Jaunākais izdevums

Kaut arī sabiedriskā transporta pakalpojumiem nākamā gada Rīgas budžetā prasīts par 7% vairāk naudas, braukšanas tarifu Rīgas sabiedriskajā transportā 2011.gadā nepaaugstinās. Plānots saglabāt arī visas līdz šim esošās atlaides, raksta Neatkarīgā.

Nākamā gada budžeta projektā Rīgas sabiedriskā transporta pakalpojumiem pieprasīti 48,94 milj. Ls. RS preses sekretārs Viktors Zaķis skaidro, ka nepieciešamo līdzekļu palielinājums saistīts ar šogad ieviestajiem braukšanas atvieglojumiem, degvielas cenu kāpumu un bezdeficīta budžeta veidošanas finesēm. Tas nozīmē, ka šā gada budžeta deficītu 3,59 milj. Ls apmērā vajadzēja iekļaut nākamā gada budžetā. Budžeta precizēšana vēl turpinās, jo tas būs atkarīgs no valdības lēmumiem nodokļu politikas jomā.

Rīgā šogad sākuši kursēt zemās grīdas tramvaji un līdz 2011. gada beigām tiks piegādāti visi 20 līgumā paredzētie modernie tramvaji. Tomēr vismaz pagaidām citu sabiedriskā transporta līdzekļu iepirkums netiek plānots. V. Zaķis stāsta, ka RS vajadzētu 74 garos trolejbusus, bet viss atkarīgs no naudas. Tehnisko normatīvu prasību dēļ trolejbusi jau būtu jāmaina, jo tie iepirkti 90.gadu beigās un šā gadsimta sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Autobusu tarifi tiks vienādoti Pierīgā, Alūksnes, Ventspils un Kuldīgas rajonā

Žanete Hāka, 02.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 5.oktobra reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifi tiks vienādoti vairākos maršrutos Pierīgā un bijušajā Alūksnes rajonā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina AS CATA un SIA Sabiedriskais autobuss, informē Autotransporta direkcija.

Savukārt 6.oktobrī jaunie tarifi stājas spēkā SIA Sabiedriskais autobuss apkalpotajos maršrutos bijušajā Ventspils un Kuldīgas rajonā. Ņemot vērā, ka pirms tarifu izlīdzināšanas uzsākšanas reģionālajos maršrutos pastāvēja 24 dažādi tarifi, to vienādošanas rezultātā braukšanas maksa, braucot dažāda garuma distances, paliks nemainīga, samazināsies vai cituviet nedaudz palielināsies.

Rīgas teritorijā, kur reģionālo vietējo maršrutu pārvadājumus nodrošina AS CATA, brauciena maksa, mērojot attālumu starp pirmajām pieturvietām, pieaugs par 0,10 eiro, sasniedzot 0,80 eiro. Savukārt pārējā bijušā Rīgas rajona teritorijā, tostarp Siguldā, Krimuldā un Mālpilī, minimālā braukšanas maksa paliks nemainīga. Braucot attālumu, kas garāks par septiņiem kilometriem, biļetes cena palielināsies ne vairāk kā par 20 procentiem. Līdz ar jauno tarifu stāšanos spēkā AS CATA apkalpotajos maršrutos Rīgas plānošanas reģionā būs atlicis viens pārvadātājs, kas līdz 1.novembrim sabiedriskā transporta pakalpojumus sniegs saskaņā ar vecajiem tarifiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 9.aprīlī, Liepājas pilsētas attīstības komitejā tiks izskatīts saistošo noteikumu projekts, kas nosaka jaunu braukšanas maksu sabiedriskajā transportā Liepājas pilsētas maršrutu tīklā, kā arī kārtību, kādā Liepājas pilsētas administratīvajā teritorijā pastāvīgi deklarētie iedzīvotāji var saņemt braukšanas maksas atvieglojumus, informē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

Saistošo noteikumu projekts nosaka braukšanas maksu Liepājas pilsētas sabiedriskajā transportā, kā arī braukšanas maksas atvieglojumus. Braukšanas maksu vienam braucienam tiek plānots turpmāk noteikt iepriekšpārdošanā 0,70 eiro (šobrīd 0,57 eiro), bet, pērkot pie vadītāja – 0,80 eiro (šobrīd 0,70 eiro). Abonementa biļešu maksu, līdzīgi kā līdz šim, tiek plānots noteikt diferencēti atkarībā no izvēlētā transporta veida (autobuss, tramvajs vai abi transporta veidi), kā arī izmantošanas biežuma (katru dienu, tikai darba dienās vai braukšanai dienas vidū, kad sabiedriskais transports ir mazāk noslogots), tādējādi ļaujot pasažieriem izvēlēties sev piemērotāko biļetes veidu. Tā, piemēram, mēnešbiļete braukšanai autobusā katru dienu izmaksās 30 eiro, turpretī braukšanai darba dienās – 22 eiro vai dienas vidū – 19 eiro. Līdzīgi maksa tiks diferencēta arī tramvaja mēnešbiļetēm attiecīgi 26 eiro, 22 eiro vai 17 eiro atkarībā no biļetes veida.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. gada decembrim noteikti uzvarētāji visās 23 maršrutu tīkla daļās, informē valsts SIA Autotransporta direkcija.

Iepirkumu komisija ir izvērtējusi pretendentu piedāvājumus konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. decembrim (atsevišķās lotēs līdz augustam), nosakot uzvarētāju visās 23 maršrutu tīkla daļās.

Īstermiņa konkursā tika saņemti 32 piedāvājumi, ko iesniedza 18 uzņēmumi. Tas tika izsludināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi ar konkursa uzvarētājiem vēl nebūs stājušies spēkā.

Ņemot vērā, ka ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts īstermiņa līgums, noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt robežās no + 160C līdz + 240C (atbilstoši sezonai), kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģijas pilsēta Haselta, pēc kuras parauga Igaunijas galvaspilsēta Tallina šogad ieviesa bezmaksas sabiedrisko transportu, šo praksi ir atmetusi, atsaucoties uz laikrakstu Eesti Päevaleht, ziņo nacionālā raidsabiedrība ERR.

Haseltā, kur mājo 75 tūkstoši iedzīvotāju, bezmaksas sabiedriskais transports bijis pēdējos 16 gadus, bet nu pilsēta nolēmusi no tā atteikties. Tiesa, transporta tīkla klientu skaits šajos gados ir audzis 12 reizes, kas ir viens no Tallinas eksperimenta mērķiem – celt sava sabiedriskā transporta popularitāti. Tomēr augušas šo gadu laikā ir arī Haseltas transporta izmaksas – par sešām reizēm, un tas pilsētai licis mainīt līdzšinējo politiku.

Par spīti procentuālajiem pieauguma rādītājiem, kopumā bezmaksas transporta ietekme uz iedzīvotāju pārvietošanās paradumiem Haseltā nemaz nav bijusi tik ievērojama, ziņo laikraksts. No saviem privātajiem auto uz sabiedrisko transportu ilggadējā eksperimenta laikā pārsēdušies vien 16% autovadītāju. To izdarījuši arī 12% no tiem, kas pirms tam priekšroku deva velosipēdiem, un 9% to, kas devuši priekšroku staigāt ar kājām. Pilsētā aizvien vairāk nekā 90% ģimeņu ir privātās automašīnas, un 73% iedzīvotāju uz darbu dodas tieši ar tām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Viedoklis: Ja Rīgas satiksme vēlas diferencēt cenas, Pierīgai jākļūst par uzņēmuma līdzīpašnieci

Gunta Kursiša, 07.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pierīgas pašvaldību nauda Rīgai var tikt dota ar nosacījumu, ka šīs pašvaldības reāli piedalās šobrīd zaudējumu nesoša uzņēmuma pārvaldīšanā, tām ir pieejama pilna informācija par uzņēmuma stāvokli, proti, citām pašvaldībām jākļūst par Rīgas satiksmes kapitāla daļu īpašniekiem, jo Rīgas sabiedriskais transports ir arī Pierīgas pašvaldību sabiedriskais transports. Vismaz tā saka Rīgas mērs,» paziņojis Raimonds Čudars, Salaspils novada domes priekšsēdētājs.

Citas pašvaldības nejūtas atbildīgas un vainīgas par slikto Rīgas satiksmes pārvaldīšanu un finansiālo stāvokli, norāda Salaspils novada vadītājs, komentējot Nila Ušakova pausto, ka zaudējumus, kas radušies Rīgas satiksmei, ir jāsedz nerīdziniekiem, bet līdz šim rīdzinieki ir dotējuši braucienus Rīgā nereģistrētiem iedzīvotājiem.

«Monopolstāvoklī esošs, Rīgas pašvaldības kontrolēts uzņēmums ar valstī vislielāko koncentrēto klientu (pasažieru) loku, kurā liela daļa ir Rīgā iebraukušo, jau kuro gadu nespēj «savilkt galus». Tādēļ no Rīgas vadītājiem nepārtraukti skan iestudētas frāzes - «rīdzinieki maksā», «par rīdzinieku naudu» utt. Rīdzinieki maksā tādēļ, ka Rīgas pilsētai piederošs uzņēmums strādā ar zaudējumiem,» paziņojumā pauž R. Čudars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas dome turpina paplašināt bezmaksas transporta izmantotāju loku

Elīna Pankovska, 06.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, jau no šā gada pavasara profesionālo skolu audzēkņiem tiks nodrošināts bezmaksas sabiedriskais transports. Tomēr, ja šādas iespējas nebūs, tad bez maksas šie skolēni varēs braukt, uzsākot jauno mācību gadu septembrī, informē Rīgas dome.

Šobrīd atbildīgo komiteju vadītājiem uzdots sagatavot nepieciešamos aprēķinus un lēmumu projektus, lai nodrošinātu iespēju Rīgā bez maksas izmantot sabiedrisko transportu 3. grupas invalīdiem, kuriem tas pašlaik vēl netiek nodrošināts, kā arī profesionālo skolu, ieskaitot mūzikas skolas, audzēkņiem.

Kā zināms, pašlaik bezmaksas sabiedrisko transportu pašvaldība nodrošina nestrādājošiem pensionāriem, vispārizglītojošo skolu skolēniem, 3. grupas redzes un dzirdes invalīdiem, kā arī Černobiļas AES avārijas seku likvidētājiem.

Pagājušā gadā, kad tika Rīgas domē apstiprināts lēmums, ka visu vispārizglītojošo skolu skolēni sabiedriskajā transportā var braukt bez maksas, RD opozīcijas deputāti norādīja, ka bezmaksas sabiedriskais transports būtu jānodrošina arī arodskolu skolēniem. Tomēr Vienotības priekšlikums tika noraidīts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sabiedrisko transportu Liepājā sāk aprīkot ar GPS

Lelde Petrāne, 05.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē sākusies globālās pozicionēšanas sistēmu uzstādīšana Liepājas sabiedriskajā transportā, vēsta portāls irliepaja.lv.

Drīzumā ikviens liepājnieks pašvaldības aģentūras Liepājas Sabiedriskais transports šodien atklātajā mājaslapā internetā varēšot sekot līdzi sabiedriskā transporta kustībai pilsētā, Rietumu Radio sacījis aģentūras Liepājas Sabiedriskais transports vadītājs Gints Lūsis.

Kā pastāstījis Lūsis, ar GPS iekārtām aprīkos visu Liepājas sabiedrisko transportu, lai kontrolētu sabiedriskā transporta reisu izpildes un kustības grafika ievērošanu. Kopumā pašlaik iegādātas 65 GPS iekārtas, bet, kā sacījis Lūsis, šis skaits vēl varot mainīties.

Iekārtas piegādā un uzstāda uzņēmums Facto, kas uzvarējis pašvaldības izsludinātajā iepirkuma konkursā. 65 GPS iekārtu iegāde un uzstādīšana pašvaldībai izmaksājot nepilnus 4000 latu, savukārt drīzumā aģentūra no diviem pretendentiem izvēlēsies uzņēmumu, kas nodrošinās datu pārraidei nepieciešamās programmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vidzemes plānošanas reģions: Reģionā par vismaz 150 plānots samazināt sabiedriskā transporta reisu skaitu

LETA, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidzemes plānošanas reģionā (VPR) par vismaz 150 reisiem plānots samazināt esošo sabiedriskā transporta maršrutu reisu skaitu, paziņoja Vidzemes plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību vadītāja Anita Āboliņa.

Šāds secinājums VPR radies, salīdzinot Autotransporta direkcijas (ATD) iesūtīto maršrutu reisu sarakstu ar pašreizējā maršruta tīklā esošajiem.

«Piemēram, veicot reisu salīdzinājumu, redzams, ka reisā Rīga-Valmiera ir par desmit reisiem mazāk, tajā pat laikā ar ideju par dzelzceļu kā «mugurkaulu» tur ir maz sakara, jo ar dzelzceļu sakrīt tikai reisa galapunkti. Tajā pat laikā ir samazināti arī četri Rīga-Cēsis reisi, kas arī darīts, sekojot jaunajai politikai - pārcelt pasažierus uz vilcieniem. Jā, konkrētajā maršrutā ceļā pavadītais laiks ir ievērojami īsāks, taču tajā pat laikā virknei pasažieru šis maršruts nav piemērots,» paziņoja VPR Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Inita Ozoliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Liepājas pilsētas pašvaldībai ļauj pārtraukt bezkontakta maksājumu karšu sistēmas iepirkumu

Žanete Hāka, 17.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu Uzraudzības birojs (IUB) ļāvis atstāt negrozītu Liepājas pilsētas pašvaldības iepirkumu komisijas lēmumu pārtraukt konkursu par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu, liecina informācija IUB mājaslapā.

Db.lv jau rakstīja, ka uzņēmumi SIA Rīgas karte un SIA Telemātikas sistēmas iesniedza sūdzības IUB saistībā ar Liepājas pilsētas pašvaldības pārtraukto sarunu procedūru.

Kā stāsta SIA Rīgas karte pārstāvji, 18.martā Liepājas pilsētas pašvaldība izsludināja sarunu procedūru par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu. 18.jūlijā SIA Rīgas karte iesniegusi IUB sūdzību par sarunu procedūras uzaicinājumā iekļautajām prasībām. 15.augustā, izskatot iesniegto sūdzību, IUB nolēma aizliegt Liepājas pilsētas pašvaldībai slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrā par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu bez grozījumu veikšanas sarunas procedūras uzaicinājumā un atcelt sarunu procedūras uzaicinājuma 1.pielikumā noteiktās prasības attiecībā uz komercnoslēpuma statusa piemērošanu visai tehniskajai specifikācijai, kā arī specifiskās prasības, kurās ir iekļautas norādes uz AS SEB banka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Nerimst strīdi par norēķinu sistēmas ieviešanu Liepājas sabiedriskajā transportā

Žanete Hāka, 13.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi SIA Rīgas karte un SIA Telemātikas sistēmas iesnieguši sūdzības Iepirkumu uzraudzības birojā saistībā ar Liepājas pilsētas pašvaldības pārtraukto sarunu procedūru par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu.

Kā stāsta SIA Rīgas karte pārstāvji, 18.martā Liepājas pilsētas pašvaldība izsludināja sarunu procedūru par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu.

18.jūlijā SIA Rīgas karte iesniegusi IUB iesniegumu par sarunu procedūras uzaicinājumā iekļautajām prasībām. 15.augustā, izskatot iesniegto sūdzību IUB nolēma aizliegt Liepājas pilsētas pašvaldībai slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrā par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu bez grozījumu veikšanas sarunas procedūras uzaicinājumā un atcelt sarunu procedūras uzaicinājuma 1.pielikumā noteiktās prasības attiecībā uz komercnoslēpuma statusa piemērošanu visai tehniskajai specifikācijai, kā arī specifiskās prasības, kurās ir iekļautas norādes uz AS SEB banka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas pašvaldībai bezmaksas transports izmaksātu vismaz 35 milj. Ls gadā, tomēr dome pašlaik nevar atļauties tērēt šādu naudas summu, šodien Latvijas Radio norādīja Rīgas pašvaldības vadītājs Nils Ušakovs.

«Pašreiz nevaram to pavilkt,» norādīja Rīgas mērs.

Jau vēstīts, ka bezmaksas sabiedrisko transportu plāno ieviest Igaunijas galvaspilsētā Tallinā, un delegācija no Rīgas devās uz Tallinu, lai izvērtētu kaimiņu plānu.

Rīgas pašvaldības vadītājs norādīja, ka bezmaksas sabiedriskais transports varētu veicināt iedzīvotāju ekonomisko aktivitāti, tomēr ieguvums nebūtu tik liels, lai šīs izmaksas atsvērtu.

Patlaban Rīgā bezmaksas sabiedriskais transports ir pieejams Rīgā deklarētajiem pensionāriem, bet no 1. septembra arī vispārizglītojošo 1. - 12. klases skolēniem, kas pašvaldībai izmaksā aptuveni 3,17 miljonus Ls gadā. Šobrīd braukšanas maksas atvieglojums šai pasažieru kategorijai ir noteikts 60% apmērā no mēneša abonementa biļetes cenas vai 50% apmērā, iegādājoties noteiktam braucienu skaitam paredzētās biļetes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Siguldas mērs: Līdz ar karšu ieviešanu pašvaldība nošāvusi vairākus zaķus ar vienu šāvienu

Dienas Bizness, 13.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldas novadā dzīvojošajiem ir iespēja saņemt divsimt dažādu pakalpojumu ar atlaidēm, un tas nav tikai sabiedriskais transports, stāsta novada domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics, kurš patlaban plaši apspriestās Rīdzinieka kartes Latvijas galvaspilsētā sabiedriskā transporta cenu diferencēšanai neuzskata par diskrimināciju, pirmdien raksta Diena.

«Tas nav tikai sabiedriskais transports [..]. Te iekšā ir visi veikali, atļaušos teikt, ka visas kafejnīcas, protams, arī daži lielie pašvaldības sporta vai kultūras pasākumi, kā Operas mūzikas svētki. Šis projekts īstenībā ir unikāls arī Eiropas un pat pasaules kontekstā,» pauda U. Mitrevics.

«Pašvaldībai ir jāpieņem tādi lēmumi, ar kuriem tiek nošauti vismaz trīs vai vairāk zaķu. Jo vairāk jo labāk. Tāds arī ir šis lēmums ieviest Siguldas iedzīvotāja karti. Tātad, pirmkārt, cilvēkiem ir iespējas saņemt 200 dažādādu pakalpojumu ar atlaidēm. Otrkārt, tas noteikti ir lokālpatriotisma stiprināšanas jautājums, jo liela daļa Siguldas iedzīvotāju šīs kartes vispār neizmanto, bet kādā pasākumā vai mājas viesībās ir gadījumi, kad cilvēks rāda šo karti citiem un lepojas – lūk, tā ir mana Siguldas iedzīvotāja karte, es esmu savas pilsētas patriots,» skaidro Siguldas novada domes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mazapdzīvotās teritorijās ieviesīs sabiedriskā transporta pakalpojumu pēc pieprasījuma

Rūta Cinīte, 22.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabineta sēdē valdība otrdien nolēma uzlabot sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtību, izveidojot sabiedriskā transporta pakalpojumus pēc pieprasījuma tajās teritorijās ar mazu apdzīvotības blīvumu, kur bieži vien ir slikti rentabilitātes rādītāji sakarā ar mazu autobusu piepildījumu, informē Satiksmes ministrijas (SM) Komunikācijas nodaļa.

«Ņemot vērā, ka pēdējos gadus reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits ar katru gadu samazinās, pastāv liels risks, ka tuvākajā laikā arī reisos, kur šobrīd ir stabila pasažieru plūsma un apmierinoši finansiālie rādītāji, varētu rasties problēmas ar pasažieru piepildījumu. Jo zemāka ir sabiedriskā transporta pārvadājumu rentabilitāte, jo vairāk valsts budžeta līdzekļi ir nepieciešami to uzturēšanai. Zaudējumu kompensācijām paredzēto nepietiekamo valsts budžeta līdzekļu dēļ mazapdzīvotās lauku teritorijās aizvien vairāk tiek slēgti sabiedriskā transporta autobusu maršruti un reisi, kā rezultātā noteiktai iedzīvotāju daļai netiek nodrošinātas pārvietošanās iespējas. Tādējādi transports pēc pieprasījuma ir loģisks risinājums tam, lai saglabātu iedzīvotājiem mobilitātes iespējas arī mazapdzīvotās teritorijās apstākļos, kad ik gadu samazinās iedzīvotāju skaits un apdzīvotības blīvums, kā arī lai efektīvāk izlietot valsts budžeta līdzekļus, samazinot zaudējumu apmēru sevišķi nerentablajos maršrutos,» skaidro ministrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar 2013. gada iestāšanos Tallina kļuvusi par pirmo galvaspilsētu pasaulē, kas saviem iedzīvotājiem sabiedrisko transportu ļauj izmantot bez maksas.

Pārejas periodā pirmās dienas Tallinas autobusos, trolejbusos un tramvajos pastiprināti dežūrēs municipālās policijas darbinieki, kas palīdzēs pasažieriem aprast ar jauno sistēmu, vēsta Postimees.

Tallinas Municipālās policijas darbinieki vienu nedēļu divu cilvēku komandā Tallinas sabiedriskajā transportā dežūrēs no 2. līdz 5. janvārim. Tāpat tiks izplatītas sabiedriskā transporta lietošanas pamācības.

Postimees arī ziņo, ka pirmajās nedēļās kontrole sabiedriskajā transportā nebūs «tik stingra», taču tas nenozīmējot, ka Tallinas sabiedrisko transportu var izmantot bez biļetes - bezmaksas vai maksas.

«Es ceru, ka visiem mums jaunajā situācijā mēs spēsim panākt mierīgu sadarbību, lai atrisinātu visas iespējamās problēmas,» norāda Tallinas Municipālās policijas vadītāja Monika Randa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar partiju Saskaņas centrs un Gods kalpot Rīgai deputātu balsu vairākumu šodien Rīgas domes sēdē nolemts noteikt, ka no nākamā gada 1. janvāra Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem sabiedriskais transports kļūs nedaudz lētāks, bet pārējie iedzīvotāji maksās dubultā.

No 1. janvāra Rīgā deklarētie iedzīvotāji līdzšinējo 50 santīmu vietā par biļeti Rīgas sabiedriskajā transportā maksās 42 santīmus jeb 0,60 eiro, savukārt Rīgā nedeklarētajiem pasažieriem biļete maksās 84 santīmus jeb 1,20 eiro.

Līdzīgas atšķirības plānotas arī mēnešbiļešu cenās, taču skolēniem un studentiem, kas apmeklē izglītības iestādes Rīgas administratīvajā teritorijā, noteiktās atlaides neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas tiks palielinātas no 60% līdz 80%.

Lai saņemtu deklarētā iedzīvotāja atlaidi, būs jāsaņem personificēts e-talons, kas kļūs arī par Rīdzinieka karti. Tālāk viss notikšot automātiski - nekādas izziņas vai citi dokumenti nebūs nepieciešami. Tiem, kas Rīgā deklarēsies līdz 31.decembrim, tiks piešķirta viena bezmaksas mēnešbiļete.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nolemj ievērojami palielināt braukšanas maksu Liepājas sabiedriskajā transportā

LETA, 16.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome pēc ilgām diskusijām pieņēmusi lēmumu no 1.jūnija ievērojami palielināt braukšanas maksu Liepājas sabiedriskajā transportā.

Jaunie saistošie noteikumi vēl jāapstiprina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā.

Braukšanas maksu vienam braucienam plānots noteikt iepriekšpārdošanā 0,70 eiro, bet, pērkot pie vadītāja, - 0,80 eiro. Līdz šim tie bija attiecīgi 0,57 un 0,70 eiro, līdz ar to biļešu cenas pieaugums plānots aptuveni 22,8% apjomā.

Abonementa biļešu maksu, līdzīgi kā līdz šim, tiek plānots noteikt diferencēti atkarībā no izvēlētā transporta veida, kā arī izmantošanas biežuma. Mēnešbiļete braukšanai autobusā katru dienu izmaksās 30 eiro, turpretī braukšanai darba dienās - 22 eiro vai dienas vidū - 19 eiro. Līdzīgi maksa tiks diferencēta arī tramvaja mēnešbiļetēm attiecīgi 26 eiro, 22 eiro vai 17 eiro atkarībā no biļetes veida.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Krievijas uzņēmējs, kurš pārcēlies uz dzīvi Latvijā: Rīgā dzīve ir mierīga, ērta un neviens netraucē būt laimīgam

Natālija Poriete, 13.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājis gads, kopš dzīvoju Rīgā. Kad es rakstīju savu pirmo ierakstu LiveJournal, daudzi teica, ka man ir rozā brilles. Šķiet, ka tās man aizvien ir, sociālajā tīklā Facebook raksta pīpju izgatavošanas uzņēmuma Bondarev Pipes īpašnieks Aleksandrs Bondarevs. Pirms gada viņš repatriācijas programmas ietvaros saņēma pastāvīgās uzturēšanās atļauju Rīgā un pārcēlās no Sanktpēterburgas uz Rīgu. Aleksandrs mācās latviešu valodu, nodarbojas ar savu biznesu un viņam ļoti patīk Latvija.

«Tātad, visu pēc kārtas. Sāksim ar pārcelšanās iemeslu. Es nebraucu dēļ lēta garšīga siera un arī ne dēļ daudz augstākas algas, arī ne dēļ skaista mauriņa pie mājas. Es braucu to garīgo vērtību dēļ, bez kurām es nespētu būt laimīgs – dēļ tiesībām un brīvības, dēļ vienlīdzības likuma priekšā, dēļ pārliecības, ka valdība ir manā pusē un visas valsts institūcijas strādā, lai mani aizsargātu.»

Un es to saņēmu. Man vēl nav pilsoņa tiesības, tāpēc nevaru novērtēt tās, taču es redzu īstu politisku cīņu, redzu reālus un virtuālus draugus, kuri iestājas partijās un aģitē par tām, redzu pārliecību cilvēku vidū par to, ka no viņiem kaut kas ir atkarīgs, redzu cerību par iespēju aizstāvēt savas intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā dibinātā Eiropas transporta pakalpojumu platforma “Bolt” pirmajos divos gados meklēja pareizo biznesa modeli vienā valstī un tikai tad attīstījās starptautiski

“Fokusējāmies, lai viss labi strādā Tallinā un tikai tad sākām attīstīties citās valstīs. Kopbraukšana nav monopola tirgus, kur dominēs viens spēlētājs kā e-komercijā. Mēs izvēlējāmies lēnāku pieeju, kas atmaksājusies,” šodien Helsinkos notiekošajā konferencē “Slush” norādīja “Bolt” līdzdibinātājs Markuss Villigs (Markus Villig) diskusijā ar “Stripe” līdzdibinātāju Džonu Kolisonu (John Collison). M. Villigs atzīst, ka ieiet jaunā tirgū ir sarežģīti, tomēr uzskata, ka tas, ka kompānija sāka biznesu visai sarežģītās Austrumeiropas valstīs, vēlāk noderēja arī citur. M. Villigs spriež, ka konkurentiem no ASV šajā ziņā nav tik viegli pielāgoties un izprast visas nianses saistībā ar drošību, pieredzi norēķināties skaidrā naudā u.tml.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Latvijas tūrisma identitāte šūpolēs

Raivis Bahšteins, DB galvenās redaktores vietnieks, 30.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Te postpadomju republika ar matrjošku tirgotājiem, te valsts Eiropas ziemeļos ar potenciāli ieliktu kāju konferenču biznesa durvīs

Iepriekšējos gados Rīga un Latvija bija uz starptautiskās skatuves bija gan ar kultūras galvaspilsētas projektu, gan pildot ES prezidējošās valsts pienākumus. Lai gan šis gads ir klusāks pasākumu ziņā, kopumā tūrisma nozarei tas, visticamāk, tomēr būs licis atkal augt. Cita aina paveras pašu Latvijas iedzīvotāju ceļošanas aktivitātē, kur vērojams kritums.

Latvijas tūrisma nozare nevar mainīt tādus nepārvaramus šķēršļus kā ekonomisko problēmu skartajiem Krievijas iedzīvotājiem (agrākajam tūrisma industrijas lielākajam balstam) likt atsākt ceļot vai izmainīt Latvijas ģeogrāfisko formu un izdzēst no kartes Rīgas jūras līci, jo vairāku stundu «līkums» atbaida kruīza kuģus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Arī Liepājā banka saduras ar e-talonu

Egons Mudulis, 10.04.2013

«SEB bankas pakalpojums ir tehniski sarežģītāks un apgrūtinošāks, turklāt tā saņemšanas priekšnoteikums ir konta esamība šajā bankā,» konkurentu piedāvājumu kritizē SIA Rīgas karte mārketinga direktors Aleksandrs Brandavs.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepāja – līdzīgi Jelgavai – grib bankas kartes norēķiniem sabiedriskajā transportā; savukārt e-talonu administrējošā SIA Rīgas karte saskata Liepājas pilsētas pašvaldības iepirkumā SEB bankas lobēšanu

Liepājas pilsētas pašvaldība izsludinājusi iepirkumu par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu (e-karšu) pieņemšanu. Pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports plāno noslēgt līgumu uz trīs līdz pieciem gadiem par šo karšu izmantošanu pilsētas sabiedriskajā transportā, DB norāda pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports direktors Gints Lūsis.

Savukārt Rīgas e-talonu administrējošās SIA Rīgas karte (RK) mārketinga direktors Aleksandrs Brandavs – līdzīgi kā tas esot Jelgavā – saskata konkrēta pretendenta – SEB bankas – lobēšanu. Tādēļ RK iesniegusi sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā, jo nav mierā, ka ir izslēgta no pretendentu saraksta. Tai pašā laikā RK kopā ar kādu banku, kuru viņš pagaidām neatklāj, iepirkumā tomēr piedalīšoties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas sabiedriskajā transportā ieviesīs līgumsodu

Vēsma Lēvalde, 30.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sods par braukšanu bez biļetes Liepājā nķamgad varēs sasniegt 10 latus, ziņo pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

No 2013. gada 1. janvāra Liepājā stāsies spēkā jaunie noteikumi, kas paredz, ka bezbiļetniekiem turpmāk tiks piemērots nevis administratīvais sods, bet līgumsods, kura apmērs Liepājā varēs sasniegt pat 10 latus.

Turpmāk, braucot bez biļetes Liepājas sabiedriskajā transportā, sods būs noteikts trīs lati ar nosacījumu, ka bezbiļetnieks to samaksā kontrolierim pārkāpuma konstatēšanas vietā. Ja bezbiļetnieks kāda iemesla dēļ sodu uzreiz samaksāt nevarēs, kontrolieri izrakstīs rēķinu 10 latu apmērā, kas būs jāsamaksā viena mēneša laikā no izrakstīšanas brīža. Līgumsoda savlaicīgas nesamaksāšanas gadījumā aģentūra pret bezbiļetniekiem varēs vērsties tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstī noteiktās komandantstundas laikā drīkstēs kursēt sabiedriskais transports, aģentūrai LETA apstiprināja satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) birojā.

Linkaits ierakstā sociālajā tīklā "Twitter" norāda, ka sabiedriskais transports Latvijā kursē arī ārkārtējās situācijas laikā, nodrošinot iespēju nokļūt darbā.

Komandantstundas laikā tiks atļauts izmantot arī taksometra pakalpojumus - šo pakalpojumu varēs izmantot, lai dotos uz darbu vai no tā, atgrieztos dzīvesvietā, dotos uz diennakts aptieku, ārstniecības iestādi vai veterinārmedicīnas iestādi vai no tās.

Taksometrā varēs atrasties tikai viens pasažieris vai pasažieris kopā ar nepilngadīgu bērnu vai personu, kurai nepieciešama asistenta palīdzība vai kurai ir objektīvas grūtības vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ.

Jau ziņots, ka Ministru kabinets trešdien lēma jau trešdienas vakarā Latvijā ieviest komandantstundu, kas būs spēkā Jaungada svētku un pareizticīgo Ziemassvētku laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Referendumā par sabiedrisko transportu Tallinā piedalījušies kopumā 68 tūkstoši cilvēku, no kuriem 75,5% atbalstījuši ideju par bezmaksas sabiedrisko transportu Igaunijas galvaspilsētā. Tas ir pietiekami, lai uzsāktu šī plāna praktisku realizāciju.

Par to informē Tallinas mērs Edgars Savisārs, norādot, ka Tallinā bezmaksas sabiedriskais transports būs no nākamā gada 1. janvāra, vēsta BBN.

Tikmēr opozīcijā esošās Reformu partijas vadītāja vietnieks Valdo Randpere norāda, ka šāda referenduma rīkošana esot bijusi kaut kas nedzirdēts, turklāt tas pilsētai izmaksājis 260 tūkstošus eiro.

«Referenduma iznākums jau bija zināms pašā sākumā. Jautājums bija formulēts populistiskā veidā un kalpoja vienīgi kā vēlēšanu propagandai. Tallina, šķiet, ir viena no pasaulē bagātākajām pilsētām, taču nez kādēļ pilsētas ielas ir pilnas bedrēm un nav naudas bērnudārziem,» tā Randpere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vecgada dienā un Jaungada dienā būs izmaiņas sabiedriskā transporta darbībā

Lelde Petrāne, 28.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme informē, ka Vecgada dienā un Jaungada dienā būs izmaiņas sabiedriskā transporta, pašvaldības autostāvvietu un klientu apkalpošanas centru darbā. 31.decembrī un 1.janvārī sabiedrisko transportu (tramvaju, trolejbusu, autobusu) varēs izmantot bez maksas. Jaungada naktī tiks nodrošināti papildu reisi.

Sabiedriskais transports (tramvajs, trolejbuss, autobuss)

31.decembrī un 1.janvārī sabiedriskais transports brauks pēc brīvdienu grafika. Pasažieri šajās dienās sabiedriskajā transportā varēs braukt bez maksas.

Lai nodrošinātu ērtāku pasažieru nokļūšanu uz un no gadu mijas pasākumu norises vietām, naktī no 31.decembra uz 1.janvāri aptuveni no plkst. 20:00 līdz plkst. 4:00 tiks organizēti papildu reisi:

4., 5., 6., 7., 10. un 11. tramvaja maršrutā,

9., 14., 15., 17., 18., 22. un 27. trolejbusa maršrutā,

3., 11., apvienotajā 12., 23., 26. (pa Akmens tiltu), 18., 24., 25., 37., 40., 50., 51. un 53. autobusa maršrutā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uz Zemitānu pārvada ierīkos sabiedriskā transporta joslu

Dienas Bizness, 20.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Zemitānu pārvada tiks ierīkota sabiedriskā transporta josla virzienā uz Purvciemu, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

Satiksmes organizācijas izmaiņas būs A.Čaka ielas posmā no Ērgļu ielas līdz Braslas ielai. Tādējādi tiks nodrošināta iespēja sabiedriskajam transportam apbraukt satiksmes sablīvējumus uz pārvada, kā arī samazināsies maršruta veikšanas laiks.

Sabiedriskā transporta josla tiks veidota 4,5 metrus plata, lai, stājoties spēkā jaunajiem Ceļu satiksmes noteikumiem, arī velobraucēji ērti no centra nokļūtu Purvciema un Pļavnieku virzienā. Atgādinām, ka esošais regulējums vēl liedz velobraucējiem pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslu.

Rīgā sabiedriskais transports noteikts kā viena no prioritātēm un šādas joslas ierīkotas jau vairāk nekā 15 ielās. Kā liecina Rīgas Satiksmes dati, galvaspilsētā pārsvarā ar vienu automašīnu pārvietojas viens cilvēks, savukārt viens sabiedriskais transports dienā pārvadā aptuveni 700 pasažierus dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru