Printify piesaista trīs miljonu dolāru investīciju 

Latvijas tehnoloģiju jaunuzņēmums Printify piesaista trīs miljonu dolāru investīciju no Bling Capital, raksta Techcrunch.com.

Anda Asere, 2019. gada 10. maijs plkst. 11:19

Apdrukas platformas Printify dibinātāji Artis Kehris (no labās) un Jānis Berdigans

FOTO: PAULA ČURKSTE/LETA

Printify līdzdibinātājs un izpilddirektors Artis Kehris uzsver, ka tehnoloģiju attīstībā noteicošais ir motivēti un spējīgi darbinieki: «Mēs apzināmies, ka labam produktam vajag atbilstošu komandu, un tāpēc paplašināsies arī tā. Šobrīd uzņēmumā strādā vairāk nekā 80 darbinieki no 11 valstīm, bet vēl šogad darbinieku skaitu plānojam pat dubultot. Visvairāk meklējam augsti kvalificētus programmētājus un projektu vadītājus, kā arī klientu atbalsta speciālistus.»

Aprīlī Dienas Bizness rakstīja, ka Printify sadarbojas ar vairāk nekā 90 apdrukas ražotnēm, kas izpilda uzņēmuma klientu pasūtījumus. Kopumā uzņēmuma platformas lietotāji mēnesī izveido vairāk nekā trīs miljonus dizaina produktu, kas tiek ražoti pēc klientu pieprasījuma. Printify pagājušā gada apgrozījums sasniedza desmit miljonus dolāru un šā gada mērķis ir pārsniegt 30 miljonu apgrozījumu.

Lai arī Printify klientu interneta veikali pārsvarā reģistrēti Amerikā, platformas izstrādātāju, mārketinga un vadības komanda strādā tepat, Rīgā.

Db.lv jau rakstīja, ka par Google reklāmas pakalpojuma AdSense krusttēvu dēvētais Gokuls Radžarams (Gokul Rajaram) Latvijas apdrukas platformā Printify investējis pusmiljonu dolāru. G. Radžarams vadīja komandu, kas izveidoja Google AdSense, un vēlāk izveidoja Chai Labs, ko nopirka Facebook, un līdz ar to viņš kļuva par Facebook monetizācijas direktoru. «Viņš abās kompānijās deva uzņēmumiem pieeju reklāmām, kas tagad veido lielāko daļu biznesu ieņēmumu. Šī ir ne vien ievērojama summa eņģeļinvestīcijai, bet īsta gudrā nauda,» iepriekš norādīja Artis Kehris, Printify līdzīpašnieks. Viņa biznesa partneris Jānis Berdigans teic, ka investors ir gatavs atbalstīt uzņēmumu ilgtermiņā gan finansiāli, gan stratēģiski. «Viņa vēlme ir redzēt, ka mēs izaugam par miljards dolāru kompāniju. Mūsu mērķis ir trīs līdz četru gadu laikā sasniegt simt miljonu dolāru apgrozījumu. Šogad plānojam pārsniegt desmit miljonu dolāru apgrozījumu. Tas ir absolūti reāli,» viņš saka.

Amerikā jaunuzņēmumu vidē ir ierasts piešķirt darbiniekiem akciju opcijas, kas pēc konkrēta nostrādāta laika uzņēmumā kļūst par darbinieka papildatalgojumu, un šādu ceļu izvēlējusies arī apdrukas platforma Printify. «Visiem darbiniekiem piederēs mūsu mātesuzņēmuma – Amerikas kompānijas Printify Inc. –akcijas. Mūsu mērķis ir kopā veidot uzņēmumu un nodrošināt iespēju ietekmēt kompānijas attīstību, un attīstības ieguvums ir visiem komandas dalībniekiem. Gribējām, lai akciju opcijas būtu visiem, nevis tikai atsevišķiem darbiniekiem. Tagad tās ir pilnīgi visiem –programmētājiem, dizaineriem, mārketinga, klientu apkalpošanas,menedžmenta un vadības cilvēkiem,» iepriekš stāstīja Jānis Berdigans, Printify līdzdibinātājs. Viss intelektuālais īpašums pieder Amerikas mātesuzņēmumam, tāpēc arī akciju opcijas darbiniekiem piešķir šis uzņēmums.

Uzņēmumam ir akciju opciju fonds, kas paredzēts tieši darbinieku atalgojumam. Ar to var brīvi darboties, un tas nav jāsaskaņo ar investoriem – kā kompānijas vadība izlemj, tā akcijas tiek piešķirtas.Lai akciju opcijas nonāktu darbinieka īpašumā, viņam uzņēmumā ir jānostrādā vismaz trīs gadus. Tad darbinieks tās var pārvērst par akcijām. Ja uzņēmums maksās dividendes, tās saņems visi akciju turētāji. Tāpat, ja uzņēmums tiks pārpirkts vai iekļauts biržas sarakstā, darbinieks akcijas varēs pārdot.

«Konsultējāmies ar citiem startup, bet mūsu reģionā lielākā daļa to nav darījuši. Ir ļoti maz uzņēmumu, kuros opcijas ir visiem darbiniekiem. Gribam būt pirmais vai viens no pirmajiem uzņēmumiem Latvijā, kurā visiem darbiniekiem ir uzņēmuma akciju opcijas,» saka A.Kehris. Viņš uzsver, ka šajā gadījumā nav runa tikai par opcijām, bet gan par uzņēmuma iekšējo kultūru. Opcijas tika ieviestas, lai Printify nepiederētu tikai pāris laimīgajiem cilvēkiem, bet gan visiem, kuri to veido – kopā būvē un kopā dalīsies pozitīvā iznākumā. «Mēs visi esam vienā laivā – ja ir forša un saulaina diena, visi izbauda ballīti,bet, ja iekšā smeļas ūdens, tad mēs visi to smeļam ārā. Kopumā kultūra mums uzņēmumā ir ļoti amerikāniska. Tas ir saistīts ar mūsu iepriekšējo karjeru vai mācību pieredzēm. Mēs ticam, ka ir ļoti daudz labu lietu, ko var mācīties un kā reizēm pietrūkst intravertajiem latviešiem. Tāpēc mēģinām ieviest Amerikas labāko praksi,» teic A.Kehris.


Fakti par Printify:

·Latvijas uzņēmums SIA Printify Development simtprocentīgi pieder ASV Printify Inc., ko 2015. gadā Delaverā dibinājuši Jānis Berdigans, Artis Kehris un Gatis Dukurs;

·Printify ir pirmais Latvijas jaunuzņēmums, kas absolvējis Sanfrancisko 500 Startups akseleratora programmu;

·Printify ir preču zīme un tehnoloģiju e-komercijas platforma, kas savieno interneta veikalus ar ražotājiem un piegādātājiem visā pasaulē;

·Uzņēmumā Latvijā strādā 85 darbinieki no 11 valstīm;

·Tirgus: 80% ASV; 13% Eiropa; 5% Kanāda; 2% Austrālija;

·Apgrozījums: 2017. gadā– 2,2 miljoni, 2018.gadā – 10,3 miljoni ASV dolāru;

·Plānots 2019. gadā palielināt apgrozījumu trīs reizes.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 13. oktobris plkst. 13:18

13. oktobris tiek dēvēts par «Day for Failure» jeb kļūdu atzīšanas vai pat...

2018. gada 05. oktobris plkst. 11:42

2018. gada Latvijas startup zīmolu topa uzvarētājs jaunuzņēmums Printify, kura stratēģiskais centrs...

2018. gada 10. maijs plkst. 7:10

Par Google reklāmas pakalpojuma AdSense krusttēvu dēvētais Gokuls Radžarams (Gokul Rajaram) Latvijas...

Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2019. gada 03. maijs plkst. 6:13

Šogad savstarpējo aizdevumu platforma ieviesīs Mintos konta numuru, kas ļaus to izmantot...

2019. gada 02. maijs plkst. 18:44

SIA Monetizator (maksājumu aplikācijas Monea īpašnieks un izplatītājs) iesniegusi sūdzību Konkurences...

2019. gada 02. maijs plkst. 15:18

Latvijā radīto mūzikas mācību lietotni «Solfeg.io», kas palīdz apgūt mūziku vispārizglītojošās...

2019. gada 02. maijs plkst. 8:17

Ērtības darba vietā padara darbiniekus laimīgākus, kas savukārt noved pie efektīvāka darba...

2019. gada 29. aprīlis plkst. 8:43

Eiropā lielākajās jaunuzņēmumu sacensību «PowerUp!» Latvijas kārtā uzvarējis Atlant3D, kas...

2019. gada 29. aprīlis plkst. 8:19

Šobrīd Hackmotion aproce palīdz analizēt golfa spēlētāju sniegumu, nākotnē vēlas iesaistīties...

2019. gada 25. aprīlis plkst. 12:39

Rīt norisināsies «InnoEnergy» organizētā biznesa projektu konkursa «PowerUp!» reģionālais...

2019. gada 15. aprīlis plkst. 11:51

Latvijā dibinātais fintech jaunuzņēmums - globālā tiešsaistes savstarpējo aizdevumu platforma...

2019. gada 11. aprīlis plkst. 7:44

Lai veicinātu ciešākas attiecības ar klientiem Ibērijas pussalas reģionā, kontu datu analītikas...

2019. gada 02. aprīlis plkst. 10:57

Pēc elektrisko skūteru pilotprojekta Parīzē Eiropas kopbraukšanas platforma Bolt (iepriekš Taxify) turpmāk...