Jaunākais izdevums

Meklējot alternatīvas klasiskajiem kviešu miltiem, "Pupuchi" nonāk pie idejas par grauzdētu cūku pupu miltiem.

Produkts tirgū ir pavisam nesen un šobrīd "Pupuchi" produktu ražotāja SIA "Zekants" īpašnieces Zanda Ozola un Kristīne Ozoliņa vēro, kāds ir pieprasījums, lai saprastu, vai ir nepieciešams ieguldīt spēkus un finanses, lai to piedāvātu plašākā tirgū."Šis ir interesants laiks, kas dod iespēju eksperimentēt. Mums jau agrāk bija doma par šādiem miltiem, bet pandēmijas laiks šai idejai iedeva lielāku jaudu," saka Z. Ozola.

Grauzdētu cūku pupu miltus uzņēmums ražo no grauzdētām mazajām lauka cūku pupām bez eļļas un citām piedevām. Z. Ozola lepojas, ka šim produktam ir ilgs derīguma termiņš – divi gadi.

Viņas tos izmēģinājušas gan pankūkās, gan vafelēs, gan šokolādes braunijā. Tos var izmantot maltītes un konditorejas izstrādājumu uzturvērtības un garšas bagātināšanai. Tas ir veids, kā uzturā iekļaut vairāk pākšaugu.

""Pupuchi" milti īpaši labi der gaļas, zivju vai citu dārzeņu panēšanai. Dažas mūsu klientes ir tā aizrāvušās ar "Pupuchi" miltu aizvietošanu ēdienā, ka dažās receptēs pilnībā ar tiem aizvietojušas tradicionālos miltus. Ar šo produktu apstiprinās mans pirms tam teiktais, ka "Pupuchi" ir daudzfunkcionāli," teic Z. Ozola. No sarunām ar pavāriem viņa secinājusi, ka konditorejā ar šiem miltiem var pilnībā vai daļēji aizvietot "parastos" kviešu miltus. "

Uzņēmuma sortimentā ir arī mizotas, kaltētas lielās un mazās cūku pupas, kas domātas, piemēram, falafelu gatavošanai. Pavisam nesen uzņēmums izstrādājis vēl vienu jaunu produktu – "Pupella", kuras sastāvā ir grauzdētu cūku pupu milti, eļļa un garšvielas. Tas ir smēriņš, ko ziest uz maizes, krekeriem vai kurā pamērcēt dārzeņus. "Šis ir vēl viens produkts, kas palīdz uzņemt augu proteīnu," saka Z. Ozola. Viņa teic, ka "Pupuchi" produktu klāstā ir produkti vegāniem un tiek strādāts pie šo produktu sortimenta paplašināšanas.

Šobrīd uzņēmuma sortimentā ir vienpadsmit "Pupuchi" ar dažādām garšām – lielās pupas ar eļļu, ar sāli, ar ķiploku, ar oregano un ķiloku, ar ingveru un kanēli un ar kanēli un āboliem, kā arī mazās pupas – bez eļļas, bez sāls, ar sāli, piri piri čili pipariem un šokolādi. Drīzumā tirdzniecībā nonāks arī mazās pupas ar siera garšu

Vaicāta par pieprasījumu, Z. Ozola teic, ka tas ir pakāpeniski augošs. Pandēmija mazdrusciņ ieviesa korekcijas, jo krīzes laikā cilvēki vienmēr vispirms fokusējas uz pamatlietām un "premium" produktu iegāde tiek nolikta otrajā plānā. Šobrīd pieprasījums ir atdzīvojies. "Sākot no aprīļa līdz septembrim būtisku mūsu apgrozījuma daļu veido ekskursijas ražotnē, meistarklases un izbraukuma tirdzniecība pilsētu svētkos un tradicionālajā Latvijas Etnogrāfiskā brīvdabas muzeja gadatirgū, kur plašākai publikai varam dot nogaršot un iegādāties mūsu produktu. Izmantojām to kā mārketinga rīku. Protams, tas labi parādījās arī apgrozījumā un šobrīd veido lielu robu. Tagad strādājam pie tā, lai pārstrādātu meistarklases, lai varētu tās vadīt arī tiešsaistē," stāsta Z. Ozola.

Viņa novērojusi, ka, lai gan cilvēkiem patīk runāt par veselīgu ēšanu, ar maciņu viņi bieži vien nobalso par ne tik veselīgām izvēlēm. "Protams, veselīgais un kvalitatīvais maksā vairāk un cena izvēlē ir būtisks faktors," viņa saka. Uzņēmēja gan piebilst, ka uzņēmuma darbības laikā produkta cena ir samazināta jau trīs reizes, no kurām pēdējā bija šā gada janvārī. Ražošanas procesā samazinot roku darba īpatsvaru, uzņēmums var saražot vairāk un lētāk. "Optimizējot ražošanas procesus, mums ir bijusi iespēja solīti pa solītim samazināt cenu. Šobrīd tā jau ir ļoti pieņemama," uzskata Z. Ozola.

"Mums ir sekmīga sadarbība ar Jelgavas biznesa inkubatoru. Tā ir tāda kopiena! Esam tur guvušas vērtīgus padomus, zināšanas un pieredzes apmaiņu. Protams, vērtīgs ir arī finansiālais atbalsts. Bez tā mūsu attīstība būtu notikusi pavisam citādāk," saka Z. Ozola. Tāpat uzņēmums piesaistījis Lauku atbalsta dienesta administrētās programmas "Leader" līdzfinansējumu ražotnes iekārtošanai un jaunas ražošanas līnijas iegādei.

Uzņēmums tirgū jau ir trīs gadus un Z. Ozola teic, ka tas ir minimālais laiks, kas nepieciešams, lai apliecinātu savu nolūku nopietnību. Ne viens vien uzņēmējs saka, ka līdz pirmajiem pasūtījumiem eksportā vismaz trīs gadus jāpiedalās starptautiskajās izstādēs. "Pirmajā gadā partneris ierauga, ka ir tāds jauns un interesants produkts, otrajā gadā pārbauda, vai vēl esi, un trešajā ir ar mieru sākt pārrunas. Visi vērtē, cik dzīvotspējīgs esi, jo neviens nevēlas, lai to dzīve sarežģītos, jo jaunais partneris pēkšņi pazūd. Tāpēc jāiztur laika pārbaude, lai parādītu, ka esi nopietns spēlētājs un ar tevi var rēķināties. Mēs esam novērojuši, ka tas ir arī iemesls, kāpēc lielie mazumtirdzniecības tīkli negrib strādāt ar mazajiem ražotājiem – ir jāiegulda liels darbs, lai uzsāktu sadarbību, bet var gadīties, ka pēc kāda laika mazais pateiks – piedodiet, es tomēr nevaru saražot tik, cik solīju. Mēs esam atbildīgi un līdzšinējā sadarbība ar vietējiem tīkliem, piemēram "Narvesen", "Elvi", "Virši", mums ir sekmīga. Uzņēmumam ir kapacitāte, lai uzsāktu sadarbību arī ar citiem tīkliem," teic Z. Ozola.

Pagājušā nedēļā uzņēmums aizsūtīja pirmo pasūtīju eksporta klientam Bavārijā. Interesanti, ka šis klients uzņēmumu atrada pats, jo tā pircēji teikuši, ka vēlas iegādāties šos produktus. Šobrīd rit pēdējās sarunas par līguma slēgšanu ar izplatītāju Somijā un Igaunijā. "Šī gada mērķis ir divi eksporta tirgi," teic Z. Ozola.

2017. gadā uzņēmuma produkcija bija nopērkama aptuveni 30 tirdzniecības vietās, bet šobrīd to skaits pieaudzis līdz teju 300, tostarp ""Narvesen", ""Virši", "Elvi", "svaigi.lv", "Top!", "Lāči", "esutijumi.lv"."Mūsu pirmais un uzticams partneris bija "Stockmann", ko patiesi ļoti mīlam. Netipiski, ka šajā veikalā mūsu sveramās pupas pērk pat labāk nekā beziepakojuma veikalos. Labs starta punkts ir arī "Idille", kas ir labvēlīgi jaunajiem uzņēmējiem," saka Z. Ozola.

SIA "Zekants" dibināts 2016. gadā, un uzņēmumam ir ražotne Jelgavas novada Jaunsvirlaukas pagastā. Šobrīd uzņēmumā strādā četri darbinieki, bet kopumā komanda ir lielāka, jo tiek izmantoti arī dažādu speciālistu ārpakalpojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis gads pārtikas izejvielu cenu izmaiņu ziņā ir bijis dažāds. Ir vairākas izejvielas, kuru cena preču biržā kopš janvāra palielinājusies, piemēram, kakao, Arabica kafijas pupas un cukurs. Savukārt kviešu, sojas pupiņu un kukurūzas piegāžu līgumu cena, ja salīdzina ar šā gada sākumā vērojamo līmeni, ASV preču biržā daudz mainījusies nav.

Ir arī tādas pārtikas izejvielas, kuru cena preču biržā visai strauji planējusi zemāk. Viena no tām ir olīveļļa. Pieejamā informācija liecina, ka Spānijā augstas klases olīveļļas (Extra Virgin) vērtība šogad sarukusi aptuveni par ceturto daļu un Itālijā - gandrīz par trešo daļu. Pamatā šajā tirgū turpinās 2018. gadā uzņemtais kurss. Iespējams, šādām tendencēm kādā brīdī vajadzētu atbalsoties cenrāžos mūsu veikalos.

Spānijā šogad bijusi laba olīvu raža, kas nozīmējis, ka pasaulē pārskatāmā periodā netiek paredzēts to iztrūkums. Tāpat zināma loma uz tendencēm šajā tirgū bijusi tirdzniecības kariņiem. ASV ir lielākā olīvu importētāja pasaulē, un oktobrī šīs valsts prezidents Donalds Tramps paziņoja par 25% papildu tarifu olīvām, kas uz šo valsti ceļo no Spānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskaidroti uzņēmumi cīņai par Latvijas pārstāvēšanu konkursā "Creative Business Cup 2020" Kopenhāgenā.

Cīņu par uzvaru startup uzņēmumu konkurencē turpina astoņi jaunie un radošie uzņēmumi. Nacionālais fināls norisināsies 2.martā. Šogad starptautiskā konkursa "Creative Business Cup 2020" (CBC) nacionālajai atlasei pieteiktās idejas ir dažādas – no tehniskiem risinājumiem līdz dizaina produktiem.

Finālsacensībām izvirzītie pretendenti: "Zeltini" (amfībija, kas aprīkota ar elektromotoriem), "Flockmen" (attīstošas koka rotaļlietas), "Diegu meistars" ("dari pats" komplekts mākslas darbu radīšanai no diega), "Ko tu elpo" (gaisa attīrīšanas un klimata uzlabošanas sistēma), "Pupuchi" (kraukšķīga un veselīga uzkoda no cūku pupām), "Uppo" (dizaina roku aproces darbam ar datoru), "Barboleta" (līdzsvara platformas bērnu mācību procesa uzlabošanai), "WinGo Deposit" (atkritumu šķirošanas automāts).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālajā zemnieku tirgū "svaigi.lv" kopš ārkārtējās situācijas iestāšanās ievērojami pieaug pircēju aktivitāte.

Iepriekšējās dienās uzņēmums saprata, ka tirgū ir milzīgs pieprasījums un arī produktu piedāvājums, bet iztrūkst posma, kas savieno abas puses. "Mums iet ļoti spraigi. Pasūtījumu skaits pieaug," saka Elīna Novada, "Svaigi.lv" saimniece.

Pagājušajā nedēļā pēc paziņojuma par ārkārtējo stāvokli valstī, uzņēmumā sāka ienākt tik daudz pasūtījumu, ka vienā brīdī tika apstādināta to pieņemšana. Bija pāris dienas laika pieņemt lēmumu – vai nu apstāties un darīt tik, cik var, vai arī visu pārstrukturēt un palielināt pasūtījumu pieņemšanas un izpildes kapacitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vinteru saimniecības Līgo apgrozījums sarucis

LETA, 11.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lauksaimnieka Jāņa Vintera zemnieku saimniecības "Līgo" apgrozījums pērn bija 3,209 miljoni eiro, kas ir par 16,8% mazāk nekā gadu iepriekš, bet peļņa saruka vairākkārt - līdz 751 772 eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

2019.gadā "Līgo" apsaimniekoja 1235,4 hektārus lauksaimniecībā izmantojamās zemes Elejas, Lielplatones un Vilces pagastos - pašiem piederošo un nomāto. Pērn tika iegādāta arī papildus zeme. Aizvadītajā gadā zemnieku saimniecība audzēja ziemas kviešus, kukurūzu zaļbarībai un skābbarībai, ziemas rapsi, pupas un enerģētiskās cukurbietes.

FOTO: Vinteri saimnieko pašpietiekami 

«Pagaidām nav īpaši monstrīgie plāni kaut ko jaunu iesākt. Strādājam ar to...

Tāpat zemnieku saimniecības vadības ziņojumā atzīmēts, ka biogāzes iekārtā pērn saražoto elektroenerģiju tā pārdeva "Elektroenerģijas publiskajam tirgotājam". Saražoto siltumenerģiju "Līgo" izmantoja pašu siltumnīcu apsildīšanai.

Pērn kopumā divu hektāru segtajās platībās divās apritēs izaudzētas 3,55 tonnas hibrīdo gurķu sēklu eksportam.

Jelgavas rajona zemnieku saimniecība "Līgo" prognozē minimālu Covid-19 ietekmi uz saimniecisko darbību šogad, bet pieļauj ieņēmumu samazinājumu biržas cenu krituma dēļ un saistībā ar risku savlaicīgi nepaveikt atsevišķus darbus, kas var samazināt iegūstamo ražas apmēru. Tomēr turpmāko notikumu ietekme var atšķirties no šī saimniecības vērtējuma.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka 2018.gadā zemnieku saimniecība strādāja ar 3,856 miljonu eiro apgrozījumu, bet tās peļņa bija 1,471 miljons eiro.

Jelgavas rajona zemnieku saimniecība "Līgo" reģistrēta 1992.gadā Lielplatonē un ir viena no lielākajām Zemgalē. Tajā pērn bija nodarbināti 48 strādājošie. Saimniecības pamatdarbība ir augkopība, kā arī audzē hibrīdo gurķu sēklas, nodarbojas ar elektroenerģijas ražošanu, grāmatvedības pakalpojumu sniegšanu. Saimniecības vienīgais patiesais labuma guvējs ir Jānis Vinters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Eksperti: Latvijā joprojām ir cerības sasniegt pagājušā gada graudu kopražas līmeni

LETA, 13.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā joprojām ir cerības sasniegt pagājušā gada graudu kopražas līmeni un labības raža būs laba, aģentūrai LETA pastāstīja aptaujātie graudkopības nozares eksperti.

Lauku konsultāciju un izglītības centra (LLKC) Augkopības nodaļas vadītājs Oskars Balodis aģentūrai LETA teica, ka patlaban graudu ražas novākšana rit pilnā sparā un pēdējās nedēļas ir darbiem labvēlīgas, bez lieliem nokrišņiem. Laika apstākļi ražas novākšanai esot tuvu ideālam.

"Prognozes par graudu ievākumu joprojām ir labas," viņš sacīja, atzīstot, ka graudaugu rekordražas šogad nebūs, bet ziemāju sējumos, kas ražīgākie, graudu būs daudz un kopējais novāktais ražas daudzums tonnās varētu būt tuvu rekordam. Līdz ar to šis esot ļoti labs graudu ražas gads. Balodis atzina, ka, ņemot vērā arī sinoptiķu turpmākās prognozes, ražas laiks kopumā būs izdevies. Graudus izdodas ievākt salīdzinoši sausā laikā, un tos nenāksies daudz kaltēt.

Komentāri

Pievienot komentāru