Kulmhoone AS ir reģistrēti kā ķīlas devēji, un tie ir ieķīlājuši tiem piederošo mantu un preču zīmes. Divām no deviņām reģistrētajām ķīlām kā komercķīlas devējs norādīts Food Union Holding (CY) Public Company Limited, bet vēl divu ķīlu devēji ir SIA Rīgas Piensaimnieks vienīgais īpašnieks Velbirol Services Limited un SIA Food Union Management. Visu ķīlu ņēmējs ir VTB Bank (Deutschland) AG. Komercķīlas reģistrētas 18., 19. un 20.decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Premia FFL izdevies izkļūt no zaudējumiem

Žanete Hāka, 23.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas produktu vairumtirgotājam Premia FFL pērn izdevies palielināt apgrozījumu par 7,3%, sasniedzot 15,052 miljonus eiro, liecina Lursoft dati.

Vairumtirdzniecības uzņēmumam pērn izdevies izkļūt no zaudējumiem, kas tam bija radušies iepriekš un gadu Premia FFL noslēdza ar peļņu 122,907 tūkstošu eiro apmērā.

Pagājušajā gadā uzņēmums veica investīcijas atsevišķu dabiski nolietoto pamatlīdzekļu nomaiņai pret jauniem, nodrošinot pamatlīdzekļu bāzes attīstību uzņēmuma vajadzībām un tuvākajiem attīstības plāniem. Tāpat arī pērn uzņēmums aktīvi strādāja pie produktu attīstības, ieviešot tirgū vairākus jaunus produktus.

Runājot par saviem nākotnes plāniem, Premia FFL vadība norāda, ka tiek plānots uzlabot konkurences pozīciju visu galveno produktu tirgos, kā arī uzlabot pārdošanas rādītājus. Jāatzīmē, ka uzņēmums nākotnē iecerējis arī turpināt darbu pie darbības efektivitātes uzlabošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Food Union produkti dodas pie maksātspējīgajiem Āzijas pircējiem

Db.lv, 14.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena piena produktu ražotājs "Food Union" šovasar izvērsis zīmolu "Ekselence", "Pols" un "Lakto" produktu eksportu uz Austrumāziju – Honkongu, Singapūru un Taivānu.

Pēdējo trīs mēnešu laikā eksporta apmērs sasniedzis 126 tonnas, bet līdz gada beigām plānots kopējam apjomam sasniegt 270 tonnas ar Latvijā ražotu saldējumu un biezpiena sieriņiem, kā arī Igaunijā ražotu saldējumu.

"Izglītotais un maksātspējīgais Āzijas pircējs no pārtikas produktiem pieprasa Eiropas līmeņa kvalitāti. Tamdēļ bruģējam savu ceļu šajā ļoti asas konkurences tirgū ar Latvijā un Igaunijā pazīstamiem zīmoliem. Mūsu mērķis ir turpināt kāpināt eksporta apjomu uz šiem tirgiem, savukārt nākamajā gadā ieiet vēl divās Austrumāzijas valstīs," stāsta Normunds Staņēvičs, "Food Union" vadītājs Eiropā.

Eksports uz Austrumāziju apgriezienus pakāpeniski sāka uzņemt aizvadītā gada nogalē, bet vislielāko pieaugumu piedzīvoja šā gada jūnijā līdz ar "Food Union" ieiešanu Taivānas tirgū. Lielākā daļa no eksporta produktiem tiek ražoti uzņēmuma centrālajā Latvijas ražotnē AS "Rīgas piena kombināts" un neliela daļa – Igaunijas ražotnē "Premia TKH".

Komentāri

Pievienot komentāru