Latvijas reklāmas un sabiedrisko attiecību speciālisti par svarīgāko faktoru sadarbībai ar Latvijas portāliem uzskata portālu pakalpojumu cenas, liecina One.lv un Data Serviss veiktais pētījums. Savukārt efektivitāti un atdevi no reklāmas speciālisti pēc svarīguma ierindo tikai 5. vietā, Db.lv informēja one.lv mārketinga direktors Andrejs Sergejevs.
Pētījumu par speciālistu attieksmi pret Latvijas portāliem un svarīgākajiem faktoriem sadarbībā veica One.lv sadarbībā ar pētījumu kompāniju Data Serviss. Pētījuma mērķis bija noteikt mediju, reklāmas un sabiedrisko attiecību aģentūru pārstāvju attieksmi pret Latvijas vadošajiem portāliem, kā arī sniegt informāciju sadarbības un komunikācijas pilnveidošanai starp klientiem un pakalpojuma sniedzējiem.
62,9% respondentu kā svarīgāko sadarbības faktoru nosauca pakalpojuma cenas. Kā otrs svarīgākais sadarbības faktors minēta portāla darbinieku atsaucība (47,1%), trešais – portāla apmeklētāju skaits (42,9%). Šie trīs ir galvenie kritēriji, pēc kuriem mārketinga speciālisti izvēlas sadarbību ar kādu no Latvijas portāliem.
Sadarbībai svarīgi faktori (% respondentu atzinuši kā sadarbībai svarīgākos aspektus):
1. Pakalpojumu cenas 62,9%
2. Darbinieku atsaucība 47,1%
3. Portāla apmeklētāju skaits 42,9%
4. Portāla mērķauditorija 41,4%
5. Efektivitāte, atdeve no reklāmas 25,7%
6. Darbinieku profesionalitāte, kompetence 21,4%
7. Apkalpošanas, pieprasījuma apstrādes laiks 17,1%
Avots: One.lv; Data Serviss
''Saskaņā ar pētījuma rezultātiem efektivitāte un atdeve no reklāmas pēc svarīguma ieņem tikai 5. vietu. Tas ir pārsteidzošs fakts, īpaši ņemot vērā apstākli, ka mārketingā ļoti būtiska ir atdeve no reklāmas un ka online vidē dažkārt mārketinga efektivitāti ir iespējams izmērīt vieglāk un ātrāk nekā citos kanālos. Šo situāciju, iespējams, var izskaidrot ar to, ka interneta mārketings tikai attīstās, līdz ar to pietrūkst zināšanu par interneta mārketinga iespējām un tā novērtēšanas instrumentiem. Latvijas tirgū līdz šim netika pietiekami investēts online mārketinga efektivitātes novērtēšanā, bet, ņemot vērā straujo interneta attīstību, pienācis laiks attīstīt interneta mārketinga novērtēšanas instrumentus,'' teic Andrejs Sergejevs, One.lv mārketinga direktors.