Jaunākais izdevums

Automašīnu ražotājs Saab Automobile tiesā iesniedzis bankrota pieteikumu pēc tam, kad kompānijas iepriekšējais īpašnieks General Motors bloķēja Ķīnas investoru centienus pārņemt zaudējumus nesošo Zviedrijas kompāniju.

Kā vēsta Associatd Press, tad iesniegumu tiesai nodevis pats autoražotāja Saab vadītājs Viktors Mullers (Victor Muller).

Tiek sagaidīts, ka tiesa šo iesniegumu apstiprinās vēlāk šodien. Lai gan joprojām pastāv neliela iespēja, ka Saab maksātnespējas administratoram izdosies pārdot kompāniju, eksperti lēš, ka šādā gadījumā autoražotājs, visticamāk, tiks sadalīts mazākās daļās.

Saab patlaban pieder kompānijai Swedish Automobile, kas norāda, ka Ķīnas investori pārtraukuši savus centienus pārņemt Saab, finansējot kompānijas reorganizāciju, pēc tam kad viņu pēdējo risinājumu noraidīja ASV kompānija General Motors, kas Saab pārdeva 2010. gadā, taču paturēja savā īpašumā dažādas tehnoloģiju licence.

Associated Press vēsta, ka ziņas par bankrota pieteikšanu visvairāk skars Zviedrijas pilsētu Trolhatanu, kur Saab rūpnīcā tiek nodarbināti 3 700 cilvēki.

Saab, kas sākotnēji ražoja tikai lidmašīnas, automašīnu tirgū ienāca pēc Otrā Pasaules kara ar modeli Saab 92.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Antonovs piešķīris 74 miljonus, lai finansētu Saab iegādi no General Motors

BNS, 02.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Krājbankas māteskompānijas Lietuvas nacionalizētās bankas Snoras bijušais lielākais akcionārs Krievijas uzņēmējs Vladimirs Antonovs finansēja darījumu, kurā pērnā gada sākumā Zviedrijas autobūvētājs Saab tika pārpirkts no ASV koncerna General Motors (GM), vēstī portāls carsuk.net, atsaucoties uz Zviedrijas laikrakstu Dagens Industri.

Saab ģenerāldirektors Viktors Mullers intervijā Zviedrijas sabiedriskajam telekanālam STV atklājis, ka 74 miljonus ASV dolāru (38,6 miljonus latu), kurus tolaik pastāvošā kompānija Spyker (tagad Swedish Automobile) par Saab iegādi samaksāja amerikāņiem, Antonovs piešķīris vienai no Mulleram piederošajām kompānijām.

Mullers intervijā arī atzina, ka viņam piederošā kompānija joprojām ir parādā Antonovam, no kura Latvija vien vēlas atgūt no Latvijas Krājbankas izzagto naudu 150 miljonu latu apmērā, kas saskaņā ar izmeklēšanā atklāto izmantota Antonova projektiem, tostarp autokoncerna Saab pārņemšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab bankrots Viking motora darbību neietekmēs

Nozare.lv, 19.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmuma Saab Automobile pirmdien tiesā iesniegtais bankrota pieteikums automašīnu Saab pārstāvja Latvijā SIA Viking motors darbu neietekmēs, sacīja Viking motora pārstāve Arta Glaudiņa.

Glaudiņa norādīja, ka, neskatoties uz to, ka automašīnas vairs netiek ražotas un jaunie Saab auto ir pārdoti, Viking motors turpina pārdot mazlietotus un lietotus auto, kā arī piedāvā autoservisa pakalpojumus. «Servisa pakalpojumi ir pastāvējuši visu laiku, kopš Saab bijušas grūtības,» sacīja auto dīlera pārstāve.

Glaudiņa norādīja, ka Viking motora vadība par uzņēmuma tālāko rīcību pēc Saab ražotāja bankrota varētu spriest tuvākajā laikā.

Bez Saab Viking motors tirgo arī Cadillac, Corvette un Hummer automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie Saab īpašnieki plāno laist klajā pirmo jauno modeli 2014. gadā, tomēr jaunās automašīnas vairs nerotās Saab simbols – sarkanais grifs ar kroni galvā, vēsta thelocal.se.

Tika nolemts, ka jaunās automašīnas tiks sauktas Saab vārdā, tomēr kompānija vairs nevarēs lietot līdzšinējo grifa logo, ko turpmāk izmantos Saab aizsardzības un aeronautikas grupa (Saab Defence group), kā arī Scania kravas automobiļi, kas abi vēl aizvien būs tās pašas korporācijas daļa. Vieglo automašīnu ažotāju kompānijai būs jaunā īpašnieka Nevs vārds, norādīja uzņēmuma pārstāvis Matiass Bergmans (Mattias Bergaman). Saskaņā ar kompānijas pausto, Saab līdzšinējais logo uzņēmumam bija mazāk svarīgs.

«Mēs būvējam jaunu kompāniju un jaunu tēlu, un Saab vārds bija tas, ko vēlējāmies,» norādīja kompānijas pārstāvis. Tajā pašā laikā viņš neatklāja, kāds būs jaunais Saab logo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad aprit 65 gadi, kopš dienas gaismu ieraudzīja pirmā toreiz vēl lidmašīnu ražotāja Svenska Aeroplan AB izgatavotā Saab automašīna, raksta laikraksts Latvijas Avīze.

Tagad gan šis autoražotājs, visticamāk, iestūrējis finiša taisnē.

2011. gada aprīlī tika izgatavots pēdējais Saab modelis, un kopš tā brīža finansiālo grūtību dēļ šo auto ražošana vairs nenotiek.

Saab cienītāji piesardzīgi vērtējot iespējas kompāniju glābt. «Visspilgtāk Saab raksturo drošība. Tas ir ģimenes un dizaina auto,» trīs šā auto raksturīgākās īpašības minējis Saab dīlera Latvijā Viking Motors pārstāvis Mārtiņš Jakovickis. «Ļoti liela uzmanība tiek pievērsta aktīvajai un pasīvajai drošībai, ģimenes drošībai. Daudz domāts, lai braukšana šajā automobilī būtu ērta. Piemēram, sēdekļi ir fantastiski ērti,» viņš slavējis šīs markas automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab par 100 miljoniem eiro pārdos ķīniešiem

Dienas Bizness, 28.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedish Automobile automašīnu ražotājus Saab Automobile AB un Saab Great Britain Ltd. par 100 miljoniem eiro pārdos Ķīnas kompāniām Pang Da Automobile Trade Co. un Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co.

Galīgā vienošanās tiks parakstīta pēc tam, kad tiks izpildīti visi nepieciešamie nosacīju, tostarp saņemtas atļaujas no attiecīgajām iestādēm, akcionāriem un citiem darījumā iesaistītajiem. 100 miljonu eiro lielo maksājumu Ķīnas uzņēmumi veiks pa daļām, ziņo Wall Street Journal.

Šāds paziņojums sekoja neilgi pēc tam, kad Saab tiesiskās aizsardzības administrators Gajs Lofalks (Guy Lofalk) nāca klajā ar informāciju, ka atsauks savu tiesā iesniegto lūgumu izbeigt Saab aizsardzību no kreditoriem.

Abi Ķīnas uzņēmumi esot piekrituši ieguldīt Zviedrijas automašīnu ražotājā pietiekami lielus līdzekļus, lai varētu veikt Saab restrukturizāciju. Līdz ar pārdošanas līguma noslēgšanu pamatīgas izmaiņas skars arī pašu restrukturizācijas plānu, vēsta Wall Street Journal, atsaucties uz Saab tiesiskās aizsardzības administratora sacīto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas autoražotāji Pang Da un Youngman, Zviedrijas Saab jaunie īpašnieki, plāno investīcijas aptuveni 7,5 miljardu kronu (1,16 miljardi ASV dolāru) apmērā, ziņo thelocal.se.

Investīciju pirmais posms paredz 2 miljardu kronu iepludināšanu - šī nauda tiks piešķirta rūpnīcai Trolhetenā, Zviedrijas rietumos, lai darbu varētu atsākt ražošanas līnijas, kas bez darba bijušas vairāk nekā sešus mēnešus.

Pēc tam Ķīnas duets paredz ieguldīt 5,5 miljardus kronu jaunu auto modeļu attīstībā.

Investīciju mērķis būšot attīstīt modeli, kas aizstātu pašreizējo Saab 9-3, kā arī izstrādāt mazāku Saab modeli un divus lielākus transportlīdzekļus.

Saab pārstāvis Ēriks Gērs nav vēlējies apstiprināt šo medijos izskanējušo informāciju, bet norādījis, ka restrukturizācijas plāns, kas tiks prezentēts pirmdien, paredz «lielas investīcijas».

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Zviedri vēl cer, ka Obama glābs Saab

Lelde Petrāne, 14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas arodbiedrība IF Metall uzrakstījusi vēstuli ASV prezidentam Barakam Obamam saistībā ar bankrotējušo Zviedrijas autoražotāju Saab, vēsta thelocal.se.

Vēstule mudina prezidentu piespiest bijušo Saab īpašnieku General Motors atbrīvot tehnoloģiju licences jebkuram potenciālajam Saab pircējam.

Cerība ir uz līdzīgu attieksmi no Obamas kā tas bija General Motors gadījumā 2009.gadā, kad kompānija tika izglābta no bankrota.

«Mūsu cerība ir, ka jūs sajutīsiet - Saab Automobile ir glābšanas vērts. Mēs - vairāk nekā 4500 auto darbinieki Zviedrijā, gaidām jūsu atbildi,» teikts vēstulē.

Arodbiedrības pārstāvis norādījis, ka vēstules pirmais mērķis ir sarunu uzsākšana.

Saab Automobile iesniedza bankrota pieteikumu Zviedrijas tiesā 2011.gada decembrī, jo neizdevās tā pārdošanas darījums. Tajā lielā mērā vainojama GM nevēlēšanās atbrīvot Saab tehnoloģiju licences, kas ir būtiskas, lai ražotu Saab 9-4X un Saab 9-5.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab Automobile pārdošanas sāga, iespējams, beidzot noslēgusies

Lelde Petrāne, 07.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankrotējušā Zviedrijas autoražotāja Saab aktīvu pārdošana ir noslēgusies, vēsta Zviedrijas mediji. Galvenais pircējs varētu būt zviedru elektroauto konsorcijs.

Kā ziņojis Sveriges Radio, Saab Automobile iegādāsies elektroauto konsorcijs National Electric Vehicle Sweden (NEVS). Tomēr tā vadītājs pagaidām atturējies apstiprināt šo informāciju.

«Es tiešām nevaru to darīt,» teicis NEVS valdes priekššedētājs Karls-Ēriks Trogens.

Kā vēstījusi ziņu aģentūra TT, abi Saab administratori bijuši pārāk aizņemti, lai runātu par darījumu. Par to, ka darījums noslēdzies, pirmā ziņojusi Trolhetenas vietējā ziņu vietne ttela.se.

Iepriekš tika ziņots, ka konsorcijs par Saab ir gatavs maksāt 1,5 līdz 1,8 miljardus kronu (208-250 miljoni ASV dolāru), neiekļaujot rezerves daļu uzņēmumu Saab Parts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ķīnieši ķeras pie Saab kopiju ražošanas

Lelde Petrāne, 08.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecā zviedru Saab 9-5 ķīniešu versija esot attīstīta tik tālu, ka, pēc ražotāja vārdiem, pie auto dīleriem tā varētu nonākt jau šā gada beigās, vēsta thelocal.se.

Beijing Automotive Industry Holding Corporation (BAIC), daļa no Beijing Automotive Group, gada beigās plāno sākt pārdot savu pirmo modeli, kura pamatā ir Saab 9-5 platforma, kas no Saab Autmobile AB nopirkta 2009. gadā.

Auto, kas ir pazīstams kā C709, ir aprīkots ar 2,0-litru turbo benzīna dzinēju. Automašīnas cena gan pagaidām netiek atklāta.

Balstoties uz Saab 9-5 platformu, BAIC nākamo dažu gadu laikā pat plānojot nākt klajā ar produktu līniju.

BAIC iegādājusies arī Saab 9-3 platformu, un saskaņā ar kompānijas iepriekš teikto ķīniešu modelis T60, kura pamatā ir šī platforma, arī tiks ražots jau šajā gadā.

BAIC pieder Ķīnas valstij, un tās galvenā mītne ir Pekinā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab pircēji: automašīnas tiks būvētas Zviedrijā, bet pārdotas Ķīnā

Lelde Petrāne, 14.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

National Electric Vehicle Sweden (NEVS), Saab jaunie pircēji, trešdien paziņojuši, ka vēlas turpināt autobūvi Trolhetenā un pieņems darbā inženierus, lai spētu panākt to, ka kļūst par vienu no vadošajiem elektroauto ražotājiem, vēsta thelocal.se.

«Mums ir pasaules klases ražotne un daudz pieredzes šajā jomā. Tas ir izšķirošs elements,» preses konferencē sacījis NEVS priekšsēdētājs Karls-Erlings Trogens.

Tomēr tas, ka auto tiks ražoti Trolhetenā, nenozīmē to, ka NEVS ražotajām automašīnām būs Saab logo. Arī to galvenais tirgus nebūšot Zviedrija, bet gan Ķīna, pastāstījis NEVS pārstāvis Matiass Bergmans.

NEVS, kura 51 procents pieder Honkongā bāzētajai National Modern Energy Holdings un 49 procenti - Japānas investīciju firmai Sun Investment LLC, izveidots ar mērķi pārņemt pārņemt bankrotējušo Saab.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab fani nopirkuši pēdējo Saab 9-3

Lelde Petrāne, 07.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saab entuziasti apstiprinājuši, ka savākuši nepieciešamos līdzekļus, lai iegādātos pēdējo Saab 9-3, kas saražots tagad slēgtajā Saab ražotnē Trolhetenā, Zviedrijas rietumos, vēsta thelocal.se.

Saabs United blogs uzsāka finansējuma meklējumus, cenšoties savākt vairāk nekā 200 tūkstošus kronu (29 330 ASV dolārus), kas vajadzīgi, lai nopirktu šo transportlīdzekli.

«Mēs to esam izdarījuši. Šodien mēs savācām vajadzīgo summu,» vēsta blogs.

Naudas vākšanā iesaistījušies vairāk nekā 600 kaislīgi Saab fani. Nauda tiks izmantota, lai apmaksātu ANA, uzņēmuma, kas atbildīgs par transportlīdzekļa pārdošanu, rēķinu.

Tomēr šī Saab 9-3 nenonākšot uz ceļiem, bet gan Saab muzejā Trolhetenā.

Saabs United solījusi, ka ziedojumus pieņems vēl kādu laiku, un arī tie tiks novirzīti muzejam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas Geely interesējas arī par Saab

Lelde Petrāne, 06.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas Geely, Volvo Cars īpašnieks, izrādījis interesi iegūt arī grūtībās nonākušā Zviedrijas autoražotāja Saab Automobile akcijas, vēsta thelocal.se.

Kā informējis laikraksts Dagens Nyheter (DN), Saab ķīniešu partneris Youngman, kas iepriekš solīja 640 miljonus kronu (93 miljoni ASV dolāru), varētu attiekties no darījuma.

Tā vietā, Geely, kas Volvo no Ford ieguva 2010.gadā, ir izteikusi interesi par Saab.

«Viena pazīme ir tā, ka Geely vērsies pie Saab pārstrukturētāja, advokāta Gaja Lofalka,» laikrakstam pavēstījis kāds informācijas avots.

Lofalks, tiesas ieceltais administrators, nesen, strādājot pie Saab reorganizācijas, apmeklējis Ķīnu.

Kā vēstījusi DN, Geely Saab nedienas vērojot ar interesi, bet esot piesardzīga attiecībā uz ienākšanu šajā kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ķīnas investori ieinteresēti pilnībā pārņemt Saab

Gunta Kursiša, 21.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas kompāniju investīciju plāns ieguldīt zviedru autmašīnu ražotājā Saab varētu neizdoties, jo investori pavēstījuši, ka labprāt pārņemtu Saab, tiesai pavēstījis Saab administrators, lūdzot tai apturēt reorganizācijas procesu, raksta thelocal.se.

«Ķīniešu uzņēmēji vairs nevēlas sadarboties ar Saab Automobile māteskompāniju Swedish Automobile. Tā vietā viņi vēlas investēt tiešā veidā un pārņemt Saab vadību,» pavēstījis autoražotāja pārstāvis Gaijs Lofaks (Guy Lofalk).

Piektdien Swedish Automobile apliecinājis, ka Ķīnas parteri Pang Da un Youngman, kas Saab piekrituši investēt 245 miljonus eiro apmaiņā pret pusi kompānijas, tagad vēlas pārņemt visu kopmāniju. Swedish Automibile šo pieāvājumu noraidījis, teikts kompānijas paziņojumā, piebilstot, ka «uzņēmums pieprasījis Pang Da un Youngman apstiprinājumu, ka tie ir spējīgi un vēlas pildīt jau noslēgtos līgumus, bet Ķīnas kompāniju atbilde vēl nav sagaidīta».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Uz Saab «acis met» pasaulē lētākās automašīnas ražotājs

Lelde Petrāne, 06.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas autoražotājs Tata Motors izteicis 350 miljonus ASV dolāru vērtu piedāvājumu iegādāties bankrotējušo Zviedrijas autoražotāju Saab Automobile, vēsta thelocal.se. Šāda informācija esot iegūta no cilvēkiem, kuri esot tuvu stāvoši iespējamam darījumam.

«Tata komanda ved sarunas ar Saab un privātā kapitāla spēlētājiem saistībā ar iespējamu iegādi, ko varētu veikt tās Jaguar-Land Rover vienība,» ziņojis laikraksts Financial Express, atsaucoties uz vārdā nenosauktiem informācijas avotiem.

Tata Motors pārstāvis medijiem atteicies sniegt jebkādus komentārus.

Pagājušajā mēnesī Saab amatpersonas sacīja, ka sākotnējos piedāvājumus izteikuši vismaz četri uzņēmumi, no kuriem lielākā daļa neatrodas Zviedrijā.

Saab, kas pieder Nīderlandes kompānijai Swedish Automobile (SWAN), bankrota pieteikumu iesniedza decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas uzņēmums pie Saab īpašniekiem pasūta elektriskās automašīnas 12 miljardu dolāru vērtībā

LETA, 17.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas elektrisko automašīnu nomas uzņēmums Panda New Energy pasūtījis 250 000 elektrisko automobiļu Zviedrijas autoražotāja Saab īpašniekiem - Ķīnas konsorcijam National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS), teikts ceturtdien publiskotajā NEVS paziņojumā.

Pasūtījuma summa veido 12 miljardus dolāru (11 miljardus eiro).

Šis ir otrs pasūtījums šajā rudenī, ko saņēmis NEVS, kas saskāries ar būtiskām finanšu problēmām kopš tas tika izveidots 2012.gada jūnijā, lai pēc bankrota pārņemtu Saab aktīvus.

NEVS norāda, ka Ķīnas pasūtījums radīs darba vietas vairākiem simtiem cilvēku.

Uzņēmums līdz 2020.gada beigām piegādās "Panda New Energy" 150 000 "Saab 9-3" elektriskās automašīnas, kas tiks veidotas uz Saab 9-3 sedana platformas. Vienošanās ietver arī 100 000 citu elektrisko automašīnu produktu un pakalpojumu, ko nodrošinās ar NEVS un tā īpašniekiem saistīti uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo Cars grib nopirkt Saab rūpnīcas aprīkojumu

Lelde Petrāne, 23.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo Cars izteicis piedāvājumu iegādāties lielu daļu no bankrotējušā konkurenta Saab Automobile, vēsta thelocal.se.

Volvo jau iepriekš paudis interesi pārņemt dažus no Saab aktīviem un tagad izteicis savu piedāvājumu, ziņojis Svergies Radio.

Tomēr Volvo amatpersonas šobrīd nelabprāt publiski runā par šo piedāvājumu.

«Tas ir maksātnespējas administratoru ziņā komentēt piedāvājumu,» teicis Volvo pārstāvis.

Viņš apstiprinājis, ka Volvo ir ieinteresēts daļā Saab ražošanas un testēšanas aprīkojuma, kas varētu tikt izmantots Volvo darbā, nevis Saab rūpnīcas, kas atrodas Zviedrijā, Trolhetenā, darbības atjaunošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankrotējusī Zviedrijas auto kompānija Saab izsola retas, kolekcionējamas un klasiskas automašīnas, kas izstādītas Saab muzejā, jo pircējs, kurš vēlētos iegādāties visu kolekciju, nav atradies, vēsta thelocal.se.

Lai gan automašīnu saraksts - ar foto un informāciju - solītājiem ir pieejams tiešsaistē, tikai izredzētie varēšot tuvāk aplūkot šos transportlīdzekļus.

Pēters Bakstroms, muzeja vadītājs, pavēstījis, ka viņš durvis vērs tikai nopietniem solītājiem.

Saab pārdod 131 retumu, kas pašlaik izstādīts, Saab muzejā Trolhetenā, Zviedrijas rietumos. Šie automobiļi liecina par Saab piedzīvoto attīstību un izvēlēti, lai atspoguļotu kompānijas vēsturi.

Kolekcijā ietilpst plašs Saab automašīnu spektrs, sākot no pirmās saražotās automašīnas līdz videi draudzīgām automašīnām no pēdējiem gadiem. Kolekcijā ietilpst arī koncepta automašīnas un prototipu modeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS RAF-Avia čarterreisu nodrošināšanai pielāgojusi vienu no tās flotē esošajām SAAB lidmašīnām, bet drīzumā noslēgsies vēl viena gaisa kuģa pielāgošana aviopasažieru vajadzībām

Aviokompānijas AS RAF-Avia pamatbiznesu veido vidēja apjoma kravu – līdz piecām tonnām – pārvadājumi Eiropā, bet šobrīd ir īstenojusies kompānijas iecere pievērsties pasažieru aviopārvadājumu pakalpojuma nodrošināšanai. Kā stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Anatolijs Jerumanis, čarterreisu pakalpojums tiek nodrošināts ar vienu SAAB lidaparātu, bet uzņēmums čarterlidojumiem vēlas pārņemt vēl vienu Zviedrijā ražotu gaisa kuģi. Kompānijas floti veido septiņi gaisa kuģi – trīs Zviedrijas koncerna SAAB un četri Ukrainas An-26 lidaparāti.

Aviopasažieru pārvadāšanai pielāgotā zviedru SAAB darbību veic Vācijā, cita starpā nodrošinot futbola komandu pārvadāšanu nelielos attālumos šīs valsts robežās. Otrai lidmašīnai, ar kuru iecerēti pasažieru aviopārvadājumi, šobrīd ir saņemta attiecīgā dokumentācija, kas nepieciešama tās reģistrešanai Latvijā. A. Jerumanis prognozē, ka lidojumus ar otru SAAB lidmašīnu varēs sākt februāra sākumā; kompānija veic sarunas ar iespējamajiem pakalpojuma pasūtītājiem. «Notiek sarunas Spānijā, Francijā un citur. Tāpat bija saruna arī ar Liepāju, bet viss būs atkarīgs no tā, kur būs labākas biznesa iespējas,» pauž RAF-Avia valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Zviedrijā liels pieprasījums pēc lietotiem Saab

Lelde Petrāne, 27.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan 2011. gads nav nesis labas ziņas grūtībās nonākušā autoražotāja Saab darbiniekiem, šī zīmola automašīnas pēkšņi atkal kļuvušas ļoti pieprasītas, vēsta thelocal.se.

Pircēji izmanto iespēju iegādāties automašīnas par pazeminātām cenām, kā arī kā piemiņlietas nākotnei, rakstījis Zviedrijas biznesa laikraksts Dagens Industri (DI).

Lietotu Saab automašīnu cena pēdējā laikā esot strauji sarukusi, turpinot tendenci, kas bijusi manāma jau pēdējos trīs gadus.

Automašīnas, kas agrāk tika tirgotas par 60 000 kronu (8700 ASV dolāri), pēdējā laikā tiekot pārdotas par 20 000 kronu un lētāk, un klientu netrūkst. No četrām Zviedrijā vislabāk pārdotajām lietotajām automašīnām divi ir Saab modeļi.

Līdz šim šajā gadā Saab tirgotāji Zviedrijā pārdevuši 20 000 lietotu automašīnu. Populārākā lietotā automašīna bijusi Volvo V70 - 25 000 pārdotu automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Tiesa turpinās aizsargāt Saab

Gunta Kursiša, 09.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas automašīnu ražotājs Saab arī turpmāk baudīs tiesas aizsardzību no kreditoriem – pavēstīja tiesas nozīmēts advokāts, kas pārrauga automašīnu ražotāja pārstrukturizācijas procesu, vēsta Reuters.

Šis paziņojums izskanēja pēc tam, kad General Motors (GM) noraidīja Ķīnas investoru piedāvājumu. GM pirmdien pavēstīja, ka tas Saab nepiegādās vajadzīgās detaļas un nepieciešamās tehnoloģijas, ja divas Ķīnas kompānijas pārņems Zviedrijas automašīnu ražotāju.

«Patlaban mēs mēģināsim rast skaidrību, ko šāds GM lēmums nozīmē un vai ir iespējami kādi risinājumi,» norādīja tiesas ieceltais administrtors Gajs Lofaks (Guy Lofak).

Jau vēstīts, ka šā gada oktobra beigās G. Lofaks nāca klajā ar informāciju, ka atsauks savu tiesā iesniegto lūgumu izbeigt Saab aizsardzību no kreditoriem, un neilgu laiku pēc tam tika lemts par Swedish Automobile ražotājus Saab Automobile AB un Saab Great Britain Ltd. pārdošanu Ķīnas kompānijām Pang Da Automobile Trade Co. un Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co. par simts miljoniem eiro. Abi Ķīnas uzņēmumi esot piekrituši ieguldīt Zviedrijas automašīnu ražotājā pietiekamus līdzekļus, lai varētu veikt tā restrukturizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Klienti jāmeklē ārpus Latvijas

Lana Jūra, speciāli DB, 30.05.2019

llkka Suppanens  - viens no starptautiski pazīstamākajiem un titulētākajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem paša izstrādātās viedtālruņu uzlādes ierīces prezentācijas pasākumā Sony zīmolam

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dizaineram savā darbā jārēķinās ar daudziem parametriem un jāsaprot ekonomika, ergonomika, mārketings, ražošana, tā intervijā DB teic llka Supanens (llkka Suppanen).

Viņš ir viens no starptautiski pazīstamākajiem un visvairāk titulētajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem. Pēc arhitekta grāda iegūšanas Helsinku Tehniskajā universitātē, mēbeļu dizaina programmas apguves Helsinku Mākslas un dizaina universitātē, kā arī studijām Gerita Rietvelda akadēmijā Amsterdamā, 1995. gadā Helsinkos viņš dibināja dažādos arhitektūras un dizaina virzienos orientēto biroju Studio Suppanen, bet dažus gadus vēlāk kopā ar kolēģiem attīstīja vienu no prominentākajām mūsdienu somu dizaina grupām Snowcrash. 1968. gadā dzimušais dizainers, kurš Instagram kontā pozicionē sevi kā uzņēmēju, sadarbojas ar daudziem slaveniem zīmoliem, izstrādā izstāžu koncepcijas, modelē nākotnes dizaina vīzijas, lasa dizaina lekcijas jaunajai paaudzei. Viņa klientu vidū ir gan skandināvu, gan starptautiskas kompānijas, tostarp Artek, Axis, Cappellini, Ferlea, Leucos, Lucente, Nokia, Zanotta, Marimekko, Iittala, Ferrero, Luhta, SAAB Automobiles, Sony u.c. Šogad Milānā Salone del Mobile. Milano ietvaros Supanens, no kura personības un darbiem staro īstās skandināvu dizaina skolas DNS, prezentēja savus jaunākos darbus. Līdz vīlītei patiess un pragmatisks, ar plašu starptautisku redzējumu apveltīts, Supanens atklāja savu redzējumu par dizainera profesionālo misiju šodien un skandināvu kodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas gaidāmā izstāšanās no Eiropas Savienības (ES) palielinājusi finanšu grūtībās nonākušo Latvijas pilsoņu interesi par bankrota procedūru Lielbritānijā. Tur šis process ir ievērojami lētāks un vienkāršāks, kā arī ļauj dzēst parādsaistības Latvijā, ceturtdien vēstīja raidījums LNT Ziņas.

Dzīvojot Lielbritānijā, latviešu emigranti spēj gada laikā pilnībā atbrīvoties no parādiem Latvijā. Tiek dzēsti patēriņa kredīti, apjomīgi komunālo pakalpojumu parādi, desmitos un simtos tūkstošos eiro mērāmi hipotekārie kredīti. To, ka bankrota procesa sākšana Lielbritānijā attiecas arī uz parādiem Latvijā, paredz ES regula par pārrobežu maksātnespēju.

Anglijas pilsētā Mančestrā bāzētais parādu konsultāciju birojs Insolbaltika līdz šim palīdzējis 117 latviešiem.

«60 000-130 000 eiro - šī ir vidējā kredīta summa, ko latvieši ar bankrotu dzēš. Pēdējā laikā ir arī nekustamo īpašumu darboņi no Latvijas, kas lūguši konsultēt viņus uzsākt bankrotu, lai atbrīvotos no ievērojami lielākām parādsaistībām - diviem līdz trīs miljoniem eiro,» stāstīja Insolbaltika kvalificētais parādu konsultants Andrejs Smoļenko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilna servisa nekustamo īpašumu uzņēmums "Latio", kam ir ekskluzīvas tiesības rīkot mutisku izsoli Igaunijas republikas īpašumā esošiem diviem īpašumiem Rīgā. Izsolē tiek piedāvāts nekustamais īpašums un ēka Skolas ielā 13, un zemes gabals komerciālai apbūvei Klusajā centrā Vidus ielā 2. Pieteikšanās izsolei notiek līdz 10.novembrim, mutiska izsole – 16.novembrī.

Oficiāls paziņojums par Skolas ielu 13, LV-1010, Latvijas Republika

Igaunijas Republikas Ārlietu ministrija publicē šādu paziņojumu saskaņā ar Igaunijas valsts īpašumu likuma 58.panta 1.punktu.

Igaunijas Republikas Ārlietu ministrija (turpmāk – Pārdevējs) izsludina šāda nekustamā īpašuma publisku mutisko izsoli:

Nekustamais īpašums un ēka, kas atrodas Latvijas Republikā, Rīgā, Skolas ielā 13, LV-1010 (kadastra numurs 01000200115, kopējā platība 5’832,3 kv.m., zemes gabala platība 1261 kv.m, Valsts nekustamā īpašuma kadastra vienības apzīmējums KV33891 (turpmāk – Nekustamais īpašums). Pārdevēja īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir reģistrētas Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodalījumā Nr.5812. Izsolāmā Nekustamā īpašuma sākumcena ir 4 500 000 EUR. Izsoles drošības nauda ir 5% no izsoles sākumcenas. Izsoles solis ir 10’000 EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Maksātnespējas process Covid-19 skartajā laikā

Kristīna Markevica, ZAB "PRIMUS DERLING" juriste, 02.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā Latvijā izsludināto ārkārtējo situāciju, kuras mērķis ir ierobežot Covid-19 izplatīšanās risku, 22. martā tika pieņemts likums "Par valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem sakarā ar Covid-19 izplatību" (turpmāk – Krīzes likums).

Lai komersanti saglabātu iespēju pilnvērtīgi turpināt savu saimniecisko darbību arī ierobežotas ekonomiskās situācijas ietvaros, kā arī lai nodrošinātu finansiālo un tiesisko stabilitāti valstī, Krīzes likums uzlika ierobežojumus kreditoru tiesībām iesniegt juridiskās personas maksātnespējas procesa pieteikumu.

Krīzes likuma 17. pants nosaka, ka līdz 2020. gada 1. septembrim kreditoriem aizliegts iesniegt juridiskās personas maksātnespējas procesa pieteikumu, ja pastāv kāda no Maksātnespējas likuma (turpmāk – MNL) 57. panta pirmās daļas 1.–4. punktā minētajām juridiskās personas maksātnespējas procesa pazīmēm:

  • piemērojot piespiedu izpildes līdzekļus, nav bijis iespējams izpildīt tiesas nolēmumu par parāda piedziņu no parādnieka;
  • parādnieks – sabiedrība ar ierobežotu atbildību vai akciju sabiedrība – nav nokārtojis vienu vai vairākas parādsaistības, no kurām pamatparāda summa atsevišķi vai kopā pārsniedz EUR 4 268 un kurām ir iestājies izpildes termiņš;
  • parādnieks – juridiskā persona, personālsabiedrība, individuālais komersants, ārvalstī reģistrēta persona, kas veic pastāvīgu saimniecisko darbību Latvijā vai cits MNL minētais speciālais subjekts – nav nokārtojis vienu vai vairākas parādsaistības, no kurām pamatparāda summa atsevišķi vai kopā pārsniedz EUR 2 134 un kurām ir iestājies izpildes termiņš;
  • parādnieks nav pilnībā izmaksājis darbiniekam darba samaksu, kaitējuma atlīdzību sakarā ar nelaimes gadījumu darbā vai arodslimību vai nav veicis sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas divu mēnešu laikā no izmaksai noteiktās dienas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sveicam jaunu auto līderi

Uldis Andersons, Dienas Bizness, 09.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne – Audi. Līdzšinējais balsojuma līderis BMW, kurš slavas virsotnē noturējās piecus gadus pēc kārtas, nu ir nonācis uz sudraba pakāpiena.

TOP 5 skatāms raksta galerijā, bet viss saraksts lasāms jaunākajā Dienas Bizness žurnālā Auto 2019.

Balsojuma līderu trijniekā šogad nekas nav pa vecam. Jauna pirmā, jauna otrā, un arī jauna trešā vieta, kuru godpilni ieņem Volvo (pērn tas palika ceturtais).

Topa augšgals mazliet plašākā un vispārīgākā griezumā gan joprojām ir garlaicīgi paredzams – te ir lielais vācu četrinieks (Audi, BMW, Volkswagen un Mercedes), te ir vienmēr klātesošais Volvo, un nekur tālu nav jāmeklē arī Toyota, Škoda un vēl dažs labs zīmols, kas visi satilpst viena skatiena robežās jebkurā Rīgas ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru