Transports un loģistika

RTU no Audi saņems 50 tūkstošus

, 15.05.2007

Jaunākais izdevums

Audi Centrs Rīga apņēmies piecu gadu laikā RTU Autotransporta institūtam pārskaitīt Ls 50 000. Daļa līdzekļu - Ls 30 000, būs paredzēta studiju programmu, auditoriju un laboratoriju modernizācijai, daļa - Ls 20 000, būs paredzēta stipendijām, Db.lv informēja universitāte.

Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) ir noslēgusi trīspusēju sadarbības līgumu ar RTU Transporta un mašīnzinību fakultātes Autotransporta institūtu un ar Audi automobiļu dīleri Latvijā - Audi Centrs Rīga. Saskaņā ar līgumu Audi Centrs Rīga RTU studentiem maksās stipendijas, palīdzēs attīstīt Autotransporta institūta laboratorijas un nodrošinās prakses vietas.

Līgums paredz, ka uzņēmums sadarbosies ar RTU Autotransporta institūtu līdz 2011. gadam. Uzņēmums pieņems praksē RTU transporta un mašīnzinību specialitātes studentus, kā arī sagatavos lekciju kursu par Latvijas un Eiropas autotirgu un citiem ar automašīnu tirdzniecību saistītiem jautājumiem.

Sākot no 2007./2008. akadēmiskā gada, Audi Centrs Rīga konkursa kārtībā izvēlēs trīs RTU 4. kursa transporta un mašīnzinību specialitātes studentus, kuriem piecus gadus būs iespēja saņemt Audi Centrs Rīga stipendijas. Kopumā uzņēmums apņēmies piecu gadu laikā RTU Autotransporta institūtam pārskaitīt Ls 50 000. Daļa līdzekļu - Ls 30 000, būs paredzēta studiju programmu, auditoriju un laboratoriju modernizācijai, daļa - Ls 20 000, būs paredzēta stipendijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietotu auto tirgū Audi ir viens no pieprasītākajiem auto zīmoliem. Tomēr, kā pirms katra nozīmīga pirkuma un tāda ir arī automašīnu iegāde, nepieciešams pārliecināties par pirkuma kvalitāti. Ko ņemt vērā, iegādājoties Audi zīmola automašīnas?

Vai ir vērts iegādāties Audi?

Audi ir viens no populārākajiem auto zīmoliem pasaulē gan jaunu automašīnu interesentiem, gan lietoto auto tirgū. Audi vēsture sākās 1909. gadā, bet pazīstamā emblēma, kura rotā jebkuru Audi automašīnu - savienoti četri apļi, tika izveidota 1932. gadā, kad apvienojās četri uzņēmumi un tie kopīgi izveidoja vienotu koncernu.

Pirms jebkura auto iegādes, tai skaitā Audi, nepieciešams veikt priekšdarbu un saprast, vai šis auto zīmols kalpos man ilgi, vai tā uzturēšana ir dārga un vai Latvijā ir pieejami sertificēti servisi un vajadzīgās rezerves daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekskluzīvā intervijā db.lv Audi driving experience programas vadītājs Klaus Demels (Klaus Demel) atklāj, ka vairāk nekā 20 jauno Audi R8 un RS sērijas superauto dalība apmācības programas laikā Rīgā, Biķernieku trasē būs līdz šim lielākais superauto desants Baltijā.

Atgādināsim, ka pasaulē pazīstamais Audi Sportscar Experience pasākums šogad, no 8. līdz 18.augustam, norisināsies arī Latvijā, Biķernieku trasē. Audi driving experience programas vadītājs atbildēja uz dažiem db.lv jautājumiem.

Vai ir tiesa, ka Audi Sportscar Experience pēc desmit gadu pārtraukuma atgriežas Latvijā, Biķernieku trasē ar lielāko Audi R8 sporta automobiļu desantu kāds līdz šim ir redzēts Baltijā?

Tā ir taisnība. Tajā brīdī, kad plānojām mūsu atgriešanos Rīgā, bija skaidrs, ka tam ir jābūt ar lielāku jaudu un vērienu, nekā tas bija pirms desmit gadiem. Superjaudīgu automobiļu flote ar tādiem dārgakmeņiem kā jaunais Audi R8 V10 Plus, kam ir pāri par 600 ZS liela jauda. Mūsuprāt, tas ir labākais veids, kā nodemonstrēt, ko nozīmē kaisle, ātrums un jauda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Audi A8 - jauna braukšanas pieredze

, 27.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi spodrina sava flagmaņa īpašības: no septembra Audi A8 uzrādīs jaunas, uzlabotas kvalitātes. Vēl precīzāka vadība, augstākās kvalitātes braukšanas sniegums un akustiskais komforts, kā arī izsmalcinātie dizaina un salona uzlabojumi izceļ unikalitāti, kas raksturīga sportiskākajam limuzīnam visā luksus klasē. Tas, cik veiksmīgi sportiskais un elegantais dizains A8 automobilī ir apvienots ar vislabākajām vadības īpašībām, komfortu un priekšzīmīgu draudzīgumu videi, ir redzams Audi A8 2,8 FSI modelī: 199 grami CO2 emisijas uz kilometru - tas ir līdz šim labākais rādītājs savā klasē.

Iespaidīgas vadīšanas īpašības, novatoriskas tehnoloģijas, kā arī īpašs dizains un aprīkojums - Audi A8 luksus automobiļu segmentā atšķirīgi un meistarīgi definē sportiskuma pievilcību. Kā zīmola dižākais pārstāvis A8 iemieso Audi progresu: tā ārkārtīgi izturīgā un vieglā alumīnija virsbūve, kas izveidota pēc Audi Space Frame principa, spēcīgie FSI un TDI dzinēji ar tiešās iesmidzināšanas sistēmu, pastāvīgā quattro četru riteņu piedziņa un daudz slavētā MMI vadības sistēma ir tikai daži no elementiem, kas izmantoti Audi, lai pierādītu devīzes Vorsprung durch Technik (Pārākums tehnikā) pielietojumu luksus klasē.

Vislabākie degvielas patēriņa rādītāji savā klasē

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

RTU studentu pilsētiņu nolemts būvēt Ķīpsalā

, 25.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga, 2007. gada 25. aprīlis - pirmdien, 23. aprīlī, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Senāts pieņēma lēmumu par vienota RTU teritoriālā kompleksa izveidi Ķīpsalā. Plānots, ka šogad tiks sākta konceptuāla projekta izstrāde par visu RTU fakultāšu un administrācijas ēku pārvietošanu uz Ķīpsalu, kur šobrīd jau atrodas četras RTU fakultātes. Ķīpsalā paredzēta gan jaunu ēku celtniecība, gan esošo ēku rekonstrukcija.

Izanalizējot RTU attīstības iespējas, RTU Senāta Stratēģijas komisija ir secinājusi, ka galvenais šķērslis RTU tālākajā attīstībā ir saistīts ar tās struktūrvienību izvietojumu dažādos Rīgas pilsētas rajonos. Vienota RTU teritoriālā kompleksa izveide dotu iespēju nodrošināt nākotnes kvalitātes prasībām atbilstošas studijas un zinātnisko pētniecību, fakultāšu un institūtu starpnozaru efektīvu sadarbību, akadēmiskā personāla un pētniecības iekārtu pilnvērtīgu izmantošanu, studiju un pētniecības telpu racionālu apsaimniekošanu.

Pasaules prakse ir pierādījusi, ka vislabākos rezultātus sasniedz tās universitātes, kurām ir vienots akadēmiskais un zinātniskais komplekss, kurā atrodas gan studiju un pētniecības, gan sporta un atpūtas telpas, gan dienesta viesnīcas studentiem. Daļēji šāds komplekss Ķīpsalā jau ir izveidots arī RTU: Ķīpsalā atrodas Būvniecības fakultāte, Arhitektūras un pilsētplānošanas fakultāte, Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultāte, Elektronikas un telekomunikāciju fakultāte. Veiktie pētījumi pierāda, ka no finansiālā un no studiju kvalitātes viedokļa lietderīga būtu arī visu pārējo RTU fakultāšu izvietošana Ķīpsalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Par RTU rektoru atkārtoti ievēl Leonīdu Ribicki

Žanete Hāka, 21.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) rektoru atkārtoti ir ievēlēts RTU profesors akadēmiķis Leonīds Ribickis, informē RTU.

Viņa kandidatūru atbalstīja pārliecinošs Satversmes sapulces vairākums — 159 dalībnieki. Kopumā rektora vēlēšanās tika reģistrēti 178 derīgi biļeteni.

«Mūsu uzstādītos stratēģiskos mērķus, kas ir kvalitatīva augstākā izglītība, izcilība zinātnē un valorizācija, spēj sasniegt ne jau viens rektors, bet visi kopā. Mums ir daudz talantīgu jauniešu, un viņu dēļ ir vērts strādāt,» pēc ievēlēšanas amatā sacīja L. Ribickis.

Satversmes sapulces dalībnieki, vērtējot L. Ribicka paveikto aizvadītajos piecos RTU vadīšanas gados, akcentēja universitātes izaugsmi. RTU otro gadu pēc kārtas studentu skaita ziņā ir lielākā Latvijas augstskola un ceturto gadu — darba devēju ieteiktākā augstskola. Tas apliecina RTU studiju kvalitāti un atbilstību darba tirgus prasībām. RTU veiksmīgi notiek valorizācija — zinātnieku radīto produktu komercializācija, un ir pabeigts apjomīgs posms RTU studentu pilsētiņas būvniecībā Ķīpsalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notiks RTU Jauno pētnieku diena vidusskolēniem

, 11.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai popularizētu eksaktās zinātnes un mudinātu jauniešus izvēlēties inženierzinātņu studijas, 15. martā Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) rīko RTU Jauno pētnieku dienu, kuras laikā aptuveni 150 vidusskolēni no visas Latvijas iejutīsies jauno pētnieku lomā – prezentēs savus zinātniskās pētniecības darbus, rakstīs testus, piedalīsies savdabīgās orientēšanās sacensībās Slepenā misija – eksaktās zinātnes.

Kā liecina universitātes sniegtā informācija medijiem, RTU Jauno pētnieku dienas laikā vidusskolēniem tiks piešķirts RTU zinātnes aģenta’ 008 tituls un viņi tiks aicināti piedalīties vairākās aktivitātēs.

Parādot zināšanas un erudīciju eksaktajos mācību priekšmetos, viņi pildīs RTU sagatavotu testu (rakstiski).

RTU Jauno pētnieku dienas laikā norisināsies vidusskolēnu zinātniskās pētniecības darbu konkursa Nāc un studē RTU! noslēguma pasākums: 13 iepriekš izveidotas vidusskolēnu komandas ar komandu vadītājiem – skolotājiem – priekšgalā RTU mācībspēku un studentu žūrijai prezentēs savus zinātniskās pētniecības darbus. RTU zinātnisko darbu konkurss vidusskolēniem tika izsludināts jau 2007. gada novembrī. Konkursam tika iesūtīti vairāk nekā 80 darbi, no kuriem RTU mācībspēki atlasīja 13 labākos darbus, to autori tika uzaicināti uz RTU.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Audi tirgus daļa Latvijā sasniedz 2%

, 17.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā 2007. gadā tika reģistrēts 671 jauns Audi – tas ir par 42 procentiem vairāk, ja salīdzina ar iepriekšējo gadu (2006. gadā: 473), un par 15 procentiem vairāk nekā kopējais jauno pasažieru auto skaita pieaugums tirgū (27 procenti).

Audi tirgus daļa Latvijā ir pieaugusi par 0,21 procentu, sasniedzot 2,06 procentu daļu 2007. gadā (2006. gadā: 1,85 procenti), Db.lv informēja SIA Moller Auto Baltic sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Jaunromane.

''Kā augstas kvalitātes novatorisku automobiļu ražotājs Audi ir viens no pasaules vadošajiem premium zīmoliem. Kā Audi importētājs divos visātrāk augošajos tirgos Eiropā, mēs ar nepacietību gaidām jaunus izaicinājumus un 2008. gadā turpināsim Audi modeļu ofensīvu'', saka Espens Egelunds (Espen Egelund), Audi importētāja Latvijā un Lietuvā Moller Auto Baltic vadītājs.

2007. gadā Latvijā un Lietuvā kopā tika reģistrēti 1166 jauni Audi automobiļi, jeb par 48 procentiem vairāk kā iepriekšējā gadā (2006. gadā: 786).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par 207 miljoniem būvēs studentu pilsētiņu

, 25.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 23. aprīlī, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Senāts pieņēma lēmumu par vienota RTU teritoriālā kompleksa izveidi Ķīpsalā, Db.lv informēja RTU Informācijas centra vadītāja Jolanta Jurēvica.

Vienota RTU teritoriālā kompleksa izveidei Ķīpsalā būs nepieciešami aptuveni 207 miljoni latu. Projekta realizēšanai plānots piesaistīt valsts, Eiropas Savienības strukturālo fondu un citu finansējuma avotu līdzekļus.

Plānots, ka šogad tiks sākta konceptuāla projekta izstrāde par visu RTU fakultāšu un administrācijas ēku pārvietošanu uz Ķīpsalu, kur šobrīd jau atrodas četras RTU fakultātes. Ķīpsalā paredzēta gan jaunu ēku celtniecība, gan esošo ēku rekonstrukcija.

Izanalizējot RTU attīstības iespējas, RTU Senāta Stratēģijas komisija ir secinājusi, ka galvenais šķērslis RTU tālākajā attīstībā ir saistīts ar tās struktūrvienību izvietojumu dažādos Rīgas pilsētas rajonos. Vienota RTU teritoriālā kompleksa izveide dotu iespēju nodrošināt nākotnes kvalitātes prasībām atbilstošas studijas un zinātnisko pētniecību, fakultāšu un institūtu starpnozaru efektīvu sadarbību, akadēmiskā personāla un pētniecības iekārtu pilnvērtīgu izmantošanu, studiju un pētniecības telpu racionālu apsaimniekošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Audi Centrs Rīga RTU laboratorijā ieguldījis 30 000 latus

, 07.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 7. oktobrī Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Transporta un mašīnzinību fakultātē (TMF), piedaloties RTU un Audi Centrs Rīga vadībai, tika atklāta RTU TMF Autotransporta institūta Ekspluatācijas materiālu laboratorija, kas izveidota sadarbībā ar Audi Centrs Rīga un kuras modernizācijā Audi Centrs Rīga ir ieguldījis Ls 30 000.

Modernizētajā laboratorijā RTU studenti, mācībspēki un pētnieki turpmāk mūsdienīgos apstākļos varēs veikt automobiļu ekspluatācijas vielu testus: pārbaudīt tādus auto ekspluatācijas tipa parametrus kā dīzeļdegvielas, benzīna, eļļu saduļķošanos, viskozitāti u. c. Modernizācijas rezultātā RTU TMF Autotransporta institūtaEkspluatācijas materiālu laboratorija ir paplašināta, aprīkota ar mūsdienīgām ventilācijas iekārtām un mūsdienīgiem agregātiem, Db.lv informē Egita Kancāne, RTU Informācijas centra korespondente.

Laboratorijas modernizācija ir viena no aktivitātēm, kas iekļauta trīspusējā sadarbības līgumā starp RTU Attīstības fondu, RTU TMF Autotransporta institūtu un Audi automobiļu dīleri Latvijā – Audi Centrs Rīga. Līgums tika noslēgts Rīgā 2007. gada 15. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par jauno Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) rektoru ievēlēts augstskolas zinātņu prorektors Tālis Juhna, informē RTU Ārējās komunikācijas nodaļas vadītāja Dita Arāja.

Juhna saņēma 137 no 190 derīgajām Satversmes sapulces dalībnieku balsīm. Jaunievēlētais rektors darbu sāks marta beigās, par precīzu datumu vienojoties ar RTU padomi. Otrs kandidāts - RTU Rīgas Biznesa skolas direktors Jānis Grēviņš - attiecīgi saņēma ievērojami mazāku balsu skaitu.

Par zinātņu prorektoru Juhna RTU ir strādājis 12 gadus, pilnveidojot zinātnes pārvaldības sistēmu un izstrādājot stratēģiju RTU zinātnes un inovācijas sistēmas izveidei. Viņš ir izveidojis dažādus atbalsta mehānismus zinātnieku un studentu inovāciju spēju veicināšanai un jaunu tehnoloģiju attīstībai, piemēram, RTU Zinātnes un inovāciju centru, kura mērķis ir veicināt RTU zinātnisko darbību un akadēmiskā personāla un studējošo iesaisti inovāciju radīšanā un zināšanu pārnesē, kā arī attīstīt sadarbību ar industriju un zinātniskajām institūcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atverot pārstāvniecības Āzijā, RTU atsijās viltus studentus

Db.lv, 01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskā Universitāte (RTU) ierobežojusi indiešu, šrilankiešu un uzbeku krāpniecības iespējas, kuri vēlas izglītības aizsegā nokļūt Eiropas Savienībā (ES) darba meklēšanas nolūkos. Turpmāk RTU mācībspēki brauks uz šīm Āzijas valstīm klātienē atlasīt studentus un novērtēt viņu zināšanu atbilstību universitātes prasībām, vēsta LNT Ziņas.

Šo RTU centru izveide un uzturēšana Āzijā gada laikā izmaksājot vairākus desmitus tūkstošus eiro, taču universitāte atteicās atklāt precīzu summu. Kā iemesls minēts – «šim mērķim līdzekļi neesot valsts piešķirtās dotācijas, bet gan ieņēmumi no ārvalstu studentu studiju maksām».

Indieši, šrilankieši un uzbeki līdz šim bija krāpušies elektroniskajos iestājeksāmenos, lai nokļūtu Latvijā. Daļu no viņiem nākošajos atlases posmos atsijāja Latvijas vēstniecības, pieķerot pretendentus ar viltotiem vidusskolu beigšanas dokumentiem vai konstatējot blēdīšanos vīzu interviju laikā, piemēram, pretendentam sūtot sev līdzīgas personas, kas spēj runāt angliski. Indijā vien šogad šādi pieķerti 400 krāpnieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešās paaudzes Audi TT nav tikai jaunākā vācu ražotāja stila ikona, bet arī Audi nākotnes dizaina koncepcijas pirmā bezdelīga.

Kopš 1998. gada Audi TT ir sava veida stila grāmata, pēc kura līdzības daudzi eksterjera un interjera dizaina elementi pēcāk pārkāpj uz citiem četrriņķu markas modeļiem. Jaunākās paaudzes kupeja ir kļuvusi nedaudz kompaktāka un vieglāka, proti, tā ir par 18 milimetriem īsāka un 10 milimetriem šaurāka, bet, liekot lietā augstas izturības tērauda un alumīnija šasiju, kas Audi valodā tiek saukta par Audi Space Frame, jaunā TT kupeja ir kļuvusi par 50 kilogramiem vieglāka. Trešās paaudzes Audi TT viss ir jauns, tostarp uzlabota pilnpiedziņas sistēma. Tās elektroniskās smadzenes turpmāk strādāšot vēl ātrāk un precīzāk, īpaši ekstremālās situācijās, zibenīgi sadalot vajadzīgo vilkmi starp asīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien, 14. oktobrī, Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU) un visai Latvijas augstākajai izglītībai aprit 145 gadi, tāpēc šo nedēļu RTU pasludina par svētku nedēļu, Db.lv informēja RTU sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Kušķe.

RTU jubilejas svinības notiks jau 11. un 12. oktobrī, svinīgajos pasākumos universitāte aicina pulcēties studentus, absolventus, mācībspēkus, sadarbības partnerus un draugus.

