Tehnoloģijas

Reklāmdevēji Latvijas portālus šķiro pēc cenas

, 16.10.2007

Jaunākais izdevums

Latvijas reklāmas un sabiedrisko attiecību speciālisti par svarīgāko faktoru sadarbībai ar Latvijas portāliem uzskata portālu pakalpojumu cenas, liecina One.lv un Data Serviss veiktais pētījums. Savukārt efektivitāti un atdevi no reklāmas speciālisti pēc svarīguma ierindo tikai 5. vietā, Db.lv informēja one.lv mārketinga direktors Andrejs Sergejevs.

Pētījumu par speciālistu attieksmi pret Latvijas portāliem un svarīgākajiem faktoriem sadarbībā veica One.lv sadarbībā ar pētījumu kompāniju Data Serviss. Pētījuma mērķis bija noteikt mediju, reklāmas un sabiedrisko attiecību aģentūru pārstāvju attieksmi pret Latvijas vadošajiem portāliem, kā arī sniegt informāciju sadarbības un komunikācijas pilnveidošanai starp klientiem un pakalpojuma sniedzējiem.

62,9% respondentu kā svarīgāko sadarbības faktoru nosauca pakalpojuma cenas. Kā otrs svarīgākais sadarbības faktors minēta portāla darbinieku atsaucība (47,1%), trešais – portāla apmeklētāju skaits (42,9%). Šie trīs ir galvenie kritēriji, pēc kuriem mārketinga speciālisti izvēlas sadarbību ar kādu no Latvijas portāliem.

Sadarbībai svarīgi faktori (% respondentu atzinuši kā sadarbībai svarīgākos aspektus):

1. Pakalpojumu cenas 62,9%

2. Darbinieku atsaucība 47,1%

3. Portāla apmeklētāju skaits 42,9%

4. Portāla mērķauditorija 41,4%

5. Efektivitāte, atdeve no reklāmas 25,7%

6. Darbinieku profesionalitāte, kompetence 21,4%

7. Apkalpošanas, pieprasījuma apstrādes laiks 17,1%

Avots: One.lv; Data Serviss

''Saskaņā ar pētījuma rezultātiem efektivitāte un atdeve no reklāmas pēc svarīguma ieņem tikai 5. vietu. Tas ir pārsteidzošs fakts, īpaši ņemot vērā apstākli, ka mārketingā ļoti būtiska ir atdeve no reklāmas un ka online vidē dažkārt mārketinga efektivitāti ir iespējams izmērīt vieglāk un ātrāk nekā citos kanālos. Šo situāciju, iespējams, var izskaidrot ar to, ka interneta mārketings tikai attīstās, līdz ar to pietrūkst zināšanu par interneta mārketinga iespējām un tā novērtēšanas instrumentiem. Latvijas tirgū līdz šim netika pietiekami investēts online mārketinga efektivitātes novērtēšanā, bet, ņemot vērā straujo interneta attīstību, pienācis laiks attīstīt interneta mārketinga novērtēšanas instrumentus,'' teic Andrejs Sergejevs, One.lv mārketinga direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūlijā būtiski aug reklāmas apjomi radio, TV un žurnālos

Gunta Kursiša, 31.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūlijā būtiski auguši reklāmas apjomi radio, vidē, televīzijā un žurnālos, savukārt avīzēs tika novērots negaidīti straujš reklāmas apjoma kritums 17% apmērā, liecina pētījumu aģentūras TNS dati.

TNS apkopoja jūlija televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus, analizējot tos pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2011. gada jūliju.

Reklāmas apjoma kāpumu televīzija lielā mērā nodrošina jaunie kanāli, kas 2011. gadā vēl nepiedalījās reklāmas tirgū un līdz ar to netika iekļauti salīdzinājumā. Pieskaitot arī kanālus, kas Latvijas skatītājiem sākuši izvietot reklāmu pēc 2011. gada jūlija, TV kopējā noraidīto reklāmu garuma pieaugums pret pagājušo gadu ir 27%. Televīzijā kopā 2012. gada jūlijā tikušas raidītas 48 942 minūtes reklāmas. Šogad salīdzinātajos kanālos, ticis raidīts par 7% vairāk reklāmu nekā 2011. gada jūlijā, informē TNS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Samazinājies reklāmu apjoms žurnālos un radio; pieaugums avīzēs

Dienas Bizness, 30.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūnijā, salīdzinot ar aizvadītā gada jūniju, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts avīzēs un TV, bet kritums – žurnālos, vidē un radio.

To apliecina pētījumu aģentūras TNS apkopotie jūnija televīzijas, preses, radio un vides reklāmu apjomi. TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka jūnijā neierasti augstākais reklāmas apjoma pieaugums ir bijis avīzēs, kas turpina tendenci šī medija reklāmas apjoma stabilizācijā. Negaidīti samazinājies reklāmas apjoms gan žurnālos, gan vidē un radio.

Televīzijā šā gada jūnijā raidīta kopumā 59381 reklāmas minūtes, kas bijis par 11% vairāk nekā aizvadītajā gadā. Lielākie reklāmdevēji televīzijā pēc apjoma minūtēs bijuši Tele2, Reckitt, Benckiser, Bite, LMT un Henkel.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Februārī TV, presē un vidē pieaudzis reklāmu apjoms

Dace Skreija, 05.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar 2010. gada februāri, TV, avīzēs, žurnālos un vidē ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet radio neliels samazinājums, liecina TNS Latvia apkopotā informācija.

Analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2010. gada februāri, TV, avīzēs, žurnālos un vidē ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet radio neliels samazinājums. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka mediju piesātinājums ar reklāmu ir augsts – šī gada februārī, skaitot kopā visus analizētos medijus, reklāmas gadījumu skaits sasniedzis 201,29 tūkstošus, kas ir augstākais rādītājs kopš 2008. gada.

Reklāmas apjoms avīzēs 2011. gada februārī, salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir pieaudzis par 11%. Avīžu reklāmu skaits šajā periodā pieaudzis par 6%, sasniedzot 4,57 tūkstošus reklāmas gadījumu. Lielākie reklāmdevēji avīzēs (pēc reklāmas laukuma cm²) februārī bija Prisma Peremarket, Air Baltic, Capital, Inchcape Motors un PTA. Reklamētākie zīmoli avīzēs – Prisma, Air Baltic, Nissan, iPad un PTA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gada laikā pieauguši reklāmas apjomi TV, radio un žurnālos

Gunta Kursiša, 29.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012. gada decembrī, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu pirms gada, par 12% pieaudzis televīzijas (TV) reklāmas apjoms, par 11% palielinājies reklāmas apjoms radio un par 8% - žurnālos. Savukārt reklāmas apjoms avīzēs un vidē gada laikā ir samazinājies, novērojusi pētījumu aģentūra TNS.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka situācija decembrī turpina jau iepriekš novēroto tendenci – TV ir straujāk augošais medijs, savukārt, avīzēs vērojams reklāmas apjomu kritums.

Kopumā TV decembrī raidīti vairāk nekā 49 tūkstoši minūšu reklāmas. Decembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Tele2, Procter & Gamble, Henkel, Bite un Maxima.

Radio reklāmas apjoms 2012. gada decembrī bija 22 tūkst. minūšu. Lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Maxima, Tele2, SmsCredit.lv, Taula Rīga (bezrecepšu medikamentu un uztura bagātinātāju pārstāvoša mārketinga kompānija) un Cenuklubs.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Audzis reklāmu apjoms TV un radio; presē - samazinājies

Gunta Kursiša, 29.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada oktobrī Latvijā pieaudzis reklāmu apjoms vidē, televīzijā, radio un žurnālos, tomēr avīzēs novērots reklāmas apjoma kritums, salīdzinot ar pērnā gada oktobri.

Šādu ainu novērojusi pētījumu aģentūra TNS, kas analizēja reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm.

Oktobrī turpinās jau iepriekš novērotā tendence augt reklāmu apjomam TV, bet reklāmu apjomam avīzēs – samazināties. Tāpat oktobrī būtiski palielinājies vides reklāmu apjoms.

TV šā gada oktobrī pārraidīti vairāk nekā 54 tūkst. minūšu , kas ir par 23% vairāk nekā pērnā gada attiecīgajā mēnesī. TV lielākie reklāmdevēji ir Henkel, Reckitt Benckiser, Tele2, Bite un Procter & Gamble.

Radio reklāmu apjoms šā gada oktobrī, salīdzinot ar 2011. gada attiecīgo periodu, audzis par 7%. Lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Tele2, Maxima, Skandi Motors, Makroentertainment un Rimi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmējas pieredze kolektīvās iepirkšanās portālu izmantošanā: gadās arī neveiksmes

Lelde Petrāne, 26.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visneizdevīgākie ir tie klienti, kuriem kupons, kas nopirkts kādā no kolektīvās iepirkšanās portāliem, ir uzdāvināts, jo šie klienti parasti neatgriežas, daloties pieredzē par portāla perkamkopa.lv izmantošanu biznesā portālam db.lv pastāstīja Oranžā masāžas kabineta īpašniece Marita Malzubre.

Nelielā masāžas salona īpašniece kolektīvās iepirkšanās portālus kā pakalpojumu sniedzēja izmantojusi divas reizes un plāno izmantot arī nākotnē. Viņa gan līdz šim izmantojusi tikai vienu kolektīvās iepirkšanās portālu - perkamkopa.lv, jo divi citi šīs jomas «milži» - cherry.lv un zizu.lv neesot izrādījuši nekādu atsaucību. «Es meklēju variantus, tādēļ jautājumus, vai būtu interese sadarboties, aizsūtīju arī Cherry un Zizu, man atsūtīja pretjautājumus, uz kuriem atbildēju, bet nekādas atbildes nesaņēmu,» stāstīja M. Malzubre. Tā kā perkamkopa.lv bijuši atsaucīgi, viņa izvēlējusies savus piedāvājumus izvietot šajā vietnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izpētes uzņēmuma Gemius Latvia vadītāja Linda Egle stāsta par Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumiem, par to, ko visbiežāk meklē google meklētājā, kā arī skaidro, kāds ir vidējais interneta lietotājs Latvijā.

80% Latvijas iedzīvotāju ir sasniedzami internetā

Latvieši ir aktīvi interneta lietotāji. Pirms vairākiem gadiem valdīja uzskats, ka internets ir domāts jauniešiem, tāpēc arī reklāmdevēji bieži svārstījās, vai likt reklāmu internetā vai nelikt, jo tādējādi sasniegtu tikai jauniešus. Šobrīd varu teikt, ka tā noteikti nav - arī vecāka gada gājuma cilvēki apgūst un lieto internetu. Šobrīd 80% Latvijas iedzīvotāju ir sasniedzami internetā. Tendences liecina - jo mazāka valsts, jo lielāka sasniedzamība. Noteikti var teikt, ka esam aktīvi lietotāji, lai gan par mums aktīvāki ir igauņi. Runājot skaitļos, Latvijā mēneša griezumā ir 1 430 000 aktīvie interneta lietotāji, kuri izmanto datoru; 800 000, kuri lieto internetu telefonā un apmēram 400 000 - planšetē, protams, jāatceras, ka šie skaitļi nav saskaitāmi, jo viens un tas pats cilvēks var lietot internetu gan datorā, gan telefonā, gan planšetē - šie dati pārklājas. Mēs mērām ne vien to, kā internets tiek lietots, bet arī reklāmas kampaņu efektivitāti internetā, piemēram, kuras vecuma grupas vairāk klikšķina uz baneriem. Esam noskaidrojuši, ka vairāk uz baneriem klikšķina vecuma grupa 55+, jaunieši skrien visam pāri ar acīm, viņu uzmanību piesaista bildes un video - viņi nav pieraduši lasīt garus tekstus, taču, ja 40+ vecuma grupas cilvēku ieinteresēs informācija banerī, viņš uz tā uzklikšķinās un uzzinās par konkrēto piedāvājumu visu iespējamo informāciju. Vidējā un vecākā paaudze ir pieradusi pie avīžu laika, viņi ir gatavi lasīt un iedziļināties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Augustā reklāmas apjoms pieaudzis visos medijos

Elīna Pankovska, 27.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada augustā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, televīzijā, presē un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums.

Televīzijā augustā, salīdzinot ar jūliju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 7%. Jūlijā televīzijā noraidīti 43,8 tūkst. reklāmas minūšu, bet augustā – 40,72 tūkst, liecina TNS Latvia dati. Uzņēmuma Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka augustā reklāmas apjoma samazinājums pret jūliju ir novērojams gandrīz katru gadu, jo vasaras pēdējā mēnesī reklāmdevēji TV izvieto mazāk reklāmas, jo cilvēki daudz vairāk laika pavada ārpus mājām. Šogad gan šis kritums ir mazāk izteikts nekā pērn.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits augustā bija 100,17 tūkst., kas ir par 9% vairāk nekā pērnā gada augustā. Šogad arī kopējais reklāmu garums ir bijis par 11% lielāks. Augustā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Procter&Gamble, Tele2, Henkel, Reckitt Benckiser un Bite. Savukārt reklamētākie zīmoli televīzijā –Zelta zivtiņa, Maxima, Tele2, Danone un Bite.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jūnijā pieaudzis reklāmas apjoms medijos

Jānis Rancāns, 28.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā TV, radio, vidē un žurnālos pieaudzis reklāmas apjoms, salīdzinot ar 2010. gadu. Salīdzinot ar aizvadītā gada jūniju, pieaudzis reklāmas apjoms visās mediju grupās, izņemot avīzes, liecina Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrasTNS Latvia pētījums.

2011. gada jūnijā televīzijā raidīts 43,9 tūkstoši reklāmas minūšu, kas ir 8% pieaugums, salīdzinot ar 2010. gada jūniju. Šī gada jūnijā ir reģistrēti 126,7 tūkstoši reklāmu – par 13% vairāk nekā pagājušajā gadā.

Jūnijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Procter & Gamble, Henkel, Tele2, LMT un Unilever. Reklamētākie zīmoli televīzijā – BITE, RIMI, Maxima, Algida un Schwarzkopf.

Reklāmas apjoms avīzēs 2011. gada jūnijā sasniedza 436 090 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir samazinājies par 3%. Avīžu reklāmu skaits šajā periodā, salīdzinot vienus un tos pašus izdevumus, samazinājies par 2%. Kopējais reģistrēto reklāmu skaits jūnijā sasniedza 4 989 reklāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā, sākoties tradicionālajam vasaras kritumam, TV, presē un radio reklāmas apjoms samazinājies, liecina TNS Latvia dati. Lielākie reklāmdevēji presē jūnijā bijuši: Parex, Elkor un Maxima.

Reklāmas apjoms šā gada jūnijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar maiju, ir krities par 19%. Attiecīgi jūnijā tika reģistrēti 2,37 miljoni cm², bet maijā - 2,93 miljoni cm² reklāmas.

Šā gada jūnijā presē reģistrēti 15 582 reklāmas gadījumi, kas ir par 2% mazāk nekā 2006.gada jūnijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 15 947 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūnijā bijuši: Parex, Elkor, Maxima, L’Oreal, Procter & Gamble, LMT, Bite, Lattelecom, Izklaides producentu apvienība 7, Aldaris. Reklamētākās markas presē – Parex, Jāņi dzied, L’Oreal.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūlijā pieaudzis reklāmas apjoms televīzijā

Elīna Pankovska, 26.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūlijā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, televīzijā novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē un radio – samazinājums, liecina pētījumu aģentūras TNS Latvia dati.

Televīzijā jūlijā, salīdzinot ar jūniju, apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 2 % un kopumā jūlijā noraidīti 43,8 tūkst. reklāmas minūšu. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka reklāmas apjoma samazinājums pret jūniju ir novērojams katru gadu, jo vasaras mēnešos reklāmdevēji TV izvietojot mazāk reklāmas. Taču šogad vasarā samazinājums bijis vairākas reizes mazāks nekā iepriekšējos gados, kas liecina par lielu TV piesātinājumu ar reklāmu tradicionālajos klusuma mēnešos. Tas nozīmējot, ka rudenī pieaugums pēc vasaras nebūs tik straujš kā agrāk. Jūlijā lielākie reklāmdevēji televīzijā pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši: Henkel, Reckitt Benckiser, Procter & Gamble, Coca – Cola un Tele2. Reklamētākie zīmoli televīzijā bijuši : Danone, Zelta zivtiņa, Maxima, Aldaris un Gruzija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gada laikā pieaudzis reklāmas apjoms vidē

Elīna Pankovska, 27.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aprīlī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar pērnā gada aprīli, lielākais reklāmas apjoma pieaugums ir novērojams vidē. Tā liecina TNS Latvia apkopotā informācija.

TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka aprīlī novērojami divi interesanti fakti – auto un finansu nozaru reklāmdevēju aktivitātes pieaugums un vērienīga mobilo operatoru sadarbība ar mobilo iekārtu ražotājiem kopējās reklāmas kampaņās.

Televīzijā kopā šā gada aprīlī noraidīti 39,27 tūkst. minūtes reklāmas, kas ir par 3% vairāk nekā pērnā gada aprīlī, kā arī aprīlī reģistrēti 115,35 tūkst. reklāmu jeb par 0,5% vairāk nekā pagājušajā gadā.

Aprīlī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Procter & Gamble, Henkel, Bite, Tele2 un Rimi. Savukārt reklamētākie zīmoli televīzijā – Rimi, Bifri, Maxima, Bite kopā ar Huawei un Tele2.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Janvārī pieaudzis reklāmu apjoms visos medijos

Elīna Pankovska, 02.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā mēnesī, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, visos medijos ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, liecina pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopotie dati.

Vidē šī gada janvārī izvietoti 419,82 tūkst. kvadrātmetri reklāmas. Šogad vides reklāmu kopējā platība ir par 54% lielāka nekā pērnā gada janvārī. Vides reklāmas gadījumu skaits, salīdzinot šos periodus, pieaudzis par 80%.

Janvārī vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija Linstow, Rimi, Zetcom, Ziedot un LMT, bet reklamētākie zīmoli – Rimi, Amigo, Paēdušai Latvijai, Dell un LMT.

Televīzijā janvārī kopumā noraidīti 32,34 tūkst. reklāmas minūšu, kas ir par 18% vairāk nekā pagājušā gada janvārī. Janvārī reģistrēti 83,14 tūkst. reklāmu, kas ir par 20% vairāk nekā pagājušajā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ekonomiskā situācija liek pārstrādāt reālākas reklāmas tirgus prognozes

, 17.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules reklāmas tirgus izaugsmes tempi 2008. gadā samazinās no prognozētajiem 6.6% uz 4.3% gadā. Savukārt Centrālajā un Austrumeiropā reklāmas tirgus izaugsmes temps sarūk no prognozētajiem 17.4% uz 15.3% gadā, liecina mediju aģentūras ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījuma rezultāti.

Centrālās un Austrumeiropas reklāmas tirgus prognozes 2009. gadā ir samazinātas no 15.1% uz 12.7% izaugsmi gadā salīdzinājumā ar iepriekšējo (2008.) gadu, liecina pētījums. Attiecīgi kopējais pasaules reklāmas tirgus pieaugums 2009. gadā prognozējams 4% apjomā līdz šim prognozēto 6% vietā.

Prognožu izmaiņas ietekmē problēmas finanšu nozarē, kuras izraisīja grūtības banku sektorā finanšu tirgus krīzes pēdējā posmā, kas radīja neskaidrības un nedrošību pasaules ekonomikā. Grūtības banku sektorā būtiski neietekmēs reklāmas tirgus apjomu, jo finanšu sektora reklāma veido tikai aptuveni 4% no kopējā reklāmas apjoma pasaulē. Taču reklāmas tirgus izaugsmi ietekmēs patērētāji, kuri centīsies taupīt līdzekļus, un reklāmdevēji, kuri rūpīgi analizēs savu budžetu, lai ietaupītu. Luksusa preču, ceļošanas pakalpojumu un izklaides nozares ir tās, kurās ir vērojams un prognozējams būtiskākais patēriņa un arī reklāmas investīciju samazinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Polijā, Krievijā un Turcijā zūd interese par kolektīvās iepirkšanās portāliem

Lelde Petrāne, 19.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina interneta izpētes un konsultāciju uzņēma Gemius dati, Polijā, Krievijā un Turcijā interese par kolektīvās iepirkšanās portāliem samazinās, bet Dānijā tā ir ievērojami pieaugusi. Kamēr Turcijā šādus portālus visbiežāk apmeklē pircēji vecuma grupā no 18 līdz 34 gadiem, Dānijā tie ir interneta lietotāji vecumā virs 45 gadiem.

Gemius ir izpētījis kolektīvo iepirkšanās portālu popularitāti Polijā, Krievijā, Turcijā un Dānijā. Kā rāda dati, vislielākais intereses zudums par kolektīvās iepirkšanās portāliem novērojams Krievijā - salīdzinot ar situāciju pirms diviem gadiem, portālu auditorija samazinājusies no 38% līdz 8%. Arī Polijā manāms auditorijas kritums no 27% līdz 12%, bet Turcijā no 27% līdz 22%. Pretēja situācija ir Dānijā, kur kolektīvo iepirkšanās portālu auditorija pieaugusi no 5% līdz 13%.

Kristians Hjorts, nozares ekspers un Gemius filiāles vadītājs Dānijā skaidro: «Šīs situācijas pamatā ir divi iemesli. Pirmkārt - kolektīvās iepirkšanās portāli Dānijā parādījās vēlāk nekā citās valstīs, kur veikts Gemius pētījums. Otrkārt - Dānijā lēnām, bet ir novērojama ekonomiskā izausgme. Lai arī cilvēki ir sākuši tērēt vairāk naudas, vēlme saņemt izdevīgus piedāvājumus nav zudusi. Tas ir tieši tas, ko klientiem piedāvā kolektīvās iepirkšanās portāli.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas reklāmas asociācijas (LRA) un TNS Latvija apkopotie dati par 2007. gada mediju reklāmas tirgu liecina, ka kopējais reklāmas tirgus ir pieaudzis par 24% līdz 93,94 miljoniem latu. 2006. gadā Latvijas reklāmas tirgus pieauga līdz 76 miljoniem latu.

2% - jauni reklāmdevēji ar jaunu budžetu;

3% - esošie reklāmdevēji palielina reklāmas apjomus;

19% - mediju inflācija jeb reklāmas izvietošanas cenu palielināšanās.

TV gadījumā tiešā cenu inflācija ir bijusi 16%, internetā tā sasniegusi pat 30%, savukārt preses situācija nav tik viennozīmīga. Preses reklāmdevēji, izvietojot reklāmas tādos pašos apjomos, kā 2006. gadā, par to ir maksājuši 23% dārgāk. Taču tas ir saistīts arī ar izvietojuma kvalitātes maiņu, pārgrupējot ievērojamus budžetus no laikrakstiem uz žurnāliem un pērkot reklāmu par atbilstoši augstāku cenu, norāda LRA Apvienotās Nozares komitejas priekšsēdētājs Kaspars Ulsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomi 2007. gada jūlijā

, 28.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28.08.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi jūlija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere komentē, ka, kā jau tika prognozēts, jūlijā bija vērojams tradicionālais mediju reklāmas tirgus apjomu kritums - TV, presē un radio reklāmas apjoms samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada jūlijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar jūniju, ir krities par 12 %. Attiecīgi jūlijā tika reģistrēti 2,09 miljoni cm², bet jūnijā - 2,37 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada jūlijā presē reģistrēti 14 663 reklāmas gadījumi, kas ir par 2 % vairāk nekā 2006.gada jūlijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 342 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūlijā bijuši: Tele2, Elkor, Maxima, Bite, LMT, L’Oreal, Cellxl.lv, DNB Nord, Rebus, Mono M. Reklamētākās markas presē – Maxima, DNB Nord, Tele2.

Televīzija

Televīzijā jūlijā, salīdzinot arī jūniju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 19 %. Jūlijā televīzijā noraidītas 39,5 tūkstoši minūtes, bet jūnijā – 48,7 tūkstoši minūtes reklāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Martā Latvijā auguši reklāmas apjomi

, 28.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar februāri, visos medijos novērojams reklāmas apjoma pieaugums.

Par to liecina TNS Latvia apkopotie 2009.gada marta mediju reklāmas tirgus rezultāti. Trīs reklamētākās nozares pēc bruto reklāmas apjoma latos martā bija sakari un biroja aprīkojums, kosmētikas un higiēnas nozare, kā arī pārtikas produkti,

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā martā, salīdzinot ar februāri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs palielinājies par 12 %. Februārī televīzijā noraidītas 30 243 minūtes, bet martā – 33 951 minūte reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada martā bija 83 195 reklāmas, kas gan, salīdzinot ar 2008. gada martu, kad tika reģistrēti 115 163 reklāmas gadījumi, ir par 28 % mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi augusta televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Pēc jūlijā konstatētā mediju reklāmas tirgus apjomu krituma, augustā bija vērojams TV reklāmas apjomu kāpums, savukārt presē un radio reklāmas apjoms samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šā gada augustā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar jūliju, ir krities par 9 %. Attiecīgi augustā tika reģistrēti 1,89 miljoni cm², bet jūlijā - 2,09 miljoni cm² reklāmas.

Šā gada augustā presē reģistrēti 14 977 reklāmas gadījumi, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada augustā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 15 842 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) augustā bijuši: Elkor, Bite, LMT, Rebus, L’Oreal, Cellxl.lv, Maxima, Procter & Gamble, Express Tours, DNB Nord. Reklamētākās markas presē – Podium, Maxima, Garnier.

Televīzija

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas tirgus pamazām, bet stabili atgūstas

Elīna Pankovska, 27.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada septembrī, analizējot reklāmas apjomu pēc laukuma kvadrātcentimetros un reklāmas minūtēm, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, medijos ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums. Par to liecina pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopotie dati par šā gada septembri.

Televīzijā septembrī, salīdzinot ar augustu, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 5%. Kopumā septembrī televīzijā noraidīti 42,9 tūkst. reklāmas minūšu, bet augustā – 40,72 tūkst.

TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka kopumā reklāmas tirgū šī gada pirmajos trijos ceturkšņos novērojamas pozitīvas tendences, kas liecina, ka tirgus pamazām, bet stabili atgūstas pēc krituma.

Šogad arī kopējais reklāmu garums ir bijis par 15% lielāks. Septembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Procter& Gamble, Bite, Tele2, Henkel un Unilever, bet reklamētākie zīmoli televīzijā bija Bite, Tele2, Zelta Zivtiņa, Maxima un Bifri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Oktobrī - reklāmas apjomu kāpums

, 03.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi oktobra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Oktobrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV, preses un radio reklāmas apjomu kāpums.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada oktobrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar septembri, ir pieaudzis par 14 %. Attiecīgi oktobrī tika reģistrēti 2,89 miljoni cm², bet septembrī - 2,53 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada oktobrī presē reģistrēti 16 974 reklāmas gadījumi, kas ir par 1 % mazāk nekā 2006.gada oktobrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 17 187 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) oktobrī bijuši: Parex, Tele2, DNB Nord, Bite, Maxima, Reaton, L’Oreal, Auto Halle, Procter & Gamble, Hansabanka. Reklamētākās markas presē – Parex, Maxima, Tele2.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Preses un TV reklāmas apjoms samazinājies

, 29.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi decembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Decembrī mediju reklāmas tirgū preses un TV reklāmas apjoms samazinājās, savukārt radio tie nedaudz pieauga.

Prese

TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere norāda, ka reklāmas apjoms 2007. gada decembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar novembri, ir sarucis par 24 %. Attiecīgi decembrī tika reģistrēti 2,36 miljoni cm², bet novembrī - 3,12 miljoni cm² reklāmas.

2007. gada decembrī presē reģistrēti 12 436 reklāmas gadījumi, kas ir par 13 % mazāk nekā 2006.gada decembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 373 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) decembrī bijuši: LMT, Tele2, Maxima, Philips Latvia, Parex, Rietumu banka, DNB Nord, Hansabanka, Rimi, Rebus. Reklamētākās markas presē – Okarte, Maxima, Parex.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aug reklāmas apjomi elektroniskajos medijos

Vēsma Lēvalde, Db, 26.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009.gada oktobrī televīzijā, salīdzinot ar septembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 8 %, bet radio - par 7 %.

Tā liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia Reklāmu reģistra apkopotie 2009.gada oktobra reklāmas tirgus rezultāti. Oktobrī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, televīzijas un radio reklāmas minūtēm un reklāmu skaita internetā, salīdzinot ar septembri, TV un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē un internetā redzams neliels kritums.

Oktobrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: Procter & Gamble, HenkelL, Tele2, Reckitt Benckiser, Ferrero, Unliver, Danone, Kraft Foods, Rimi, Lattelecom. Reklamētākās markas televīzijā: Tele2, Zelta Zivtiņa un Lattelecom. Oktobra lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: Lattelecom, DEPO DIY, Bite, Rimi, LMT, Maxima, STtatoilL, Tele2, BT 1, RD. Reklamētākās markas: Lattelecom, DEPO un Rimi. Savukārt presē Reklāmas apjoms 2009. gada oktobrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2009. gada septembri, ir samazinājies par 1 %. Septembrī tika reģistrēti 1.19 miljoni cm², bet oktobrī – 1.17 miljoni cm² reklāmas. Šī gada oktobrī presē reklāmas bijis par 32 % mazāk nekā 2008.gada oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Radio reklāmas apjoms samazinājies

, 24.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Septembrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV un preses reklāmas apjomu kāpums, savukārt radio reklāmas apjoms nedaudz samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada septembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar augustu, ir pieaudzis par 34 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,53 miljoni cm², bet augustā - 1,89 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada septembrī presē reģistrēts 15 461 reklāmas gadījums, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 243 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bijuši: Bite, LMT, L’Oreal, Maxima, Elkor, Parex, Hansabanka, Rimi, Lattelecom, Tele2. Reklamētākās markas presē – Maxima, Parex, Podium.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūlijā reklāmas apjomu kritums

, 28.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūlijā bijis vērojams tradicionālais mediju reklāmas tirgus apjomu kritums, liecina TNS Latvia dati. Uzzini, kuras ir piecas reklamētākās nozares jūlijā.

Reklāmas apjoms šā gada jūlijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar jūniju, ir krities par 12%. Attiecīgi jūlijā tika reģistrēti 2,09 miljoni cm², bet jūnijā - 2,37 miljoni cm² reklāmas.

Šā gada jūlijā presē reģistrēti 14 663 reklāmas gadījumi, kas ir par 2% vairāk nekā 2006.gada jūlijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 342 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūlijā bijuši: Tele2, Elkor, Maxima, Bite, LMT, L’Oreal, Cellxl.lv, DNB Nord, Rebus, Mono M. Reklamētākās markas presē – Maxima, DNB Nord, Tele2.

Televīzijā jūlijā, salīdzinot arī jūniju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 19%. Jūlijā televīzijā noraidītas 39,5 tūkstoši minūtes, bet jūnijā – 48,7 tūkstoši minūtes reklāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru