Auto

Rīgas Motormuzeja eksponāti festivālā Dzintara Volga 2010

Aldis Zelmenis, 16.09.2010

Jaunākais izdevums

Rīgas Motormuzeja vēsturiskie sporta spēkrati piedalīsies atjaunotajā autosporta festivālā „Dzintara Volga 2010”, kas no 17. līdz 19 septembrim norisināsies Biķernieku kompleksajā sporta bāzē (BKSB). Pasākuma programmā paredzēti izbraucieni ar vēsturiskajiem sporta automobiļiem un to izstāde.

No Rīgas Motormuzeja zelta krājumiem sacensībās startēs:

ESTONIA – 16 M

Sacīkšu automobilis, kurš savulaik tika būvēts bijušās PSRS formulas klasei – 2 un bija viens no populārākajiem PSRS. To nelielā sērijā ražoja laika periodā no 1971.g. līdz 1974. gadam un tās spēka agregāts oriģināli bija Moskvičs – 412 motors.

Bet, lai sacīkšu auto labāk ripotu, daudzos bijušās PSRS auto klubos sporta spēkratu pārbūvēja, uzstādot Žiguļa vai vēl jaudīgāka auto motoru. Sacīkstēs ESTONIA - 16 M startēja līdz 80.gadu vidum, izcīnot uzvaras 25 dažādos PSRS čempionātos šosejā pa apli un iegūstot 7 zelta, 7 sudraba un 8 bronzas medaļas.

Rīgas Motormuzeja formula, kas brauks Biķernieku apļus, ir ar Žiguļa motoru. Tā ir atjaunota BKSB darbnīcās. Unikāls fakts ir tas, ka ar šo sporta spēkratu trasē dosies tās vēsturiskais pilots E.Lingrēns.

ESTONIA - 15M

Latvijas Antīko automobiļu klubu pārstāvēs tā biedra A.Tomasa atjaunotā formula ESTONIA – 15M.

Apmeklētāju apskatei tiks nodoti arī citi vēsturiskie sporta automobiļi:

ESTONIA - 9

Tallinas eksperimentālajā auto remonta pagājušā gadsimta 60.gadu sākumā uzsāka būvēt sacīkšu automobiļus, kuri atbilda sacīkšu formulai – 3 standartiem. Pirmos eksperimentālos paraugus ESTONIA – 5, kuru motorus un transmisiju aizguva no VDR būvētajām formulām MELKUSWARTBURG ar darba tilpumu līdz 1000 cm3 , kādi PSRS nebija, sāka ražot 1963. gadā.

1966.gadā PSRS čempionātā debitēja pirmā nelielā sērijā ražotā formula ESTONIA – 9. Ar šo sporta auto un tās modernizēto versiju tika izcīnītas 15 uzvaras dažādās PSRS formulu klasēs, kā arī iegūtas 6 zelta, 7 sudraba un 5 bronzas medaļas.

Rīgas Motormuzejā eksponētās formulas ESTONIA – 9 restaurācijā piedalījās gan tās agrākais sacīkšu braucējs V.Tjaguņenko, gan BKSB izveidotājs un ilggadējais direktors E.Kiope, sadarbībā ar motormuzeja speciālistiem. Ar šo formulu startēja sporta meistars ziemas krosā J. Vinte, bet vēlāk arī moto un auto sportists V.Tjaguņenko. Viņš savulaik veica daudzus radikālus šī automobiļa uzlabojumus, līdz pēdējā versijā 70-to gadu sākumā tajā tika iemontēts Žiguļa” motors. Šobrīd tā ir atjaunota maksimāli tuvu tam stāvoklim, kā to izlaida Tallinas rūpnīca un ir vienīgā zināmā pilnā komplektā esošā ESTONIA – 9 Latvijā.

Tehniskie parametri: Motors : 2 taktu 3 cilindru „Wartburg – 312” ar darba tilpumu 992 cm3; jauda - 85 ZS pie 5800 apgr./min. Muzeja ekspozīcijā tas ir novietots guļus uz kreisajiem sāniem, lai samazinātu smagumcentru. Maksimālais ātrums - 195 km/h.

GAZ – 24 Volga

Vieglā automašīna GAZ – 24 ir speciāli sagatavots auto krosa sacīkstēm, kuru Motormuzejam dāvināja autosportists H.Janovskis. Viņš ar šo auto startēja 80.-90.gados autokrosos.

Pēc festivāla vēsturiskie sporta spēkrati vēl kādu laiku būs aplūkojami Rīgas muzejā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Dzintara Volga Mežaparkā

Lelde Petrāne, 18.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau otro gadu pēc kārtas Mežaparkā 16.jūnijā norisinājās Dzintara Volga - antīko automašīnu parāde un sacensības.

Dzintara Volga savulaik bija vienas no populārākajām šosejas autosacīkstēm Padomju savienībā, kas 80. gados pulcēja desmitiem tūkstošu skatītāju.

Pirmās Dzintara Volgas sacensības notika 1963. gadā, kad Rīgas taksometru parka fiziskās kultūras kolektīvs organizēja automobiļu ātrumsacīkstes. Tās norisinājās Mežaparkā pa asfaltēto celiņu apļiem, kur pirms kara atradās motociklu trase.

Vēlāk Dzintara Volgas sacensības norisinājās gan Mežaparkā, gan Biķerniekos un bijušajā Rīgas hipodromā, bet no 1968. gada Dzintara Volga pilnībā pārcēlās uz Biķernieku trasi. Ar laiku šīs sacensības kļuva par otrajām prestižākajām Padomju Savienības autosacīkstēm uzreiz aiz PSRS čempionāta, un tajās piedalījās visi tālaika slavenākie PSRS autosportisti. 1980. gadā Dzintara Volga sasniedza maksimālo dalībnieku skaitu - uz starta stājās 154 sportisti no 23 PSRS pilsētām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē, 18. un 19.septembrī, VAS Biķernieku kompleksajā sporta bāzē Mežciemā atgriezīsies Latvijas autosporta leģenda - Dzintara Volga.

Sacensību Dzintara Volga pirmsākumi meklējami tālajā 1963. gadā un tās notikušas gan Mežaparka autotrasē, gan Rīgas hipodromā, bet zelta laikus tās piedzīvoja astoņdesmitajos gados, kad Biķernieku trases malā pulcējās pat 100 tūkstoši autošosejas sacīkšu fanu. Gaidāms, ka arī šajā nedēļas nogalē sporta kompleksā sabraukušo skatītāju skaits būs mērāms tūkstošos, jo gaidāms nevis šovs, bet gan īstas cīņas par Dzintara Volgas ceļojošo kausu.

«Galvenais dzinulis, rīkojot šīs sacensības bija vēlme saglabāt vēsturi, jo - ja nav vēstures, nav arī nākotnes. Likās, ka tehnikas būves prasmes šai datorizācijas laikmetā sāk zust un man liekas svarīgi tās nodot tālāk jaunajai paaudzei,» stāsta VAS Biķernieku kompleksās sporta bāzes valdes priekšsēdētājs un sacensību direktors Māris Ozoliņš. «Protams, mēs vēlamies atjaunot Dzintara Volgu labākajās tās tradīcijās. Tomēr, lai notiktu vērienīgas sacīkstes, nepietiek tikai ar leģendām apvītu nosaukumu. Skatītājiem vajadzīga cīņa, jo tieši cīņa trasē savulaik spēja piesaistīt šīm sacīkstēm līdz pat 100 000 lielu skatītāju pūli,» sacīja Māris Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad viena no lielākajām un vēl joprojām modernākajām autosporta trasēm Baltijas reģionā VAS Biķernieku Kompleksā Sporta Bāze svin savu 44. dzimšanas dienu.

Par godu šai jubilejai Biķernieku teritorijā sestdien atklās pieminekli Eduardam Kiopem un Kārlim Ošiņam – vīriem, bez kuriem Latvijas autosporta attīstība ir grūti iedomājama.

Leģendāras personības

Tieši pateicoties Kiopem Rīgā tika uzbūvēta viena no modernākajām auto un moto šosejas trasēm bijušās PSRS teritorijā. 1966. gadā tika atklāta Biķernieku moto trase un kartodroms. Divus gadus vēlāk tika pabeigta arī autotrases ierīkošana. Kiope bija leģendārs cilvēks, kurš spēja ne tikai pārliecināt Latvijas PSR augstākās amatpersonas par šāda kompleksa nepieciešamību, bet arī vēlāk pats vadīt trases būvniecību. Pēc sporta bāzes nodošanas ekspluatācijā allaž dzīvespriecīgais vīrs kļuva par tās vadītāju un bija tās direktors līdz pat 1995. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rātslaukumā norisinājās pasākums, kas veltīts padomju laiku auto sacensībām Dzintara Volga. Jau trešo gadu tās notiks kultūras un atpūtas parkā Mežaparks.

Sacensības Dzintara Volga savulaik bija vienas no prestižākajām auto sacensībām bijušajā Padomju Savienībā un pulcēja desmitiem tūkstošu skatītāju. Pirmās Dzintara Volgas sacensības notika 1963. gadā un norisinājās tieši Mežaparkā.

Pasākumā Rātslaukumā piedalījās Latvijas slavenākie Dzintara Volga sacensību dalībnieki, kuri izstādīja klātesošo apskatei savus sacīkšu automobiļus. Vēlāk mašīnas devās uz Mežaparku, kur paliks līdz 15.jūnijam, kad starts tiks dots vēsturisko auto sacīkšu 50 gadu jubilejas pasākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas beigās Biķernieku sporta kompleksā paredzētajā autošosejas sacensību festivālā Dzintara Volga, uz starta stāsies Radio 101 ētera cilvēks Egons Reiters.

Jaunais sportists atklāja, ka vēl nekad nav piedalījies autosacīkstēs un tas viņam būs liels izaicinājums. «Domāju, ka finišu sasniegšu. Nedomāju, ka būšu pirmais, bet finišēšu gan; simtu pirmais būšu,» savas izredzes vērtē Egons Reiters.

Jaunā sportista sagatavošanās procesam un apmācības procesā, savu roku pielicis viens no pazīstamākajiem Latvijas autošosejas braucējiem Ģirts Krūzmanis, kurš par sava jaunā skolnieka sniegumu ir apmierināts. «Būs OK. Vienīgi jāpiedomā pie pareizas pārslēgšanās un bremzēšanas pirms līkuma,» norāda Ģ. Krūzmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atklāta atjaunotā Biķernieku kompleksās sporta bāzes (BKSB) trases starta-finiša māja.

Ēkas atklāšanā 7. jūlijā piedalījās arī vīri, kas tālajā 1966.gadā cēla pirmo starta-finiša māju. Pēc renovētās ēkas durvju vēršanas tika dots starts Rīgas Motormuzeja (RMM) kausa izcīņai autošosejā vēsturiskajām GAZ un VAZ sacīkšu automašīnām, kas vienlaikus ir sacensību Dzintara Volga šīs sezonas 3.posms.

Starta-finiša ēkas atklāšanas pasākumā Rīgas Motormuzeja (RMM) direktors Aivars Aksenoks pauda gandarījumu par paveikto un uzsvēra, ka starta-finiša māja ir aprīkota ar mūsdienīgām ierīcēm un tehnoloģijām, tā ir funkcionāla, kā arī atbilst sacensību rīkošanas standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru