Pat ja pakalpojuma sniedzējs nespēj pilnībā vai daļēji nodrošināt kredītā izsniegtu pakalpojumu, pakalpojuma saņēmējam jāturpina pildīt savas saistības - kredīta atmaksa, norāda Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).
Ja patērētājs ir iegādājies pakalpojumu un izmantojis kreditēšanas līgumu šī pakalpojuma iegādei, kreditēšanas līgums ar kredīta devēju viņam ir saistošs un saistības ir jāpilda līgumā noteiktajā termiņā, pat ja pakalpojums nav saņemts. Tas jādara, lai netiktu aprēķināts līgumsods.
Šādu ieteikumu PTAC sniedz saistībā ar saņemtajiem iesniegumiem, kur iedzīvotāji sūdzējušies par divu kosmētikas izplatīšanas uzņēmumu SIA GB Latvia un SIA MP Latvia nenodrošinātajiem pakalpojumiem, lai gan par tiem klienti ir norēķinājušies.
Ja pakalpojuma sniedzējs nav sasniedzams līdzšinējā pakalpojuma sniegšanas vietā un nav sniegta informācija par komersanta maksātnespējas procesa sākšanu, patērētājiem, kuri pilnībā vai daļēji nav saņēmuši pakalpojumus, par kuru iegādi noslēguši kreditēšanas līgumu, vajadzētu rakstiski vērsties pie kredīta devēja un informēt, ka netiek sniegts pakalpojums un kādā apmērā tas ir sniegts, pievienojot arī pierādījumus.
Uzņēmuma maksātnespējas procesa pasludināšanas gadījumā, kad tiek publicēta informācija par maksātnespējas administratora iecelšanu, patērētājam normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ar prasījumu ir jāvēršas pie maksātnespējas administratora. Ja maksātnespējas procesā patērētājs atgūst naudas summas par nesaņemto pakalpojumu vai tā daļu, šo naudas summu viņš izmanto kredīta atmaksai, savukārt, ja maksātnespējas procesa rezultātā nav iespējams saņemt atpakaļ līgumā noteikto naudas summu, tad patērētājam ir tiesības vērsties pie kredīta devēja par samaksātās naudas summas atmaksu, kā arī kredīta līguma izbeigšanu.
PTAC arī atgādina, ka sākotnēji jebkurus strīdus ar pakalpojuma sniedzēju par līguma noteikumiem neatbilstošu vai nesaņemtu pakalpojumu jāmēģina atrisināt, vienojoties ar pārdevēju vai pakalpojumu sniedzēju.