Transports un loģistika

Saasinās konkurence starp «SAS» un «Finnair»

Aivars Mackevics [email protected], 08.04.2003

Jaunākais izdevums

Saasinās konkurence starp SAS un Finnair: no 5.maija SAS meitas uzņēmums Somijā Air Botnia divas reizes darba dienās lidos ar lidmašīnu Avro Rj-85 no Helsinkiem uz Diseldorfu. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Skandināvu SAS nolēmis pārdot Latvijas airBaltic

Oskars Prikulis, Db, 15.08.2008

Stratēģija šobrīd aviokompānijai nemainās. Tas arī neietekmēs aviokompānijas izaugsmi,» uzsver airBaltic prezidents Bertolts Fliks, komentējot otra lielākā akcionāra SAS paziņojumu par vēlmi pārdot aviokompānijas akcijas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neizdodoties iegūt kontroli pār Latvijas nacionālo aviokompāniju airBaltic, aviokompānija SAS nolēmusi pārdot savas airBaltic akcijas.

Mēģināja vairākkārt

Skandināvu aviokompānija vairākkārt bija izteikusi vēlmi iegūt savā kontrolē valstij piederošos 52.6% airBaltic akciju, tomēr līdz šim visi airBaltic privatizācijas piedāvājumi tikuši noraidīti, kā arī strikti pret aviokompānijas privatizāciju izteikusies Satiksmes ministrija. Pēdējo reizi tas notika šogad jūnijā, kad valdība nolēma kārtējo reizi nenodot privatizācijai airBaltic akcijas. Tāpat SAS nekādi neizdodas realizēt savu pēdējo trumpi - savulaik izdotās obligācijas, kuras SAS saņēma, aizdodot naudu airBaltic. Realizējot šīs obligācijas, SAS teorētiski varētu tikt pie vēl papildus 12% akciju trīs miljonu latu vērtībā, tomēr, visticamāk, SAS tas tā arī neizdosies, jo pret to kategoriski ir Latvijas puse. «Tas ir strīdīgs jautājums, un katrai pusei ir atšķirīgs skatījums un pamatojums - vai to juridiski drīkst vai nedrīkst darīt,» Db norāda kāda šiem procesiem tuvu stāvoša persona, kas nevēlējās publicēt savu vārdu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strīds starp Somijas nacionālo aviokompāniju Finnair un Latvijas aviopārvadātāju airBaltic par Somijas lidsabiedrības Finncomm pārņemšanu uzņēmis jaunus apgriezienus pēc tam, kad Finncomm apstiprināja plānu pārtraukt vairākus iekšzemes lidojumus, kas Finnair varētu radīt vairāku miljonu eiro zaudējumus, atsaucoties uz Somijas izdevumu Helsingin Sanomat, ziņo BBN.

Līgums, kurš noslēgts starp abām somu kompānijām 1998. gadā, paredz, ka Finncomm vadā Finnair pasažierus no provinciālajām lidostām uz galveno lidostu Helsinkos, kur tos tālāk apkalpo Finnair. Gadījumā, ja Somijas nacionālais aviopārvadātājs zaudētu šo Finncomm pakalpojumu, Finnair īstermiņa varētu saskarties ar aptuveni 20 miljonu eiro lieliem zaudējumiem.

Finncomm norāda, ka sarunas ar Somijas nacionālo aviokompāniju par noteikumiem attiecībā uz turpmākajiem plāniem attiecībā uz pakārtoto aviosatiksmi nav nesušas vēlamos rezultātus, līdz ar ko Finncomm pārtrauc savu darbību nerentablajos maršrutos, paskaidrojot, ka turpmāk lidsabiedrība koncentrēsies uz ienesīgākiem maršrutiem. Zināms, ka patlaban Finncomm plānos ir pārtraukt lidojums uz trim provinciālajām lidostām Somijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» tendence - augšupejoša

Aivars Mackevics [email protected], 28.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somu lidsabiedrība Finnair 2003. gada decembrī sasniedza pozitīvus rādītājus visās savās satiksmes nozarēs darbībās. Finnair līniju lidojumu maršrutos palielinājās veikto pasažierkilometru skaits par 19,6%. Pavisam tika pārvadāti 450 500 pasažieri (+5,5%). Turpretī sēdvietu noslogojums lidmašīnās sasniedza 3,8 procentpunktus virs iepriekšējā gadā mēneša vērtības. Īpaši palielinājās pasažieru skaits Āzijas lidojumu maršrutos (+38,5%), kur sēdvietu noslogojums sasniedza 78,3%. Pavisam palielinājās pieprasījums par 9% gan lidojumu līniju maršrutos, gan čarterlidojumu satiksmē, bet kapacitāte palielinājās par 6,3%. Tas nodrošināja sēdvietu noslogojumu par 74,4% (+1,9%). No 2003. gada janvāra līdz decembrim pieauga pārdoto pasažierkilometru skaits par 1,1% salīdzinājumā ar 2002. gadu, bet kapacitāte palielinājās par 4,4%. Finnair sēdvietu noslogojums sasniedza 69,6% (-2,3 procentpunkti), bet apkalpoto pasažieru skaits sasniedza 6 849 100 (-3,5%). 2003. gada pirmajā ceturksnī lidsabiedrības darbību negatīvi ietekmēja Irākas karš, bet otro ceturksni – SARS epidēmija. Uzlabojumi tika sasniegti tikai 2003. gada trešajā ceturksnī, bet gada pēdējā ceturksnī Finnair ieviesa jaunu tarifu sistēmu un veica kampaņu, kas bija veltīta lidsabiedrības 80 gadu jubilejai. 2003. gada pēdējos mēnešos gaisa satiksmes industrijā palielinājās kapacitātes un notika sīva cenu cīņa, kā rezultātā ievērojami samazinājās vidējais cenu līmenis. Kopš 2003. gada janvāra lidsabiedrības Finnair atskaitēs parādās arī Finnair meitas uzņēmums - lidsabiedrība Aero Airlines AS, kura pārņēma Finnair (kopš 01.06.2002) lidojumus starp Helsinkiem un Tallinu. Pavisam Aero Airlines AS pagājušajā gadā pārvadāja 9 700 pasažierus (-0,5%), bet noslogojums sasniedza 50,2% (-8,5 punkti). 2003. gada novembrī Finnair pārņēma 85% no zviedru lidsabiedrības Nordic Airlink akcijām. Un jau pirmajā pilnajā mēnesī lēto lidojumu lidsabiedrība apkalpoja 43 400 pasažierus no savas bāzes lidostas Stokholmas uz Oslo, Kopenhāgenu un Lulea. Sākot no šī gada Nordic Airlink pārvadāto pasažieru skaits tiks integrēts arī lidsabiedrības Finnair grupas kopējo rezultātu uzskaitē. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandināvijas koncernu "SAS Group" vadīs zviedrs Matss Jansons – tā šonedēļ sēdē nolēma SAS grupas direktoru padome. Jaunais koncerna vadītājs savā amatā stāsies, sākot ar 2007. gada 1. janvāri.

Pēdējos 12 gadus vadījis dažādu nozaru lielus Zviedrijas uzņēmumus, M.Jansons ir gatavs turpināt SAS grupas reformu un stiprināt tās pozīcijas tirgū.

"SAS vārdam un preču zīmei ir stipras pozitīvas konotācijas. Turklāt, SAS ir miljoniem klientu visā pasaulē un tūkstošiem kvalificētu darbinieku. Pašlaik SAS, tāpat kā visas pasaules aviācijas tirgus, nenoliedzami transformējas. Neraugoties uz spēcīgo konkurenci, SAS ir lieliskas iestrādes un stipri pamati attīstībai," – teica jaunais SAS grupas vadītājs M.Jansons.

M.Jansons no 1994. gada ir bijis prezidents tādos respektablos Zviedrijas uzņēmumos kā "Axfood" (pārtikas produktu tirdzniecība), "Fazer" (cepumu un konfekšu ražošana) un "Catena" (nekustamā īpašuma projekti). Pašlaik viņš ir dažādās jomās darbojošās uzņēmējdarbības grupas "Axel Johnson AB" prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

SAS koncentrēsies uz Ziemeļeiropu

, 14.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai stiprinātu savas līderpozīcijas, Ziemeļeiropas vadošā aviokompānija SAS Group turpmāk savu darbību koncentrēs tieši uz vietējo tirgu, proti, Ziemeļeiropu, kur SAS pozīcijas ir visspēcīgākās, Db.lv informēja uzņēmuma sabiedrisko attiecību konsultante Māra Bransone.

Tādējādi SAS arī aptvers svarīgākās savu klientu grupas. SAS piedāvās gan vietējos reisus šai reģionā, gan arī lidojumus no/uz Ziemeļeiropu. Savukārt tās biznesa struktūrvienības, piemēram, Spanair, kuras neiekļaujas minētajā pamatbiznesā, tiks pārdotas. Tādu lēmumu pieņēma aviokompānijas valde.

Jaunā attīstības virziena īstenošana nākamo četru gadu laikā radīs priekšnoteikumus izaugsmei visos tirgos un palielinās pasažieru skaitu kopumā par 20 procentiem.

"Avio nozare mainās ļoti strauji un mēs vēlamies iet līdzi šīm izmaiņām, piedāvājot saviem klientiem labāko servisu un pievilcīgākās cenas," uzsver SAS izpilddirektors (CEO) Mats Jansons (Mats Jansson).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Foto: Ar tiešajiem reisiem no Rīgas uz Stokholmu Latvijas tirgū atgriežas SAS

Dienas Bizness, 30.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar vasaras sezonu, Latvijas tirgū ar tiešajiem reisiem no Rīgas uz Stokholmu atgriežas Scandinavian Airlines SAS, piedāvājot starp šīm divām pilsētām līdz 18 reisiem nedēļā: trīs reisus darba dienās un līdz diviem izejošajiem reisiem brīvdienās, informē SAS reģionālā vadītāja Baltijas valstīs Rūta Juciene.

Pirmā SAS lidmašīna pacēlās no Rīgas Starptautiskās lidostas ceļā uz Stokholmas Arlandas lidostu svētdien, 29.martā.

«Tiešā reisa atklāšana no Rīgas uz Stokholmu atzīmē SAS atgriešanos Latvijas tirgū: pirmā SAS lidmašīna pacēlās no Rīgas lidostas 1990.gadā, bet 2008.gadā aviokompānija pārtrauca tiešos reisus nelabvēlīgo ekonomisko apstākļu dēļ. Kopš šī laika uzņēmējdarbības attīstība starp Zviedriju un Latviju ir uzrādījusi pozitīvu attīstības tendenci un veicinājusi pieprasījumu pēc darījumu ceļojumiem starp abām galvaspilsētām. Reaģējot uz klientu vajadzībām, SAS pieņēma stratēģisku lēmumu atsākt vasarā tiešos lidojumus starp Rīgu un Stokholmu», uzsver R. Juciene.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Finnair streika dēļ spiests atcelt vairāk nekā 100 reisu

Ritvars Bīders, 30.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas nacionālais aviopārvadātājs Finnair otrdien, 30. novembrī, atcēlis vairāk nekā 100 iekšzemes un starptautisko reisu, jo kompānijas lidmašīnu apkalpes darbinieki pieteikuši streiku.

«Mūsu prioritāte ir lidot uz galvenajiem galamērķiem, piemēram, Stokholmu, Parīzi, Briseli, Kopenhāgenu un Diseldorfu,» norādījusi Finnair pārstāve Hanna-Kaisa Nurmi, piebilstot, ka arī brīvdienu čārterreisi, visticamāk, notiks pēc ierastā grafika.

Starp atceltajiem reisiem ir lidojumi uz Sanktpēterburgu, Ņujorku, Londonu, Bankoku un Tallinu.

Finnair pārstāve atzīst, ka arī trešdien, 1. decembrī, aviokompānijai, visticamāk, nāksies atcelt tikpat daudz reisu, cik 30. novembrī, taču tas esot atkarīgs no sarunām starp kompāniju un arodbiedrību.

Streiki ietekmēs arī SAS piederošās Somijas meitas uzņēmuma Blue1 darbība, taču šī kompānija turpinās nodrošināt 60 līdz 70 % no paredzētajiem lidojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SAS ietaupīs uz darbinieku rēķina

Oskars Prikulis, Db, 19.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais kolektīvais līgums starp Skandināvu aviokompāniju SAS un arodbiedrībām ļaus aviokompānijai ietaupīt lielu naudu.

Līgums cita starpā paredz, ka aviokompānijas piloti, SAS Group vadības pārstāvji un darbinieki atteiksies no algu palielināšanas 2009. gadā, tā vietā algas tiks samazinātas par 6%. Sākot ar 2009. gada janvāri savu atalgojumu par 6% ir samazinājuši arī SAS valdes locekļi.

Kā minēts SAS Group 2008. gada trešā ceturkšņa starpposma ziņojumā, vērtējot pēc būtiskākajiem kritērijiem, kopējais SAS budžeta deficīts ir mērāms ap 4 miljardiem Zviedrijas kronu (259 miljoni LVL).

«Kopš 2008. gada novembra SAS vadība un arodbiedrības rīkoja aktīvas un konstruktīvas pārrunas par kolektīvo līgumu parakstīšanu. Jaunie kolektīvie līgumi SAS grupā radīs 12% izmaksu samazinājumu, kas ir būtisks mūsu izmaksu bāzes samazinājums un nozīmīgs solis rentabilitātes mērķu sasniegšanā,» uzskata Mareks Pedersens, SAS Group reģionālais vadītājs Latvijā un NVS valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» Grupai panākumi

Aivars Mackevics [email protected], 16.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finnair satiksme, mērīta pasažieru nolidotajos kilometros, 2005. gada jūlijā palielinājusies par 10,5%. Visas Finnair Group lidsabiedrības kopā pārvadāja 703 700 pasažieru, kas ir par 10,1% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Plānotajā starptautiskajā satiksmē pasažieru skaits pieaudzis par 16,1%. Salīdzinot ar pagājušā gada jūliju, Finnair satiksme pieaugusi par 9,8%. Pārvadāto pasažieru skaits bija 550 000 – pieaugums par 9,7%. Tūrisma satiksme pieauga par 12,3%, bet pārvadāto tūristu skaits – par 11,7%. Finnair Tallinā bāzētais meitas uzņēmums Aero AS pārvadāja 44 700 pasažieru (+405,8%) maršrutos starp Helsinkiem, Baltijas valstu galvaspilsētām un Ziemeļsomiju. Jūlijā Stokholmā bāzētā lidsabiedrība FlyNordic turpināja iegūt tirgus daļas un pārvadāja 95 900 pasažieru (+212,6%). Aero un FlyNordic rezultāti attiecīgi iekļauti Finnair Group kopējos rezultātos. 91,6% Finnair reisu 2005. gada jūlijā veikti bez kavēšanās. Visu darbību precizitāte sasniedza 89,9%. Saskaņā ar Eiropas Lidsabiedrību asociācijas statistiku Finnair reisi ir precīzākie Eiropā. Kravas satiksme palielinājās par 9,7% pēc pārvadātajām kravas tonnām. Plānotās satiksmes pieaugums bija +6,2%. Pieaugums Āzijas satiksmē sasniedza 15,9%. Eiropas satiksmes apjoms samazinājās par 3,0%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic apsūdz Finnair piederošo Estravel publiskos apvainojumos lidsabiedrībai

Gunta Kursiša, 01.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība airBaltic protestē pret somu aviokompānijai Finnair piederošās ceļojumu aģentūras Estravel publiski izteiktajam aicinājumam neizmantot airBaltic pakalpojumus, vēsta BBN.

«airBaltic jau iepriekš ir pieredzējusi naidīgumu no Finnair puses. Visuzskatāmāk tas bija vērojams pagājušā gada vasarā, kad notika sarunas par airBaltic un Finnair darījumu. Mūs nepārsteidz, ka Finnair piederošā ceļojumu aģentūra mums uzbrūk, izmantojot Latvijas politiķu publiskās spekulācijas pirmsvēlēšanu atmosfērā,» medijam norādījis Jānis Vanags, airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents.

Lielākā daļa Estravel akciju pieder uzņēmumam Soumen Matkatoimisto Oy, kas savukārt pieder Finnair.

Pagājušā gada vasarā norisinājās strīds starp Somijas nacionālo aviokompāniju Finnair un Latvijas aviopārvadātāju airBaltic par Somijas lidsabiedrības Finncom pārņemšanu. Septembrī tika paziņots par Finncom daļas pārdošanu Finnair.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic aviotirgus globālās krīzes un finansiālo rezultātu dēļ gada laikā zaudējis lielu daļu savas vērtības. Db jau vēstījis, ka airBaltic šogad ieguldījis lielus līdzekļus izaugsmē un jaunu maršrutu atklāšanā, kas vēl nav pilnībā atspoguļojies rezultātos. Netiek gan atklāts, cik lieli bijuši airBaltic ieguldījumi un investīcijas jaunu maršrutu atvēršanā. Pirmajā pusgadā tika atklāti 13 jauni lidojumu maršruti (10 no Rīgas, 3 no Viļņas).

Pēc aptuvenām ekspertu aplēsēm airBaltic vērtība šobrīd ir vien no 10 līdz 25 miljoniem latu, pretstatā 50 līdz 70 miljoniem latu vēl gadu iepriekš. Investīciju bankas Prudentia aprēķini liecina, ka airBaltic vērtība šobrīd lēšama vien 10 miljonu latu apmērā, kamēr gadu iepriekš aviokompānijas vērtība tika novērtēta 70 miljonu latu apjomā. Finanšu konsultāciju uzņēmuma Laika stars eksperts Jānis Pinnis norāda, ka saskaņā ar viņa pārstāvētās kompānijas aprēķiniem airBaltic vērtība varētu būt kritusies uz pusi - no 50 miljoniem latu uz 23 līdz 25 miljoniem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdien slēgtajā sēdē izlēmusi neiegādāties skandināvu aviokompānijai SAS piederošos 47.2% aviokompānijas airBaltic kapitāldaļu.

SAS piedāvātā cena par šīm akcijām bija 47 miljoni latu, tomēr, lai arī Satiksmes ministrija esot par SAS piedāvājuma izmantošanu, tomēr valdība izlēma neizmantot pirmpirkuma tiesības airBaltic akcijām. Iemels tam ir ierobežotā valdības rocība un taupības režīms. Līdz ar to SAS ar sev piederošās airBaltic akcijām var realizēt citam pircējam, jo pārējie akcionāri nav izmantojuši savas pirmpirkuma tiesības.

Iepriekš otrs airBaltic mazākuma akcionārs Krievijas kompānija Transaero, kam pieder 0.02% airBaltic akciju, Db arī norādījis, ka nav ieinteresēts iegādāties SAS piederošās akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SAS gan noliedz jebkādas baumas par bankrotu un norāda, ka šobrīd kompānijai briesmas nedraudot. Savukārt tirgus analītiķi intervijā Zviedrijas portālam di.se norāda uz to, ka SAS nekavējoties ir jāsper attiecīgi soļi, lai tiktu galā ar savām finanšu problēmām.

Intervijā Zviedrijas portālam di.se tirgus analītiķi norāda uz to, ka SAS nekavējoties ir jāsper attiecīgi soļi, lai tiktu galā ar savām finanšu problēmām.

Viens no aviokompānijas lēmumiem varētu būt akciju emisija, otrs, savukārt, kompānijas bankrota paziņošana. "Šāda situācija nepārprotami tuvojas," norādījis analītiķis Lars Heindorfijs.

L. Heindorfijs norāda, ka SAS nav daudz iespēju izbēgt no bankrota. "Izmaiņas konjuktūrā varētu palīdzēt, taču maz ticams, ka šādas izmaiņas notiks. Cits variants varētu būt atsevišķu struktūrvienību pārdošana, kas nav saistīta ar uzņēmuma pamata biznesu," norāda L. Heindorfijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

SAS panāk vienošanos par Estonian Air pārdošanu

Līva Melbārzde, 17.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība SAS Scandinavian Airlines, kurai no 2003. gada pieder 49% aviokompānijas Estonian Air akciju, vienojās ar Igaunijas valdību par savu daļu pārdošanu.

Šis lēmums tika pieņemts, balstoties uz SAS īstenoto stratēģiju Core SAS, kas paredz lielāku aviokompānijas koncentrēšanos un darbību Skandināvijas tirgū.

Šodien SAS Group un Igaunijas valdība panāca vienošanos, ka SAS piederošā akciju daļa nonāks valsts kontrolē. Igaunijas valdība nodrošinās Estonian Air akciju paketes palielināšanu 200 miljonu Zviedrijas kronu apmērā, bet SAS Igaunijas lidsabiedrības kapitālā konvertēs aptuveni 20 miljonus Zviedrijas kronu, ko Estonian Air ir parādā. Pēc akciju paketes palielināšanas Igaunijas valstij piederēs 90% Estonian Air un SAS 10%. Lidsabiedrībai SAS paliks 70 miljonu Zviedrijas kronu liels aizdevums ar atmaksas termiņu līdz 2014. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Iecelts jauns SAS grupas prezidents

Jūlija Pudenko [email protected], 19.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandināvijas koncernu «SAS Group« vadīs zviedrs Matss Jansons – tā šonedēļ sēdē nolēma SAS grupas direktoru padome. Jaunais koncerna vadītājs savā amatā stāsies, sākot ar 2007. gada 1. janvāri. 54 gadus vecais M.Jansons nomainīs grupas vadītāja amata pagaidu izpildītāju Gunaru Reitanu, kurš šo amatu ieņēma pēc tam, kad šī gada maijā, nomainot darbu, no amata atkāpās piecus gadus par SAS prezidentu bijušais Jorgens Lindegards. Pēdējos 12 gadus vadījis dažādu nozaru lielus Zviedrijas uzņēmumus, M.Jansons ir gatavs turpināt SAS grupas reformu un stiprināt tās pozīcijas tirgū. «SAS vārdam un preču zīmei ir stipras pozitīvas konotācijas. Turklāt, SAS ir miljoniem klientu visā pasaulē un tūkstošiem kvalificētu darbinieku. Pašlaik SAS, tāpat kā visas pasaules aviācijas tirgus, nenoliedzami transformējas. Neraugoties uz spēcīgo konkurenci, SAS ir lieliskas iestrādes un stipri pamati attīstībai,« – teica jaunais SAS grupas vadītājs M.Jansons. Skandināvijas uzņēmējdarbības sabiedrībā viņš tiek augstu vērtēts par daudzveidīgo pieredzi, spēju veidot novatoriskus uzņēmējdarbības modeļus un personiskajām līdera īpašībām. Ekonomiku un socioloģiju studējušais M.Jansons no 1994. gada ir bijis prezidents tādos respektablos Zviedrijas uzņēmumos kā « Axfood« (pārtikas produktu tirdzniecība), «Fazer« (cepumu un konfekšu ražošana) un «Catena« (nekustamā īpašuma projekti). Pašlaik viņš ir dažādās jomās darbojošās uzņēmējdarbības grupas «Axel Johnson AB« prezidents. Jaunieceltais SAS grupas vadītājs ir precējies, ar ģimeni dzīvo Stokholmā un audzina četras meitas. Brīvajā laikā M.Jansons daudz sporto: spēlē tenisu, slēpo un skrien. Bez tam, viņš jau trīs reizes ir piedalījies Ņujorkas maratonā. M.Jansons pārņem SAS vadības stūri laikā, kad pasaules aviācijas tirgū vēl joprojām turpinās milzīgas transformācijas, kas aizsākās pēc 2001. gada 11. septembra terora aktiem. Šī katastrofa izraisīja ilglaicīgu civilās aviācijas pagrimumu, tai pašā laikā lēto lidojumu sabiedrību izplatīšanās diezgan spēcīgi palielināja konkurenci, bet pieaugošās degvielas cenas – aviācijas sabiedrību izdevumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SAS piederošās 47.2% airBaltic akciju paketes cena šobrīd varētu būt 30 līdz 50 miljoni latu, raksta laikraksts Dienas bizness.

Pēc viņa teiktā, vēl pirms uzņēmuma 2007. gada pārskata izvērtējuma uzņēmuma vērtība pa šo laiku ir kļuvusi lielāka. «Darbības rādītāji uzlabojas, pasažieru skaits un apgrozījums pieaug,» viņš skaidroja. Tiesa, investīciju baņķieris nevarēja pateikt tagadējo airBaltic vērtību, tomēr uzsvēra, ka SAS piederošā airBaltic akciju pakete (47.2 %) maksā mazāk, nekā maksātu kompānijas kontrolpakete (virs 50 %). Tādējādi 2006. gadā Latvijas aviokompānijas 47.2 % akciju paketes cena varētu būt 20-30 milj. Ls, bet šobrīd ap 30-50 milj. Ls. SAS pieder arī obligācijas, kuras tā varot konvertēt akcijās, bet tā kā dokumenti nav publiskoti, tad jāpieņem, ka SAS pār airBaltic nav kontrole un tādējādi, pārdodot nekontroli, naudas summai tiek piemērota atlaide, lēsa K. Krastiņš. airBaltic 2007. gada pārskats liecina, ka 2002. gadā airBaltic un SAS vienojušies par SAS pašu kapitālam pielīdzinātā aizdevuma (tas izsniegts 1996.g. 8.februārī ar 12 % likmi un atmaksu 2003.g. 31.decembrī) un uzkrāto procentu atmaksu, 2002. gada 1. oktobrī veicot konvertējamo obligāciju emisiju 2,955 milj. Ls apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finansiālu problēmu nomocītā Skandināvijas lidsabiedrībai SAS izdevies noslēgt vienošanos ar arodbiedrībām, kas ļaus izvairīties no maksātnespējas, pavēstījusi aviokompānija.

SAS iecerējusi atlaist darbiniekus un samazināt savas darbības apmērus. Lidsabiedrības plānus atbalstījušas pilotu un salonu apkalpes arodbiedrības, kuru piekrišana bija nepieciešama, lai aviokompānija varētu turpināt savu reorganizāciju. Iepriekš vienošanos bija izdevies panākt ar septiņām arodbiedrībām, taču astotā atturējās dot savu atbalstu, vēsta BBC.

Pirmdienas vakarā vienošanos izdevies panākt arī ar astoto arodbiedrību, pavēstījusi SAS. Arodbiedrību atbalsts SAS reorganizācijai bija priekšnoteikums, lai lidsabiedrība varētu saņemt finansiālu atbalstu 518 miljonu ASV dolāru apmērā no Skandināvijas valstu valdībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/images/article/2009/01/21/ddc19474-75c8-403f-9747-868d3f6b0b9d.jpg

Finnair viceprezidents Kristers Haglunds uzskata, ka kompāniju apvienošana radītu visā Skandināvijā nozīmīgu nozares tirgus spēlētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SAS sarosījies - nākamgad plānots 21 jauns lidojuma maršruts

Gunta Kursiša, 13.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandināvu aviokompānija SAS plāno piedāvāt 21 jaunu lidojuma galamērķi, un jaunie lidojuma maršruti varētu tikt iesviesti nākamgad, raksta thebaltic-course.com.

Tik daudz jaunu lidojuma galamērķu piedāvājums ir daļa no SAS jaunās 4Excellence stratēģijas. «Avionozarē kopumā mēs paredzam ievērojamu to pasažieru skaita pieaugumu, kuru lidojumu mērķis ir atpūtas brauciens, un arī SAS vēlas piedāvāt vairāk lidojumu «atpūtniekiem»,» norādīja SAS izpilddirektors un prezidents Rikards Gustavsons (Rickard Gustavson).

Aviokompānija SAS jau paplašināja piedāvāto galamērķu skaitu šī gada martā, kad lidsabiedrība nāca klajā ar 17 jauniem lidojuma maršrutiem.

Laikrakstam DB tagadējais Estonian Air prezidents un bijušais airBaltic komercdirektors Tero Taskila norādīja, ka skandināvu lidsabiedrības Finnair, SAS un Flybe Nordic attīsta agresīvu politiku Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» darbdienās piedāvās jau 3 reisus uz Helsinkiem

Aivars Mackevics [email protected], 06.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas aviokompānija Finnair, sākot ar 2004. gada 2. maiju, piedāvās jaunu reisu uz Helsinkiem. Līdz ar to darbdienās Finnair lidmašīnas no Rīgas uz Helsinkiem dosies jau 3 reizes. Tagad, izlidojot no Rīgas plkst. 14:10, pasažieri ērtajā Helsinku lidostā ieradīsies īsu brīdi pirms tam, kad no Helsinkiem sākas lidojumi uz lielākajām Eiropas pilsētām. Tādējādi pārsēšanās laiks tiek samazināts līdz minimumam. Kā parasti, rīta reiss plkst. 11:20 no Rīgas ir īpaši piemērots, lidojot uz ASV vai Kanādu. No 16. maija šim reisam Finnair izmantos komfortablo MD 80 lidaparātu ar 149 vietām. Mainīsies arī izlidošanas laiks – no 16. maija tas tiek pārcelts uz 11:05. Savukārt, šīs sezonas īpašais piedāvājumus – tiešie lidojumi no Helsinkiem uz Toronto - būs pieejami jau no 17. jūnija. Sīkāka informācija internetā: www.finnair.com

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Finnair paziņo par peļņu

Ritvars Bīders, 04.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finnair 2010. gadu noslēgs ar nelielu operacionālo peļņu, ko veicināja zemāki zaudējumi pērn pēdējā ceturksnī, atsaucoties uz Finnair paziņojumu, vēsta Economic Times.

Precīzi finanšu rādītāji par 2010. gadu kopumā gan vēl nav publicēti.

Finnair operacionālie zaudējumi pērn pēdējā ceturksnī bija 6,7 miljoni eiro, kas ir par 31 miljonu eiro mazāk nekā pērn attiecīgajā laika periodā, kā arī mazāk nekā prognozējuši analītiķi. 2010. gada pēdējā ceturksnī Finnair apgrozīja 517 miljonus eiro, kas ir par 12,9% vairāk nekā 2009. gada pēdējā ceturksnī.

Finnair gan norādīja, ka šā gada pirmajā ceturksnī aviokompāniju sagaida būtiski zaudējumi, taču kopumā kompānijas apgrozījums šogad palielināšoties.

Pēc finanšu rādītāju un prognožu publicēšanas Finnair akcijas cena palielinājās pār 1,2% līdz 5 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Finnair piesaista Somijas akcionārus aviokompānijā Flybe Nordic

BNS, 08.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas nacionālā lidsabiedrība Finnair paziņojusi, ka ir atradusi jaunus vietējos akcionārus, kas Lielbritānijas zemo cenu aviokompānijas Flybe vietā darbosies ar zaudējumiem strādājošajā lidsabiedrībā Flybe Nordic, ceturtdien vēstīja Somijas sabiedriskā raidorganizācija Yle.

Flybe ir atteikusies no saviem 60% Flybe Nordic akciju, bet Finnair par partneriem piesaistījusi divus Somijas uzņēmumus - investīciju kompāniju G.W. Sohlberg un pagaidu darbiniekus piedāvājošo aģentūru StaffPoint.

Finnair jaunajā kompānijas struktūrā saglabās 40% akciju, StaffPoint piederēs 45% akciju, bet G.W. Sohlberg saņems 15% akciju. Darījumam ir jāiegūst Somijas konkurences padomes apstiprinājums.

Darījuma cena ir viens eiro.

Pagājušā gada beigās Flybe paziņoja, ka par vienu eiro savas akcijas Flybe Nordic pārdos Finnair, ja netiks atrasts cits pircējs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Finnair atklāj jaunu lidojumu maršrutu uz Jekaterinburgu

, 27.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais lidojums uz Urālu notiks otrdien, 2.septembrī.

Finnair šī gada 2. septembrī uzsāk pasažieru lidojumus no Helsinkiem uz Jekaterinburgu. Lidojumi tiek plānoti 3 reizes nedēļā ar Airbus A319 lidmašīnām. Jekaterinburga ir jau trešā pilsēta Krievijā pēc Maskavas un Sankt Pēterburgas, kur Finnair veic plānotus lidojumus. No Rīgas Finnair piedāvā avio reisus uz Jekaterinburgu caur Helsinkiem.

Finnair lidojumu organizēšanā sadarbojas ar Ural Airlines. Īss gandrīz 3 stundu lidojums no Helsinkiem uz Jekaterinburgu un lieliskās Helsinki lidostas komunikācijas padara šo maršrutu konkurētspējīgu Krievijā, ziemeļvalstīs un Eiropā.

“Jekaterinburga ir kā vārti uz tādiem tāliem reģioniem kā Urāls un Sibīrija, sniedzot nebijušas iespējas darījuma cilvēkiem. Mūsu maršruts ir domāts tiem, kas no Sverdlovskas reģiona vēlas nokļūt Ziemeļvalstīs un Baltijā, un pretēji. Esam pārliecināti, ka šo maršrutu izmantos pasažieri no visas Eiropas, Ziemeļamerikas un Āzijas virzienā uz Krieviju. Plānojam, ka no Latvijas par lidojumiem uz Jekaterinburgu būs liela interese, jo tā būs jauna iespēja darījuma cilvēkiem ar komfortu nokļūt galamērķī, kā arī iespēja Latvijas iedzīvotājiem apmeklēt draugus, paziņas un radiniekus šajā reģionā”, informē Vesa Vilkkula, Finnair pārdošanas daļas vadītājs Krievijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic izpilddirektora Martina Gausa labs draugs ar savu aviosabiedrību uzsāks lidojumus līdzīgos maršrutos, kuros jau lido Latvijas nacionālā aviokompānija , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kamēr Latvijas nacionālajai aviokompānijai AirBaltic jo­projām tiek meklēts investors, Ziemeļeiropas aviācijas sektorā notiek pārmaiņas, kas var atstāt būtisku iespaidu arī uz Latvijas nacionālo aviokompāniju AirBaltic. DB 01.10.2012. jau rakstīja, ka savulaik kā investors par AirBaltic interesējās arī kāds AirBaltic izpilddirektora Martina Gausa labs draugs – vācu multimiljonārs Hanss Rūdolfs Vērls (Hans Rudolf Wöhrl). H.R. Vērls ir bagātas vācu tekstilindustrijas dzimtas atvase. Vērla grupai Vācijā pieder modes un sporta preču veikalu ķēde, kā arī viesnīcu bizness, bet Vērla ģimenes īpašumi 2013. gadā tika novērtēti 400 miljonu eiro vertība. H.R. Vērls pēc Manager – Magazin datiem atrodas arī 500 bagātāko vāciešu sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Arī aviokompānijai SAS nāksies samazināt izmaksas un cirpt darbavietas

Gunta Kursiša, 12.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandināvijas lidsabiedrība samazinās izmaksas par 445 miljonu ASV dolāriem, «nogriežot» vismaz 800 darbavietu, vēsta thelocal.se.

Ziņas par jostas savilkšanu lidsabiedrībā SAS izskanējušas pirmdien – pēc brīvdienās notikušās «krīzes tikšanās». SAS veiks tādus taupības pasākumus kā atteikšanos no aviācijas zemes pakalpojumiem un Norvēģijas meitasuzņēmuma. Tāpat aviokompānijā tiks samazināti 800 darbavietu, un tagad ir sākušās sarunas arī par algu samazināšanu. Tādējādi Skandināvijas lidsabiedrība cer ietaupīt 455 miljonus ASV dolāru. Lidsabiedrība cer pārdot arī aktīvus aptuveni 445 miljonu ASV dolāru vērtībā.

«Valde ir sniegusi vienprātīgu atbalstu šim plānam un iesaka arī aviokompānijas darbiniekiem atbalstīt gaidāmos pasākumus,» teikts SAS paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru