Trīs mēnešus ilgajā sociālajā kampaņā «Esi rīdzinieks!», kura Rīgas domei izmaksāja 145,6 tūkstošus latu jeb 207 tūkstošus eiro, Rīgā piedeklarējušies 10 000 iedzīvotāju. Pēc domes aprēķiniem, galvaspilsētas budžetam tas nozīmē papildus 15 miljonus eiro nodokļu ieņēmumos.
Aizvadītā gada pēdējos trīs mēnešos, kad pašvaldība uzsāka sociālo kampaņu «Esi rīdzinieks!», galvaspilsētā ir deklarējušies aptuveni 10 000 iedzīvotāju, Db.lv informēja Rīgas dome.
«Atgādināšu, ka iedzīvotāju ienākuma nodoklis nonāk tās pašvaldības budžetā, kur cilvēks dzīvo, nevis tur, kur strādā. Dati rāda, ka Rīgā strādā un dzīvo līdz pat 100 000 iedzīvotāju, kas šeit nav deklarējušies. Viens Rīgā strādājošais budžetā gada laikā iemaksā aptuveni 1500 eiro. Tādējādi Rīga ik gadu nesaņem ap 150 miljonu eiro,» norāda Rīgas mērs Nils Ušakovs.
«Pateicoties sociālajai kampaņai un biļešu reformai, mums ir izdevies panākt, ka pilsētas 2014.gada budžetā ienāks ap 15 miljoniem eiro. Tas sākumam ir labs rezultāts. Atgādināšu, ka, piemēram, Ziemeļblāzmas remonts pilsētai izmaksāja 12 miljonus eiro, Spīķeru promenāde – 7 miljonus eiro, pagalmu remontu programma gadam – 6,5 miljonus eiro, Salu tilta remonts, ko uzsāksim šogad – 10 miljonus eiro,» saka N.Ušakovs.
Lai informētu iedzīvotājus, kāpēc nepieciešams deklarēties galvaspilsētā atbilstoši savai faktiskajai dzīvesvietai, Rīgas dome rīkoja sociālo kampaņu «Esi rīdzinieks!». Sociālā kampaņa tika īstenota vairākos un tās kopējās izmaksas bija 145,6 tūkstošu latu apmērā.