Mazais bizness

Sākam biznesu: Našķoties ar tīru sirdsapziņu

Anda Asere, 17.09.2015

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā Rīgā ir daudz konditoreju, kur piedāvā visdažādākās maizītes un pīrādziņus, kārumnīca Frutever nāk klajā ar alternatīvu , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Kafejnīcā cilvēki var baudīt saldumus, kūkas, saldējumu, pudiņus bez sirdsapziņas pārmetumiem – neviens deserts nesatur cukuru, pārtikas piedevas, lielākoties tajos nav arī piena produktu, izņemot pudiņos, turklāt neviens deserts un kūka nav cepta,» sava uzņēmuma koncepciju atklāj Sofja Zaharova, SIA Frutever īpašniece. Ideja par savu biznesu gaisā sākusi virmot pirms gada. «Vectēvs aizgāja pensijā, skatījos uz viņu un vecmammu un domāju par to, ka man ir jārada naudas plūsma, lai es būtu neatkarīga no darba devēja,» teic Sofja. Viņa lasīja grāmatas, domāja par savu biznesu, bet vairākus mēnešus mocījās neziņā, jo vēlme sākt uzņēmējdarbību bija, taču nebija skaidrs, ar ko tieši nodarboties.

Pamats – kokteiļi

Pagājušā gada septembrī Latvijas Universitātes Studentu biznesa inkubators izsludināja uzņemšanu. Sēžot pirmajā vieslekcijā, Sofja joprojām nezināja, ko darīt – neviena ideja nebija sirdij tik tuva, lai viņa būtu tai gatava atdot visu. «Pēkšķi man radās ideja – smūtiju bārs. Tas notika tāpat, kā redzēts multenēs, kur varoņa galvā iedegas lampiņa,» viņa teic. Ar vecākiem, ceļojot pa Eiropu, Sofja bija ievērojusi, ka tirdzniecības centros ir šādi augļu kokteiļu bāri, pie kuriem vienmēr veidojas milzīgas pircēju rindas. Viņai šķita, ka augļu kokteilis ir laba un veselīga alternatīva steidzīgai maltītei, un viņa pievērsās šīs idejas attīstīšanai. Tomēr pusgada laikā biznesa modelis mainījās vairākas reizes – viņa prātoja par kokteiļu piegādi uz birojiem, tāpat bija iecere piedāvāt kokteiļus mazumtirgotājiem. «Šīs idejas ierobežotu – nevarētu izpausties tik radoši, sortimentam būtu jābūt ierobežotam, turklāt dzērieni būtu jāpasterizē, lai pagarinātu to derīguma termiņu. Tāpēc beigās aizdomājos par savu kārumnīcu. Uz to mani arī mudināja pārtikas tehnoloģe, ar kuru konsultējos par kokteiļu ražošanas tehnoloģisko procesu. Vienojāmies, ka kafejnīcā manas idejas var labāk izpaust – cilvēks atnāk, izvēlas sastāvdaļas un viņa acu priekšā pagatavo kokteili,» stāsta Sofja.

Visu rakstu Našķoties ar tīru sirdsapziņu lasiet 17. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru