Lai izdzīvotu reklāmdrukas nozarē, svarīga ir kvalitāte un ātrums, jo klientiem visbiežāk viss ir bijis vajadzīgs jau vakar.
«Sākotnēji veikals bija kā joks, bet tas attīstās un sāk sevi atpelnīt,» stāsta digitālās drukas uzņēmuma SIA Parrot valdes loceklis Ģirts Draugs. Šis uzņēmums dibināts 2008.gadā, bet 2010.gadā realizēta ideja par tā struktūrvienību – dizaina drukas studijas Telpa izveidi. Tobrīd aiz loga bijusi krīze, bet pašlaik situācija tirgū ir stabilizējusies.
Pēc Ģ. Drauga teiktā, vairāk nopelnīt varot ar drukas pakalpojumiem, tomēr tirgus ir piesātināts – šādu pakalpojumu piedāvā daudz uzņēmumu. Piedāvājot tikai druku, nekad nevar iegūt plašāku pazīstamību, viņš saka. Līdz ar to uzņēmums sāka raudzīties plašāk – līdzās reklāmas drukai un prezentreklāmas produktiem studijā Telpa var iegādāties dažādus ielūgumus, dizaina kastītes, kanvas, individuāla dizaina foto tapetes un sienas uzlīmes. Dizaina drukas studija specializējusies arī restorānu un kafejnīcu ēdienkaršu izgatavošanā.
«Tiesa, ar šīm mazajām lietām vien izdzīvot nevar. Līdz ar to pārsvarā strādājam ar lieliem klientiem, proti, uzņēmumiem, kas nodrošina lielāko daļu ieņēmumu. Savukārt papildus pakalpojumi, kurus visbiežāk izvēlas individuālie klienti, aizņem vien 10% no apgrozījuma,» paskaidro Ģ. Draugs. Klientu portfelis procentuāli šāds: 50% uzņēmumu un tikpat privātpersonu. Atšķirība vien tāda, ka uzņēmumi veic pasūtījumus par krietni lielākām summām.
Tirgū noteikti ir vairāk nekā 10 spēcīgu spēlētāju, un SIA Parrot aizņem ļoti mazu tirgus daļu. Tās mērķis nav iekļūt lielāko un spēcīgāko reklāmas drukātāju vidū apjoma ziņā, bet tiekties pēc klientu apmierinātības. Tirgū parādās arī jauni spēlētāji, taču vienmēr aktuāls jautājums ir – cik ilgi tie spēs pastāvēt un ko piedāvās? «Nevar nopirkt printeri un cerēt, ka viss notiks. Lai kaut kas notiktu, ir jābūt kaut kādai vīzijai un noteikti būs daudz jāstrādā,» pārliecināts uzņēmuma īpašnieks.