Tehnoloģijas

RealSoundLab izgudrojums būs Panasonic televizoros

Anna Novicka, 05.03.2010

Jaunākais izdevums

Tas bija vairāk nekā divu gadu darbs – par līgumu, kas nupat ir noslēgts ar plaša patēriņa elektronikas ražotāju Panasonic, saka uzņēmuma RealSoundLab (RSL) valdes priekšsēdētājs Viesturs Sosārs. Līgums paredz, ka tagad visos Eiropā tirgotos Panasonic televizoros būs iebūvēta RSL izstrādāta skaņas apstrādes tehnoloģija. Šogad varētu tikt parakstīti arī citi sadarbības līgumi, cerīgs ir kompānijas vadītājs.

Produkts, ar kuru RSL ir izgājusi pasaulē, ir unikāla skaņas apstrādes tehnoloģija, kas ļauj nelaboratorijas apstākļos novērtēt skaņas kvalitāti un šo skanējumu koriģēt. Līdz šim tas nav izdevies nevienam elektronikas ražotājam. Panasonic ir trešais RSL sadarbības partneris plašā patēriņa elektronikas jomā – iepriekš līgumi jau tika noslēgti ar Hitachi (ASV un Japānā), kā arī Kenwood. Kā uzsver V. Sosārs, Panasonic Latvijas izstrādātāju know-how izmantos arī jaunās paaudzes 3D televizoriem, kuri tirgū parādīsies martā.

Kā stāsta V. Sosārs, patlaban norit sarunas vēl ar vairākiem potenciāliem partneriem, nākamais līgums sagaidāms jau aprīlī. Šī gada vidū RSL iecerējusi arī sākt pamazām darboties Korejas un Taivānas tirgos – nevis atvērot savas pārstāvniecības, kā tas ir, piemēram, ASV, bet vienojoties ar vietējiem uzņēmējiem.

RSL apgrozījums pērn bija 400 tūkstoši eiro, šī gada piesardzīgā prognoze ir 1,3 miljoni eiro.

Vairāk lasiet šodienas Lietišķajā Dienā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Real Sound Lab atrod partnerus Japānā

LETA, 14.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skaļruņu korekcijas tehnoloģijas izstrādātāja SIA Real Sound Lab piegādājusi pirmās deviņas APEQ-8proDIO ekvalaizeru vienības Japānas nacionālajai raidorganizācijai NHK, informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Viesturs Sosārs.

Ekvalaizeri tiks izmantoti NHK monitoringa vidē. Ar Real Sound Lab tehnoloģiju COENQ analizēs monitoringa sistēmas, bet, izmantojot iegūtos datus, tiks izveidoti filtri, nodrošinot labāku skaņu, liecina kompānijas paziņojums.

Tajā arī tiek citēti NHK pārstāvji, kas norādījuši uz skaidrāku un īstenībai tuvāku skaņu. Tehnoloģija tikusi testēta golfa turnīra un daiļslidošanas translēšanā.

Real Sound Lab izveidota 2004.gadā. Japānā darbojas uzņēmuma pārstāvniecība. Iepriekš Sosārs norādīja, ka Japāna ir svarīgākais Real Sound Lab tirgus, tas veido aptuveni pusi visa apgrozījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Izmēģina videi draudzīgu smagās mašīnas prototipu

, 29.10.2009

Izmēģinājumu braucienos kompānija Panasonic izmantoja kravas furgonu, lai transportētu Viera platekrāna televizorus no ražotnes Osakā uz vairumtirdzniecības centru Urajasu pilsētā. (Foto: Panasonic)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Panasonic un Tomy veiksmīgi izmēģinājušas lielas noslodzes kravas mašīnu, kas tika darbināta ar saspiestu dabasgāzi (SDG) (compressed natural gas). Testos, kas ilga sešus mēnešus no šī gada aprīļa līdz septembrim, smagā mašīna veica 48 turp un atpakaļ reisus starp Osakas un Tokijas apgabaliem.

Testi parādīja teicamus rezultātus: 10 procentu samazinājumu CO2 izmešiem un 90 procentu samazinājumu NOX izmešiem, salīdzinot ar standarta kravas mašīnām. Projektu organizēja Japānas Zemes, infrastruktūras, transporta un tūrisma ministrija. Šobrīd Japānā tiek lietoti jau aptuveni 37 000 zema piesārņojuma līmeņa SDG transporta līdzekļi, kas aizstāj ierastās ar degvielu darbināmās automašīnas. 17 000 no tiem ir kravas mašīnas, galvenokārt ar kravnesību divas tonnas.

Savukārt, runājot par garvilces, lielas noslodzes SDG kravas mašīnām, tad radītais prototips šobrīd ir vienīgā šāda veida automašīna Japānā. Izmēģinājuma laikā smagā mašīna parādījusi ne vien zemus izmešu rādītājus, bet arī augstu degvielas ekonomiju. Tā spēj veikt 600 km garu ceļa posmu tikai ar vienu degvielas uzpildi. Tādēļ to var uzskatīt par nākamās paaudzes kravas furgonu, kas būtiski samazinātu apkārtējās vides piesārņojuma līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānā pārdošanā kopš 12.novembra ir mājas audio iekārtas, kas darbojas pēc latvieša Raimonda Skurula izveidotās skaņas izlīdzināšanas tehnoloģijas Coneq, 13.novembrī raksta Latvijas Avīze.

Jaunie produkti Japānas tirgū ir pateicoties Latvijas uzņēmuma Real Sound Lab noslēgtajam tehnoloģijas licencēšanas līgumam ar Japānas kompāniju JVC Kenwood Holdigs Inc.

«Patlaban runa ir par tūkstošiem šādu iekārtu pārdošanu, un mūsu pirmajam produktam tas ir ļoti svarīgi,» priecājās V. Sosārs.

Pērn Real Sound Lab izveidotais Apeq - 2pro skaņas izlīdzinātājs Ekonomikas ministrijas rīkotajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2008 ieguva 1.vietu. Latvijas Zinātņu akadēmija R.Skurulam šajā gadā piešķīra izgudrotāja Valtera Capa balvu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nemaz ne tik tālā Japāna

Latvijas Republikas ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks Japānā Pēteris Vaivars, 09.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vēstniecība Japānā uzsāka savu darbību 2006.gada aprīlī. Visu šo laiku viens no galvenajiem vēstniecības uzdevumiem ir veicināt ekonomisko sadarbību starp Latviju un Japānu, kas sevī ietver eksporta veicināšanu no Latvijas uz Japānu un investīciju piesaisti no Japānas uz Latviju. Šodien apskatīšu dažas aktualitātes šajos virzienos.

Pēc provizoriskiem datiem Latvijas kopējais eksports uz Japānu 2009.gadā, salīdzinot ar 2008.gadu, ir pieaudzis par 14% un sasniedza 17.6 milj. LVL. Galvenās Latvijas eksporta preces uz Japānu bija: koksne un tās izstrādājumi, minerālie produkti (kūdra), ķīmiskā produkcija (farmācija). Pēdējo gadu laikā, samazinoties izejvielu īpatsvaram Latvijas eksportā, pakāpeniski palielinās gatavās produkcijas īpatsvars. Pavisam īsi par trim galvenajām eksporta grupām.

Farmācija:

Latvijas-Japānas ekonomiskajām saiknēm ir diezgan ilga vēsture. Tās pamatā ir farmācijas nozare. 1965.gadā uzņēmumam Grindeks aizsākas sadarbība ar Japānas farmācijas uzņēmumu Taiho Pharmaceutical par preparāta ftorafur piegādēm uz Japānu. Šī sadarbība turpinās arī šodien, paplašinoties ar jaunām sadarbības formām. Medicīnas iekārtu ražotājs Biosan jau vairākus gadus izplata savu produkciju Japānā. Tāpat Japānas tirgū ir pārstāvēts analītiskās programmatūras ražotājs ķīmijas un farmācijas nozarei - Latvijas kompānija ChromSword. Šī gada aprīlī četri Latvijas uzņēmumi tika pārstāvēti Latvijas stendā farmācijas izstādē CPhI Tokijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Panasonic līdzdarbosies krievu Silīcija ielejas radīšanā

Lelde Petrāne, 04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Panasonic apstiprinājusi līdzdalību Skolkovas Gudrās pilsētas koncepcijas izstrādē. Panasonic kopā ar Ernst&Young, Cisco un Krievijas Zinātņu akadēmiju palīdzēs galvenajam darbuzņēmējam, uzņēmumam Cognitive Technologies, izstrādāt projektu.

Plānots, ka Skolkovas inovatīvā pilsēta tiks atvērta 2014.-2015. gadā, nodrošinot ar mājokļiem aptuveni 31 000 iedzīvotāju 400 hektāru platībā. Projekts paredz izveidot Skolkovas Zinātnes un tehnoloģijas institūtu, pētījumu un attīstības centrus, izglītības objektus, mājokļus, infrastruktūru un veikalus.

Panasonic ir viens no četriem Skolkovas Gudrās pilsētas koncepcijas izstrādātājiem un apraksta eko tehnoloģijas un risinājumus, kas var nodrošināt efektīvāku Skolkovas darbību, vienlaicīgi samazinot tās ietekmi uz vidi.

«Nekad vēl līdz šim mūsu vīzija par gudrām, videi draudzīgām pilsētām nav bijusi tik tuvu realizācijai Eiropā kā šobrīd,» sacīja Lorāns Abadī (Laurent Abadie), Panasonic Europe izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Panasonic slēdz pārstāvniecības Tallinā un Viļņā

Ritvars Bīders, 05.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānijas Panasonic reģionālais birojs Austrumeiropā Panasonic Polska slēdzis kompānijas pārstāvniecības Lietuvā un Igaunijā, atstājot tikai vienu biroju Baltijas valstīs – Rīgā, ziņo news2biz.com.

Birojus Lietuvā un Igaunijā Panasonic slēdzis ekonomiskās lejupslīdes dēļ, taču kompānija sola no jauna atvērt pārstāvniecības abās valstīs, kad atsāksies ekonomikas izaugsme.

«2009. gada vasarā Panasonic nolēma «iemidzināt» pārstāvniecības Tallinā un Viļņā. Mēs esam paturējuši dažus darbiniekus šajos birojos, taču lielākā daļa Panasonic darbību tiks realizētas caur mūsu Rīgas biroju,» skaidro Panasonic Polska preses pārstāvis Radeks Javorskis.

Viņš skaidro, ka biroju slēgšana ir saistīta ar «dramatisko» sarukumu Baltijas valstu ekonomikā. «Taču mēs neaizejam no šim tirgiem,» uzsver R. Javorskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Dombrovskis: Latvijā ir labvēlīga vide inovācijām

Jānis Rancāns, 22.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija uzskatāma par labvēlīgu vidi gan investīcijām, gan inovācijām, bet eksporta pievienotās vērtības pieaugums ir pierādījums tam, ka valsts saražotā produkcija ir konkurētspējīga, uzskata Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.

Runājot Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) ceturtdien rīkotajā diskusijā premjers arī minēja vairākus piemērus ar Latvijas uzņēmumiem, kas ieviesuši inovatīvus risinājumus.

«Uzņēmums Grosgllass sadarbībā ar Cietvielu fizikas institūtu radis risinājumu, kā dzidrināt stiklu, un šobrīd ražo augstvērtīgas lielizmēra stikla loksnes. Real Sound Lab radīto tehnoloģiju izmanto tādi giganti, kā Kenwood, Panasonic un Hitachi. Bet Dendrolight, sīvā konkurencē izcīnot tiesības ražot unikālu produktu, ir pirmā un vienīgā ražotne pasaulē, kas uzsākusi masīvkoka šūnmateriāla paneļu ražošanu,» sacīja premjers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Panasonic jaunajā Tesla rūpnīcā varētu investēt gandrīz miljardu dolāru

Žanete Hāka, 26.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Panasonic Corp aicinājusi vairākus Japānas ražotājus pievienoties tai un investēt ASV automašīnu akumulatoru rūpnīcā, ko tā plāno būvēt kopā ar Tesla, raksta Reuters.

Tiek lēsts, ka kopējais investīciju apjoms varētu sasniegt aptuveni 979 miljonus ASV dolāru.

Paredzams, ka rūpnīca darbu sāks 2017. gadā un ir daļa no Tesla plāniem ražot lētākus elektoautomobiļus.

Pagājušajā nedēļā Tesla deva mājienus par litija akumulatoru rūpnīcu, kuras partneru vidū visdrīzāk varētu būt arī Panasonic un citi piegādātāji. Tesla atteikusies šīs ziņas komentēt, savukārt Panasonic, kas ir autoražotāja galvenais litija akumulatoru piegādātājs, sacījis, ka vēlas paplašināt sadarbību ar Tesla, taču sīkākus komentārus nav sniedzis.

Darījumam tuvu stāvošas, anonīmas personas, sacījušas,ka Panasonic apsver investīcijas jaunajā rūpnīcā, plānojot paplašināt akumulatoru piegādes apjomus Tesla. Pašreizējais sadarbības līgums beidzas 2017. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Panasonic slēgs vienu no pasaules lielākajām plazmas paneļu rūpnīcām

Jānis Rancāns, 20.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas tehnoloģiju kompānija Panasonic nolēmusi pamatīgi griezt savu zaudējumus nesošo televizoru bieznesu un atlaist tūkstoš darbiniekus, kā arī slēgt ražotnes, atsaucoties uz Japānas mediju vēstīto, ziņo AFP.

Uzņēmums plāno slēgt ražotni Amagasaki rūpnīcā, kas ir viena no lielākajām plazmas paneļu ražotnēm pasaulē. Tāpat Panasonic apsver LCD ekrānu ražotnes Mobaras pilsētā pārdošanu kādam savam konkurentam.

Japānas kompānija tā spiesta rīkoties, lai uzlabotu situāciju savā zaudējumus nesošajā TV iekārtu biznesā.

Tāpat kompānija samazinājusi savu TV pārdošanas mērķi no 25 līdz 20 miljoniem šajā fiskālajā gadā.

Panasonic TV segmenta zaudējumus izraisījusi spēcīgā Dienvidkorejas uzņēmumu konkurence, iekārtu cenu kritums, kā arī augstais Japānas jenas kurss, norāda Japānas mediji.

Kompānijas plazmas paneļus ražo divās rūpnīcās – Amagasaki pilsētā (rūpnīca tika pabeigta 2009. gadā) un Šanhajā Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Panasonic paredz 5,5 miljardu lielus gada zaudējumus

Jānis Rancāns, 31.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panasonic šo biznesa gadu kopumā noslēgs ar zaudējumiem 420 miljardu Japānas jenu (aptuveni 5,5 miljardi ASV dolāru) apmērā, kas kompānijai būs smagākie zaudējumi pēdējo desmit gadu laikā, atsaucoties uz Japānās tehnoloģiju kompānijas prognozēm, ziņo Reuters.

Panasonic zaudējumi galvenokārt saistīti ar augsto jenas kursu, zemo pieprasījumu ASV un Eiropā, kā arī ar augstajām rekonstrukcijas izmaksām, pavēstījusi kompānija.

Iepriekš Panasonic plānoja, ka biznesa gadu tai izdosies noslēgt ar neto peļņu 30 miljardu jenu apmērā.

Komentējot plānotos finanšu rezultātus, kompānijas galvenais Finanšu direktors Makoto Uenojama skaidroja, ka Panasonic nepieciešams pārskatīt savu televizoru un ar tiem saistītu pusvadītāju biznesu. «Ja mēs tos samazināsim, mūsu rādītāji būs pavisam savādāki,» klāstīja M. Uenojama.

Db.lv jau vēstīja, ka Panasonic plāno pamatīgi «griezt» savu zaudējumus nesošo televizoru biznesu, no darba atlaist vairākus simtus darbinieku un slēgt atsevišķas ražotnes Japānā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā sākas pirmais Pasaules latviešu ekonomikas un inovāciju forums

Gunta Kursiša, 02.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā otrdien sāksies pirmais Pasaules latviešu ekonomikas un inovāciju forums (PLEIF), kurā piedalīsies vairāk nekā 300 latviskas izcelsmes uzņēmēji, pētnieki, finansisti, inženieri, juristi un citu nozaru profesionāļi no divdesmit valstīm.

Forums norisināsies no 2. lūdz 4. jūlijam, un tajā tiks pārstāvēti apstrādes rūpniecības, finanšu, jurisprudences, mežsaimniecības, izglītības, transporta, farmācijas, informācijas un komunikācijas pakalpojumu, arhitektūras, dizaina, valsts pārvaldes u.c. sektori. Latviskas izcelsmes profesionāļi būs ieradušies no ASV, Austrālijas, Beļģijas, Horvātijas, Igaunijas, Itālijas, Īrijas, Kanādas, Kataras, Lielbritānijas, Luksemburgas, Nīderlandes, Norvēģijas, Singapūras, Šrilankas, Šveices, Urugvajas, Vācijas, Zviedrijas, kā arī no Latvijas.

2. jūlijā plānotas foruma starptautisko dalībnieku iepazīšanās vakariņas, savukārt 3. jūlijā paredzētas sešas diskusijas - Latvijas vieta globālajā pasaulē, Latvijas uzņēmējdarbības vide, eksportspējīgajās nozares - ražotājiem un pakalpojumu sniedzējiem, inovācijas un investīcijas tehnoloģijās, kā arī radošajās industrijās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbībā ar britu inovatīvo tehnoloģiju «start-up» kompāniju inkubatoru TechHub Rīgā taps īpaša darba un tikšanās vieta jauno tehnoloģiju uzņēmumiem TechHub Riga. Tā ir specifiska kopā strādāšanas vide, balstīta uz pieredzes apmaiņu un koleģiālu izpalīdzēšanu.

TechHub veidotāji Latvijā ir īpaši lepni par šo notikumu, jo šī ir pirmā tā filiāle ārpus Lielbritānijas, apsteidzot līdzīgu filiāļu atklāšanas Ņujorkā, Sanfrancisko un Berlīnē.

TechHub koncepts paredz iespēju jaunajiem uzņēmējiem par simbolisku samaksu īrēt kopīgas telpas ar citiem nozares brāļiem, daloties ne tikai ar izmaksām, bet arī ar idejām. Bezpeļņas organizācija TechHub Riga atradīsies 400 kvadrātmetru telpās Citadeles ielā 12.

«Līdzīgi domājošie ir galvenā pasākuma vērtība,» uzsver Ernests Štāls, «start-up» entuziasts, kurš līdz šim jau bijis aktīvs vairāku citu jauno uzņēmēju atbalsta pasākuma organizators.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Japānas uzņēmēji interesējas par Latvijā izstrādātām tehnoloģijām

Gunta Kursiša, 21.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas informācijas tehnoloģiju Demonstrēšanas centrā (Rīgas IT) Demo centru apmeklēja Japānas finanšu, IT un loģistikas nozares uzņēmēji, kas iepazinās ar Latvijā izstrādātiem risinājumiem un kompetencēm.

Japānas uzņēmēji iepazinās ar Tilde valodu tehnoloģiju risinājumiem, Lattelecom Technology mobilo muzeju risinājumu, Exigen Services mobilo risinājumu, izmēģināja DPA biometrijas fiziskās piekļuves kontroles sistēmu, Real Sound Lab skaņas kvalitātes uzlabošanas sistēmu un uzzināja vairāk par Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) projektiem un rezultātiem, kā arī uzņēmuma SAF Tehnika risinājumiem. Šobrīd IT Demo centrā savu risinājumu demo versiju vai prezentāciju veidā piedāvā vairāk nekā 15 uzņēmumi, Db.lv stāstīja Rīgas IT Demo centra pārstāve Zane Leite.

Patlaban vēl nav zināms, vai kāds no šiem uzņēmējiem plāno iegādāties un izmantot savam biznesam kādu no Latvijā izstrādātajām tehnoloģijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vēl var pieteikties Start-up Akadēmijai

Dienas Bizness, 10.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieteikšanās Start-up Akadēmijai ir pagarināta līdz 14.novembrim, informē pasākuma organizatori.

«Start-up Akadēmija ir lielisks veids, kā divu dienu laikā iegūt neatkārtojamu biznesa pieredzi! Komandas strādās plecu pie pleca ar pieredzējušiem mentoriem no Latvijas, Somijas un ASV, lai pilnveidotu savas idejas, piedalītos lekcijās un visbeidzot pičotu savus biznesa projektus investoriem,» skaidro TechHub Riga vadītāja Alise Lezdiņa. «Šobrīd esam saņēmuši jau 15 pieteikumus, un, redzot pastiprināto interesi par akadēmiju, nolēmām pagarināt pieteikšanās termiņu līdz 14.novembrim, lai atlasītu potenciāli veiksmīgākos startapus! Konkurss uz akadēmijas vietām ir liels, bet vēlamies sniegt iespēju pieteikties visiem, kas ar tehnoloģiju palīdzību vēlas uzlabot apkārtējo pasauli!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

106 pieteikumu konkurencē šodien apbalvoti veiksmīgākie un inovatīvākie Latvijas uzņēmumi.

Ekonomikas ministrija un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra apbalvoja konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2011» uzvarētājus dažādās kategorijās:

Eksporta čempions

AS Valmieras stikla šķiedra

Kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo un vidējo komercsabiedrību grupā

1. vieta – SIA CEMEX

2. vieta – AS Dobeles dzirnavnieks

3. vieta – AS Severstaļlat

Atzinība – AS Baltijas Gumijas fabrika

Atzinība – SIA Gamma-A

Atzinība – AS Krāsainie lējumi

Atzinība – AS Sidrabe

Kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirībā no pirmās Start-up akadēmijās, šajā uzņemto komandu vidū ir arī divas komandas, kas nodarbojas ar ierīču iesācējuzņēmuma attīstīšanu.

Kopumā akadēmijā pieteikušās 24 komandas un 11 individuālie dalībnieki, no kuriem uzņemtas 10 komandas. Iepriekšējam pasākumam bija pieteikušās 26 komandas un akadēmijā tika uzņemtas 10. Atšķirībā no pirmā pasākuma, šoreiz pieteicās vairāki ierīču tehnoloģiju iesācējuzņēmumi un divi no tiem ir uzņemti akadēmijā.

Šajā pasākumā divu dienu laikā komandas prezentē savu ideju mentoriem, saņem konsultācijas, piedalās lekcijās un prezentē savas idejas investoriem. «Šajā akadēmijā lielu uzsvaru liekam arī uz īso prezentāciju skolu, ko pasniegs Maiks Bredšavs no StartupSauna un AppCamp, lai palīdzētu uzlabot savas biznesa prezentēšanas un pārliecināšanas prasmes,» saka Alise Lezdiņa, TechHub Riga vadītāja. Viņa uzsver, ka Start-up akadēmija ir vērtīgs pasākums, kas palīdz pilnveidot tehnoloģiju iesācējuzņēmumu biznesa mērķus un virzienus, dibināt jaunus kontaktus un iegūt vērtīgus padomus no mentoriem. «Šādi pasākumi parāda, ka jaunie uzņēmēji vēlas mācīties un kļūt labāki un būt gan Latvijas, gan globālā tehnoloģiju biznesa sastāvdaļa. Mūsu pienākums ir iedot zināšanas un pieredzi, lai viņi paši varētu veidot savu veiksmes ceļu,» viņa norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas un ASV informācijas tehnoloģiju (IT) asociācija Latvian-American Business Association of California (LABACA) nolēmusi neturpināt uzturēt Silīcija ielejas biroju biznesa inkubatorā Plug and Play Tech Center (Plug and Play), kur pārstāvniecība tika atvērta šī gada sākumā, norāda organizācijas pārstāvis Rihards Gailums.

LABACA gan Silīcija ielejā turpinās savas aktivitātes citos, pēc Gailuma norādītā, efektīvākos veidos.

Pēc viņa skaidrotā, ir vairāki iemesli šādam lēmumam. Piemēram, nepilna gada pastāvēšanas laikā no jau strādājošiem Latvijas IT uzņēmumiem ar stabilu naudas plūsmu netika izrādīta vērā ņemama interese par darbības sākšanu Silīcija ielejā vai ASV. Pēc Latvijas IT nozares uzņēmēju delegācijas viesošanās Silīcija ielejā, kas notika premjera Valda Dombrovska (V) vizītes laikā, nav saņemts neviens pieprasījums sadarbībai ar Silīcija ielejas uzņēmumiem vai kādu aktivitāšu sākšanu, izmantojot LABACA izveidoto «placdarmu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilgstoši skatoties filmas un klausoties mūziku planšetdatorā, rodas nepieciešamība pēc kvalitatīvākas skaņas

Ampple ir iPad aksesuārs – aizsargvāciņš ar iebūvētu audiosistēmu. «Ir daudz situāciju, kur cilvēki lieto austiņas nevis tāpēc, ka grib būt nedzirdēti, bet tāpēc, ka citādi ir slikta skaņa. Jebkurām austiņām ir labāka skaņa, nekā iPad. Vēl viens risinājums ir ārējie skaļruņi, bet tā ir atsevišķa lieta un cilvēkam ir jābūt tur, kur ir skaļruņi, vai arī pārvietojoties tie jāņem līdzi,» stāsta Viesturs Sosārs, Ampple (SIA Sonocase) vadītājs.

Iepriekš viņš strādāja audioinženierijas uzņēmumā Real Sound Lab un viņu pārsteidza tas, cik ar esošajiem līdzekļiem labāka varētu būt skaņa mazās plaša patēriņa ierīcēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektrisko automašīnu ražotājs Tesla Motors pasaulē lielāko litija-jonu akumulatoru rūpnīcu būvēs Nevadas štatā, ceturtdien paziņoja štata gubernators Braiens Sandovals.

Šī rūpnīca, par kuras plāniem jūlijā tika paziņots kopīgi ar Japānas elektronikas uzņēmumu Panasonic Corp., nākamo 20 gadu laikā Nevadas ekonomikā iepludinās gandrīz 100 miljardus dolāru, norāda Sandovals.

Ražotne tieši nodarbinās 6500 cilvēku un vēl 16 000 netieši, bet Nevadas iekšzemes kopproduktu (IKP) tā palielinās par 4%, sacīja gubernators.

Izvēlē par šīs rūpnīcas būvniecību konkurējuši vēl četri štati - Kalifornija, Teksasa, Ņūmeksika un Arizona.

Vietējais Nevadas laikraksts vēsta, ka štats uzņēmumam 20 gadu laikā solījis nodokļu atlaides aptuveni 1,25 miljardu dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu elektronikas produktu ražotājs Panasonic laidis klajā 3-D videokameru patērētājiem, vēsta Associated Press.

Vairākas pasaules elektronikas kompānijas patērētājiem sākušas piedāvāt 3-D televizorus, cerot, ka tādi supergrāvēji kā Avatars modinās cilvēkos vēlmi pēc trīsdimensiju pieredzes arī mājas apstākļos. Tomēr līdz šim trīsdimensionālo produktu satura nepietiekamība nav ļāvusi tiem gūt panākumus tirgū.

Videokameras un 3D lēcas komplekts maksā aptuveni 2000 dolārus (Ls 1080), kas ir patērētājiem daudz pieejamāks nekā profesionāla 3-D videokamera. Panasonic kamera atgādina parastu digitālo videokameru, tomēr tai ir nepieciešama nedaudz lielāka 3-D maiņas lēca, kas ir jāiegādājas atsevišķi.

3-D videokameras Japānā sāks pārdot 20. augustā, savukārt citur pasaulē – nedaudz vēlāk 2010. gada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas ražotājs «Panasonic» ceturtdien paziņoja, ka apturēs biznesa saites ar Ķīnas telekomunikāciju kompāniju «Huawei», pievienojoties kompānijām, kas distancējas no Ķīnas uzņēmuma saistībā ar ASV aizliegumu ar to sadarboties.

Paziņojums izplatīts dienu pēc tam, kad četri lielākie Japānas un Lielbritānijas mobilo sakaru operatori paziņoja, ka atliek jaunā «Huawei» viedtālruņa ar 5G tehnoloģiju palaišanu tirgū.

«Esam izbeiguši jebkādus biznesa darījumus ar «Huawei» un 68 tās grupas kompānijām,» pret kurām vērsts ASV aizliegums sadarboties, paziņoja «Panasonic» preses pārstāvis Džo Flinns, piebilstot, ka tāds rīkojums kompānijā izplatīts trešdien.

Flinns informēja, ka «Panasonic» ar «Huawei» saista «elektronisko detaļu» piegādes, bet detalizētāku informāciju viņš nesniedza.

ASV valdības aizliegums attiecas uz ASV ražotiem produktiem. «Panasonic» ASV ražo daļu detaļu, kas tiek piegādātas «Huawei». apstiprināja Japānas uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Panasonic peļņa sarukusi par 5,6%

Ritvars Bīders, 02.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānija Panasonic, kas ir pasaulē ceturtais lielākais televizoru ražotājs aiz Samsung Electronics, LG Electronics un Sony, pērn pēdējā ceturksnī strādāja ar 95,36 miljardu jēnu (597 miljonu latu) lielu operacionālo peļņu, kas ir par 5,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, ziņo Reuters.

Kompānijas peļņu iedragāja spēcīga konkurence globālajā tirgū, kā arī lielāka jēnas vērtība, kas atstāja negatīvu ietekmi uz Panasonic ieņēmumiem ārvalstīs.

Kopš 2010. gada janvāra Panasonic akcijas cena samazinājusies par teju 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Arī Sony nākotnē neraugās optimistiski

Jānis Rancāns, 02.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada trešajā ceturksnī Japānas tehnoloģiju kompānija Sony piedzīvojusi zaudējumus 27 miljardu Japānas jenu (346 miljoni ASV dolāru) apmērā, kā arī prognozē, ka kopējie biznesa gada, kas noslēgsies 2012. gada martā, zaudējumi būs 90 miljardu jenu (1,2 miljardu ASV dolāru) apmērā, vēsta AP.

Iepriekš Sony prognozēja, ka biznesa gadu noslēgs ar peļņu 60 miljardu jenu (769 miljoni ASV dolāru) apmērā.

Trešā ceturkšņa zaudējumus kompānija piedzīvojusi pateicoties augstajam jenas kursam un zemajiem TV iekārtu pārdošanas rādītājiem. Tāpat Sony finanšu rādītājus ietekmējušas dabas katastrofas Taizemē un Japānā.

Kompānija arī paziņojusi, ka mainīs zaudējumus nesošo TV struktūrvienību darbības stratēģijas. Sony norāda, ka samazinās TV iekārtu ražošanas apjomus no 40 miljoniem vienību gadā līdz 20 miljoniem.

Db.lv jau vēstīja, ka cita Japānas tehnoloģiju kompānija – Panasonic prognozējusi, ka šo biznesa gadu kopumā noslēgs ar zaudējumiem 420 miljardu Japānas jenu (aptuveni 5,5 miljardi ASV dolāru) apmērā, kas kompānijai būs smagākie zaudējumi pēdējo desmit gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Berlīnē notikušajā elektronikas izstādē IFA 2017 izrādītās tehnoloģijas liek domāt, ka jau pavisam drīz sarunāšanos ar sadzīves tehniku uztversim kā normālu parādību

Gudrāka un savstarpēji savienota sadzīves tehnika, ekrāni visās malās, arī gleznu vietā, un sarunas balsī ar priekšmetiem – šādi IFA 2017 iezīmējusi tuvākās nākotnes patērētāju elektronikas aprises. Berlīnes izstāžu centra milzīgajos paviljonos tehnoloģiju kompānijas tradicionāli izstāda iepriekš neredzētas inovācijas; dažas tendences bija īpaši uzkrītošas.

Ultra HD ir ikdiena

4K jeb Ultra HD izšķirtspēja televizoriem vairs nav nekas pārsteidzošs, taču šajā izstādē milzu ekrāni ar astoņiem miljoniem attēlu veidojošo pikseļu bija it visur – gan kā izstādes objekti, gan kā informatīvi palīglīdzekļi citu produktu stendos. Samsung prezentēja televizora un digitālā gleznu rāmja krustojumu The Frame 43 collu versijā, kas izslēgtā stāvoklī kļūst par gleznu. Vienlaikus korejieši paziņoja par sadarbību ar slaveno Madrides Prado mākslas muzeju, un šī savienība paredz, ka lietotājiem ielādēšanai digitālajā rāmī būs pieejamas tūkstoš slavenu mākslinieku gleznu.

Komentāri

Pievienot komentāru