Jaunākais izdevums

Renault pievienojies automobiļu ražotāju pulkam, kuri elektrodzinējus ražo paši. R240 dzinējs ZOE modelim tiek ražots Cléon rūpnīcā Francijā.

Ražotne patlaban strādā tā, lai gada laikā saražotu 50 000 dzinēju, bet šo skaitli iespējams palielināt līdz pat 100 000 vienību.

To, kā notiek dzinēju ražošana, skatieties raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Zināms, kurš ieguvis biļetes uz KASPERSKY LAB RIGA OPEN 2015 - EUROPEAN SNOOKER TOUR

Dienas Bizness, 30.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzvarētājs ir noskaidrots. Biznesa portāls www.db.lv paziņo, ka 2 biļetes uz KASPERSKY LAB RIGA OPEN 2015 - EUROPEAN SNOOKER TOUR ir ieguvis Rolands Žīgurs.

Viņš uz Arēnu Rīga kopā ar pavadoni varēs doties svētdien, 02.08.15, plkst 10. Ar uzvarētāju sazināsimies personīgi.

Tiem, kuri gribēja iegūt biļetes, bija jāatbild, no kuras www.db.lv raksta galerijas ņemta norādītā fotogrāfija, kā arī bija jābūt www.db.lv profila sekotājiem sociālajā vietnē Facebook (https://www.facebook.com/DienasBizness). Pareizā atbilde ir: no raksta Renault rūpnīca, kur ražo R240 elektrodzinējus - fotogrāfijās (http://www.db.lv/foto-video/foto/renault-rupnica-kur-razo-r240-elektrodzinejus-fotografijas-435574).

Paldies visiem, kuri piedalījās! Apsveicam uzvarētāju!

Otro reizi Latvijā notiks viens no Pasaules Profesionālās Biljarda un Snūkera Asociācijas (WPBSA) rīkotajiem reitinga turnīriem profesionāļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra Reuters fotogrāfijās iemūžinājusi Bluecar elektriskā pilsētas auto montāžas līniju Renault Dieppe rūpnīcā Francijas rietumdaļā.

2015. gada jūnijā Renault uzsāka Bollore Bluecar ražošanu sadarbībā ar konglomerātu Bollore.

Auto ražošanas process skatāms fotogrāfijās raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves kompānija Renault pirmdien Ķīnā atklājusi uzņēmuma pirmo rūpnīcu šajā valstī, tādējādi cenšoties palielināt klātbūtni pasaulē lielākajā automašīnu tirgū.

Rūpnīca Uhaņā ir kopuzņēmums ar Ķīnas ražotāju Dongfeng un tā spēs saražot 150 000 automašīnu gadā.

«Ķīna ir izaugsmes veicinātājs globālajai automašīnu nozarei,» norāda Renault vadītājs Karloss Gosns. «Šī rūpnīca ir pirmais lielais solis Dongfeng-Renault kopuzņēmuma attīstībai un Renault izaugsmei.»

No sākuma šajā rūpnīcā tiks ražots Renault jaunākais modelis Kadjar.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FM: Rūpniecības izaugsmes perspektīvas šogad ir labas

Lelde Petrāne, 05.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākie statistikas dati par rūpniecības produkcijas izlaidi ir iepriecinoši, jo ražošanas apjomu pieaugums par 5,1% šā gada maijā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, nodrošināja rūpniecības izlaides rekordapjomu. Lielāko pozitīvo ietekmi uz rūpniecības izlaidi radīja apstrādes rūpniecības izaugsme 5,3% apmērā, ko savukārt veicināja apjomu pieaugums lielākajā daļā tās apakšnozaru, informē Finanšu ministrija.

Viena no straujāk augošajām apakšnozarēm šā gada maijā bija gatavo metālizstrādājumu ražošana, kuras apjomi gada laikā pieauga par 19,6%, sasniedzot augstāko izlaides līmeni, kāds jebkad apakšnozarē ticis fiksēts. Šajā apakšnozarē veiktās nefinanšu investīcijas ir pieaugušas kopš 2014. gada, tai skaitā šā gada pirmajā ceturksnī investīciju vērtība pieauga par 13,6%, salīdzinot ar 2015. gada attiecīgo ceturksni. Tādējādi var secināt, ka metālapstrādes uzņēmumu darbībā šogad atspoguļojas iepriekš veikto investīciju rezultāti, jo 2016. gada piecos mēnešos kopumā gatavo metālizstrādājumu ražošanas izlaide ir pieaugusi par 7,6%. Pie tam šogad ir paplašinājies arī viens no Latvijas metālapstrādes uzņēmumiem, izveidojot jaunu un modernu ražotni, tādējādi turpmāk pozitīvi ietekmējot metālapstrādes nozares izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs Renault varētu pārtraukt piedāvāt dīzeļmotorus lielākajai daļai automašīnu, kas tiek pārdotas Eiropā, ziņo ārvalstu mediji.

Šāds solis būtu reakcija uz izmaksām, kādas rodas, lai nodrošinātu, ka dīzeļa dzinēji atbilst stingrākiem emisiju noteikumiem.

Par šādu iespējamo Renault lēmumu ziņojusi aģentūra Reuters, bet pats autoražotājs to vēl nav apstiprinājis. Taču tā pārstāvji iepriekš atzinuši, ka stingrāki emisiju standarti un testēšana dīzeļmotoru izmantošanu ražošanā varētu padarīt neekonomisku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Atklāj jaunu Audi rūpnīcu, no kuras auto eksportēs arī uz Latviju

Lelde Petrāne, 04.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Audi atklājis jaunu rūpnīcu Meksikā, ar to paplašinot ražošanas tīklu.

Tā ir pirmā Audi rūpnīca Ziemeļamerikā, kuras ražošanas jauda ik gadu sasniegs līdz 150 000 premium klases automobiļu. Rūpnīca atrodas Sanhosē Čiapā (San José Chiapa), Puebla (Puebla) štatā. Tajā tiks ražots arī Parīzes motoršovā prezentētais Audi modelis Q5, kas no šīs rūpnīcas nonāks arī Latvijā. Pirmās Meksikā saražotās Q5 automašīnas Latvijā parādīsies 2017.gada janvārī.

«Meksikas rūpnīca ir pagrieziena punkts mūsu uzņēmuma vēsturē un vienlaikus arī svarīgs solis mūsu starptautiskajā attīstībā. Tā ir viena no vismodernākajām rūpnīcām Ziemeļamerikā, kas ļauj mums paplašināt ražošanas tīklu un nodrošināt vēl efektīvāku zīmola modeļu eksportu visā pasaulē,» norāda Audi valdes priekšsēdētājs Prof. Ruperts Štadlers. Meksikai pašlaik ir noslēgti divpadsmit brīvās tirdzniecības līgumi ar vairāk nekā 50 valstīm, tādējādi veicinot labu vidi tirdzniecībai un ekonomikai kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti ģimenisko minivenu norietam, Renault Scenic un Grand Scenic turpina iesākto un ceļ galdā jaunākos modeļus

Nav jau arī tā, ka visi ir uzgriezuši muguru savulaik tik populārās klases automobiļiem. Francijā un Vācijā joprojām mājo milzīga auditorija, kas krosoveru un pseidokrosoveru vietā arvien paliek uzticīgi miniveniem ar funkcionālu un ērti transformējamu salonu. Tas gan ir tiesa: jo tālāk uz ziemeļaustrumiem, jo vairāk minivenu jeb Renault Scenic/Grand Scenic kapitulēs milzīgajai SUV un pseidokrosoveru armijai.

Lielākā jezga Renault Scenic/Grand Scenic iznākšanas reizē tika sacelta ap tā apriepojumu. Kad Ženēvas autoizstādes laikā Renault paziņoja, ka visi Scenic un Grand Scenic tiks aprīkoti tikai un vienīgi ar 20 collu ripuļiem, pat kaislīgākie franču minivena fani izbrīnā iepleta acis. Testu laikā slavenajā Bordo reģionā Francijā noskaidrots, ka Scenic&Grand Scenic dīvaino 195/55/R20 riepu izmēru vismaz starta stadijā ražos tikai Michelin, Continental un Good Year, ko paredz noslēgtā vienošanās ar Renault.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Severstal Distribution Latvijā samazina ražošanu

LETA, 30.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā to, ka rūpnieciskā ražošana Latvijā kļūst aizvien dārgāka pastāvīgi paaugstināto nodokļu un dažādu nodevu ieviešanas dēļ, tirdzniecības-ražošanas uzņēmums SIA Severstal Distribution pieņēmis lēmumu samazināt ražošanas plānus Latvijā, aģentūrai LETA sacīja Severstal Distribution pārstāve Olga Ņesterova.

Izvērtējot biznesa vides riskus, mēs pieņēmām lēmumu samazināt ražošanas plānus Latvijā. Uzņēmējdarbības vides izmaiņas Latvijā, tostarp energoresursu cenu pieaugums, nodokļu kāpums, papildu ierobežojumi uzņēmējdarbībai, - visi šie faktori nav labvēlīgi ražošanas attīstībai. Mūsu valsts kļūst pārlieku dārga rūpniecības biznesam, skaidro SIA Severstal Distribution" ģenerāldirektors un valdes priekšsēdētājs Andrejs Aleksejevs.

Kopumā uzņēmumā strādā 260 cilvēki, no kuriem trešdaļa nodarbināti ražošanā. Severstal Distribution izdevumi ražošanā nodarbināto cilvēku atalgojumam vidēji sasniedz 1720 eiro mēnesī, bet katras darbvietas uzturēšana ražošanā prasa vēl 4000 eiro mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Noslēgti pirmie ES fondu līgumi par ražošanas telpu un infrastruktūras izveidi vai rekonstrukciju

Žanete Hāka, 16.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ar pieciem uzņēmumiem ir noslēgusi līgumus par Eiropas Savienības (ES) fondu projektu īstenošanu programmā, kas paredz Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) atbalstu ieguldījumiem ražošanas telpu un infrastruktūras izveidei vai rekonstrukcijai. Plānoto investīciju amplitūda šo projektu ietvaros ir no 780 tūkstošiem eiro līdz 1,8 miljoniem eiro, informē CFLA.

Ar SIA M.P. Socks, kas ir Dānijas uzņēmuma AS MP Denmark meitas uzņēmums, noslēgtais līgums paredz ražošanas paplašināšanu un ražošanas jaudas palielināšanu visos ražošanas posmos. Projekta ietvaros plānots radīt vismaz 11 jaunas darba vietas. Kopējās projekta attiecināmās izmaksas - 963 634.38 eiro, tai skaitā ERAF ieguldījums - 433 635.47 eiro.

Metāla izstrādājumu un metāla konstrukciju ražotājs AS Mārupes Metālmeistars ar CFLA noslēgtā līguma ietvaros būvēs jaunu ražošanas ēku, lai ieviestu ražošanā jaunu produktu – lielgabarīta un lielsvara metāla konstrukcijas. Jaunbūves kopējā platība būs 5 584,6 m2. Tāpat projekta ietvaros tiks radītas vismaz 20 jaunas darba vietas. Projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 1 776 623.87 eiro, tai skaitā ERAF - 799 480.74 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Biznesa maratonists: Biolars stiprina pozīcijas Eiropā

Kristīne Stepiņa, 18.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Olaines ķīmiskā rūpnīca Biolars investē modernās tehnoloģijās, rada konkurētspējīgus produktus un apgūst jaunus eksporta tirgus

Šobrīd uzņēmumā ir 184 darbinieki, no tiem daudzi ir veterāni, kuri rūpnīcā strādā kopš tās pirmsākumiem. Pašlaik Biolars ražo aptuveni 100 dažādu nosaukumu produktus, galvenais fokuss uz polimerizācijas iniciatoriem. Puse no 18 hektārus lielās rūpnīcas teritorijas kopš padomju laikiem netiek izmantota, vairākas ražošanas ēkas ir iekonservētas. Pagaidām rūpnīcas vadība tās negrasās nedz pārdot, nedz iznomāt, cerot uz to pielietojumu, kad tiks paplašināta ražošana.

1994. gadā rūpnīcu privatizēja Jurijs Daņilko, kurš līdz tam bija izveidojis veiksmīgu karjeru Rīgas laku un krāsu rūpnīcā un 1986. gadā dibinājis kooperatīvu Nitra, kurš vēlāk tika iekļauts rūpnīcā Biolars kā krāsu ražošanas struktūrvienība. «Kad tēvs privatizēja uzņēmumu, tajā ražošana nenotika, cehu darbība bija apturēta. Rūpnīcā strādāja tikai kādi 10–15 cilvēki, kuri uzturēja infrastruktūru, un administrācija,» atceras Pāvels Daņilko, kurš uzņēmumu vada kopš tēva nāves 2015. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Lietu internets gudrai un produktīvai ražošanai

Jānis Vēvers, 28.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom piedāvātais lietu interneta risinājums mazajiem un vidējiem uzņēmumiem – ražošanas iekārtu pārvaldības sistēma – ļauj tiešsaistē sekot līdzi ražošanas līniju produktivitātei un palīdz uzņēmumiem efektīvāk plānot resursu sadali

No konveijera tikko noripojis kārtējais produkcijas iepakojums, un birojā par to jau zina, kā arī to, kura maiņa strādā ātrāk, vai cehs vienmēr ir pietiekami noslogots un kādu iemeslu dēļ rodas dīkstāves. Uzņēmuma vadībai viss ražošanas process ir kā uz delnas un momentā, pat ja tā apmetusies vienā pilsētā, bet rūpnīcas izkaisītas daudzās citās.

Tas iespējams, pateicoties aizvien plašāku pielietojumu iegūstošajām lietu interneta tehnoloģijām, kas paver jaunas iespējas pakalpojumiem ne vien gudrākai pilsētas pārvaldībai, bet arī moderniem risinājumiem biznesa klienta vajadzībām. Nepieciešamību kļūt arvien produktīvākiem un efektīvākiem uzņēmumiem palīdz īstenot jaunais Lattelecom ražošanas pārvaldības risinājums. Turklāt būtiski, ka ražotājam tas neprasa lielus kapitālieguldījumus, jo pakalpojumu līdz ar nepieciešamajām papildu iekārtām viņš abonē, līdzīgi kā internetu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Canon fotoprinteris Pixma TS8250 ar sešām tintes kasetnēm piešķir fotogrāfijām dzīvīgākas krāsas

Virzoties uz moderno bezpapīra koncepcijas biroju, daudzos uzņēmumos printeris kļūst aizvien mazāk noslogots, un dažviet ceļu līdz tam atceras vairs tikai spītīgākie papīra apdrukāšanas piekritēji. Tomēr ik pa laikam ikvienam šo to nākas izdrukāt, tādēļ arī ražotāji turpina laist tirgū aizvien jaunus modeļus un meklēt ceļu uz patērētāju sirdi un naudasmaku ar modernām funkcijām. Arī Canon pērnajā rudenī iepazīstināja ar jaunas produkcijas klāstu, kurā ar neparastu izskatu izceļas PixmaTS8250.

Kamēr liela daļa vienkāršo mājas printeru kļuvuši tik lēti, ka, šķiet, ražotājs nolēmis pelnīt vien ar tintes kasetņu tirgošanu, šim fotoprinteru sērijas drukātājam paredzēta cita misija. Tas nesola lētu ekspluatāciju, bet gan augstu kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinot, cik spēcīgs Renault ir komerctransporta segmentā, jaunā pikapa Renault Alaskan parādīšanās bija loģiska un pat ļoti gaidīta

Renault Alaskan ir patiešām vērtīgs papildinājums Renault jau tā plašajā komerctransporta piedāvājumā. Daudzām kompānijām, kuras ikdienā izmanto Renault Trafic, Renault Kangoo vai Master, ja būs vajadzība arī pēc kārtīga bezceļa auto ar kravas kasti, turpmāk tas vairs nebūs jāmeklē pie citiem ražotājiem. Viss vajadzīgais vieglais komerctransports būs nopērkams pie Renault tirgotājiem. Ir jau nedaudz skumji, ka Alaskan ir parādījies pēc Nissan Navara, attiecīgi par spīti tam, ka Spānijā ražotais Renault Alaskan ir teju identiska Nissan Navara kopija, cīņa par klientu labvēlību nav un arī nebūs viegla. Kā zināms, pikapu pircēji ir klasisku vērtību cienītāji un katru jaunpienācēju uzlūko ar aizdomām un rafinētu izpēti, protams, ja vispār rodas interese par iepriekš nedzirdētu produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūves kompānija «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) pirmdien ierosinājusi apvienošanos ar Francijas autoražotāju «Renault», kas abiem uzņēmumiem varētu ietaupīt vairākus miljardus dolāru.

«Fiat Chrysler Automobiles» pirmdien publiskotajā paziņojumā norāda, ka 50% apvienotā uzņēmuma akciju piederēs FCA akcionāriem, bet 50% nonāks «Renault» akcionāru īpašumā.

Apvienotā uzņēmuma akcijas tiktu kotētas Parīzes, Ņujorkas un Milānas fondu biržās, un tas kļūtu par pasaulē trešo lielāko autoražotāju.

«Renault» padome pirmdienas rītā netālu no Parīzes rīko sanāksmi, lai pārrunātu iespējamo apvienošanos ar FCA. Informācijas avots gan skaidro, ka lēmums šajā jautājumā līdz dienas beigām nav gaidāms.

«Lēmuma pieņemšanai būs nepieciešamas vairākas dienas vai pat nedēļas,» vēsta informācijas avots.

Pārrunas abu uzņēmumu starpā norisinās jau vairākas pēdējās nedēļas, ņemot vērā nepieciešamību ietaupīt finanšu līdzekļus laikā, kad aizvien pieaug izmaksas, autorūpniecības nozarei pievēršoties elektrisko un autonomās braukšanas automobiļu ražošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat Chrysler atsauc piedāvājumu apvienoties ar Renault

LETA--AFP/AP/DPA, 06.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūvnieks «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) ceturtdien atsauca piedāvājumu apvienoties ar Francijas autoražotāju «Renault», norādot, ka šāds lēmums pieņemts, jo gaidāms, ka nebūs iespējams panākt vienošanos ar Francijas valdību.

«Pašlaik Francijā nav politisko apstākļu, lai īstenotu šādu vienošanos,» teikts FCA paziņojumā.

«Renault» iepriekš pavēstīja, ka tā uzraudzības padome nav spējusi pieņemt lēmumu apvienošanās jautājumā sēdē trešdienas vakarā, jo valdības pārstāvis lūdzis atlikt galīgā lēmuma pieņemšanu līdz vēlākam laikam. Francijas valsts ar 15% akciju ir lielākais «Renault» īpašnieks.

Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs pagājušajā nedēļā sacīja, ka abu uzņēmumu apvienošanās būtu «reāla iespēja Francijas autobūves industrijai».

Tomēr Francijas valdība izvirzīja vairākus nosacījumus, tostarp, ka apvienošanās rezultātā nedrīkst tikt slēgtas rūpnīcas, ka apvienotā uzņēmuma galvenajai mītnei jābūt Francijā, ka jāturpina pastāvēt «Renault» un Japānas autobūvētāja «Nissan» aliansei, kā arī pieprasīja sniegt garantijas, ka tiks veiktas investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūves uzņēmuma «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) vadītājs Maiks Menlijs joprojām ir atvērts iespējamībai atjaunot apvienošanās sarunas ar Francijas autoražotāju «Renault», liecina pirmdien laikrakstā «Financial Times» publicētā intervija.

Menlijs intervijā «Financial Times» norāda, ka pamata loģika, kas atbalstīja šo iespējamo apvienošanos, joprojām saglabājas, neskatoties uz FCA lēmumu jūnijā atsaukt piedāvājumu apvienoties ar «Renault».

Kā ziņots, FCA jūnija sākumā ierosināja apvienošanos ar «Renault», kas abiem uzņēmumiem varētu ietaupīt vairākus miljardus eiro.

Taču neilgi pēc tam FCA šo piedāvājumu atsauca, norādot, ka šāds lēmums pieņemts, jo gaidāms, ka nebūs iespējams panākt vienošanos ar Francijas valdību, kurai pieder 15% «Renault» akciju.

Francijas valdība gan jūnijā paziņoja, ka būtu gatava samazināt sev piederošo «Renault» akciju daļu, ja tas uzlabotu attiecības ar Japānas partneri «Nissan».

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Feins, bet nepamanīts produkts

Aldis Zelmenis, 20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visos griezumos Renault Kadjar ir viens no kompakto krosoveru segmenta labākajiem paraugiem. Tikai bēda ir tā, ka Latvijā tas ir pilnībā izkritis no pircēju redzesloka

Iespējams, daudzi pat nezina, ka Renault Kadjar ir populārā Nissan Qashqai asinsradinieks, kas pasniegts līdzīgā tehniskā izpildījumā, toties ar acīmredzami krāšņāku bižutēriju ārpusē un kvalitatīvāku apdari iekšpusē. Savulaik Kadjar kā viens no pēdējiem pievienojās kompakto krosoveru ballītei jeb laikā, kad Nissan Qashqai un tam līdzīgie straujos tempos jau bija uzaudzējuši iespaidīgu pircēju auditoriju. Var teikt, ka Kadjar paspēja ielēkt vilcienā, taču tikai pēdējā vagonā. Tas ir vēl viens apliecinājums tam, cik svarīgs autoindustrijā ir taimings – laiks, kad tirgū tiek palaists jauns modelis. Kadjar iznāciens nenoliedzami bija novēlots, tāpēc nedrīkst pārmest, ka liela daļa klientu Latvijā pat nepamanīja šāda modeļa esamību. Žēl, jo Renault Kadjar patiešām ir konkurētspējīgs un visos griezumos labs pirkums tiem, kam interesē moderns pilsētas krosovers, kas pieejams gan ar priekšpiedziņu, gan ar pilnpiedziņu. Arī svaigākajam Kadjar ir veikti vairāki noderīgi uzlabojumi, tostarp motortelpā tam ir nonākuši jaunie 1,3 litru tilpuma benzīna turbomotori ar 140 un 160 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Clio: mazs, bet ar plašu dvēseli

Aldis Zelmenis, speciāli DB, 26.02.2020

"Renault Clio", ņemot vērā pārdošanas apjomus, Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus un ir pārdošanas līderis starp mazās klases modeļiem. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču "Renault" prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault Clio" ir viens no tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?

Jāsāk ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo jaunākās paaudzes "Clio" ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.

Pēc būtības šodien jaunākā "Renault Clio" apkārtmēri atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.

Starp citu, ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault Clio" izmēram līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē vai divatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne, 16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru