Jaunākais izdevums

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras ieskatā Ekonomikas ministrija pārāk steidzas ar AS Latvijas gāze sadalīšanu un pieļauj, ka valsti sagaida tiesvedība ar uzņēmuma akcionāriem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Neņemot vērā AS Latvijas gāze (LG) vadītāja Aigara Kalvīša un sociālo partneru iebildumus, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija otrdien nepiekrita pagarināt LG aktīvu pārdošanu, skatot grozījumus Enerģētikas likumā, līdz ar to spēkā paliek lēmums par LG sadalīšanu līdz 2017. gada 3. aprīlim.

Vienlaikus komisijas sēdē atbalstu guva deputāta Edvarda Smiltēna (Vienotība) priekšlikums, kas paredz pienākumu LG nodrošināt trešo pušu piekļuvi gāzes sadales sistēmai. Ja parlaments pieņems grozījumus komisijas atbalstītajā redakcijā, tad trešās puses gāzes sadales sistēmai varēs pieļūt agrāk par iecerēto gāzes tirgus liberalizāciju 2017.gada aprīlī, atļaujot patērētājiem importēt gāzi no ārvalstīm un panākot vienošanos ar LG par sadales infrastruktūras izmantošanas maksu. Komisija gala lēmumu par grozījumu virzīšanu izskatīšanai Saeimas plenārsēdē plāno pieņemt šodien, bet galīgajā lasījumā grozījumus varētu pieņemt 11. februārī.

Visu rakstu Prognozē kārtējo starptautisko skandālu lasiet 3. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais Valūtas fonds (SVF) būtiski koriģējis Latvijas iekšzemes kopprodukta (IKP) prognozi šim gadam, lēšot, ka Latvijā šogad būs straujākā ekonomikas lejupslīde Baltijas valstīs, bet nākamajā gadā atgriezīsies izaugsme un tā būs straujākā Baltijā.

SVF jaunākajā pārskatā par pasaules ekonomikas perspektīvām ("World Economic Outlook") prognozē, ka Latvijas ekonomikā šogad būs kritums par 8,6%, nevis pieaugums par 2,8%, kā tika lēsts oktobrī. Savukārt nākamajā gadā SVF prognozē Latvijas IKP pieaugumu 8,3% apmērā, kas būs straujākā starp Baltijas valstīm.

Tāpat fonds prognozē, ka šogad Latvijā patēriņa cenas samazināsies, proti, būs deflācija 0,3% apmērā, bet nākamgad atgriezīsies inflācija un tā būs 3% apmērā.

Pēc SVF aprēķiniem, bezdarbs 2020.gada beigās Latvijā sasniegs 8%, bet nākamgad samazināsies līdz 6,3%, reģistrējot identisku līmeni kā 2019.gadā.

Tāpat SVF prognozē, ka maksājumu bilances kārtējo maksājumu kontā šogad Latvijā būs deficīts 2,2% apmērā no IKP, bet nākamgad deficīta apmērs saruks līdz 1,5% no IKP.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais Valūtas fonds (SVF) samazinājis Latvijas iekšzemes kopprodukta (IKP) pieauguma prognozes šim un nākamajam gadam.

SVF jaunākajā pārskatā par pasaules ekonomikas perspektīvām (World Economic Outlook), kas publiskots otrdien, prognozē, ka Latvijas ekonomika šogad pieaugs par 3,7% un 3,3% nākamgad.

Aprīlī publiskotajās pavasara prognozēs SVF Latvijas IKP pieaugumu šogad prognozēja 4% apmērā, bet nākamgad ekonomikas izaugsmi lēsa 3,5% apmērā.

Inflācija Latvijā šogad un nākamgad prognozēta attiecīgi 2,7% un 2,4% apmērā. Pēc SVF aprēķiniem, bezdarbs saruks līdz 7,9% šogad un 7,8% nākamgad, salīdzinot ar 8,7% pērn, bet kārtējo maksājumu kontā šogad tiks reģistrēts deficīts 2% no IKP apmērā, kas nākamgad pieaugs līdz 2,6%.

No Baltijas valstīm identisku IKP pieaugumu kā Latvijā šogad SVF sagaida Igaunijā, kur tas arī tiek prognozēts 3,7% apmērā. Nākamgad Igaunijā SVF sagaida 3,3% ekonomikas izaugsmi. Aprīlī SVF lēsa, ka Igaunijā šogad un nākamgad IKP palielināsies attiecīgi par 3,9% un 3,2%. Inflācija Igaunijā šogad un nākamgad tiek gaidīta attiecīgi 3% un 2,5% apmērā, savukārt kārtējo maksājumu kontā šogad tiek prognozēts pārpalikums 2,2% no IKP, kas nākamgad saruks līdz 1,1%. SVF Igaunijā sagaida bezdarba līmeņa pieaugumu līdz 6,7% šogad un 6,9% nākamgad, salīdzinot ar 5,8% pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais Valūtas fonds (SVF) paaugstinājis Latvijas iekšzemes kopprodukts (IKP) pieauguma prognozes šim un nākamajam gadam.

SVF jaunākajā pārskatā par pasaules ekonomikas perspektīvām («World Economic Outlook»), kas publiskots otrdien, prognozē, ka Latvijas ekonomika šogad pieaugs par 3,8% un 3,9% nākamgad.

Aprīlī publiskotajās pavasara prognozēs SVF Latvijas IKP pieaugumu šogad prognozēja 3% apmērā, bet nākamgad ekonomikas izaugsmi lēsa 3,3% apmērā.

Inflācija Latvijā gan šogad, gan nākamgad prognozēta 3% apmērā. Pēc SVF aprēķiniem, bezdarbs saruks līdz 9% šogad un 8,7% nākamgad, salīdzinot ar 9,6% pērn, bet kārtējo maksājumu kontā šogad tiks reģistrēts deficīts 0,3% no IKP apmērā, kas nākamgad pieaugs līdz 1,5%.

No Baltijas valstīm lielāku IKP pieaugumu nekā Latvijā šogad SVF sagaida Igaunijā, kur tas tiek prognozēts 4% apmērā. Nākamgad Igaunijā SVF sagaida 3,7% ekonomikas izaugsmi. Aprīlī SVF lēsa, ka Igaunijā šogad un nākamgad IKP palielināsies attiecīgi par 2,5% un 2,8%. Inflācija Igaunijā šogad un nākamgad tiek gaidīta attiecīgi 3,8% un 3,4% apmērā, savukārt kārtējo maksājumu kontā šogad tiek prognozēts pārpalikums 1,8% no IKP, kas nākamgad saruks līdz 1,4%. SVF Igaunijā sagaida bezdarba līmeņa pieaugumu līdz 8,4% šogad un 9% nākamgad, salīdzinot ar 6,8% pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vācijas prokuratūra sākusi izmeklēšanu pret bijušo Volkswagen vadītāju saistībā ar krāpniecību

LETA, 27.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas prokuratūra piektdien paziņoja, ka sākta izmeklēšana pret bijušo autobūves koncerna Volkswagen vadītāju Martinu Vinterkornu saistība ar aizdomām par krāpniecību tā dēvētajā dīzeļgeitas skandālā.

Izmeklētāji vēsta, ka viņiem ir pietiekamas norādes, ka Vinterkorns par šo skandālu varētu būt zinājis agrāk, nekā viņš līdz šim ir norādījis.

Pret Vinterkornu jau sākta izmeklēšana par iespējamām manipulācijām finanšu tirgos saistībā ar kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālu.

Jaunie pierādījumi iegūti no liecinieku izjautāšanas un atsavināto datorfailu aplūkošanas, vēsta Braunšveigas prokuratūra.

Volkswagen 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koronavīrusa pandēmijas dēļ ES ekonomika šogad saskarsies ar dziļu recesiju, neraugoties uz ātro un visaptverošo politisko reakciju gan Eiropas Savienības, gan valstu līmenī, prognozē Eiropas Komisija (EK).

Tā kā ārlieguma pasākumu atcelšana notiek pakāpeniskāk, nekā tika pieņemts pavasara prognozē, ietekme uz saimniecisko darbību 2020. gadā būs būtiskāka par paredzēto.

Saskaņā ar 2020. gada vasaras ekonomikas prognozi, eirozonas ekonomikai 2020. gadā paredzēts samazinājums par 8,7 %, savukārt 2021. gadā tā pieaugs par 6,1 %. Tiek prognozēts, ka ES ekonomika 2020. gadā saruks par 8,3 %, savukārt 2021. gadā izaugsme būs 5,8 %. Tādējādi gaidāms, ka samazinājums 2020. gadā būs ievērojami lielāks nekā pavasara prognozē paredzētie 7,7 % (eirozonā) un 7,4 % (visā ES kopumā). Izaugsme 2021. gadā arī būs nedaudz vājāka, nekā prognozēts pavasarī.

EK vasaras ekonomikas prognoze Latvijai paredz 7.0% kritumu šogad un 6.4% izaugsmi nākamgad. Salīdzinājumam - Lietuvā šogad tiek prognozēts ekonomikas kritums 7,1% apmērā, bet Igaunijā - 7,7% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns «Daimler» atkārtoti samazinājis peļņas prognozi šim gadam, brīdinot, ka izmaksas saistībā ar tā dēvēto dīzeļgeitas skandālu samazinās uzņēmuma ienākumus.

Kompānija prognozē, ka tās peļņa pirms procentiem un nodokļiem (EBIT) šogad būs ievērojami zem pērn uzrādītā rezultāta.

«Daimler» EBIT pērn veidoja 14,3 miljardus eiro, un sākotnēji tika prognozēts, ka šogad tā būs ievērojami lielāka par pagājušā gada rezultātu.

Uzņēmums šo prognozi jau samazināja pirms četriem mēnešiem, tajā laikā šo lēmumu skaidrojot ar jauniem muitas tarifiem, kas piemēroti automašīnu eksportam no ASV uz Ķīnu.

Taču šoreiz prognozes samazināšana saistīta ar dīzeļautomašīnu kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālu.

Šī skandāla dēļ «Daimler» šogad Eiropā bijis spiests atsaukt vairāk nekā 770 000 dīzeļautomobiļu.

Kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūras izmantoja Vācijas autobūves koncerns «Volkswagen», kas 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu rādītāju falsificēšanas programmatūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mediji: Bijušais Volkswagen vadītājs Vinterkorns joprojām saņem apjomīgu algu

LETA--AFP, 18.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Vācijas autobūves koncerna Volkswagen vadītājs Martins Vinterkorns, kurš saistībā ar vērienīgo izmešu skandālu atkāpās no savas amata, joprojām ir uzņēmuma amatpersona un saņem apjomīgu atalgojumu, piektdien vēsta divi vācu mediji.

Biznesa laikraksts Handelsblatt un ziņu programma Frontal 21 ziņo, ka Vinterkorna darba līgums saskaņā ar iepriekšēju vienošanos ilgst līdz 2016.gada beigām un viņš saņem algu pilnā apmērā.

Abi mediji atsaucas uz informācijas avotiem Volkswagen uzraudzības padomē.

68 gadus Vinterkorns uzņēmumu vadīja no 2007.gada līdz šā gada septembrim, kad atklātībā nonāca informācija par izmešu skandālu.

Viņa darba līgums paredz, ka viņa pamata alga veido 1,62 miljonus eiro gadā, kurai papildus tiek pierēķinātas dāsnas prēmijas.

Vinterkorns atalgojumā par 2014.gadu kopumā saņēma vairāk nekā 15 miljonus eiro. Savukārt par šo gadu viņš varētu saņemt vairāk nekā desmit miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražotājs «Volkswagen» (VW) piekritis samaksāt vienu miljardu eiro sodu, ko tam bija noteikuši Vācijas prokurori saistībā ar izmešu mērierīču manipulācijas skandālu.

««Volkswagen» pieņem sodu un nepārsūdzēs to. Tā rīkojoties, «Volkswagen» atzīst savu atbildību par krīzi un uzskata to par tālāku lielu soli tās pārvarēšanā,» teikts «Volkswagen» paziņojumā.

VW jau ir samaksājis miljardiem eiro soda naudās un kompensācijās patērētājiem šī skandāla dēļ, kas arī nopietni kaitējis šī uzņēmuma dīzeļautomobiļu tēlam.

VW 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Izmeklētāji ASV un Vācijas mediji ir apgalvojuši, ka VW vadība zinājusi par šo skandālu jau 2015.gada jūlijā, taču nolēmusi neko neatklāt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vācijas patērētāji tiesā iesniedz kolektīvu prasību pret Volkswagen

LETA/AFP, 01.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas patērētāju grupas ceturtdien tiesā iesniegušas valstī pirmo kolektīvo prasību saistībā ar autobūves koncerna «Volkswagen» tā dēvēto dīzeļgeitas skandālu.

Patērētāju asociācija VZBV norāda, ka šajā prasībā patērētāji apsūdz «Volkswagen» par tīša kaitējuma nodarīšanu klientiem, autoražotājam uzstādot programmatūras, kas sniedz maldīgu informāciju par kaitīgo izmešu apjomu.

VZBV un Vācijas lielākais autoklubs ADAC aizsācis šo ASV stila kolektīvo tiesas prāvu, iesniedzot prasību Braunšveigas augstākajā tiesā. Saskaņā ar juridiskajām vadlīnijām sākotnējā prasība pārstāvēs vien desmit neapmierinātus «Volkswagen» automašīnu īpašniekus.

Ja tiesneši šo tiesa prāvu uzskatīs par ticamu, un šāds lēmums varētu tikt pieņemt ne ilgāk kā divu nedēļu laikā, tad tieslietu varasiestādes ļaus tai pievienoties arī citiem. Šai prāvai drīkstēs pieteikties ikviens, kurš, sākot no 2008.gada novembra, iegādājies «Volkswagen», «Audi», «Škoda» vai «Seat» zīmola automašīnas, kas aprīkotas ar «EA 189» dīzeļdzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: PVN pārmaksas atmaksas kārtībā nepieciešami grozījumi

Ingūna Ābele, Nodokļu partnere, Sertificēta nodokļu konsultante, PRIMUS zvērinātu advokātu birojs, 28.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien biežāk mediju vidē uzņēmēji dalās ar savu pieredzi attiecībās ar Valsts ieņēmumu dienestu, lai atgūtu pārmaksāto PVN. Uzņēmēji atklāti runā par sistemātisku VID izmantoto darbības taktiku, kas apgrūtina uzņēmumu darbību un faktiski liedz uzņēmumu iespējamu attīstību vai pat darbības turpināšanu. Proti, VID sistemātiski veic darbības, lai aizturētu uzņēmuma pārmaksāto PVN maksimāli ilgi, neveicot savlaicīgu pārmaksātā PVN atmaksu uzņēmumiem. Kā šis jautājums ir regulēts un kādas katrai pusei ir izvēles?

Likumdevējs attiecībā uz nodokļu pārmaksu atmaksu VID ir piešķīris salīdzinoši lielu rīcības brīvību – normatīvie akti nodokļu iekasēšanas jomā ir vienpusēji. Kopējais sabiedrības labums no nodokļu iekasēšanas stāv pāri par privātpersonas tiesībām. Atbilstoši normatīvajiem aktiem, pirms VID pieņem lēmumu PVN pārmaksu atmaksāt, tas var pieprasīt darījumu apliecinošus dokumentus un paskaidrojumus, kuru izvērtēšanai paredzētas kopā 75 dienas. Gadījumā, ja sākotnējās pārbaudes laikā viss gluži vēl nav saprasts līdz galam, tiek uzsākts nodokļu audits, tas kopā ar pagarinājumiem nodokļu pārmaksu var aizturēt līdz pat vienam gadam. Kā tad tas tā var notikt? PVN pārmaksas pamatotības vērtēšanas 75.dienā VID pieņem lēmumu par audita uzsākšanu. Audits var tikt reāli uzsākts pat pēc mēneša, jo no lēmuma pieņemšanas dienas līdz audita uzsākšanas dienai uzņēmējam tiek dots laiks sagatavoties auditam. Nodokļu audits ilgst 90 dienas, ko VID ģenerāldirektors var pagarināt vēl par 30 dienām. Jo īpaši bezspēcīgs uzņēmējs ir gadījumos, kad VID pieprasa informāciju no ārvalstu nodokļu administrācijām. Audita termiņš tiek pagarināts vēl par 60 dienām un apturēts uz laiku, kamēr tiek gaidīta un apstrādāta atbilde no citas valsts nodokļu administrācijas. Šeit jau atkal izgaismojas kopējā termiņa neparedzamība, jo uzņēmējs neredz, kad VID ir informāciju pieprasījis un, kad un ko citas valsts nodokļu administrācija ir atbildējusi. Vēlāk, iepazīstoties ar VID audita materiāliem, redzams, ka, ja arī VID saņem informāciju no ārvalstu nodokļu administrācijas pāris dienu laikā, tad mēnešiem to var apstrādāt, novilcinot visu procesu maksimālajā termiņā, neietverot kopējā audita termiņā laika posmu, kad VID it kā apstrādā saņemto informāciju. Diemžēl šobrīd arī tiesa šādus procesuālā termiņa nokavējumus neuzskata par tik būtiskiem, lai tie ietekmētu lietas virzību. Turklāt netiek veikta arī kontrole pār to, cik efektīvi un pamatoti VID izmanto nodokļu auditam paredzēto laiku un vai nodokļa audita termiņa pagarinājums patiešām ir nepieciešams, jo formāli VID darbojas likuma ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidāms, ka Eiropas ekonomika 2019. gadā augs septīto gadu pēc kārtas, un tam vajadzētu attiekties uz visu dalībvalstu ekonomiku, prognozē Eiropas Komisija.

Gada pirmajā ceturksnī izaugsme eirozonā bija lielāka nekā tika sagaidīts, jo bija vērojami tādi pagaidu faktori kā, piemēram, maigi ziemas apstākļi un vieglo automobiļu pārdošanas apjomu pieaugums. To veicināja arī fiskālās politikas pasākumi, kas palielināja mājsaimniecību izmantojamos ienākumus vairākās dalībvalstīs. Tomēr Eiropas ekonomikas īstermiņa perspektīvu aptumšo ārējie faktori, tostarp spriedze globālās tirdzniecības attiecībās un ievērojama politikas nenoteiktība. Šī situācija tāpat kā līdz šim nelabvēlīgi ietekmē uzticēšanos apstrādes rūpniecībai, ko visvairāk ietekmē starptautiskā tirdzniecība, un tā varētu vājināt izaugsmes perspektīvas līdz gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvien vairāk valstu un pilsētu pasaulē sāk domāt, kā ierobežot automašīnu ar dīzeļdzinējiem izmantošanu. Tomēr Austrumeiropa un Ziemeļāfrika ir tās pasaules daļas, kur šāda veida importēto automašīnu skaits ir liels. Piemēram, šā gada pirmajā ceturksnī 86% no importētajām automašīnām bija aprīkotas ar dīzeļdzinējiem, Dienas Bizness rīkotajā ikgadējā autoforumā Auto 2018 norāda Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Viņš pauž bažas, ka Austrumeiropa var kļūt par noieta tirgu šīm vecajām automašīnām un var traucēt sasniegt CO2 mērķus līdz 2030. gadam.

Vai Latvija vēlas kļūt par šādu atkritumu tirgu?

Arī SIXT vadītājs Latvijā Arnis Jaudzems norāda, ka pastāv iespēja, ka vecās automašīnas plūdīs uz Latviju. To cena kritīsies un, raugoties no ekonomiskā skatu punkta, var priecāties, bet jautājums ir, vai Latvija vēlas kļūt par šādu atkritumu tirgu. Iespējams, ka ir jāievieš stingrāki nodokļi attiecībā uz dažādiem izmešiem, ko rada šādas automāšinas. Līdz ar to ar dīzeļdzinēju aprīkotie auto būs lētāki, bet no otras puses – kļūs dārgāki. Jau šobrīd lielās līzinga kompānijas Vācijā apdomā vai finansēt dīzeļdzinēja automašīnu iegādi, piebilst A. Jaudzems.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banku nozares tiešais pienesums Latvijas iekšzemes kopproduktā (IKP) 2015.gadā bija 2,75%, liecina starptautiskās revīzijas un biznesa konsultāciju kompānijas KMPG Baltics SIA veiktais pētījums.

Iekšzemes klientu segmenta pienesums 2015.gada IKP tiek lēsts 1,49% jeb 362,1 miljona eiro apmērā, bet starptautisko klientu segmenta pienesums - 1,27% jeb 309,2 miljoni eiro.

Banku starptautisko klientu segmenta pienesums IKP ir pielīdzināms tradicionālajām nozarēm, piemēram, lauksaimniecībai, un veido nedaudz virs 1% no IKP, šodien Rīgā notiekošajā konferencē par finanšu sektoru sacīja KPMG Baltics direktore Evija Miezīte. Līdzīgi kā banku starptautisko klientu segments, arī pakalpojumu un tehnoloģiju nozaru, piemēram, informācijas tehnoloģijas un telekomunikāciju nozare, pienesums IKP ir robežās no 1 līdz 2%.

KMPG Baltics pētījumā, ņemot vērā multiplikatora ietekmi, aplēsts arī netiešais banku industrijas starptautisko klientu pienesums Latvijas IKP. Netiešais banku nozares starptautisko klientu pienesums Latvijas IKP tiek lēsts 1,18% jeb 287,6 miljonu eiro apmērā. Tādējādi kopējais - gan tiešais, gan netiešais - banku starptautisko klientu devums Latvijas tautsaimniecībai 2015.gadā tiek rēķināts 596,8 miljonu eiro apmērā jeb 2,45% no IKP.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Volkswagen vadītājs ASV atkāpies no amata saistībā ar izmešu skandālu

LETA, 10.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerna Volkswagen ASV grupas vadītājs Maikls Horns atkāpies no amata saistībā ar izmešu manipulāciju skandālu, ceturtdien paziņojis uzņēmums.

Horns sāka strādāt Volkswagen 1990.gadā, bet 2014.gada janvārī kļuva par Volkswagen meitasuzņēmuma Volkswagen Group of America vadītāju. Viņa atkāpšanās pēc abpusējas vienošanās ar kompāniju stājas spēkā nekavējoties.

«Es gribu personīgi pateikties Maiklam Hornam par lielo darbu, ko viņš izdarījis šim zīmolam un ar dīleriem Savienotajās Valstīs,» sacīja zīmola Volkswagen Passenger Cars vadītājs Herberts Dīss.

Volkswagen septembrī atzina, ka tā dīzeļautomobiļi Volkswagen, Audi un Porsche, kas reklamēti kā videi draudzīgi, bija slepeni aprīkoti ar īpašu programmatūru, kas pārbaudēs ļauj uzrādīt normām atbilstošu izmešu līmeni, lai gan reālas braukšanas apstākļos tas ir lielāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Trīs valstīs veiktas kratīšanas Fiat Chrysler Automobiles un Iveco īpašumos

LETA--AFP, 22.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmeklētāji Vācijā, Šveicē un Itālijā veikuši kratīšanas vairākos īpašumos saistībā ar aizdomām, ka Itālijas un ASV autobūves uzņēmuma "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) un Itālijas kravas automašīnu ražošanas grupas "Iveco" ražotie automobiļi varētu būt aprīkoti ar programmatūrām kaitīgo izmešu apjoma falsificēšanai.

Vācijas Hesenes federālās zemes prokuratūra norāda, ka koordinētas pārrobežu kratīšanas tiek veiktas desmit komerciālajos īpašumos trīs valstīs.

Izmeklētājiem ir aizdomas, ka kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūras varētu būt izmantotas "Iveco" automobiļos, kā arī FCA struktūrvienību "Alfa Romeo", "Fiat" un "Jeep" ražotajās automašīnās.

FCA pērn janvārī ASV piekrita samaksāt 515 miljonus dolāru, lai izbeigtu izmeklēšanu saistībā ar tā dēvēto dīzeļgeitas skandālu.

2015.gada septembrī "Volkswagen" izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem tā ražoto automašīnu aprīkotas ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu mērījumu falsificēšanas programmatūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerna «Volkswagen» vadītājs Matiass Millers otrdien pauda pārliecību, ka dīzeļdzinēji piedzīvos atgriešanos globālajā automobiļu tirgū, neskatoties uz vērienīgo kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālu.

«Es ne tikai ceru, ka dīzeļdzinēji neizmirs, bet es esmu pārliecināts, ka dīzeļdzinēji piedzīvos renesansi,» žurnālistiem Berlīnē sacīja Millers.

Lai arī «Volkswagen» šobrīd īsteno vērienīgu programmu, lai attīstītu jaunus elektriskos un hibrīda modeļus, «mēs radīsim tehniskos apstākļus, lai pašreizējie piedziņas koncepti un elektrisko automobiļu koncepti spētu līdzāspastāvēt,» norādīja Millers.

Nākamo piecu gadu laikā «Volkswagen» plāno tērēta vairāk nekā 34 miljardus eiro izpētei un izstrādei, kā arī investīcijām, lai attīstītu nākotnes projektus, kas paredz gan elektriskos, gan autonomās vadības automobiļus.

Taču šajā pašā laika periodā uzņēmums arī investēs vairāk nekā 90 miljardus eiro tradicionālajos dīzeļa, benzīna un gāzes dzinējos, jaunās paaudzes iekšdedzes dzinējiem tirgū nonākot jau nākamgad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Investori no Volkswagen vēlas piedzīt 8,2 miljardus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 21.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmuma Volkswagen investori iesnieguši tiesā 1400 prasības, pieprasot kompensācijās 8,2 miljardu eiro saistībā ar izmešu falsificēšanas skandālu, trešdien paziņoja Vācijas tiesa, vēsta Reuters.

Lielākoties tās ir kolektīvās prasības, no kurām lielu daļu iesnieguši privātie investori.

Lielāko prasību – 3,3 miljardu eiro kompensāciju - Braunšveigas pilsētas tiesā institucionālo investoru vārdā jau pirms pusgada iesniedza advokāts Andreas Tulips.

Prasības iesnieguši arī lielie institucionālie investori, Vācijas federālās zemes un ASV valdība.

Pirms gada septembra beigās Volkswagen izraisīja globālu skandālu, atzīstot, ka aptuveni 11 miljoni automašīnu pasaulē aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Vērtīgākais jaunuzņēmums pasaulē maina biznesa ētiku

Didzis Meļķis, 15.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir noskaidrojies, ka inovatīvo taksometru pakalpojumu jaunuzņēmuma Uber valde paklausīs arī jutīgākajam no neatkarīgo ekspertu izstrādātajiem ieteikumiem par korporatīvās kultūras maiņu. Attiecīgi supervērtīgās, bet reizē arī skandālu neslavas apvītās kompānijas izveidotājs un vadītājs Treviss Kalaniks ir paziņojis par došanos nenoteikti ilgā atvaļinājumā.

Ko savā nenoteikti ilgajā atvaļinājumā darīs T. Kalaniks, nav skaidrs, tomēr ir droši zināms, ka Uber kopumā tagad sekos sava veida kolektīvā detoksikācijas kūre. Runa ir par kompānijas valdes solījumu ievērot visus izmeklēšanas gaitā radušos ieteikumus, un alkohola, kā arī «aizliegtu substanču» lietošana lielos daudzumos kā kompānijas kultūras sastāvdaļa izstrādātajā ziņojumā ir starp treknākajām melnajām saknēm.

Pēc skandālu sērijas par Uber piedauzīgo praksi un nepatīkamo darba vidi T. Kalaniks šā gada sākumā juridisko pakalpojumu birojam Covington & Burling pasūtīja izmeklēt, kas īsti viņa dibinātajā kompānijā notiek. Ja analizējam pēc notikumu ķēdes beigu gala jeb paša T. Kalanika došanās pārdomāt dzīvi vispār un biznesu konkrēti, tad problēmu sākums varētu būt viņš pats. Ļoti veiksmīgais uzņēmējs un programmētājs plašsaziņā tiek raksturots kā «abrazīvs» vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Šeible: Es nesaprotu prēmiju izmaksu krīzes skartā Volkswagen vadītājiem

LETA, 02.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas finanšu ministrs Volfgangs Šeible paudis neizpratni, kā autobūves koncerna Volkswagen vadītāji var aizstāvēt sev pienākošās prēmijas pēc vērienīgā kaitīgo izmešu datu falsificēšanas skandāla, kura dēļ autoražotājs nonācis smagā krīzē, liecina svētdien laikrakstā Die Welt publicētā intervija.

Šādu kritiku ministrs izteicis pēc tam, kad Volkswagen atklāja, ka uzņēmuma augstākā līmeņa vadītāji par 2015.gadu kopumā saņems 63,2 miljonus eiro, neskatoties uz apjomīgajiem zaudējumiem, kas radušies šī skandāla dēļ.

Es nesaprotu, kā jūs varat novest Frankfurtes akciju biržā kotētu uzņēmumu krīzē, kas apdraud tā pastāvēšanu, un pēc tam publiskajās debatēs aizstāvēt sev pienākošās prēmijas, intervijā sacīja Šeible. "as norāda, ka kaut kas nav kārtībā.

Pēc plašas kritikas Volkswagen uzraudzības padome paziņoja, ka iesaldēs 30% no valdes locekļu 2015.gada prēmijām, paredzot to iespējamu izmaksu pēc trīs gadiem atkarībā no kompānijas finanšu rezultātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen automašīnu tirdzniecība ASV novembrī sarukusi par 24,7%

LETA--BBC, 02.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen ASV šā gada novembrī pārdevis nedaudz mazāk par 24 000 automobiļu, kas ir par 24,7% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, teikts uzņēmuma publiskotajā paziņojumā.

Tirdzniecības apjoma kritums galvenokārt tiek skaidrots ar kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālu, kura dēļ uzņēmums ASV apturējis ar divu un trīs litru dīzeļdzinējiem aprīkotu automašīnu pārdošanu.

Visstraujāk novembrī samazinājies Golf un Passat pārdošanas apjoms.

Oktobrī Volkswagen automašīnu tirdzniecības apjoms ASV samazinājās par 0,24%. Savienotās Valstis uzņēmumam nav liels tirgus, un pat pirms skandāla tas saskārās ar grūtībām nostabilizēties šajā tirgū.

Volkswagen septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Bankas pārvērš valsts iestādēs

Sandris Točs, speciāli DB, 16.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās privātos uzņēmumos, kāda notiek finanšu jomā, īpaši Latvijā,» intervijā Dienas Biznesam saka likvidējamās ABLV Bank īpašnieks Ernests Bernis

Eiropas Savienības tiesiskuma līmenis mums vienmēr ir bijis tas, uz ko Latvijai vajag tiekties. Tagad Eiropas Savienība, lasot medijus, kļuvusi par «pasaules naudas atmazgātāju paradīzi». Kas notiek?

Jāatzīst, ka patreiz cīņa ar naudas atmazgāšanu banku un finanšu nozarē ir galvenā tēma, ar to ir saistīti galvenie riski un tās ir lielākās galvassāpes visiem banku vadītājiem. Tāpēc, ka pasaule tomēr mainās. Ja kaut kas bija pieņemts pirms desmit vai divdesmit gadiem, tad, pasaulei attīstoties, tas vairs nav pieņemams. Ko es ar to gribu pateikt? Visur banku sektorā ir vērojama milzīga spriedze, kas ir saistīta ar to, ka ir ļoti liels spiediens no valsts puses, lai apkarotu nodokļu nemaksāšanu, korupciju un noziedzību. Valdības uzskata, ka reālais cīņas lauks ar šiem noziegumiem ir finanses. Nosacīti pirms piecpadsmit, divdesmit gadiem bija tā robeža, kad pienākumu cīnīties ar šiem noziegumiem no valsts iestādēm sāka pārlikt uz bankām. Sprieda tā – ja noziedzniekiem nebūs iespējas operēt ar savu naudu, tas samazinās noziedzību. Domāju, ka kopumā jā, tā ir pareiza pieeja. Tikai diemžēl patreiz mēs vērojam to, ka lielākā daļa skandālu ir nevis valsts vai banku rīcības dēļ, bet tāpēc, ka tos izraisījušas dažādas publikācijas. Mēs tikko redzējām Swedbank skandālu. Bija Danske Bank skandāls. Ievērojiet – skandālos runa ir par miljardu darījumiem, milzīgiem naudas apgrozījumiem, bet vienlaikus tur gandrīz nav aktīvu krimināllietu, faktiski neviena persona nav apsūdzēta. Kā tas var būt? Man liekas, tas pārvēršas par farsu. Tāpēc, no vienas puses, milzīga atbildība tik tiešām gulstas uz bankām. Tām ir jādara viss, lai nepieļautu savu darbinieku iesaistīšanu nelikumīgos darījumos. No otras puses, ir mediju kampaņa, kas vairāk skar reputāciju, nevis runa ir par reāliem noziegumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmuma «Subaru» vadītājs Jasujuki Josinaga otrdien paziņoja, ka viņš un pārējie augsta līmeņa vadītāji atmaksās daļu no sava atalgojuma līdz nākamā gada martam saistībā ar automašīnu pārbaužu skandālu.

«Visi vadītāji brīvprātīgi atmaksās daļu no sava atalgojuma,» preses konferencē norādīja Josinaga.

«Subaru» pagājušajā mēnesī paziņoja, ka valstī atsauc 395 000 automobiļu saistībā ar automašīnu pārbaužu skandālu.

Šis atsaukums aptver deviņus modeļus, tostarp automašīnu, ko «Subaru» ražo Japānas autobūves kompānijai «Toyota», taču ārvalstīs pārdotie automobiļi nav ietekmēti.

«Subaru» oktobrī atzina, ka tas ļāvis nesertificētiem darbiniekiem veikt atsevišķu automobiļu pārbaudes.

Uzņēmuma otrdien Japānas valdībai iesniegtajā ziņojumā, ko veikusi trešā puse, teikts, ka nesertificētu darbinieku veiktas pārbaudes varētu būt aizsākušās pirms aptuveni 30 gadiem 20.gadsimta 80.gados.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen autovadītājiem ASV dīzeļgeitas lietā maksās vēl 1,2 miljardus dolāru

LETA, 01.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen paziņojis, ka izmaksās 1,2 miljardus dolāru (1,1 miljardu eiro) aptuveni 78 000 ar dīzeļdzinējiem aprīkotu automašīnu īpašnieku ASV, tai esot pēdējai klientu grupai, kurai izmaksātas kompensācijas tā dēvētajā dīzeļgeitas skandālā.

Ar trīs litru dīzeļdzinējiem aprīkotu Volkswagen, Audi un Porsche īpašniekiem ASV tiks piedāvāta šo automobiļu atpirkšana vai remonts, kā arī naudas izmaksa.

Šī vienošanās kopējo kompensāciju apjomu, ko uzņēmums piekritis izmaksāt ASV saistībā ar šo skandālu, palielina līdz vairāk nekā 23 miljardiem dolāru.

Kopīgi ar jau esošo programmu, kas aptver ar divu litru dīzeļdzinējiem aprīkotu automašīnu īpašniekus, šī vienošanās paredz, ka «visiem mūsu klientiem ar ietekmētajiem automobiļiem ASV būs pieejams risinājums,» norāda Volkswagen.

Jaunāko plānu vēl nepieciešams apstiprināt tiesai, un tas aptver aptuveni 58 000 Volkswagen, Audi un Porsche automašīnu, kas ražotas no 2013.gada līdz 2016.gadam, kā arī vēl 20 000 Volkswagen un Audi automobiļu, kas ražotas no 2009.gada līdz 2012.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vēstule redakcijai: Rokas nost no vērtībām!

Mārcis Bendiks - Bermudiskā trijstūrī starp Ķekavu–Iecavu–Baldoni, 2018. gada aprīlī, 06.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunībā no sirds smējāmies par žurnāla Liesma vēstuļu sadaļu. Sirdi žņaudzoši stāsti vienmēr sākās ar «mīļā redakcija, rakstu jums pirmo reizi...» un tad par netaisnībām klases ballēs un citām smagām lietām.

Te nu esmu atkūleņojis, man tagad jādara tas, par ko es­mu tik nelietīgi ņirgājies. Karma. Un tātad.

Godātā redakcija,

rakstu jums pirmo reizi, bet valdības ieceres aplamība un iespējamā kaitējuma nodarīšana fundamentālām vēr­tībām neļauj man vairs klusēt. Es šeit runāju par kon­kursa sludināšanu uz Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legali­zācijas novēršanas dienesta priekšnieka amatu. Neesat dzirdējuši par šādu dienestu? Bet tas tieši apstiprina to, ka šajā iestādē nav bijis nekādu skandālu! Un ņemiet vērā, ka par naudas mazgāšanām – tas ir žargona apzī­mējums iepriekšminētajai «naudas līdzekļu legalizāci­jai» – rūgšana un burkšķēšana ir bijusi jau krietnu lai­ku pirms februāra vidus dižskandāla, bet jūs par šādu iestādi joprojām nekā neesat dzirdējuši. Tās priekšnieks ir Viesturs Burkāna k-gs, droši vien arī neesat dzirdēju­ši. Domājat, kāds jauniņais? Ha–ha! Viņš šai amatā ir kopš 1998. gada, tātad nu jau divdesmito gadiņu. Mazam salīdzinājumam, Brežņevs bija kompartijas vadonis 18 gadu, un tā šķita mūžība.

Komentāri

Pievienot komentāru