Pārtika

Rīgas piena kombināts investē 100 tūkstošus eiro saldējumā

Sandra Dieziņa, 17.05.2011

Jaunākais izdevums

Lielākais saldējuma ražotājs Latvijā A/S Rīgas piena kombināts (RPK) papildinājis zīmola Ekselence sortimentu.

Jaunais Ekselence saldējums piedāvā jaunu 350 ml kārbiņu iepakojumu ar plastmasas karotīti zem vāciņa. RPK ieviesis divas jaunas Ekselences garšas. Kopumā jaunā saldējuma veida Ekselence ar karotīti ražotnes tehnoloģiskajās iekārtās un modernizācijā ieguldīti 100 tūkstoši eiro.

RPK pārstāve Irēna Bērziņa vēsta, ka zīmols Ekselence guvis plašu popularitāti un ir visiecienītākais, pazīstamākais un pirktākais zīmols Ģimenes saldējumu kategorijā Latvijas pircēju vidū. Pirms pusgada ieviesto Ekselence de luxe marcipāna saldējumu ar mandelēm un šokolādes pārlējumu The Nielsen Company atzinusi par vienu no trim labākajiem 2010.gadā ieviestajiem jaunajiem produktiem piena kategorijā.

Kā liecina The Nielsen Company informācija par mazumtirdzniecības apgrozījumu latos, RPK ir lielākais saldējuma ražotājs Latvijā ar tirgus daļu 42% un 2010.gadā, salīdzinājumā ar 2009.gadu, saldējuma pārdošanas apjomi RPK ir pieauguši par 13%, tai skaitā Ekselences saldējuma pārdošanas apjomi pieauguši par 23%. Saldējums RPK rūpnīcā tiek ražots jau 40 gadus. RPK saldējums tiek eksportēts uz Lietuvu, Vāciju, Īriju, Itāliju un citām Eiropas Savienības valstīm, maijā ir uzsākts saldējuma eksports uz Izraēlu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Skrīveru mājas saldējums neinvestē reklāmās, bet gan saldējuma garšās

Laura Mazbērziņa, 26.04.2018

Pa kreisi - Mārtiņš Sotnieks «Skrīveru mājas saldējums» viens no līdzīpašniekiem, pa labi - Rihards, «Skrīveru mājas saldējums» meistars.

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmums SIA Rozīne, kurš ir izveidots 2006. gadā, gatavo mājas saldējumu ar nosaukumu «Skrīveru mājas saldējums», izmantojot pašu izaudzētos augļus un ogas. Uzņēmums ražo ne tikai klasiskos – krējuma, jogurta - saldējumus un sorbertus, bet arī mūsdienu modernās virtuves versijas – ogļu, zilā siera, mārrutku un kartupeļu ar tomātu mērci.

Aizvadītajos gados pircējiem gadatirgos un nu jau arī restorānos, kafejnīcās ir piedāvātas vairāk nekā 80 pašu saimnieku izveidotas saldējuma receptes ar visdažādākajiem nosaukumiem - «Pacilājošs biezpiena saldējums ar fantastiskām avenēm», «Burvīgs šokolādes saldējums ar zilo sieru», «Kartupeļu (Laura) saldējums ar karstu tomātu mērci un sīpolu saullēktu» un citi. To dēļ daudzi uzņēmumi pasūta Sotnieku ģimenes saldējumu viesizrādes savos pasākumos. Patstāvīgas ir 20 – 25 saldējumu receptes.

Jaunu saldējumu idejas tiek gūtas, lasot, mācoties un, klausoties tieši no patērētājiem, taču arī sadarbība ar kafejnīcām un restorāniem rada idejas. Gala produktu testēšana notiek, atkal un atkal garšojot un analizējot. «Sezonalitāte ir jūtama. Mēs jau vēlētos, lai saldējums būtu aktuāls cauru gadu, taču tā diemžēl nav,» akcentē Mārtiņš Sotnieks «Skrīveru mājas saldējums» viens no līdzīpašniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldējuma ražotāji meklē aizvien jaunas garšas, lai piesaistītu patērētāju uzmanību kā vietējā, tā eksporta tirgū

Viens no šīs sezonas jaunumiem – melnais saldējums. Kā redzams lielāko veikalu plauktos, to piedāvā gan pašmāju ražotājs SIA Saltums 2, gan arī starptautiski zināmais Unilever. Saltums 2 pārdošanas un mārketinga daļas vadītāja Agija Trokša stāsta, ka ideja par melno saldējumu radusies kādā no darba dienām, intensīvi domājot par iespējamajiem jaunumiem – kāds varētu būt aktuāls produkts? «Novērojām, ka ārzemēs cieņā ir melnā krāsa, un arī Latvijā sāka ienākt šī tendence – melnā krāsa neierastos produktos, piemēram, kosmētikā – lūpu krāsas, sejas maskas. Pamanījām arī cilvēku sajūsmu par melnu saldējumu ārzemēs, cilvēki fotografējās ar melno saldējumiem kā ar aksesuāru. Pie mums Latvijā nekā tāda nebija, steidzāmies pamēģināt,» viņa atzīst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldējuma ražotājs «Rūjienas saldējums» šogad ir paplašinājis zīmola «Rūjienas saldējums» produktu eksportu uz Bulgāriju un plāno sākt realizēt biezpiena desertus Polijā, aģentūrai LETA pastāstīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Igors Miezis.

Uzņēmums šogad ir paplašinājis savu standarta produktu - saldējuma vafeļu glāzītēs - eksportu uz Bulgāriju, kur piesaistījis vēl vienu jaunu klientu. Tāpat tuvāko divu mēnešu laikā plānots sākt realizēt «Rūjienas saldējums» ražotos biezpiena desertus Polijā. «Pagājušajā gada nogalē sākām ražot biezpiena masu saldējuma vafeļu konusā. Patlaban produkts ir pieejams »Rimi« veikalā, bet tuvāko divu mēnešu laikā uzsāksim tā eksportu uz Poliju,» sacīja Miezis.

Viņš piebilda, ka «Rūjienas saldējums» pērn noslēdza sadarbību ar ASV kompāniju «Minimelts Co» par saldējuma bumbiņu «Mini Melts» ražošanu un izplatīšanu Eiropā, un līdz šim uzņēmums Polijā realizēja tikai «Mini Melts» saldējuma bumbiņas, bet zīmola «Rūjienas saldējums» produkcija tur nebija pieejama. Zīmola «Rūjienas saldējums» produkti līdz šim pieejami tādos ārvalstu tirgos kā Igaunija, Bulgārija un ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koncerna Food Union grupā ietilpstošais Igaunijas uzņēmums Premia šā gada maijā izveidojis un laidis pārdošanā zīmolu Saldējums, kas tiek reklamēts kā «saldējums Nr.1 Latvijā» un tiekot izpirkts rekordlielā ātrumā, aģentūru LETA informēja Premia saldējuma zīmolu vadītāja Katrīna Tamma.

Viņa atzina, ka jaunais saldējums tiek ražots Latvijā pēc tradicionāli iecienītā zīmola Karlsons receptes, kas atbilstoši pārdošanas apjomiem ir populārākais saldējums Latvijā.

«Receptūra ir tā pati kas Karlsonam, jo tam ir ļoti labi pārdošanas rādītāji. Tieši tāpēc Igaunijā radījām jauno zīmolu Saldējums, kas tiek pozicionēts kā «saldējums Nr.1 Latvijā»», atzina uzņēmēja.

Viņa arī sacīja, ka igauņi, sentimentālu jūtu vadīti, šo zīmolu jau ir novērtējuši kā vienu no labākajiem, līdz ar to pārdošanas rādītāji pārsniedzot visas prognozes.

«Lai gan jaunums pārdošanā ir pieejams tikai Igaunijā un nosaukums ir latviešu valodā, patiesībā vārdu «saldējums» zina visi igauņi. Cilvēki atceras vēl no padomju laikiem, ka labākais saldējums tika ražots Latvijā, un viņi joprojām par to runā. Tāpēc, ņemot vērā lokālo iedzīvotāju sentimentu, nosaukt jauno zīmolu par Saldējumu bija loģisks lēmums. Cilvēki ir pamanījuši jauno zīmolu, runā par to, kā iznākumā pārdošanas apjomi ir pārsnieguši visas mūsu gaidas,» sacīja Tamma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA “Tērvete food” komanda 2022. gadā ir rūpīgi strādājusi pie zīmola “Druvas saldējums” attīstības un vairāku jaunu produktu līniju izveides.

Gada nogalē uzņēmums saņēmis sertifikāciju bioloģisku saldējumu ražošanai un ievieš tirgū pirmos bioloģiskos saldējumus bērniem sadarbībā ar Latvijā plaši zināmo un iemīļoto bērnu seriālu “Tutas lietas”.

Ņemot vērā tendenci iegādāties ne tikai gardus, bet arī pēc iespējas dabīgus un tīrus produktus, kā arī, domājot par ietekmi uz vidi, “Druvas saldējums” produktu klāsts papildināts ar diviem bioloģiskiem produktiem, piedāvājot klasisko vaniļas un šokolādes saldējumu.

“Bioloģiskā saldējuma tirgus pēdējo desmit gadu laikā pasaulē ir strauji pieaudzis, tāpēc, domājot par saldējumu pašiem mazākajiem, pieņēmām lēmumu radīt tieši bioloģiskās izcelsmes produktus, lai nodrošinātu dabiskāko pieeju,” stāsta SIA “Tērvete food” valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Muižnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attēli uz 100 mililitru saldējuma Ekselence iepakojuma būtiski atšķiras no saldējuma faktiskā izskata, tādējādi ražotāja īstenotā komercprakse ir maldinoša un negodīga, secinājis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC). Savukārt Rīgas piena kombināts (RPK) izskatīs iespēju apstrīdēt PTAC lēmumu.

[Paildināta ar pēdējo rindkopu]

Centrs izpētījis četrus AS Rīgas piena kombināts (RPK) ražotos Ekselence saldējumus - Valrieksti&Brownie, Šokolāde no Javas salas, Šokolāde&lazdu rieksti un Rīgas melnais balzams&brownie. Centrs secinājis, ka uz iepakojuma veidā, kas ir fotogrāfija vai atgādina fotogrāfiju, attēlots saldējums, kas pilnībā atšķiras no saldējuma, kas atrodas iepakojumā.

Faktiski saldējums vizuāli neatšķiras no citiem tirdzniecībā esošajiem saldējumiem, kuru ārējo kārtu veido šokolāde vai citas vielas un kuru saturēšanai saldējumā ievietots kociņš. Saldējums zem šokolādes kārtas ir viendabīga masa (kurā redzama citu sastāvdaļu esamība), nevis kārtains, kā redzams attēlā uz iepakojuma, norāda PTAC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

FOTO: Latvijas ražotāji savu produkciju popularizē Berlīnes Zaļajā nedēļā

Žanete Hāka, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 17. līdz 26. janvārim Berlīnē notiek izstāde "Zaļā nedēļa", kurā jau 25.reizi piedalās arī Latvijas ražotāji.

Šogad Latvijas kopstenda platība izstādē ir 110 kvadrātmetri, un tajā savu produkciju rāda un pārdod SIA "Rozīne" ar produktu "Skrīveru mājas saldējums", līdztekus tradicionālajam saldējuma piedāvājot īpašu recepšu saldējumus, tostarp arī ar kaņepēm, SIA "Skrīveru pārtikas kombināts" ar konfektēm "Gotiņa" dažādās versijās, Madonas novada zemnieku saimniecība "Rogas" un tās īpašnieks Sandris Akmans ar biškopības produkciju un dažādos veidos gatavotām ogām. SIA "Plūkt" sagādājis Latvijā vāktas zāļu tējas, individuālais komersants "I.R. Avots" piedāvā medus maisījumus, Talsu novada zemnieku saimniecība "Kurzemnieki" – ābolu, ķirbju un citu augu našķus, bet SIA "Rīta Putni" sagatavojis dažāda veida paipalu olu produkciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Druvas saldējums un Lāči veido jaunu saldējumu līniju

Db.lv, 31.05.2022

"Druvas saldējuma" produktu grozu šosezon papildina jaunie mini saldējumi uz kociņa.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Tērvete Food" šo gadu uzsākusi, atjaunojot zīmola "Druvas saldējums" iepakojuma dizainu, paplašinot produktu piedāvājumu un attīstot jaunus darbības virzienus.

Uzņēmums fokusējas uz zīmola attīstību, paplašina eksporta tirgus, un tāpēc īpaši būtiska ir jaunu, aktuālu produktu ieviešana.

Ražotājs SIA "Tērvete food" zīmola "Druvas saldējums" atjaunošanā investējis 90 000 eiro, vēsta LETA.

"Druvas saldējuma" produktu grozu šosezon papildina jaunie mini saldējumi uz kociņa - Mango-apelsīnu saldējums piena šokolādē, Sāļās karameles saldējums Amber šokolādē, Piparmētru saldējums tumšajā šokolādē un Cigoriņu saldējums tumšajā šokolādē.

"Meklējot risinājumu izcilākajam saldējumam uz kociņa, saldējumu glazūrai izmantojam augstvērtīgu premium šokolādi," stāsta SIA "Tērvete food" ražošanas vadītāja, pārtikas tehnologs Sanita Vaičkus. "Produktu izstrādē ņēmām vērā to, ka siltā laikā saldējums īpaši ātri kūst, tādēļ ikdienas skrējienā saldējuma izmēram ir būtiska nozīme."

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kā top? Druvas saldējums ar košļeņu garšu

Ilze Šķietniece, speciāli DB, 17.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ rubrikā Kā top? portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā top zīmola Druvas saldējums produkcija divu kilogramu iepakojumos ar košļeņu aromātu (bubble gum) ražotnē Saldus novada Druvā.

Pēc aptuveni gadu ilga klusuma perioda pagājušā gada rudenī atsāka darboties saldējuma ražotne Saldus novada Druvā. Pēc iepriekšējo saimnieku – Druva Food – maksātnespējas 2017. gadā, ēkas, iekārtas un zīmolu pagājušā gada sākumā iegādājās SIA Tērvete food, kas ietilpst holdingā Agrolats Group.

Jaunie ražotnes saimnieki produkcijai saglabājuši iepriekšējo zīmolu – Druvas saldējums. «Vārds ir vērtība, kas jāsaglabā. Šie mēneši, kopš esam atsākuši ražot un pārdot produkciju, to pierāda. Dzirdam komplimentus, klienti pauž prieku, ka Druvas saldējums atkal redzams veikalos,» stāsta SIA Tēvete food valdes loceklis Andris Limanāns. «Tas tikai apliecina, ka būtu bijis ļoti žēl, ja tas pazustu no tirgus,» viņš piebilst. Pirmajā sezonā Druvas saldējums orientējas uz klientiem Kurzemē, kur zīmols vēsturiski ir vislabāk atpazīstams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 40 tūkstošus latu, lielākais saldumu ražotājs Baltijā a/s Laima paplašina produktu portfeli, tirgū ieviešot trīs jaunus saldējumus.

Līdz ar to a/s Laima uzsāk darbību pilnīgi jaunā segmentā. «Ņēmām vērā to, ka par retumu kļuvuši saldējumi, kas gatavoti no īsta krējuma bez augu eļļas piedevām. Tagad atkal no īsta krējuma un šokolādes varēs baudīt saldējumus Serenāde, Vāverīte un Laima», jaunos produktus raksturo Laimas mārketinga vadītāja Dace Kokina.

Saldējums tiks ražots sadarbībā ar Premia Foods, kas ir lielākais saldējuma ražotājs Baltijā un dod iespēju ražot saldējumu ar vairākiem pildījumiem un piedevām vienlaicīgi.«Tas bija svarīgs aspekts. Produktu izstrādes gaitā abu uzņēmumu tehnologiem bija jāatrisina grūts uzdevums. Konfekšu Vāverīte un Serenāde garšu un pildījumu integrēt saldējumā. Tas paveikts un Premia modernās tehnoloģijas ļauj to realizēt,» par izstrādes gaitu stāsta Dace Kokina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rūjienas saldējums nākotnē ar citu preču zīmi ies ASV tirgū; pirmie soļi sperti

Gunta Kursiša, 07.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūjienas saldējums gatavojas uzsākt eksportu uz ASV tirgu, un patlaban pāri okeānam ir aizceļojis pirmais Latvijā ražotā Rūjienas saldējuma konteiners, Db.lv atklāja uzņēmuma līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Igors Miezis.

Pirmais konteiners, kas aizceļojis uz ASV, ir ar Rūjienas saldējuma preču zīmi, tomēr nākotnē, realizējot lielākus apjomus, plānots izstrādāt citu zīmolu, ar ko Rūjienas saldējuma ražojumi tiktu pārdoti ASV tirgū. Patlaban amerikāņiem tiks piedāvāti plombīra, šokolādes un kļavu sīrupa saldējumi vafeļu glāzītēs.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs neatklāj, par cik varētu tikt palielināts uzņēmuma apgrozījums un cik lieli apjomi varētu tikt realizēti ASV tirgū. Tāpat pagaidām komercnoslēpums ir SIA Rūjienas saldējums ASV sadarbības partneris.

«Sadarbības partnera pamatnosacījums ir, lai saldējums būtu dabīgs produkts un tā sastāvā būtu piens un krējums,» norādīja I. Miezis. ASV tirgū Rūjienas saldējums būs tā saucamajā mainstream segmentā, cenšoties piedāvāt to par līdzīgu cenu, kā citi saldējuma ražotāji. Šobrīd premium segmentā nereti tiek pozicionēti nevis tie produkti, kas to patiesi pelnījuši, bet tie, kas iegulda lielus līdzekļus mārketingā un reklāmās, uzskata I. Miezis. «Tie, kas «nozombē» patērētāju ar reklāmām, arī tiek pie labākā kumosa, parasti tie ir lieli spēlētāji,» uzskata SIA Rūjienas saldējums vadītājs. Patlaban liela daļa tirgotāju cenšas darīt visu, lai samazinātu cenu, tomēr esam centušies nesekot šai tendencei, neizmantojot lētākās augu tauku izejvielas. Jau iepriekš I. Miezis DB pauda, ka pirms diviem gadiem sāktā Rūjienas saldējuma cīņa par īsta piena un krējuma saldējuma ražošanu ir vainagojusies rezultātiem un arī citi rūpnieki sākuši ražot auksto saldumu no dabīgām izejvielām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rūjienas saldējums šogad plāno apgūt jaunus realizācijas tirgus Eiropā un NVS reģionā

LETA, 22.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldējuma ražotājs «Rūjienas saldējums» šogad plāno piesaistīt kopumā sešus jaunus realizācijas tirgus, aģentūrai LETA pastāstīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Igors Miezis.

«Šobrīd mums ir 14 eksporta valstis, bet plānojam to skaitu palielināt līdz 20,» teica «Rūjienas saldējuma» valdes priekšsēdētājs, piebilstot, ka uzņēmums šogad iecerējis sākt realizēt produkciju NVS un Eiropas valstīs, kur iepriekš «Rūjienas saldējums» produkti nebija pieejami. Tā kā līgumi vēl nav noslēgti, konkrētus tirgus viņš pagaidām neatklāja.

Miezis piebilda, ka jaunajos tirgos uzņēmums plāno izplatīt saldējuma bumbiņas «Mini Melts», kā arī realizēt zīmola «Rūjienas saldējums» pamata produkciju. Jaunajos ārvalstu tirgos būs pieejami tādi paši produkti, kādus uzņēmums realizē arī vietējā tirgū. «Īpaši nepielāgojam produktus konkrētiem tirgiem. Pielāgojam vienīgi iepakojumus, bet speciāli produktus konkrētiem tirgiem neražojam. Nav arī bijis pieprasījums kaut ko specifisku ražot,» teica Miezis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovasar pieprasījums pēc saldējuma palielinājies un ražotājiem kāpuši realizēto saldējumu apjomi, atzina aptaujātie saldējumu ražotāji.

"Food Union" mārketinga vadītāja un valdes locekle Latvijā Ieva Lejniece norādīja, ka, salīdzinot ar 2022.gada martu, aprīli un maiju, šogad realizēto saldējumu apjoms nedaudz pieaudzis.

Pieaugumu viņa skaidroja, kā rezultātu sabiedrības kopējam noskaņojumam un ekonomiskajai situācijai valstī - patērētāji ir sapratuši, kā sadzīvot ar aizvadītā gada inflāciju, tāpēc lēnām sāk līdzekļus tērēt precēm, kas nav pirmās nepieciešamības.

Vienlaikus Lejniece norādīja, ka Latvijā visvairāk tiek realizēti trīs "klasiskie" saldējumi - "Tio" plombīra saldējums lielajā iepakojumā, "Karlsons" un klasiskais "Pols" uz kociņa. Tikmēr internetveikalā "pienaveikals.lv" pircēju grozos biežāk parādās sezonas jaunumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl pirms pāris gadiem saldējumu ražotāji apgalvoja, ka savas produkcijas gatavošanā augu taukus vairs neizmanto. Šobrīd augu tauki atkal iezagušies atsevišķu saldējumu sastāvdaļās, trešdien raksta laikraksts Neatkarīgā.

Food Union sastāvā ietilpstošā Rīgas piena kombināta valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs pērn vasaras sākumā Neatkarīgajai atzina, ka «visi saldējumi ražoti no Latvijas piena un krējuma, izmantojot tikai dabiskas sastāvdaļas. Augu taukus uzņēmums saldējuma ražošanā neizmanto jau vismaz divus gadus». Arī Druva Food pārdošanas vadītājs Jānis Muižnieks pagājušajā gadā uzsvēra, ka «Druvas saldējuma produkcija atbilst augstākajiem standartiem. Saldējums ražots no īsta piena, nodrošinot pircējiem plašas izvēles iespējas garšas ziņā, šī kvalitātes zīme laika gaitā ļāvusi cilvēkiem mūsu saldējumu iemīlēt».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rūjienas saldējums investē ap 1,5 miljoniem eiro jaunā ražošanas iekārtā

Db.lv, 19.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju saldējuma ražotājs SIA “Rūjienas saldējums”, realizējot Lauku atbalsta dienesta modernizācijas projektu, sadarbībā ar Swedbank iegulda ap 1,5 miljoniem eiro jaunas “Mini Melt BIG Ball” ražošanas iekārtas iegādē.

“Kopš 2009. gada, kad sāku strādāt Rūjienas saldējumā, visa enerģija un finanšu resursi tikuši investēti rūpnīcas atdzimšanā jaunā kvalitātē. Jau pašā sākumā bija skaidrs, ka, bez nopietnas eksporta pārdošanas bāzes, nekas jaudīgs izdoties nevar, bet, lai izdotos iecerētais, ir jāatrod kaut kas īpašs, kas atšķiras un ir gana sarežģīts. Esam pietiekami veiksmīgi spēruši pirmos soļus, tā teikt, pamatskola pabeigta – jāturpina mācīties un strādāt tālāk,” uzsver uzņēmuma vadītājs Igors Miezis.

SIA "Rūjienas saldējums" regulāri veic ieguldījumus uzņēmuma attīstībā ar mērķi palielināt jaudas, paplašināt sortimentu un eksporta iespējas - uzbūvēta jauna saldētava un iegādātas saldējuma ražošanas iekārtas. Uzņēmums ir uzstādījis jaunas attīrīšanas iekārtas un plāno nomainīt apkures sistēmu, lai veicinātu ilgtspējīga uzņēmuma darbības attīstību un kļūtu videi draudzīgāki. 2016. gadā sortimentā tika ieviests produkts “Mini Melts”, kas ievērojami palielināja eksportu un nodrošināja jaunu klientu piesaisti. Aizvadītajā gadā, līdzās līdzšinējiem eksporta tirgiem uz 29 valstīm (piemēram, Poliju, Vāciju, Ukrainu, Īriju, u.c.), sākta produkcijas piegāde uz Kataru, Izraēlu un Maurīciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldējuma ražotājs SIA «Rūjienas saldējums» 2018. gadā kāpinājis apgrozījumu līdz 2,322 miljoniem eiro un atsācis pelnīt, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uzņēmuma apgrozījums, salīdzinot ar 2017. gadu, pērn palielinājies par 78,3%. Savukārt uzņēmuma tīrā peļņa bija 402,5 tūkstoši eiro.

SIA «Rūjienas saldējums» izdevies būtiski palielināt apgrozījumu un peļņu, pateicoties 2016.gadā uzsāktā «Mini Melts» saldējuma bumbiņu ražošanai. Uzņēmums «Mini Melts» saldējumu eksportē uz Eiropas Savienības valstīm, kā arī Ukrainu, sacīts uzņēmuma gada pārskatā.

SIA «Rūjienas saldējums» ienākumi no saldējuma pārdošanas Latvijā 2018. gadā bija 1,170 miljoni eiro, kas bija pieaugums par 45% salīdzinājumā ar 2017. gadu, savukārt ienākumi no eksporta bija 1,152 miljoni eiro, kas bija 2,3 reizes vairāk nekā 2017. gadā. 2018. gada beigās uzņēmumam bija noslēgti sadarbības līgumi par produkcijas eksportu 2019.gadā uz 24 Eiropas Savienības dalībvalstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rīgas Piena kombināts piesaista investoru

Sandra Dieziņa, 31.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas Piena kombināts (RPK) piesaistījis finanšu investoru uzņēmuma tālākai attīstībai.

Pēc ceturtdien notikušās akcionāru sapulces RPK sabiedrisko attiecību vadītāja Irēna Bērziņa informē, ka RPK piesaistīts finansu investors – uzņēmējs Andrejs Bezhmeļņickis, kas daudzus gadus veiksmīgi darbojies piena nozares biznesā Krievijā, NVS valstīs un starptautiskajos tirgos. Šobrīd uzņēmumā rezervētas akcijas, kas tiks pārdalītas pēc finanšu ieguldījuma uzņēmuma attīstībā.

Šāds lēmums pieņemts pēc tam, kad RPK valde pagājušā gada nogalē vērsās pie padomes ar lūgumu piesaistīt uzņēmumam papildus finansu resursus, kas nepieciešami ražošanas attīstībai, lai uzņēmums spētu izvērst eksporta darbību Krievijas un NVS valstu tirgos. RPK padome nolēma attīstībai piesaistīt banku finansējumu un privāto kapitālu. RPK ir vairāk kā 600 akcionāru, tai skaitā uzņēmumi, pašvaldības, uzņēmuma darbinieki un zemnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rīgas Piena kombināts par 8,5 miljoniem palielinājis pamatkapitālu un mainījis valdi

Gunta Kursiša, 27.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem Latvijas pārtikas nozares uzņēmumiem a/s Rīgas Piena kombināts (RPK) palielinājis savu pamatkapitālu par 8,561 miljoniem latu – pašlaik RPK pamatkapitāls veido vairāk nekā 13,299 miljonus latu, turklāt notikušas izmaiņas arī uzņēmuma valdē – tajā ieceltas četri Krievijas pilsoņi, liecina informācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Uzņēmuma valdē patlaban ieceltas četri Krievijas Federācijas pilsoņi – uzņēmuma valdi pārstāvēs miljardieris Sergejs Beshmeļņickis, Konstantīns Docenko, Ivans Losevs un Ivans Uvarovs.

DB jau rakstīja, ka RPK savu pamatkapitālu palielinājis jau maijā, kad piena pārstrādes uzņēmumā investēja A. Beshmeļņickis. Ieguldītie līdzekļi tika novirzīti jaunu iekārtu iegādē, piena ražošanā un ganāmpulku palielināšanā, stāstīja RPK pārstāve Irēna Bērziņa.

A. Beshmeļņickis jau daudzus gadus veiksmīgi darbojies piena nozares biznesā Krievijā, NVS valstīs un starptautiskajos tirgos. Kā rakstīts, RPK pieņēma lēmumu par investora piesaisti pēc tam, kad RPK valde pērnā gada nogalē vērsās padomē ar lūgumu piesaistīt uzņēmumam papildus līdzekļus. Uzņēmumā tika rezervētas akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Izkust kā saldējumam

Anda Asere, 02.03.2012

«Saldējums var būt gan pirmais ēdiens, gan otrais un arī deserts. Saldējums ir bagāts un ļoti dažāds pēc sava sastāva,» saka Lelde Sotniece, Skrīveru mājas saldējuma (SIA Rozīne) īpašniece.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos divus gadus Skrīveru mājas saldējuma klienti arvien uzstājīgāk jautā, kur šo saldējumu var iegādāties Rīgā.

«Mēs saņēmām drosmi un nupat atklājām savu pirmo kafejnīcu Rīgā, Alberta ielā, kura būs jauns izaicinājums gan mums, gan mūsu saldējummīļiem. Šeit ceram īstenot vēl pārdrošākas idejas un piedāvāt nepierastus saldējuma veidus visiem gardēžiem, kuri vēlas piedzīvojumu. Mēs vēlamies dalīties priekā par savu saldējumu, kurš ir tik dažāds un vēl neiepazīts un piedāvāt šo baudījumu plašākai publikai, kā arī vēlamies iepazīstināt Rīgas tūristus ar Latvijas saldējumu,» saka Lelde Sotniece, Skrīveru mājas saldējuma (SIA Rozīne) īpašniece.

Tirdziņos šis saldējums nopērkams jau gandrīz piecus gadus un ekonomikas teorijas māca, ka ik pēc pieciem gadiem uzņēmumiem ir pārejas punkts. «Domāju – kas nu būs, kur tālāk iet,» viņa teic. Lai gan par savu kafejnīcu Rīgā uzņēmēja domāja jau trīs gadus, līdz šim nebija tam īsti nobriedusi, turklāt atbaidīja nomas cenas. Taču 9. februārī tika izsists pirmais čeks un pagaidām šis ir iestrādāšanās posms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldējuma ražotājs SIA «Rūjienas saldējums», kas pēdējos gados strādājis ar zaudējumiem, palielinājis pamatkapitālu līdz 751 389 eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uzņēmuma pamatkapitāls līdz šim bija 507 431 eiro, bet tagad tas palielināts par 243 958 eiro. Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas 4.aprīlī.

«Lursoft» multi atskaite liecina, ka pēdējie darbības gadi (dati par 2017.gadu vēl nav pieejami) SIA «Rūjienas saldējums» nav bijuši veiksmīgākie. Tā apgrozījums samazinājies vairāk nekā uz pusi no 2,716 miljoniem eiro 2012.gadā līdz 1,161 miljonam eiro 2016.gadā. Šajā periodā arī uzņēmums strādājis ar zaudējumiem un 2016.gadā tie sasniedza rekordapjomu - 240 tūkstošus eiro. Neskatoties uz zaudējumiem, SIA «Rūjienas saldējums» pašu kapitāls 2016.gada beigās gan bija pozitīvs 314 645 eiro apmērā.

Saldējuma ražotāja pamatkapitālu palielinājis tā vienīgais īpašnieks Igors Miezis ar mantisko ieguldījumu - savu prasījuma summu pret SIA «Rūjienas saldējums».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laima veidos nacionālo saldējumu

Sandra Dieziņa, 27.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot 380 nacionālā saldējuma receptes, ko ieteikuši Latvijas iedzīvotāji, a/s Laima sākusi darbu pie nacionālā saldējuma veidošanas.

Laima informē, ka recepšu sējums tika saņemts pagājušajā nedēļā Latvijas Nacionālajā bibliotēkā. Receptes tapušas bibliotēkas un Ideju Akadēmijas rīkotajā ideju spēlē, kur katram bija iespēja iesniegt savu versiju par nacionālā saldējuma sastāvdaļām, garšu un citām svarīgām īpašībām.

Laima mārketinga vadītāja Dace Kokina uzsver, ka uzņēmums šo patērētāju ideju pieņem kā izaicinājumu. Nacionālais saldējums būšot pirmais produkts, kas, sākot no idejas līdz pat reālam produktam, tiks gatavots kopā ar patērētājiem.

Tuvākajā laikā Laimas tehnologi izvērtēšot saņemtās receptes un noteiks 10 – 15 labākās, kuru sastāvdaļas atbilstu saldējuma konsistencei. Jūlija mēnesī uzņēmuma mājas lapā www.laima.lv un sociālajos tīklos Draugiem.lv, Facebook iedzīvotāji varēs balsot par recepti, kas, viņuprāt, visvairāk atbilst nacionālajam saldējumam. Augustā Laima un saldējuma meistari, ņemot vērā balsojuma rezultātu, sāks darbu pie saldējuma izstrādes. Nacionālā saldējuma recepti noteiks iedzīvotāju balsojums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rūjienas saldējuma apgrozījums pērn audzis par 34%

LETA, 28.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldējuma ražotājs SIA "Rūjienas saldējums" pagājušajā gadā strādāja ar 3,554 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 34% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pieauga 2,6 reizes un bija 782 886 eiro, liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka pērn "Rūjienas saldējumam" turpināja saldējuma ražošanu, iegādājās pamatlīdzekļus, turpināja jaunās noliktavas celtniecību un nodeva ekspluatācijā jaunu priekšattīrīšanas iekārtu.

Tāpat vadības ziņojumā minēts, ka "Rūjienas saldējums" 2021.gadu noslēdza ar peļņu, pateicoties veiksmīgai "Mini Melts" saldējuma realizācijai Latvijā, citās Eiropas Savienības valstīs, Ukrainā un Gvatemalā, kura pārdošanas apmēri palielinājās par 25% saistībā ar jaunu klientu piesaisti un sekmīgu e-veikala darbību.

Vadības ziņojumā arī minēts, ka "Rūjienas saldējums" šā gada sākumā veica preču piegādi uz Ukrainu 38 548 eiro apmērā, par ko samaksu nav saņēmusi un, iespējams, ka arī nesaņems.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas piena pārstrādes uzņēmums Food Union ražotā saldējuma klāstu šosezon papildinājis ar astoņiem jaunumiem. Kopējās investīcijas, kuras uzņēmums ieguldījis jaunu produktu attīstībā, ir ap 150 tūkstošiem eiro.

Gardēžu saldējuma Ekselence piedāvājumu klāsts ir papildināts ar diviem jaunumiem, starp kuriem ir arī veltījums Latvijas simtgadei – saldējums Latvijas karoga krāsās. Tā īpašo, Latvijai raksturīgo garšu veido meža ogu sorbets apvienojumā ar maigu vaniļas plombīru. Tāpat, iedvesmojoties no Eiropā zināmajām nugas (nougat) konfektēm, Ekselence zīmolam pievienojas lazdu riekstu saldējums ar nugas mērci. Abi jaunie Ekselence saldējumi ir pieejami 1l iepakojumos.

Paplašinot bērnu zīmola Rasēns produktu klāstu, ieviesti divu veidu saldējumi uz kociņa - Rasēns staipīgais saldējums ar košļājamās gumijas garšu un tropisko – meloņu un arbūza – garšas saldējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ingman Saldējums vadībā iecelts jauno īpašnieku Uniliver pārstāvis

Gunta Kursiša, 13.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ingman Saldējums valdi pametusi tās līdzšīnējā locekle Rita Ulakavičiūte-Ostrauskiene (Rita Ylakavičiūte Ostrauskiene), viņas vietā stājoties Polijas pilsonim un jaunā Ingman Saldējums īpašnieka Unilever Baltijas valstu direktoram Rafalam Trudenskim (Rafal Trydenski), liecina informācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Ieraksts par izmaiņām uzņēmuma amatpersonās veikts ša gada 10. janvārī. Jaunieceltajiem valdes locekļiem, tāpat kā iepriekšējiem, ir tiesības pārstāvēt uzņēmumu atsevišķi.

Jau vēstīts, ka R. Ulakavičiūte-Ostrauskiene Ingman Saldējums valdē sāka darboties šā gada jūlijā, stājoties Somijas pilsoņa Lindorfa Eino Aukusti vietā.

Db.lv jau iepriekš rakstīja, ka pērnā gada rudenī Ingman Saldējums iegādājās saldējuma Algida ražotājs Uniliver. Viens no lielākajiem saldējuma ražotājiem pasaulē Unilever šovasar sācis tirgot savus saldējumus Latvijā, izmantojot zīmolu Algida. Ražotāja mērķis ir kļūt par vienu no vadošajiem nozares pārstāvjiem Baltijas tirgū. Unilever arī neizslēdza iespēju iegādāties kādu no vietējiem saldējuma ražotājiem, ja šāda investīciju iespēja radīsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldējuma ražotājs SIA «Rūjienas saldējums» par 50 000 eiro vienu no vecajām saldētavām plāno pārbūvēt par noliktavu un izbūvēt jaunu, mūsdienu standartiem atbilstošu zibensaizsardzības sistēmu, pastāstīja kompānijas īpašnieks Igors Miezis.

Viņš teica, ka «Rūjienas saldējuma» ražotnei šogad ir uzlikts jauns jumts un tagad ir nepieciešams uzstādīt jaunu zibensnovedēju. Vienlaikus vienu no «Rūjienas saldējums» vecajām saldētavām plāno pārveidot par noliktavu, lai sakārtotu preču plūsmas.

Miezis piebilda, ka ražotnes jumta nomaiņa bija starp uzņēmuma šā gada lielākajiem investīciju projektiem. «Rūjienas saldējums» ražotnei nesen nomainīti arī logi un durvis, ievērojami paaugstinot siltumefektivitāti. Kopējās šajā projektā ieguldītās investīcijas viņš pagaidām nevarēja nosaukt.

Pēc kompānijas īpašnieka paustā, uzņēmums nākamgad plāno uzbūvēt jaunu noliktavu tieši blakus ražotnei. Šāds projekts saistīts ar saldējuma bumbiņu «Mini Melts» realizācijas paplašināšanos, kuras kompānija patlaban realizē jau 27 valstīs. «»Mini Melts« saldējuma bumbiņām ir atšķirīga uzglabāšanas temperatūra, Tāpēc mēs būvēsim jaunu noliktavu Rūjienā, kurā būs iespējams uzglabāt gan mūsu zīmola saldējumu -20 grādu temperatūrā, gan »Mini Melts« saldējumu, kam nepieciešama -35 grādu temperatūra,» viņš teica.

Komentāri

Pievienot komentāru