Boo.com un Bebo dibinātāji brīdinājuši par jaunu burbuli interneta investīcijās, vēsta Financial Times.
Ernsts Malmstens (Ernst Malmsten), Zviedrijas uzņēmējs, kurš Boo laida klajā 1999.gadā, teicis, ka vērtējumi, kādi šobrīd noteikti dažām tehnoloģiju grupām, ir «ārprātīgi» un «balstīti uz mantkārību».
Lai gan daudzi jaunās paaudzes tiešsaistes uzņēmumi ir peļņu nesoši un gūst spēcīgus ieņēmumus, neizbēgami būs gan uzvarētāji, gan zaudētāji, viņš brīdinājis, norādot, ka investori sagaida pārāk lielu lojalitāti no interneta vietņu klientiem.
Financial Times norāda, ka tīmekļa vietne Bebo 2008.gadā tika pārdota AOL par 850 miljoniem ASV dolāru, bet AOL to pērn pārdeva privātiem investoriem par nezināmu summu, kas varēti būt mazāk nekā 10 miljoni ASV dolāru. Maikls Birčs (Michael Birch), Bebo līdzdibinātājs, arī sacījis, ka interneta vērtējumi, jo īpaši ASV, kļūst «mazliet muļķīgi».
Privātas ASV kompānijas, piemēram, sociālā tīkla vietne Facebook un atlaižu vietne Groupon, pēdējo mēnešu laikā piesaistījušas ievērojamas investīcijas, bet daudzu miljardu dolāru vērtējumi, kādi noteikti šādām vietnēm, raisījuši diskusijas, vai interneta kompāniju tirgus nekļūst pārāk «putojošs».
Tomēr Malmstens, kurš tagad ir Londonā bāzētās Lara Bohinc luksusa aksesuāru grupas vadītājs, teicis, ka pastāv skaidri redzamas atšķirības starp interneta vidi tagad un interneta vidi pirms desmit gadiem, piebilstot, ka atsevišķiem tirgiem ir milzīgs izaugsmes potenciāls.
«Tagad ir ļoti viegli kādam nākt klajā ar spīdošu ideju,» viņš stāstījis, atzīmējot: «Dažos mēnešos var iegūt simtiem miljonu lietotāju.»
Malmstens šonedēļ laidīšot klājā Lara Bohinc tīmekļa vietni, kas ir viņa pirmais jaunais solis e-komercijā kopš Boo «sabrukuma» 2000.gadā.
Šādas vietnes izveides un darbības nodrošināšanas izmaksas pēdējos gados esot ievērojami samazinājušās. Lara Bohinc, kas nodarbina 13 cilvēkus, iztērējusi vien 10 tūkstošus Lielbritānijas sterliņu mārciņu vietnes izveidē. Salīdzinājumam - Boo nodarbināja aptuveni 400 cilvēkus un iztērēja 30 miljonus mārciņu, veidojot vietni.
Arī Birčs joprojām esot aktīvs tehnoloģiju uzņēmējs, kurš nesen nācis klajā ar Jolitics, politisko sociālo tīklu, bet viņš pauž līdzīgas bažas kā Malmstens. Viņš Silīcija ielejā saskata mini burbuli, un norāda, ka šīs problēmas priekšgalā ir Facebook vērtējums.
Lai gan viņš piebildis - ir «pilnīgi iespējams, ka Facebook būs tikpat liela kā Google», viņš esot pārtraucis investēt sākumposma tehnoloģiju grupās.