Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izdzīvotu reklāmdrukas nozarē, svarīga ir kvalitāte un ātrums, jo klientiem visbiežāk viss ir bijis vajadzīgs jau vakar.

«Sākotnēji veikals bija kā joks, bet tas attīstās un sāk sevi atpelnīt,» stāsta digitālās drukas uzņēmuma SIA Parrot valdes loceklis Ģirts Draugs. Šis uzņēmums dibināts 2008.gadā, bet 2010.gadā realizēta ideja par tā struktūrvienību – dizaina drukas studijas Telpa izveidi. Tobrīd aiz loga bijusi krīze, bet pašlaik situācija tirgū ir stabilizējusies.

Pēc Ģ. Drauga teiktā, vairāk nopelnīt varot ar drukas pakalpojumiem, tomēr tirgus ir piesātināts – šādu pakalpojumu piedāvā daudz uzņēmumu. Piedāvājot tikai druku, nekad nevar iegūt plašāku pazīstamību, viņš saka. Līdz ar to uzņēmums sāka raudzīties plašāk – līdzās reklāmas drukai un prezentreklāmas produktiem studijā Telpa var iegādāties dažādus ielūgumus, dizaina kastītes, kanvas, individuāla dizaina foto tapetes un sienas uzlīmes. Dizaina drukas studija specializējusies arī restorānu un kafejnīcu ēdienkaršu izgatavošanā.

«Tiesa, ar šīm mazajām lietām vien izdzīvot nevar. Līdz ar to pārsvarā strādājam ar lieliem klientiem, proti, uzņēmumiem, kas nodrošina lielāko daļu ieņēmumu. Savukārt papildus pakalpojumi, kurus visbiežāk izvēlas individuālie klienti, aizņem vien 10% no apgrozījuma,» paskaidro Ģ. Draugs. Klientu portfelis procentuāli šāds: 50% uzņēmumu un tikpat privātpersonu. Atšķirība vien tāda, ka uzņēmumi veic pasūtījumus par krietni lielākām summām.

Tirgū noteikti ir vairāk nekā 10 spēcīgu spēlētāju, un SIA Parrot aizņem ļoti mazu tirgus daļu. Tās mērķis nav iekļūt lielāko un spēcīgāko reklāmas drukātāju vidū apjoma ziņā, bet tiekties pēc klientu apmierinātības. Tirgū parādās arī jauni spēlētāji, taču vienmēr aktuāls jautājums ir – cik ilgi tie spēs pastāvēt un ko piedāvās? «Nevar nopirkt printeri un cerēt, ka viss notiks. Lai kaut kas notiktu, ir jābūt kaut kādai vīzijai un noteikti būs daudz jāstrādā,» pārliecināts uzņēmuma īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotogrāfijas ir vērts saglabāt taustāmā veidā, jo tā ir vēsture, kas dod iespēju uz mirkli apsēsties un saprast, kā cilvēki un lietas laika gaitā mainās.

Tā uzskata Ģirts Draugs, Myprint (SIA Parrot Telpa un SIA Parrot Reklāma) līdzīpašnieks. Uzņēmums drukā dažādus foto produktus, kurus klienti var pasūtīt interneta vietnē myprint.lv, – kartītes, albumus, plakātus, kanvas, kalendārus utt. Ģirts uzsver, ka īpaši svarīgs ir iepakojums. «Katru albumu glīti ietinam pauspapīrā, uzlīmējam uzlīmīti, iepakojam speciāli šim produktam paredzētā kastītē, apsienam ar striķīti. Tas ir mežonīgs darbs un papildu izmaksas, bet tā vajag un viss. Tā iedodam produktam līdzi kaut ko īpašu, un cilvēku atsauksmes ir lieliskas,» viņš apgalvo.

Ģirts uzskata, ka labai fotogrāmatai nekas daudz nav vajadzīgs – labs papīrs un pārdomāts bilžu izvietojums. Myprint piedāvājumā ir viens albums, kur pasūtītājs neko īpaši nevar mainīt. Piemēram, ja konkrētā bilde ir kvadrāts, tad automātiski tiek paņemta fotogrāfija, vadoties pēc īsākās malas, un, ja tā ir vertikāla, daļa var tikt «nogriezta» un jāmeklē piemērotāka. Šī iemesla dēļ klientu apkalpošanā ir vairāk darba, jo cilvēki mēdz zvanīt un vaicāt, kāpēc tā. «Mēs šādā veidā viņus piespiežam izveidot skaistu albumu. Protams, ir arī fotogrāmatas, kur visu var darīt, kā vien pats vēlas, un ir cilvēki, kuri spēj uztaisīt kaut ko ļoti skaistu,» spriež Ģirts.

Komentāri

Pievienot komentāru