Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Māksliniece Aiga Beinaroviča kopā ar partneri Jāni Priekuli radījuši zīmolu «Eyes Up Riga», kas rosina pievērst uzmanību arhitektūrai, Rīgas jūgendstilu iemūžinot uz apdrukātiem krekliem un auduma maisiņiem.

Idejas autore A.Beinaroviča ir ieguvusi maģistra grādu Latvijas Mākslas akadēmijā. Māksla un dizains ir viņas dzīvesveids.

Krekli un maisiņi nav ražoti Latvijā, bet kādā citā Eiropas valstī, kuru A.Beinaroviča nevēlējās atklāt. Pēc iepirkšanas produkti tiek apdrukāti sietspiedes tehnikā. Šo tehniku autori izvēlējušies tās labo īpašību dēļ.

Ideja par jūgendstila arhitektūras detaļu iemūžināšanu šādā veidā partneriem radusies jau pirms vairākiem gadiem, pirms līdzīgi produkti jau bija kļuvuši pieejami pircējiem. Taču A.Beinaroviča uzsver, ka viņu piegājiens atšķiras, tas nes vēstījumu par Rīgas jūgendstilu - UNESCO pasaules kultūras mantojumu.

Informācija par namu vēsturi un arhitektiem ir pieejama uz katra produkta iepakojuma kādā no četrām valodām: latviešu, krievu, angļu un vācu. Iepakojums ir pašu autoru radīts.

«Tā ir mūsu sirdslieta. Mūsu primārais mērķis ir izstāstīt stāstu par Rīgas jūgendstilu, liekot aizdomāties par lietām, kas mums ikdienā ir apkārt, bet kuras bieži vien ikdienas steigā nepamanām. Mēs mudinām pacelt skatienu augšup, atklāt Rīgu no jauna un novērtēt Rīgas jūgendstilu kā kultūrvēsturisku vērtību un Rīgas identitātes sastāvdaļu,» stāsta idejas autore A.Beinaroviča.

Šobrīd zīmola radītāji ir pārrunu procesā ar atsevišķiem veikaliem Rīgā, kuri fokusējas uz dizaina produktiem vai pašradītām lietām no Latvijas. Vasarā produktus plānots tirgot dažādos pasākumos un tirdziņos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Rīgai nav jāturpina zaudēt iedzīvotājus

Jānis Goldbergs, 09.07.2020

Dalies ar šo rakstu

Viesturs Celmiņš

Foto: Zane Bitere/LETA

Smadzenes izvēlas dzīvot tur, kur ir ērti. Ēkas pašas par sevi dzīvību pilsētā nerada, cilvēki to rada, intervijā žurnālam "Dienas Bizness" pauž pilsētplānotājs Viesturs Celmiņš. Viņš atklāj, ko iespējams mainīt, lai Rīga neturpinātu zaudēt iedzīvotājus.

"Katru gadu Rīga zaudē tūkstošiem cilvēku. Tas notiek ne jau tāpēc, ka mums trūkst vēl viena stadiona vai iepirkšanās centra. Šie ikdienas apstākļi – darbs, mājas, darbs, skola, veikals – nav gana ērti un intuitīvi saistīti. Mums joprojām ir maz apzaļumotu ielu, mums joprojām ir maz publisko vietu, kur cilvēki var apsēsties. Joprojām pagalmi ir pilni ar automašīnām. Mums joprojām nav pietiekami daudz velojoslu, lai es ar savu meitu varētu droši aizbraukt uz bērnudārzu. Tas ir tas, ko es vēlētos redzēt tuvāko 20 gadu laikā un pārliecināt ģimeni palikt dzīvot Rīgā," viņš teic.

V. Celmiņš arī norāda: "Pirmais intuitīvais veids, kā cilvēks vai tūrists iepazīst un piedzīvo jebkuru pilsētu, ir, raugoties uz tās arhitektūru. Un, jo daudzveidīgāka un senāka tā ir, jo daudzpusīgāks priekšstats mums veidojas. Rīgā mēs ejam un redzam – lūk, ir viduslaiki, lūk, ir jūgendstils, lūk, modernisms, lūk, ne visai izdevies postmodernisms, un tas viss vien relatīvi kompaktā areālā.

Komentāri

Pievienot komentāru