Rosina kapitālsabiedrībām atteikties no ienākumiem
 

PKC rosina Latvijas dzelzceļam (LDz) pārdot kapitāldaļas peļņu nesošos uzņēmumos; LDz nepiekrīt
.

Egons Mudulis, 01.7.2013

Foto: LETA

Pārresoru koordinācijas centra (PKC) vadītā darba grupa rekomendē atsavināt VAS Latvijas dzelzceļš piederošās kapitāla daļas pāris uzņēmumos. Viens no tiem ir ar peļņu Rīgas ostā strādājošā stividorkompānija SIA Strek, kas nodarbojas ar ogļu pārkraušanu. LDz šajā uzņēmumā pieder 5,84% akciju, savukārt kompānijas akciju kontrolpakete 57,45% apmērā ir valdes priekšsēdētāja Mihaila Gaņeva rokās. Otrs uzņēmums ir kaimiņvalstī reģistrētais Baltkrievijas – Latvijas kopuzņēmums SIA Mirigo, kas nodarbojas ar dzelzceļa sliežu stiprinājumu – skrūvju, uzgriežņu, paplākšņu – ražošanu. Tajā LDz pieder 2,98% kapitāldaļu.

Likumprojektu paketē, ko atbalstīja valdība, nav paredzēts, ka valsts kapitālsabiedrību galvenais un vienīgais darbības mērķis ir peļņas gūšana, norāda PKC Attīstības uzraudzības un novērtēšanas nodaļas vadītājs Vladislavs Vesperis. Tajā rakstīts, ka valsts kapitālsabiedrībām jāpilda valsts uzdevumi un jātiek labi pārvaldītām. Darba grupas ieteikumu pārdot daļas pelnošā uzņēmumā viņš pamato ar to, ka valsts netiešā intervence – jo līdzdalība kompānijās ir nenozīmīga – 
šāda veida uzņēmējdarbībā nav attaisnojama ne ar tirgus nepilnības, ne stratēģiski nozīmīgu aktīvu argumentiem.

«Abas minētās kompānijas tiešā veidā neietekmē mūsu pamatdarbību, tomēr tās pārdot šobrīd nav saimnieciska pamatojuma – 
neviena cita kompānija vai persona nav izrādījusi interesi par šo kapitāldaļu iegādi,» norāda LDz viceprezidents Aivars Strakšas.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Tevi varētu interesēt

Pārvadājot rekordlielu kravu apjomu 60,5 miljonus tonnu kravu, Latvijas dzelzceļa koncerns spējis...

AS Latvijas Dzelzceļa (LDz) koncernam pagājušajā gadā izdevies sasniegt rekordpeļņu, informē...

Jaunais Pārresoru koordinācijas centra (PKC) vadītājs būs PKC Attīstības plānošanas nodaļas...

Ziemeļu Investīciju banka (ZIB) un VAS Latvijas dzelzceļš parakstījuši vienošanos...

Latvijas dzelzceļš Rīgas Centrālajā stacijā uzstādījis jaunu modernu pasažieru apziņošanas...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) meitasuzņēmums SIA LDz Cargo ir noslēdzis līgumus ar...

Uz 19 gadiem noslēgtais aizdevums tiks izmantots, lai būvētu Eiropas platuma (1435...

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) nolēmis palielināt meitas uzņēmuma SIA LDz Cargo pamatkapitālu...

Par SIA Schenker vienīgo valdes locekli un vadītāju kļuvis bijušais Latvijas pasta...

AS Electric Railway Company Holding noslēgusi vienošanos ar Latvijas uzņēmumu Felix Ltd...

Lai spēlētu svarīgāku lomu loģistikas jomā, Islande uzsākusi sadarbību ar Brēmenhāfenes ostas...

Nav nozīmes cīnīties par lidmašīnu astu krāsas daudzumu uz perona, uzskata starptautiskās...

Privātas tehniskās apskates stacijas nozīmēs augstākas cenas un zemāku kvalitāti, biedē šobrīd...

Kreditoru prasījumus airBaltic turpina izmantot spēlēm ar cipariem - 2012.gadā vismaz par...

Igaunijas tehniskās uzraudzības dienests (TUD) ir izsniedzis atļauju AS Elektriraudtee jaunajiem...