Transports un loģistika

Raidīs Dakāras ralliju

, 27.12.2007

Jaunākais izdevums

No 5. līdz 20.janvārim notiks 30. Dakāras rallijs – maratons. Katru dienu, plkst. 22.00, kanālā TV5 tiks pārraidītas sacensības ar katras dienas apskatu, liecina TV5 sniegtā informācija.

Pirmo reizi arī kanālā LNT, katru svētdienu, plkst. 15.15 tiks demonstrēts nedēļas raidījums par latviešu gaitām Dakārā ar speciālistu komentāriem un citiem papildinājumiem.

Rallijreids maršrutā Lisabona - Dakāra sāksies Portugāles galvaspilsētā un pēc trim nedēļām noslēgsies Senegālā.

Rallijreida kopējais garums 2008. gadā būs 9273 kilometri, no tiem 5736 jāveic ātrumposmos.

Pirmo reizi Dakāras vēsturē motocikli, vieglās un smagās automašīnas brauks katra pa savu trasi, lai izvairītos no savstarpējas traucēšanas un smagām avārijām kādu 2007. gada maratonā piedzīvoja Vladimira Čagina vadītais KAMAZ.

Rallijreidu komandai Rīga (RRT) un Vintera motokomandai Rīga šīs sacensības būs jubileja. Dzeltenie OSCAR un KTM motocikli jau piekto reizi vagos Āfrikas smiltājus. RRT pārstāvēs trīs ekipāžas, no kurām divas brauks ar jaunākās paaudzes OSCAR O3 sacīkšu automobiļiem. Sacīkšu mašīnas kabīnē atgriezies Māris Saukāns, kurš brauks kopā ar stūrmani Didzi Zariņu, otra ekipāža jau ir pazīstama - Jānis Āzis/Ainārs Princis. Viņi 2007. gadā izcīnīja 33. vietu. Turpretim trešajai RRT ekipāžai - Andrim Feldmanim un Kristam Feldmanim šī būs pirmā Dakāra. Tomēr rallijeidos viņi nebūt nav iesācēji, vairākus gadus startē Latvijas čempionātā un pabijuši Baja tipa 4x4 sacīkstēs ārzemēs. Lisabona - Dakāra 2008 klāt būs arī OSCAR izgudrotājs un idejas tēvs Andris Dambis.

Vintera motokomandu pārstāvēs publikas mīlulis, Dakar 2007 sestās vietas ieguvējs un 2 ātrumposmu uzvarētājs Jānis Vinters, un arī viņa brālis Einārs, kurš 2007. gadā ar pirmo reizi ieņēma 14. vietu. Abi Vinteri brauks ar jauniem KTM 690 Rally Factory Replica 2007.gada modeļa motocikliem, kas ir daudzmaz līdzvērtīgi tiem motocikliem, ar kādiem Dakārā brauks KTM rūpnīcas komandu GAULOISES un REPSOL braucēji.

Dakārā startēs vēl divas ekipāžas no Latvijas - Jānis Naglis/Agris Pētersons ar Mitsubishi un Aldis Vilcāns/Artūrs Masteiko ar Toyota no RE Autokluba.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30. Dakāras rallijs, kuram bija jānotiek no 5. līdz 20.janvārim, ir atcelts, ziņo BBC.

Šī ir pirmā reize kopš 1979.gada, kad Dakāras rallijs tiek atcelts.

Atcelšanas iemesls ir drošības apsvērumi. 24.decembrī Mauritānijā tika nogalināti četri franču tūristi. Pēc tam Francijas valdība izplatīja ieteikumu Francijas iedzīvotājiem nedoties uz šo valsti.

Astoņiem no 15 rallija posmiem bija jānotiek caur Mauritāniju, tādēļ pasākuma organizatori - Amaury Sport Organisation - paziņoja, ka rallijs tiek atcelts, jo pastāv reāli draudi no teroristu grupām. Organizatori akcentē, ka viņu galvenais pienākums ir garantēt drošību, tādēļ šajā sakarā nedrīkst būt nekādi kompromisi. "Dakāra ir simbols un neviens nevar iznīcināt simbolus. 2008.gada sacensību atcelšana neapdraud Dakāras nākotni," teikts organizatoru paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dakāras rallija organizatori paziņojuši, ka Dakāras rallija vietā šogad tiks organizēts rallijs, kas notiks Austrumeiropā.

Jaunais rallijs, kam dots nosaukums Central Europe Rally, būs pirmais Dakar Series ietvaros organizētais rallijs, notiks Ungārijā un Rumānijā no 20. līdz 26. aprīlim.

Organizatoru paziņojumā teikts, ka visas lielākās komandas jau ir izteikušas atbalstu šādam risinājumam.

Organizatori izteikuši cerību, ka šis rallijs dos iespēju visiem sportistiem attaisnot sponsoru cerības tikt atrādītiem medijos.

Dakar Series rallijus bija plānots uzsākt 2009. gadā, tomēr saistībā ar šā gada notikumiem, pēc kuriem tika atcelts Dakāras rallijs, pieņemts lēmums sākt organizēt šādus pasākumus jau šogad. Plašāka informācija par 2009. gada Dakāras ralliju sekošot nākamo nedēļu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inovācija - Ogrē radītais elektriskās piedziņas rallijreidu automobilis OSCar eO būs vienīgais šāda veida automobilis Dakaras izturības maratonā.

Šodien tiek prezentēta Latvijas Dakaras rallijreida komanda ar elektriskās piedziņas automobili OSCar eO priekšgalā, bet rītvakar visas automašīnas, izņemot jauno OSCar eO, kas lidos ar lidmašīnu, sāks savu ceļu pa ūdensceļiem.

Pērnā gada vidū uzņēmējs un vairākkārtējs Dakāras rallija dalībnieks Māris Saukāns autoinženierim un autosportistam Andrim Dambim, SIA OSC vadītājam, teica: taisām Dakarai elektrisko mašīnu! «Nebija tā, ka sāku no nulles, sapratne par tām lietām bija. Es kā autoinženieris visu laiku interesējos par novitātēm, tāpēc arī OSCar eO projekts man pašam ir ļoti interesants, jo tas ir kaut kas jauns,» teic A. Dambis. Mašīna tapusi triecientempos – kopš 5. aprīlī tika sametināta pirmā OSCar eO caurule, pagājuši septiņi mēneši «ar astīti». Iepriekšējie OSCar tapuši deviņu mēnešu laikā un A. Dambis paredz, ka arī nākamā elektriskās piedziņas automašīnai «dzimšanas laiks» būs tāds pats.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas sportistiem, kas plānoja braukt Dakārā, tagad galvassāpes

, 07.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sportistiem, kuri plānoja šogad piedalīties rallijreidā Dakāra patlaban sāpīgākais jautājums esot vienošanās izpilde ar sponsoriem. Nenotikušais rallijs būšot trieciens vēl ilgus gadus, jo kurš gribēs ieguldīt naudu neprognozējamā pasākumā.

Piektdien, 4.janvārī pasauli pārsteidza ziņa, ka drošības apsvērumu dēļ atcelts 2008. gada ralijjreids Dakāra. Starp 570 dalībniekiem, kuriem nākas mērot ceļu mājās, ir arī Latvijas sportisti.

Latvijas Motosporta Federācijas (LaMSF) enduro komisijas vadītājs Artūrs Robežnieks uzskata, ka sacensību atcelšana visvairāk ietekmēs tieši sportistu darbību, kuriem šobrīd sāpīgākais jautājums ir vienošanās izpilde ar sponsoriem. Lai arī šobrīd aktuāls ir jautājums par nākamā gada ralliju, ko organizatori sola rīkot, A. Robežnieks norāda, ka viens no lēmumiem, ko varētu nākotnē pieņemt – organizatoru maiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 2008. gada Dakāras rallija atcelšanas radās jautājums, vai rallijs nākamgad būs? Atbilde ir nē. 2007. gada rallijs Lisabona-Dakāra bija pēdējais.

ASO (Amaury Sport Organisation), kas ir Dakāras rallija organizētājs, esot parakstījis vienošanos ar Argentīnas kompāniju, kura apņēmusies rīkot ralliju. Tādējādi ASO distancējas no teroristu draudiem, kuri bija viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ tika atcelts 2008. gada Dakāras rallijs.

Tradicionālais rallija starts - 1. janvāris, šobrīd arī ir zem jautājuma zīmes, jo šajos datumos Argentīnā notiek pasaules kausa posms The Pampas Rally.

ASO izpētīja vairākas iespējamās vietas, kur varētu organizēt nākamā gada sacensības, piemēram, Dubaija, Parīze-Pekina, kā arī Austrālija. Autosport.com raksta, ka Dubaijas variants tika noraidīts, jo tad rallijs būtu par īsu, bet Mitsubishi komandas ieteiktais posms Parīze-Pekina tika noraidīts aukstuma, kāds varētu būt janvāra mēnesī, dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunums Baltijas autorallijā – Ford Fiesta R2

, 10.08.2009

Ford Fiesta R2 prezentāciju apmeklēja vairāki Latvijas vadošie autosportisti, ieskaitot pērnā gada N3 klases čempionu Uldi Briedi, kā arī šī gada Latvijas N3 klases čempionāta līderu trijnieku Zigurdu Kalniņu (attēlā), Jāni Fārenhorstu un Ivo Priedīti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļas nogalē Talsu apkārtnē Latvijai tika prezentēta Ford Fiesta R2 rallija automašīna. Šis automobilis rallija trasēs aizstās Eiropā populāro Ford Fiesta ST, kas guvusi daudz uzvaru nacionālajos N3 klases čempionātos.

Jaunais R2 modelis, kura bāze ir jaunākās paaudzes Ford Fiesta ar 1.6 litru benzīna dzinēju, ir daudz sportiskāks un arī ātrāks par iepriekš izmantoto Ford Focus ST. Paredzams, ka jau no nākamā gada šo automašīnu sacensībām izmantos dažādu grupu un interešu rallija braucēji - jaunie sportisti, kuri uzsāk savas gaitas rallijā, pieredzējušie rallisti ar augstām sportiskām ambīcijām, kā arī hobija klašu braucēji visā Eiropā.

Ford Fiesta R2 vēlreiz pasvītro Ford ilggadējo saistību ar ralliju un pasaules trešā lielākā auto ražotāja vēlmi savu ilgtermiņa stratēģiju motoru sportā balstīt tieši uz šo sporta veidu. Tikai pusotru nedēļu atpakaļ Ford paziņoja par savu vēlmi startēt pasaules rallija čempionātā vismaz nākamos divus gadus. Tāpat tika paziņots, ka rallijam izmantotā automašīna būs jaunās paaudzes Ford Fiesta – pasaules čempionāta ātrākajā (WRC) klasē šis auto debitēs 2011. gadā, bet pasaules junioru čempionātam piemērotā Ford Fiesta R2 iegādājama jau šobrīd.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labi zināmais somu rallija braucējs Tonijs Gārdemeisters nolēmis brīvdienas pavadīt Latvijā un apmeklēt arī ralliju Kurzeme 2010, kur piektdienas vakarā šofa nolūkos nodemonstrēs savu braukšanas māku.

Tonijs Gārdemeisters ir rallija pilots, kurš savā karjerā ir paguvis izbraukt ar gandrīz visiem WRC klases automobiļiem, jo savulaik bijis Seat, Mitsubishi, Ford, Škoda un Suzuki rūpnīcas komandu pilots. Viņa kontā ir starti arī Peugeot 206 un 307 WRC automobiļiem, kā arī Mitsubishi Lancer WRC, ko divos eksemplāros redzēsim arī rallijā Kurzeme 2010 Skandi rallija komandas sastāvā.

Gārdemeisters startēs rallija Kurzeme 2010 šova ātrumposmā Liepājas osta un ikvienam autosporta fanam tiks dota iespēja iejusties somu rallista stūrmaņa lomā. Un, kas būtiski, lai izbrauktu Gārdemeistera pilotētā īstā rallija automobilī, ir nepieciešams tikai piedalīties Radio 101 un rallija organizētāju kopīgi rīkotajā konkursā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autosports ir Latvijas finanšu situācijas spogulis, jo cilvēki šajās sacīkstēs nepiedalīsies, ja būs grūti ar naudu, intervijā laikrakstam Dienas Bizness saka Talsu rallija rīkotājs, bijušais autosportists, SIA RA Events īpašnieks Raimonds Strokšs. Šajās brīvdienās notiks jau 52. Talsu rallijs.

Fragments no intervijas

Pirms intervijas teici, ka Talsu rallijs tev ir mīļākais, jo notiek dzimtajā pilsētā. Kādas ir sajūtas pirms šīs nedēļas nogales? Vai, tavuprāt, «mājas sienas» palīdzēs vai, gluži pretēji, ir lielāka atbildības nasta?

«Mājas sienas» noteikti palīdz. Talsu rallijs ir fenomens. Es varētu noslēpt visu informāciju par tā norisi un nerakstīt nevienu vārdu, bet zinu, ka tik un tā ātruma posmi būtu pilni ar cilvēkiem. Kā to izskaidrot? Nezinu. Tas ir pavasara pirmais lielākais autosporta pasākums. Bieži dzirdu frāzi, ka Talsu rallija svētki ir līdzvērtīgi Līgo. Talsos visi ļoti mīl ralliju. Jebkurās mājās, kurās ejam prasīt, lūgt vai saskaņot, visur ir liela pretimnākšana. Talsinieki novērtē rallija vērtību, un viņiem šī ir svētku nedēļa. Manuprāt, tā ir viena no svarīgākajām pilsētas tradīcijām, kas jāturpina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

The Scorpions dalībnieks brauks Dakaras rallijā

, 21.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokagrupas The Scorpions dibinātājs un solo ģitārists Rūdolfs Šenkers (Rudolf Schenker) nolēmis jauno Volkswagen pikapu Amarok izmēģināt Dakaras rallijā 2010. gada janvārī.

Rūdolfs Šenkers un grupas The Scorpions solists Klauss Maine (Klaus Meine) bija pirmie sabiedrībā zināmie cilvēki, kam tika dota iespēja iepazīties ar jauno pikapu Volkswagen Commercial Vehicles ražotnē.

Rūdolfs Šenkers, bijis sajūsmināts, uzzinot, ka Volkswagen Amarok būs Dakaras rallija oficiālais transportlīdzeklis. Viņš spontāni piedāvāja Volkswagen Commercial Vehicles izpilddirektoram Stefanam Šalleram (Stephan Schaller) pārbaudīt automobili rallija atpūtas dienā. Volkswagen Commercial Vehicles izpilddirektors esot piekritis. Tas nozīmē, ka 2010. gada 9. janvārī Rūdolfs Šenkers atradīsies Antofagastā, Čīlē, lai Dakaras rallijā testētu Volkswagen Amarok.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BMW Motorrad modeļu saime GS 2010. gadā svin 30. jubileju. Ideja par komfortablu un drošu lielas kubatūras enduro motociklu BMW ir izrādījusies tik veiksmīga, ka šādas mašīnas pārdotas vairāk nekā pusmiljonu tirāžā.

2010. gadā, atskatoties uz trim panākumu piesātinātām desmitgadēm, daudzas no uzvarām šķiet pašsaprotamas. Taču patiesībā vairākums no tām tika izkaltas idejiski drosmīgā inženieru darbā un Dakaras karstuma un smilšu peklē.

Uz priekšu caur sporta tradīcijām

Lai gan BMW markas motociklu tēls līdz nesenai pagātnei tikai retu reizi saistījies ar sportu, tieši tas lielā mērā veidojis pamatu markas tehnikas attīstībai. Jau piecdesmitajos un sešdesmitajos gados BMW ieguva daudzus titulus dažādos enduro (cross country) pasākumos. Herberts Šeks (Herbert Scheck), startējot ar modificētu BMW R GS 75/5, laika posmā no 1970. līdz 1972. gadam trīsreiz kļuva par valsts čempionu, bet 1978. gadā BMW trofeju pulku papildināja testa nodaļas darbinieks Lāslo Peress (Laszlo Peres), ar pašbūvētu vien 142 kg smagu 800 cm3 mašīnu Vācijas čempionātā iegūstot 2. vietu. Vēl vairāk – ar oficiālu rūpnīcas atbalstu pirmās vietas tika izcīnītas 1979. un 1980. gada Vācijas čempionātos. Neviens pretinieks nespēja izrādīt pretestību arī tā gada Eiropas čempionātā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Trīs gados no prototipa līdz 30 elektroautobusiem gadā

Jānis Goldbergs, 03.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu inovatīvu kompāniju – SIA Ogres Servisa centrs un SIA eO – vadītājs, Dakāras rallija braucējs, elektromašīnas, kas uzvarēja Paikspīkas kalnā Kalifornijā visu dzinēju kopvērtējumā, radītājs Andris Dambis šogad uzņēmumos sola saražot līdz 30 elektromikroautobusiem, kas pārvadās pasažierus dažādos maršrutos.

Slavenā inženiera eksperimentālā prototipu darbnīca pārtop neliela izmēra rūpnīcā. Par to, ka Latvijā elektroautomašīnu ražošana ir iespējama, inženieris nevis pārliecina, bet parāda ar piemēru.

Fragments no intervijas

2012. gadā Dakāras rallijā startēja automobilis OSCar eO, kas bija pilnpiedziņas elektroautomobilis, kurā gan bija arī iekšdedzes dzinējs, kas darbināja ģeneratoru, bet tomēr tā bija izšķiršanās ko tādu veidot. Elektromašīnas ideja ir tikpat veca kā iekšdedzes dzinēju auto iecere. Kādēļ jūs izlēmāt tai ķerties klāt brīdī, kad vēl nebija ne miņas no Parīzes vienošanās, Zaļā kursa un visa cita, kas šobrīd diktē situāciju ražotājiem?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar 227 kilometrus garu ātrumposmu no Kordobas uz Buenasairosu Argentīnā noslēdzās 2009. gada Dakāras rallijreids.

Jāņa Āža un Aināra Prinča automobilis pēdējā ātrumposmā uzrādīja 14. labāko rezultātu, bet kopvērtējumā ierindojās 24. vietā. Savukārt Māris Saukāns un Didzis Zariņš pēdējā ātrumposmā ierindojās 49. vietā un kopvērtējumā, 90 ekipāžu konkurencē, ierindojās 83. vietā.

Jāatzīmē, ka Māra Saukāna un Didža Zariņa ekipāža rallijreidā saņēma sodu -208 stundas.

Vislābāk no latviešiem veicās Eināram Vinteram, kas pēdējā posmā finišēja 12. vietā, tādējādi kopvērtējumā ierindojās labāko piecpadsmitniekā. Einārs Vinters 2009. gada Dakāras rallijreidā izcīnīja 14. vietu.

Kopvērtējums

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Drive eO radījis pirmo megavata elektrisko sacīkšu auto pasaulē

Dienas Bizness, 01.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Drive eO izziņo, ka noslēgumam tuvojas eO PP03 - pasaulē pirmā viena megavata elektriskā sacīkšu auto - izstrāde. Auto projektēts un uzbūvēts Latvijā, un šī gada 28. jūnijā 1020 kW (1368 ZS) jaudīgais spēkrats piedalīsies leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās ASV (Pikes Peak International Hill Climb), teikts paziņojumā masu medijiem.

«Mēs vēlamies kļūt par pirmajiem, kuri šajās sacensībās uzvar ar elektrisko sacīkšu auto,» saka Drive eO vadītājs Andris Dambis.

Drive eO ir uzņēmums, kas specializējas elektrisko un hibrīda auto prototipu izstrādē un būvniecībā. Modelis eO PP03 ir vairāku gadu ilga darba rezultāts. Latvijas kompānija bija pirmā pasaulē, kas piedalījās un arī finišēja Dakāras rallijā ar hibrīda elektrisko auto. Pēc rallija noslēguma tika uzbūvēts modelis eO PP01 ar domu radīt pilnībā elektrisku auto, ar kuru piedalīties Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās. Pērn Drive eO bija pirmie, kuri Paikspīkā startēja ar uzlabotu Tesla Roadster.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Gajs Vilks alkstot revanšēties rallijā Kurzeme

, 21.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divkārtējais Lielbritānijas čempions autorallijā Gajs Vilks iekļāvis ralliju Kurzeme 2009 savā sacensību kalendārā. Rallijs Kurzeme 2009 notiks 29.-30. augustā.

Sacensību organizatori jau šobrīd prognozē ievērojamu dalībnieku ekipāžu skaitu, jo Liepājā vienlaikus notiks trīs čempionātu posmi – rallija, rallijsprinta un rallija-reida. Turklāt rallija Kurzeme dalībnieku pulku plāno kuplināt spēcīgākās Igaunijas un Lietuvas ekipāžas.

Patlaban savu dalību sacensībās apstiprinājuši gandrīz visi aktuālās LRČ sezonas spēcīgākie braucēji gan prestižajā N4 pilnpiedziņas automobiļu ieskaites grupā, gan N3 klasē. Papildu intrigu vieš tas, ka Kurzemes ralliju savā sacensību kalendārā iekļāvis Latvijā jau agrāk startējušais Lielbritānijas rallija čempionāta uzvarētājs Gajs Vilks. Tāpat kā rallijā Talsi, arī Liepājā uz starta viņš varētu stāties ar kompānijas MML Sports sagatavoto Mitsubishi Evo X.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LMT Latvijas autorallija čempionāta 5.posms - autorallijs Kurzeme šogad notiks 4. un 5. jūlijā Liepājas un Kuldīgas rajonā, bet noslēgsies ar sarežģītu un interesantu ātrumposmu pašā Liepājas centrā, informē rallija preses centrs.

Uz ralliju Kurzeme tiek gaidīti gan pašmāju, gan ārvalstu sportisti. Ja sacensību intensitāte un ralliju kalendāri citās valstīs to atļaus, tad varot gaidīt gan lietuviešus, gan krievus, gan somus. Tradicionāli rallijs Kurzeme notiks divas dienas - ar startu un finišu pie dizaina viesnīcas Promenade Hotel.

Pirmajā dienā sacensības notiks Liepājas pusē un ir plānoti četri ātrumposmi, tostarp populārie ātrumposmi - Krogzemji, Podnieki – Priekules pagastā.

Otrajā dienā divi jau zināmi ātrumposmi Kuldīgas rajonā, kā arī leģendārais Vecpils ātrumpoms.

Rallijs Kurzeme noslēgsies ar ātrumposmu Liepājas vēsturiskajā centrā, kur sportistiem būs jāmēro trase arī pa šaurām un bruģētām pilsētas ielām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šajā nedēļas nogalē Daugavpilī notiks pilsētas svētki, bet to ietvaros vārda tiešā nozīmē tiks ieskandināts arī Rallijs Latgale 2010.

Daugavpils pilsētas svētku ietvaros sestdien, 5. jūnijā jau no plkst. 11 Vienības laukumā būs atvērta rallija organizatoru telts, kurā interesenti varēs uzzināt jaunāko informāciju par gaidāmo ralliju, iegādāties ar ralliju saistītus suvenīrus, tostarp cepurītes, krūzītes, pildspalvas, kreklus un somiņas. Turklāt pircēju starpā notiks konkurss, kuras rezultātā desmit rallija telts apmeklētājiem būs vienreizēja iespēja tikt izvizinātiem īstā rallija mašīnā Mitsubishi Lancer Evolution VI pie Olimpiskā centra izveidotā trasē. Pilota lomā iejutīsies neviens cits kā rallists un arī šī rallija rīkotājs Gatis Vecvagars.

Līdz Rallijam Latgale 2010 atlicis vairāk nekā mēnesis, tādēļ par dalībnieku skaitu precīzas prognozes izteikt ir grūti, tomēr var droši apgalvot, ka rallistu Daugavpils un Rēzeknes apkaimē jūlija sākumā būs daudz, jo Rallijam Latgale 2010 ir ne tikai Latvijas, bet arī Lietuvas čempionāta posma statuss. Un kas būtiski – Latgales rallijs visus tā dalībniekus nostādīs vienādās pozīcijās, jo trase ir pilnīgi jauna; tikai atsevišķu ātrumposmu daļas 2007. gadā bijušas iekļautas Rāznas rallijā. Arī skatītājiem rallijs būs ļoti interesants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūrmalā notiks Harley-Davidson rallijs

Agrita Aune, Db, 08.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīt Jūrmalas domē parakstīs nodomu protokolu, kas paredz laikā no 2009.gadā 25. līdz 28.jūnijam Jūrmalā sarīkot starptautisko Harley-Davidson kluba dalībnieku ralliju 18th Annual European H.O.G. Rally.

Dokumentu parakstīs Jūrmalas domes vadība un Harley-Davidson Europe Ltd. direktors Eiropā, vidējos Austrumos un Dienvidāfrikā Nigels Viliers (Nigel Villiers).

„Pēc pasākuma organizatoru aprēķiniem ralliju plāno apmeklēt astoņi līdz desmit tūkstoši viesu no visas Eiropas. Rallija ietvaros notiks arī koncerti un dažādas atrakcijas,” stāsta Jūrmalas domes sabiedrisko attiecību nodaļas speciāliste Baiba Gailīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Eksperts: Gaidot eiro, biržā pastiprināta ārvalstu investoru aktivitāte

Žanete Hāka, 06.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas biržā vērojamās tendences varētu tikt uzskatītas par eiro ralliju, kurš kādu laiku vēl varētu turpināties, norāda LHV bankas Latvijas pārstāvniecības vadītājs Māris Rambaks.

Jūlija sākumā vēl NASDAQ OMX Riga indeksa sniegums kopš gada sākuma bija identisks ar NASDAQ OMX Tallinn indeksa sniegumu (pieaugums aptuveni 12,5% apmērā). Savukārt jūlija beigās Rīgas indekss jau bija ar labāko sniegumu kopš gada sākuma starp visiem trīs Baltijas indeksiem. Pieaugums kopš gada sākuma bija sasniedzis gandrīz 20%. Tas notika, galvenokārt, pateicoties Latvijas kuģniecības, Grindeks un Olainfarm akciju cenu kāpumiem.

Tagad Rīgas indekss ir koriģējies un nu jau atkal ir identiskā līmenī ar Tallinas indeksu (pieaugums aptuveni 13%). Līdz ar to labāko sniegumu šobrīd atkal uzrāda Viļņas indekss ar aptuveni 17% kāpumu kopš gada sākuma. Galvenais iemesls Rīgas indeksa kritumam ir pamatīgais Latvijas kuģniecības akciju kritums septembra sākumā, saka eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stiprais vējš un spēcīgās lietusgāzes, kas pārsteidza sportistus un rallija fanus ceļā uz testa ātrumposmu jeb tā dēvēto shakedown Kalvenē, ir novirzījies uz Latvijas austrumiem un ātruma festivālu ralliju KURZEME 2010 vairs netraucēs.

Kā vēsta jaunākās laika prognozes, būs skaista nedēļas nogale, ko lieliski varēs pavadīt Liepājā.

Ralliju Kurzeme 2010 var uzskatīt par atklātu, jo ceturtdienas pēcpusdienā liela daļa sportistu jau veica testa ātrumposmu Kalvenē. Lai gan dalība tajā nebija obligāta, tas jau parādīja, ka konkurence rallija favorītu vidū būs ļoti sīva. Atbilstoši shakedown rezultātiem, ātrākie šodien bijuši abi LMT Rallija komandas piloti Māris un Andis Neikšāni.

Ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons ātrumposmu veica 2 minūtēs un 53,39 sekundēs, savukārt Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals – 2 minūtēs un 53,99 sekundēs. Trešais ātrākais šodien bija Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse, kura rezultāts ir 2 minūtes un 56,67 sekundes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atklāj Eiropas radiostaciju tīklu

, 26.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no 2008. gada aprīļa, konsorcijs, kurā apvienojušās 16 radiostacijas no 13 valstīm, un 7 asociētās radiostacijas ik dienu kopīgi veidos un vienlaikus pārraidīs programmas par 27 Eiropas Savienības valstu sabiedrības aktualitātēm un jautājumiem, informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

Šā Eiropas tīkla programmas, ko raidīs katru dienu, iecerētas kā ziņu raidījumi, intervijas, debates, tematiski raidījumi un reportāžas no notikumu vietas. Pirmie raidījumi skanēs ēterā 2008. gada aprīlī.

Sākumā tie tiks pārraidīti desmit valodās (angļu, bulgāru, franču, grieķu, poļu, portugāļu, rumāņu, spāņu, ungāru un vācu), bet ar laiku — visās divdesmit trijās ES valodās.

Tīklā var iesaistīties visdažādākās radiostacijas — valsts mēroga, reģionālas, vietējas, valsts finansētas vai privātas —, un tajā jau darbojas Radio Polskie, Punto Radio (Spānija), kā arī Deutsche Welle, Radio Netherlands, Radio France Internationale un Radio Slovenia International.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpes par darbiniekiem un klientiem globālās pandēmijas laikā: jaunākās temperatūras mērīšanas, masku detekcijas un cilvēku plūsmas skaitīšanas tehnoloģijas

Droša darba vide un netraucēta uzņēmuma darbības turpināšana ir nozīmīgākie izaicinājumi uzņēmējiem globālās Covid-19 pandēmijas laikā. Lai spētu pasargāt savus darbiniekus un klientus, uzņēmumiem ir jāspēj ātri reaģēt un ieviest ārkārtas situācijas noteikumu prasības. Jaunākās video novērošanas tehnoloģijas ķermeņa temperatūras noteikšanā, masku detekcijā un cilvēku plūsmas skaitīšanā sniedz iespēju uzņēmumiem rūpēties par savu darbinieku un klientu drošību, vienlaikus nemainot ierasto uzņēmuma darbības un klientu apkalpošanas gaitu. SIA ALTAS IT, oficiālais video novērošanas sistēmu ražotāju Mobotix un Kentix izplatītājs, Latvijas tirgū piedāvā plašu integrēto drošības risinājumu klāstu cīņai ar pandēmijas radītajiem izaicinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB bankas galvenā ekonomista Andra Vilka komentārs par IKP pieaugumu 1.ceturksnī.

Latvijas ekonomisko izaugsmi būtiski ir piebremzējis patēriņa kritums, kurš galvenokārt atspoguļojas kā kritums iekšzemes tirdzniecībā, kā arī jau ilgāku laiku redzamais rūpniecības produkcijas izlaides apjoms. Negatīvi signāli, ko ietekmē pirktspējas kritums, cenu pieaugums, ārējie faktori, nāk arī no viesnīcu un restorānu nozares puses, kā arī lauksaimniecības. Tajā pat laikā labi rezultāti ir būvniecībā, jo valstī arī bez dzīvojamā fonda ir pietiekami daudz ko būvēt un labot. Tāpat pozitīvi pārsteidz finanšu pakalpojumi, komercpakalpojumi un transports un sakari.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Radio, kurā darbosies bijušie Radio SWH dīdžeji, īpašnieks ir Edgars Mencis

Lelde Petrāne, 08.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais radio, kura veidošanā piedalās bijušie Radio SWH (RSWH) dīdžeji Artis Volfs, Māris Žigats, Egons Reiters un Toms Grēviņš, visticamāk, raidīs visā Latvijā, laikraksta Diena izdevumam SestDiena atklājis A. Volfs. Viņš piebildis, ka būs arī atsevišķi «melnie punkti», ko apraide nesedz, bet tā esot gandrīz visām privātajām radiostacijām.

Četrotnes uzdevums esot gādāt par idejām un saturu. Par finansēm, mārketingu, tehniskajiem jautājumiem, ar apraidi saistītajām formalitātēm un citām lietām atbildot citi cilvēki.

Kā vēsta SestDiena «citu cilvēku» priekšgalā ir kādreizējais RSWH finanšu direktors Edgars Mencis (šajā amatā viņš bija līdz 2008.gada nogalei): topošais radio pieder SIA TeleMedia Centrs, kuras norādītais apmaksātais un reģistrētais pamatkapitāls ir Ls 41 250, liecina Lursoft dati. Kopš šā gada pavasara SIA TeleMedia Centrs valdes loceklis un vienīgais īpašnieks ir Mencis - viņš uzņēmumu nopircis no agrākā īpašnieka un valdes locekļa Sergeja Fiščenko (presē atrodamas ziņas, ka Fiščenko bijis amatpersona arī uzņēmumā Latvian Development Holding, kas izrādījis interesi par Skrundas militārās pilsētiņas iegādi).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas iedzīvotājus aicina uz pirmo kosmosa ideju talku

Gunta Kursiša, 12.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi Latvijas kosmosa entuziasti tiek aicināti uz pirmo Latvijas kosmosa ideju talku, kuras mērķis ir atrast jaunas un ambiciozas idejas kosmosa nozares attīstībai un popularizēšanai Latvijā.

Uz kosmosa talku aicina zinātnes centrs Z(in)oo un Rīgas Tehniskā universitāte (RTU).

Pasākumā būs iespēja tikties ar Latvijas pirmāskosmiskās zondes Zinoo-1 komandu. Tāpat pasākuma dalībnieki varēs piedāvāt savas idejas kosmiskās misijas Zinoo-2 realizēšanā. Pasākuma laikā Zinoo-2 misijai varēs pieteikt savu palīdzību un līdzdalību.

Jau rakstīts, ka oktobra pirmajā pusē veiksmīgi tika realizēta pirmā Latvijas kosmiskās zondes Zinoo-1 palaišana. Lidojuma laikā Zinoo-1 uzfilmēja videomateriālu, kā arī uzņēma vairākus fotoattēlus, ko var aplūkot šeit. Kosmosa ideju talkas dalībniekiem būs iespēja dalīties ar savām idejām par kosmosa nozares popularizēšanu un attīstību Latvijā. Ideju talkas sākumā plānotas īsas prezentācijas, kuras turpinās kopējas diskusijas – vērtīgākajām idejām kopīgi tiks meklēti iespējamie realizēšanas ceļi un resursi.

Komentāri

Pievienot komentāru