Savukārt Melngalvju nama Svētku zālē 11. oktobrī plkst. 15 notiks svinīgā sēde, kuras laikā pasniegs RTU Goda doktora diplomus - tos saņems Latvijas Organiskās sintēzes institūta direktors akadēmiķis Ivars Kalviņš un Norvēģijas Dzīves zinātņu universitātes asociētais profesors Šells Gunnars Hofs (Kjell Gunnar Hoff), kurš aktīvi sadarbojas ar RTU Inženierekonomikas fakultāti, realizējot Norvēģijas-Latvijas profesionālā biznesa vadības maģistra (MBA) studiju programmu "Inovācijas un uzņēmējdarbība".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar RTU Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātes (EEF) jaunās ēkas būvniecības pabeigšanu Ķīpsalā noslēgusies universitātes kompleksa «RTU – Pilsēta pilsētā» būvniecības projekta daļa, informē «RTU – Pilsēta pilsētā» projekta sabiedrisko attiecību koordinatore Kristīne Toma.

Atsevišķi būvniecības darbi vēl turpināsies 2014.gadā.

RTU EEF jaunā ēka sešos stāvos ir būvniecības projekta daļa, kurā apvienotas visas fakultātes struktūrvienības – Enerģētikas institūts, Industriālās elektronikas un elektrotehnikas institūts un Vides aizsardzības un siltuma sistēmu institūts. Jaunā EEF ēka ir pilnībā automatizēta – tā saucamā elektroniskā ēka, kurā gan vēdināšanas, gan apkures, gan arī apgaismošanas sistēmas tiek kontrolētas caur vienotu vadības paneli.

Plašās auditorijas (150 vietas) aprīkotas ar skārienjutīgiem ekrāniem, apskaņošanu un pieeju internetam. Līdzīgi kā visas «RTU – Pilsēta pilsētā» projekta ēkas, arī EEF ir pilnībā pielāgota cilvēkiem ar īpašām vajadzībām – ievērotas nianses durvju platuma izvēlē, pielāgoti lifti, iebūvētas nobrauktuves. Studentiem jaunā EEF durvis vērs 2014.gada mācību sezonā, bet novembrī jaunās telpas jau devās apskatīt interesenti no studentu pašpārvaldes un RTU absolventu asociācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Møller Baltic Import sasniedzis jaunus rekordus

Db.lv, 09.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Møller Baltic Import (MBI), Audi automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen importētājs Baltijas valstīs, 2023. gadu noslēdzis, piegādājot vairāk nekā 9000 automašīnu.

“Møller Baltic Import 2023. gadā uzrādījis ļoti pārliecinošus rezultātus gan finansiāli, gan ar mūsu pārstāvēto zīmolu jaunu auto pārdošanas rādītājiem. Audi 2023. gadā ir sasniedzis visu laiku labāko rezultātu. Zīmols pirmo reizi ieņēma pirmo vietu premium klases automobiļu konkurencē Lietuvā, savukārt Latvijā – klientiem piegādāts rekordliels automobiļu skaits, saglabājot otro vietu premium segmentā. Volkswagen zīmolam pagājušais gads aizritēja elektrifikācijas zīmē. Volkswagen sasniedza savu mērķi kļūt par lielāko elektrisko automobiļu piegādātāju Latvijā un Lietuvā. Tikmēr Volkswagen komerctransporta zīmola automobiļu piegādes klientiem Baltijā pieauga par 9%, un tā autoparks tika elektrificēts ar ID. Buzz un eCrafter modeļiem. Pārliecinoši pārdošanas rezultāti likumsakarīgi liecina par to, ka arī finansiāli 2023. gads ir bijis ļoti spēcīgs. Šādi rezultāti ir sasniegti, pateicoties ļoti ciešai sadarbībai ar Volkswagen un Audi rūpnīcām un mūsu mazumtirdzniecības partneru profesionālajam un mērķtiecīgajam darbam visā Baltijā. 2024. gadā mums būs jāspēj pielāgoties pārmaiņām, kā arī iespējamai lēnākai tirgus izaugsmei. Pēdējo gadu notikumi pasaulē ir būtiski izmainījuši ierasto lietu kārtību, kā rezultātā ir nepieciešams pieņemt pārdomātus, bet ātrus lēmumus. 2024. gadam esam noteikuši ambiciozus mērķus. Mēs piedāvāsim spēcīgu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu modeļu klāstu, piemēram, pilnīgi jauno Volkswagen Tiguan un T-Cross, kā arī jaunus pilnībā elektriskus automobiļus, piemēram, Volkswagen ID.7 un ID.7 Tourer, ID. Buzz septiņu sēdvietu versiju un pirmos Audi elektroauto, kas ražoti uz PPE (Premium Platform Electric) platformas, – Q6 e-tron un Audi A6 e-tron. Pāri visam mēs jo īpaši fokusēsimies uz klientu pieredzes pilnveidošanu, kas ir svarīga prioritāte kā Volkswagen un Audi rūpnīcās, tā arī Baltijas tirgū,” saka vairumtirgotāja Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Detroitas autoizstādē Audi piedāvā divus jaunumus – Audi TTS un Audi R8 V12 TDI konceptautomobili, liecina autoražotāja sniegtā informācija medijiem.

Audi R8 V12 TDI concept

2008.gada Detroitas autoizstādē Audi prezentē pirmo ielas sporta auto konceptu ar 12 cilindru dīzeļdzinēju. Jaunais Audi konceptautomobilis, kura pamatā ir Audi R8, aprīkots ar sešlitrīgu V12 TDI dzinēju, kas spēj attīstīt 500 ZS un 1000 Nm. Automobilis sasniedz ātrumu 100 km/h 4,2 sekundēs, tā maksimālais braukšanas ātrums ir virs 300 km/h.

Jaunais V12 TDI dzinējs pieder pie Audi V-veida dzinēju saimes ar 60 grādu leņķi starp cilindru rindām. Tam ir jauna veida ķēžu pievada sistēma ar diviem augstspiediena sūkņiem un common rail iesmidzināšanas tehnoloģiju.

Audi TTS

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi Latvia pārdošanas apjomi pirmajā pusgadā ir pieauguši par 44% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pagājušajā gadā. Par pamatu izaugsmei kļuva Audi Q5 modelis, kā arī jaunais Audi Q7 un Audi A4.

2016.gada rudenī tiks uzsākta pagājušajā nedēļā prezentēto Audi jaunumu Q2 un Audi A5 Coupe pārdošana. Bez šiem modeļiem, liels uzsvars tiks likts arī uz Audi A6 un Audi A4 biznesa modeļiem.

Zīmola izaugsme novērota visā pasaulē – AUDI AG pārdošanas apjomi kopš janvāra ir pieauguši par 5,6% līdz 953 200 piegādātām vienībām. Visstraujākā Audi izaugsme bija Eiropas tirgū, kur pārdošanas apjomi kopš gada sākuma palielinājās par 8,4%, pirmo reizi sasniedzot 450 000 pārdotu automobiļu. Pārdošanas apjoma pieaugumu veicināja jaunie modeļi Audi A4 (+12,3%) un pilnizmēra apvidus auto Audi Q7 (+73,6%). Kopumā darījumu skaits jūnijā palielinājās par 7,4% līdz aptuveni 169 000 vienību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasaulē pirmie tikai LED diodes saturošie priekšējie lukturi

, 21.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 1992. gada sarkanās LED gaismas arvien biežāk tika izmantotas bremzēšanas apgaismojumam, kā arī aizmugurējos lukturos. Audi ir pirmais ražotājs, kas ieviesa papildu baltos LED dienas gaismas lukturos - vispirms Audi A8 W12 jau 2004. gadā, pēc tam arī Audi S6, Audi R8 un Audi A5/S5.

Tagad Audi piedāvā pirmos un vienīgos priekšējo gaismu lukturus pasaulē, kuros visu priekšējā apgaismojuma funkciju veikšanai izmantotas LED spuldzes. Papildus dienas apgaismojuma lukturiem šīs funkcijas ietver arī pagrieziena signālus, kā arī priekšējās tuvās un tālās gaismas. Vairākas LED grupas, veido precīzu gaismas starošanu un gaišumu. Katrā priekšējā lukturī ir iestrādāti 54 LED gaismas avoti.

LED tehnoloģiju priekšrocības ir zemais enerģijas patēriņš (50 vati priekšējām tuvajām gaismām, 6 vati priekšējām dienas gaismām), krāsa, kas ir līdzīga dienasgaismai un sniedz lielāku kontrastu un patīkamāku vizuālo izskatu, zemāka voltāža, kompakti izmēri un lielāka dizaina brīvība. Īpaša ES izsniegta atļauja ir ļāvusi ietvert priekšējā apgaismojuma LED tehnoloģiju sērijveida ražošanas procesā ātrāk nekā plānots. Tas ir tāpēc, ka atbilstošā ES regula stāsies spēkā ne ātrāk kā 2008. gadā. Audi ir viens no dalībniekiem darba grupā, kura tika izveidota 2003. gadā, ar mērķi panākt ātrāku atļauju modernizētas un spēcīgas apgaismojuma tehnoloģijas izmantošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) studentu pilsētiņā Ķīpsalā otrdien, 12. jūlijā, viesojās Ministru prezidents Māris Kučinskis. Vizītes laikā viņš iepazinās ar RTU fakultātēm, zinātniskajām un studiju laboratorijām, kā arī kopā ar RTU rektoru akadēmiķi Leonīdu Ribicki un pārējo RTU vadību pārrunāja augstskolas attīstības plānus un ieguldījumu Latvijas tautsaimniecības attīstībā, informē RTU.

Kučinskis apskatīja RTU Dizaina fabriku un ar AS «Latvenergo» atbalstu izveidoto radošo laboratoriju, kur studentu un zinātnieku idejas pārtop prototipos, ko iespējams komercializēt, inženieru radītos produktus ieviešot tautsaimniecībā. Premjerministram bija iespējams pārliecināties par RTU atbalstu jaunu zinātnes ietilpīgu uzņēmumu veidošanā.

M. Kučinskis apskatīja arī RTU Ūdens inženierijas un tehnoloģijas laboratoriju un Zinātnisko bibliotēku, kā arī iepazinās ar RTU nākotnes attīstības stratēģiju un pauda atbalstu RTU infrastruktūras attīstības plāniem, Ķīpsalā turpinot būvēt studentu pilsētiņu.

RTU teritoriālais komplekss Ķīpsalā ir Latvijā pirmā studentu pilsētiņa, kuras celtniecība sākās jau 1965. gadā, taču finanšu trūkuma dēļ tika pārtraukta, Latvijai atgūstot valstisko neatkarību. Fakultāšu renovāciju un jaunu ēku būvniecību RTU atsāka pirms sešiem gadiem, pateicoties Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta, kā arī pašas RTU līdzekļiem. Plānošanas perioda pirmajā posmā RTU studentu pilsētiņā ir no jauna uzcelta Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātes ēka, Laboratoriju māja un RTU Zinātniskās bibliotēkas jaunā ēka, kā arī renovēta Arhitektūras un pilsētplānošanas fakultāte, Elektronikas un telekomunikāciju fakultāte, Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultāte, Studentu dienesta viesnīca un RTU peldbaseins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi A1 Sportback ir dzirkstošs kā tikko glāzē ieliets šampanietis. Auto ir izaudzis tiešā un pārnestā nozīmē, turklāt nav zaudējis dzīvespriecīgo raksturu

Fascinējošs iesaiņojums, lieliska tehnika, iespaidīgs digitālo gadžetu atbalsts, un tas viss perfekti sasiets kopā. Tāds ir Audi A1 Sportback.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Burvīgs mazauto. Patiesībā tas jau vairs nav nekāds mazulis. Ar šādiem apkārtmēriem pirms desmit gadiem Audi A1 varētu startēt pie kompaktklases modeļiem. Jaunākais Ingolštadtes mazulis ir daudz ietilpīgāks, sniedzot vairāk komforta autovadītājam un pasažieriem. Vienlaikus ir palielināta arī bagāžas ietilpība, proti, par 65 litriem vairāk nekā pirmās paaudzes modelim. Standarta ietilpība ir 335 litri, bet ar nolocītiem aizmugurējiem sēdekļiem tā palielinās līdz 1090 litriem. Tāpat kā lielākie un dārgākie Audi, arī Audi A1 Sportback salons ir piesātināts ar digitālajiem verķiem, tajā pašā laikā nepārspīlējot ar ekrānu daudzumu un atstājot vietu ortodoksālām vērtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jaunais Audi RS 6 Avant

, 06.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Audi RS 6 Avant pirmo reizi publikai tiks parādīts nākamnedēļ - Frankfurtes autoizstādē.

Ārkārtīgi sportiskos Audi RS modeļus ražo quattro GmbH. Tiem piemīt elegants dizains, ekskluzīvs aprīkojums un izcila kvalitāte. Tajā pašā laikā par labu tradīciju ir kļuvis šo automobiļu sportiskuma un Avant modeļu praktisko īpašību apvienojums: pats pirmais Audi RS2, kurš tika izlaists 1993. gadā, bija Avant modelis. Lai arī Audi RS modeļi tagad ir pieejami gan limuzīna, gan Avant, gan Cabriolet versijās, īpaši augstu tiek vērtēts Avant modeļu piedāvātais dinamikas un daudzpusības apvienojums. Tādēļ jaunais Audi RS 6 sākumā būs pieejams tikai Avant versijā, piedāvājot nepārspējamu 580 ZS jaudas un 1660 litru lielu bagāžas nodalījuma kombināciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Premjers Ivars Godmanis (LPP/LC) pieļāvis iespēju, ka valdība varētu skatīt jautājumu par atteikšanos no dienesta automašīnām.

Tā I. Godmanis norādīja LTV raidījumā 100. pants, atbildot uz jautājumu, vai taupības laikos ministriem, līdzīgi kā Šveicē, nevajadzētu izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus, nevis valsts atmaksātas automašīnas. Viņš arī uzsvēra, ka šogad jauni dienesta auto nav pirkti, ziņo Apollo. Vienlaikus premjers teica, ka būtu jāizvērtē, cik ļoti katram valstsvīram nepieciešams nodokļu maksātāju sponsorēts braucamais līdzeklis. «Redzēsim, kā beigsies 1. ceturksnis,» sacīja Godmanis, norādot, ka pēc tam varbūt arī viņam pašam nāksies vairāk staigāt ar kājām.

Vidēji 450 Ls

Jau pērn Db aptaujāja ministrus par viņu braukšanas paradumiem, jo Db rīkotās akcijas Meklējam miljonus laikā tika saņemts kāda lasītāja ieteikums ministru darba automašīnas nomainīt pret zemākas klases automašīnām, kurām būtu arī mazāks degvielas patēriņš. Rezultātā varēja secināt, ka ministri ikdienā bieži pārvietojas ar darba automašīnu, turklāt vidēji viens ministrs mēnesī iztērē ap 450 Ls degvielai. Nav pieejama informācija par Ivara Godmaņa un Mareka Segliņa autotransportu, jo gan Ministru prezidents, gan iekšlietu ministrs ir valsts augstākās amatpersonas, kuru apsardzi veic Drošības policija. Šīm amatpersonām nav piesaistītas noteiktas automašīnas, ar kurām tiek nodrošināta šo amatpersonu pārvietošanās, bet abu amatpersonu apsardzes un drošības pasākumu organizācija un tehniskie līdzekļi ir konfidenciāla rakstura informācija, paskaidroja Drošības policijas priekšnieka palīdze Kristīne Apse-Krūmiņa. SIA Auto Rīga (Audi) direktors Raimonds Pāvulītis Db skaidroja, ka atsevišķām ministrijām 2007. gadā piegādātie Audi A6 ir aprīkoti ar vecajiem un vienlaikus arī rijīgākajiem V6 benzīnmotoriem. «Šos dzinējus vairs neražo, bet pirms gada komplektācijā ar šiem spēka agregātiem Audi A6 bija vislētākie. Rūpnīcas noteiktajos standartos šāds A6 vidēji uz 100 km tērē 9,6 l, taču, ņemot vērā visus blakusfaktorus - ekspluatācijas atšķirība ziemā un vasarā, pilsētā vai ārpus pilsētas, kā arī autovadītāja braukšanas stils ir galvenie nosacījumi, ka vienā gadījumā vidējais degvielas patēriņš ir 13 l, bet citā - vairāk nekā 19 l. Vēl viens, iespējams, viens no būtiskākajiem faktoriem, kas palielina degvielas patēriņu, ir tas, ka ziemas periodā, gaidot ministrus, auto šoferi, lai nenosaltu, bieži atstājot ieslēgtu automašīnas dzinēju.» Paraugoties uz ministriju auto degvielas patēriņa atšķirībām, Drošas braukšanas skolas (DBS) direktors Artūrs Priednieks nenoliedz, ka pilsētas sastrēgumi, ekspluatācija ziemā, kā arī autovadītāja braukšanas stils var būtiski ietekmēt vidējo degvielas patēriņu. «Taču atsevišķos gadījumos uzrādītie degvielas patēriņi, kuri ievērojami atšķiras no rūpnīcas noteiktajiem standartiem, šķiet pārlieku neloģiski. Var jau būt, ka te ir meklējami citi iemesli, bet iespējams, šo auto stūresvīriem vienkārši trūkst zināšanu par pareizas un ekonomiskas braukšanas pamatprincipiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) iegādājusies 12 jaunus elektromobiļus, informē RTU pārstāvji.

Otrdien RTU rektors akadēmiķis Leonīds Ribickis pasniedza elektromobiļu atslēgas visu RTU fakultāšu dekāniem un administrācijas darbiniekiem.

Elektromobiļus saņēma visas deviņas RTU fakultātes, RTU Studentu parlaments un administrācijas struktūrvienības. Ar auto paredzēts pārvietoties galvenokārt pilsētā, kā arī apmeklējot RTU filiāles. Pie RTU fakultātēm un administratīvās ēkas ir uzstādīti elektromobiļu uzlādes punkti.

Elektromobiļus RTU studenti un mācībspēki izmantos arī studiju procesā un zinātniskajā darbā, veicot dažādus pētījumus. Ir iecere izmēģināt roku ar elektromobiļiem saistītu jaunu tehnoloģiju radīšanā. Piemēram, izveidot pašiem savus ātros elektromobiļu lādētājus, ko pēc tam sadarbībā ar ražotājiem realizēt tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izsludina konkursu vidusskolēniem Nāc un studē RTU!

, 15.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu skolēnu interesi par eksaktajām zinātnēm, Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) izsludina zinātniskās pētniecības darbu konkursu 10.–12. klašu skolēniem Nāc un studē RTU!. Konkursa uzvarētāji iegūs vērtīgas balvas un priekšrocības, stājoties RTU, liecina universitātes sniegtā informācija medijiem.

Konkurss norisināsies divās kārtās no 2007. gada 15. novembra līdz 2008. gada 15. martam.

Konkursa pirmajā kārtā skolēnu grupām skolotāju vadībā būs jāizstrādā zinātniskās pētniecības darbi, kuru struktūrā paredzēta ne vien darba tēmai atbilstoša teorētiskā daļa, bet arī praktiskā pētījuma daļa.

RTU mācībspēki konkursa Nāc un studē RTU! nolikumā ir iekļāvuši vairāk nekā 30 iespējamās zinātnisko darbu tēmas. Skolēni tiek aicināti risināt aizraujošus jautājumus: kādas rotaļlietas ir kalpojušas par iedvesmas avotu inženiertehniskām konstrukcijām, kādi ir ekoloģisko māju būvniecības pamatprincipi, kādas ir biodegvielas izmantošanas perspektīvas, kā atrast vietu frekvenču spektrā augošajam lietotāju skaitam, kādas iespējas uzlabot satiksmes organizēšanu Rīgā?

Komentāri

Pievienot komentāru