Reklāmas industrija pirmajā pusgadā ir augusi par 16% salīdzinot ar 2007. gada pirmo pusgadu un pašlaik mediju reklāmas tirgus ir sasniedzis 49.24 miljonus latu lielu apjomu.
Latvijas Reklāmas asociācija ir apkopojusi Latvijas mediju reklāmas tirgus ieņēmumus par 2008. gada pirmo pusgadu, savukārt mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veikusi lielāko reklāmdevēju un reklamētāko nozaru,
kā arī marku apkopojumu par pirmo pusgadu.
Pētījumā redzams, ka visstraujākais pieaugums (56%) vērojams interneta vidē. SIA Draugiem mārketinga direktore Santa Demme atzīst, ka internets kā medijs sevi ir pierādījis, bet tam vēl ir kur attīstīties. "2008.gada pirmajā pusgadā internetā pieauga gan tradicionālo baneru izmantošana, gan arī integrētu un netradicionālu risinājumu izmantošana, kā arī tiek izmantotas precīzas mērķauditorijas atlases iespējas. Ņemot vērā šos faktorus, interneta reklāmas pieaugums 2008.gadā kopumā varētu būt apmēram 50%," prognozē S. Demme.
Turpretī vienādā tempā (par 22%) ir audzis televīzijas, žurnālu un radio reklāmas tirgus. "Pozitīvā prognoze ir apstiprinājusies, tomēr otrajā pusgadā varētu nebūt tik straujš pieaugums, bet 15% robežās noteikti," tā AS Latvijas neatkarīgā televīzija direktors Guntars Traubergs. Savukārt, kino, attiecībā pret 2007. gada pirmo pusgadu, ir audzis par 34%, bet vides reklāmas apjoms par – 20%.
Lielu kritumu (-9%) piedzīvojušas avīzes, ko AS Lauku Avīze reklāmas aģentūras direktors Aigars Stankevičs skaidro ar pēdējo divu gadu negatīvajām sekām, ko radījusi abonēšanas sistēmas restrukturizācija, un konkurence ar elektroniskajiem medijiem. "Šajā laikā ir bijis pārāk daudz negatīvu darbību un informācijas gan lasītājiem, gan reklāmdevējiem. Tā kā tradicionāli tieši laikraksti sastāda lielāko īpatsvaru abonēšanas segmentā, tad tas arī ir noteicis šādu rezultātu. Labā ziņa laikrakstiem, ka, uzlabojoties pārdošanas rezultātiem mazumtirdzniecībā, viss vēl zaudēts," tā A. Stankevičs.
Par lielāko reklāmdevēju pirmajā pusgadā ir kļuvusi Tele 2, aiz sevis atstājot pagājušā gada pirmā pusgada līderi Procter & Gamble, savukārt 3. vietā lielu kāpumu veikusi Coca-Cola HBC. Kritumu par vienu vietu piedzīvojis LMT šogad esot 4. vietā, bet par vienu vietu augstāk pakāpusies Bite. No 9. uz 6. vietu pakāpies Henkel, savukārt 7. vietu ieņem pagājuša gadā ārpus topa esošais Danone. L’OREAL un Maxima saglabājuši savas pozīcijas, ieņemot attiecīgi 8. un 10. vietu, bet starp tiem 9. vietā šī gada pirmajā pusgadā ievērojamu kritumu piedzīvojušais Unilever.
Starp šī gada pirmā pusgada reklamētākajām markām, pirmo vietu ieņem Tele 2, aiz sevis atstājot Zelta zivtiņu. Trešo vietu topā ieņem Maxima, kas 2007. gada pirmajā pusgadā bija otra reklamētākā marka. O karte un Coca-Cola nemainīgi saglabā pirmā pusgada reklamētāko marku topa 4. un 5. vietu. Bet no 6. līdz 10. vietai ierindojušies jaunpienācēji – Bite, DnB Nord, Samsung, Rimi un VIASAT.
2008. gada pirmajā pusgadā nozaru sarindojumā nemainīgi pirmajā vietā bija mobilie sakari, savukārt otrajā vietā ierindojas finansu nozare, kas arī pirms gada atradās otrajā pozīcijā. Trešajā vietā, pakāpjoties par 1 pozīciju, ir izklaides pasākumu nozare. Par divām pozīcijām no 6. uz 4. vietu reklamētāko nozaru topā ir pakāpusies mazumtirdzniecības nozare. 5. vietā – automašīnas, kas salīdzinot ar 2007. gada pirmo pusgadu ir nokritusies par 2 pozīcijām. 6. vietā seko medikamentu nozare, kas salīdzinot ar tādu pat periodu pērn, ir pakāpusies par 1 pozīciju. 7. vietu ieņem mājsaimniecības higiēnas preču nozare, kas šogad nokritusies par 2 pozīcijām. 8. pozīcijā pakāpies auksto dzērienu segments, savukārt devīto vietu ieņem matu kopšanas līdzekļi. Sarindojumu noslēdz dažādu pārtikas produktu apvienotā nozare.