Citas ziņas

Rīgā par divdesmit sakārtotām ielām vairāk

, 25.07.2008

Jaunākais izdevums

Kopš maija pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma jau 20 vietās ir pabeigti ielu rekonstrukcijas vai seguma atjaunošanas darbi.

Šogad kopumā pēc departamenta pasūtījuma būtiski ielu uzlabošanas darbi paredzēti 39 galvaspilsētas vietās, no tām 26 vietās paredzēts veikt seguma periodisko atjaunošanu, 13 vietās ieplānots veikt ielas rekonstrukciju.

Pilnībā jauns asfaltbetona segums ir uzklāts 18 vietās:

Apūzes ielas posmā no Anniņmuižas ielas nr. 17 līdz Paula Lejiņa ielai,

Bajāru ielas posmā no Burtnieku ielas līdz Lielvārdes ielai,

Brīvības ielas posmā no Elizabetes ielas līdz Ģertrūdes ielai,

Bukultu ielā visā garumā,

Buļļu ielas posmā no Dzirciema ielas līdz dzelzceļa pārbrauktuvei,

Duntes ielas posmā no Upes ielas līdz Laktas ielai,

Granīta ielā visā garumā,

Jaunrozes ielas posmā no Vietalvas ielas līdz Zeltiņu ielai,

Krišjāņa Valdemāra ielas posmā no Zirņu ielas līdz Upes ielai,

Lielās ielas posmā no Silikātu ielas līdz Velkoņu ielai,

Maskavas ielas posmā no Višķu ielas līdz pilsētas robežai pa atsevišķiem posmiem,

Pilsoņu ielas posmā no Ventspils ielas līdz Tukuma ielai,

Pīkola ielā visā garumā, Rāmuļu ielā visā garumā,

Remīnes ielas posmā no Laimdotas ielas līdz Ķeguma ielai,

Skujenes ielā visā garumā,

Stārķu ielas posmā no Ieriķu ielas līdz Dzelzavas ielai un Ventspils ielas posmā no Mārupes ielas līdz Pilsoņu ielai.

Tāpat Kurzemes prospektā starp Jūrmalas gatvi un Airītes ielu ir izbūvētas jaunas apgriešanās vietas un Kuģu ielā pretī ēkai nr. 24 ir izbūvēta tūristu autobusu stāvvieta.

Šobrīd būvdarbi turpinās 12 vietās, būvdarbi vēl tiks uzsākti septiņās vietās. Ielu seguma periodisko atjaunošanu veic ielu posmos, kur līdzšinējais asfaltbetona segums bija sliktā tehniskā stāvoklī un ielas stāvokļa uzlabošanai nepieciešams uzklāt jaunu segumu, saglabājot līdzšinējos ielas ģeometriskos parametrus. Savukārt rekonstrukciju veic ielu posmos, kur to sakārtošanai nepieciešams pārbūvēt arī ielas pamatni.

Informāciju sagatavoja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Bankas pārvērš valsts iestādēs

Sandris Točs, speciāli DB, 16.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās privātos uzņēmumos, kāda notiek finanšu jomā, īpaši Latvijā,» intervijā Dienas Biznesam saka likvidējamās ABLV Bank īpašnieks Ernests Bernis

Eiropas Savienības tiesiskuma līmenis mums vienmēr ir bijis tas, uz ko Latvijai vajag tiekties. Tagad Eiropas Savienība, lasot medijus, kļuvusi par «pasaules naudas atmazgātāju paradīzi». Kas notiek?

Jāatzīst, ka patreiz cīņa ar naudas atmazgāšanu banku un finanšu nozarē ir galvenā tēma, ar to ir saistīti galvenie riski un tās ir lielākās galvassāpes visiem banku vadītājiem. Tāpēc, ka pasaule tomēr mainās. Ja kaut kas bija pieņemts pirms desmit vai divdesmit gadiem, tad, pasaulei attīstoties, tas vairs nav pieņemams. Ko es ar to gribu pateikt? Visur banku sektorā ir vērojama milzīga spriedze, kas ir saistīta ar to, ka ir ļoti liels spiediens no valsts puses, lai apkarotu nodokļu nemaksāšanu, korupciju un noziedzību. Valdības uzskata, ka reālais cīņas lauks ar šiem noziegumiem ir finanses. Nosacīti pirms piecpadsmit, divdesmit gadiem bija tā robeža, kad pienākumu cīnīties ar šiem noziegumiem no valsts iestādēm sāka pārlikt uz bankām. Sprieda tā – ja noziedzniekiem nebūs iespējas operēt ar savu naudu, tas samazinās noziedzību. Domāju, ka kopumā jā, tā ir pareiza pieeja. Tikai diemžēl patreiz mēs vērojam to, ka lielākā daļa skandālu ir nevis valsts vai banku rīcības dēļ, bet tāpēc, ka tos izraisījušas dažādas publikācijas. Mēs tikko redzējām Swedbank skandālu. Bija Danske Bank skandāls. Ievērojiet – skandālos runa ir par miljardu darījumiem, milzīgiem naudas apgrozījumiem, bet vienlaikus tur gandrīz nav aktīvu krimināllietu, faktiski neviena persona nav apsūdzēta. Kā tas var būt? Man liekas, tas pārvēršas par farsu. Tāpēc, no vienas puses, milzīga atbildība tik tiešām gulstas uz bankām. Tām ir jādara viss, lai nepieļautu savu darbinieku iesaistīšanu nelikumīgos darījumos. No otras puses, ir mediju kampaņa, kas vairāk skar reputāciju, nevis runa ir par reāliem noziegumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Bimbuļi rimbuļi, Palikt LV, Sēdnīca un citas asprātības uzņēmumu nosaukumos

Dienas Bizness, 23.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot iepriekšējos gados aizsāktās tradīcijas, Lursoft apkopojis arī 2014.gadā reģistrēto uzņēmumu interesantākos nosaukumus.

Lursoft skatījumā radošie prāti nav koncentrēti tikai kādā noteiktā reģionā, jo pērn reģistrēti uzņēmumi ar interesantiem nosaukumiem gan Latvijas lielākajās pilsētās, gan novados, informē Lursoft pārstāve Indra Jansone.

Tā, piemēram, no pērn janvārī reģistrētajiem uzņēmumiem, interesantākie nosaukumi Lursoft skatījumā ir Sudraba Laikmets (Rīga), Miera pērle (Rīga), Laika Eksperti (Rīga), Māra kumoss (Rīga), Rituālie Pakalpojumi (Valmiera), Labs Remonts (Rīga), Zirga Spēks (Ozolnieku nov), Flying Dogs (Ventspils), Digipalīgs (Rīga), BRIKU-BRAKU (Grobiņas nov), Viss Labi (Rīga), ZUMZUM (Rēzekne), Elpo Brīvi (Lielvārdes nov), Lec un minies (Ogres nov), 7.vārti (Ogres nov), Irracionāli risinājumi (Rīga), VĀRNU IELAS REPUBLIKA (Rīga).

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Apkopoti 2017. gada radošākie uzņēmumu nosaukumi

Laura Mazbērziņa, 28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā kopumā reģistrēti 10,21 tūkstoši jaunu uzņēmumu, kas ir zemākais rādītājs kopš 2009.gada, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2016.gadu, Lursoft aprēķini rāda, ka gada laikā reģistrēto jauno uzņēmumu skaits sarucis par 8,89%. Tas gan nav mazinājis uzņēmēju vēlmi saviem uzņēmumiem izvēlēties nosaukumus, kuri būs pamanāmi starp pārējiem.

Ņemot vērā, ka nosaukums ir viens no pirmajiem, ko pamana patērētājs, tā izvēlei jābūt tālredzīgai. Iespējams, tieši tāpēc daļa uzņēmēju izvēlējušies nosaukumus, kas jau vedina domāt par tā darbības jomu. Tāds, piemēram, ir pērn janvārī Jaunpils novadā reģistrētais SIA «Traktordakteris», SIA «Latvijas alus paradīze», kas savu mājvietu radusi Rīgā, SIA «Aizvest paku», SIA «Žogu valstība» vai arī SIA «Labakais Tehnologiju Sakartotajs» Daugavpils novadā. Tomēr jāteic, ka šādi uzņēmumi ir mazākumā un vairumā gadījumu pēc nosaukuma izlasīšanas tā darbības joma tā arī paliek miglā tīta. Jūsuprāt, ar ko ikdienā nodarbojas aizvadītajā gadā reģistrētie SIA «Pupsiks», SIA «Jaukie cilvēki», SIA «Ko gribu, to daru», SIA «Turpinājums sekos» vai arī SIA «Čau Tēti»?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā asfaltbetona segumu atjauno divdesmit sešām ielām

, 22.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad līdz jūlija vidum Rīgā asfaltbetona segums ir atjaunots sešām ielām, seguma atjaunošanas darbi turpinās divpadsmit ielām, bet līdz gada beigām asfaltbetona segumu paredzēts atjaunot vēl astoņām ielām.

Asfaltbetona segums ir atjaunots Brīvības gatves posmā no Šmerļa ielas līdz Ropažu ielai, Eksporta ielas posmā no Katrīnas dambja līdz pagriezienam uz ostu, Lubānas ielas posmā no Rēznas ielas līdz Lomonosova ielai, Rankas ielas posmā no Ganību dambja līdz ēkai Nr.4, kā arī Katrīnas ielā un Strūgu ielā, informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta Komunikācijas daļas vadītāja Ieva Prauliņa.

Jau ziņots, ka pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma šogad Rīgā asfaltbetona segumu paredzēts atjaunot kopumā divdesmit sešām ielām.

Asfaltbetona seguma atjaunošanas darbi turpinās Anniņmuižas bulvārī pa posmiem, Jūrmalas gatves posmā no Kurzemes prospekta līdz satiksmes pārvadam pār dzelzceļu, Kurzemes prospekta posmā no Zentenes ielas līdz Dammes ielai, Ķengaraga ielas posmā no Dienvidu tilta līdz Kaņiera ielai, Liepājas ielas posmā no Mārupes ielas līdz Pilsoņu ielai, Malienas ielas posmā no Hipokrāta ielas līdz Juglas ielai, Mārupes ielas posmā no Nometņu ielas līdz Liepājas ielai, Pērnavas ielas posmā no Vagonu ielas līdz Matīsa ielai, Šmerļa ielas atzarā no Malienas ielas līdz Druvienas ielai, kā arī Hāpsalas ielā, Līduma ielā un Meirānu ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sniega dēļ Rīgā iespējami satiksmes ierobežojumi

Ritvars Bīders, 09.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties nokrišņiem sniega veidāt, uz ielām un tiltiem pastiprināti strādā ceļu tīrītāji, lai atvieglotu braukšanas apstākļus. Krišjāņa Barona ielā, Miera ielā un Ieroču ielā noteikti pirmie transportlīdzekļu apstāšanās ierobežojumi ielas malā, lai ielu tīrītāji varētu nodrošināt brauktuvju attīrīšanu no sniega.

Ceļa zīmes «Apstāties aizliegts» ir uzstādītas:

* Krišjāņa Barona ielas posmā no Artilērijas ielas līdz Tallinas ielai (abās ielas pusēs);

* Krišjāņa Barona ielas posmā no Pērnavas ielas līdz Brīvības ielai (ielas labajā pusē);

* Miera ielas posmā no Brīvības ielas līdz Tallinas ielai (abās ielas pusēs);

* Ieroču ielā.

Rīgas domes Satiksmes departaments aicina iedzīvotājus pievērst uzmanību ceļa zīmēm un aicina būt saprotošiem. Līdzīgi kā iepriekšējā sezonā, arī šosezon transportlīdzekļu apstāšanās ierobežojumi ielu malās nepieciešamības gadījumā tiks noteikti arī citviet galvaspilsētā, lai veiktu ielu tīrīšanu. Plašāka informācija par šādām vietām būs pieejama tuvāko dienu laikā Satiksmes departamenta mājas lapā rdsd.lv un Rīgas domes mājas lapā riga.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pēdējie četri gadi Latvijas pilsētās – pārrakto ielu un gaidīšanas pie remontu luksoforiem laiks

Dienas Bizness, 31.05.2013

Rēzeknes koncertzāle - Austrumlatvijas reģionālais daudzfunkcionālais centrs. Projekta izmaksas - 9,6 milj. Ls (Rēzeknes domes finansējums - 3,7 milj. Ls, valsts budžeta finansējums - 580 858 Ls). Darbu izpildītājs - SIA Arčers.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmie četri gadi pēc administratīvi teritoriālās reformas jauno 110 novadu un deviņu lielo pilsētu robežās ieies vēsturē ar pārraktām pilsētu ielām, gaidīšanu pie remontu laikā izvietotiem luksoforiem un cerību kādreiz pārvietoties pa sakārtotām ielām, kā arī baudīt labu dzeramo ūdeni. Lielā daļā Latvijas pašvaldību vērojama šāda aina – daudzviet par Eiropas naudu tiek īstenoti ūdenssaimniecības attīstības projekti un tiek remontētas ielas. Tāpat pēdējos gados dažās pilsētās uzbūvēti ļoti skaisti objekti, kas guvuši atzinību kā unikālas vai arhitektoniski veiksmīgas celtnes, piektdiena raksta laikraksts Diena.

Šo celtņu vidū ir, piemēram, Rēzeknes koncertzāle, Marka Rotko Mākslas centrs Daugavpilī, Saldus Mūzikas un mākslas skola, tilts pār Gauju Valmierā (tautā jau iesaukts par Boķa ribām), kā arī gājēju tilts Jelgavā (to ļaudis jau nosaukuši par Rāviņa līko). Pēdējo divu objektu vietējo iedzīvotāju dotais neoficiālais nosaukums dots par godu ilggadējiem pašvaldību vadītājiem. Šajos objektos galvenais finanšu avots bijis Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).

Jelgavas mērs priecājas par Lauksaimniecības universitātes studentu plūsmu pār jauno objektu, kamēr opozīcija apšauba tēriņu lietderību, jo jaunais tilts ir rokas stiepiena attālumā no vecā tilta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020.gadā izaicinājumu biznesā nav trūcis, tāpēc daudzi savus sapņus par jauna uzņēmuma reģistrēšanu atlikuši, kā rezultātā pērn reģistrēts zemākais jaunu uzņēmumu skaits pēdējo 17 gadu laikā, liecina SIA Lursoft dati.

Vienlaikus tie uzņēmēji, kuri spēruši drosmīgo soli un nav nobijušies no biznesa uzsākšanas pandēmijas apstākļos, nereti uzņēmuma nosaukuma izvēlei piegājuši ar radošumu. Tā teikt, ja apkārt valda neziņa un bailes, vismaz uzņēmuma nosaukums apkārtējos raisīs smaidu.

Lursoft apkopojis 2020.gadā reģistrēto uzņēmumu interesantākos nosaukumus, lai pierādītu, ka humors, par spīti visām grūtībām, Latvijas uzņēmējos nav izzudis.

Janvāris

  • SIA Lāču Muižiņa (Limbažu nov)
  • SIA Skaistuma terapija (Rīga)
  • SIA Uzzini, iepazīsti (Babītes nov)
  • SIA Your choice (Rīga)
  • SIA Kopā būt (Ozolnieku novads), jau likvidēts
  • SIA Uzladets (Mārupes nov)
  • SIA VISUVAR (Rīga)
  • SIA Neko nevar skaidri zināt (Ķeguma nov)
  • SIA Turaidas Roze (Rīga)
  • SIA Mazliet vairāk gaisa (Jelgava)
  • SIA Prieks sadarboties (Rīga)
  • SIA Trīs ar pus vīri (Jelgavas nov)
  • SIA Mazie varoņi (Rīga)
  • SIA tīri tā neko (Rīga)
  • SIA Augam kopā (Rīga)
  • SIA Stalkeris (Ādažu nov)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

70 metrus garajā Laipu ielā iegriežas vien retais, lai gan šīs ieliņas burvība un varētu pat teikt, franču šarms neesot pienācīgi novērtēts.

Par spīti faktam, ka Laipu iela nebūt neatrodas Vecrīgas nostūrī, bet starp Līvu laukumu un Šķūņu ielu, kur par cilvēku plūsmu sūdzēties nevarētu, šo mazo, kluso ieliņu pamanot vien retais. Vasarās skatu aizsedzot kafejnīcu terases, bet tagad vērība vairāk tiekot pievērsta Ziemassvētku tirdziņam, kas jau iekārtots Līvu laukumā. Pirms vairākiem gadiem uz Laipu ielas esot bijusi lielāka rosība un vairums uz šīs ielas esošo uzņēmumu bijuši radošo profesiju pārstāvji – amatnieki un mākslinieki. Pirmskrīzes gados pat notikuši Laipu ielas svētki, kad cilvēki aicināti piedalīties dažādās radošajās darbnīcās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Tendences nekustamā īpašuma tirgū: «Krasta rajona» jeb Maskavas forštates sērijveida ēkas

Sagatavojusi Lelde Petrāne, 20.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īres maksa sērijveida dzīvokļiem Maskavas forštatē pēdējo četru gadu laikā ir palielinājusies par 15%, bet iegādes cena par kvadrātmetru – par 31%, liecina nekustamo īpašumu aģentu platformas "Big Bang Realty" un programmatūras un datu analīzes uzņēmuma "D.Vision" pētījums.

Maskavas forštate ir apkaime, ko norobežo Daugava, Aizkraukles virziena dzelzceļš un Dienvidu/Slāvu tilts. Tātad, piemēram, 467. sērijas ēku komplekss, kas atrodas uz rietumiem no Slāvu tilta (tā saucamais “Krasta masīvs”), ir pieskaitāms Maskavas forštatei, taču t/c “Akropole” ir pieskaitāma Ķengaragam. Maskavas forštates apkaime ir diezgan liela (759,4 ha) un nav viendabīgi apbūvēta. Sērijveida daudzdzīvokļu ēkas lielākoties koncentrējas tuvāk tās dienvidaustrumu robežai. Iespējams, tieši tāpēc populārajos sludinājumu portālos teritorijai mēdz piešķirt atsevišķu nosaukumu – “Krasta rajons”, tomēr - tāpat kā “Krasta masīvs” - šie nav oficiālie nosaukumi un Rīgas kartē īstenībā neeksistē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgā ievieš pirmos apstāšanās ierobežojumus ielu malās

Ingrīda Drazdovska, 10.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā Krišjāņa Barona ielā, Miera ielā un Ieroču ielā noteikti pirmie transportlīdzekļu apstāšanās ierobežojumi ielas malā, lai ielu tīrītāji varētu nodrošināt brauktuvju attīrīšanu no sniega, informē Rīgas pilsētas Satiksmes departaments.

Ceļa zīmes Apstāties aizliegts ir uzstādītas: Krišjāņa Barona ielas posmā no Artilērijas ielas līdz Tallinas ielai (abās ielas pusēs); Krišjāņa Barona ielas posmā no Pērnavas ielas līdz Brīvības ielai (ielas labajā pusē); Miera ielas posmā no Brīvības ielas līdz Tallinas ielai (abās ielas pusēs); Ieroču ielā.

Rīgas domes Satiksmes departaments aicina iedzīvotājus pievērst uzmanību ceļa zīmēm un aicina būt saprotošiem.

Līdzīgi kā iepriekšējā sezonā, arī šosezon transportlīdzekļu apstāšanās ierobežojumi ielu malās nepieciešamības gadījumā tiks noteikti arī citviet galvaspilsētā, lai veiktu ielu tīrīšanu. Plašāka informācija par šādām vietām būs pieejama tuvāko dienu laikā Satiksmes departamenta mājas lapā www.rdsd.lv un Rīgas domes mājas lapā www.riga.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Ar sāli izšķīdinātās cerības uz normāli notīrītām Rīgas ielām

Dienas Bizness, 13.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdienas rīts rīdziniekiem sākās visnotaļ daudzsološi – lai gan pa nakti sniega sega uz ielām bija izveidojusies tik biezā slānī, ka problemātiski bija gan braukt ar automašīnu, gan arī iet ar kājām, Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) nāca klajā ar paziņojumu, ka tik draņķīgi tīrīt ielas jau nu nevarēs, un izsauca «uz tepiķa» atbildīgo institūciju vadītājus.

Bija jau arī par ko – ne vienam vien bija izdevies novērot, kā pa Rīgas ielām, kaisot sāli, vizinās automšīnas ar paceltām šķūrlāpstām. Vienkārši sakot, tā vietā, lai ielas notīrītu un sniegu aizvestu, ar sāls palīdzību tas tika padarīts par netīru putru, kam vajadzētu izkust un aiztecēt. Redzot Ušakova kareivīgo nostāju, radās pat cerība, ka minētajai bezjēdzībai beidzot tiks pielikts trekns punkts. Bet nekā! Jau tās pašas dienas beigās Rīgas domes oficiālā politika bija – sāls kaisīšana ir normāla prakse, kas tiek īstenota, lai nebūtu jātērē nauda sniega izvešanai... Veikli gan tā dēvēto atbildīgo institūciju darbinieki dienas gaitā bija izskalojuši smadzenes Ušakovam!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām var tikai minēt, cik lielas investīcijas satiksmes infrastruktūrai tiks paredzētas Rīgas nākamā gada budžetā un cik lielus sastrēgumus galvaspilsētā tas radīs, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Sastrēgumi būs atkarīgi no tā, kā darbi būs plānoti un vai tiks īstenoti vienlaikus. Savukārt finansējuma jautājuma vēl nav «uz skatuves» – pagaidām tiek apkopotas dažādu pašvaldības struktūru vēlmes.

«Rīgas domes Budžeta komisija, kas lems par Rīgas pilsētas 2016. gada budžetu, sanāks tikai novembra sākumā, jo šobrīd valsts budžeta projektu vēl skata Saeimā,» DB norāda Rīgas domes Finanšu departamenta direktora biroja vadītājs Andris Konošonoks. Viņš uzskata, ka investīciju programmas apjomu un struktūru vēl ir pāragri komentēt. Jāpiebilst, ka investīciju plānā pēdējos gados izteikti dominē izglītības projektu sakārtošana. Lielākie satiksmes projekti, kam bijusi iezīmēta nauda pēdējo gadu investīciju plānos, ir Salu tilta rekonstrukcijas pirmā kārta un Dienvidu tilta trešās kārtas pabeigšana. «Tiek investēts jaunos ceļu infrastruktūras objektos, tikmēr esošā infrastruktūra nolietojas, sagrūst, uz ielām ir izveidojušās risas,» saka biedrības Latvijas ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs. Vienlaikus viņš atzīst, ka Rīga atrodas samērā neērtā situācijā – no vienas puses tai jārūpējas par savām ielām un ceļiem, no otras – jānodrošina satiksme ar ostu, jābūvē un jāuztur tilti, maģistrālās ielas, kas faktiski ir nacionālas nozīmes infrastruktūra. Citi DB aptaujātie saka – situācija ar ielām un ceļiem Rīgā nav kritiska, taču uzlabojumi ir nepieciešami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Džudo cīņa, Imantā barotas cūkas un paštaisītie garie kokteiļi restorānā Ščecina – raibs bijis uzņēmēja Gunāra Ķirsona ceļš uz labklājību, ko viņam pavēra plaukstošās firmas Lido izveide.

Spriežot pēc Lido zīmola attīstības, jūs savam biznesam esat ielicis tik stabilus pamatus, ka uz tiem var uzcelt augstceltni, varbūt pat debesskrāpi. Kas kurā šīs būves stāvā atrodas?

Šīs būves pamatos ir gribēšana uztaisīt kaut ko labu, kas būtu paliekoša vērtība, nevis ekonomiskie rādītāji. Šajā ziņā esam dīvaiņi un biznesu veidojam tā, lai gūtu gandarījumu no sava darba. Līdzīgi kā cilvēkam, kurš raksta romānu – literāts taču nesāk ar topošās grāmatas pārdošanas aprēķiniem, bet gan domā par to, lai uzrakstītais būtu tīkams lasītājiem.

Un jūs domājat par to, vai ēdīs Lido?

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Rīgā vairākām ielām atjaunos segumu

Ingrīda Drazdovska, 12.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas Rīgā sāks atjaunot asfaltbetona segumu vairākām ielām, informē Satiksmes departaments.

Kopumā šogad pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma ielu seguma periodisko atjaunošanu paredzēts veikt sešpadsmit ielām.

Ielas seguma atjaunošanu veiks Zentenes ielā no Kurzemes prospekta līdz Anniņmuižas bulvārim; Lidoņu ielā no Spilves ielas līdz Daugavgrīvas ielai; Baltajā ielā no Lidoņu ielas līdz Riekstu ielai; Krustpils ielā no Šķirotavas ielas līdz pilsētas robežai un Brīvības gatves posmā no Rīgas robežas līdz rekonstruējamajam Brīvības gatves posmam pie Juglas ezera kanāla, kur tiek paplašināta brauktuve. Tupināsies arī seguma atjaunošanas darbi Eglaines ielā no Maskavas ielas līdz Kviešu ielai. Asfaltbetona seguma atjaunošanu šajās ielās plānots pabeigt augustā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Airbus: ne tik tālā nākotnē 90% lidojumu notiks starp mazāk nekā 100 pilsētām

Jānis Rancāns, 05.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko divdesmit gadu laikā avio pārvadājumu attīstība radīs vajadzību pēc vairāk nekā 28 tūkstošiem jaunu lidaparātu, bet vairāk nekā desmit tūkstoši lidmašīnu tiks aizstātas ar jaunākiem un efektīvākiem modeļiem, prognozē kompānija Airbus. Savukārt absolūti lielākā daļa lidojumu notiks starp gandrīz simts lielpilsētām.

Savā jaunākajā Globālā tirgus prognozē (Global Market Forecast) Airbus paredz, ka līdz 2031. gadam pasaulē tiks saražoti aptuveni 28,2 tūkstoši jaunu lidaparātu (ar 100 un vairāk vietu ietilpību), kuru kopējā vērtība būs teju četri triljoni ASV dolāru. No tiem vairāk nekā 27,3 tūkstoši būs pasažieru lidmašīnas ar kopējo vērtību 3,7 triljoni ASV dolāru.

Kopumā nākamo divdesmit gadu laikā pasažieru aviopārvadājumu apjoms pieaugs par aptuveni 4,7% gadā un šajā laika posmā aptuveni 10,3 tūkstoši pašreizējo lidaparātu tiks nomainīti pret jaunākiem un efektīvākiem modeļiem.

Savukārt pasaules aviokompāniju pasažieru lidaparātu flote līdz 2031. gadam būs palielinājusies par 110%, no pašreizējiem aptuveni 15,5 tūkstošiem lidaparātu pieaugot līdz aptuveni 32,5 tūkstošiem. Līdz 2031. gadam dubultosies kravas lidaparātu flote, kas sasniegs trīs tūkstošus lidaparātu pašreizējo 1,6 tūkstošu vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Pierīgas pašvaldību apvienība: Kadastra vērtības aprēķina metodika ir nepilnīga

LETA, 17.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstrādātā kadastra vērtības aprēķina metodika ir nepilnīga, dažos gadījumos pārsniedzot īpašumu tirgus vērtību, pēc Pierīgas pašvaldību apvienības (PPA) sēdes norādījis tās valdes priekšsēdētājs, Adažu mērs Māris Sprindžuks (LRA).

Viņš sociālajā vietnē "Facebook" raksta, ka Tieslietu ministrijas (TM) iecere Nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) slogu pārlikt uz juridiskajām personām nav taisnīga.

Savukārt mājokļu NĪN jābūt samērojamam ar iedzīvotāju ienākumiem, bet nodoklis nevar būt nulle, jo nenodrošinās iedzīvotāju augošās prasības pret pašvaldības infrastruktūras kvalitāti.

PPA aicina Saeimu veidot tādu NĪN likuma ietvaru, kurā pašvaldības var lemt par diferencētu nodokļa apmēru dažādām teritorijām un atlaižu politiku sociāli neaizsargātajām iedzīvotāju grupām, nodrošinot līdzsvaru starp iedzīvotāju maksātspēju un vēlmi dzīvot labiekārtotās teritorijās ar sakārtotām ielām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Termiņnoguldījumu veiksmes pamats – izpratne par savām vajadzībām

Iļja Arefjevs, AS “Vairo” Valdes priekšsēdētājs, 16.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrības sašutums par zemajām termiņnoguldījumu likmēm Latvijā ir pilnīgi saprotams. Teju ikviens izjutis pieaugošos kredītmaksājumus, ko veicināja īstermiņa procentu likmes eiro valūtā (ko dēvē par Euribor) pārliecinošā pietuvošanās četriem procentiem, neizslēdzot iespēju tuvākajos mēnešus sasniegt pat 4.5% un vairāk.

Krājobligācijas, ko izlaiž Valsts Kase, sola ienesīgumu ap 4% gadā atkarībā no šo obligāciju dzēšanas termiņa. Taču vēsturiski populārie banku termiņnoguldījumi ienesīguma ziņā būtiski atpaliek no krājobligācijām, to likmēm arvien atrodoties 2% – 4% robežās.

Vai tiešām pie vainas ir tikai bieži pieminētā nepietiekamā konkurence starp bankām? Nebūt nē - ikviena iedzīvotāja rokās ir iespēja izvēlēties sev atbilstošāko ilgtermiņa noguldījumu veidu, lai tas būtu ienesīgs un atbilstu individuālajai vajadzībai. Taču, lai izdarītu pareizās izvēles, vispirms būtiski ir saprast savas vajadzības un atrast tām atbilstošākos risinājumus.

Uzkrājumu veidošanas ceļojums

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Āboltiņa: pēdējie divdesmit gadi Baltijas vēsturē ir bijuši veiksmes stāsts

Jānis Rancāns, 24.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējie divdesmit gadi Baltijas valstu vēsturē ir bijuši veiksmes stāsts, uzrunājot Tallinā notiekušās starptautiskās konferences «Baltijas ceļš: pēc 20 gadiem. Atšķirību mazināšana Baltijas jūras reģionā» dalībniekus, sacīja Saeimas priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa, informē Saeimas Preses dienests.

Saeimas priekšsēdētāja norādīja, ka Baltijas valstis divdesmit gadu laikā panākumus ir guvušas dažādās sfērās. Latvija, Lietuva un Igaunija ir vienīgās no bijušajām Padomju Savienības valstīm, kas kļuvušas par ES un NATO dalībniecēm.

Baltijas valstis ir spējušas īstenot kardinālas reformas, piedzīvojušas strauju ekonomisko augšupeju, gan arī izjutušas globālās krīzes ietekmi. Lai arī pēdējie gadi nav bijuši viegli, bet pirms divdesmit gadiem mūsu realitāte bija pārtikas taloni un svešzemju militārpersonu klātbūtne, atgādināja S. Āboltiņa.

«Šodien ir sarežģīts laiks Eiropā. Pirms diviem gadiem tas bija ļoti sarežģīts laiks Latvijai, taču mēs bijām izlēmīgi un pārliecināti savās darbībās. Mēs pārvarējām krīzes situāciju un šobrīd varam redzēt grūto darbu rezultātus,» akcentēja S.Āboltiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i., 08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Elmārs Tannis: Mēs visi varam satikties ballītēs, bet gribot negribot visu līdzsvaro maciņa biezums

Romāns Koļeda, Db, 15.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viņu dzīvē virzījuši divi sapņi – kļūt par pasaules klases futbolistu un restorāna īpašnieku. Jaunībā atvadījies no lielā futbola, Elmārs pārcēlās uz tēva zemi. Kamēr daudzi joprojām skatās Īrijas virzienā, viņš pamatīgi, tā sakot, stingri uz abām kājām nostiprinājies Latvijā.

Ēst gatavošanu dažreiz salīdzina ar mūzikas radīšanu – vai tu arī tā domā? Vai tev patīk sarežģīti ēdieni?

Zini, kā tas ir? Kas vienam ir sarežģīti, otram būs vienkārši. Šodien saprast, kas ir sarežģīti, gandrīz nav iespējams. Tas atkarīgs no auditorijas. Bet man patīk gatavot kā mājās, lai cilvēks saprastu, ko viņš bāž mutē, un būtu garšīgi paēdis, nevis ieknābājis kaut ko ļoti smalku – nezinu, vai ikdienā pie galda ir vajadzīga dārga izsmalcinātība. Protams, ir forši dažreiz aiziet uz kādu šiku restorānu, bet es dodu priekšroku vienkāršākām lietām. Ja man, piemēram, būtu jāēd steiks par 90 latiem, man to būtu ļoti grūti sagremot, jo es meklētu, kur tā lielā vērtība. Tiklīdz tev pie galda kaut kas jāmeklē, tā zūd patiesā bauda. Cita lieta, ja cilvēks ir ļoti turīgs un viņam tie deviņdesmit lati ir kā deviņi. Bet man nekad nav paticis no ēdiena gaidīt dārgus brīnumus un, izgaršojot katru kumosiņu, meklēt augstās cenas iemeslus. Nesaskatu šādā procesā ne prieku, ne jēgu. Varbūt tāpēc esmu tāds demokrāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Papildināta - Eksperiments: Kā es vergoju Latvijas uzņēmumā par 20 eiro dienā

Db.lv, 17.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pievienots uzņēmuma komentārs.

Žurnālista un blogera Denisa Bartecka eksperiments šoreiz aizvedis viņu uz Dreiliņiem.

Ieskats sociālajā tīklā Facebook publicētajā D. Bartecka materiālā:

Ik nedēļu no Latgales autobuss ved cilvēkus uz galvaspilsētu. Uz darbu. Uz lielu Latvijas kompāniju. Kompāniju, kuru zina ikviens. Cilvēki brauc strādāt smagu, fizisku darbu. Sešas dienas nedēļā. Ar nereālu darba grafiku. Ar nožēlojami zemu algu. Cilvēki brauc uz verdzību, turklāt brīvprātīgi. Un ne vienu reizi vien. Brauc ar autobusiem, kuri pastāvīgi kursē vairākas reizes nedēļā. Es solīju izmēģināt šo darbu pats un pastāstīt, kā tas bija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prognozēto kadastrālo vērtību pieņemšanas gadījumā ir jārēķinās ar pamatīgu mājokļa kopējo izmaksu kāpumu; tas būs trieciens arī namīpašniekiem un biznesam, tā akcentē nekustamā īpašuma kompāniju vadītāji, Latvijas nekustamo īpašumu darījumu asociācijas LANĪDA biedri.

Šā gada jūlijā publiskajai apspriešanai ir nodots Tieslietu ministrijas un Valsts zemes dienesta izstrādātais nekustamā īpašuma jauno kadastrālo vērtību projekts, kurš paredz pieaugumu daudzos nekustamā īpašuma tirgus sektoros, attiecīgi tas nozīmē lielāku nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) maksājumu. Jaunajām vērtībām jāstājas spēkā no 2022.gada 1.janvāra.

Lielākais kadastrālo vērtību pieaugums gaidāms jaunajiem dzīvokļiem un lauksaimniecības zemei 

Lielākais kadastrālo vērtību pieaugums no 2022.gada 1.janvāra gaidāms jaunajiem dzīvokļiem un...

Projekts tā apstiprināšanas gadījumā nozīmē pamatīgas nodokļa sistēmas izmaiņas, kuras skars ne tikai biznesu, tās izjutīs ēku, dzīvokļu īpašnieki, īrnieki. Ir jārēķinās ar būtisku mājokļu izmaksu kopējo kāpumu ar visām no tā izrietošajām sekām, akcentē LANĪDA un SIA "Latio" valdes priekšsēdētājs Edgars Šīns, jautājot – vai politiķu mērķis ir padarīt mājokli dārgāku?

Pašreizējos ekonomiskajos apstākļos bezdarba rādītāji nav iepriecinoši, turklāt pastāv drauds, ka situācija varētu pasliktināties, daudzām mājsaimniecībām, tostarp jaunām ģimenēm ar bērniem varētu rasties sarežģījumi apkalpot visus ar mājokli saistītos maksājumus. "Manuprāt, vispirms politiķiem būtu jādiskutē un jāievieš mājokļu attīstības politika. Kamēr tādas nav, nav īstais brīdis sadārdzināt mājokli," pauž E. Šīns.

Kadastrālās vērtības jau sen ir viens no politiķu jājamzirdziņiem, uzsver Viktors Savins, nekustamā īpašuma fonda "EfTEN Capital" vadītājs Latvijā. Šobrīd valsts ar vienu roku grib paņemt vairāk naudas no nekustamā īpašuma īpašniekiem, tai pašā laikā gan sabiedriskās, gan valstiskas organizācijas sūdzas, ka nenotiek mājokļu attīstība, dzīvojamais fonds strauji noveco. Turklāt Latvija atpaliek ne tikai mājokļu, bet arī komercobjektu attīstībā no kaimiņvalstīm.

"Tikko bija ziņa, ka no valsts budžeta ievērojama summa ir paredzēti ekonomiskas mājas būvniecības projekta izstrādei. Tā ir nesaimnieciska rīcība. Valstij nav jāprojektē lēti mājokļi, tas ir jādara attīstītājiem, bet valstij ar nodokļiem tas ir jāveicina. Laikā, kad vajag atbalstu, sevišķi zinot, ka arī pēc diviem gadiem būs manāmas ārkārtas situācijas sekas, ir vērojami pilnīgi pretēji procesi," viņš saka.

Jaunu daudzdzīvokļu ēku būvniecībai būs pieejami divi tipveida projekti 

Valdība piešķīrusi 426 084 eiro Ekonomikas ministrijai (EM) divu paaugstinātas energoefektivitātes...

SIA "Vestabalt" valdes locekle Līga Uzkalne uzsver: "NĪN ir jābūt sasaistē ar patieso īpašuma tirgus vērtību, taču, redzot prognozētās kadastrālās vērtības, var apgalvot, ka tās ir divreiz, bet dažos gadījumos pat trīs reizes augstākas. Šim nodoklim tāpat kā visiem citiem nodokļiem ir jābūt samaksājamam un attiecīgo nozari sekmējošam faktoram. Diemžēl šajā gadījumā NĪN nespēs samaksāt ne liela daļa iedzīvotāju, ne uzņēmēju."

Viņa skaidro: jau iepriekš NĪN kā izdevumu pozīcija Rīgā īres namiem un biroju ēkām palielinājās, tā īpatsvars pieauga neproporcionāli pret īres/nomas ieņēmumiem. "Esošā NĪN politika nestimulē un neatbalsta nekustamā īpašuma nozari, tā ir iemesls, kāpēc Rīgā ir arī tik daudz pārdošanā izliktu nerenovētu namu, jo pēc šī nodokļa nomaksas īpašnieki nav spējīgi veikt nepieciešamos uzkrājumus ēku atjaunošanai, bieži pat segt visus ar īpašuma ekspluatāciju saistītos izdevumus. Rīgā ir īpašumi, kuru nekustamā īpašuma nodokļa izdevumi veido pat 60% no kopējiem gada nomas/īres ieņēmumiem."

"Šādam solim brīdis ir ļoti nepiemērots. Šajā nebūt ne spožajā ekonomiskajā situācijā ēku īpašniekiem ir grūti ne tikai piesaistīt jaunus īrniekus, nomniekus, bet arī noturēt esošos," atgādina E. Šīns. Arī viņš zina gadījumus, kad atsevišķu objektu īpašniekiem būs nepieciešami trīs četri mēneši, lai ar esošajiem ieņēmumiem no īres/nomas maksas segtu plānoto NĪN maksājumu. "Būtu zolīdi, ja valsts par būtiskām izmaiņām brīdinātu savlaicīgi. Tad daudziem būtu bijusi iespēja ieguldīt citur, nevis nekustamajā īpašumā," viņš piebilst.

Pieeja "pietuvināt kadastrālo vērtību tirgus vērtībai" nav dzīvotspējīga, uzskata V. Savins, proti, strauji pieaugot kadastrālai vērtībai, daudzkārt straujāk krīt tirgus vērtība īpašumam. Komercīpašumu rentabilitāte Baltijas galvaspilsētās svārstās no 5-7%. Vienkārši aprēķināt, ka 1,5% nodoklis ir 25-35% no visas naudas plūsmas. Ekstrēmākos gadījumos nodoklis paredzams līdz pat 50-60% no visas naudas plūsmas, viņš saka. Tikmēr, piemēram, Igaunijā, īpašuma nodoklis tiek rēķināts tikai no zemes. "Tā ir korekta pieeja, jo paredz īpašuma nodokli maksāt attiecīgi no konkrētā rajona zemes vērtības – jo dārgāks rajons, jo lielāks nodoklis. Šāda pieeja papildus motivē arī attīstīt īpašumus. Savukārt Latvijā – jo labāks un sakārtotāks īpašums, jo mazāka naudas plūsma, jo lielāka daļa jāsamaksā īpašuma nodoklī. Piemēram, slavenajam Rīgas graustam Marijas ielā 5 kadastrālā vērtība prognozēta aptuveni 10 reizes mazāka nekā līdzīgam, bet sakārtotam īpašumam 300 metrus tālāk. Starp citu, arī šobrīd ir apmēram tāda pati starpība," pauž V. Savins. Uzskatāmam salīdzinājumam viņš vēl piemin "Radisson BLU" ēku Tallinas centrā, kur īpašuma kadastrālā vērtība, no kuras tiek rēķināts nodoklis, ir 1,9 miljoni eiro, turklāt tā ir visdārgākā teritorija visā Igaunijā. Turpretim Rīgā aptuveni 10 reizes mazāk vērtai ēkai Blaumaņa ielā kadastra vērtība paredzēta 12 miljoni eiro (tagad – aptuveni 4 miljoni eiro). Vienkāršojot Latvijā īpašumu nodoklis lēšams līdz pat 100 reizēm lielāks nekā tas ir kaimiņvalstīs. Šāda pieeja var iedragāt jau tā vājo Latvijas tēlu ārvalstu investīciju piesaistei.

Kadastrālās un tirgus vērtības līknes var salīdzināt ar piedāvājuma, pieprasījuma līknēm – ja viena strauji iet uz augšu, otra – uz leju. "Vienam no mūsu īpašumiem, par kuru esam tiesās "plēsušies" tieši par kadastrālajām vērtībām, šobrīd prognozētā kadastrālā vērtība ir 12 miljoni eiro. Ja raugāmies no naudas plūsmas, ko rada šis objekts, nodokļa nomaksai novirzīsim 50-75% no visiem nomas ieņēmumiem pēc jaunās prognozētās vērtības. To jau var pielīdzināt īpašumu nacionalizācijai. Un līdzīgu gadījumu ir daudz!" stāsta V. Savins.

Viņš arī rosina šādi paraudzīties privātmāju un dzīvokļu virzienā. Piemēram, jaunajā dzīvokļu projektā Čiekurkrastos Ādažu novadā kadastrālās vērtības pieaugums ir aptuveni 500%. Tirgus vērtības kritums šī iemesla dēļ varētu būt pat 30-40%.

Ja mājokļu tirgus vērtība būtiski krīt, bankas var pieprasīt papildus nodrošinājumu kredītiem, atmaksāt kredītu vai pacelt likmes. Paredzams, ka daudzas mājsaimniecības nespēs dot papildus nodrošinājumu vai atmaksāt kredītus pirms termiņa.

Ir risks nonākt līdzīgā situācijā, kāda bija lielajā dižķibelē, kas aizsākās 2008. gadā. Nekustamo īpašumu vērtību straujš kritums, banku procentu maksājumu pieaugums, papildus nodokļu maksājumi, mājsaimniecību bankroti un no tā visas izrietošās sekas, pieļauj V. Savins. "Jaunā nodokļa idejas aizstāvji skandina – pašvaldības dos atlaides, būs arī citi atbalsta mehānismi, taču visas šīs metodes ir ļoti apšaubāmas un ar augstu korupcijas risku. Iespējams, tas arī ir galvenais iemesls virzīt šādu likumprojektu.

Pat, ja mēs pieņemam, ka būs visdāsnākās atlaides, tomēr 500% pieaugums ir milzīgs," akcentē "EfTEN Capital" vadītājs.

Lasi Arī:

Sola nepieļaut jauno kadastrālo vērtību stāšanos spēkā, kamēr nebūs pārskatītas NĪN likmes 

Tieslietu ministrs Jānis Bordāns (JKP) sola nepieļaut Tieslietu ministrijas (TM) un Valsts...

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad, ja Rīgas dome nolems ietaupīt arī uz ielu apgaismojuma rēķina, nakts stundās varētu izslēgt ielu apgaismojumu. Ar šādām metodēm pašvaldības aģentūra Rīgas gaisma plāno samazināt savus izdevumus par 5%, raksta Diena.

Tēriņus par 5% jāsamazina visām pašvaldības iestādēm. Rīgā ir ap 2 000 ielu, vairāk nekā 100 apgaismojamu tiltu, tuneļu vai satiksmes pārvadu. To apgaismošanai nepārtraukti jāveic remontdarbi, jāuztur speciālais transports, jāsedz rēķini par elektrības patēriņu, kā arī jāizmaksā algas elektromontieriem. Dome minētajiem izdevumiem aģentūrai Rīgas gaisma 2008.gadam gadam piešķīrusi 5 miljonus latu, 2009. gadam aģentūra prasa 5.2 miljonus. 1.9 miljoni latu paredzēti rēķiniem par elektrības patēriņiem. Aģentūras Rīgas gaisma direktors Ansis Kreicbergs norāda, ka, lai samazinātu izdevumus par 5%, bez apgaismojuma pārtraukšanas naktī neiztikt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Projektētājs: Ielu projektēšanas pasūtījumu skaits sarucis līdz minimumam

NOZARE.LV, 19.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc krīzes Rīgā gadā tiek izsludināts ne vairāk par astoņiem ielu projektēšanas iepirkumiem, par kuriem cīnās aptuveni 15 projektēšanas biroji. Tas izraisījis arī ievērojamu projektēšanas pakalpojumu cenu kritumu, atklāj projektēšanas uzņēmuma Legzdiņš un partneri valdes loceklis Gatis Legzdiņš.

«Lielie iepirkumi tiek izsludināti divreiz gadā pa trīs-četriem objektiem katrā. Tātad pēdējos pāris gados tie ir aptuveni astoņi objekti gadā. Projektēšanas biroju Rīgā noteikti ir vairāk par desmit, par katru objektu cīnās visi biroji, bet tikt pie pasūtījuma var tikai puse no tiem. Tas ir labākajā gadījumā, kad katru objektu projektē cits birojs. Pārējie biroji dara ko citu - sēž bez darba, pārprofilējas vai, labākajā gadījumā, tiek pie kāda privātā pasūtījuma,» sacīja Legzdiņš.

Viņš piebilda, ka pirms krīzes bija aptuveni 15 objekti gadā, bet katrs no šiem objektiem bija piecas līdz desmit reizes lielāks nekā tagadējie. Bija vairāk darba, un arī katra projekta cena bija attiecīgas reizes lielāka, skaidroja Legzdiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru