Atpūta

Publicētās Cukerberga sarakstes atklāj patiesību parFacebook pirmssākumiem

Gunta Kursiša, 18.05.2012

Jaunākais izdevums

Sociālā medija publiskā piedāvājuma dienā publicētas tā līdzdibinātāja Marka Cukerberga (Mark Zuckerberg) publicētās sarakstes no Facebook pirmssākumu laikiem, kad M. Cukerbergs vēl mācījās koledžā.

Business Insider rīcībā nonākušas Facebook līdzdibinātāja sarakstes, kad M. Cukerbergs saziņai izmantoja AOL Instant Messenger.

Sarakstes, kas publicētas businessinsider.com atklāj vairāk par Facebook līdzdibinātāja personību, to, kādu sākotnēji bija paredzēts veidot Facebook, kādas ir viņa patiesās domas par Eduardo Saverinu - pirmo investoru, kam vēlāk nācās pamest kompāniju un par Vinklevosu brāļiem, kas pēcāk M. Cukerbergu iesūdzēja tiesā.

Facebook līdzdibinātāja koledžas laiku sarakstes pieejamas šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs, 04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Markam Cukerbergam (Mark Zuckerberg), kuru lielākā daļa no mums zina kā interneta sociālā tīkla Facebook vadītāju, tikko palikuši 29 gadi. Par godu tam publicējam dažus interesantus faktus par šo personību, kuri ne visiem ir zināmi.

1. Ierakstiet @[4:0] Facebook komentārā, un parādīsies Marka Cukerberga vārds.

2. Facebook nav iespējams bloķēt Marku Cukerbergu. Dodieties uz http://www.facebook.com/zuck un izmēģiniet.

3. Pusaudža vecumā Marks bija ateists.

4. Markam un viņa māsam patika joki. Tā, piemēram, Marks un viņa māsa Randi izspēlēja joku 1999. gada Vecgada vakarā. Šajā laikā visi bija noraizējušies par Y2K, teoriju, ka datora datu programmēšanas kļūda varētu sagraut daudzas no datorizētajām sistēmām pasaulē, iestājoties 2000. gadam. Marks zināja, ka viņa vecāki ir satraukušies par Y2K, tādēļ kopā ar māsu sagaidīja precīzi pusnakti un tad atslēdza mājai elektrību, tādējādi liekot vecākiem domāt, ka bailes par Y2K ir piepildījušās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv, 11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne visi spēj noticēt tam, ka gados jaunais Facebook izpilddirektors un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg), patiesībā ir ļoti labs strādājošo vadītājs, turklāt viņa lielākais talants slēpjas mākā atlaist pareizos cilvēkus, raksta Business Insider.

Par M. Cukerberga vadītāja prasmēm liecina fakts, ka septiņu gadu laikā viņš no «kopmītņu istabiņas projekta» izaudzējis simts miljardu ASV dolāru vērtu kompāniju ar trīs tūkstošiem darbinieku.

Saskaņā ar Facebook bijušā darbinieka Henrija Blodžeta (Henry Blodget) teikto New York Magazine, viens no labākajiem M. Cukerberga trikiem ir viņa talants cilvēku atlaišanā. «Pamatā, ir divi veidi, kā «būvēt» organizāciju,» viņš skaidro. «Pirmais, ir tas, ka jūs varat būt izcils cilvēku pieņemšanā darbā, bet otrais – jūs varat būt lielisks viņu atlaišanā,» stāsta H. Blodžets, norādot, ka M. Cukerbergs ir veiksmīgs otrā tipa vadītājs. «Mēs esam pieņēmuši darbā cilvēkus, kas nebija «īstie», un mēs esam arī gana ātri rīkojušies, lai šo kļūdu labotu. Markam pienākas atzinība par sekošanu šai situācijai, kā arī šādu apzināšanos, kad no darbiniekiem jāšķiras,» norāda bijušais Facebook darbinieks. «Gadās arī tādas situācijas, kad personāls, kas iepriekš ir bijis labs, kompānijai augot, vairs neatbilst uzņēmuma attīstības līmenim. Šādos gadījumos šķirties no darbinieka ir vēl grūtāk, ņemot vērā, ka šie darbinieki ir piesaistījuši lojālus partnerus un citus kolēģus, tomēr Marks arī šinī jomā ir izdarījs pareizās izvēles,» stāsta H. Blodžets.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules populārākā sociālā tīkla akciju cenas kāpums neapstājas

Pēc tam, kad pagājušonedēļ Facebook viegli spēja pārspēt Volstrītas analītiķu pirms tam izteiktās kompānijas šā gada otrā ceturkšņa peļņas un apgrozījuma prognozes, atsevišķi analītiķi ir pārliecināti, ka sociālā tīkla akcijas vērtība ir ceļā uz 100 ASV dolāru atzīmes iekarošanu.

Jāatgādina, ka Facebook atklāja, ka tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Reaģējot uz šādiem darbības rezultātiem, Facebook akcijas vērtība pagājušās nedēļas laikā palielinājās par 9% – līdz 75 ASV dolāru atzīmei. Jāpiebilst arī, ka Facebook akcija gada skatījumā ir bijusi viens no visveiksmīgākajiem ieguldījumiem – tās vērtība 12 mēnešu periodā ir pieaugusi par 123%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma Facebook akcijas vērtība ir palielinājusies jau par 176%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook akcija bijusi viena no visveiksmīgākajām investīcijām

Arī septembrī savu uzvaras gājienu turpina Facebook akcija, kuras cena kopš gada sākuma ir palielinājusies jau par 44% – līdz 77,9 ASV dolāru atzīmei. Līdz ar akcijas cenas pieaugumu ievērojami palielinājusies arī kompānijas vērtība, kura pēc kapitalizācijas šonedēļ pirmo reizi pārsniegusi apaļo 200 miljardu ASV dolāru slieksni. Tādējādi Facebook šobrīd kļuvusi par 22. lielāko pasaules kompāniju aiz Verizon Communications, bet pirms Toyota Motor. Tāpat Facebook kļuvusi vērtīgāka nekā, piemēram, tāda slavena kompānija kā Coca-Cola.

Jāatgādina, ka Facebook 23. jūlijā atklāja – tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Sevišķi liela analītiķu sajūsma sekoja pēc tam, kad kompānija atklāja, ka šobrīd jau 62% no Facebook reklāmas ieņēmumiem veidojušas reklāmas mobilajās platformās (viedtālruņos, planšetdatoros), kur sākotnēji tika saredzēta potenciālā Facebook neveiksme (kā izrādījās, pesimistiskās aplēses nepiepildījās). Jāpiebilst, ka Facebook pastāvīgo lietotāju skaits aptver jau aptuveni piekto daļu pasaules iedzīvotāju. Tiek arī lēsts, ka šā gada kopējais Facebook apgrozījums būs 12,2 miljardi ASV dolāru. Rezultātā Facebook akcija kopš pieminētā 23. jūlija pieaugusi jau par 9,3, kamēr ASV akciju tirgus Standard & Poor’s 500 indeksa vērtības pieaugums šajā laika posmā ir bijis krietni vien lēzenāks – par 0,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta vietnes Facebook vadītājs Marks Cukerbergs nelielās pārsteiguma kāzās apprecējis ilgtermiņa draudzeni 27 gadus veco Priscillu Čanu. Pāris ir kopā deviņus gadus, bet kāzu diena notikusi īpašā laikā - Čana pabeigusi medicīnas skolu, Cukerbergam bija 28. dzimšanas diena un notika Facebook publiskais akciju piedāvājums (IPO), raksta Reuters.

Lai gan neesot nekādu pierādījumu, ka Cukerberga kāzām ir kāds sakars ar IPO, to laiks nevarētu būt labāks, vismaz gadījumā, ja pāris kādreiz izlems šķirties, raksta medijs.

Reuters norāda - jau kādu laiku zināms, ka «Marks Cukerbergs ir vērts miljardus», bet Facebook ir privāts uzņēmums un, IPO esot vēl nākotnē, bija grūti noteikt īsto vērtību. Taču tagad to izdarīt ir daudz vieglāk.

Īpaši noderīgas šādas zināšanas esot gadījumā, ja starp Cukerbergu un jauno sievu slēgts laulību līgums par aktīvu sadali šķiršanās gadījumā.

Apprecoties pēc IPO, esot vieglāk noteikt Cukerberga akciju vērtību laulības sākumā un beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Cukerbergs labdarībai ziedo Facebook akcijas 500 miljonu vērtībā

Jānis Rancāns, 19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vadītājs Marks Cukerburgs labdarībai ziedojis sociālā portāla akcijas 500 miljonu ASV dolāru vērtībā. Ziedojumu saņems organizācija Silicon Valley Community Foundation, kas nodarbojas ar dažādu grantu izsniegšanu.

M. Cukerbergs un viņa sieva Priscilla jau pirms diviem gadiem pavēstīja, ka lielāko daļu savu ienākumu ziedos labdarībai, vēsta Bloomberg. Pāris jau ziedojis 100 miljonus dolāru izglītības reformai Ņuarkā, Ņūdžersijas štatā. Par šo naudu reģionā tika atvērtas četras vidusskolas un vienpadsmit sagatavošanas skolas.

Savā Facebook lapā M. Zukerbergs arī norāda, ka viņš pievienojies multimiljonāru Bila Geitsa un Vorena Bafeta kustībai, kuras ietvaros bagātnieki tiek aicināti ziedot pusi savā rīcībā esošo bagātību labdarībai.

Facebook vadītāja ziedojumu atzinīgi uzņēmuši filantropijas eksperti, kas norādījuši, ka M. Cukerberga rīcība, iespējams, kalpos kā piemērs citiem gados jaunajiem informācijas tehnoloģiju uzņēmējiem, kuri salīdzinoši maz nodarbojas ar labdarību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla kompānijai Facebook piederošā viedtālruņu īsziņu apmaiņas rīka WhatsApp lietotāju skaits sasniedzis miljardu, paziņojis Facebook dibinātājs un vadītājs Marks Cukerbergs.

«Viens miljards cilvēku tagad lieto WhatsApp,» Cukerbergs pavēstīja savā Facebook lapā. «Ir tikai daži servisi, kas savieno vairāk nekā miljardu cilvēku.»

Viena miljarda lietotāju atzīmi ir sasniedzis arī interneta pārlūka kompānijas Google bezmaksas elektroniskais pasts Gmail, pirmdien paziņoja šīs kompānijas vadītājs Sundars Pičajs.

WhatsApp lietotāju skaits ir vairāk nekā divkāršojies, kopš Facebook 2014.gada beigās to nopirka par 19 miljardiem ASV dolāru, liecina Cukerberga minēti dati.

«Gandrīz katrs septītais cilvēks uz Zemes katru mēnesi lieto WhatsApp, lai uzturētu kontaktus ar saviem mīļajiem, draugiem un ģimeni,» paziņoja WhatsApp komanda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais portāls Facebook noalgojis vairākus bijušos kompānijas Apple inženierus, kas iepriekš strādājuši pie iPhone izveides. Paredzēts, ka šie cilvēki izstrādās jaunu Facebook viedtālruni, vēsta The New York Times.

Pieņemot darbā bijušos kompānijas Apple inženierus, Facebook neizsludināja vakances, bet gan līga speciālistus darbā pēc privātām sarunām, ziņo medijs. Facebook vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) iztaujājis bijušos Apple profesionāļus, uzdodot šoti specifiskus jautājumus, tostarp par viedtālruni iPhone un to, kādas mihroshēmas tajos ir izmantotas.

Šis jau būs trešais Facebook centiens uzsākt pašiem sava viedtālruņa ražošanu, medijam norādīja kāds speciālists, kas jau iepriekš ticis nolīgts Facebook viedtālruņa izstrādei. Jau 2010. gadā TechCrunch rakstīja, ka Facebook strādā pie sava viedtālruņa izveides, tomēr projekts apstājās pusceļā, jo kompānijai radās problēmas sakarā ar pie tā strādājošajiem darbiniekiem, raksta medijs. Savukārt AllThingsD vēstīja pērn par sociālā medija plāniem ielauzties sīkrīku tirgū, sadarbībā ar viedtālruņu ražotāju HTC radot tālruni Buffy.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Business Insider: Ja Facebook sāks ražot viedtālruņus, investoriem jābēg prom brēkdamiem

Gunta Kursiša, 28.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sociālā tīkla Facebook lēmums sākt ražot viedtālruņus ir aizsardzības, nevis uzbrukuma taktika,» izskanējušās ziņas, ka Facebook nolīdzis vairākus bijušos Apple darbiniekus jauna viedtālruņa izstrādei, komentē medijs Business Insider, norādot, ka šādā gadījumā investoriem «būtu jābēg prom no Facebook brēkdamiem».

Saskaņā ar Facebook darbinieka teikto, kompānijas vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) ir nobažījies, ka, neattīstot mobilo tālruņu biznesu, Facebook kļūs vien par lietojumprogrammu citām mobilajām plaformām. Tas nozīmē, ka Facebook nevēlas ieiet viedtālruņu tirgū, bet tā ir kompānijas nepieciešamība, raksta Business Inider.

Kā otru argumentu, kādēļ Facebook ideja nav lemta panākumiem, medijs min to, ka tālruņu tehnikas (hardware) ražošana ir sarežģīts un specifisks bizness. Līdz šim tikai divas kompānijas ir spējušas veiksmīgi darboties šajā nozarē – Samsung un Apple, kas ražo datortehniku vairākas desmitgades. Daudzas citas kompānijas, kas darbojas šajā nozarē, piemēram, Research in Motion un Nokia, jau saskaras ar grūtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Lai nosūtītu ziņu Cukerbergam, jāsamaksā simts ASV dolāri

Gunta Kursiša, 11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook ir bijis iepriekš zināms kā uzņēmums, kas arvien meklē jaunas iespējas ienākumu plūsmas palielināšanai, un šoreiz tas ieviesis visnotaļ inovatīvu risinājumu – tiem, kas vēlas nosūtīt Facebook līdzdibinātājam Markam Cukerbergam vēstuli sociālajā tīklā, ir jāšķiras no simts ASV dolāriem, novērojis portāls Mashable.com.

Mēģinot nosūtīt Facebook vadītājam vēstuli no vairākiem lietotāju kontiem, tika novērots, ka samaksa par ziņojuma nosūtīšanu tiek prasīta no tiem, kas nav M. Cukerberga sekotāju lokā. Jāpiebilst, ka M. Cukerbergam Facebook «seko» vairāk nekā 16 miljoni sociālā tīkla lietotāju. Kā liecina Db.lv novērojumi, samaksa par vēstules nosūtīšanu netiek prasīta arī no vairākiem Latvijas lietotāju kontiem, arī neesot M. Cukerberga sekotāju pulkā.

Līdz šim ir izskanējušas neoficiālas lietotāju ziņas par to, ka Facebook par atsevišķiem sociālā tīklapakalpojumiem sācis prasīt samaksu, un arī pati kompānija neslēpj, ka «eksperimentē ar cenām» un decembrī mēģināja noskaidrot, vai lietotāji būtu gatavi maksāt par ziņojumu nosūtīšanu iespēju arī tiem cilvēkiem, kas nav lietotāja draugu sarakstā. Pašlaik, nosūtot ziņojumu draugu lokā neesošam cilvēkam, vēstule nonāk mapītē «other» jeb turpat, kur mēstules jeb tā dēvētais spams, taču Facebook eksperimenta laikā piedāvāja iespēju par vienu ASV dolāru šīs vēstules nogādāt lietotāja kontā, parūpējoties, ka tās nepazūd surogātpasta sadaļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla kompānijas Facebook akciju cena pirmo reizi nokritusies zem 29 ASV dolāru atzīmes, kas ir zemākais rādītājs kopš Facebook pirmā publiskā akciju piedāvājuma (IPO), kad viena akcija tika pārdota par 38 ASV dolāriem.

Pēc Facebook IPO kompānijas vērtība palielinājās līdz 104 miljardiem ASV dolāriem. DB jau rakstīja, ka Facebook skeptiķi norāda, ka pašreizējā kompānijas vērtība ir daudz par lielu tādam uzņēmumam, kura peļņa 2011. gadā bijusi viens miljards ASV dolāru, bet apgrozījums - 3,7 miljardi ASV dolāru (apgrozījums gada laikā audzis par 88%).

Kopš pirmā akciju publiskā piedāvājuma Facebook akciju cena ir samazinājusies teju par ceturto daļu no tās sāktonējās vērtības.

Facebook akcijas cenas samazināšanās ietekmē Krievijas lielākais sociālais tīkls VKontakte patlaban ir atcēlis savu pirmo akciju publisko piedāvājumu, baidoties atkārtot Facebook bēdīgo scenāriju, vēsta BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

WhatsApp alternatīvas Signal un Telegram – kurš piemērotāks?

Jānis Pekša, Biznesa augstskolas Turība IT virziena vadītājs, 09.02.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz to, ka Eiropas Savienībā (ES) ir spēkā Vispārīgā datu aizsardzības regula, kas aizsargā fizisko personu datus arī gadījumos, kad tie tiek iesniegti uzņēmumiem, kuri reģistrēti ārpus ES, sabiedrībā aktualizējies jautājums par lietotnes WhatsApp datu apstrādes politiku un šīs lietotnes alternatīvām.

Daudzi lietotāji ir nobažījušies, ka WhatsApp nodos viņu datus Facebook, lai varētu tos izmantot produktu un reklāmu uzlabošanai. Lietotnē WhatsApp esošās cilvēku sarakstes tiek šifrētas, taču to dublējums netiek šifrēts. Tāpat, piekrītot jaunajiem privātuma politikas noteikumiem, WhatsApp lietotāji akceptē, ka gadījumā, ka atbildīgās iestādes, piemēram, sabiedrības drošības nolūkā pieprasīs sarakstes saturu, lietotne to sniegs.

WhatsApp dublēto datu drošība

Satraukumu par WhatsApp lietošanu nākotnē, lielākoties, ietekmējis Īlona Maska aicinājums izmantot lietotni Signal, lai gan tiem lietotājiem, kuri nepārkāpj likumu, patiesībā nebūtu iemesla bažām. Nenoliedzami, fakts, ka WhatsApp sarakstes tiek dublētas Google Drive mākoņa platformā un šis dublējums netiek šifrēts, nozīmē, ka citos sociālajos tīklos, e-pastā vai Google būs reklāmas, kas veidotas, balstoties uz lietotāja informāciju, tomēr jāņem vērā, ka šādas reklāmas pie lietotāja nonāks arī, piemēram, pēc dažādu produktu vai pakalpojumu meklēšanas Google.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Facebook neatjauno Dienas Biznesam nozagtā konta nosaukumu

Anita Kantāne, žurnāla "Dienas Bizness" galvenā redaktore, 27.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

13. septembra pēcpusdienā “Dienas Biznesam” tika nozagts “Facebook” konts ar 26 tūkstošiem sekotāju.

Visus izdevniecības darbiniekus, kuri pārvaldīja kontu, hakeri atvienoja no profila un sāka ievietot savus ierakstus, un nomainīja nosaukumu. Ilgas sarakstes rezultātā esam atguvuši kontu, taču savu profilu joprojām nevaram izmantot, jo “Facebook” atsakās atdot medijam atpakaļ nosaukumu db.lv. Ielūkojoties “Facebook” db.lv profilā, es joprojām strādāju uzņēmumā ar nesaprotamu nosaukumu.

“Facebook” norāda, ka nevar mums šobrīd palīdzēt un mainīt nosaukumu. Saka mums paldies par pacietību, nododot mūsu lietu nākamajiem izskatītājiem, bet mēs bezspēcīgi noraugāmies, kā tas ietekmē mūsu saziņu ar lasītājiem. Pareizāk būtu teikt, ka noved mūs pie nespējas sazināties ar saviem 26 tūkstošiem sekotāju. Pēc ignorēšanas no “Facebook” puses vērsāmies Latvijas tiesībsargājošajās struktūrās un sākotnēji saņēmām atbildi par atteikšanos uzsākt kriminālprocesu. Taču mūsu sūdzība par atteikumu ir sadzirdēta, un 20. novembrī saņēmām ziņu, ka lēmums par atteikšanos uzsākt kriminālprocesu ir atceļams un atteikuma materiāls nosūtāms papildu pārbaudei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook lietotāju skaits sasniedzis vienu miljardu

Gunta Kursiša, 04.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālajā tīkla Facebook lietotāju skaits, kas mediju apmeklē vismaz reizi mēnesī, ir sasniedzis vienu miljardu, citējot kompānijas vadītāja Marka Cukerberga pausto, vēsta BBC.

Kopumā Facebook lietotāji ir 1,13 triljonus reižu nospieduši «like», ielādējuši 219 miljardus fotogrāfiju, kā arī atzīmējuši 17 miljardus atrašanās vietu.

Lietotāju skaits, kas apmeklē Facebook, izmantojot mobilo tālruni, kopš šā gada jūnija pieaudzis par 48 miljoniem, sasniedzot 600 miljonus.

Facebook tika dibināts 2004. gadā, un patlaban raugās uz attīstības tirgiem, kuru iedzīvotājus vēlas piesaistīt sociālajam tīklam.

Facebook izaugsme ir nepieciešama, ja kompānija vēlas saglabāt kompānijas vērtību. Kopš Facebook pirmā publiskā piedāvājuma, kad uzņēmuma vienas akcijas cena bija 38 ASV dolāri, ir sarukusi līdz aptuveni 22 ASV dolāriem. Investori cer, ka kompānija atradīs jaunus veidus, kā palielināt savu lietotāju skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook darbības rezultāti pārsniedz prognozes; gadā nopelnīti 1,5 miljardi dolāru

Lelde Petrāne, 30.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla gigants Facebook paziņojis par peļņu 523 miljonu ASV dolāru apmērā, kas gūta ceturtajā ceturksnī. Ieņēmumi palielinājušies par 63%, pārsniedzot prognozes, vēsta BBC.

Ieņēmumu kāpums galvenokārt saistīts ar reklāmu pārdošanu mobilajās ierīcēs, kas ir vadītāja Marka Cukerberga prioritāte.

Reklāmas ieņēmumi pieauguši par 76%, salīdzinot ar to pašu periodu pagājušajā gadā.

Saskaņā ar pašas Facebook datiem 2013. gada decembrī tai bija 757 miljoni ikdienas lietotāju visā pasaulē. 2013. gadā kopumā Facebook nopelnījusi 1,5 miljardus ASV dolāru.

Nākamās nedēļas otrdienā Facebook apritēs desmit gadi. Izaugsme ir iespaidīga - no projekta, kas tika uzsākts M. Cukerberga studenta istabā līdz globālai impērijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook investori gatavojas papildu akciju pieplūdumam tirgū

Gunta Kursiša, 14.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook investori, kurus jau paguva pārņemt nopietnas raizes par kompānijas nākotnes izaugsmi, pašlaik gatavojas lielākajam Facebook akciju skaita pieaugumam kopš kompānija uzsāka tirgošanos ar akcijām šā gada maijā, raksta Bloomberg.

Tirgošanā nonāks vēl 804 miljoni akciju, kas pieder bijušajiem Facebook darbiniekiem un tiem, kas tās pārdeva sākotnējā publiskajā akciju piedāvājumā. Tādējādi pašlaik Facebook tirgošanā esošo akciju skaits teju ddubultosies. Iepriekš ar šīm akcijām tika liegts tirgoties, lai uzreiz pēc sākotnējā publiskā piedāvājuma nepārpludinātu tirgu.

Kompānijas līdzdibinātāja Marka Cukerberga akcijas nav to akciju skaitā, kas šoreiz nonāks tirgošanā. M. Cukerbergs norādīja, ka akcijas nepārdos ātrāk kā nākamā gada septembrī. Kompānijas līdzdibinātājam pieder ap 444 milj. Facebook akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Amerikānis pieprasa pusi no Facebook

Lelde Petrāne, 05.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikānis, kurš turpina juridisku prasību par īpašumtiesībām uz pusi no Facebook, šajā tiesas posmā nevarēs iztaujāt uzņēmuma dibinātāju Marku Cukerbergu, nospriedis tiesnesis, ziņo BBC.

Pols Ceglia apgalvo, ka 2003. gadā iedevis Cukerbergam 1000 ASV dolārus, lai palīdzētu izveidot Facebook, un starp viņiem noslēgts darījums.

Savukārt Facebook akcentē, ka dokuments ir viltojums un vēlas, lai šī lieta tiktu izbeigta.

Ceglia advokātiem lūgts divu mēnešu laikā iesniegt ekspertu ziņojumus par līgumu.

Tiesnesis arī informējis, ka Ceglia advokāti varēs iztaujāt pašas Facebook ekspertus par šo divu lappušu dokumentu.

Kamēr Ņujorkā dzīvojošais Ceglia apgalvo, ka līgums dod viņam tiesības uz pusi no Facebook, Cukerbergs saka, ka tajā brīdī nemaz neesot bijusi runa par Facebook.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēloties piesaistīt milzīgo auditoriju, kas izmanto sociālo portālu Facebook, daudzi ietekmīgi zīmoli pērn portālā atvēra savus tiešsasites veikalus, taču pašlaik tos ir spiesti slēgt. Problēma, iespējams, saistīta nevis ar Facebook nepiemērotību tirdzniecībai, bet ar uzņēmumu nemācēšanu sociālo portālu izmantot, vēsta Mashable.

Tādi zīmoli kā Gap, J. C. Penny, Nordstrom un GameStop nesen slēguši savus veikalus Facebook, ziņoja aģentūra Bloomberg.

«Mēs nevarējām atpelnīt ieguldītās investīcijas, tāpēc veikalus slēdzām diezgan ātri,» Bloomberg stāstīja GameStop pārstāvji. «Mums tas izvērtās par vietu komunikācijai ar klientiem, nevis par vietu tirdzniecībai,» norādīja kompānija. GameStop Facebook tiešsaistes veikalu atvēra aizvadītā gada aprīli, taču jau pēc sešiem mēnešiem to slēdza.

«Agrāk tika prognozēts, ka Facebook pārvērtīsies arī par veikalu, taču izrādījās, ka tas ir tā pat kā mēģināt pārdot preces cilvēkiem, kas kopā ar saviem draugiem atpūšas krogā,» norāda analītiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Facebook iet Twitter pēdās un ieviesīs hashtag atbalstu; zīmoliem pavērsies jaunas iespējas

Jānis Rancāns, 13.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā vietne Facebook ieviesīs hashtag (marķējumu) atbalstu, lai lietotāji varētu veiksmīgāk sekot līdzi populārām tēmām, par kurām notiek diskusijas. Vārdam pievienojot simbolu #, tas tiks pārvērsts klikšķināmā saitē, kas apkopos citu cilvēku ierakstus par attiecīgo tēmu. Eksperti to vērtē kā pozitīvu soli, kas zīmoliem pavērs jaunas iespējas.

[Papildināts 8. - 11. rindkopa]

Hashtag lietošanu sāka popularizēt sociālais portāls Twitter. Šobrīd tos atbalsta tādas vietnes kā Pinterest, Tumblr, Google+, Weibo, LinkedIn un Instagram. «Hashtag ir tikai viens solis, lai ļautu cilvēkiem vienkāršāk atklāt to, ko citi runā par noteiktām tēmām un piedalīties publiskās sarunās,» norāda Facebook.

Sociālais medijs norāda, ka turpmāko mēnešu un nedēļu laikā strādās pie tā, lai jauno pakalpojumu padarītu plašāku un kvalitatīvāku. Facebook lietotāji arī var ierobežot savu hashtag pieejamību citiem portālā esošajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru