Jaunākais izdevums

Gulbeniete Elīna Bērziņa ir piesaistīta ratiņkrēslam kopš dzimšanas, tomēr viņa ir optimisma pilna un dzīvē neizvēlas iet vieglāko ceļu. Kā viņa pati saka, tad vieglāk ir nedarīt neko, bet kāds gan no tā ir labums? Elīna iesaistījusies unikālu melnbalto pastkaršu kolekcijas veidošanā. Ideja sevī ietver konceptu par to, kāds ir tipisks latvietis, radot zīmolu Typical, vēsta reģionālais laikraksts Dzirkstele.

«Katrai kartītei otrā pusē ir trīs atslēgas vārdi angļu valodā, kas palīdz raisīt stāstu par kartītē atainoto. Tās ir melnbaltas tāpēc, lai stāsts iztēlei piešķirtu krāsas. Diez vai amerikānis zina, ka latviešiem ir tik daudz siena gubas laukos, un to, kāpēc rudenī novācam ražu. Ja stāsts pašam neraisās, tad mūsu radīto stāstu angļu valodā var izlasīt sociālajā tīklā facebook.com. Lielākā mērķauditorija ir tūristi. Vārdi iedod kartītes galveno esenci,» atzīst Elīna.

Viņa pirms tam saskārusies ar grūtībām darba tirgū gan fiziskā, gan emocionālā izpratnē, tāpēc sapratusi, ka pašai jārada sava darba vieta. «Pēc pirmās neveiksmīgās darba pieredzes manī ir spītība panākt savā biznesā to, ko vēlos realizēt. Ja man cilvēcīgi nevar pasniegt roku, tad pati varu veidot savu ceļu,» pārliecoši saka Elīna.

Visu rakstu lasiet reģionālajā laikrakstā Dzirkstele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Atspoguļo tipisko latvieti dažādos dzīves mirkļos

Anda Asere, 10.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Suvenīru un dizaina preču uzņēmumam SIA Typical ir divas pastkaršu kolekcijas – Typical Latvian un Touch of Nature, no kurām lielāko pircēju atsaucību izpelnījusies kartīšu sērija par tipiskajiem latviešiem

«Tajā atspoguļojam nevis tradicionālo, bet tipisko latvieti dažādos dzīves mirkļos. Viena no manām mīļākajām pastkartēm ir bērzu sulas tecināšana, jo tā rīkojas tipisks latvietis pavasarī. Cenšamies notvert šādus mirkļus, sadarbojoties ar dažādiem fotogrāfiem,» saka Elīna Bērziņa, SIA Typical līdzīpašniece.

Viņa uzskata, ka visdārgākais, ko otram var uzdāvināt, ir laiks. Īsziņas pazūd līdz ar jaunu telefonu, bet, kad uznāk slikts garastāvoklis, var paņemt kasti ar pastkartēm, nopūst putekļus un izlasīt atziņas no draugiem.

Ideja par šādām pastkartēm radās Elīnas biznesa partnerei Ievai Garjānei, viņa aizraujas ar pastkaršu sūtīšanu, un viņai patīk fotografēt. Tieši tobrīd Elīna meklēja savu ceļu, un Ieva piedāvāja šo ieceri attīstīt kopīgi. Lai veicinātu uzņēmējdarbību jauniešu vidū, Gulbenes pašvaldība izsludināja konkursu par finansējumu, viņas uzrakstīja biznesa plānu un saņēma atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad varētu sarukt Latvijā dzīvojošo starptautiskās pastkaršu sūtīšanas un kolekcionēšanas kustības postcrossing.com biedru aktivitāte

Tā pieļauj Elīna Bērziņa, kam pieder sociālais uzņēmums SIA "Typical", kas ražo pastkartes.

"Jau vasarā bija zināms, ka pasta tarifu cenas celsies, bet nebija gaidīts, ka tik ļoti attiecībā uz sūtīšanu ārzemēs. Vissāpīgākais ir tas, ka vairs nav nozīmes tam, vai sūtījums ir Eiropā vai ārpus tās, jo pusi mūsu ieņēmumu radīja latvieši, kuri ir starptautiskās pastkaršu sūtīšanas un kolekcionēšanas kustības postcrossing.com biedri.

Iepriekš nosūtīt pastkarti uz kādu no Eiropas valstīm maksāja 0,78 eiro, bet ārpus Eiropas – 0,85 eiro. Tagad vienas pastkartes nosūtīšana izmaksās sākot no 1,29 līdz 1,54 eiro," informē E. Bērziņa. Viņa pieļauj, ka šī iemesla dēļ saruks aktīvo biedru un sūtītāju skaits vai arī viņi retāk sūtīs pastkartes, tātad – pirks tās retāk.

Komentāri

Pievienot komentāru