Piektdiena, 13.maijs, sākas ar nepatīkamu pārsteigumu visiem Google pakalpojuma Blogger lietotājiem, jo nebija iespējams papildināt savas mājas lapas ar aktuālāko informāciju, kā arī bija zuduši jaunākie dati. Vēl dažas Blogger vietnē esošās mājas lapas nemaz neizdevās atvērt.
Blogger Twitter kontā bija atrodama informācija, ka naktī no 12. uz 13.maiju ir bijuši ieplānoti kārtējie servisa darbi, tāpēc klienti tika brīdināti, ka pakalpojums darbosies tikai lasīšanas režīmā. Taču jau pēc neilga laika Blogger atzina, ka kaut kas ir nogājis greizi, un lūdza būt pacietīgiem, jo notiekot aktīvs darbs pie pakalpojuma atjaunošanas. Pēcāk tika paziņots, ka lasīšanas režīmā ir pieejamas mājas lapas kopijas, savukārt vēlāk ievietotā informācija un lasītāju komentāri šobrīd nav pieejami.
Blogger nav vienīgais bezmaksas pakalpojums, kuru aktīvi izmanto ne tikai privātpersonas, bet arī Latvijas uzņēmumi un organizācijas. «Es saprotu vēlmi taupīt naudu uz interneta mājas lapas uzturēšanas datu centros rēķina, bet šis piemērs aktualizē arī citu problēmu – cik droši un biznesam draudzīgi ir šie bezmaksas pakalpojumi,» uzsver DEAC valdes priekšsēdētājs Andris Gailītis.
«Kamēr klientam nav problēmas, viņš par to neaizdomājas, bet, kad problēmas rodas, tad gan sākas nervozēšana par to, kam un kā lai tagad piezvana, kam lai sūdzas,» turpina A. Gailītis.
Šis gadījums arī pierāda, ka nav taisnība tiem, kuri uzskata un aģitē, ka globālie pakalpojumu sniedzēji ir daudz drošāki nekā Latvijas uzņēmumi. Kļūdas un problēmas var būt gan nelielam serverim, gan arī tādam uzņēmumam kā Google, atzīmē Inbox.lv valdes loceklis Jevgēņijs Kuzņecovs.