Jaunākais izdevums

Sakarā ar ķīmisko vielu noplūdi Kundziņsalā Valsts Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) darbinieki pašlaik veic konteinera apkārtnes monitoringu un nodrošina visus nepieciešamos pasākumus avārijas seku likvidēšanai, informē Rīgas dome.

Rīcības štābs veic arī profilaktisku iedzīvotāju evakuāciju. Krēmeru iedzīvotāji evakuēti uz kultūras namu Imanta, bet Kundziņsalas iedzīvotāji – 28.vidusskolu. Savukārt iedzīvotāji ar veselības traucējumiem ievietoti Rīgas 1. un 2.slimnīcā. Iedzīvotājus no citiem rajoniem evakuēt nav plānots, jo tas nav nepieciešams.

Lai gan atbildīgie dienesti ir veikuši Daugavas ūdens analīzi un atzinuši, ka ūdens kvalitāte Daugavā ir laba, patlaban ir aizliegts ņemt ūdeni no Daugavas un makšķerēt. Savukārt no Carnikavas līdz Rīgai pludmalē nedrīkst peldēties. Apturēta arī kuģu satiksme Daugavā.

33.maršruta autobusi pašlaik neiebrauc Kundziņsalā un kursē līdz Man-TESS, bet 54.maršruta autobusi neiebrauc Voleros un kursē līdz pieturvietai Pagrieziens uz Voleriem. Citos maršrutos izmaiņu nav.

Visi veiktie pasākumi ir tikai profilaktiska rakstura, uzsver Rīgas dome.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Kopumā 2018. gada sezonas investīcijas ir plānotas robežās no EUR 500 000 - EUR 900 000

Pirmo sezonu izklaides parks «Avārijas brigāde» (ABpark) noslēdzis ar vairāk nekā 86 000 apmeklētāju, ko parka idejas autors Mārtiņš Brezauckis vērtē kā ļoti labu rezultātu. Viņš biznesa portālam db.lv atklāj, ka nākamajā sezonā nedaudz sadārdzināsies parka ieejas biļetes.

Mārtiņš Brezauckis atbild uz biznesa portāla db.lv jautājumiem:

Kā Tu vērtē aizvadīto, pirmo sezonu? Kad tā noslēdzās?

Īsā atbilde ir – labi!

Protams, šī bija tāda kā mācību sezona visiem - gan pašam, gan kolēģiem, darbiniekiem, apmeklētājiem. Pozitīvā ir daudz vairāk nekā negatīvā, jo nepārtraukti sekojām atsauksmēm, novērsām nepilnības, uzlabojām visu, kas ir uzlabojams. Esam paši ieviesuši dažādas jaunas pieejas organizatoriskiem procesiem, lai apmeklētāju pieredze būtu maksimāli pozitīva. To noteikti vislabāk spēja novērtēt tie, kas parku apmeklēja atkārtoti, un tādu nebija mazums, katru reizi tas bija arvien jaunā kvalitātē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada aprīļa beigās Latvijā plānota jaunā izklaides parka Avārijas brigāde atklāšana. Par ideju, tās īstenošanu un finansējuma piesaisti intervijā biznesa portālam db.lv stāsta pārstāvis Mārtiņš Brezauckis.

Jaunais izklaides parks būs paredzēts ģimenēm ar bērniem līdz 14 gadu vecumam. Parka teritorija aptver vairāk nekā 24 ha un tas atradīsies Lielvārdes novadā, autoceļa Tīnūži - Koknese malā, pretī nobrauktuvei uz Lēdmani. Parks piedāvās Avārijas brigādes pilsētiņu, dinozauru taku, ūdens spēļu laukumu, leļļu taku. Tāpat parkā būs virvju trase, mazā autoskola bērniem, karuseļi un piepūšamās atrakcijas.

- Kad radās ideja par šāda atrakciju parka projektu? Cik ilgs ir bijis process no idejas līdz tās īstenošanai?

Ideja par to, ka Latvijā vajag savu tematisko atpūtas parku radās jau 2014.gadā, kopā ar bērniem apmeklējot dažādus atpūtas un izklaides objektus ģimenēm. Bet skaidrāka vīzija par to, ko tieši un kādā veidā attīstīt, izkristalizējās tikai 2015. gada vidū. Tad arī pieņēmu lēmumu pilnā mērā veltīt savu darbu šim projektam. Viens no uzstādījumiem sev bija radīt tādu parku, kurā būtu patīkami pavadīt brīvo laiku un atgriezties tur atkārtoti. Parka pirmo posmu atklāsim 2017. gada pavasarī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eko Osta apgalvo: avārijas sekas ostas akvatorijā pilnībā likvidētas jau 9.janvārī

Lelde Petrāne, 12.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdienas naktī notikušās avārijas sekas Rīgas brīvostas akvatorijā - Maltas kuģa Bitten Theresa avārijas rezultātā izplūdusī eļļa Mīlgrāvja kanālā - pilnībā likvidētas jau 9.janvāra vakarā. To apgalvo bīstamo atkritumu apsaimniekotāji SIA Eko Osta.

Ekoloģiskā katastrofa Latgalē aizēnojusi šā gada lielāko ekoloģisko nelaimi galvaspilsētā, Rīgas brīvostas teritorijā, iepriekš vēstīja Latvijas Televīzija. No piestātnē ieskrējuša kuģa Daugavā esot ieplūdusi tonna eļļas.

Kuģa īpašniekam draudot pat 10 tūkstoš latu liels naudas sods, bet vides uzraugus vairāk uztrauc eļļas savācēju - uzņēmuma Eko osta nepietiekamā reakcija, ziņoja televīzija.

«Publiski izskanējušais paziņojums par to, ka avārijas seku likvidēšana ir bijusi novēlota, nav objektīvs, jo šajā gadījumā runa ir par pilnīgu citu vēsturisku piesārņojumu, kas ik pa brīdim tiek konstatēts ostā,» akcentē Eko Osta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pils ugunsgrēka seku likvidēšanas darbi tiks finansēti no Rīgas pils būvniecības darbiem valsts budžetā plānotā finansējuma, šodien nolēma valdība pēc Finanšu ministrijas (FM) sagatavotā informatīvā ziņojuma uzklausīšanas.

Patlaban avārijas seku likvidēšanas prognozētās izmaksas nav noteiktas un tās tiks noteiktas tuvākajā laikā, teikts FM ziņojumā.

Valdība nolēma, ka FM (tās pārraudzībā esošā VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ)) veic visas nepieciešamās darbības Rīgas pils ugunsgrēka seku likvidēšanai un trīs nedēļu laikā iesniedz Ministru kabinetā rīkojuma projektu, kas paredz veikt grozījumus Ministru kabineta 2010.gada 6.decembra rīkojumā «Par finansējuma piešķiršanu Rīgas pils Priekšpils projekta izdevumu segšanai», nosakot, ka Rīgas pils ugunsgrēka seku likvidēšanas darbi, ieskaitot juridiskos pakalpojumus, tiek finansēti no Rīgas pils būvniecības darbiem valsts budžetā plānotā finansējuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Dabasgāzes sadales sistēmas uzlabošanā plānots investēt 55 miljonus eiro

Armanda Vilciņa, 02.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsevišķi dabasgāzes sadales sistēmas elementi ir fiziski un morāli novecojuši, tāpēc ir nepieciešama to nomaiņa.

To intervijā DB norāda AS Gaso valdes loceklis Aleksandrs Koposovs. Viņš uzsver, ka pēdējo piecu gadu laikā Gaso dabasgāzes sadales sistēmas drošības uzlabošanā un modernizēšanā ieguldījusi 27,5 miljonus eiro, nākamajā desmitgadē plānots investēt vēl vismaz 55 miljonus eiro.

A. Koposovs atzīmē, ka, lai veidotu drošu un pieejamu sadales sistēmas infrastruktūru, liela uzmanība ikdienā tiek pievērsta avārijas dienesta darbam, sadales sistēmas uzturēšanai, kā arī sabiedrības informēšanai par drošu dabasgāzes lietošanu.

Kā jūs kopumā vērtējat dabasgāzes sistēmas drošumu?

Latvijas dabasgāzes sistēmas drošums ir ļoti augstā līmenī, par to liecina fakts, ka vairākas desmitgades nav konstatēta neviena nopietna vai smaga avārija, kuras iemesls būtu meklējams sadales sistēmas defektos. Viena no Gaso prioritātēm ir drošas un pieejamas sadales sistēmas infrastruktūras nodrošināšana. Tas saistās gan ar infrastruktūras fizisko drošību, gan nepieciešamās jaudas nodrošināšanu. Jāatgādina, ka dabasgāze var būt ļoti bīstama lietošanā, radot postījumu cilvēkiem, īpašumam un videi, tādēļ mēs rūpējamies par to, lai dabasgāzes piegāde būtu droša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzeldzceļš (LDz) no kravas vilciena avārijas vietas Naujienes pagastā izvedis lielāko daļu vagonu atlūzu un trīs cisternas.

LDz darbiniekiem 12. janvārī darbiem atvēlētajā laikā no pulksten 9 līdz pulksten 15 izdevies pacelt trīs cisternas, novietot tās uz sagatavotajiem dzelzceļa ratiņiem un aizvest no avārijas vietas. Darbiem tiek izmantots lielas jaudas celtnis, cisternas ir jāpaceļ ar visu saturu, jo tā izsūknēšanu avārijas vietā nav iespējams veikt.

Avārijas vietas atbrīvošana no atlūzām un cisternām turpināsies līdz 19. janvārim.

LDz 11. janvārī vienojās ar uzņēmumu VKB-Serviss par vides glābšanas plāna izstrādi un paredzēto glābšanas darbu veikšanu dzelzceļa avārijas seku likvidēšanai. Uzņēmums veiks avārijas radītā piesārņojuma izpētes un sanācijas darbu programmas izstrādāšanu un saskaņošanu tiesību aktos noteiktajā kārtībā, grunts un gruntsūdens sanācijas darbu veikšanu un bīstamo atkritumu apsaimniekošanu dzelzceļa avārijas vietā Naujenes pagastā, Daugavpils novadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Laikraksts: Noplūdušo dīzeļdegvielu Lietuvā pie Latvijas robežas aizturējis bebru aizsprosts

LETA, 29.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dīzeļdegviela, kas naktī uz otrdienu noplūda no cauruļvada Polocka-Ventspils Lietuvā pie Latvijas robežas, paspējusi nonākt arī tuvējā meliorācijas grāvī, bet tālāku tās izplatīšanos aizturējis bebru aizsprosts, ko glābēji vēlāk papildinājuši ar zemes valni, trešdien raksta avīze Lietuvos rytas.

Roķišķu rajona Jodupes pašvaldībā, kas atrodas netālu no Aknīstes Latvijā, izsludināts ārkārtas stāvoklis. Pēc Lietuvas mediju ziņām, avārija notikusi pāris kilometrus no robežas.

Rajona ārkārtējo situāciju komiteja uzskata, ka naftas kompānijas Orlen Lietuva speciālisti būtu varējuši ķerties pie avārijas seku likvidēšanas enerģiskāk, taču acīmredzot sākumā nav pienācīgi novērtējuši tās mērogus.

Šobrīd viņi gan darījuši visu iespējamo, lai piesārņojumu apturētu, tomēr, kā atzīmē laikraksts Respublika, degviela sasūkusies zemē, nonākusi drenāžas sistēmā, un pastāv bažas, ka tā varētu sasniegt arī aptuveni kilometru attālo Mēmeles pieteku Vīžonu, ko līdzīga nelaime piemeklēja arī pagājušā gada pavasarī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstiprinātas Rīgas pils ugunsgrēka seku likvidēšanas un pagaidu jumta konstrukcijas izbūves izmaksas, un tās ir 220,9 tūkstošulatu apmērā.

Tā secināts noslēdzoties valsts akciju sabiedrības Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) sarunu procedūrai ar Rīgas pils rekonstrukcijas un restaurācijas ģenerāluzņēmēju pilnsabiedrību SBRE, Db.lv informēja VNĪ pārstāve Daiga Laukšteina.

Sarunu procedūras gaitā arī nolemts, ka ugunsgrēka seku likvidēšana un pagaidu jumta konstrukcijas izbūve jāpabeidz jau līdz jūlija beigām, lai nepasliktinātos ēkas pašreizējais stāvoklis.

Neparedzamās ārkārtas situācijas seku likvidēšanai saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu tika piemērota sarunu procedūra, uzaicinot tajā piedalīties pilnsabiedrību SBRE, kas kopš 2012. gada novembra veic rekonstrukcijas un restaurācijas darbus Rīgas pilī

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Ugunsgrēks Rīgas pilī izcēlies no atklātas uguns būvniekam nodotajā daļā

LETA, 11.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ugunsgrēks 20.jūnijā izcēlies būvnieka rīcībā nodotajā Rīgas pils daļā un tā iemesls bijusi atklātas uguns avots, secinājuši VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) pieaicinātie eksperti.

Ņemot vērā, ka ugunsgrēka izcelšanās avots saskaņā ar VNĪ pieaicināto ekspertu atzinumu bijis būvobjektā, par ko saskaņā ar līgumu atbild būvnieks, VNĪ prasa, lai pilnsabiedrība SBRE par saviem līdzekļiem novērš ugunsgrēka sekas. Provizoriski aplēstās šo darbu izmaksas ir 4,3 miljoni latu.

VNĪ jau nosūtījis būvniekam vēstuli ar prasību saviem spēkiem un par saviem līdzekļiem novērst postījumus. Vienlaikus iesniegti pieteikumi apdrošinātājiem AAS Baltijas Apdrošināšanas nams (BAN) un BTA Insurance Company (BTA) par zaudējumu atlīdzību.

Savukārt SBRE šodien jau preventīvi medijiem izplatīja vēstījumu, ka uzskata VNĪ paziņojumu par spekulatīvu, jo ugunsgrēka izmeklēšanā piedalās vairāki dažādo pušu pieaicinātie eksperti, tomēr oficiālo slēdzienu sniegs Valsts policijas izmeklēšana. Pēc būvnieka domām, VNĪ cenšas novērst uzmanību no savas atbildības par notikušo un sekām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Februāra sākumā salabotas avārijas bedres par 65 tūkstošiem eiro

Žanete Hāka, 10.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstī valdošais atkusnis veicina to, ka uz autoceļiem pastiprināti veidojas bedres, uzsver VAS Latvijas autoceļu uzturētājs.

Periodā no 1. līdz 9. februārim VAS Latvijas autoceļu uzturētājs jau ir salabojis 1229 m² avārijas bedru par kopējo summu 65 250 eiro. Savukārt kopš gada sākuma kopumā jau ir salaboti vairāk kā 1800 m² avārijas bedru, no tiem 35 % jeb 650 m² janvārī, bet 65 % jeb 1229 m² – no februāra sākuma līdz 9. februārim.

Atkušņa ietekmi uz bedru veidošanos uzskatāmi uzrāda janvāra statistika – no 1. līdz 24. janvārim uz valsts ceļiem tika konstatēti tikai 49 m² avārijas bedru, savukārt janvāra pēdējā nedēļā, kad iestājās atkusnis, tika labots jau 601 m² bedru.

Ziemas atkušņa apstākļos uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Laikā, kad gaisa temperatūra dienā ir virs nulles, bet naktī – zem, šim nolūkam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju. Avārijas bedres tiek labotas, neatkarīgi no laika apstākļiem, to aizpildīšana ar auksto asfaltu ir pieļaujama arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pētīs Daugvpils novada dzelzceļa avārijas radīto vides piesārņojumu

Jānis Rancāns, 11.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) vienojies ar uzņēmumu VKB-Serviss par vides sanācijas plāna izstrādi un paredzēto sanācijas darbu veikšanu 8. janvārī notikušās dzelzceļa avārijas seku likvidēšanai.

Uzņēmums veiks avārijas radītā piesārņojuma izpētes un sanācijas darbu programmas izstrādāšanu un saskaņošanu tiesību aktos noteiktajā kārtībā, kā arī grunts un gruntsūdens sanācijas darbu veikšanu un bīstamo atkritumu apsaimniekošanu dzelzceļa avārijas vietā Naujenes pagastā, Daugavpils novadā.

LDz norāda, ka paraugi piesārņojuma noteikšanai jau ir paņemti un drīzumā paredzēts paņemt grunts paraugus avārijas vietā, lai noteiktu tās piesārņojuma pakāpi.

Izplūdušo vielu apjoms pagaidām precīzi nav aprēķināts, tomēr pagaidām zināms, ka ir izplūdušas 120 tonnas ar tehnisko šķīdinātāju un viena cisterna ar minerālsmērvielu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Černobiliešiem maksās 60 latus mēnesī

Madara Fridrihsone, 30.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Černobiļas atomelektrostacijas (AES) avārijas seku likvidācijā iesaistītajiem, kā arī mirušo AES avārijas seku likvidētāju ģimenēm tiks maksāts sociālais pabalsts 60 Ls apmērā mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

RNP: VK pārmetumi dzīvojamo māju remontdarbu finansēšanā ir problēma visai nozarei

Dienas Bizness, 12.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontroles (VK) pabeigtajā SIA Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) revīzijas ziņojumā kā būtiska problēmsituācija, kas skar visus pārvaldniekus, iezīmēta dzīvojamo māju remontdarbu finansēšana no pārvaldnieka puses, norāda RNP Komunikācijas nodaļas projektu vadītāja Santa Vaļuma

Viņa skaidro, ka atbilstoši Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumam dzīvojamo māju pārvaldniekam jānodrošina pamatpakalpojumu (apkure, ūdens un elektrība) sniegšana, kā arī jānovērš avārijas situācijas neatkarīgi no tā, vai konkrētai dzīvojamai mājai ir tam nepieciešamais finansējums. RNP informēja VK, ka uzņēmums priekšfinansē atsevišķu dzīvojamo māju remontus, kā arī nodrošina visām dzīvojamām mājām pamatpakalpojumus no saviem līdzekļiem un nevis citu dzīvojamo māju remontdarbiem uzkrātajiem līdzekļiem.

RNP norāda, ka maziem apsaimniekotājiem brīvu finanšu līdzekļu nodrošināšana likuma prasību izpildei varētu būt nozīmīga problēma, kas var novest pie dzīvojamo māju uzkrāto līdzekļu izmantošanas citu dzīvojamo māju pārvaldīšanas pakalpojumu nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Papildināta - Apturēta neattīrīto notekūdeņu noplūde jūrā pie Liepājas

LETA, 25.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonakt Liepājā izdevies apturēt notekūdeņu noplūdi jūrā un notekūdeņu attīrīšanas iekārtu darbība atjaunota pagaidu režīmā, aģentūru LETA informēja pašvaldības sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zita Lazdāne.

Pašlaik situācija ar notekūdeņu ieplūšanu jūrā atrisināta un tie vairs neiztek ārpus attīrīšanas iekārtām, apgalvo pašvaldība.

Patlaban iedarbināti septiņi sūkņi, kas pārpumpē notekūdeņus, apejot sagruvušo priekšattīrīšanas bloku, lai novērstu neattīrītu notekūdeņu nokļūšanu jūrā.

Papildināta - Liepājā vidē noplūduši aptuveni 1250 kubikmetri neattīrītu notekūdeņu 

Liepājas notekūdeņu attīrīšanas iekārtu avārijas rezultātā vidē noplūduši aptuveni 1250...

Pēc Lazdānes vārdiem, SIA "Liepājas ūdens" darbinieki kopā ar ekspertiem kopš avārijas brīža meklēja tehniskos risinājumus konstrukciju atjaunošanai. Šajā laikā bija apturēta notekūdeņu novirzīšanu uz bojāto rezervuāru un notekūdeņu attīrīšanas iekārtām. Savāktie notekūdeņi iespēju robežās tikuši uzkrāti cauruļvados, spiedvados un sūkņu stacijās.

Pašvaldības pārstāve klāstīja, ka šodien turpināsies avārijas seku novēršanas darbi, sagruvušās sienas tehniskā ekspertīze un iemeslu skaidrošana kopā ar Rīgas Tehniskās universitātes ekspertiem. Tāpat tiek veiktas ūdens analīzes un sekots līdzi ūdens kvalitātes izmaiņām.

Arī Valsts vides dienesta (VVD) Kurzemes reģiona pārvaldes vadītāja Evita Šestakova intervijā TV3 atzina, ka neattīrīto notekūdeņu noplūde jūrā pie Liepājas ir pārtraukta. Viņa stāstīja, ka vakar vakarā VVD saņēma ziņu no SIA "Liepājas ūdens", ka ir sākta notekūdeņu sūknēšana uz attīrīšanas iekārtām.

Jautāta, cik ilgi vēl varētu saglabāties Liepājas pusē noteiktais aizliegums peldēties jūrā, Šestakova atbildēja, ka pagaidām vēl tiek ņemtas analīzes un iepriekš noteiktie ierobežojumi paliek spēkā līdz brīdim, kad publiski tiks izziņota cita informācija.

Pēc sākotnējām aplēsēm, jūrā vairāk nekā diennakts laikā varētu būt noplūduši ap 12 000 kubikmetru neattīrītu notekūdeņu, tomēr šie dati vēl tiks precizēti.

Lūgta komentēt notikušās vides avārijas nopietnību, Šestakova atbildēja, ka jūrā noplūdušo neattīrīto notekūdeņu daudzumu nevar nosaukt ne par mazu, ne lielu, taču viņa salīdzināja, ka, piemēram, Rīgā lielu lietavu periodā Daugavā nokļūst ap 50 000 līdz 80 000 kubikmetru neattīrītu notekūdeņu vienā reizē, kas ir krietni vairāk nekā Liepājā notikušās avārijas laikā.

VVD pārstāve gan uzsvēra, ka tagad ir ļoti svarīgi saprast, kādi bija notekūdeņu attīrīšanas būves sagrūšanas cēloņi, lai nākotnē nepieļautu līdzīgas avārijas atkārtošanos.

Kā ziņots, svētdienas pievakarē Liepājā, Šķēdē sabrukusi notekūdeņu attīrīšanas iekārtu pirmsattīrīšanas rezervuāra siena, radot daļas neattīrītu kanalizācijas ūdeņu noplūdi jūrā.

VVD aprēķinās Liepājas attīrīšanas iekārtās notikušās avārijas rezultātā videi nodarīto kaitējumu un vērtēs amatpersonu atbildību.

Kā pirmdien skaidroja SIA "Liepājas ūdens" vadītājs Andis Dejus, tehniskā konstrukcija līdz šim bija tāda, ka abas sekcijas darbojās kopā, tādēļ tagad ir jārada tehniskais risinājums, lai tās atdalītu. Pieņemts lēmums būvēt kanalizācijas vadu, kas apietu sagruvušo sekciju.

Būve ir celta 2009.gadā. Ņemot vērā, ka tā ir virszemes būve, speciālisti to apsekojuši katru dienu, un nekas neesot liecinājis, ka notekūdeņu attīrīšanas iekārtu pirmsattīrīšanas rezervuāra siena varētu atdalīties.

Tiešu draudu cilvēku veselībai avārijas rezultātā nav, bet iedzīvotāji aicināti tuvāko dienu laikā izvairīties no peldēšanās Liepājas apkārtnē, īpaši Dienvidkurzemes novada Medzes pagastā, jo straumes virzās uz turieni. Atbildīgie dienesti veic ūdens paraugu monitoringu, lai sekotu līdzi ūdens kvalitātei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VK: Covid-19 atbalsta programmās nav ievērota konsekventa pieeja atbalsta saņēmēju publiskošanai

LETA, 24.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī lielākajā daļā Covid-19 atbalsta programmu ir noteikta prasība par atbalsta saņēmēju publiskošanu, kopumā šajā jomā nav ievērota konsekventa pieeja, secinājusi Valsts kontrole (VK).

VK vērtējumā, atšķiras publiskojamās informācijas tvērums - gan attiecībā uz informācijas apjomu, gan atbalsta saņēmēju loku. Revidenti norāda, ka daļu informācijas valsts institūcijas nav publiskojušas, tā vairs nav publiski pieejama vai arī publiskotā informācija nav pilnīga.

Lai palīdzētu lēmumu pieņēmējiem izvērtēt līdzšinējo atbalstu Covid-19 seku mazināšanai un mācītos no pieredzes, VK ir veikusi situācijas izpēti, vienkopus apkopojot un salīdzinot informāciju par tām Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas atbalsta programmām, kuras var klasificēt kā tiešu atbalstu uzņēmējdarbībai un nodarbinātajiem.

VK padomes locekle Inga Vilka skaidro - ja netiek nodrošināta caurskatāma, aktuāla un pilnīga informācija par Covid-19 seku mazināšanas valsts atbalsta programmās sniegto atbalstu, tā apmēru konkrētiem saimnieciskās darbības veicējiem un programmu pārvaldīšanas izdevumiem, sabiedrība nevar gūt pārliecību par valsts budžeta līdzekļu atbildīgu un efektīvu izlietojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair pieprasa 10 mārciņas par sēdēšanu pie avārijas izejām

Jānis Rancāns, 20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas Aviācijas pārvaldes uzsākusi izmeklēšanu saistībā ar apsūdzībām, ka zemo cenu aviokompānija Ryanair pasažieriem, par sēdēšanu pie avārijas izejām, pieprasa papildus maksu 10 britu mārciņu apmērā.

Ceļotāju vidū šīs vietas ir ļoti iecienītas, jo nodrošina papildus vietas kājām. Tas licis Ryanair ieviest maksu par sēdēšanu šajās vietās, vēsta Lielbritānijas laikraksts Telegraph. Pasažieriem, kas sēž šajās vietās, jāprot atvērt arī avārijas izejas.

Tomēr, nereti pasažieri atteikušies piekrist papildus maksai un daudzi Ryanair lidojumi notikuši ar tukšām vietām pie avārijas izejām. Savukārt pasažieriem, kuri sēž tuvākajās rindās, lūgts iepazīties ar avārijas durvju atvēršanas procedūru. Pasažieri apgalvojuši, ka nespēj pienācīgi saprast avārijas durvju atvēršanas instrukcijas, ja nesēž to tuvumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa avārija Daugavpils novada Naujienes pagastā bijusi augstākās kategorijas avārija, kādas Latvijā notiek reti, atzīst Latvijas Dzelzceļa (LDz) prezidents Uģis Magonis. Latvijas Dzelzceļš dara visu, lai šādas avārijas neatkārtotos.

Vilcienu kustība posmā Daugavpils – Indra pēc pirmdien notikušā dzelzceļa negadījuma ir atjaunota. Satiksme atjaunota šodien plkst. 9.00, jo pa nakti veikti nepieciešamie remontdarbi un atjaunota sliežu ceļa klātne, informē Latvijas Dzelzceļš.

Līdz kustības atsākšanai virzienā no Baltkrievijas atiešanu gaidīja vairāk kā 80 vilcienu sastāvu, savukārt Latvijā, virzienā uz Baltkrieviju, kavējās vairāk nekā 50 vilcienu sastāvu, kuri nevarēja doties maršrutā avārijas izraisīto seku dēļ.

Izplūdušo vielu apjoms pagaidām precīzi nav aprēķināts, tomēr pagaidām zināms, ka ir izplūdušas 120 tonnas ar tehnisko šķīdinātāju un viena cisterna ar minerālsmērvielu. No negadījumā iesaistītajiem vagoniem divi vagoni pieder klientiem no Latvijas – tajos pārvadātas ogles un nafta, pārējie negadījumā iesaistīto vagonu kravas saņēmēji ir Igaunijā. Visi vagoni ir privāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Japānas «zaļie» lūdz Eiropas organizāciju atbalstu spiediena izdarīšanā uz valdību

LETA, 08.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas «zaļā» jeb vides aizstāvju organizācija vērsusies pēc palīdzības pie Eiropas zaļajām partijām, tostarp Latvijas Zaļās partijas (LZP), ar lūgumu palīdzēt «saukt pie kārtības» Japānas valdību, kura, pēc «zaļo» domām, nepietiekami iesaistās atomelektrostacijas (AES) avārijas seku novēršanā.

Kā informēja LZP pārstāvis Viesturs Silenieks, Japānas «zaļo» lūgums saņemts pagājušajā nedēļā. Viņi uzskata, ka patlaban AES avārijas seku novēršanā viss smagums gulstas uz privātās kompānijas pleciem, bet Japānas valdība avārijas seku novēršanā iesaistās nepietiekami.

Japānas organizācija vērsusies pēc palīdzības pie visām Eiropas zaļajām partijām, lai tās «sauktu viņu valdību pie kārtības» šajā jautājumā, sacīja Slienieks.

LZP savu viedokli formulēs kopā ar visām Eiropas zaļajām partijām.

Tūkstošiem japāņu sestdien izgāja ielās, pieprasot atteikšanos no kodolenerģijas.

Neskatoties uz lietus smidzināšanu, vairāki tūkstoši demonstrantu pulcējās Tokijas Šibujas rajonā. Protestētāji turēja plakātus ar tādiem saukļiem kā: «Kodolenerģija ir novecojusi» un «Mēs vēlamies enerģētikas politikas maiņu».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Avārijā cietusī vijolniece Polloka gatavojas garai cīņai ar ceļu apsaimniekotāju

LETA, 06.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avārijā uz Grobiņas-Ventspils šosejas cietusī Liepājas Simfoniskā orķestra vijolniece Elvita Polloka vēl nav vērsusies ar prasību pret ceļu apsaimniekotāju atlīdzināt viņai avārijā nodarītos zaudējumus, jo tie vēl nav aprēķināti, informēja Polloka.

Polloka vācot pierādījumus par avārijas apstākļiem un, kad būs aprēķināti zaudējumi, vispirms vērsīsies ar prasību pie ceļu apsaimniekotāja un, ja saņems atteikumu, arī tiesā.

Kā pastāstīja Polloka, viņa pašlaik ārstējot avārijā gūtos ievainojumus. Vijolniece prognozē, ka šis process var ilgt pusotru līdz trīs gadus, un pat pieļauj, ka nevarēs vairs spēlēt vijoli. «Vienu pirkstu, kas man nepieciešams spēlēšanai, vēl joprojām nevaru pakustināt,» pastāstīja vijolniece. Polloka uzsver, ka atveseļošanās process būs garš un līdz ar to arī viņai nodarīto zaudējumu summa nebūšot maza.

Vijolniece ir nepatīkami pārsteigta par policijas agresīvo reakciju pēc negadījuma, kad policijas amatpersonas apgalvoja, ka vijolniece pati vainojama pie avārijas izraisīšanas, it kā pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu - 50 km/h.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nav izdevies atrast nevienu cilvēku no Baltijas jūrā avarējušās lidmašīnas

LETA, 05.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz pirmdienas rītam glābējiem nav izdevies atrast nevienu cilvēku no lidmašīnas, kas svētdienas vakarā avarēja Baltijas jūrā, netālu no Ventspils, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" pastāstīja Nacionālo bruņoto spēku (NBS) Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centra vadītājs Pēteris Subbota.

Meklēšanas darbi noritējuši visu nakti, taču jūrā pamanīts tikai viens lidmašīnas atlūzas gabals un plankums ar pastiprinātu gružu koncentrāciju, kas varētu būt saistīts ar notikušo negadījumu.

Subbota stāstīja, ka, saskaņā ar glābēju rīcībā esošo informāciju, lidmašīnā bijuši četri cilvēki, bet sakari ar lidaparātu pazuduši jau ilgu laiku pirms avārijas.

Meteoroloģiskie laika apstākļi meklēšanas darbiem patlaban esot diezgan labvēlīgi. Drīzumā virs avārijas vietas pacelsies Valsts robežsardzes helikopters, bet pēc tam tiks lemts par to, kā īstenot tālākos meklēšanas darbus, pastāstīja Subbota, piebilstot, ka cer uz dienasgaismas palīdzību meklēšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kreisais pagrieziens – būtiski palielina iespēju izraisīt avāriju

LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, 04.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauja kustības virziena maiņa, neparedzami apgriešanās manevri, nesaprotama bremzēšana, kas samulsina aizmugurē braucošā spēkrata vadītāju, neparedzama un pēkšņa manevra uzsākšana, ar vienlaicīgu pagrieziena rādītāja ieslēgšanu, ir tikai dažas no klasiskām situācijām, kuras var novērot uz Rīgas ielām un ne tikai. Šādu situāciju rezultātā būtiski samazinās satiksmes drošības līmenis kardināli palielinot iespējamo avārijas situāciju skaitu.

To, ka šādas nekonsekventas darbības arvien pieaug, var vērot ne tikai Rīgas ielās, bet arī uz Latvijas lielceļiem, ko atzīst arī paši autovadītāji, no kuriem 48% norāda, ka pagrieziena nerādīšana ir kļuvusi par masu pārādību. Savukārt vēl 25 % norāda, ka tā ir mazsvarīga darbība, tādējādi uzskatot, ka brīdināšana par manevra veikšanu ir tehniska prasība nevis pašsaprotama rīcība, kura ļauj pasargāt sevi no iespējamas avārijas. Savukārt, vaicājot, vai strauja manevra veikšana bez iepriekšēja brīdinājuma traucē, 55% autovadītāju atzīst, ka šādas darbības pat ir ļoti bīstamas, un vēl 41% tās šķiet ļoti kaitinošas, jo no reālām avārijas situācijām ļauj izvairīties tikai pieredze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LDz aizvācis avarējušās cisternas

Dienas Bizness, 16.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) darbinieki 16. janvārī pabeidza bojāto cisternu izvešanu no 8.janvārī notikušās avārijas vietas pie Kraujas stacijas.

Visas cisternas nogādātas uzņēmumā Daugavpils siltumtīkli, kur, veicot sildīšanu, tiks izsūknēts cisternu saturs, lai to pārlietu citās sagatavotās cisternās un atlikumu nogādātu īpašniekiem.

Šobrīd ar speciālu vakumsūkni no aizsargtranšejām, kuras LDz darbinieki izveidoja avārijas naktī, lai novērstu bīstamo vielu iesūkšanos augsnē, tiek izsūknēts izlijušais šķīdinātājs un minerālsmērviela.

Paredzēts paņemt arī grunts un ūdens paraugus no speciāli izveidotajām kontroles akām.

LDz darbinieks, kurš piedalījās avārijas seku novēršanā un 11.janvāra vakarā ar sūdzībām par sliktu pašsajūtu vērsās Daugavpils slimnīcā, 13.janvārī no slimnīcas izrakstīts un jau atgriezies darbā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja šodien atbalstīja jaunu nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) atvieglojumu piešķiršanas kārtību galvaspilsētā, ar kuru plānots gan ieviest jaunas atvieglojumu kategorijas, gan paplašināt īpašumu loku un iespējas saņemt nodokļa atvieglojumus.

Noteikumos saglabātas līdz šim spēkā esošās atvieglojumu kategorijas, kā arī ieviestas piecas jaunas atvieglojumu kategorijas, informē Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.

Piemēram, 70% nodokļa atvieglojumu varēs saņemt persona par zemi, uz kuras tiek celta jauna daudzdzīvokļu dzīvojamā ēka, jauna biroju ēka vai jauna ražošanas ēka.

Personai par jaunuzceltām individuālām dzīvojamajām mājām, kas klasificējamas kā gandrīz nulles enerģijas ēkas, paredzēta 90% nodokļu atlaide.

Personai par ēkām, kas uzceltas tādu projektu ietvaros, ko Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra ir atzinusi par prioritārajiem investīciju projektiem, paredzēta 50% atlaide.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1.aprīlī atsākas periods, kad par iebraukšanu Jūrmalā jāmaksā nodeva divu eiro apmērā. Šogad caurlaižu automātos pie iebraukšanas Jūrmalā Priedainē un Vaivaros ar skaidru naudu norēķināties vairs nevarēs – tajos būs iespējams maksāt tikai ar karti vai bezkontakta maksājumu līdzekļiem.

Skaidras naudas norēķini, iebraucot pilsētā, atcelti, lai veicinātu ātrāku caurlaižu iegādi. Skaidras naudas norēķini bieži rada kavēšanos caurlaižu punktos – monētas mēdz iesprūst, kā arī reizēm automātos tiek iemesti nepiemēroti priekšmeti, kā rezultātā automāti uz laiku pārstāj funkcionēt.

Ar skaidru naudu par caurlaidi joprojām varēs samaksāt caurlaižu automātos pilsētā: pie lielveikala “Rimi” Lielupē, pie Dzintaru koncertzāles, Majoru stāvlaukumā un pie Dubultu stacijas.

Pašvaldība aicina braucējus caurlaides iegādāties elektroniski pilsētas portālā vai ar “Mobilly” starpniecību.

Par caurlaidi var samaksāt arī pēc iebraukšanas pilsētā, tikai jāievēro, ka caurlaidei obligāti jābūt nopirktai tajā datumā, kad transportlīdzeklis iebraucis Jūrmalā, līdz plkst.23:59, vai pirms tam. Ar vienu dienas caurlaidi īpaša režīma zonā var iebraukt neierobežotu reižu skaitu tajā datumā, kuram caurlaide iegādāta. Svarīgi atcerēties, ka, iegādājoties caurlaidi, precīzi jānorāda transportlīdzekļa reģistrācijas numurs. Caurlaide derīga tikai konkrētam transportlīdzeklim, kura reģistrācijas numurs ir norādīts, pērkot caurlaidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kompensācijas plūdu vai citu stihiju seku likvidēšanai turpmāk izmaksās ātrāk un efektīvāk

Žanete Hāka, 17.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienībā (ES) kompensācijas plūdu vai citu stihiju seku likvidēšanai dalībvalstīs un kandidātvalstīs turpmāk izmaksās ātrāk un efektīvāk, paredz Eiropas Parlamentā apstiprinātie grozījumi ES Solidaritātes fonda noteikumos.

Izmaiņas, kurām piekrituši arī ES dalībvalstu ministri, pagarina termiņu kompensācijas pieteikuma iesniegšanai no 10 līdz 12 nedēļām. Tās arī paredz 10% avansa maksājumu un nosaka piešķiršanas kritēriju reģionāla mēroga postījumu seku likvidēšanai.

ES Solidaritātes fonds ir viens no redzamākajiem un efektīvākajiem ES solidaritātes piemēriem. Noteikumu reforma uzlabo Solidaritātes fonda efektivitāti. Turpmāk būs skaidri definēts kritērijs, pēc kura piešķirt fonda atbalstu reģioniem, un būs iespējams saņemt arī avansa maksājumu. Ar šī noteikuma iekļaušanu EP jo īpaši lepojas, jo strauja atbalsta izmaksa pēc katastrofām ir ļoti svarīga, norāda par ziņojuma izstrādi atbildīgā deputāte Rosa Estaràs Ferragut (EPP, Spānija). Deputāti jaunos noteikumus pieņēma ar 525 balsīm par, 12 pret un 41 atturoties.

Komentāri

Pievienot komentāru