Auto

Saab Automobile pārdošanas sāga, iespējams, beidzot noslēgusies

Lelde Petrāne, 07.06.2012

Jaunākais izdevums

Bankrotējušā Zviedrijas autoražotāja Saab aktīvu pārdošana ir noslēgusies, vēsta Zviedrijas mediji. Galvenais pircējs varētu būt zviedru elektroauto konsorcijs.

Kā ziņojis Sveriges Radio, Saab Automobile iegādāsies elektroauto konsorcijs National Electric Vehicle Sweden (NEVS). Tomēr tā vadītājs pagaidām atturējies apstiprināt šo informāciju.

«Es tiešām nevaru to darīt,» teicis NEVS valdes priekššedētājs Karls-Ēriks Trogens.

Kā vēstījusi ziņu aģentūra TT, abi Saab administratori bijuši pārāk aizņemti, lai runātu par darījumu. Par to, ka darījums noslēdzies, pirmā ziņojusi Trolhetenas vietējā ziņu vietne ttela.se.

Iepriekš tika ziņots, ka konsorcijs par Saab ir gatavs maksāt 1,5 līdz 1,8 miljardus kronu (208-250 miljoni ASV dolāru), neiekļaujot rezerves daļu uzņēmumu Saab Parts.

Annika Vennerbloma, Trolhetenas, kas ir Saab ražotnes mājvieta, pārstāve, sacījusi - pēc viņas rīcībā esošās informācijas, darījums ir noslēgts.

«Tas ir viss, ko mēs šobrīd zinām,» teikusi Vennerbloma. «Mēs nezinām, kad viņi darīs mums zināmu, kas ir pircējs,» viņa piebildusi.

Saab Automobile, ieskaitot meitasuzņēmumus Saab Tools un Saab Powertrain, par maksātnespējīgu tika pasludināts pagājušā gada decembrī, jo parādi sasniedza aptuveni 13 miljardus kronu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie Saab īpašnieki plāno laist klajā pirmo jauno modeli 2014. gadā, tomēr jaunās automašīnas vairs nerotās Saab simbols – sarkanais grifs ar kroni galvā, vēsta thelocal.se.

Tika nolemts, ka jaunās automašīnas tiks sauktas Saab vārdā, tomēr kompānija vairs nevarēs lietot līdzšinējo grifa logo, ko turpmāk izmantos Saab aizsardzības un aeronautikas grupa (Saab Defence group), kā arī Scania kravas automobiļi, kas abi vēl aizvien būs tās pašas korporācijas daļa. Vieglo automašīnu ažotāju kompānijai būs jaunā īpašnieka Nevs vārds, norādīja uzņēmuma pārstāvis Matiass Bergmans (Mattias Bergaman). Saskaņā ar kompānijas pausto, Saab līdzšinējais logo uzņēmumam bija mazāk svarīgs.

«Mēs būvējam jaunu kompāniju un jaunu tēlu, un Saab vārds bija tas, ko vēlējāmies,» norādīja kompānijas pārstāvis. Tajā pašā laikā viņš neatklāja, kāds būs jaunais Saab logo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Zviedri vēl cer, ka Obama glābs Saab

Lelde Petrāne, 14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas arodbiedrība IF Metall uzrakstījusi vēstuli ASV prezidentam Barakam Obamam saistībā ar bankrotējušo Zviedrijas autoražotāju Saab, vēsta thelocal.se.

Vēstule mudina prezidentu piespiest bijušo Saab īpašnieku General Motors atbrīvot tehnoloģiju licences jebkuram potenciālajam Saab pircējam.

Cerība ir uz līdzīgu attieksmi no Obamas kā tas bija General Motors gadījumā 2009.gadā, kad kompānija tika izglābta no bankrota.

«Mūsu cerība ir, ka jūs sajutīsiet - Saab Automobile ir glābšanas vērts. Mēs - vairāk nekā 4500 auto darbinieki Zviedrijā, gaidām jūsu atbildi,» teikts vēstulē.

Arodbiedrības pārstāvis norādījis, ka vēstules pirmais mērķis ir sarunu uzsākšana.

Saab Automobile iesniedza bankrota pieteikumu Zviedrijas tiesā 2011.gada decembrī, jo neizdevās tā pārdošanas darījums. Tajā lielā mērā vainojama GM nevēlēšanās atbrīvot Saab tehnoloģiju licences, kas ir būtiskas, lai ražotu Saab 9-4X un Saab 9-5.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ķīnieši ķeras pie Saab kopiju ražošanas

Lelde Petrāne, 08.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecā zviedru Saab 9-5 ķīniešu versija esot attīstīta tik tālu, ka, pēc ražotāja vārdiem, pie auto dīleriem tā varētu nonākt jau šā gada beigās, vēsta thelocal.se.

Beijing Automotive Industry Holding Corporation (BAIC), daļa no Beijing Automotive Group, gada beigās plāno sākt pārdot savu pirmo modeli, kura pamatā ir Saab 9-5 platforma, kas no Saab Autmobile AB nopirkta 2009. gadā.

Auto, kas ir pazīstams kā C709, ir aprīkots ar 2,0-litru turbo benzīna dzinēju. Automašīnas cena gan pagaidām netiek atklāta.

Balstoties uz Saab 9-5 platformu, BAIC nākamo dažu gadu laikā pat plānojot nākt klajā ar produktu līniju.

BAIC iegādājusies arī Saab 9-3 platformu, un saskaņā ar kompānijas iepriekš teikto ķīniešu modelis T60, kura pamatā ir šī platforma, arī tiks ražots jau šajā gadā.

BAIC pieder Ķīnas valstij, un tās galvenā mītne ir Pekinā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab fani nopirkuši pēdējo Saab 9-3

Lelde Petrāne, 07.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saab entuziasti apstiprinājuši, ka savākuši nepieciešamos līdzekļus, lai iegādātos pēdējo Saab 9-3, kas saražots tagad slēgtajā Saab ražotnē Trolhetenā, Zviedrijas rietumos, vēsta thelocal.se.

Saabs United blogs uzsāka finansējuma meklējumus, cenšoties savākt vairāk nekā 200 tūkstošus kronu (29 330 ASV dolārus), kas vajadzīgi, lai nopirktu šo transportlīdzekli.

«Mēs to esam izdarījuši. Šodien mēs savācām vajadzīgo summu,» vēsta blogs.

Naudas vākšanā iesaistījušies vairāk nekā 600 kaislīgi Saab fani. Nauda tiks izmantota, lai apmaksātu ANA, uzņēmuma, kas atbildīgs par transportlīdzekļa pārdošanu, rēķinu.

Tomēr šī Saab 9-3 nenonākšot uz ceļiem, bet gan Saab muzejā Trolhetenā.

Saabs United solījusi, ka ziedojumus pieņems vēl kādu laiku, un arī tie tiks novirzīti muzejam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab pircēji: automašīnas tiks būvētas Zviedrijā, bet pārdotas Ķīnā

Lelde Petrāne, 14.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

National Electric Vehicle Sweden (NEVS), Saab jaunie pircēji, trešdien paziņojuši, ka vēlas turpināt autobūvi Trolhetenā un pieņems darbā inženierus, lai spētu panākt to, ka kļūst par vienu no vadošajiem elektroauto ražotājiem, vēsta thelocal.se.

«Mums ir pasaules klases ražotne un daudz pieredzes šajā jomā. Tas ir izšķirošs elements,» preses konferencē sacījis NEVS priekšsēdētājs Karls-Erlings Trogens.

Tomēr tas, ka auto tiks ražoti Trolhetenā, nenozīmē to, ka NEVS ražotajām automašīnām būs Saab logo. Arī to galvenais tirgus nebūšot Zviedrija, bet gan Ķīna, pastāstījis NEVS pārstāvis Matiass Bergmans.

NEVS, kura 51 procents pieder Honkongā bāzētajai National Modern Energy Holdings un 49 procenti - Japānas investīciju firmai Sun Investment LLC, izveidots ar mērķi pārņemt pārņemt bankrotējušo Saab.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas uzņēmums pie Saab īpašniekiem pasūta elektriskās automašīnas 12 miljardu dolāru vērtībā

LETA, 17.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas elektrisko automašīnu nomas uzņēmums Panda New Energy pasūtījis 250 000 elektrisko automobiļu Zviedrijas autoražotāja Saab īpašniekiem - Ķīnas konsorcijam National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS), teikts ceturtdien publiskotajā NEVS paziņojumā.

Pasūtījuma summa veido 12 miljardus dolāru (11 miljardus eiro).

Šis ir otrs pasūtījums šajā rudenī, ko saņēmis NEVS, kas saskāries ar būtiskām finanšu problēmām kopš tas tika izveidots 2012.gada jūnijā, lai pēc bankrota pārņemtu Saab aktīvus.

NEVS norāda, ka Ķīnas pasūtījums radīs darba vietas vairākiem simtiem cilvēku.

Uzņēmums līdz 2020.gada beigām piegādās "Panda New Energy" 150 000 "Saab 9-3" elektriskās automašīnas, kas tiks veidotas uz Saab 9-3 sedana platformas. Vienošanās ietver arī 100 000 citu elektrisko automašīnu produktu un pakalpojumu, ko nodrošinās ar NEVS un tā īpašniekiem saistīti uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jaunā "SĀGA" tirdzniecības centra atvēršanu rudenī tiks izveidotas ap 500 jaunas darba vietas, kas kopā ar blakus esošo "IKEA" tirdzniecību centru veidos jaunu darījumu centru Rīgā.

Jaunā centra attīstībā plānots ieguldīt aptuveni 68 miljonu eiro lielas investīcijas.

"Neskatoties uz pandēmijas radītajiem riskiem, mēs kā investori un attīstītāji pieņēmām lēmumu turpināt projektu iepriekš noteiktajā laika grafikā un apjomā. Šis, līdzīgi kā citi lieli investīciju projekti Latvijā, šobrīd silda ekonomiku un jau būvniecības stadijā nodrošina darbavietas un saimniecisko apriti daudziem lieliem un maziem uzņēmumiem. Tomēr pēc atvēršanas rudenī tam būs vēl lielāka pozitīva ietekme uz vietējo ekonomiku, pateicoties atvērto veikalu, biroju, sporta un veselības klasteru, restorānu halles, pirmsskolas iestādes radītajām darbavietām un papildu nomaksātajiem nodokļiem valsts budžetā," lēš SIA "VPH Latvia" direktors Juris Barkāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pamatakmens ieguldīšanu jaunā SĀGA tirdzniecības centra pamatos, paziņoti pirmie tā nomnieki – Būvniecības ABC, Jysk un Rimi hipermārkets. Jaunā centra attīstībā plānots ieguldīt aptuveni 68 miljonus eiro lielas investīcijas.

SĀGA dzīvesstila tirdzniecības centrs koncentrēsies uz četriem galvenajiem segmentiem: mājlietām, precēm ikdienas vajadzībām, sportu un izklaidi. SĀGA mājlietu segmentā nozīmīgi nomnieki būs veikali Būvniecības ABC un Jysk. Savukārt ikdienas preču segmentā – Rimi hipermārkets.

Tirdzniecības centrs apvienos iepirkšanos, atpūtu, sportu un biroju centru, kā arī papildu iespējas, par kurām tiks paziņots vēlāk. Savukārt «Food Hall» koncepts ar restorāniem un kafejnīcām balstīsies uz meistarību un vietējo piedāvājumu.

SIA VPH Latvia direktors Juris Barkāns informē, ka šobrīd paralēli tirdzniecības centra būvniecībai kā stratēģiskais partneris SĀGA koncepta attīstīšanā ir piesaistīts «Colliers International». Tā vadībā notiek aktīvs darbs nomnieku piesaistē, starp kuriem būs arī Latvijā jauni zīmoli. J. Barkāns arī norāda, ka šī projekta īstenošanā ir izveidota attīstītāju un būvniecības komanda ar starptautisku pieredzi, kuras uzdevums ir kopīgiem spēkiem īstenot Latvijai jaunu konceptu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Candy Crush Saga izstrādātājs IPO laikā piesaista 500 miljonus dolāru

Žanete Hāka, 26.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilās spēles Candy Crush Saga izstrādātājs King Digital Entertainment sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā piesaistījis 500 miljonus ASV dolāru, raksta Wall Street Journal.

Kopumā pārdoti 22,2 miljoni kompānijas akciju.

Vienas akcijas cena noteikta 22,5 dolāri, kas ir pa vidu sākotnēji noteiktajam cenas diapazonam – 21 līdz 24 dolāriem.

Uzņēmuma akcijas trešdien sāks tirgot Ņujorkas biržā.

Pārdodot akcijas, 350 miljonus ASV dolāru piesaistījis King un 150 miljonus dolāru – iepriekšējie investori, kā, piemēram, privātā kapitāla kompānija Apax Partners LLP.

Kaut arī Candy Crush Saga ir kļuvusi iecienīta visā pasaulē, un pagājušajā mēnesī ik dienas piesaistīja 97 miljonus lietotāju, King nesastapās ar tik lielu investoru interesi, kā iepriekš citas interneta kompānijas, piemēram, Facebook un Twitter. Pieprasījums pēc šo uzņēmumu akcijām bija tik liels, ka tās pārdeva akcijas par augstāku cenu nekā sākotnēji tika plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo telefonu spēles Candy Crush Saga veidotāja King Digital Entertainment akcijas cena otrajā dienā pēc tirdzniecības sākšanas biržā turpinājusi sarukt.

King akcijas cena pirmajā dienā nogāzās par 16%, un nākamajā dienā saruka par 2,68%.

Tādējādi tas ir lielākais no jauna biržā iekļauta ASV uzņēmuma akcijas cenas kritums pēdējo četru mēnešu laikā. Jāatzīmē, ka kompānija IPO laikā akcijas piedāvāja lētāk nekā tā lielākie konkurenti.

Kā skaidro Sica Wealth Management eksperti, akcijas cenas kritumu veicināja investoru bažas, ka Candy Crush popularitāte drīz izgaisīs, un uzņēmums vairs negūs tik lielus ienākumus. Viņi skaidro, ka daudzi ieguldītāji domāja, ka pēc biržas atvēršanas akcijas cena pēc inerces ies uz augšu, taču tas nenotika, un, ja tas nenotiek, visticamāk, kāpumu nevar gaidīt, tādēļ daudzi slēdz pozīcijas pēc iespējas ātrāk, lai minimizētu zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plaši zināmās mobilās spēles Candy Crush Saga izstrādātāja King Digital Entertainment akcijas cena pēc tirdzniecības sesijas sākuma Ņujorkas biržā saruka par 15%, liecina Reuters dati.

King sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā piesaistīja aptuveni 500 miljonus ASV dolāru, piedāvājot akciju par 22,5 dolāriem, kas ir vidējā atzīme sākotnēji noteiktajā cenas diapazonā.

King akcijas cena tirdzniecības sesijas sākumā maksāja 20,5 dolārus un tad saruka līdz 19,08 dolāriem par akciju.

Db.lv jau rakstīja, ka, kaut arī Candy Crush Saga ir kļuvusi iecienīta visā pasaulē, un pagājušajā mēnesī ik dienas piesaistīja 97 miljonus lietotāju, King nesastapās ar tik lielu investoru interesi, kā iepriekš citas interneta kompānijas, piemēram, Facebook un Twitter. Pieprasījums pēc šo uzņēmumu akcijām bija tik liels, ka tās pārdeva akcijas par augstāku cenu nekā sākotnēji tika plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Klienti jāmeklē ārpus Latvijas

Lana Jūra, speciāli DB, 30.05.2019

llkka Suppanens  - viens no starptautiski pazīstamākajiem un titulētākajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem paša izstrādātās viedtālruņu uzlādes ierīces prezentācijas pasākumā Sony zīmolam

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dizaineram savā darbā jārēķinās ar daudziem parametriem un jāsaprot ekonomika, ergonomika, mārketings, ražošana, tā intervijā DB teic llka Supanens (llkka Suppanen).

Viņš ir viens no starptautiski pazīstamākajiem un visvairāk titulētajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem. Pēc arhitekta grāda iegūšanas Helsinku Tehniskajā universitātē, mēbeļu dizaina programmas apguves Helsinku Mākslas un dizaina universitātē, kā arī studijām Gerita Rietvelda akadēmijā Amsterdamā, 1995. gadā Helsinkos viņš dibināja dažādos arhitektūras un dizaina virzienos orientēto biroju Studio Suppanen, bet dažus gadus vēlāk kopā ar kolēģiem attīstīja vienu no prominentākajām mūsdienu somu dizaina grupām Snowcrash. 1968. gadā dzimušais dizainers, kurš Instagram kontā pozicionē sevi kā uzņēmēju, sadarbojas ar daudziem slaveniem zīmoliem, izstrādā izstāžu koncepcijas, modelē nākotnes dizaina vīzijas, lasa dizaina lekcijas jaunajai paaudzei. Viņa klientu vidū ir gan skandināvu, gan starptautiskas kompānijas, tostarp Artek, Axis, Cappellini, Ferlea, Leucos, Lucente, Nokia, Zanotta, Marimekko, Iittala, Ferrero, Luhta, SAAB Automobiles, Sony u.c. Šogad Milānā Salone del Mobile. Milano ietvaros Supanens, no kura personības un darbiem staro īstās skandināvu dizaina skolas DNS, prezentēja savus jaunākos darbus. Līdz vīlītei patiess un pragmatisks, ar plašu starptautisku redzējumu apveltīts, Supanens atklāja savu redzējumu par dizainera profesionālo misiju šodien un skandināvu kodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS RAF-Avia čarterreisu nodrošināšanai pielāgojusi vienu no tās flotē esošajām SAAB lidmašīnām, bet drīzumā noslēgsies vēl viena gaisa kuģa pielāgošana aviopasažieru vajadzībām

Aviokompānijas AS RAF-Avia pamatbiznesu veido vidēja apjoma kravu – līdz piecām tonnām – pārvadājumi Eiropā, bet šobrīd ir īstenojusies kompānijas iecere pievērsties pasažieru aviopārvadājumu pakalpojuma nodrošināšanai. Kā stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Anatolijs Jerumanis, čarterreisu pakalpojums tiek nodrošināts ar vienu SAAB lidaparātu, bet uzņēmums čarterlidojumiem vēlas pārņemt vēl vienu Zviedrijā ražotu gaisa kuģi. Kompānijas floti veido septiņi gaisa kuģi – trīs Zviedrijas koncerna SAAB un četri Ukrainas An-26 lidaparāti.

Aviopasažieru pārvadāšanai pielāgotā zviedru SAAB darbību veic Vācijā, cita starpā nodrošinot futbola komandu pārvadāšanu nelielos attālumos šīs valsts robežās. Otrai lidmašīnai, ar kuru iecerēti pasažieru aviopārvadājumi, šobrīd ir saņemta attiecīgā dokumentācija, kas nepieciešama tās reģistrešanai Latvijā. A. Jerumanis prognozē, ka lidojumus ar otru SAAB lidmašīnu varēs sākt februāra sākumā; kompānija veic sarunas ar iespējamajiem pakalpojuma pasūtītājiem. «Notiek sarunas Spānijā, Francijā un citur. Tāpat bija saruna arī ar Liepāju, bet viss būs atkarīgs no tā, kur būs labākas biznesa iespējas,» pauž RAF-Avia valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules autobūves enciklopēdijās kā viens no pionieriem ir minēts KRASTIN auto, kura radītājs bija latvietis, 19.gs. beigās no Latvijas uz Ameriku izceļojušais Augusts Krastiņš. Līdz šā gada sākumam Latvijas un ASV seno spēkratu entuziasti bija samierinājušies, ka KRASTIN auto ir pazudis Amerikas plašumos. Tomēr, pateicoties Latvijas Antīko automobiļu kluba biedru un viņu ASV kolēģu neatlaidībai, noklīdušais auto atrasts Nebraskas štatā.

Iesākumā tā īpašnieks no unikālā spēkrata nav vēlējies šķirties. Tikai ilgu sarunu, pārliecināšanas un sarežģītas maiņas rezultātā KRASTIN auto ir atceļojis uz Latviju, liecina Rīgas Motormuzeja sniegtā informācija.

KRASTIN auto pirms rekonstrukcijas no šā gada 19.oktobra varēs aplūkot Rīgas Motormuzejā.

Krastin Automobile Company Klīvlendā, kuru dibināja un vadīja latvietis Augusts Krastiņš, pastāvēja tikai nepilnus četrus gadus un tajā paspēja uzbūvēt mazāk nekā desmit auto. Kā informē muzejs, A.Krastiņa paša izstrādātā automobiļu konstrukcija bija vienreizēja ar tās neparastajiem tehniskajiem risinājumiem. Latvijas mehāniķis ASV reģistrēja 12 jaunus patentus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen veic pārrunas par iespējām Ķīnā ražot elektriskās automašīnas

LETA, 07.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen un Ķīnas Anhui Jianghuai Automobile veic pārrunas par iespējām kopīgi ražot elektriskos automobiļus Ķīnā, teikts trešdien publiskotajā abu uzņēmumu paziņojumā.

Volkswagen norāda, ka abi autoražotāji parakstījuši vienošanās memorandu, lai izpētītu iespējas par kopuzņēmuma izveidošanu, kas koncentrētos uz elektrisko automašīnu izpēti un izstrādi, ražošanu un tirdzniecību.

Tikmēr Anhui Jianghuai Automobile pavēstīja, ka cer parakstīt oficiālu vienošanos ar Volkswagen nākamo piecu mēnešu laikā.

Anhui Jianghuai Automobile ir valstij piederošs uzņēmums, kas ražo vieglos automobiļus, kravas automašīnas un autobusus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab īpašnieki iecerētajiem elektriskajiem automobiļiem neizmantos slaveno zīmolu

LETA, 21.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotāja Saab īpašnieki - Ķīnas un Japānas konsorcijs National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS) - atcēluši plānus iecerētajai elektrisko automašīnu līnijai izmantot slaveno zīmolu, tā vietā izvēloties lietot savu, teikts otrdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

«Mēs patiesi cienām savu vēsturi un mantojumu, mēs vēlamies paši kļūt atpazīstami,» norāda NEVS vadītājs Matiass Bergmans.

Saab 2011.gada decembrī piedzīvoja bankrotu, un to 2012.gadā iegādājās NEVS, kas tika izveidots Saab aktīvu pārņemšanai.

Ķīnas un Japānas konsorcijs pirmo elektrisko automašīnu, kas būs balstīta uz Saab 9-3 modeļa bāzes, plāno ražot 2017.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankrotējušais autoražotājs Saab pārdots ķīniešu - zviedru investīciju grupai, kuras mērķis ir pārveidot kompāniju par elektrisko transportlīdzekļu ražotāju, ziņo BBC.

Saab administrators informējis, ka pircējs ir National Electric Vehicle Sweden (Nevs), bet pārdošanas cena netiek atklāta.

Saab bankrotēja decembrī, divus gadus pēc tam, kad bijušais īpašnieks General Motors to pārdeva holandiešu grupai Spyker.

Paziņojumā administrators norādījis, ka Saab attīstīs un ražos elektriskos automobiļus.

Nevs vadītājs un galvenais īpašnieks ir Ķīnas uzņēmējs ar Zviedrijas pilsonību Kajs Johans Jiangs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sveicam jaunu auto līderi

Uldis Andersons, Dienas Bizness, 09.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne – Audi. Līdzšinējais balsojuma līderis BMW, kurš slavas virsotnē noturējās piecus gadus pēc kārtas, nu ir nonācis uz sudraba pakāpiena.

TOP 5 skatāms raksta galerijā, bet viss saraksts lasāms jaunākajā Dienas Bizness žurnālā Auto 2019.

Balsojuma līderu trijniekā šogad nekas nav pa vecam. Jauna pirmā, jauna otrā, un arī jauna trešā vieta, kuru godpilni ieņem Volvo (pērn tas palika ceturtais).

Topa augšgals mazliet plašākā un vispārīgākā griezumā gan joprojām ir garlaicīgi paredzams – te ir lielais vācu četrinieks (Audi, BMW, Volkswagen un Mercedes), te ir vienmēr klātesošais Volvo, un nekur tālu nav jāmeklē arī Toyota, Škoda un vēl dažs labs zīmols, kas visi satilpst viena skatiena robežās jebkurā Rīgas ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Rīgas un Stopiņu novada robežas uzsākta jauna dzīvesstila tirdzniecības centra būvniecība ar līdz šim Latvijai unikālu konceptu – vietu, kas apvienos iepirkšanos ar atpūtu, sportu un biroju centru. Jaunā centra nosaukums būs «Sāga», un tas atradīsies iepretim IKEA tirdzniecības centram.

Jaunā centra attīstībā plānots ieguldīt aptuveni 68 miljonu eiro lielas investīcijas.

Šim tirdzniecības centram būs vairāki segmenti. Pirmkārt, veikali mājai ar galveno fokusu uz precēm interjeram, dizainam un sadzīvei. Otrkārt, viens no vadošajiem zīmolu pārtikas veikaliem ar ikdienas nepieciešamības produktiem un citas ikdienas preču tirdzniecības vietas. Treškārt, sporta klasteris ar fitnesa klubu un atpūtas zonu ap dīķi. Ceturtkārt, izklaides un bērnu segments, kas nodrošinās saturīgu laika pavadīšanu ģimenēm iepirkšanās centrā. Starp vietējiem iepirkšanās veikaliem tiks izveidota «Street food» koncepta iela ar restorāniem un kafejnīcām. Plānots izveidot arī mūsdienīgu biroju centru ar iznomājamām platībām no 200 kv.m līdz 2000 kv.m.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā pārdot savu veiksmīgo biznesu

Gints Vilgerts - VILGERTS Partneris, M&A, 05.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai varētu pārdot savu uzņēmumu par iespējami augstāku cenu, jāizdara mājas darbi. Parasti veicamo mājas darbu saraksts ir skaidrs, tomēr tas var kļūt garāks, kad potenciālie pircēji un konsultanti iesūtījuši pirmos komentārus.

Kopumā pārdošanas process aizņem apmēram 12 mēnešus. Svarīgi ir saprast, ka procesu nevajadzētu veikt pašiem procesa dalībniekiem (t.i. valdei vai akcionāriem). Īsumā par Latvijas uzņēmumu pārdošanas procesu varētu izvirzīt šādas tēzes:

1. Process jāvada profesionāļiem. Nav pieļaujams tas, ka vadošo lomu uzņēmuma pārdošanas procesā uzņemas valde vai pats akcionārs. Valdei un akcionāriem jābūt aktīvam dialogam ar padomdevējiem – juristiem un finansistiem. Valdei jārūpējas par biznesa turpināšanu, nevis jābūt daļai no procesa. Valdei agri vai vēlu radīsies interešu konflikts, jo par tās likteni, tostarp arī par motivācijas instrumentiem, lems jaunais kontrolpaketes īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Decathlon ienāks Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 11.05.2020

Francijā izveidotajā "Decathlon" ķēdē ietilpst vairāk nekā 1400 veikalu 47 valstīs Eiropā, Ziemeļamerikā, Dienvidamerikā, Āfrikā un Āzijā (attēlā veikals Spānijā).

Foto: ZUMAPRESS.com/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar tirdzniecības centra "Sāga" atklāšanu, rudenī Latvijā ienāks pasaulē lielākais sporta zīmolu tirgotājs "Decathlon" ar plašāko Baltijā veikalu.

"Decathlon" būs daļa no jaunā tirdzniecības centra unikālā koncepta, kas paredz izveidot pirmo sporta klasteri Latvijā, apvienojot vienuviet plašāko sporta preču, fitnesa centru piedāvājumu un āra treniņu un atpūtas iespējas.

"Varam apstiprināt, ka šobrīd gatavojamies pirmā "Decathlon" veikala atvēršanai Latvijā šī gada rudenī. Latvijā pēdējo gadu laikā ir būtiski attīstījies sports, kļūstot par arvien nozīmīgāku iedzīvotāju dzīvesveida sastāvdaļa. Esam pārliecināti, ka mūsu plašais sortiments un unikālais pārdošanas koncepts spēs sekmēt vēl augstāku dzīves kvalitātes līmeni, ko rada sports un saturīgi pavadīts brīvais laiks. "Decathlon" ir daudzu pasaulē atzītu un iecienītu zīmolu radītājs. Mūsu mērķis ir padarīt sportu pieejamu pēc iespējas vairāk cilvēkiem, pielāgojoties to sagatavotības līmenim, vietai, cenu līmenim un arī ērtai lietošanai. Mūsu produkti ir unikāli, un tos var izmēģināt uz vietas veikalā, kur klienti var izjust pārsteidzošu pieredzi," norāda "Decathlon Riga" vadītājs Jordane Czapski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Saab rūpnīcas Zviedrijas rietumdaļā izripojušas pirmās automašīnas. Tas noticis pirmoreiz kopš kompānija iesniedza bankrota pieteikumu - gandrīz pirms diviem gadiem. Pašlaik transportlīdzekļi tiek ražoti jauno īpašnieku Nevs vadībā, norāda thelocal.se.

Pirms diviem gadiem aptuveni 1400 arodbiedrības IF Metall dalībnieku zaudēja savas darbavietas, savukārt tagad rūpnīcā valdot optimistiska atmosfēra.

Šobrīd rūpnīcā nodarbināti 180 cilvēki, bet pastāv cerība, ka pakāpeniski, ražošanai uzņemot apgriezienus, darbinieku skaits pieaugs.

Jaunie īpašnieki gan atzinuši, ka ražošanas atsākšana nav bijusi viegla un bijis jāsaskaras ar neskaitāmām problēmām. Saražotie

Saab 9-3 Zviedrijas auto tirgū parādīsies nākamnedēļ ar cenu - 279 tūkstoši kronu (42 575 ASV dolāri). Ar laiku plānots pievērsties arī elektriskās versijas ražošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizsardzības un drošības kompānija Saab ir saņēmusi pasūtījumu no Latvijas Aizsardzības ministrijas par RBS 70 raķetēm. To piegādāšana notiks periodā no 2015. līdz 2016. gadam.

Latvija ir bijusi RBS 70 sistēmas lietotāja kopš 2004. gada, un šis raķešu pasūtījums uzlabos Latvijas pretgaisa aizsardzības spējas. Noslēgtais līgums iekļauj raķetes, apmācību un saistīto aprīkojumu.

«Pretraķešu aizsardzība ir viena no mūsu galvenajām un stratēģiskajām prioritātēm, lai stiprinātu Latvijas aizsardzību un drošību. Vienošanās starp Saab un Latvijas Aizsardzības ministriju demonstrēs izcilu sadarbību starp Zviedriju un Latviju, kas būvē ticību un pārliecību par drošību šajā reģionā. Zviedrija ir ļoti labs partneris pretraķešu aizsardzības laukā, un mūsu sadarbībai ir sena vēsture. Tā ir ļoti simboliska, jo sākās 2004. gadā, kad Latvija pievienojās NATO, un, balstoties uz šo sadarbību, mēs esam apmācījuši daudzus Latvijas bruņoto spēku karavīrus,» saka Raimonds Bergmanis, Latvijas Aizsardzības ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Salesforce Latvijā: kā atrast, piesaistīt un noturēt klientus

Jurģis Bakans, Bluelark Pārdošanas nodaļas vadītājs, 14.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panākumi ir labi pārdomātu lēmumu sekas.

Nav svarīgi, vai pārdodat dimantus vai izstrādājat datorprogrammatūru; vai pārdodat tieši uzņēmumiem vai piedāvājat pakalpojumus tūkstošiem privāto klientu, visi veiksmīgie uzņēmumi ievēro dažus vienotus noteikumus.

Tātad, kas mūsu Salesforce klientiem Okavango dimantu raktuvēs ir kopīgs ar vienu no Eiropas lielākajiem telekomunikāciju operatoriem?

Uzņēmējdarbības panākumu pamatā ir skaidri definēti uzņēmējdarbības procesi un efektīva uzņēmuma datu izmantošana.

Ir pagājuši laiki, kad CRM kalpoja kā piezīmju grāmatiņa klientu kontaktiem vai uzņēmējdarbības piezīmēm. Mūsdienās CRM ir vissvarīgākais instruments uzņēmējdarbības procesu vadīšanai un nenoteiktības novēršanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pāršķirot jaunu lappusi tirdzniecības centru attīstībā

Jevgenija Kiseļova, Colliers Tirdzniecības platību aģentūras vadītāja, 12.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji mainās tirdzniecības objektu funkcijas, turklāt tā, kā to iepriekš bija grūti prognozēt. Ēku īpašniekiem un pārvaldniekiem ir jādomā nestandarta veidā, meklējot risinājumus neaizpildītām platībām, neatmetot ar roku jau pie pirmās neveiksmes.

Pārmaiņas iezīmējās jau iepriekš, šķita loģiski, ka daļa no tirdzniecības centru (TC) telpām turpmāk kalpos citiem nolūkiem, ka tajos būs sporta, medicīnas centri, vairāk atpūtas un izklaides iespēju. Covid-19 pandēmijas rezultātā pakalpojumu klāsts vēl paplašinājās un dažādojās, piemēram, TC “Galleria Riga” tiek veidots kopstrādes birojs “Workland”, bet TC “Galerijā Centrs” šogad atklāta garšu un notikumu telpa “Burzma”.

Kad standarta risinājumi nedarbojas

Šādu funkciju maiņu varējām paredzēt. Taču biežāk nākas domāt ārpus rāmjiem, standarta pieeja, kā turpmāk, pēc Covid-19, varētu attīstīties iepirkšanās centri, vienā mirklī var sabrukt. Tā, piemēram, notika, kad TC “Sāga” nolēma pamest viens no lielajiem nomniekiem – dārza centrs “Hortes”. Tas aizņēma gandrīz 5000 kvadrātmetru lielas telpas, turklāt izmantoja ēku, kas būtībā bija liela siltumnīca. Sākumā līdz galam Colliers komanda nespēja noticēt šim “Hortes” lēmumam, pieļāvām, ka šāda paziņojuma mērķis, iespējams, ir iegūt labākus nosacījumus. Taču, saskaroties ar realitāti, ka uzņēmums patiešām pamet Latvijas tirgu, nācās strauji domāt jaunu risinājumu, stratēģiju.

Komentāri

Pievienot komentāru