Dalība sabiedrības veselības veicināšanā un atbildīgāks mārketings – tās ir tikai dažas no lietām, ko apņemas ievērot Latvijas Bezalkoholisko dzērienu uzņēmēju asociācijas biedri pēc ceturtdien parakstītā sadarbības memoranda ar Veselības ministriju par izmaiņām uz bērniem vērstu bezalkoholisko dzērienu reklamēšanā.
Jāatgādina, ka iepriekš izvērsās aktīvas diskusijas par to, vai būtu jāaizliedz tā saucamo neveselīgo produktu reklāmas. Reklāmas industrijas pārstāvji un pārtikas ražotāji uzskatīja, ka sabiedrību vajadzētu informēt par to, kas ir veselīgi, nevis jāaizliedz kādu produktu reklāma.
Dzērienu ražotāji memorandu vērtē kā efektīvu mehānismu nozares pašregulācijai. Latvijas Bezalkoholisko dzērienu uzņēmēju asociācijas (LBDUA) valdes priekšsēdētājs Marijus Valdas Kirstukas pauž gandarījumu, ka izdevies rast kvalitatīvu un stratēģisku kompromisu ar Veselības ministriju par savstarpējās sadarbības principiem, ņemot vērā arī ražotāju rekomendācijas un redzējumu. Cido Grupa pārstāve Inese Lielpinka atzīmē, ka šobrīd dažām produktu kategorijām ir normatīvajos aktos noteiktas stingras prasības, piemēram, sulām, nektāriem un minerālūdenim, kas ietilpst arī Cido Grupa sortimentā. Tajā pašā laikā redzams, ka dažkārt nav nepieciešams likumdošanā noteikts pārspīlēti stingrs regulējums, jo industrijas pārstāvjiem, rīkojoties atbildīgi, sabiedrībai svarīgie mērķi tiek sasniegti daudz vienkāršāk. Memorands ir savstarpēja apņemšanās sadarboties ne tikai ražotājiem ar valsts institūcijām, bet arī industrijas pārstāvjiem savā starpā, īstenojot atbildīgas un izglītojošas marketinga aktivitātes, tā I. Lielpinka.
A/s Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone – Zatlere atzīmē, ka sabiedrības izglītošana un nozares pašregulācija ir spēcīgi instrumenti, kas ļaus paaugstināt kopējo sabiedrības veselības līmeni un labvēlīgi iespaidos uztura paradumu veidošanos. Tieši profilaktisks un sabiedrību izglītojošs darbs sniegs lielāku atdevi veselīga dzīvesveida kultivēšanā nekā dažāda veida aizliegumi un ierobežojumi. «Parakstot šo memorandu mēs vēlreiz apliecinām, ka mums ir svarīga ne tikai nozares, bet visas sabiedrības ilgtspēja. Mēs lieliski apzināmies, ka veselīgi bērni ir ikvienas pilnvērtīgas sabiedrības pamats, tādēļ ir pašsaprotami, ka, nodarbojoties ar uzņēmējdarbību, mēs vienlaicīgi domājam arī par to, lai bērni saprastu, cik būtisks ir veselīgs dzīvesveids. Šī vienošanās par bērnu veselībai un veselīga uztura pamatprincipiem labvēlīgu bezalkoholisko dzērienu reklāmu ir tikai viens no soļiem, lai sasniegtu galveno mērķi – ilgtspējīgu sabiedrību,» pauž a/s Aldaris valdes priekšsēdētāja Ināra Šure.